צירופים חדשים ונשמות חדשות/ חגי ניסני

מקור התמונה: https://www.spin.ph/basketball/nba/international-big-men-rule-nba-with-their-all-around-skills-a1773-20211015

מקור קבלי כלשהו (ככל הנראה בכתבי האר"י. אשמח אם אחד הקוראים מכיר את הרפרנס ויוכל לציין זאת) אומר כי בזמן ביאת המשיח יגיעו לעולם צירופים חדשים ונשמות חדשות. הכוונה כמובן היא שהמשיח הוא סוג של הליכה לעבר מקומות שלא העלנו על דעתנו שיכולים לקרות. אז רבותיי המשיח כבר כאן. תראו מה הליגה הזו הביאה לנו. אילו נשמות חדשות.

ניקולה יוקיץ'. נהוג לייחס את ראשית העידן המודרני למג'יק ובירד. 2 שחקנים ייחודים לדורם (וגם לדורנו אם היו משחקים היום) אז הנה תופעה אפילו עוד יותר ייחודית. ניקולה יוקיץ' אולי ההכלאה הכי ייחודית בין גוף של סנטר לנשמה של פויינט גארד. הוא כל כך מיוחד, אסתטי וכל כך בלתי עציר. היו סנטרים דומננטיים כמו שאק וכארים, אבל אף אחד מהם לא היה זה שכל ההתקפה בנויה עליו. במובן הזה ניקולה הוא באמת שחקן ציר. כל ההתקפה של הנאגטס נעה סביבו וכפי שידידי עידו גילרי נוהג לציין מספיק שתנוע כמו שצריך ואת הכדור תקבל בדיוק בזמן הנכון ובמקום הנכון ל2 נקודות קלות. וזה בלי שדיברנו על הדיוק של יוקיץ'. לא משנה לאיזה טווח תקחו את הבחור הוא יהיה לכל הפחות  סביר (מהשלוש) עד יעיל בטירוף – וזה ממש לא רק באיזור  הטבעת. ובל נשכח שגם מדובר בנשמה טובה שעושה רושם של אדם צנוע ונעים (*למעט אם שואלים את מרקיף מוריס כמובן)

ג'ואל אמביד. וואו איזה דומננטיות פיזית. כאילו לקחו את כל התכונות הפיזיות והלבישו אותם על שחקן אחד. כוח שקרוב לדומננטיות שאקילית, זריזות שקרובה לזריזות של החלום. הטעיות יורו-סטפ ויכולת כדרור וזה עוד בלי שדיברנו על זה שיואל קולע לא רע מהשלוש ומדייק בלמעלה מ80% מהעונשין לשחקן שמגיע לשם המון. זה נכס אדיר. בניגוד לmvp המכהן, ליואל יש וואחד הגנה לתת. הבעיה היחידה שלו היא דווקא בעיה שהיא לא חדשה: פציעות. מלך הטוויטר מרבה להיפצע, בין אם אלו פציעות מקריות ובין אם אלו פציעות של שחיקה. נקווה שישתנה בהמשך.

קא"ט. אז יש לנו את טאונס. סנטר שהוא גם מלך השלשות. אולי השחקן שהוא הסינטזה המושלמת בין מהפכת השלשות לבין מה שהיה לפניה. קא"ט יכול ליצור בכל מצב, אבל מה שמבדיל אותו מבין השניים שמעליו הוא הקליעה הפנומנלית שלו: סנטר שנושק ל40% מהשלוש וגורם לכך שהגנות לא יכולות להתכווץ אל מול הזאבים. וואו.

יאניס. בדומה לג'וקר גם יאניס הוא מודל ייחודי שייתכן וקבוצות יבחרו יותר בטייפקאסט של השחקנים הללו בשל ההצלחה של יאניס. (למשל סקוטי בארנס) ליאניס יש חיסרון אחד: קליעה לא מדהימה מהשלוש אבל מה זה משנה לגריק פריק. הפריקיות היא לא רק של הטבע שייצרה שחקן של 2:11 עם יכולת מסירה של פוינט גארד יכולת כדרור של סמול פורוורד מחונן ויכולת הגנתית של פעם בכמה דורות. הפריקיות היא גם בראש. יאניס רוצה. גרף שיפור מתמיד, יכולת מנהיגות. בחיים לא מתבכיין  לשופטים. נראה כאהוב מאוד על החברים. יאניס הוא נשמה אדירה (** למעט אם תשאלו את הארדן)

ועכשיו כולם מוזמנים להוסיף את שלהם מהעבר ומההווה

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. אחלה רעיון חגי.
    אני בחרתי בלברון שמוערך כמובן כשחקן היסטורי אבל לא כ"שחקן ייחודי" ואסביר:
    לברון הוא השילוב המשולש הטוב ביותר אי פעם של קליעה(סקורינג),מסירה, הגנה.
    אם היה אפשר במעבדה לייצר את השחקן המושלם זה היה הוא כי הוא עושה את כל הפרמטרים בלפחות 85% יכולת.
    נגיד מייקל הוא 100% ביכולת סקורינג וקלאץ', מגי'ק הוא 100% במסירות וניהול משחק, רודמן הוא 100% הגנה וריב'.
    אין שחקנים בגובה 2.06 במסה הזו שיכולים לשחק 1-4 ולהיות טובים בכל כך הרבה דרכים לכל כך הרבה שנים וזה "נשמה חדשה" ייחודית.

  2. אהבתי את הקונספט, ותמיד אוהב להיזכר באחת מתיאוריות הקונספירציה האהובות עליי: יש רק מספר נשמות קבוע בעולם ולכן 90% מהאנשים הם NPC עדריים.
    .
    אני אלך על שם מפתיע, בטח ביחס לשמות שנתת: הרב ג'ונס. אם עד היום היו לנו בהגנה את הסקוט פיפנים (שומרים אישיים מושלמים), הביל ראסל (בייסיקלי שוער כדורגל) ולאחרונה הדריימונד גרין (גבוה שנמצא בכל מקום, המטאטא), אז הרב ג'ונס הוא זן חדש של מגינים שהתפתח מהבלבול של השנים האחרונות עם הסוויצ'רים חסרי המחשבה – הרב ג'ונס הוא ה-"אין לי שם לזה, אבל תנו זמן וימציאו. אפשר להגיד שהוא גם שומר אישי מעולה על סוגים שונים של שחקנים וגם שומר איזורי נפלא שסוגר שטח שלם בכל פעם". אני חושב שזה שם קליט.

    1. אני דווקא חשבתי על מיקאל ממי בריג'ס אבל הוא לא השומר היחידי שבלי נתונים פיזיים מדהימים היה שומר מדהים (נגיד גארי פייטון אבא היה כזה)

      1. גם מאמי שם, בטוח. ההבדל היחיד בעיני הוא שמאמי גדל לתפקיד והרב (שרק בעונה הראשונה) נולד לתוכו.
        אבל עוד מילה על ברידג'ס כי מגיע לו באספקט שכמעט ולא מדברים עליו – בהתקפה, הוא אחד משחקני האוף בול הטובים בליגה, קטגוריית לא משחקים בגולדן סטייט.

  3. תודה חגי.
    יש גם את קווין דוראנט, החד קרן עם הידיים הארוכות ארוכות, שקולע מהמיד ריינג' באחוזים לא נתפשים.
    ויש גם את לברון ג'יימס, שאם נתעלם מהאופי העלוב שלו (וקשה להתעלם), לדעתי מדובר בכישרון הכדורסל הכי גדול שהכרנו: פריק של אתלטיות, זריז, חזק, שחקן פוסט טוב מאוד, קליעה לא רעה מהשלוש, מחצי מרחק, יכולת מסירה של פוינט גארד, ניהול משחק וזיהוי מיסמאצ'ים ברמה של מג'יק כמעט, בשיאו, אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה בעזרה, שומר לא רע, ריבאונדר טוב, חוסם וחוטף. קצת מהכל🥴

      1. יש פה כאלה שיעשו את זה טוב ממני כמו עגל, אבל האקים היה ביחס למימדים שלו חתולי ומהיר בצורה יוצאת דופן. סנטר עם יד רכה מחצי מרחק בימים שזה לא היה נפוץ בקרב סנטרים יותר מדי ובעיקר אינטיליגנציית וראיית משחק נדירה לסנטר

  4. תודה רבה לכולם
    לגבי לברון – אני לא חושב שמדובר בתופעה ייחודית. כעצם התופעה הוא לא הביא בשורה חדשה כמו שמג'יק הביא בזמנו. אני לא רואה הבדל מאוד מהותי נגיד בין לברון לבין מייקל.
    לגבי KD התלבטתי. הוא באמת חד קרן אבל הרגיש לי שבתפקוד שלו הוא לא שונה מהותית מקובי או מייקל למשל.

  5. יופי של פוסט, חגי. אני אביא שחקן מהעבר שיכול היה לשחק בכל קבוצה היום, ובכל קבוצה מלפני 60 שנה ועד היום – ולמעשה בכל קבוצה, בכל תקופה, ובכל בתפקידים מ-1 עד 5 – ושמו ג'ון הבליצ'ק.

  6. פוסט מעולה ורעיון ממש מעניין. האמת שהבחירות כל כך מדוייקות בחרת ברביעיה המובילה שאין מה להוסיף כל אחד מהשחקנים האלה זה חד קרן יחודי. 👏👏👏👏

  7. האבטיפוס המקורי של יוקיץ' היה סבוניס האב, אם הוא רק היה מגיע לnba בגיל הנכון…
    תודה רבה על פוסט מצוין

  8. טוב, הרשימה שלי מעט שונה.
    .
    דוגמאות היסטוריות ל"נשמות חדשות" (לדעתי, לא חייבים להיות ג'ורדן בשביל להיכלל ברשימה) הם שוקולד לבן, מאנו ג'ינובילי, דניס רודמן, צ'ארלס בארקלי וסטיב נאש.
    .
    מי הם כיום השחקנים שעונים למיוחדות שכזו?
    שמציגים כדורסל שמכיל חותמת אישית כל כך ברורה?
    .
    הראשון שעולה לי לראש זה הארדן. כן, אני יודע שהוא כבר לא כל כך פופולארי (אם אי פעם היה),
    אבל האיש הביא לפרקט כדורסל שונה, מיוחד (לטוב ורע), חדשני.
    סטפן קרי בבירור ברשימה, עם השלשות מקילומטר וניהול משחק מופתי ללא צורך לגעת בכדור.
    מהדור הצעיר אני אבחר בשם שגם הוא מעורר מחלוקת –
    ציון וויליאמסון. גרסת הרוקח שלו הציגה ניצוצות של משהו שונה לגמרי. אני מקווה שהוא יצליח לחזור ולמצות את הפוטנציאל האדיר.
    .
    תודה, חגי.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט