אירועי דיומא – 21.05.2022 – אופניים

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא %D7%93%D7%99%D7%95%D7%9E%D7%90-1.jpeg

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 14

קטע 13 של אתמול היה קטע שטוח ברובו, עם טיפוס ארוך יחסית באמצעו. קבוצת בריחה של ארבעה רוכבים, פסקל אנקהורן, מארקו מאסטרי, יוליוס ואנדרברג וניקולא פרודום, נוצרה בשלב די מוקדם. הקבוצה עבדה היטב מלפנים, והדבוקה שבראשות קבוצות המאיצים הבינה בשלב מאוחר למדי שהקטע כלל לא נמצא בכיסה. כאן זכינו למירוץ חתול ועכבר מרתק בין הדבוקה לבריחה, שנראה היה שיכול ללכת לכל כיוון. לבסוף, גם עקב היסוס קל של חברי הבריחה בעלייה המסיימת, הדבוקה הצליחה לשבור לבורחים את הלב בתוך הקילומטר האחרון. מייד לאחר מכן קיבלנו מיאוץ סיום אל הקו, שבו זכה, איך לא, ארנו דמאר, כשהוא מקדים את פיל באוהאוס ואת מארק קבנדיש. הצרפתי חוגג ניצחון שלישי במירוץ זה, המבטיח לו מעשית גם את הזכייה במאליה צ'יקלאמינו, חולצת הנקודות הסגולה. בגזרת ה-GC קיבלנו שינוי מצער אחד, כאשר רומאן בארדה, אחד שנראה חזק למדי בקטעי הטיפוס, נאלץ לפרוש מהמירוץ עקב וירוס שתקף אותו. מלבד זאת לא ראינו שינויים, וחואן פדרו לופז ממשיך להוביל במירוץ, כשאחריו קאראפאז ואלמיידה (12+), הינדלי (20+), מרטאן (28+), לאנדה (29+), פוצוביבו (54+), בוכמן (1:09+), בילבאו (1:22+) ו-ואלוורדה (1:23+).
קטע 14 של היום לוקח את המירוץ לעיר טורינו, לתוואי שיהיה הקצר ביותר מבין קטעי הכביש במירוץ. לא מדובר בקטע הקל ביותר במירוץ – ההיפך הוא הנכון: על 147 הק"מ נקבל כ-3000 מטרים של טיפוס מצטבר, על כמה טיפוסים תלולים למדי, כמו הסופרגה והקולה דלה מאדאלנה, שיחזרו פעמיים כ"א. בשל הסיום בירידה, לא מדובר בקטע המיועד לחברי ה-GC, אלא יותר לבריחה, שמן הסתם תורכב ממטפסים בעלי שם, שאינם מנויים עם חבורת ה-GC. עדיין, חברי ה-GC יפקחו כאן עין חשדנית על מתחריהם, במטרה למנוע גניבת זמן יקר, בייחוד לנוכח הפערים הקטנים בצמרת. שידור ביורוספורט 1 ב-13:50.

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא giro-d-italia-2022-stage-8-profile-a2128886f3.jpg


פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 22 תגובות

  1. פאקו, תודה רבה ושבת שלום. היום (ארבע אחה"צ, שידור בצ'רלטון) תתקיים בבירמינגהם שבאנגליה התחרות השנייה בסבב 'ליגת היהלום'.

    לוחות הזמנים ורשימות המשתתפים מופיעים כאן:
    https://london.diamondleague.com/lists-results-london/?jet_appversion=undefined&cHash=17f8a4d3694bcfd2fc45b724d2b9d513

  2. כצפוי אקשן בקטע היום, כשקבוצת חברים שכוללת את קאראפאז, הינדלי, לאנדה ועוד כמה חברי GC, בורחת לאלמיידה ולופז מאחור. נראה שה-GC הולך להתנער כמו שצריך, כולל החולצה הוורודה.

  3. חבורת ה-GC מינוס ואלוורדה ומרטאן מונה כעת 12 רוכבים בחזית, 40 ק"מ לסיום. אם המצב נשאר כמו שהוא עד לירידת המסיימות, אז לבילבאו יהיה יתרון גדול כאן. הוא דסנדר מטורף.

  4. שתי התוצאות הבולטות ביותר בתחרות בבירמינגהם הגיעו ממקצועות השדה. כריסטיאן צ'ה, הסלובני בן ה-23, זרק את הדיסקוס לתוצאת השנה (ושיא ליגת היהלום) של 71.27 מטר, ובכך הפך לזורק העשירי בכל הזמנים.
    מיהמבה מלאיקו מגרמניה, אלופת עולם ובעלת זהב אולימפי, ניצחה בקפיצה לרוחק עם 7.09 מטרים.

  5. איזה אחלה יום זה היה היום!!
    ייטס תיזמן מדהים את התקיפה.
    אמנם קאראפז בוורודה, אבל השאלה אם זה לא עלה לו ביותר מדי אנרגיה.. אז אולי בסוף הינדלי הוא המרוויח פה, גם הלחץ עכשיו להוביל את הדבוקה יהיה על אינוס אני מניח. קיצור אחלה יום לקראת מחר ושלישי שיהיו בלאגן אטומי..

    פאקו – להינדלי יש באמת איזשהו סיכוי לדעתך?

    1. הוא נראה מאד חזק. העניין הוא שעכשיו יהיה לאינאוס הרבה יותר קל להתמקד בו. מצד שני גם ההיפך נכון, כי לבורה יש קבוצה חזקה מאד במירוץ.

  6. אולי סוף סוף נמצאה נקודת המפנה ביחס לעבירות הפייר פליי של פאריס. הנקודה שבה קבוצות מהצד שעוד לא נמעכו לגמרי תחת המגף של נסיכויות הנפט, כשקבוצה שאשכרה מישהו בפיפ"א/אופ"א המושחתת עוד אכפת לו ממנה, ריאל מדריד והלה ליגה, מדווחת על פאריס סן ז'רמיין לאופ"א, רשויות צרפת ורשויות האיחוד האירופי לאחר החתמת מבאפה. לא ברור לי איך בלי שחיתות והתערבויות לא חוקיות הקבוצה הזו יכולה להחזיק באופן חוקי בחוזה החדש של אמבפה, בטח לא ביחד עם ניימאר ומסי, בלי להתייחס לשאר השחקנים בסגל.
    https://twitter.com/FabrizioRomano/status/1528083175838257153?t=cdHo7JBviIxD-DL67PLMAA&s=19
    אולי סוף סוף הכסף הישן ינסה לעשות משהו שיכול לעזור לענף אל מול קופות של מדינות עם אינטרסים גיאופוליטיים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט