קרבות הקונפרנס / הגולש שגב ליעד

קרבות הקונפרנס / הגולש שגב ליעד

‎לפני כשלושה חודשים חברת ההימורים הגדולה בארצות הברית Fanduel פרסמה את ההימור לגבי אלופת ה-NBA לעונת 2022. 3/4 הקבוצות שהגיעו לגמר הקונפרנס לא צוינו בטופ 3 בקונפרנס שלהן. לפי ההימור, למיאמי היט ולבוסטון סלטיקס היה סיכוי נמוך מזה של ברוקלין, פילדלפיה ומילוואקי להגיע כל כך רחוק בפלייאוף. במערב, דאלאס זכתה לסיכוי השישי בגובהו והפתיעה את כולם. גדולי התקשורת ב NBA לא האמינו שלוקה דונצ'יץ', ג'ימי באטלר או ג'ייסון טייטום יכולים להנהיג את קבוצתם למעמד כה מרשים. גולדן סטייט, לעומתם, הוכיחה במהלך העונה הסדירה את ערכה, וסיימה במקום השני בדירוגי הקונפרנס המערבי.

בוסטון

לאחר פתיחת עונה חלשה ביותר של הסלטיקס, עמודי התקשורת המובילים יצאו בהצהרה "לפרק את הצמד" של טייטום ובראון. מאזן של 25-25 לא עומד ברף הנדרש. ההנהלה החליטה להשאיר את הצמד, וזאת הייתה ההחלטה הטובה ביותר שיכלו לעשות. בוסטון שיפרה את המאזן שלה ל51-31 והבטיחה את המקום השני במזרח. שינוי המערך של בוסטון הפך אותה לקבוצת ההגנה השישית בטיבה בליגה ולקבוצת ההתקפה הטובה בליגה, הישג שתרם לזכיתו של מרקוס סמארט בתואר שחקן ההגנה של השנה.

‎למרות השינוי הדרסטי שעברה הקבוצה, התקשורת לא האמינה שהסלטיקס מועמדים לאליפות, ולא שיצליחו להביס את ברוקלין המצוידת בכוכבי העל דוראנט וקיירי. תוצאת הסדרה הוכיחה לכולם את גדולתה של בוסטון, כשהסלטיקס טאטאה את ברוקלין בסוויפ (4-0), ושלחה את דוראנט וקיירי בחזרה לניו יורק מושפלים.

‎בניית הקבוצה של בוסטון איפשרה להם להביס את השחקן הטוב בעולם, יאניס אנטטקומפו, שהוביל את מילוואקי לסיבוב השני, אחרי שסיים בקלות את העונה של השיקגו בולס בסיבוב הראשון. מילוואקי, הידועה כקבוצה התקפית והגנתית מעולה, לא הייתה מוכנה לכך שקריס מידלטון, יד ימינו של יאניס, יפצע בסיבוב הראשון ולא יחזור לשחק בסיבוב השני. העדרו של מידלטון איפשר לשחקני הסגל של בוסטון לזרוח ולהוכיח את ערכם לקבוצה. משחקי ענק של טייטום, עם התמיכה של בראון, גראנט וויליאמס, ואל הורפורד, רק הראו לבאקס עד כמה מידלטון חסר להם, כאשר נוצחו בסדרה 4-3.

מיאמי

ההיט מוגדרת כקבוצה ללא סופרסטאר בסגל, משום שג'ימי באטלר לא מספק מספרים נוצצים ביחס לשחקני העל ב-NBA. כל זה לא מנע ממיאמי לסיים את העונה הסדירה עם המאזן הטוב ביותר במזרח. מיאמי, שהיא פרנצייז' אגדי שבנוי בצורה חזקה, הראתה לכולם את חשיבות הכימיה בסגל עמוק של שחקנים כמו באם אדבאיו, פי.ג'יי טאקר, וכמובן טיילור הירו, השחקן השישי הטוב בליגה.

‎בסיבוב הראשון הגבילה מיאמי את טריי יאנג, השחקן המוביל והמבטיח של אטלנטה, ל-15 נקודות למשחק, ב-18% מהשלוש, וזאת לעומת ממוצע של 28 נק' למשחק בעונה הסדירה. אטלנטה הודחה לאחר המשחק החמישי (4-1).

היריבה הבאה שמיאמי פגשה, הלוא היא הפייבוריטית של ESPN לזכייה באליפות, פילדלפיה. קבוצה שמונהגת על ידי הסנטר הקמרוני, ג'ואל אמביד שסיים שני בבחירות לתואר ה-MVP, וג'יימס הארדן שהצטרף במהלך העונה. את הדרך לברוקלין עשו סת' קרי. אנדרה דראמונד וכמובן בן סימונס. הסגל הקצר של פילדלפיה, משחקים חלשים של הארדן, והפציעה של אמביד הביאו להדחת פילדלפיה בתוצאה 4-2.

דאלאס

המאבריקס עברו עונה יחסית משונה. הציפיות מהקבוצה בתחילת העונה היו גבוהות לנוכח הציוות בין לוקה, הסופרסטאר, לבין האולסטאר פורזינגיס. עם זאת, חוסר כימיה ביניהם גרם להנהלת דאלאס להיפטר מהסנטר הלטבי. קשה לומר שהיו ציפיות שדאלאס תשתפר בעקבות הטרייד, אך נראה שהמאבריקס ראו זאת כשדרוג משמעותי.

מאזנה של דאלאס לפני הטרייד היה 19-15, ולאחריו 33-15. לוקה וקיד הצליחו להפוך את הקבוצה הסבירה שהייתה קודם לכן, לקבוצה מצוינת בהתקפה, ועם הגנה משופרת, והצליחו לגבור על יוטה בסיבוב הראשון, ועל פיניקס סאנס, הקבוצה עם המאזן הטוב ביותר בליגה, בסיבוב השני.

לוקה הוביל את דאלאס לגדולה עם 32 נק', 10 ריב', ו-7 אס' למשחק, כל זה נגד שתיים מההגנות החזקות ביותר במערב.

גולדן סטייט

פריצתו של ג'ורדן פול כשחקן משמעותי הוסיפה לא מעט לסגל הקטלני של סטף קרי, (שהוא בעיני הרכז השני הגדול בהיסטוריה), קליי תומפסון, אנדרו וויגינס, והמפלצת ההגנתית דריימונד גרין, חמישייה שלא הייתי רוצה לשחק נגדה באף יום נתון, ובמיוחד לא בפלייאוף. הלוחמים, שסיימו במקום השלישי במערב, הביסו את ה-MVP של העונה הסדירה בפעם השנייה ברציפות, ניקולה יוקיץ', בחמישה משחקים בסיבוב הראשון, גם מאחר ולדנבר לא היה הרבה מסביב לסנטר האגדי שלהם. את הקבוצה המפתיעה, הצעירה והלוחמנית של ממפיס, בהובלת ג'ה מוראנט שזכה בתואר השחקן המשתפר של העונה , הצליחה גולדן סטייט להדיח בשישה משחקים. גולדן סטייט הראת שבכל משחק מישהו אחר יכול להוביל אותם לניצחון, בין אם זה סטף, פול או קליי.

סיכום

לטעמי, ‎הפלייאוף הזה הוכיח שסגל עמוק ואיכותי חשוב לא פחות מאשר סופרסטאר אחד או שניים. ‎בוסטון תפגוש את מיאמי בקרב מותח ביותר בין שתי קבוצות שבנויות התקפית והגנתית ברמה הגבוה ביותר. ההימור שלי היא שהסלטיקס תנצח את הסדרה בשישה משחקים, ושטייטום יזכה בתואר המצטיין של גמר הקונפרנס המזרחי.

‎מנגד, דאלאס תצטרך להתמודד מול גולדן סטייט והחמישייה הפותחת שלהם. ההימור שלי הוא שגולדן סטייט תעלה לגמר בתום שישה משחקים ,בהובלתו של של סטף קרי כמצטיין גמר הקונפרנס המערבי.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. טור מצויין
    ההימורים בסוף נשמעים סטאנדארטים כמו סוכנויות ההימורים בתחיל השנה
    ולפי אחוזי ההצלחה של אלה
    ההיט מול המאבס בגמר
    🤣

כתיבת תגובה

סגירת תפריט