תרחישים וספקולציות לקראת מחזור הסיום ביורוליג / אהרון שדה

תרחישים למחזור האחרונות ובעיקר זיכרונות ממילאנו:

היום מאמן גרוע, פעם גארד יריב. מזהים?

האמת כשהתחלתי לפני כשבועיים בסדרת המאמרים הייתי משוכנע שנגיע לשבוע האחרון כשהרבה יותר לוט בערפל, אך בסופו של דבר ערב המחזור האחרון כמעט הכל נסגר.

7/8 העולות לשלב רבע הגמר גם ידועות (כשגם השמינית כמעט בטוחה ).

ובכל זאת ישנם סדרת שאלות לא פתורות שהרי שבוע לסיום הטופ 16 ורק סדרה אחת ידועה, מתחילים:

בית 1 (המכונה בית 5).

הטבלה :

1. ברצלונה 1-12

2. מילאנו 3-10

3 פנא 6-7

4 אולימפיקוס 6-7

————————

5. מאלגה 8-5

6. פנרבחצ'ה 8-5

7. לבוראל 9-4

8 אפס 11-2.

מה היה לנו השבוע:

ברצלונה ספגה הפסד ראשו , פנרבחצ'ה התרסקה בבילבאו ולכן ניצחונה של פנא בבית על מאלגה העלה אותה יחד עם יריבתה השנואה לרבע הגמר ועל הדרך הדיח את מלאגה.

האמת היא שתכננו מזה זמן רב את הדרבי היווני על "כל הקופה " אך ההתרסקות של אוברדוביץ ופנרבח'צה כמו ניצחון החוץ של אולימפיקוס במלאגה בשבוע שעבר גרמו לכך שהכל (כמעט) נסגר.

מה נשאר למחזור האחרון?

הדבר היחידי שנותר הוא מאבק לא כ"כ משמעותי על המקום השלישי ועל "הזכות " לקבל כנראה את צסק"א ולא ריאל (ייתכן חצי גמר יותר קל על הנייר שאומר מילאנו /ת"א במקום ברצלונה). המאבק ייערך באולמה הביתי של אולימפיקוס בדרבי הסוער מול פנא. ברצלונה כאמור הבטיחה את המקום הראשון ומילאנו תסיים שנייה.

תחזית:

אין משחקי ידידות בין היווניות סביר שאולימפיקוס הביתית  עם ספינוליס שחזר תנצל את הביתיות תנצח ותסיים שלישית.

קרלוס ארויו. גלטסראיי בדרך לשבור את קללת הטורקיות?

 

בית 2 (המכונה בית 6)

הטבלה :

1. ריאל 2-11

2. צסק"א 2-11

3 . מכבי 5-8

4. גלטסאריי 7-6

——————-

5. קובאן 7-6

6. מינכן 8-5

7 פרטיזן 9-4

8 קובנה 12-1 .

 

מה היה לנו השבוע :

מכבי שלנו מבטיחה סוף כל סוף את המקום השלישי לאחר ניצחון דחוק במינכן שהדיח סופית את הביתית.

בקרב על הבכורה כמו הקרב על המקום האחרון ברבע הגמר ניצחו המוליכות ריאל וצסק"א את קובאן וגלטסאריי בהתאמה. אך היות והקרבות הללו יוכרעו על יחס הסלים הכללי (ולא הפרש הסלים) הרי שניצחונה הגבוה של ריאל על קובאן לעומת ניצחונה הדחוק מאד של צסק"א על גלטסאריי נותן יתרון גדול לריאל על צסק"א ולגלטסאריי הטורקית על קובאן לקראת המחזור האחרון .

מה נשאר לקראת המחזור האחרון:

1. המאבק על המקום הראשון.

2. המאבק על המקום הרביעי וכרטיס אחרון לרבע הגמר.

המאבק על המקום הראשון:

ריאל וצסק"א רצות ראש בראש עם מאזן של 2-11 .

מכיוון שבמאזן הפנימי שלהם הם בשוויון הרי שמה שקובע הוא יחס הסלים (לפי מה שראיתי השבוע במקומות אחרים הרי שיחס הסלים קובע ולא הפרש הסלים).

שיטה זו היא תמוהה מאד בעיני ולא מובנת לי כלל ,יחד עם זאת באופן מעשי זה לא כ"כ משנה מכיוון שההפרש והיחס כמעט דומים.

נכון לעכשיו עקב ניצחונה המשמעותי של ריאל על קובאן (55-81) למול ניצחונה הדחוק של צסק"א על גלטסאריי (85-86 בהארכה), היא פתחה פער משמעותי .

הפרש הסלים של ריאל הוא 960-1110 פלוס 150 ויחס של 1.156 ולעומת זאת הפרש הסלים של צסק"א הוא 959-1086 פלוס 127 ויחס של 1.132

בשבוע הבא מדריד תיסע לקובנה מול הקבוצה החלשה בבית ובכלל בטופ 16. בעוד צסק"א תצא לנוקיה מול מכבי ת"א שהיא הקבוצה הטובה מכל יתר קבוצות הבית .

בשורה התחתונה צריך לקרות משהו יוצא דופן בשביל שריאל תפספס את המקום הראשון .

הכרטיס האחרון להצלבה :

גם כאן גלטסאריי וקובאן רצות ראש בראש במאזן 7-6. גם הן בשוויון פנימי במאזן שכן כל קבוצה ניצחה את יריבתה בחוץ בהפרש נקודה.

עד השבוע ההפרש ביניהן ביחס היה מינורי ביותר של נקודה בודדת וחלקיקי האחוז , אך תבוסת קובאן במדריד מכניסה אותה לברוך גדול מאד והיא תצטרך שיקרא משהו יוצא דופן בשביל לעלות. נכון לעכשיו יחס הסלים של גלטסאריי הוא 1010-1008, מינוס 2 ויחס של 0.998 . קובאן לעומת זאת עומדת על 1023-997,  מינוס 26 ויחס של 0.975 .

בקיצור כפי שזה נראה קובאן תצטרך לנצח בהפרש גדול יותר של כ 20-25 מגלטסאריי בשביל להקדים אותה. בשבוע הבא קובאן תארח את מינכן,בעוד גלטסאריי תארח את פרטיזן …אם כבר לגלטסאריי יש משחק קל יותר .

בשורה התחתונה : נראה שדווקא גלטסאריי תהיה זו שתשבור את קללת הטורקיות ותעפיל לה לרבע הגמר.

אם אני צודק, כך יראה רבע הגמר:

ריאל -פנא (ייגמר 0-3 ).

צסק"א -אולימפיקוס  (ייגמר 1-3 ).

מילאנו -מכבי (ייגמר 3-1 ).

ברצלונה – גלטסאריי (0-3 ).

 

אם אני צודק, הפייינל פור יהיה כזה:

ריאל -מכבי

ברצלונה -צסק"א.

זה אומר שלוש מועמדות ואנדרדוגית מובהקת …אך לא הייתי פוסל את סיכוייה …אם אכן זה מה שיקרה אצא במאמר שיסביר (ולדעתי ישכנע ולו במקצת) למה בכל זאת ישנו סיכוי של ממש לאנדרדוגית.

 

זיכרונות ממילאנו :

אחד הדברים היפים בספורט הוא העובדה שפתאום אתה נזכר בילדות –

פתאום צפים ועולים לך זיכרונות  מלפני יותר מ 25 שנה .כזה דבר קרא לי ברגע שנודע לי שמילאנו היא היא היריבה שמפרידה בינינו לבין עוד פיינל פור.

למעשה מילאנו היא היריבה האחרונה ששיחקנו נגדה באותה עונה של טרום הפיינל פור שהחל לראשונה בשנת 1988 ,כמו כן, מילאנו היא היריבה הראשונה אותה פגשנו במהלך גמר הפיינל פור בשנת 1988 .מכאן ואילך זו כבר לא הייתה אותה יריבות.

תחילה, מילאנו למרות שהגנה על תוארה באירופה איבדה אליפות באיטליה ,אח"כ היא הלכה ודעכה …אמנם היא עוד העפילה לפיינל פור בשנת 1992 בעונה בה לא התמודדה עם מכבי שהייתה בבית המקביל.

האליפות האחרונה שלה באיטליה הושגה בשנת 1996 (למעשה דאבל ). ואת מכבי היא פגשה פה ושם בשלבים המוקדמים זה קרה כמדומני באמצע שנות ה 90 במשך עונה או שתיים .

גם בעונת  2006 נזכרנו במילאנו לאחר שהפעם מכבי הגיעה לאחר שני זכיות רצופות ושוב הזיכרון היה לא נעים כאשר מכבי חטפה שם תבוסה לא נעימה אחרי ששנים מכבי לא חטפה תבוסה שכזו…גם בארץ זה הלך קשה מאד ומכבי ניצחה בשניים.

לפני מספר עונות שוב היו אי אלו מפגשים בשלב הבתים המוקדם אך ברשותכם אני רוצה לנדוד אחורה לזיכרונות האמיתים שלי ממילאנו.

מעונות 1986-87 ועונת 1987-1988:

עונת 1986-1987 🙁 עיקרי הדברים מעונה  זו נכתבו כבר בעבר בהקשר אחר …אך תמיד שווה להיזכר ).

זוהי העונה האחרונה לפני שהחלה שיטת הפיינל פור.

זוהי גם העונה האחרונה שבית הגמר של גביע אירופה לאלופות מנה שש קבוצות נבחרות. באותה עונה הקבוצות היו:

1. זאדאר (אלופת יוגוסלביה שהדיחה את ציבונה הגדולה של פטרוביץ ז"ל שזכתה בגביע שנתיים ברצף ולא יכלה כאמור להגן על תארה).

2.זאלג'ריס קובנה (אלופת ברה"מ וסגניתה של ציבונה באירופה הקבוצה של הענק סאבוניס ושל חומיצוס).

3. ריאל מדריד (אלופת ספרד של ד"ר  חואן אנטוניו קורבאלן ופרננדו מרטין ז"ל ).

4. אורטז (אלופת צרפת המפתיעה).

5. מילאנו (כאמור) .

6. מכבי ת"א (כאמור).

קני בארלו במדי מילאנו. האויב שהפך לאוהב. במחזור הראשון פגשה מכבי בזאדאר כאן ביד אליהו.

השיטה הייתה פשוטה שני סיבובי משחקים סה"כ עשרה מחזורים שני הראשונות מעפילות לגמר.

הכלל הבלתי כתוב אמר ראשית יש לשמור על הבית ,שנית יש לגנוב שני משחקי חוץ.

בקיצור פחות ממאזן 3-7 לא נתן הרבה תקוות להגיע למשחק הגמר.

מכבי החלה את העונה בשני משחקים ביתיים: במחזור הראשון הגיעה  לכאן זאדאר. מכבי ניצחה, אך כילד בכיתה ו' אני זוכר את יורם ארבל אומר שהיכולת הזו לא תספיק למילאנו בשבוע הבא ואוי כמה שהוא צדק… מילאנו של אז הייתה חתיכת קבוצה עם דאנטוני אז גארד והיום, המאמן המושמץ של הלייקרס.יחד איתו היו אלו המקומיים פרמייאר הצלף וכמובן גדול שחקני איטליה בכל הזמנים דינו מנגין והזרים הנפלאים בוב מקאדו שהיה למעשה כוכב הNBA הראשון שמגיע לשחק באירופה (הגיע למילאנו כאשר הוא בסביבות גיל 39 ) וקן בארלו שיעבור לשחק במכבי שנה לאחר מכן.

היה לאיטלקים עוד גארד ששכחתי את שמו (אלעד אייל, אולי אתה תזכור) .

בקיצור מילאנו באה לכאן ושחטה את מכבי של מגי ז"ל ,ג'ונסון ,ברקוביץ ,ארואסטי ,ג'מצי (בעונתו הראשונה ) ,ליפין ולאסוף ז"ל כשעל הקווים המאמן הצעיר צביקה שרף (כן אז הוא היה צעיר ). סיכומו של דבר מילאנו ניצחה כאן 97-79 והכניסה את מכבי לברוך כבר בתחילת העונה.

העונה נמשכה רע מאד וכללה הפסד חוץ לאורטז המפתיעה הגדולה במשחק חוץ שמכבי הייתה צריכה לנצח אלמלא שריקת חצי לא נכונה שגרמה לאיבוד כדור של ג'מצי והפסד קריטי בצרפת. באותה העת מכבי הייתה במאזן של 2-1 לעומת מאזן מושלם של אורטז ומילאנו .

לאחר מכן פגשה מכבי בסגנית אלופת אירופה ואלופת ברה"מ ז'אלגריס קובנה.

הצעירים אולי לא יבינו על מה אני מדבר אך מדובר בתקופה אחרת: הימים ימי הקומוניזם ברוסיה , ימי המלחמה הקרה, הסובייטים לא היו בקשרים עמנו והם סירבו לשחק כאן בארץ והדבר הזה יצר תסבוכת לא פשוטה  ל "פיב"א ".

למעשה כעשר שנים קודם לכן הרוסים (אז צסק"א) סירבו להגיע ארצה ומכבי ניצחה טכנית ואז הרוסים אירחו את מכבי לא ברוסיה ומכבי ניצחה את ניצחונה המפורסם 79-91 הזכור בגלל המשפט  " אנו במפה ונשארים במפה לא רק בספורט אלא בהכל "   וכמובן "צסק"א אכלה אותה " המפורסם (וירטון, בלגיה 77 ) .

בכל אופן לאחר עונה זו שמכבי זכתה בשני ניצחונות טכניים (כולל על ברנו מ צ'כוסלובקיה דאז). הגיעו בפיב"א לפשרה שאמרה ששני המשחקים של מכבי מול הנציגה הסובייטית יתקיימו באולם ניטראלי (בפועל התקיים ע"פ רוב בבריסל).

בקיצור ולעניין מכבי הגיעה לבריסל מול קובנה לצמד משחקים במאזן שלילי של 2-1 למשחק רביעי סופר קריטי מכבי הובסה וירדה למאזן של 3-1 . מצבה היה נראה אנוש והיה ברור לכל שההפסד הבא יוריד את המסך על עוד עונה.

במשחק הבא כעבור יומיים היה כבר הרבה יותר צמוד ומי אם לא מיקי ברקוביץ חטף כדור קריטי לצעד וחצי ולניצחון צמוד בסיום של 84-88 (כמדומני ).

לסוף הסיבוב הראשון הגיעה מכבי למשחק בית מול ריאל מדריד.

מדריד הגדולה הייתה טיפה מעבר לשיא ולפני שהיא מפנה את הזירה ליריבתה המושבעת ברצלונה ,אך עדיין היא הייתה יריבה עיקשת בטח במשחק של "להיות או לחדול ".

14 שניות לסוף הוליכה ריאל 80-79 ואז נעשתה עבירה על ליפין …בזמנו היה חוק של 1+1 ברגע שלא הייתה זריקה לסל המאמן יכול היה לבחור שני אופציות

אפשרות ראשונה 1+1 שאמרה שהשחקן הולך לקו ורק במידה והוא קולע הוא מקבל זריקה נוספת. האפשרות השנייה אמרה כדור מהצד.

צביקה שרף בהחלטה גדולה בחר ללכת על כדור מהצד ושוב מי אם לא מיקי ברקוביץ קלע את סל הניצחון, 9 שניות לסוף.

לא לפני שפרננדו מרטין ז"ל (שהיה האירופאי הראשון -NBA וגם הוא כבר נפטר ואח"כ בנו שיחק בארץ כישראלי באשדוד ותקופה קצרה בגליל ) החטיא הטבעה בשנייה האחרונה.

בכל אופן מכבי ניצחה משחק סופר קשה ולאחר מכן היא ניצחה ביוגוסלביה  את זאדאר 81-78 משחק עם שופטים מקומיים לאחר שהשופטים המקוריים נתקעו בסופת שלגים. לאחר מכן הגיע משחק הגומלין מול מילאנו:

עד היום אני בדעה שזה היה אחד משלושת משחקי החוץ הטובים בתולדות מכבי …לפחות מאז שאני ראיתי אותם (יחד עם הניצחון בויטוריה בשנת 2001-2002 בכמעט 30 הפרש במשחק מכריע על העלייה לפיינל פור ויחד עם הניצחון המפורסם ההוא בבולוניה של פוצ'קה ב 15 הפרש בעונת 99-00 בדרך לעליית מכבי לפיינל פור ).

לא אשכח את תצוגת ההטבעות של לי ג'ונסון ואת השליטה האבסולוטית של קווין מגי ז"ל מתחת לסל.

זה נגמר ב 94-79 …לאחר מכן מכבי השלימה את המלאכה בניצחון מול אורטז כאן בארץ (87-106 ) וניצחון היסטורי במדריד (89-82 שלמען האמת לא היה נצרך עקב הפסדה של אורטז בקובנה שעות מספר קודם לכן ).

הגמר : לגמר  בלוזאן שוויץ הגיעה מכבי לאחר מאזן של 0-6 מרשים ברצף כולל ניצחונות חוץ יוצאי דופן.

מכבי הוליכה עוד במחצית לפני אותה החלטה שנויה במחלוקת של צביקה שהותיר על הספסל את מיקי ומוטי ונתן לחן ליפין בן ה 20 לכדרר ולכדרר ללא תכלית לפני שמסר לג'מצי מעמדה בלתי אפשרית (אך כזו שלאחד כמו דג'ורג'ביץ  או אלן או שארפ הייתה נגמרת כנראה בסל). ג'מצי, בכל אופן, החטיא ולא הגיע אפילו לטבעת ומכבי נוצחה

71-69.

עונת 1987-1988 :

למעשה הייתה זו העונה הראשונה של "הפיינל פור". באותה עונה בית הגמר גדל לשמונה קבוצות וארבעת הראשונות היו צפויות להשתתף בפיינל פור .

הקבוצות המשתתפות היו פרטיזן בלגרד ,אריס ,לימוז' ,קלן ,ברצלונה  ,דן בוש ההולנדית וכן כאמור מכבי ומילאנו.

כבר במחזור הראשון באותה עונה התחוללה דרמה לא קטנה כאשר מכבי ניצחה כאן את ברצלונה 107-108 .

הניצחון הושג בחנוכה כאשר הערוץ הראשון לא שידר את המשחק עקב שביתת טכנאים. מיקי ברקוביץ', שוב הוא, קלע 7 מ-8 הנקודות האחרונות במשחק ומכבי ניצחה לאחר שפיגרה 107-100 שתי דקות לסוף . הניצחון הושג ללא קווין מגי ז"ל שהיה פצוע אך עם תצוגה יוצאת דופן של קני בארלו שהגיע …ממילאנו.

המשך העונה היה הרבה פחות ורוד. אך למזלה של מכבי ברצלונה מעדה בתחילת העונה פעם אחר פעם מה שאיפשר למכבי לאחוז במקום הרביעי והאחרון המוביל לפיינל פור.

למעשה בשלב די מוקדם הבטיחו העפלתם לאירוע פרטיזן (שסיימה לבסוף ראשונה ) אריס ומילאנו .

באיזה שהוא שלב ברצלונה המתאוששת של נוריס וסאן אפיפניו (עם אאיטו רנסס על הקווים ) חלפה על פני מכבי . בדיוק אז בפורים תשמ"ח (כנראה הייתה שנה מעוברת ) .

מילאנו שוחטת את מכבי בערך ב 35 הפרש ו…לא אשכח את פרמייר אומר " להתראות בגמר" זה היה נראה דמיוני באותה העת …אך המציאות עולה על כל דמיון .

מספר שבועות קדימה לאחר עוד ערב מבאס שבו נבחרת ישראל הודחה שוב מול נבחרת אוסטרליה (של פרנק ארוק).. מודיע אורי לוי שדן בוס הדהימה את ברצלונה בניצחון בנקודה מסל ניצחון של פול תומפסון …שחקן שהיה בעברו בNBA . וייעשה בשנות ה-90 קריירה יפה מאד בארץ בעיקר בהרצליה עמה לקח גביע בשנת 1995.

זו הייתה סנסציה שמשולה בערך לניצחון פילדלפיה דהיום על נניח ממפיס במשחק קריטי לאחרונה על כרטיס לפליאוף.

בקיצור, למכבי נותרו ארבעה משחקים והיא הייתה צריכה לנצח בכולם בכדי להשיג את הכרטיס המיוחל לפיינל פור וזה מה שהיא עשתה ניצחונות על אריס ,לימוז וסטוארן קלן הגרמנית הובילו את מכבי למשחק מכריע כאן בארץ מול פרטיזן .מכבי של רלף קליין ז"ל (מדהים כמה מהדמויות נפטרו מאז). ניצחה את פרטיזן של דיבאץ' 84-98 וזכתה להיכנס לפיינל פור מול …פרטיזן .

בקיצור מכבי הייתה המנצחת הראשונה של משחק בפיינל פור כאשר ניצחה את פרטיזן 82-89. באותה תוצאה בדיוק ניצחה מילאנו שסיימה שלישית את אריס הגדולה של גאליס ויאנקיס  וכך היא העפילה בשנית ברציפות לגמר מול מכבי .

הגמר  (ביוטיוב למטה) :

לא זכיתי לראות היות והוא נערך בשביעי של פסח . חייבים להזכיר שלמכבי דאז לא היה עומק כמו היום . והשחקנים  השמיני והתשיעי היו כאלו שספק אם היה להם היום מקום בליגה השנייה שלנו כאן בארץ (גרג קורניליוס ואיציק כהן ).

איציק כהן היה נער הפוסטר המיתולוגי של מכבי …הוא אשכרה אף פעם לא שיחק אלא כשהמשחק היה גמור ו …….בגמר ההוא. בגמר ההוא מגי ז"ל יצא בחמש עבירות ואיציק כהן עלה והבלתי יאומן ממש קרה (טוב כמעט).

אותו נער פוסטר קלע 3 מ-3 מהשדה ועם שש נקודות חשובות וכמה כדורים חוזרים הוביל את מכבי לשוויון מדהים.. את הצעקות של השכנים איני יכול לשכוח …אך השקט לאחר מכן בישר לי שכנראה שוב זה לא שלנו ואכן פוש אחרון של מילאנו הביא לי את הגביע לאחר ניצחון 84-90.

מאז ועד היום לא חזרנו לימי יריבות שכזו  עם מילאנו ..הנה זה חוזר ואני מקווה (ומאמין ) שהחשבון ייסגר.

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 67 תגובות

  1. אהרון יופי של מאמר! נוסטלגי וכיפי לעניין. רק לא לפתח ציפיות לגבי מכבי מול מילאנו ברבע גמר. ביכולת הנוכחית מכבי לא עוברת בסדרה את מילווקי.
    דרך אגב מכבי פגשה את מילאנו גם ב2011-2012 בעונת ג'ורדן פארמר. הפסידה בחוץ וניצחה בבית. בכלל, לפי ספירה שלי מכבי פגשה את מילאנו 22 פעמים והמאזן עומד על 10-12 לאיטלקים.
    ודרך אגב למילאנו של 87' היה בחור אחד בשם ויטוריו גלינארי, מומחה הגנה שהוא גם במקרה אבא של דנילו.
    ושוב תודה על כתבה מצוינת!

  2. פוסט נפלא. לא בגלל חישובי הבתים אלא בגלל הנוסטלגיה על מכבי בכלל ועל מילנו בפרט. הזכרת לנו תקופות יפות, עם הרבה כאבי לב. לצביקה שרף תמיד היה חסר עוד טיפונת בשביל לקחת את הגביע.

  3. המאמרים של אהרון הם מהמושקעים ביותר באתר, ויאיר עושה עבודת קודש בעריכה, דבר שאני ניסיתי פעם ולא הצלחתי

  4. אחלה מאמר אהרון. אני ואתה כנראה בני אותו גיל, אבל לך יש זכרון נפלא… אחח, איפה הימים ההם, כשחבר שלי ואני חיכינו מחוץ למגדלי דיזנגוף, מנסים לצוד את אחד מהזרים של מכבי חולף במכונית הספורט שלו…

  5. 1987 הייתה השנה הראשונה בה התחלתי לעקוב אחרי מכבי, ואני זוכר את הקאמבק המופלא ההוא, והכדרור האינסופי של ליפין עד החידלון המוחלט. טרסר מילאנו עדיין מככבת בסיוטי הלילה שלי, וזה היה השיעור הראשון בחיי שהעולם באמת לא הוגן ולא תמיד הטובים מנצחים (לפחות עד שעברתי להפועל י-ם).
    בכל אופן ב-88 מכבי ספגה תבוסות קשות במשחקי החוץ בסלוניקי, ברצלונה ומילאנו, והיא העפילה רק בגלל פישול של ברצלונה.
    מי יודע אולי הפעם נזכה לאיזה תיקון מאוחר על שברון הבלב המוקדם ההוא 🙂

    1. במחצית מכבי הובילה 33-36 ואימי הביאה לי פלאפל …לא אשכח את המתח שהייתי נתון בו …אבל זה כלום לעומת שברון לב אסטודייאנטס שהרס לי את הפורים והפך אותו לתשעה באב.

  6. http://www.maccabi.co.il/season.asp?cYear=1988
    אהרון מצאתי את התוצאות מאותה עונה
    ההפסד ב-87 הגדיר את הקריירה של שרף וג'מצ'י ככאלה שמגיעים לבאר ולא מצליחים לשתות. דורון החמיץ גם את הזכיה ב2001 כשהפסיד בגמר 2000, וצביקה שהפסיד גם את הטריו ב-2008. איכשהו בשניהם דבקה היכולת להחמיץ תמיד את ההזדמנות. וואי כמה זכרונות הצפת אהרון, לא משנה כמה שנים עברו מאז זה עדיין צובט בלב יחד עם ההפסד לאסטודיאנטס ב-92

  7. יופי של כתבה. תודה. לעניות דעתי ההפסד של בארסה לדן בוס היה הרבה יותר סנסציוני מכל תוצאה בין שתי קבוצות NBA. הייתי משווה את זה לניצחון של נס ציונה על מכבי תל אביב…

  8. אני מסכים ינון. מכבי כבר הייתה בקבר ואותה דן בוס שניצחה את מכבי בהולנד, הצליה אותה. מכבי לא הצליחה להוציא כדור מהחצי ב-5 שניות והכדור עבר להולנדים שניצחו בנקודה. פול תומפסון אגב קלע אז יותר מ-40 נקודות מול מכבי. איזה שחקן ענק הוא היה.

  9. פרננדו מרטין נהרג בתאונת דרכים מצערת
    האם התכוונת לוויטוריו גלאנירי או לפיטיס ( מילאנו )
    מכבי היייתה קבוצה עם 2 זרים מעולים + מתאזרחים + מיק בקרוביץ וג'מצי וזה היה היתרון הגדול שלה באירופה
    ההפסד בגמר של 89 לילדים של ספליט הייתה הפעם האחרונה שבכית בגלל משחק כדורסל . מכבי כבר הובילה 66-60 ואז ריתץ 15 -0 של ספליט סגרה את הסיפור

    האמן לי מכבי היא חומר קלאסי לפרויקט גם ללוזרים מגיע הגרסאה האירופית 0 מ 3 ב -3 גמרים שונים
    מקאדן המשיך לשחק עד גיל 43 אם אני זוכר נכון והיה ההבדל בין הקבוצות , קווין מגי היה משתנק בגמרים יהיה זכרו ברוך הזר הכי יעיל וטוב של מכבי וסלחו לי שארס ואנתוני פארקר
    קווין מגי זה הקרל מלון של אירופה

    1. נראה לי שאהרון התכוון לריקרדו פיטיס.
      מקאדו ומנגין הוציאו את מגי משלוותו ולמעט משחק הניצחון הענק של מכבי במילאנו ב87 הוא לא הצליח להפגין את יכולתו הרגילה מול הקבוצה הזו.
      גם ספליט למדה אותו לקראת הגמר ב89 ושמה עליו שמירה כפולה בידיעה שהוא לא מוציא אף פעם כדור החוצה וזה גמר למכבי את המשחק.
      מכבי של 89 הייתה קבוצה אדירה כשגם מרסר כמתאזרח נתן יתרון גדול של בעצם זר נוסף מבחינת היכולת. מכבי סיימה אז עם שני הפסדים בלבד לברצלונה עד הגמר, וזה היה פספוס עצום. מצחיק שמגי ז"ל עבד אח"כ כנהג משאית למחייתו. שחקן ברמתו היום היה מסודר עד הפנסיה. הוא באמת היה הדוור של אירופה תמיד מגיע לעבודה, אבל מעניין אם הגמרים התקיימו גם אז ביום ראשון ? זה אולי מסביר את ההיעדרות שלו מהמעמד 🙂

      1. אלעד הגמר התקיים ביום חמישי …החצי הגמר ביום שלישי …מה שכן גמר 88 התקיים בשביעי של פסח ולכן כנראה איציק כהן היה הדוור המחליף…

  10. אני במקום הירבה במקום ה – 4 בבית של מכבי לא מופיע למשחקים מול ברצלונה
    הפסד טכני וסוויפ וחסכון על מלונות והוצאות נסיעה

    פוסט חשוב וטוב

  11. אהרון,איזה נוסטלגיב באותם שנים לאבא שלי ולי היה מנוי ליד אליהו ומבחינתי ימי חמישי בערב היה השיא של השבוע,במשך שנים היה לי אוסף ענק של החוברות שהיו מחלקים בתחילת משחק.מעבר לזה גם כטיול בר מצווה נסעתי עם אבא שלי לפיינל פור הראשון עם ההפסד השני למילאנו,אני זוכר איך בכיתי במלון אחרי ההפסד.היו ימים.
    אהרון הבטחת פוסט לגבי למה מכבי תעבור את מילאנו ותזכה בפיינל פור,ולי יש משהו להגיד על זה עוד לפני הפוסט.מעצבן אותי הזלזול שנוטים לזלזל בכל מה שהוא לא ברצלונה,ריאל וצסקא.אהרון להזכירך מילאנו סיימנו שניים בבית אחרי שנתנו בראש לברצלונה,מילאנו עד כמה שאני זוכר יש הפסד בית אחד בכל המסגרות(ולהזכירכם הביתיות שלהם)והנקודה הכי חשובה שמכבי היא קבוצה מאוד מאוד בינונית השנה ואיך שאני רואה את זה רק יכולת שיא של מכבי תעביר אותם לפיינל פור

    1. יניב תודה רבה : כתבתי לך באריכות למטה בכל זאת ובקצרה.
      1. לא מזלזל אך מילאנו זו לא ברצלונה ,ריאל צסק"א.
      2. מילאנו עכשיו בתקופה טובה ומכבי ההיפך אך בגדול רוב העונה מכבי הייתה טובה יותר וזה מתבטא גם במאזן הכללי.
      3. לאחר פציעת ג'נטילה העניין מתחזק.
      4. צריך לדעת "לגנוב " משחק ..מכבי יותר מנוסה בעיקר בעמדת המאמן אך למכבי יש כמה שחקנים שהיו במעמד הזה (בלו ,פניני סופו) למילאנו אין אף אחד למעט מוס שהופיע כבר בפיינל פור .

  12. מכה למילאנו ג'נטילה נפצע וכנראה יעדר מהסדרה. בכל אופן מדובר בקבוצה טובה, אבל ברור שהיא עדיפה על קבוצות כברצלונה, אולימפיאקוס, ואפילו פאו בחוץ. חסר להם נסיון כקבוצה במעמדים האלה, והלחץ הוא עליהם כמארחי הפיינלפור. בכל מקרה פראיירים הם לא, ומכבי תצטרך להתעלות

    1. אלעד יש הבדל בין העובדה שהיא עדיפה על ברצלונה לגבי פאו אני בכלל לא בטוח,בכל מקרה העניין הןא לא עדיפות,אתה יודע מה זה אפילו לא עניין של זלזול זה עניין של פרספקטיבה,אנשים מסתכלים על מכבי כקבוצת על וזה נכון רק מבחינת השם,מבחינת הכדורסל מכבי בכלל לא שם ושוב כמו שאתה אומר היא תצטרך יכולת שיא לעבור את מילאנו.מבחינת אחוזים לדעתי זה 65-35 למילאנו.רק תסתכלו על המשחק האחרון מול באירן,קבוצה לא משהו בלשון המעטה,מכבי קולעת כמדומני באיזור ה70% מהשלוש!!! ועדיין מנצחת בקושי רב

  13. יניב אני מסכים שמילאנו פייבוריטית. למכבי יש בעיה קשה של היעדר מנהל משחק. יוגב לא יציב ורייס הוא סקנד גארד, והיקמן בכלל מפזר משחק. בנוסף מכבי תלויה מאד ביכולת של סופו, ובמינכן מכבי ניצלה בזכות אחוז נדיר מהשלוש. בקיצור למכב י לא מעט בעיות לקראת ההתמודדות, אבל עדיין כמועדון למכבי נסיון עצום במעמדים מהסוג הזה, וזה יתרון לא קטן על פני מילאנו שהמון שנים היא כבר לא הייתה ברמה הזו. בנוסף בשיטה של הטוב מ-5 בד"כ אם קבוצת החוץ מצליחה לגנוב משחק אחד בחוץ היא גם עולה. מכבי צריכה לקחת משחק אחד במילאנו – לא משימה קלה ואז לחזור לסגור ענין בבית. מכבי תצטרך להתעלות ענין שלא מובן מאליו כלל השנה אבל יש לה שחקנים מנוסים שיכולים לעשות זאת. לגבי פאו היא נראתה רע מאד בשלה הראשון, אבל יש לה את דיאמנטידיס מגדולי הווינרים אמנם בדעיכה אבל עדיין לא רצוי לפגוש אותו ברגעי הכרעה

  14. וכמובן שכחתי לציין שלנגפורד מגיע אחרי פציעה ארוכה, וג'נטילה כנראה יעדר, בקיצור כנראה שזו למרות הכל היריבה הכי נוחה לקבל

    1. אני לא שולל שמכבי יכולה לעבור,אני מדבר באופן כללי על הלך הרוח,סתם דוגמא תראה את אהרון,רשם ניצחון ל3 הקבוצות הביתיות והיחידה שתבוא מבחוץ היא מכבי,וזה לא רק אהרון זה יותר ויותר מזכיר לי שאנשים קנו כרטיסים לפיינל פור עוד לפני הסדרה מול פרטיזן ובסוף חטפו בראש.דרך אגב זה ממש לא רק אהרון זה מתחיל אפילו בלאט שאחרי הניצחון מול באירן אמר אני אוהב את הסיכויים שלנו מול מילאנו,שזה קצת יומרני להגיד אחרי איך שהקבוצה שלך נראת.
      אלעד,אהבתי את המשפט"היקמן בכלל מפזר משחק" גדול ונכון 🙂

  15. מסכים עם יניב בכל מילה.
    לפני שמילאנו קבוצה לא משהו, גם מכבי קבוצה לא משהו.
    ולפני ששתיהן קבוצות לא משהו, היורוליג כבר כמה שנים לא משהו.

  16. ראשית תודה רבה ליאיר על עריכה נפלאה .
    שנית לכולם תודה רבה : הופתעתי מכמות התגובות והפרגון …הלוואי תמיד.
    אבקש להתייחס לכמה דברים שעלו בתגובות ובראש ובראשונה בעניין מלאנו : חברים צריך קשב רב כי לכאורה אני אומר דבר והיפוכו .
    ראשית : מכבי לא בעמדה לזלזל באף קבוצה בטופ 8.
    אך יחד עם זאת מילאנו זו ללא ספק היריבה המועדפת על מכבי.
    נכון יש לה יתרון ביתיות נכון היא הביסה בבית את ברצלונה ובכלל הבית שלה נראה כבית אמיתי.
    מאידך זו לא קבוצה שמתקרבת ברמתה לצסק"א או ריאל מהבית של מכבי שהיו אלו שהדיחו לאחרונה את מכבי בסדרות רבע הגמר כשהם היו ביתיות.
    כאן המקום לציין שכל שלושת הביתיות האחרות הם גם ללא ספק עדיפות ברמתם על כל היתר …המדובר בריאל (2-21 ) ,ברצלונה (4-19 ) וצסק"א ( 5-18 ) .מילאנו היא לא מעל כל היתר ….ומישהי הייתה צריכה בכל מקרה לסיים שנייה וזו הייתה מילאנו.
    מילאנו מחזיקה במאזן עונתי של 8-15 שהוא מאזן טוב אך לא יותר משל מכבי שמחזיקה במאזן של 7-16.
    במילים אחרות ללא כל קשר למכבי מילאנו היא הקבוצה היחידה שאיננה עדיפה על יריבתה ושהיא גם ביתית…מקווה שהנקודה הובנה.
    הלאה : הסתכלתי בסגל השחקנים של מילאנו והיא לחלוטין לא קבוצה מפחידה..יש לה כוכב על אחד ושמו לנגפורד במכבי מכירים אותו היטב בטח בלאט …וזה יתרון בנוסף הוא חוזר מפציעה.
    אשר לג'נטילה הוא באמת שחקן בעל כישרון רב וראינו אותו ביורובאסקט …אבל הוא נפצע .חוץ מהם אין למילאנו שחקנים יוצאי דופן יש קצת את האקט וסמולאס ואת קרטיס שחקנים נחמדים ,,,אך זו בדיחה להשוות אותם לכוכבי כמו יול ,רודריגז ורודי של ריאל או טומיץ ונבארו של בארסה או השלל של מוסקבה.
    נכון גם מכבי לא קבוצה מי יודע מה ובכל זאת יש לה כמה נק'ודות חוזק כמו סופו למשל…בנוסף דווקא כשהבנו ששני הקבוצות לא משהו הרי שזה מחזק שההתמודדות תוכרע ב"רוח המועדון " שזה אומר ניסיון ועמידה בלחצים…מכבי דווקא בגלל המשברים עדיפה במיוחד לאור היתרון העצום בעמדת המאמן (גם לאיטלקים מאמן מצויין אך ללא ניסיון ). וכמובן שלמילאנו אין שחקנים מסוגם של פניני ,בלו או סופו שכבר עברו פיינל פור או שניים …אלו הדברים שעושים את ההבדל .
    לדעתי 65-35 מכבי.
    אשר להבטחה ולמאמר למה מכבי תיקח את הפיינל פור …
    אני באמת מאמין בכך …אך התנאי הראשון יהיה להגיע לשם…כשמכבי תגיע לשם אצא במאמר שאני בטוח שגם אם לא ישכנע במאה אחוז יגרום למספר נקודות למחשבה …לפני שפוסלים את סיכויה של מכבי …אך זה תלוי בתנאי אחד והוא שכל הקבוצה בריאה ובמיוחד אמורים הדברים לגבי סופו וטיוס.

    אשר לפיטיס : לא יודע כבר נשכח ממני יש מצב כי הוא היה איטלקי עם צליל שכזה אך לא סגור על זה …מי שיודע לומר את כל הסגל של 87-88 יגיד ואז אראה.
    יאו מרטין : שיחק בארץ …באשדוד אף בהצלחה רבה הוא נבחר לשחקן הפורץ או לתגלית כבר לא זוכר והיה חלק גדול מהגעתה של אשדוד לגמר הפליאוף…דווקא בגליל הוא נבלם לגמרי והוכיח את מה שאמר יאיר שהיום הגליל לא מהווה ערך מוסף לשחקן צעיר שרוצה לפרוץ.

    ההשוואה מגי /מלון היא השוואה כ"כ נכונה ואני מתפלא שלא חשבתי על כך קודם לכן. מדובר בשחקן (בעצם שניים ) שסיפק את הסחורה במשחך שנים …תמיד ידעת מה תקבל ממנו …כמו אלעד גם אני זוכר את פטירתו כנהג משאית חודשים מספר לפני זכייתה של מכבי ביורוליג 2004. בתקופה שלנו הוא היה מסודר לעוד 20-30 שנה לפחות.
    אשר להכתרתו לגדול שחקניה הזרים של מכבי .
    שנים גם אני חשבתי כך למרות שבאמת היה חסר לו אותו ניצחון בגמר…אלעד הזכיר אתמול את הפישולים של ג'מצי וצביקה ,גם מגי חלק מרשימה זו …יחד עם זאת כיום לא הייתי מגדיר את מגי כגדול שחקני מכבי …אולי כשחקן היציב מכולם …אך הגדול מכולם אין מה לעשות הוא אנתוני פארקר שרק בגלל היותי פטריוט חסר תקנה איני יכול להודות בפה מלא שהוא גם גדול שחקני מכבי (משאיר את התואר לברקוביץ) …אך אני מוכן להסתפק ולומר שהוא היה ה "מייקל ג'ורדן " של מכבי ובכלל של אירופה.

  17. יניב באופן כללי עיתונות הספורט בארץ נוטה להגזים לכאן ולכאן. אני זוכר כשמכבי הפסידה בבית לבולוניה בעונת 99-00 כולם כבר הספידו את הקבוצה, וקברו את חלום הפיינל פור ובסוף כולם אכלו את הכובע.
    לגבי אהרון מן הסתם הוא יפרט בטור נפרד את סיבותיו.
    למען האמת אני לא מבין מדוע בלאט מפקיד את ניהטול המשחק בידיו הלא יציבות של היקמן. הבחור הוא הרפתקן חסר תקנה, אבל זה בהחלט מעיד על חולשתה של עמדה מספר 1 במכבי. יוגב לצערי עד שיוכח אחרת עדיין חי על תהילת הסדרה מול פאו ואין למעשה מרכז משחק אמיתי. אני חושש שדווקא האקס לנגפורד יכול להיות האיש שיעשה את ההבדל בין הקבוצות.

    1. אם לנגפורד יעשה את ההבדל הוא ייבחר לדעתי לשחקן העונה ביורוליג.יהיה לו קשה מאד דווקא בגלל שבלאט מכיר אותו היטב ..וגם אוחיון והאחרון לפחות בהגנה ידע להתמודד איתו.בנוסף לא לשכוח הוא חוזר מפציעה ומחודש ללא משחק …לקחת על עצמך ניהול משחק אינסטנסיבי שכזה כשהחבר הבכיר בקו האחורי נפצע ולא יוכל לעזור זה נראה לי הרבה יותר מדי בשבילו .

  18. אל תשכח שיש להם גם את האקט שהוא שחקן מצוין ונותן עונה מצויינת. בכל מקרה אני הראשון שישמח אם מכבי תעבור אותם

  19. אהרון שלא תגיד שאני לא דואג לך הנה סגל מילאנו עונת 1987-1988:
    5 – פאוסטו ברינה – סנטר
    6 – מאסימיליאנו אלדי – פורוורד
    7 – ריקארדו פיטיס – פורוורד
    8 – מייק דאנטוני – פוינט גארד
    9 – מאריו גוברנה – פאוור פורוורד
    10 – רוברטו פרימייר – פאוור פורוורד
    11 – דינו מנגין – סנטר
    12 – פבריציו אמברסה – גארד
    13 – ריקי בראון – פאוור פורוורד
    14 – פיירו מונטצ'י – פוינט גארד
    15 – בוב מקאדו – סנטר
    16 – אלסנדרו צ'יאודיני – פאוור פורוורד

    רוצה גם את של פרטיזן?

    1. יאיר אני רואה שאסור להתעסק איתך …..כל הכבוד אתה ממש הישראל פז של אירופה .(אני בטוח שאתה יודע מי הוא).
      מרתק להיזכר בשמות …כנראה שאכן זה היה פיטיס מהסיבה הפשוטה שהוא הכי זכור…
      יאיר אם לא קשה לך אשמח מאד שתכתוב מעת לעת על קבוצת עבר באירופה …סטיסטיקות אני אישית תמיד אוהב …לפחות לדעת מי באמת שיחק ומי היה נער פוסטר (למרות שלדעתי כמעט ואין סטיסטיקות באותה העת למעט אולי סטיסטיקת נקודות ).

      1. גם לי זה מוזר. פרמייר היה סוג של קלע עד כמה שאני זוכר. מס ארבע הי בארלו ב87 ובראון ב88 נראה לי שזו טעות כי פרמייר היה בחמישיה של טרסר עם דאנטוני, בארלו ומקאדו. חסר לי סמול פורוורד בחמישיה ההיא..

  20. האקט תורם תרומה סבירה אך לא מעבר לכך
    ב 13 משחקים בהם שיחק 26 דק' הוא תורם 10 3 3 ומדד 11 .
    עם 43 אחוז שדה ו 32 אחוז 3 ו 79 אחוז מהקו.
    סתם לשם ההשוואה היקמן שאתה כ"כ יורד עליו
    משחק ב 23 משחקים 28 דקות ותורם 12 3 3 עם מדד 10 .
    52 אחוז שדה 30 אחוז ל 3 ו71 אחוזים מהקו.
    ככה שההפרש בין העונה "המצוינת " של האקט לבין " הפזרן " היקמן הם לחלוטין מינוריים …מה תוכל להגיד להגנתך …שהאקט לא צריך לנהל את המשחק …אך מכיוון שאני זוכר מה דעתך לגבי ניהול המשחק של לנגפורד אותה אמרת כאן לא פעם (ואני בהחלט מסכים איתה) …הרי שברגע שג'נטילה יוצא מהמשוואה אתה חייב שאו האקט או ג'נטילה ינהלו את המשחק למילאנו למשך דקות רבות וזה …מצוין למכבי.

  21. באמת לא עקבתי אחרי מילאנו העונה אבל את האקט אני זוכר מסיינה. אני לא אומר שהוא טוב מהיקמן, מה שאמרתי הוא שהיקמן הוא לחלוטין לא רכז, וכשהוא מרכז זה בעיקר מפזר את המשחק. לפעמים זה הולך נהדר עם סלים מטורפים ולפעמים זה כניסה בקיר שמוביל למתפרצת. היקמן הוא החודר הכי טוב של מכבי, אבל זה צריך להיות כתוצאה מתרגיל, ולא אחד נגד חמישה. אגב לנגפורד גם שחקן מהסוג הזה אבל יציב בהרבה וגם כשהוא שיחק במכבי הרבה פעמים זה היה לנגפורד נגד חמישה, רק שהוא הצליח יותר מהיקמן כי זה היה תוצאה של ריווח המשחק ולא סתם בלגן..

    יאיר הזכרת לי את ריקיבראון שהיה שחקן מצוין. אגב היה שחקן בשם זה גם בהפועל י-ם כמה עונות קודם מעניין אם זה אותו שחקן.

  22. אשר להיקמן : היה לו משחק רע בחמישי אך הוא לא פחד לקחת זריקה קריטית ולקלוע שלשה ב "רק רשת " יש לו את זה.
    יחד עם זאת איני כ"כ מצליח להבין את העניין של רייס …הוא החל רע והיה מסוכסך עם בלאט (ע"פ השמועות). הוא חזר לעצמו היטב בסיבוב הראשון בטופ 16 …היו כמה משחקים טובים מאד…אח"כ הוא נעלם ולא קיבל הרבה דקות והנה הוא היה המצטיין במשחק מול מינכן …הוא שחקן מצוין קולע טוב ובאמת שאיני מבין למה הוא לא משחק יותר כמו"כ איני מבין למה הוא כמעט לא משחק ובטח לא מוביל כדור עם היקמן .
    אשר לריקי בראון ,איני זוכר שחקן שכזה בירושלים (היה בראון אחר) אך בטח שלא מדובר באותו שחקן .
    מעניין האם להוציא את השינוי של בראון /בארלו היו עוד שינויים במילאנו בין שנת 87 לשנת 88 .

    1. היה ריקי בראון בהפועל בעונה הראשונה שלה ב-87 ועכשו ברור שזה לא אותו שחקן. אני אגב קיבלתי ממנו ומארל וויאמס חתימה במשחק ידידות שהתקיים בין י-ם לאליצור נווה דוד רמלה (הייתה קבוצה כזו פעם נשבע לכם). מתברר שבראון שיחק שנתיים בירושלים. אגב לארל היה עט מוזהב גדול כזה והוא היה נראה לי אז כמו עוג. הוא ליטף לי את הראש עם כף יד עצומה ו…חייך ! כן כן ארל המפחיד נתן חיוך אולי בפעם הראשונה בחייו (איך אני מחזיק מעצמי) בקיצור עוד חווית ילדות של ילד בן 12, רק חבל שהחתימה נעלמה בעוד אחת מהפעמים שאמא שלי זרקה לי דברים בלי לשאול 🙂

  23. אהרון תודה איזה השקעה ואני קצת מודאג מהזחיחות של בלאט על זה שניפגש מול מילאנו הקבוצה הזאת ביי פאר יותר טובה ממכבי וגם הנחילה לברצלונה הפסד ראשון העונה אז מה ההתלבות?

  24. יוסי תודה רבה : תבין את דעתי בנושא.
    בבית של מכבי היו שני קבוצות מעולות עוד שלושה קבוצות סבירות ועוד שלושה קבוצות חלשות יחסית (כולל מינכן שיחסית הפתיעה).
    בבית השני הייתה קבוצה אחת מעולה ועוד 7 קבוצות סבירות.
    במילים אחרות בבית השני היה קושי הרבה יותר גדול לתפוס כרטיס לרבע הגמר (וראו מי עפה) מאידך בבית של מכבי היה בלתי אפשרי לקבל יתרון ביתיות בהצלבה.
    בקיצור המקסימום שמכבי יכלה הייתה להשיג הוא המקום השלישי והמינימום המקום החמישי …מכבי השיגה את המקסימום.
    בבית השני ברצלונה התבססה מהתחלה במקום הראשון היא גדולה בכמה דרגות על כל היתר ….למרות התבוסה במילאנו.
    אשר לכל היתר היה ברור שקבוצה כלשהיא תסיים שנייה …לבסוף זו הייתה מילאנו …וזו הבשורה הכי טובה ביחס לאפשריות האחרות .
    כגון פנא /אולימפיקוס ממקום שני מה שהיה אומר מומנטום טוב ביתיות הרבה יותר משמעותית וכוכב על …או פנרבחצ'ה של השועל.
    זאת ההתלהבות…כשמוסיפים לכך את העובדה שלמילאנו אין כוכבי על ,ואין שחקנים עם ניסיון יוצא דופן כולל מאמן די טירון מקבלים תקווה גדולה…כשמוסיפים לכך גם את הבעיות הקשות בקו האחורי עקב פציעת ג'נטילה והפציעה של קית לנגפורד התקווה גדלה …כאשר מבינים שלמעט קית אין שם שחקן יוצא דופן ואת קית כולם בצהוב מכירים מה שיוכל לעצר ולו במקצת את צעדיו הרי שהתקווה גדלה מאד…
    יחד עם זאת אין כוונה לזלזל במילאנו …מכבי לא במצב שהיא יכולה לזלזל במשהו …אך מאד הערכתי שבלאט בא ואמר בישרות היא יריבה טובה לנו …ולא התחיל לספר סיפורי צביקה שרף (אלף לילה ולילה ).
    באופן יחסי כשאתה מגיע ללא יתרון ביתיות הרי שמילאנו היא יריבה חלומית.
    לא מדובר בברצלונה ,ריאל ומוסקבה על שלל שחקניהם וניסיונם .
    ושוב …זה עדיין לא אומר שמכבי תעבור…אך אם הייתי צריך לתת תחזית (וגם אם לא….) הייתי הולך על מכבי…
    והאמין לה לא הייתי הולך על מכבי בסדרה מול ברצלונה ,ריאל ,צסק"א ואפילו לא בסדרה אפשרית מול פנרבחצ'ה .

    1. אהרון כל הטענות שלך לגיטימיות למעט העובדה שאתה מעריך את הסיכוי של מכבי ב65-35,אתה מסתמך יותר מדי על המסורת של מכבי ואתה די מתעלם מהעובדה שמכבי בינונית לגמרי,אם המשחק היחידי שבו אני זוכר שמכבי שיחקה טוב העונה זה בהפסד לריאל בחוץ אז זה אומר דרשני ולכן כל הניתוחים שלך היו נכונים במידה ולמכבי הייתה קבוצה טובה אבל אין לה ולכן בגלל הביתיות,בגלל שלמילאנו יש שחקן שלמכבי אין(לנגפורד)אני בהחלט רואה את הסיכוים לטובת מילאנו ולא לטובת מכבי.דרך אגב אני יותר דיברתי על הלך הרוח שיאללה בוא נזמין כרטיסים לפיינל פור כי מילאנו לא פונקציה ושוב אנחנו נקבל בראש,עדיף לבוא צנועים ולהילחם מזחוחים(בלי צדק)ולחטוף בראש.
      אפרופו אם כבר אני צופה הפתעה באחד מהמשחקים האחרים יש לי הרגשה שאחת היווניות יפתיעו.
      דבר אחרון אם אני זוכר נכון פיטיס החליף את היד הקולעת מימין לשמאל במהלך הקריירה שלו

  25. יניב אני רואה את הדברים בצורה שונה ממך בכמה וכמה נקודות.
    1. אכן אני בהחלט מסתמך על מסורת …לא סתם כמעט תמיד העולות לפינל פור הם אותם רשימה מצומצמת של 6-7 קבוצות הכוללות את ברצלונה ,ריאל ,פנא ,אולימפיקוס ,צסקא ,מכבי וויטוריה וסיינה .
    לגבי שש הראשונות תעשה בדיקה מתי הם עפו לקבוצה שלא מהשש -שמונה הללו .
    2. אשר למכבי בעיני היא לא כזו בינונית …עד המשחק ההוא מול צסק"א בסוף הסיבוב הראשון מכבי אחזה במאזן של 3-13 שהעמיד אותה בלבל אחד עם צסקא ריאל ובארסה …אין ספק היה משבר ובהנחה שמכבי תדע לצאת ממנו (ניצחון היום בדרבי יהווה צעד חשוב).
    3. לדעתי מכבי נתנה עוד כמה משחקי חוץ ברמה גבוהה כגון הניצחונות בקובאן ,בפנא ובגלטסאריי …בקיצור עד אותו המשבר מכבי הייתה בסדר גמור בחוץ ,בנוסף גם לאחר מכן למעט הפסד מיותר בבלגרד שהתרחש באיבוד עשתונות של כמה דקות הרי שמכבי הגיעה למשחק צמוד בקובאן והפסידו במקום קשה על חודו של סל.
    בקיצור מכבי עברו מספיק אולמות קשים בכבוד רב.

    4. אשר למילאנו : יש לה את לנגפורד …ואם הוא היה נמצא במכבי תפוקתו מן הסתם הייתה יורדת מכיוון שקל להיות שחקן טוב ובלעדי …זה ההבדל בין קית לשחקנים כמו נבארו /פרננדז…קצת מזכיר את רביב מהפועל ת"א.
    5. דבר נוסף : למילאנו יש יתרון גדול בביתיות ובשחקן ששמים עליו את כל הביצים.
    למכבי יש יתרון גדול בניסיון ,במאמן וגם למכבי יש שחקן שאם יהיה טוב יהווה יתרון לא מבוטל (סופו) …אך ההבדל הוא שניתן להסתדר בלעדיו ..אם טיוס בריא.

    6. לא הזכרתי זאת מהתחלה כי זה לא היה מתוכנן את עניין הפציעה של ג'נטילה …אך גם פציעה זו וגם העובדה שקית מגיע לא בכושר מלא ובעיקר ההיכרות של מכבי עם לנגפורד תהווה בעיה לא פשוטה למילאנו

    7. אשר להלך הרוח של …יאללה בוא נזמין כרטיס …גם אם זה קורה לא נראה לי שזה קורה בגלל שמילאנו לא פונקציה …נראה לי שיש כאן הימור מושכל לכך שבשלב מאוחר יותר הכרטיסים יאמירו מאד.
    8. אשר ליווניות גם כאן איני מרגיש כמוך הפערים של ריאל /צסק"א מהיווניות הם פערים אדירים …אמנם במשחק שניים בפינל פור היה ניתן להתעלות אך בסדרה צפופה שכזו אני מאד מתקשה להאמין ..יחד עם זאת לפחות באולימפיקוס עשו לא פעם את הבלתי יאומן ולכן צריך לתת לה כבוד …אך פנא השנה לא ראויה לכבוד זה.

  26. ינון תעשה לי טובה …האנגלית שלי לא משהו…
    סופית ג'נטילה לא ישחק בסדרה …לא נעים בכלל …אני לא ציני למרות שלאוהד מכבי כזה להצטער על דבר שכזה …עדיין לא יפה לנצח בגלל פציעות …אם היה עולם אוטופי היו דואגים להבראת שון וג'נטילה.

  27. אחלה דיון!
    אהרון, מה דעתך בקשר למאמר של מתן גילור על שריקות יד מיותרות בכדורגל? עדיף שתענה בפוסט שלו ואקרא מה שאתה כותב שם!

  28. מסכים איתך מומי גם אותי הוא מעצבן, אבל אצלי זה בגלל שהציק למכבי לפני 26 שנה. על מה שהוא עושה ללייקרס אני סולח לו 🙂

  29. מה אתם אומרים על סופו? לדעתי הוא הולך לחטוף השעיה ארוכה אבל בלי קשר למעשה שלו שאסור היה לעשות אני חייב מילה על אוהדי הפועל פשוט אוהדים מגעילים במהלך המשחק קלטתי אוהד מבוגר לא נער עושה תנועות מגונות באטרף זה חינוך? זה אוהדים? גועל נפש משני הצדדים

  30. מה שזכור לי מדאנטוני כרכז טרסר מילאנו – דאנטוני היה עם פתיל קצר מאוד והיה משתולל לגמרי כשהיה עצבני….

    וזה היה קורה לא מעט.

    לא פלא שהוא מאמן כל כך גרוע.

    אופי ושליטה עצמית מאוד חשובים למאמן.

  31. רק עכשיו ראיתי מה קרה שם. סופו היה חייב לשלוט בעצמו והוא כנראה יוענש בחומרה.
    מצד שני האוהדים שבאים למגרש בשביל לקלל ולהעליב ולעשות פרובוקציות צריכים להיות מורחקים מהמגרשים והנהלה לא יכולה לגלגל עיניים לשמים ולהתנער מאחריות שכן גם היא מלבה את השנאה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט