ה-MVP שלי לעונת 2021/22 / יניר רובינשטיין

ה-MVP שלי לעונת 2021/22 / יניר רובינשטיין

רגע לפני שריקת הפתיחה לסדרות הגמר האזוריות ובחסות יממת אתנחתא ממשחקים, שידורים, חשבתי שתהיה זאת הזדמנות אולי לציין את ה-MVP שלי לעונה זאת.

ובכן, היו הרבה שחקנים, מאמנים, עוזרי מאמנים, מנהלים, ואפילו שדרים שהותירו עליי חותם בעונה יוצאת דופן זאת. אבל היה אדם אחד שהתעלה מעל כולם מבחינתי והוא פרופ' מנחם (דוק) לס שלנו.

זכיתי לפגוש את מנחם פנים-אל-פנים לראשונה בפארק הירקון בשנה שעברה. הבאתי עימי ספר ישן שלו משנות ה-90 עליו חתם ורשם לי הקדשה. לחצתי את ידו וכמו שאומרים רבים, מלחיצת היד אפשר ללמוד המון. מלחיצת היד מיד ומהחיוך האמיתי באופן שקשה להסביר אישיותו של מנחם עברה וחשתי ממש את ענוותו. ובאמת קשה לי לחשוב על אדם במעמד של מנחם ועם כל ההישגים והעשיה והניסיון שלו שיותר עונים על התיאור המילוני:

עֲנָוָה או עַנְוְתָנוּת היא תכונת נפש או רגש שבו האדם מחשיב עצמו כשווה בין שווים, ואינו מרגיש כחשוב ונישא מאחרים מכל סיבה שתהיה. מי שיודע את ערכו ומכיר בכישוריו היתרים, אך לא שם את עצמו במרכז, ולא מבקש לעצמו תהילה וכבוד מהעולם, אלא מבקש לעשות את המעשים הראויים והרצויים.

ואת התיאור המילוני הזה חשתי ממש דרך לחיצת היד בכל רמ"ח איברי.

כמו כולנו, חששתי לשלומו של הדוק כאשר במשך כמה שבועות הפסיק לכתוב, ובמיוחד כאשר התברר לי שהוא חלה והתאשפז במה שהתברר לאחר מכן כמצב קשה.

ובדיוק כאן מגיע ההיקש ל-MVP. מנחם חזר לכתוב כך ביום בהיר אחד באמצע ספטמבר לאחר הפסקה של חודש וחצי. חזר כמו שחקן מקס מפציעה ממושכת ולא ביקש שום הנחות וחזר לתפוס את מקומו המרכזי בחמישיה מיד. אף שהיה ברור שהכתיבה אינה באה בקלות לאחר שיקום ואישפוז ממושכים הדוק הראה בדיוק כיצד הצליח לגבור על המחלה, בעזרת כוח רצון בלתי נדלה וכפי שכתב:

ליבידו לחיים והתשוקה שהייתי בי אפילו ללא הכרה להמשיך ולתרום עד כמה שאוכל.

וככל שהעונה המשיכה, בעוד מועמדים רבים וראויים אחרים נשרו מהמירוץ בשל חוסר עקביות (סטף), פציעות ו/או חוסר הגנה (לברון, דוראנט), חוסר חשק (הרבה), מנחם רק הלך והגביר את הקצב, את המינון, והמשיך לעלות את הרף לגבהים בלתי נתפסים ממש.

ואני אומר זאת כאחד שבאמת ניסה לכתוב ולהגביר את הקצב העונה אך ראיתי כמה זה קשה לשמור על ההתלהבות בעונה כה מלאה בעליות ומורדות ועם גישה מינימלית מהליגה, ודי מהר וויתרתי ונפלתי גם אני לקטגוריית חסרי החשק (במקרה שלי אפשר להוסיף גם את הכישוף של המכשפים).

אולי לא הייתי מקדיש פוסט זה לדוק אם לא היה קורה לי הקליק האחרון, ההארה שהגיעה בשבועות האחרונים שבאמת כמו MVP קלאסי, מנחם שמר את ההילוך המיוחד שלו לפלייאוף. מאז שנסתיימה לה העונה הרגילה והתחיל הפלייאוף כל קורא הופס יעיד שפרופסור לס העלה רמה אף במונחים שלו, כמו לברון ג'יימס של לפני 5-6 שנים. בשבועות האחרונים כל יום מתחיל עם חיוך עם המעורב של הדוק, וכמו שכתב אחד המגיבים, אם צריך לבחור בין הקפה של הבוקר למעורב של הבוקר – הבחירה קלה.

תודה, מנחם.

שלהבת

יניר רובינשטיין (שלהבת) הוא כתב הופס בוושינגטון הבירה. לשאר כתבותיי נא ללחוץ על תמונת הכדור מימין.

לפוסט הזה יש 40 תגובות

  1. מנחם הוא ה"גמד" הכי ענק ביקום (כולה מטר שישים על עקבים).
    זה פשוט לא ייאמן כמה טמון באישיות הזאת.
    היכולת שלו לספק לנו מעורבים ונושאים לדיון בלתי נדלית.
    להתחיל בוקר בלי מעורבב של מנחם? לא בבית ספרי.

  2. נפלא יניר!
    מנחם הוא לא רק האמ.וי.פי שלך, אלא האמ.וי.פי העומד בראש קהילת הכדורסל הטובה בישראל. הופס הוא האתר מספר 1 מסוגו, חבורה של מביני כדורסל (וספורט בכללי!) יוצרת תוכן איכותי ורחב ומשתפת פעולה בסיקורים, פריוויואים ועוד הרבה יותר. כל זה לא היה יכול לקרות בלי מנחם.

  3. על כל מילה בפוסט הזה יכולתי לחתום בעצמי, הוצאת לי את המילים מהפה. מסכים עם מאנו – פוסט שהיה צריך להיכתב. הלוואי עלי ככה בגילו ושלא יגמר לעולם.
    תודה יניר ותודה לדוק לס.

  4. תודה יניר. פשוט מופלא הדוק לס הוא אחד ויחיד. אין הרבה אנשים עם תשוקה לליגה כמו מנחם ועוד בגיל 80+.
    זו גם הזדמנות להוקיר תודה לצוות המופלא של האתר שיצר פה פינת אלוהים קטנה לכל חובב של הליגה.

  5. תודה יניר.מסכים עם הכל ומוסיף שהאתר הזה זה אחד ההישגים הגדולים ביותר של מנחם(וברוך השם יש לו לא מעט הישגים)הקהילה שהוא יצר פה זה פשוט מדהים

  6. מעולה ומקורי. אוהב מאוד – גם את מנחם כמובן, שנגמרו כבר המילים לתאר ולשבח; וגם – שאדם (אתה יניר) מוצא את הזמן והמקום לכתוב ולהגיד את מה שלהרבה נשמע כמובן מאליו – אבל חשוב מאין כמוהו להיאמר ולהישמע בקול רם ובתפוצה רחבה.

  7. כמו אחרים, גם אני שמתי לב לתפוקה המופלאה של מנחם בחודש האחרון. חשבתי שזה סוג של 'עונת חוזה', ושהוא בסך הכל מנסה להשיג חוזה מקס באתר, אבל כנראה שזו התשוקה שלו לכתיבה (והכישרון כמובן).
    תודה רבה יניר, ותודה רבה מנחם

    1. מנחם איז פאקין לג'נד. מנגב ללא הרף עם 50-60-70 נק. גם הוא לפעמים עושה צעדים ולא שורקים לו כיאה בWWE 🙂
      יקבל עוד מקס אחרי שחשבו שהפציעה גמרה אותו. MVP ו-FMVP
      מה שהופך את מנחם לגואט קל זה שראס "האיש שלו" עדיין

  8. מנחם מתחיל הכי חזק שלו ולאט לאט מגביר.
    יש מקום לעצומה שמנחם יסקר את סדרת הגמר?
    רק מלקרוא בפוסטים האחרונים שלו כשנתן סיקור חלקי של משחקים, מבינים כמה זה יהיה מעולה.

  9. שלום לכולם באתר הזה. שמחתי לגלות את האתר בו כותב מנחם לס האגדי אותו הייתי קורא בשקיקה בעיתון בשנות ה90 אם אינני טועה. רק תוכלו להסביר לי מה זה WWE??

    1. כינוי לחוקי הליגה העכשוויים תחת סילבר שמטרתם לבדר ולקדם את ההתקפות והכוכבים ע"ח החוקים ה"אמיתיים" / של פעם / ההגנות כמו ש"אמורים" לשפוט

  10. יניר, תודה. גרמת לי להסמיק. אני לא יודע כיצד להגיב, אז פשוט אומר תודה לך ולכולם.
    דבר אחד שעלי להוסיף: בגילי, ועוד לגור בגולה, האתר עושה עבורי הרבה יותר מאשר אני עושוה עבורו. הוא מקור לעניין, לעשייה, למחשבה – – דברים חשובים מאד לאדם שאוטוטו הוא בן 85.
    שוב, תודה ליניר ולכל קהילת הופס

  11. כתבה מיוחדת על אדם מיוחד.
    סטף קרי בחברה טובה.
    הוא מצטרף למנחם כשני היחידים שנבחרו פה אחד לmvp.(סטף ב16').

  12. בס"ד
    תודה רבה יניר.
    ותודה עוד יותר גדולה למנחם.
    קהיל הופס הולכת ומתרחבת מיום ליום, הן בכמות הכותבים והקוראים והם בכמות ומגוון התוכן.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט