גמר המערב – גולדן סטייט נגד דאלאס משחק 1 – סיקור מהאולם / שגב מטוס

18.5.22, צ׳ייס סנטר, סן פרנסיסקו.

May be an image of stadium
זוית חדשה 2.0

בכנות?, אני קצת לא מאמין שאני כותב את השורות האלו.

לפני שנה בערך בנקודת הזמן הזאת ישבתי בדירתי הקטנה בתל אביב והתעוררתי (כמו רובכם) לראות את משחקי הפלייאוף בטלוויזיה מתישהו בין 2 ל-5 לפנות בוקר.

אתם מכירים את הדריל, שמים שעון מעורר לחצי שעה לפני ובתקווה מתעוררים אחרי רבע או מצית והאופציה השניה וההגיונית יותר של – פשוט לא ללכת לישון.

ועכשיו, אני פה, אחרי כמעט 30 משחקי בית של הווריורס שראיתי וסיקרתי להופס ואין מאושר ומרוגש ממני לגלות כל פעם מחדש איך רמת האדרנלין בגוף יכולה לעלות עוד ועוד (:

אישתי טסה הערב (ערב משחק 1) ללאס וגאס לסופ״ש עם חברות מה שמשאיר אותי ב-100% ריכוז והכלה של המעמד בו אני נמצא והאפשרות למקסם את הכיף וההכנה לשני משחקי הבית הקרובים.

אישתי בדרך כלל קוראת את הכתבות אז, מאמי, לא להתרגש, הכי כיף בעולם איתך, פשוט את יודעת איך זה…כשיש זמן לבד אין משפטים כמו- ״מתי המשחק נגמר?, אה עוד רבע אחד, טוב זה מלא זמן…״ (: ועם זאת אני מזכיר לעצמי שבזכותה אנחנו פה בעיר הקסומה הזו ורק בגלל זה אני בכלל נמצא במקום שבו אני הולך לצ׳ייס ומצלם את סטף קרי מתחמם בתדירות של ללכת לאכול מנה שווארמה בארץ.

ואגב הארץ, אבי, אם אני זוכר נכון, כבר נמצא בארץ ציון ואני אחליף אותו עם כיף אווירי כך שהוא יוכל (בתקווה אמן שהכל יסתדר) לסקר לכם את הגמר בזמן שאני אהיה בביקור מולדת.

המצב האידאלי ביותר, קודם כל כמובן אליפות לגולדן סטייט, דבר שני, אני חוזר לארה״ב ב-13.6 מה שאומר שאם וכאשר יהיה משחק 5 בגמר ה-nba אני אצליח להגיע לראות אותו.

  • מציין שהאקרדיטציות מתקבלות יום-יומיים לפי המשחקים, הסובבים אותי מרגיעים אותי שאם כבר קיבלנו אישורים לכל המשחקים עד כה, אין סיבה אמיתית שלא יאשרו לנו את ההמשך, אבל אני, כמו יהודי טוב – חרדתי. אז במידה וכמובן גם הווריורס יגיעו לגמר וגם יהיה משחק 5 או אז אני בתקווה מלאה שאני ואבי נוכל לספק לכם סיקור מהשטח של שני כתבים הופס שנמצאים בו״ז באולם בו הגמר מתרחש – זה בגדר חלום. ואני כמובן מודה על כל משחק ומשחק שזכיתי לחוות עד היום גם אם החווייה תסתיים מוקדם מהצפוי.

חזרה לענייננו, כי כמו שאתם מכירים אותי כבר, אני נוהג לזלוג וללכת עם הדמיון לאן שהראש לוקח אותי וזה גם ללא קשר לכדורסל כלל (:

אז….דאלאס מאבריקס מגיעים לעיר לגמר המערב.

קודם כל, איזו הפתעה! לא?!

אני שומע אנשים שמדברים על כך שאם הם עברו את פיניקס, הם יעברו גם את גולדן סטייט בסבירות גבוהה, ובואו נזכור שבעונה הסדירה זה נגמר 3-1 למאבריקס וגולדן סטייט לא הצליחו לעצור את לוקה ובלה בלה בלה…

אז בואו נעשה סדר.

דאלאס קבוצה טובה, לא מצויינת.

כן, יש להם אולי את השחקן הטוב ביותר בפלייאוף (אוהדי מיאמי לא יסכימו איתי), כן יש להם הגנה לא רעה בכלל וכן, הם כבר בגרסא מעודכנת שנת 2022 – מלא קלעי שלשות.

כמובן שזה לא משהו לזלזל בו ומן הסתם אם הם הגיעו לגמר המערב הם גם יכולים ללכת עד הסוף אבל,

וזה אבל גדול, בואו נזכור שגולדן סטייט של העונה הסדירה זו לא גולדן סטייט של הפלייאוף.

בואו נזכור, שבהפסדים לדאלאס לא קיבלנו ולו פעם אחת את שלושת השחקנים הבכירים של הווריורס – סטף, קליי ודריי.

ובואו נזכור שדאלאס מגיעים למבצר – ווריורס עם 100% הצלחה במשחקי הבית בצ׳ייס סנטר בפלייאוף 2022.

  • יוצא לשניה מהריכוז – קיבלתי ממש הרגע מייל אישור גם למשחק 2 ביום שישי, אז צפו לעוד כתבה בעוד יומיים (:

חוזר לדאלאס, 

בטח קראתם בהמון אתרים ומקומות דעות ומה צריכים לעשות ואיך וכמה למה ומי שומר את מי ומי יקלע על מי ואיפה היתרונות אז אני מחליט לא ללכת לשם דווקא, איך מישהו בתגובות כתב לי פעם – ״את המשחק והתקציר אנחנו רואים בכל מקום, תן לנו משהו שאי אפשר לראות ולדעת״ אז אני זורם עם זה דווקא בנקודה ואצלם את כל דרכי למשחק גמר המערב הראשון ותקבלו הצצה לאיך נראית הגעה של אוהד/כתב למשחק בית בצ׳ייס כולל וידאו ותמונות כמובן, להנאתכם רצף תמונות "הגעה לאולם", תהנו:

May be an image of person, child, standing, park and grass
לפני היציאה למשחק צריך להוציא אנרגיה לכלב וברוני כשמו כן הוא – אוהב לקפוץ לכדור.
May be an image of car and road
יוצאים מהבית ברחוב האריסון, מתנצל על הרכב המלוכלך – אני מאלה שלא מנקים את האוטו ומחכים לגשם (:
May be an image of road and street
חניתי ואני בדרך לצ'ייס, רחוב 19, האולם ברחוב 16.
May be an image of 2 people and road
האולם מבצבץ לו ברקע
May be an image of 6 people and people standing
"קעקועים" למעוניינים להיות צבעוניים במשחק.
May be an image of 7 people and people standing
חנות המועדון
May be an image of 6 people
עמדת שידור לעוברים ושבים ואלו שבחרו לשבת במבשלת הבירה בחוץ, תענוג לכולם.
May be an image of outdoors
תמונת מזכרת רומנטית על רקע המפרץ מישהו?
May be an image of balloon, ball and indoor
כניסת העובדים
May be an image of 2 people, balloon and indoor

ובכל זאת כמה דברים קטנים לקראת המשחק:

  1. החזרה של סטיב קר לכסא המאמן, אחרי קוביד שמנע ממנו להופיע ל-3 משחקים נגד פיניקס, סטיב קר חוזר אלינו והשמחה רבה.

מייק בראון, עם כל הכבוד, פשוט לא ברמה.

לא יודע מה זה אצל קר, אולי החיבור לשחקנים, אולי הראייה קדימה וההתאמות בזמן, אולי הכריזמה שלו שמשפיעה על הלך הרוח הכללי – מה שזה לא יהיה זה עובד טוב מאוד לעומת משחק שבאמת נוהל בצורה לא טובה על ידי בראון.

  1. אני יודע, זה שולי, אבל, אוטו פורטר חוזר לשחק ודווקא עוד שחקן שהוא ריבאונדר לא רע וביום טוב גם יכול לתת לך 3-5 שלשות, זה מישהו שאתה יכול לוותר עליו, אבל התרומה שלו עלולה להיות לפעמים זו שתשנה את תוצאת המשחק.
  2. לוקה מדהים, סליחה שבתור כתב הבית של גולדן סטייט אני עף עליו אבל מזכיר שסדר האהבה שלי הוא כזה:
  • לייקרס
  • לוקה
  • גולדן סטייט

           וכן, למרות שאני אוהב את לוקה יותר מאת הקבוצה המקומית אני עדיין בעדם לזכייה בתואר אבל אם

           במקרה משהו לא מסתדר אני ממש אחלה עם אליפות ללוקה בקבוצת נגרים מתקדמת.

  1. איזה חמוד בובאן, יהיה חבל לשבור לו את הלב.

כואב לי עם משהו אחד שאני דווקא כן רוצה לפתוח, הביקורות על סטף קרי.

כן, אני מודע, האחוזים שלו לשלוש לא משהו, לא מה שהיו פעם וגם זה נראה פחות טוב ויציב ואני בסדר עם ביקורת קטנה על האחוזים מהשלוש, אבל סטף חוטף ביקורות מפה ועד הודעה חדשה על היכולת שלו לבלוט בפלייאוף ולקחת את הקבוצה על עצמו ואני שואל WTF???

סטף מעמיד ממוצעי פלייאוף מצויינים של:

27 נקודות (36% לשלוש על 10 זריקות, 45% מהשדה על 19 זריקות), 4 ריבאונדים, 5.5 אסיסטים על 2.5 איבודים וחטיפה אחת למשחק. 

מסכים שזה לא שליטה ועליונות מטורפת והכושר הכי טוב של סטף קרי אי פעם אבל לבקר אותו עם תצוגות ומספרים כאלה? הוא הסיבה המרכזית לעובדה שאנחנו בכלל במעמד הזה וגולדן סטייט חייבת לו את הפלייאוף הזה ולא מעניין אותי שניים-שלושה משחקים של פול או קליי עם 30+ נקודות.

סטף לוקח על עצמו, סטף מנהיג את הקבוצה ברבע הרביעי וסטף יקח על עצמו את הזריקה גם אם היא לא נכנסת תמיד וכל זה אחרי שהוא לא שיחק חודש שלם בגלל פציעה וחזר היישר לפלייאוף עצמו.

אז עם כל הכבוד למבקרים אני לא חושב שהייתי יושב עכשיו וכותב את המילים האלו אם סטף לא היה משחק כי פשוט הווריורס היו כבר עפים מהפלייאוף.

כן, אם אתם עכשיו קוראים ואומרים לעצמכם שחסרון של דריימונד היה משפיע אותו דבר, יכול להיות, יש מצב, ההגנה בהחלט מאוד חשובה ורואים את זה על הקבוצות שהגיעו עד הלום אבל עם כל הכבוד להגנה אם אין לך את מי שישים את הכדור בטבעת בצד השני אתה עלול להפסיד 2-0 (:

דבר אחרון לפני המשחק, איזה כיף זה שהספלאש בראדרס חזרו כאילו הזמן נעצר שנתיים וחצי והופ חזרנו לאותה נקודה.

נכון, סטף קצת התחזק בשרירים וקצת נחלש מהשלוש.

נכון, קליי קצת יותר עצבני במשחקים ומאוכזב מעצמו יותר כשלא הולך

ונכון, בכל זאת עברו שנתיים וחצי והגיל לאט לאט עושה את שלו.

אבל, איזה אדיר זה, איזה כיף לראות מהלכים מהירים ותנועה חדה בהתקפה שמסתיימת ביד של אחד מהשניים וכשהכדור עושה את הרעש המיוחד הזה של ה-״סוווווש״ אתה לרגע מחייך ואומר לעצמך בראש – וואו, איזה כיף.

טרום משחק:

May be an image of 2 people, people playing sports and indoor
דריימונד מתפלל למשחק טוב

גם היום אני מגיע עם הרכב,איך אומרים –  וואנס יו גו בלאק…, אז העובדה שהמשחק מוקדם יחסית (6 בערב) פוגעת בסיכויים למצוא חניה חינמית אבל עדיין יהיה מעניין לחקור את העניין ואיך זה הולך להיות גם במשחקים מוקדמים יותר וגם במחיר של כמה עשרות דולרים על חניה, עדיין עדיף את העצמאות מלחכות שעות לתחבורה ציבורית (תתפלאו שגם פה היא לא משהו, ואני הייתי אחד המבקרים הגדולים בארץ על איך דברים לא עובדים טוב רק בישראל…כשיוצאים קצת החוצה מגלים שזה לא ״רק״ בישראל).

היום חם במיוחד בעיר – 24 מעלות, אני יודע לארץ זה נשמע כמו יום קריר ונעים ובשביל מי שרגיל ל14-18 מעלות זה יום חם מאוד (:

תיכף יוצאים לפארק הקרוב לבית לזרוק לברוני (כן לכלב שלי קוראים על שם הבן של לברון, ענייני פנטזי..) קצת כדור שיוציא טיפה אנרגיה (הכלב אתלט לפחות ברמה של ברוני ג'יימס אם לא יותר) ואחר כך אחזור להתארגן ולצאת למשחק. השעה עכשיו 15:00 (שעון מערבי ארה"ב) ומשם אתגלגל לפרויקט חיפוש החניה במרחק הליכה מהאולם, כמו שהבטחתי הכל יגובה בתמונות להבנה מקסימלית (וכנראה שמוגזמת בפרטיה) שלכם.

מצאתי חניה כרבע שעה הליכה מהצ'ייס, חשבתי שיהיו יותר אנשים בדרכים אבל יש רק מעטים, כנראה שבכל זאת משחק ב-6 בערב באמצע שבוע עבודה זה מוקדם מידי לאנשים.

כמה חידושים לכבוד גמר המערב והביקוש הגדול…

חדר האוכל של העיתונאים עבר לקומה 7! מי ידע שיש קומה כזאת?!

שזה גם הקומה של מועדון החברים של מודלו, בירה מקסיקנית מצויינת, אז גם לקח זמן להגיע עד למעלה ולראות שיש אנשים שישבו פה במהלך המשחק וזה כבר ממש ממש גבוה.

היה נחמד שאת המשקה מזג לי ברמן, חבל שלא יכלתי לבקש בירה.

הצהריים להיום – פסטה, עוף והחידוש – פולנטה. הכל היה די סבבה בטעמים.

עוד חדשות מעודדות, אמנם אני לא בקומה 3 האהובה אבל שמו אותי בקומה 6 ועכשיו שיש גפ חבר'ה בקומה 7 אני מרגיש במקום טוב באמצע(:

עליתי מהצילומים למטה חזרה למושב בקומה 6, לקחתי פופקורן בדרך וכתבת ותיקה שראיתי כל פעם אמרה לי שהפופקורן מעולה, שזה אושר על ידי סטף.

כשצחקתי היא אמרה לי – ברצינות, בדקו איתו שזה בסדר ואכן יש תמונה גדולה מחוץ לצ'ייס של סטף מצוייר על רקע פופקורן. איזה סיפורים יא אללה.

דריימונד וקליי מתחממים.

לא יאמן, עד שהבראתי וסוף סוף באתי מוכן להינות מהגלידה המדהימה שמחלקים פה לתקשורת – זה חזר להיות בטעם מסטיק שלא לאמר – טעם מסטיק דוחה. לעזאזל! יחזור השוקו-וניל לאלתר!

5 דקות לתחילת המשחק, האולם מתמלא לו והאווירה מתחילה להתחמם.

מספרים בקטנה:

12 – משחקים רצופים בהם גולדן סטייט מנצחת את משחק 1 כאשר הם מארחים משחקים בבית.

22 – כדורים חוזרים של קוון לוני במשחק 6 (והאחרון) נגד ממפיס בבית, זהו כמובן שיא אישי של לוני בקריירה ושיא ריבאונדים לשחקן גולדן סטייט מאז ה-12 במאי, 1987 או אז לקח לארי סמית׳ 23 כדורים חוזרים במשחק נגד הלייקרס.

6-0, מאזן משחקי הבית בפלייאוף הנוכחי של גולדן סטייט. שווים למיאמי שעומדים על אותו המאזן.

17 – נצחונות רצופים בסדרות פלייאוף על קבוצות מהמערב לגולדן סטייט אם הולכים אחורה עד 2015.

זהו מקום שני רק לשיא ששייך לבוסטון ועומד על 18 נצחונות רצופים בסדרות נגד קבוצות מאותו הקונפרנס (מזרח או מערב).

מדאיג? לוקה לא מחטיא…..כמעט (:

חמישיות:

דאלאס: ברונסון, בולוק, דונצ'יץ', פיני סמית', פאוול

גולדן סטייט: סטף, קליי, וויגינס, דריימונד, לוני

רבע ראשון:

וויגינס פותח עם שלשה את המשחק, קטן, אבל חשוב.

ברונסון ראשון לקלוע לדאלאס, סטפ באק ל-2 מול לוני.

2 סלים ראשונים של גולדן סטייט במשחק מגיעים מאסיסטים של סטף.

לוקה עם נקודות ראשונות שלו, זה יהיה כל כך קשה לרסן אותו. האיטיות הזו בכניסה לסל זה משהו מדהים.

לוני כבר עם 4 נקודות אחרי ריבאונד התקפה מהחטאה של וויגינס ובואו נראה אם הוא מצליח להמשיך ולקטוף ריבאונדים גם היום, נגד דאלאס דווקא לא צריך להיות קשה מידי בריבאונד.

סטף מחטיא שתי זריקות מהקו אבל הדיפה של לוני אליו והוא שם 2 מחצי מרחק.

קליבה נכנס אצל דאלאס במקום פאוול ויש עכשיו עוד איום מרחוק בשורות דאלאס.

טוב, זה הולך להיות מאוד קשה, לוקה עם שלשה אנחנו עוד 7:14 דקות לסיום הרבע הראשון ודאלאס מובילים 13-11.

וויגינס! עוד שלשה! בום.

קליי שזרק רק כדור אחד לסל והחטיא אותו נותן אלי-הופ חמוד ללוני שכבר עם 6 נקודות ו-3 ריבאונדים.

6:12 לסיום הרבע הראשון, פסק זמן סטיב קר, איזה כיף שאני יכול לרשום שקר לוקח אותו ולא בראון, 16-13 לגולדן סטייט. לוקה מדהים באמת, כבר עם 8 נקודות, אצל הווריורס לוני ואנדרו וויגינס עם 6 נקודות כ"א.

ג'ורדן פול ואוטו פורטר יעלו לשחק במקום קליי ולוני.

וויגינס מחטיא 2 זריקות מהקו. הווריורס עם 0/4 בינתיים.

דאלאס לא מפסיקים להפציץ משלוש וזה היה צפוי, כרגע פחות הולך להם – 2/11.

פול! איזה מהלך על לוקה. 2 ראשונות של הילד.

בולוק עונה בשלשה אחרי לא מעט החטאות של חבריו לקבוצה.

קליבה עם עבירה 2 תוך 3 דקות משחק. נשאר על הפרקט בינתיים.

פורטר נותן גם את ה-2 שלו והספסל של גולדן סטייט כל כך חשוב להצלחה של המועדון במשך כל העונה.

וויגינס צולף מכל טווח שהוא לא זריקת עונשין.

דינווידי גם הוא עלה לשחק במקומו של ברונסון, בואו נראה מה הוא עושה הערב אחרי משחק מדהים של 30 נקודות בקרב המכריע בפיניקס, אני עדיין בשוק מאיזה דיסוננס ענק היה בין מה שציפיתי לראות במשחק ההוא לבין מה שקרה במציאות.

2:48 לסיום הרבע, 22-16 ווריורס, טיים אאוט ג'ייסון קיד.

דאלאס ממשיכים לפשל מרחוק וזה מה שמשאיר את גולדן סטייט בהובלה, 3 מ-15 לשלוש(20%) ו- 6 מ-20 מהשדה(30%). בצד של הביתיים – 2/7 מהשלוש, 10/16 מהשדה……עדיין 0/4 מהקו. לא ברור (:

דינווידי חוזר מםסק הזמן ושם את ה-2 הראשונות שלו. דאלאס לא נותנים לווריורס לברוח בינתיים.

וויגינס באמת מדהים, היום ובכלל העונה, עושה עבודה שחורה תמיד ולפעמים גם הופך לקלע מרכזי וחשוב.

ג'ורדן פול, איזה כיף של שחקן, עוד שנתיים-שלוש הוא סופרסטאר לכל דבר ועניין.

דאלאס ממשיכים להתעקש על השלשות ולהחטיא, זה מה שיש להם להציע ובלי זה הם מפסידים אבל כרגע זה נראה רע – 3/17.

סטף ילך לקו בצד השני אחרי עבירה שנעשתה עליו בעליה לשלשה.

מזל טוב! נקודות ראשונות מהקו לגולדן סטייט דקה לסיום הרבע הראשון.

סטף מחטיא אחת נוספת ולא ברור העניין הזה של סטף והירידה הדרסטית באחוזים מהקו.

שלישית נכנסת, 2/5 לסטף מהקו.

בלוק אדיר של דריימונד על בולוק בפינה השמאלית, דפק לו ריצת עמוק וחסימה יפיפיה!

סוף רבע 1: 28-18 לגולדן סטייט.

חם חם חם פה באולם!

בהתחשב בהבדלים באחוזים מהשדה אני מופתע שזה רק 10 הפרש.

26.9% לדאלס אל מול 63.2% מדהים של גולדן סטייט

וויגינס מוביל את הקלעים של שתי הקבוצות עם 10 נקודות ב- 4/5 מהשדה.

May be an image of 5 people, people playing sports, people standing and indoor

רבע שני:

פורטר שם סטפ-באק יפה מאוד ל-2. 12 הפרש.

דאלאס מחטיאים ומחטיאים.

עד עכשיו דאלאס זרקו 9 זריקות יותר מגולדן סטייט וקלעו…5 סלים פחות.

אגב, ערב קליעה לא טוב גם של הווריורס מטווח השלוש – 2/9. וויגינס עם 2/2 וכל השאר כמו דאלאס – לא פוגעים מרחוק.

וואו לוני! כמעט מקו השלוש, איזה זריקה יפה ונקייה.

8 דקות לסיום המחצית, טיים אאוט ווריורס, 34-26, קיבלנו 6 נקודות יפות מפול אבל קליי עדיין על – 0 והוא זרק רק פעמיים ב-11 דקות משחק, נכון שלפעמים זה הולך גם בכיוון כזה אבל קלעי כמו קליי חייב לקחת עוד זריקות ומהר כדי להכנס לקצב, בסוף כשפתאום צמוד וצריכים את הקליעה אתה מתחמם ואז הסיכויים שלך לקלוע נמוכים בהרבה, מאמין שבקרוב נראה כמו נסיונות מקליי.

ברונסון אצל המאבס הבין שמרחוק לא עובד לו וכמה כניסות ל-2 מצידו צמצמו את ההפרש.

עדכון אחוזים כי זה כיף, גולדן סטייט על 13/15 ל-2 נקודות. פסיכי. רק חבל שמשלוש זה 2/10.

רק דיברתי על קליי ולזרוק עוד והוא מקשיב, רק מחטיא מתחת לסל, למזלו, דריי שם לוקח ריבאונד ונעצר בעבירה – ילך לקו ל-2.

גם הוא מחטיא אחת, לא יאמן מה שקורה מהקו הערב! 3/9 כבר.

דינויידי צולף מהפינה, הדבר האחרון שגולדן סטייט צריכה זה החזרת הבטחון של הדאלאסים מטווח השלוש.

לוקה חוזר אחרי מנוחה, גם סטף בצד השני.

החטאה ראשונה לדאלאס מהקו, ברונסון אחראי.

אוי ואבוי, בולוק שם שלשה והמשחק עומד על 2 הפרש בלבד.

דריימונד גרין חברים! אמאלה, סל ועבירה, דריי הגיע למשחק בכל הכוח גם בהתקפה וגם בהגנה.

קליי לא פוגע בהתקפה אז לפחות בהגנה הוא עובד, חסימה נקייה על ניסיון שלשה של דינווידי מובילה לעצבים של הספנסר וטכנית – סטף הולך לקו….בפנים! מזל טוב, 3/6 מהקו לסטף.

לוקה נהנה מעבירה שלא נראה לי שהיתה מצד דריימונד, פוגע ב-2 שלו מהקו – 43-37 לווריורס.

פול!!! שלשה! 46-37, 3 דקות לסיום המחצית.

וויגינס ממשיך לתת הצגה, שלשה שלישית שלו מ-4 נסיונות. פסק זמן מאבריקס, 49-37, 2:24 דקות לסיום המחצית הראשונה. איזה תענוג פה.

לוקה חוזר מהטיים אאוט היישר לשלשה, 9 הפרש.

סטף חודר כל כך חלק לליאפ קל לסל אבל לוקה עונה שוב בשלשה שנראית כל כך קלה לביצוע.

סטף בעניינים! שלשה תוך כדי תנועה, אסיסט של קליי. יופי חבר'ה!

לוקה כרגיל מתלונן לשופטים כשהוא לא זוכה לשריקה בכניסה לסל, יש הרבה שסולדים מזה, לי אישית זה לא מפריע, אני באמת חולה עליו והוא באמת שחקן טופ  10 אול טיים עתידי.

החטאה של פול מכמעט חצי מגרש ואנחנו יורדים למחצית הראשונה.

תוצאת מחצית: 54-45 לגולדן סטייט.

סיכום מחצית:

טוב מה יש לנו הערב, קודם כל אני עדיין מרוגש מאוד מהמעמד, דבר שני:

דאלאס – לא פוגעים משלוש ועדיין רק 9 הפרש אז הם צריכים להיות מעודדים.

כן זוהי תוכנית המשחק שלהם ועל זה הם קמים ונופלים, אז כרגע הם נופלים למרות שיפור קל, 24% מהשלוש. בנוסף המקום היחיד שהם יותר טובים בו מגולדן סטייט הוא האחוזים מהקו. 71% של דאלאס לעומת 45.5% מביך של גולדן סטייט.

לוקה מן הסתם הקלע המוביל אצלם אך יחסית למחצית שלו נתונים סטטיסטיים לא מרהיבים – 18 נקודות שזה סבבה אבל רק 4 כדורים חוזרים ורק – 2 אסיסטים. האמת, מסכן, מה שהוא לא מחלק לחברים הם מחטיאים מחוץ לקשת ויש הרבה מאוד מהלכים כאלה.

אצל גולדן סטייט, קודם כל כבוד לוויגינס, עושה אחלה עבודה בהתקפה ויש לו 15 נקודות בתור הקלע המוביל של הווריורס.

סטף העלה הילוך ומסיים את המחצית עם 12 נקודות, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.

דריימונד משתולל בהגנה ותורם קצת בהנעת הכדור בהתקפה.

בכללי בואו נדבר על ההבדלים בין הקבוצות:

אחוזים מהשדה – 56% מול 31% לטובת גולדן סטייט.

כדורים חוזרים – 28 לעומת 18, שוב לטובת המקומיים.

אסיסטים, גם 13 לעומת 6 בלבד במחצית שלמה.

חסימות, 4 גולדן לעומת 0 של דאלאס.

בקיצור, העובדה שרק 9 מדאיגה אך גם מעודד שדאלאס לא הגיעו למשחק בריכוז ויכולת מלאים, נראה לאן תלך המחצית השניה.

May be an image of one or more people and people playing sports
אם רק לא היה יוצא מטושטש…עדיין שווה העלאה.

רבע שלישי:

לוקה משיג את הבידוד שלו על לוני ומשחרר אלי הופ יפה לפאוול כדי לפתוח את המחצית השניה.

וויגינס הקלע המוביל עונה ב-2 משלו.

סטף קרי! עונה לכל המבקרים עם עוד שלשה שלו ובכלל הוא אכן נראה כמו מנהיג.

ברוך הבא לגמר המערב קליי תומפסון!! מתפרצת מאיבוד של דאלאס מובילה לאסיסט של דריי לקליי ששם לייאפ קליל מול סל חשוף.

דאלאס ממשיכים להחטיא מרחוק, סטף רוקד על הפרקט, מסירה שלו מאחורי הגב בעקבות דאבל טים עליו, דריימונד תופס במרכז השלשה, מסור ימינה לסטף שכבר הספיק לדפוק ריצה ובום שלשה שלישית של סטף במשחק.18 נקודות אישיות, 64-47 לגולדן סטייט וטיים אאוט מבוהל של ג'ייסון קיד.

המשימה של גולדן סטייט, כמו בכל שלב בפלייאוף בינתיים, זה להתרכז בלעצור את הקבוצה ולתת לכוכב לעשות את שלו, זה קרה עם יוקיץ', זה קרה עם מוראנט וזה קורה עכשיו עם לוקה – כל עוד הקבוצה מסביב מתקשה לגולדן סטייט תהיה דרך יותר קלה לעבר הגמר הנכסף.

שני איבודים לא מחוייבים רצופים של גולדן סטייט נותנים לדאלאס הזדמנות לצמצם קצת את הפער שהלך וגדל וחבל כי זה משחק שיכול וצריך להסתיים ברבע הזה.

למזלם, דאלאס ממשיכים להחטיא משלוש, 7/32 – 22%.

וברוך הבא גם לשלשות מקליי תומפסון, 71-52 לווריורס.

May be an image of 7 people

ג'אמפ שוט של ברונסון ל-2 צולל פנימה וסטיב קר מחליט לאסוף את החבר'ה לפסק זמן.

6:12 דקות לסיום הרבע השלישי, 71-54, הפרש בטוח ונוח לגולדן סטייט. 

וויגינס עם 19 נקודות, סטף עם 18, אצל דאלאס לוקה עם 20 וברונסון עם 12.

נראה שזה חד צדדי בינתיים, דאלאס לא מצליחים לספק משחק טוב באמת ומעניין יהיה לראות מה יקרה בהמשך הסדרה כשנראה דאלאס יציבה יותר.

מזכיר לכולם שאחרי 2 משחקי החוץ הראשונים בפיניקס רובנו חשבנו שזה יותר הולך לכיוון הסוויפ מאשר ניצחון 4-3 של דאלאס עם משחק חוץ מטורף אז צריך לחבק את המשחק הזה ולקוות שימשיך ככה ולהינות מהיתרון אבל גם לזכור שזו ריצת מרתון ואנחנו רק באמצע הדרך.

קליי התחמם, והנה למה היה חשוב שהוא ימשיך לזרוק כי עכשיו כשזה חשוב יותר זה גם נכנס, 9 נקודות ב-4/8 מהשדה.

קליבה קולע את השלשה השמינית מ-33 נסיונות של דאלאס.

וקליי נותן עוד שתיים שלו והוא כבר בדאבל פיגרז.

ברונסון עונה ב-2 משלו ויש קצב טוב עכשיו.

קליי כל כך חם שהיו בטוחים שהוא ילך לעוד 2 בחדירה לסל אבל הוא משחרר אסיסט אדיר ללוני ומסדר גם לקוון דאבל פיגרז והוא עם 10 נקודות.

כלום לא הולך לדאלאס היום, לייאפ קליל של לוקה נפסל בגלל עבירת תוקף של פיני סמית שניסה לפנות לו את הדרך לסל.

קליי יורד לנוח אחרי רבע של 5/5 מהשדה! אדיר.

הגענו ליעד, 2:54 דקות לסיום הרבע השלישי ואנחנו ב-20 הפרש לגולדן סטייט מסל של אוטו פורטר שחזר מהפציעה שלו וכיף לראות את גולדן סטייט משחקת בשיתוף רחב.

הנעת כדור מושלמת, רבע נהדר של הווריורס.

סטף לוקח את הכדור החוזר בהתקפה אחרי החטאה ראשונה ברבע הזה לקליי וחודר לפלואטר נהדר, אנד וואן! ילך לקו, עכשיו אני כבר חושש מהקו.

קריאות MVP MVP וזה נכנס! 84-62, 2 דקות לסיום הרבע.

דינווידי פוגע משלוש ושם את האחוזים של דאלאס על 25% מהשלוש אבל זה לא עוזר להם הרבה אחרי 25 החטאות מהטווח.

דינווידי עם עוד שלשה ופול עונה לו עם 2 על הבאזר.

סיום רבע שלישי: 88-69 לווריורס.

פול עם הבאזר לסיום הרבע השלישי.

רבע רביעי

פול פותח כמו שסיים, הפעם בלייאפ. 90-69.

לוקה מעיף שלשה מאולצת שפוגעת בטבעת ויוצאת…אני צופה שבעוד כ-4 דקות שחקני החמישייה של שתי הקבוצות ירדו לנוח.

קליי ממשיך את המחצית המצויינת שלו עם עוד 2 נקודות, 23 הפרש ודאלאס ממשיכים להחטיא.

דריימונד עם לייאפ עיקש עושה את זה כבר 25 הפרש. 9:30 דקות לסיום המשחק.

פול עם עוד 2, טיים אאוט דאלאס, לא רואה סיבה להחזיר מישהו מהשחקנים לא במאבס ולא בווריורס, המשחק הזה גמור חתום ונעול ולא יקרה שום דבר שיעביר את ה-W מגולדן סטייט לדאלאס הערב.

לוקה והחברים שלו לא נחו הרבה לקראת המפגש הזה בזמן שהווריורס זכו ל-4 ימי מנוחה.

May be an image of playing a sport, crowd and stadium

אני לא יכול להגיד שנראית עייפות פיזית שהתגברה במהלך המשחק כי דאלאס גם פתחו את המשחק לא מאופסים, נכון שזה היה עוד צמוד בסוף הרבע הראשון ורק 9 הפרש במחצית אבל כל המשחק הזה דאלאס לא מאופסים ופשוט גולדן סטייט נתנו רבע שלישי גדול וברחו להם.

המשך ישיר לזה גם ברבע הרביעי בינתיים.

הבסים בפסק הזמן שמטרתם להעיר את כל הקהל פשוט גורמים לרעד מטורף מתחת לרגליים שלי, אני מניח שממש מתחתי יש סאב ענקי, כן, זה אדיר (:

לוקה עדיין משחק, עדיין מחטיא, אצל גולדן סטייט לוני וסטף ירדו לנוח, נשארו פול ופורטר ממי שלא פתח בחמישייה.

קליי ממשיך לתת בראש. 15 נקודות, 7/13 מהשדה.

7:09 לסים המשחק, צ'אלנג' של סטיב קר על ניסיון חטיפה של פורטר ושריקה של השופטים לזכותם של דאלאס. פורטר נשבע שהוא לא נגע בכדור בדרך החוצה, אני לא שמתי לב ונחכה לראות בהילוך החוזר/החלטת השופטים.

אגב, ג'ורדן פול בינתיים, 24 דקות משחק, 17 נקודות, 8/11 מהשדה! 1/3 מהשלוש וזה אומר שהוא במשחק של 8/9 ל-2. זה מדהים והוא נותן פה תרומה כל כך חשובה ובכלל טוב לראות שהחבר'ה התאגדו ואחרי קצת גמגומים פה ושם בשלבים המוקדמים יותר – היום כולם הגיעו למשחק.

דריימונד היחיד שלא קלע בדאבל פיגרז מהחמישייה.

לוקה הלך לקו אחרי טכנית של פול שהתלונן על השריקה, החטיא אותה והשופטים מעבירים את ההחלטה ונותנים את הכדור לגולדן סטייט.

24 הפרש, 6:38 דקות לסיום, למה לעזאזל לוקה עדיין על הפרקט?!

פורטר מעלה את הווריורס ליעד 100 הנקודות עם ג'אמפ שוט יפה מצד ימין.

פיני סמית דופק דאנק מכדור חוזר אחרי החטאה של ג'וש גרין, נחמה קטנטונת לדאלאס המובסים.

וויגינס באסיסט מדהים לדריימונד שמצטרף גם הוא עם דאנק יפה לחבורת הדאבל פיגרז.

7 שחקנים שונים בגולדן סטייט עם דאבל פיגרז בנקודות:

סטף 21, וויגינס ופול 19 כ"א, קליי 15, לוני, דריימונד ופורטר עם 10 כ"א.

טיים אאוט דאלאס ואם עכשיו לוקה חוזר אני כבר באמת לא יודע מה להגיד, 5:03 לסיום המשחק, 104-76.

אוקיי, כולם כולל כולם ירדו לנוח.

החמישיות כרגע הן:

דאלאס: ברטנס, גרין, בראון, בורק, מרקיז כריס

גולדן סטייט: לי, קומינגה, מודי, בייליצה, טוסקאנו אנדרסון (כפרה עליו אהבה בלב).

מעניין לראות את קומינגה שהיו עליו דיבורים, ישמור את לוקה, יגביל את לוקה, מקבל דקה ראשונה עמוק בגארבג' טיים.

תוצאת סיום:

112-87 לגולדן סטייט

סיכום המשחק:

אוקיי, אז בהחלט היה מרגש ובהחלט גם היה נחמד הבלואווט למרות שאם אתם מכירים אותי, אפילו שאני בעד גולדן סטייט אני תמיד אקח ניצחון בשניה האחרונה על 30 הפרש ברבע השלישי.

מה הוביל לזה?

דאלאס קודם כל, אם הם לא היו מחטיאים כל כך הרבה שלשות פנויות גם הבטחון שלהם וגם התוצאה היו נראים אחרת.

לוקה במשחק חלש מבחינתו, פגע לו מאוד בסטט של הפלייאוף, מסיים עם 20 נקודות 6/18 מהשדה, 3/10 מהשלוש, 7 ריבאונדים ו-4 אסיסטים.

דינווידי ניסה איכשהו לשמור על היכולת שלו ממשחק 7 נגד פיניקס אבל הוא פגע בכמה שלשות בשלב מאוחר במשחק כשהווריורס כבר הורידו הילוך או שניים בהגנה, הוא מסיים עם 17 נקודות.

בצד של גולדן סטייט זה יותר מפורט:

סטף , מנהיג, מלך, אדיר! באמת.

21 נקודות 7/16 מהשדה, 3/9 משלוש, 12!!! ריבאונדים ו-4 אסיסטים והוסיף גם חטיפה וחסימה ובכלל ההגנה של סטף השתפרה מאוד בפלייאוף והוא מדבר על זה שהוא עובד קשה כדי להשתפר בחלק הזה של המשחק שלו וזה ניכר.

וויגינס ופול עם 19 נקודות כל אחד, 15 של קליי עם מחצית ראשונה נוראית ומחצית שניה מדהימה.

דריימונד הצליחל הגיע לרף 10 הנקודות אך בעיקר נתן את הלב והלחימה המוכרים שלו, לצד 9 ריבאונדים ו-3 אסיסיטים הוא הוסיף חסימה ו-2 חטיפות.

לוני ממשיך לתת גוף ואני מבסוט עליו אפילו שהוא הצליח להוריד רק 5 ריבאונדים, ריגרסיה של 17 כדורים חוזרים מהמשחק האחרון (:

בקיצור, כולם שיחקו טוב בגולדן סטייט, בדאלאס – לא.

קבוצתית, 56% מהשדה של הווריורס לעומת – 36% בלבד של המאבריקס.

51 כדורים חוזרים לעומת 35, ו- 24 אסיסטים לעומת 14 בלבד.

מסכם לנו יפה את משחק 1 בגמר המערב.

יאללה למשחק הבא ביום שישי! מרגש, כיף, אדיר!

תודה שקראתם ותודה להופס שהביאוני עד הלום (:

May be an image of indoor
לא קוראים לי שגב אם לא עולה תמונה של ארוחת הצהריים (:

לפוסט הזה יש 29 תגובות

    1. אם יש שם את הגניםמשל וועלט אז הטא מריך חהיות שחקן על שהוא מגדולי הסקוררים והריבאונדרים והחוסמים ומהשחקנים החכמים והמגוונים ביותר שהטא מגדולי הרוב ים בין הגבוהים.

  1. סיקור נפלא וכולי קנאה …
    ממש עושה חשק להיות שם והצילומים נהדרים !

    אתה יכול לתת אבחנה בין הקהל של הצ'ייס לאורקל ?

    1. תודה רבה.
      לצערי זו השנה הראשונה שלי ככתב nba אז לא זכיתי לחוות את האורקל.
      אולי אבי היה שם..נשאל אותו במפגש הבא(:

  2. אחלה כתבת צבע על הבחוץ. תודה על הסיקור.
    .
    דאלאס נתנו לג"ס את החצי מרחק אז ג"ס קלעו.
    .
    קרי, התקפית , עדין לא הגיע, אבל נתן יופי של הגנה ומאבק בריבאונד.

  3. תענוג.👍
    התחברתי במיוחד כדי להודות לך על הסיקור הנפלא. כולי ירוק מקנאה. 🤢
    וכן, כיף לראות את סטף דריי וקליי ביחד שוב. וכן גם יהיה כיף אם לוקא יגיע לגמר.
    אישית, למעט בוסטון הפולפרית, כל 3 הקבוצות ראויות לטעמי.

  4. המסביב מעולה ועדיף סיקור יותר בכיוון הזה. אם יש לך מצלמת דרך אז עוד יותר מעולה, תוכל להראות לנו את כל הדרך עד לחנייה ומשם עם מקל סלפי תוכל לצלם עד ההגעה לאולם ובדרך לתת כמה פרשנויות רקע (איפה הבית נמצא, כמה זמן אתה גר שם, אנקדוטות היסטוריות מה שבא לך)
    סטייל vlog כזה.

  5. סיקור מהמם מהשטח ואני גם מסכים שלהבא אפשר לוותר על תקציר מהמשחק ויותר הגיגים שלך על המתרחש, על הספסל, דברים שרואים משם..

    גולדן נתנו רבע שלישי כמו בימים הטובים, זה מורגש בקהל? באווירה? תמיד מדהים אותי הסוויץ' שהם עושים כאילו כולם מתאחדים לתת בראש.

  6. לגבי מזג האוויר, גם בסן פרנסיסקו 24 מעלות צלזיוס הם חא ממש חם. החלק הזה של קליפורניה הטא לא פחות חם מאשר ישראל!!!
    הייתי בגיל 5 בסן פרנסיסקו (במסגרת שליחות של אבא כהנדסאי אלקטרוניקה בחיל האוויר כדי חלמוד על המערכות האלקטרוניות של המטוס F-16 דגמי a ו-b שהגיעו לישראל שנה אחרי כן וגרנו בפאלו אלטו במשך כשמונה חודשים ואח"כ חודשיים במוטל ביוטה ובסוף שלושה שבועות בפלורידה ושבוע עד עשרה ימים בדאלאס (מהימים האלו אני לא זוכר)

  7. נקטעה תגובתי –
    הייתי בסן-פרנסיסקו בגיל 5 (…[מהימים האלו אני לא זוכר], 7 שנים מאוחר יותר שוב יצא אבא לשליחות כדי ללמוד על דגמי c ו-d אך הפעם בגלל שהייתי במעבר בין בי"ס יסודי לחטיבת ביניים ולימודים לקראת בר המצווה אבא יצא לבד לשליחות וביקרנו אותו בחודש ניסן כדי לחגוג אתו את חג הפסח אצל קרובי משפחה מצד אמא בעיר ניו-יורק בברוקלין – גרנו בעיירה ליאוניה בניו ג'רסי בבית שבעליו ישראלי]) ומה שאני זוכר מהעיר הם בעיקר הזווית של הרחובות והכבישים והרחוב המפותל ביותר בעולם וגשר שער הזהב והחלה הצהובה שקנינו לשבת.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט