מעורב הופס ליום ששי: השפלה ביתית במיאמי / מנחם לס

1.השפלה ביתית במיאמי

*1)החצי הראשון של המשחק היה חצי מעורר צמרמורת לכל אוהד מיאמי. בוסטון הובילה 70-45 – ההפרש הגדול ביותר בתולדודיה לחצי משחק במשחק חוץ. את זה אמרו ב-ESPN אבל לא ציינו אם זה 'בכלל' או רק בפלייאוף. לא משנה. להוביל ב-25 בחצי, יומיים אחרי שקבוצתו נאכלה חיים זה U-TURN מושלם, ועתה לבוסטון יש את היתרון הביתי, לא ש'הבית' משנה הרבה בשלבים האלה את הפלייאוף.

*2) מה קרה? קרה מרכוס סמארט. הוא – שחסר במשחק הראשון – הגיע היום ושינה את כל ה-CULTURE של הקבוצה. הוא היה מצויין בהתקפה (24 נק', 9 מ-17, ו-4 מ-7 מה-3), אבל מה שהוא עשה בהגנה עם חטיפות, הפרעות, גניבות, ריבאונדים, צעקות עידוד, ואי ויתור על אף כדור, אף מהלך – צריך להירשם בספר הספרים. הוא דחף את כל חברי קבוצתו למשחק הגנה נהדר, שפיתח את אחד מחצאי המשחק ההתקפיים הטובים ביותר בתולדות הפלייאוף.

*3) לא מאמינים שהיה זה אחד ממשחקי ההתקפה הטובים בכל דברי הימים של הפלייאוף? נסו 24 מ-41 (58.5%) מהפרקט, מהם 12 מ-19 (65.2%) מה-3. ולקינוח 10 מ-10 מהקו. יאללה, הביאו לי חצי טוב יותר מהסטטיסטיקה הזאת!

*4) הייתה זו השפלה. בזיון ממש לקבוצה ביתית בשלב הזה של הפלייאוף. מיאמי היט הייתה מבולבלת. כניעה מחלטת. ומה עשה מאמנה אריק ספואלסטרה? נשאר עם אותה חמישייה עד שהואיל בטובו להכניס את טיילר הירו ו ואולדיפו.

*5) אני לא אומר שניתן הרבה לעשות, אבל אני כבר 3-4 דקות אל תוך הרבע השני כתבתי בפנקס "למה פיג'יי טאקר? למה לא דנקן רוברטסון?" שחקנים כטאקר טובים למשחק רצח ולחימה כשהתוצאה שווה, ולא שאתה מפגר ב-30. אז אתה צריך שוטרס כדנקן רוברטסון. אריק ספואלסטרה פישל בגדול כשלא הכניס את הירו ודנקן רוברטסון הרבה, הרבה יותר מוקדם. דפיציט גדול הוא בדיוק הלחם והחמאה שלהם. לא של וינסנט או טאקר.

*6) אני לא טוען שהייתה זו שגיאה להשאיר את ג'ימי באטלר עד הרבע הרביעי, אבל היה עדיף שיישב, ינוח, ויתכונן לשבת. ג'ימי באטלר הוא חיל רגלים. לוחם בשוחות. קולע בכוח מ-2-3 מטרים. הוא לא 'שחקן טריי'. הוא היה צריך לשבת כל החצי השני ולתת לדנקן או מרטין לשחק במקומו.

*) במשחק כזה אין הרבה טעם לדבר על אסטרטגיות הגנתיות והתקפיות. כשאתה יורה 63% מה-3 אין מה לדסקס כאן. ההגנה של מיאמי הייתה חלשה? בואו נגיד שאם ברבע השני למיאמי הייתה הגנה אז קיבוץ שפיים מתקיים מעבודת אדמה, אוקיי? הייתה זו חרפה ובושה. למזלי אני אולי אוהד מיאמי קצת יותר מאוהד הסלטיקס כי מתוך 24 השנים האחרונות, 12 מהן גרתי בדרום פלורידה, שעה נסיעה מהאולם, והייתה לי תקופה נפלאה עם ההיט. אבל הסלטיקס היא הקבוצה הראשונה שנפלתי ברישתה לפני 61 שנה, ומאז יש לךי מקום חם בלב עבורה, ולכן ההפסד צרב טיפונת ולא יותר. אני מחכה עתה בכיליון עיניים לשבת לראות אם למיאמי הזאת יש ביצים וגאטס להגיע לירוקים ולתת לנו משחק שיסתיים בנקודת הפרש לכאן או לכאן.

איך אומרים החברים שלי בפורט לוטרדייל? IT IS STILL 1-1!

2. ניו יורק ניקס החליטה ללכת 'בכל הכוח' להשיג את דונובן מיצ'ל

הנה ציטוט מהניו יורק פוסט:

Jazz staffers and various figures around the league point most directly at CAA for the whispers that seem designed to push Mitchell toward requesting a trade from Utah, particularly to New York.

ה-CAA היא הסוכנות המייצגת את מיצ'ל. יוטה ג'אז יודעים שדונובן רוצה OUT "בכל מחיר". הניקס רוצה אותוכל מחיר". לי נראה שמצא מין את מינו. אבל מה הניקס יכולה לתת לג'אז עבורו?

3. ריי אלן: תכננתי וכיוונתי לשבור את שיא השלשות ב-T.D GARDEN!

ריי אלן הודה בתכנית של וינס קרטר ESPN+ Vince’s Places  שבמשחק בשרלוט לפני המשחק בגארדן, הוא בכוונה לא ניסה שלשות כדי שהשיא של רג'י מילר יישבר בגרדן, בבוסטון.

Here was Allen’s admission to Carter:

We played the Bobcats the game before…My family lives in Charlotte so everybody was like, ‘That’s so awesome, we’re going to get to see you break the three-point record!’ And I said, ‘No, you’re not. It’s not going to happen tonight.’

4. זוכרים? לבאר בול?

לבאר, שמזמן לא שמענו ממנו, החליט להתחיל לחפור. הנה מה שהוא אמר אתמול:

[Zach LaVine] "Zach is gone,” said LaVar. “Imma tell you why. It started off ‘Zach LaVine, Zach LaVine, Zach LaVine.’ OK, now you hurt, a few things happen. Guess who’s doing all the big plays. All I hear is, ‘DeMar [DeRozan]. DeMar. DeMar. DeMar.’ [LaVine] don’t wanna play second fiddle.

לבאר בול מדבר על כך שזאק לווין יהיה שחקן חופשי מוגבל הקיץ, וששיקגו לא תציע לו מקס. קבוצות אחרות כן תצענה לו מקס, ולפי לבאר זאק רוצה לעזוב את הבולס ממילא כי הוא לא רוצה לשחק "כינור שני" לדמאר דהרוזן.

ישנם רינונים שזאק לווין היה רוצה לחזור למערב כי הוא בן לוס אנג'לס (Blazers eyeing new All-Star partner for Damian Lillard? (larrybrownsports.com)).

בסדר. הכל טוב ויפה, אבל מה זה אומר לגבי בנו לונזו שברכו מסרבת להירפא?

5. פורטלנד מסוגלת לגנוב את זאק לווין משיקגו. הוא יהיה בן זוג מהשמיים עבור דמיאן לילארד

לפורטלנד יש כסף תחת הסף להציע לזאק לווין מקס. שיקגו לא רמזה אף פעם אחת העונה שהיא תהיה מוכנה להציע לזאק מקס כשיהפוך לשחקן חופשי מוגבל.

פורטלנד אומרת שוב ושוב שהיא מחפשת בן-זוג לדמיאן לילטרד ו-'זאק לוויין יהיה בן-זוג אידיאלי' (https://www.oregonlive.com/blazer/2022/05/at-no-7-the-portland-trail-blazers-will-select-)whom-mock-draft-roundup.htm)

6. אם מדברים על פורטלנד, המטרה השנייה שלהם הוא ג'וליוס רנדל

הניקס כבר הודיעו שהם יקשיבו לכל הצעת טרייד 'מעניינת' על ג'וליוס רנדל. לא שהוא איכזב בתפוח הגדול, אבל ה-EXPERIMENT איתו חלף-עבר לו ללא פלייאוף וללא כל יציאה מהמרתף. הקהל כבר שרק לו כמה פעמים שיעוף לכל הרוחות והוא רוצה לעזוב. הנה קטע מהדיילי ניוז:

The Knicks want him out of town, and despite what Julius may say to save face to the media, he likely wants out of dodge as well. The Knicks will look to move off of the disgruntled star this offseason for some young players, salary filler, and a pick as the ultimate pot sweetener.

הניקס החליטו לבחור בדרך חדשה ופורטלנד מיד קפצה על האפשרות.

אתר החובבים http://blazernation.com/ הציע את אנפרני סימונס ואריק בלדסו, ובחירת דראפט. נראה מה הבוסים יציעו.

7. סטף קרי – ביום לא טוב מהטריי – מתחיל לרקוד משמחה עם השנייה הרצופה שלו נגד דאלאס

8. צ'ארלס בארקלי מרחיב את רשימת 'הר רשמור' שלו. "בלעדיהם הבחורים של היום לא היו מרוויחים 50 מיליון לעונה"

שבעת המופלאים של בארקלי:

9. ג'יילן בראון (הרוקי) מכניס אחת ישר לבטן של ביל סימונס

כולנו יודעים מי היא חמישיית הרוקיס:

Scottie Barnes, Evan Mobley, Cade Cunningham, and Franz Wagner והחמישי? ג'יילן בראון

ביל סימונס, ב'רינגר', בחר את אותם הארבעה, והחמישי היה Herbert Jones מהפליקנס. כששאלו את ביל סימונס 'ומה בקשר לג'יילן בראון הוא הגיב (ואני מעתיק) – Simmons said “F— Jalen Green” 

הבוקר ג'יילן בראון יצא עם טוויטר שמתאים יותר לווטרן מאשר לרוקי בן 19 ב-NBA:

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 91 תגובות

  1. תודה דוק.
    כמו שכתבתי בסיום המשחק הראשון בסדרה:
    לקבוצה עם קהל כמו של מיאמי אין זכות לקחת אליפות.
    קהל שבורח מהאולם 20 שניות אחרי נצחון במשחק הראשון בגמר המזרח, קהל שנוטש את האולם והקבוצה באמצע רבע שלישי של משחק בית בגמר המזרח בגלל פיגור גדול.
    לא ראויים לזכות באליפות, נקודה.

    1. זה כל כך נכון, למיאמי הקהל הכי עלוב בליגה כבר שנים. גם בתקופת הלברון שם האולם היה בית קברות.
      בלי קשר יש למיאמי גם קבוצה כל כך עלובה ובעיקר משעממת נורא. כדורסל עלוב. גו סלטיקס שיפרקו את המגעילים האלו

      1. אתה בטוח שאין לך חום?
        🙂
        אוהדי פילי באתר ברובם הייטרים גדולים של הסלטיקס וממש לא ברור לי מדוע? כן היתה פעם תחרות ומכות בין הציפר לדוקטור. נו ביג דיל.
        אבל טראסט וברוך מנסים להפוך אותי ל"אוהד" פילי….

  2. קשה להראות טוב במדי יוסטון בגרסתה הנוכחית.
    לא יצא לי מי יודע מה לראות את גרין השנה (פגש את הסאנס 4 פעמים. ב-2 המשחקים הראשונים שיחק כדורסל נוראי. ב-2 המשחקים אחר כך היה בכלל לא רע, כאשר במפגש האחרון הראה יכולות של סקורר אמיתי),
    אבל ממה שכן ראיתי, יש לו פוטנציאל.
    היכולת לא להתעסק יותר מדי בשטויות שסימונס כותב,
    זה פלוס רציני שיעזור לו בקריירה.

  3. יש כמה וכמה שצריכים מתכון טוב לתבשיל כובע,
    אחרי המשחק הלילה (ובכלל, בפלייאוף הזה).
    .
    סמארט והורפורד הראו עד כמה הם משמעותיים להגנת הסלטיקס. קשה מאוד ליצור מולם מיס מאצ', כל סל זה מלחמה.
    .
    השורה התחתונה?
    ככה נראית קבוצה ששואפת לאליפות.

  4. תודה מנחם, אחלה מעורב.
    את סמארט הייתי מוריד לספסל מאמצע הרבע השלישי (בפועל היה האחרון מהחמישיה שירד לספסל ברבע הרביעי), למה לקחת סיכונים מיותרים..

        1. כן ולא. סמארט נתן משחק מעולה בשני הצדדים של הפרקט, למרות קליעה חלשה במחצית הראשונה, אבל לתחושתי זה היה שיקול לזה שהוא שיחק גם כשהאחרים החלו להישלח לספסל.

            1. בשביל זה צריך להחטיא, ובוסטון לא החטיאו מספיק

    1. סמארט עשה את ההבדל היה מצויין בהגנה שלו ובזריקת מרץ שהוא נותן לקבוצה הוא הגורם העיקרי שהוביל לריצה ולפתיחת פער דו ספרתי. אין במקסיקו סובררו מספיק גדול שאני יכול לאכול בגלל בוסטון טייטום עדיין לא יציב ככוכב על אבל בוסטון קונטנדרים.
      .
      בסוף כל שחקן בליגה מחפש את המספרים לא כולם מחפשים לנפח אותם על חשבון הקבוצה כמו ראס לברון… המשוואה היא פשוטה מאוד לרוב השחקנים סטטיסטיקה= שווה כסף, בטח שהתרבות שלנו חולה על שיאים מפגרים ( הכי הרבה שלושות ברבע השני לשחקן בעונתו השנייה…). גם סמארט לא חף מפשע.
      .
      למיאמי לא היה באמת סיכוי כשהסל נראה לשחקני בוסטון כמו אבן שזורקים לאוקיינוס, מה שיותר צריך להלחיץ את ספלורטאה איך הם פורצים את ההגנה שנראית בלתי חדירה, במשך מאות שנים היה אגדות על מעיין הנעורים שמרפא קשישים, אני אף פעם לא האמנתי להם אבל מסתבר שהורפורד מצא אותו.

  5. מנחם, רק לפני יומיים כתבת בנחרצות שמיאמי טובה יותר מבוסטון. יפה לפחות שאתמול אחריי ההפסד של דאלאס כבר אמרת שמדובר רק במשחק אחד.😏
    אני גם לא רוצה לקבוע עובדות אחריי משחק אחד, אבל כל המשחקים של מיאמי עד עכשיו בפלייאוף היו מול ההוקס החלשים, פילי הפצועים ועם הארדן בלי דלק, ובוסטון בלי 2 שחקניי חמישייה.
    היום כשסוף סוף נתקלה בבוסטון בהרכב מלא זה נראה פתאום לא כוחות. אגב הורפורד ב100% מהשדה וגראנט ווילאמס ב100% מהשלוש. שניהם בווליום נמוך, אבל חתיכת יעילות.

      1. כן נכון. בכל פלייאוף יש פציעות. אבל אני לא מדבר על מזל של לפגוש קבוצה פצועה אלא על רמת התחרות שמיאמי נתקלה בה. ואי אפשר להגיד שבוסטון לא נתקלה בתחרות קשה מצד מילווקי, למרות חסרון מידלטון.

        1. מיאמי נתקלו ביריבות פחות תחרותיות מ-3 סיבות עיקריות – הראשונה היא המאמץ שהם השקיעו בעונה הסדירה שהעניק להם מקום טוב יותר, השנייה היא היכולת שלהם בפלייאוף שגרמה לסדרות האלה להיות פחות תחרויות, והשלישית באמת לא רלוונטית למיאמי, וזה ההימצאות של ברוקלין ומילווקי בצד השני של הבראקט.

            1. אני חולק על דעתך כאן, פילי לא קבוצה מאתגרת? יש לה שחקן בקליאבר mvp צוות מסייע מצויין ועומק. לפעמים האמת פשוטה ומיאמי קבוצה מצויינת הרבה יותר ממה שערכנו. הפסד ב30 הפרש לא אומר כלום תשאל את דאלאס.

            2. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח, שי אתה ג'ונגליסט

  6. עוד נקודה. באם אבאדיו עם 10 זריקות מהשדה ב2 המשחקים ביחד. האחוזים טובים, אבל כמה רחוק מיאמי יכולה להגיע שהשחקן הלכאורה מספר 2 שלה הוא לא פאקטור בהתקפה. האם באם הפך לגרסת המזרח של רודי גוברט?

  7. ההפרשים בפלייאוף תמיד יכולים להטעות. ההפרש אינו מעיד על הפער בין הקבוצות. הסלטיקס עם אחוזי קליעה נדירים שלא יחזרו. מיאמי לא אמרה את המילה האחרונה. רואים כמה שחקן כמו סמארט חשוב לפלייאוף. על אותו משקל חזרה של לאורי תתרום למיאמי הרבה

  8. את ראסל לא ראיתי. אבל לדעתי קובי רמה םחות משאר השחקנים שם. אולי שתי רמות.
    קובי זה ברמה של שאק, דאנקן וכו.

    1. שווה לחפש סרטונים שלו. היה סנטר אתלטי בתקופה של משחק מאוד מהיר. יש כמה שחקני עבר שאני צריך לדמיין אותם משחקים לגמרי אחרת כדי להצליח בכדורסל המודרני. לדעתי הוא היה מצליח לעשות את שלו גם כיום.
      קובי בעיני שחקן עם המון כישרון – ואחד הגדולים – אבל להכניס אותו לרשימה כזו זה יותר בזכות היחצ שהוא זכה לו.

  9. בהתייחסות לבארקלי. ולשי שהגיב מעליי.
    הנה הרשימה של המרוויחים הגדולים העונה:
    1 Stephen Curry, PG Golden State Warriors $45,780,966
    2 James Harden, SG Philadelphia 76ers $44,310,840
    3 John Wall, PG Houston Rockets $44,310,840
    4 Russell Westbrook, PG Los Angeles Lakers $44,211,146
    5 Kevin Durant, PF Brooklyn Nets $42,018,900
    6 LeBron James, SF Los Angeles Lakers $41,180,544
    7 Giannis Antetokounmpo, PF Milwaukee Bucks $39,344,970
    8 Damian Lillard, PG Portland Trail Blazers $39,344,900
    9 Kawhi Leonard, SF LA Clippers $39,344,900
    10 Paul George, SG LA Clippers $39,344,900
    בלי להיכנס לגובה הסכום אלא רק למיקום בהיררכיה של השכר: חוץ מ-1 ו-7 זו פשוט תשואה נוראית להשקעה.

    1. הפכו את השחקנים לפרימדונות.. המצב הכלכלי בעולם לא מי יודע מה, ואני מקווה שבליגה יתעשתו בעניין המשכורות והכוכבים בעיני עצמם. כל הקבוצות בגמרים האזוריים נבנו מלמטה.
      כולן משחקות כקבוצה מלבד דאלאס.
      קאווי התחיל את הטרנד עם השביתות שלו.. כאילו רעבק 40 מיליון דולר לעונה, לא תשחק במשחקי בק טו בק? זאת בדיחה.
      וכל התירוצים של קריירה קצרה ושיט. החיים לא נגמרים בגיל 35-40, אתה ממציא את עצמך מחדש. גם אני עזבתי קריירה בביטחון והלכתי למקום שונה לחלוטין.
      פציעות זה חלק מהמשחק וכל השחקנים מבוטחים במיליוני דולרים, כאילו צריך לרחם על הנבלות האלו..
      תראה את לוקה עם כמה שהוא שחקן מדהים, הוא לא עושה הגנה בשיט, ויש לו את הסייז לתת יופי של הגנה.. ושנה הבאה עם החוק החדש של מתפרצות בכלל יהיה אפשר לסגור את הליגה. מבאס כל משחק 30 הפרש, פעם זה היה אירוע מכונן, היום זה לא מזיז לשחקנים, אז למה שזה יזיז לאוהדים?

      1. אמת. קאווי אם כל החטאת הוא התחיל להזנות יותר מכולם (זה היה גם עם פופ אבל לא ברמות של קאווי הוא הפך את הלואד לחלק חובה לכל שחקן), אחריו המשיך את זה השקץ והיום כל הליגה בזה. לשחקנים בכלל לא מזיז כמה הם חוטפים (האמת גם לי זה לא היה מזיז עם כמה מיליונים בכיס הייתי מחייך כל היום) וגם לא לאוהדים, הם רוקדים קיס קאם 50 הפרש.

      1. זה שקול ל16 מיליון ב1984 ו25 מיליון ב1997
        ג'ורדן קיבל יותר בשנתיים האחרונות שלו
        פי שש וחצי יותר ממה שמג'יק קיבל ב84
        פי שלוש יותר ממה שבירד קיבל ב91

        1. ומעבר לזה – עזוב את הסכומים. זה לא העיקר.
          חצי מכוכבי הרשימה לא ראו גמר מעולם או כבר עשור (יש כאן הרבה אוקלהומה). בסופו של דבר בעלי קבוצות משלמים להם שכר בשביל הישגים קבוצתיים, לא בשביל ניפוח סטט. כן קצת בשביל מרצ'נדייז אבל גם לזה אליפות עושה פלאים.
          זו קבלת החלטות לא משהו מצד רוב הקבוצות…

  10. תודה מנחם
    נמאס לראות בכל ערב קבוצות עם סף שבירה נמוך חוטפות ריצות של 20 ב 4 דקות.
    לא מתאים למאמן כמו ספולסטרה
    לגביי ההפרש … רק לפני פחות משבוע דאלאס עשתה 27-57 בחוץ על הסאנס בגיים 7 במשחק חוץ.
    ב 2015 שיקגו נתנה מחצית של 32 הפרש בחוץ על מילווקי בגיים 6
    אין לי מושג למה השדרנים אמרו שזה שיא של בוסטון, הם אולי אירים שתיינים

  11. מנחם, כתבת את הנתונים של בראון ולא של סמארט שקלעה רק 22-8 מהשדה בגלל 10-3 משתיים אך מהשלוש היה נהדר עם 12-5.

        1. מתמטיקה זו לא שפה לועזית.
          אם יש לך 5 תפוחים ואכלת 3 מתוכם אזי אכלת 3/5 תפוחים כלומר 60% מהתפוחים שבידך.
          אם שחקן זרק 22 פעם מהשדה וקלע 8 אזי הוא קלע 8/22 ולא 22/8.

        2. חבל שאתה מעצמך צחוק עם הכתיבה ההפוכה הזו.
          תזכור – מתמטיקה, גם ביסודי, כותבים משמאל לימין:
          8=5+3
          אי אפשר לכתוב 3+5=8, זה לא נכון.
          כנ"ל לגבי האחוזים מהשדה. אתה חוטא לשפת המתמטיקה ומערבב עברית/לועזית שלא לצורך.

          1. למה
            8 = 5 + 3
            זה לא נכון (אני לא בטוח איך זה יציג באתר. כתבתי את ה-8 בצד שמאל אבל אני רואה אותו בצד ימין. אס הכוונה שה-8 בשמאל).

    1. אני לא בטוח ב-100% שזו טעות בעברית.
      אם מדובר במספר עמודים לדוגמה, כן אמורים לרשום את ה-8 בצד ימין (למרות שאף אחד לא עושה זאת)
      בנוגע לזריקות, לא סגור אם זה עובד באותו אופן.

      1. בכל טווח מספרים זה עובד אותו הדבר וב-100% אין כאן טעות. לכתוב הפוך ממה שכתבתי זו הטעות!!!
        כתיבת טווח מספרי צריכה להיות לפי כיוון הכתיבה של השפה.

        1. זה מה שמבלבל אותך.
          טווח מספרים אפשר לכתוב מימין לשמאל כי זה לא מתמטיקה.
          אפשר לכתוב "החניה אסורה בין השעות 14:00-9:00". זהו טווח מספרים.
          בהקשר של אחוזים, שברים וכדומה זה אסור. תפסיק עם זה בבקשה.

            1. אתה רשאי להתווכח עם הפקח על הדוח שנרשם לך

            2. נראה לי שזה רשום הפוך בשלטים אבל בכל מקרה אני שומר את זה בשביל המשפט

            3. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחייייייייייייייייייייייייי

          1. היה פסק דין של בית המשפט העליו לפני כמה שנים בדיוק על זה, עו"ד שערער על דו"ח חניה והגיע לעליון, כל המעורבים נהנו מהענייו וגם השופטים שכתבו "דין פרוטה כדין מאה" וכו'
            נפסק שהכיוון הוא משמאל לימין בשלטים בכתיבת שעות, ז"א אם כתוב "החנייה אסורה 19:00-07:00, ז"א שהחנייה אסורה בין 7 בערב ל7 בבוקר למחרת היום

כתיבת תגובה

סגירת תפריט