אירועי דיומא – 10.05.2022 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 4

קטע 3 שלפני יום המנוחה היה קטע ארוך ושטוח, שחתם את הפרק של המירוץ בהונגריה. הקטע עבר ללא אירועים מיוחדים, מה שהביא את הדבוקה למיאוץ סיום. כאן ראינו שוב אגדה בפעולה בדמותו של מארק קבנדיש. לאחר ליד אאוט מושלם כרגיל שקיבל מחבריו לקוויק סטפ, הטיל מהאי מאן פצח במיאוץ אל קו הסיום מוקדם למדי, כ-300 מטרים מהקו, אך בלא שאיש ממתחריו הצעירים יותר יצליח לעקוף אותו. ארנו דמאר ופרננדו גביריה השלימו את הפודיום. לקאב זהו הניצחון ה-16 בג'ירו, המגיע תשע שנים לאחר השתתפותו האחרונה במירוץ, גם אז במדי קוויק סטפ. בגזרת ה-GC לא ראינו שינויים, ומתיו ואן דר פול ממשיך להוביל במירוץ לפני ייטס (11+), דומולאן (16+), סובררו, קלדרמן וטולט (24+), פוס ומולמה (28+), בילבאו, שמיד ואלמיידה (29+).
קטע 4 של היום פותח את הפרק הסיציליאני של המירוץ. הקטע פותח לזמן קצר את פרק הטיפוסים במירוץ, כשבסיומו נקבל את אחת הפסגות הידועות והאלמותיות של המירוץ – האתנה. הר הגעש הזה הביא לנו בעבר כמה סיומים זכורים, כמו זה שבו אלברטו קונטאדור היכה שוק על ירך את כל יריביו ב-2011 (הופעה שנפסלה בדיעבד). יריב אחד שהשתתף באותו הקטע ויהיה כאן גם היום הוא וינצ'נזו ניבאלי, אך הכריש ממסינה רחוק מאד משיאו, ולא צפוי להיות בין הפייבוריטים כאן היום. המאבק המעניין ביותר צפוי להיות בין השניים שמסומנים כפייבוריטים העיקריים לניצחון במירוץ – סיימון ייטס וריצ'רד קאראפאז. אלמיידה, בארדה, מרטאן, דומולאן, לופז, קלדרמן, לאנדה, בילבאו, ואלוורדה, קארתי ומולמה ישתתפו גם הם בחגיגה. שידור ביורוספורט 1 ב-13:15.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 30 תגובות

  1. קבוצת בריחה גדולה, עם כמה מטפסים מצויינים (קאמנה, קונטי, רוחאס, וייאייה, טראמאייה) במרחק של שבע דקות מהדבוקה, במרחק 38 ק"מ מהסיום. נראה כמו ניצחון של הבריחה, וגם שמישהו משם יהיה עם הוורודה בסוף היום.

  2. מנקודת ראות מקומית צרה, ניצחון של לופז יהיה רע לכוחותינו, כי טרק נראית כמו אחת הקבוצות שנאבקות עם IPT על ההישארות בדרג העליון.

    1. יש ניקוד שתלוי במספר הניצחונות, או במיקום גבוה בקטעים, לפי חשיבות המירוצים. יש להם סיכוי להישאר כתלות בזה, אבל זה יהיה קשה מאד לדעתי הם פשוט מקווים שקבוצה או שתיים יתפרקו. קרה לא פעם ולא פעמיים.

        1. אין יורדות, זה פשוט תחרות על הנקודות גם מול הקבוצות מהדרג השני. אלפסין פניקס למשל עוקפים אותם (ואת רוב הקבוצות), והשאלה אם יהיו מעוניינים בכרטיס הזה או לא.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט