טניס – הגדול מכולם הוא לא פדרר! / גור גולן

שחקן הטניס הגדול מכולם

מאת גור גולן

לפני כמה ימים העליתי את השאלה : " מי הוא שחקן הטניס הגדול ביותר אי פעם ?" .

התשובות היו חד משמעיות וחוץ מאדם אחד שגם הוא לא היה בטוח, כולם ענו – פדרר .

התלבטתי, האם לעשות כתבת דעה או כתבה אובייקטיבית והגעתי למסקנה, שזו תהיה אותה תשובה .

אני אוהד נדאל ואני משער שאחרי שתקראו את הכתבה, תאשימו אותי בחוסר אוביקטיביות … אבל דווקא מישהו, שחושב הפוך מכולם וגורם לכם לחשוב שוב על השאלה, להסתכל מזווית שונה ואולי לשנות דעה – הוא כנראה הצודק .

אז, בצורה רצינית ומקצועית, בואו ואני אעזור לכם לשנות דעה ב"אובייקטיביות" !

בנתונים ,שהעליתי לפני מספר ימים פדרר הוביל בשני פרמטרים בלבד, פרמטרים חשובים מאוד :

ראשית ,פדרר מוביל בפער ניכר בכמות שבועות המיקום במקום ראשון בעולם .   שנית פדרר מוביל בכמות טורנירים וגראנד סלמים – שני הנתונים האלה, הם אולי החשובים ביותר וזהו הדבר הראשון ,שכולם מסתכלים עליו .

בשאר הנתונים שהעליתי נדאל מוביל בכולם. ואני רוצה להתמקד בכמה מהם :

נדאל מוביל בכמות המפגשים בין השניים בצורה מוחלטת , בנוסף נדאל מוביל בכמות הטורנירים מחוץ לסבב שמיצגים את המדינה [ אולימפיאדה וגביע הדיוויס ] , דבר אחרון הוא היריבות דווקא נגד דגוקוביץ .

בואו נתמקד, בנתונים שהעליתי בתור החשובים ביותר :

1 . שבועות במקום הראשון – פדרר "דורס" את נדאל בנתון הזה – זה מוכיח את העליונות של פדרר על הסבב לאורך השנים ואת הסיבה לכך שהוא נחשב לגדול מכולם  .

2. גראנד סלמים וטורנירים – פדרר מוביל בקצת על נדאל בפרמטר הזה – זה נתון חשוב , בגלל שהוא בעצם בודק את ההישגים השנתיים שלך.  אבל עולה שאלה מנתון הגאנד סלמים : למה גראנד סלאם נחשב יותר מכל טורניר אחר [מחשיבים אותו כנתון החשוב ביותר ] ולמה ווימבלדון נחשב הכי גדול ?

הסיבה היא היוקרה! אבל בעיני אין שום הבדל מקצועי בין גראנד סלאם לטורניר " מאסטרס ". השחקנים הם אותם שחקנים , כשהדבר היחידי ששונה בעיני הוא האנשים שרואים ביוקרה ,משהו שהופך את הטורניר הזה ליותר "קשה" לזכייה . הדבר דומה גם בכל הנוגע לטורניר ווימבלדון – זהו מגרש דשא,  שלא בודק באמת את יכולות המשחק  של השחקן, גם בגלל שה"סרבים" מקבלים את החשיבות הגדולה ביותר .

אנשים כתבו וגם אני אכתוב– ב2008 ניצח נדאל את פדרר ב- 5 מערכות בווימבלדון במשחק הגדול אי פעם, ,לדעתי ולדעת פרשני טניס גדולים.

3. מפגשים בין נדאל לפדרר – נדאל מוביל בנתון הזה ללא עוררין . יש אנשים, שאומרים שנדאל מנצח את פדרר בקלות כל כך גדולה בגלל החימר אבל גם במגרשים קשים – נדאל מוביל ! ורק בדשא מוביל פדרר.

עלו שאלות למה נדאל יותר טוב נגד פדרר – זה שילוב של סגנון משחק ויכולת .

נדאל חובט בצורה ,שלא נוחה לפדרר להחזיר [ריטרנים] וזה נותן לו יתרון .פדרר מנצח כאשר המשחק הוא קצר ומהיר ונדאל יודע לשנות לפדרר את השיטה .

הנתון  הזה הוא אולי החשוב ביותר… ואני אעלה פה שאלה : האם מרטינה נברטילובה היתה טובה יותר מסרינה וויליאמס אילו התאפשר להן להתמודד ? סרינה הייתה מנצחת בוודאות למרות ,שנברטילובה מובילה בכל נתון בפער מטורף .

4. טורנירים מחוץ לסבב – אני מדבר כמובן על גביע הדיוויס ועל אולימפיאדה שבהם פדרר לא זכה מעולם – זהו נתון חשוב, בגלל שזו תחרות שבה השחקנים מייצגים את המדינה וזה מוסיף לחץ מסוג אחר לשחקן ורצון להביא תואר  לאומה שלך . פדרר לא זכה בגלל שזה לא מאוד חשוב לו [ מראה משהו עליו ועל יחסו למדינתו שוויץ ] – זהו לא טורניר פחות חשוב [עובדה שפדרר השנה החליט שהוא זוכה בגביע הדיוויס- בוא נראה  ] .

5. מפגשים נגד דגוקוביץ – [אולי בין היריבויות הגדולות והקשות ביותר, היא בין  נדאל ודג'וקוביץ ] .זה נתון כל כך חשוב במיוחד, מכיוון שהוא מוכיח שנדאל נתקל בקושי נוסף שהוא – שיא של שחקנים רבים ועדיין ניצח אותם ! נדאל ניצח את השיא של מארי ודגוקוביץ ופדרר לא ניצח אף שחקן, שהיה בשיא כושרו, כולל לא את נדאל .   הדבר מראה שנדאל זכה בפחות גראנד סלמים וטורנירים בגלל היריבות שלו בעיקר נגד דג'וקוביץ בשלוש שנים האחרונות בהם הם הגיעו כמעט לכל גמר אחד מול השני ואילו פדרר לא זכה בגרנד סלאם בזמן זה , חוץ מב2012 (גם בגלל הגיל ).

לסיכום:

לדעתי נדאל הוא הגדול בהיסטוריה !

הסיבה לכך , שהוא לא רחוק ואפילו מוביל ברוב הנתונים מול פדרר ואל תשכחו נדאל צעיר מפדרר !

להערכתי, נדאל יגיע לכמות הגראנד סלמים והטורנירים של פדרר [הוא צריך להתקרב בכמות השבועות במקום הראשון כי זהו הנתון היחיד שפדרר באמת מוביל וגם זה … ] .

הבעיה היא , שגם אם הוא יעשה את זה אנשים אוהבים את האצילות של פדרר לעומת נדאל שמתאבד על המגרש… לדעתי זה כיף יותר לראות השקעה ומאמץ ללא גבול לעומת " טניס מושלם " ואלגנטי .

מקווה שנהנתם .

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 42 תגובות

  1. שכחת 6 – נאדאל שזוף יותר..

    4 ו -5 לא רלוונטיים לדיון ביניהם בכלל.

    לפדרר יש יותר סלאמים ( וכן זו תחרות יותר נחשבת מטורניר מאסטרס של הטוב מ 3)

    לפדרר יש יותר זכיות בטורנירים באופן כללי

    לפדרר יש הכי הרבה שבועות במקום הראשון

    לפדרר יש את הרצף הכי מטורף של עליה לרבע וחצי גמר גרנד סלאם

    הדיון הזה לא רלוונטי לפני הגרנד סלאם ה 17 של נדאל.

  2. טיעונים חלשים. אני לא יכול לקחת ברצינות מי שכותב שסתם מתוך יוקרה וימבלדון הוא הטורניר הכי חשוב. אז מצטער כל שאר הטיעונים שלך גם נפלו על אמינות.

    אני אסביר למה הסלאמים הם המבחן האמיתי.
    בטורניר רגיל אתה משחק שבוע. הגדוילים משחקים 3-4 משחקים בשבוע של 2 מערכות. מצמצמת בשובר שיוויון . כמה טעויות ברצף . הלך המשחק.

    בסלאמים כל זה נעלם כי יש הטוב השלוש אז גם אם נפלת ב-2 מערכות עדיין הכישרון שלך צריך להספיק.

    עכשיו, למה וימבלדון?
    הדשא בגלל האי אחידות שלו נותן קפיצה מפתיע של הכדור, אז האינסטינקטים של הטינסאי באים למבחן. מה עוד שאין ממש הכנה לטורניר. זה סוג של בוחן פתע ליכולת שלך. בגלל זה תראה גם כל כך הרבה מועמדים עפים ביום הראשון או השני (להלן פדרר ונאדאל בשנה שעברה).

    אני נשאר בעמדתי לגבי הגדול מכולם, אני רחוק מלהיות משוכנע.

    המאץ' אפ לא משנה לי כהוא זה. זה כמו המאץ' אפ בין OKC לSA בעונה הסדירה. טניס סופרים בשבועות במקום הראשון (יציבות ואחוז נצחונות) וסלאמים (מבחן של הטוב ב-5 מערכות).

  3. אני לא סובל את פדרר אבל לא שכנעת אותי
    אנחנו נמצאים בדור גדול פדרר , נדאל , דיוקביץ
    לגבי גביע דיוויס לספרד עשרה שחקנים בטופ 100 , השנה לשווייץ יש את וורניקה בכושר שיא
    הסרבים לאומנים וגביע דיוויס חשוב מאוד
    עם כל הכבוד הגראנד סלמים זה הקצפת הדודבדן בחמאה של הטניס
    כל חובב ספורט ממוצע ימנה בקלות את 4 הגדולים

    בכל מקרה פוסט מעניין מנקודת מבטך , בספורט אשרי המאמין וטוב לו

  4. הטיעונים שלך לא ממש מספיק משכנעים

    פדרר בשיאו שלט בסבב ביד רמה, הוא לא נתן לאף אחד להרים את הראש מעל המים.

    הדומיננטיות שלו היא דבר שלא היה ועם כל הכבוד לנדאל (ויש הרבה הרבה כבוד!!!) הדומיננטיות שלו בסבב היא לא אבסולוטית כמו זו של פדרר בשיאו

    אגב בנוגע לגיל, אחד הדברים היפים בפדרר היא שהגוף שלו יחסית שמור לגילו. לדעתי לאור צורת המשחק של נדאל (והדברים שאסור לדבר עליהם שהוא מכניס לגופו) בגיל 30 הוא יהיה בנפילה דרסטית מטה

    לסיכום, נכון להיום אין ספק (בעיני) שהטניסאי הטוב מביניהם הוא פדרר, אבל אולי בראי ההיסטוריה כאשר שניהם כבר יפרשו נוכל לומר דברים אחרים מי יודע

  5. מצטרף למגיבים ממש אבל ממש לא שכנעת אותי והנקודה של המשחקים בינהם לא מוכיחה כלום היא רק מוכיחה שלפדרר יש מחסום פסיכולוגי מול נדאל וזה הכל. אני באמת מקווה בשבילך וגם בשבילו וגם בשביל הטניס בכלל שלא נשמע פה על מקרה לאנס ארמסטרונג 2 אבל לי זה נראה ומריח כשבדיוק אותו מקרה

  6. בואו אני אסביר כמה דברם 
    1. 4-5 הם מאוד רלוונטיים בגלל שני דברים : 
    א. גביע הדיווסים זה טורניר לכל דבר שגם ארץ בלי הרבה שחקנים יכולה לזכות למשל צכיה זכתה בשנתיים האחרונות ( סטפנק וברדיך ) והיא אפשר להגיד שהם יותר טובים מפדרר ואורינקה ( ואורינקה תמיד היה בשנים האחרונות ב30 הראשונים . 
    הסיבה שהם לא לקחו זה זלזול בטורניר הזה שזה בודק עוד משהו בטניס שלך ובאישיות שלך . 
    ב היריבויות נגד דגוקוביץ מאוד חשובה כי הוא בעצם הסיבה שנדאל בלי 20 גראנד סלמים ברגע זה . היריבויות הזאת היא אחת מהיריבויות הגדולות בהיסטוריה – הם נפגשו על גמר גראנד לאם בשנים האחרונות חוץ מבודדים !  
    נדאל ניצח מארי , דגוקוביץ ופדרר בשיאם והוא הצליח לנצח , פדרר חד משמעית לא! 
    אפילו את נדאל בשיא הוא לא ניצח ! 
    2. ווימבלדון – עידו כתבת שזה טורניר עם אינסטנקטים על הדשא וזה טורניר על דשא שאתה עולה בלי להתאמן עליו הרבה וזה ש5 מערכות זה נותן לגדולים אפשרות להוכיח בפיגור כמה הם גדולים .
    שמע דבר ראשון זה טיעון שלכל מי שקורא חושב וואו הוא צודק אבל בתור מישהו שבא מעולם הטניס ושיחק גם על דשא גם על חימר אז אני אומר לך חד משמעית לא . 
    זה שהאינטקטים עומדים במבחן זה נכון אבל זה לא בודק באמת את הטניס שלך , מה שבודק באמת את הטניס זה משחק השדה  ובווימבלדון זה לא קורה בגלל הסרבים שמקבלים חשיבות כל כך גדולה ואתה צריך סרב טוב כדי לנצח . אין מה לעשות טניס בודקים את כלל הטניס שלך ולא את הסרבים ולצערנו הסרבים קיבלו משמעות גדולה מדי בעולם ואם לא , אז לייטון יואיט למשל היה עם הטניס המופלא שלו בקו האחורי בעשירייה הראשונה בעולם . 
    אמרת שלא מתאמנים מספיק לפני הטורניר וזה נכון אבל לא מדויק ניתן לשחקנים שבועיים להתאמן חזק לקראת הגראנד סלאם ונותנים להם שבוע מנוחה ולהתאמן ואז שבוע טורניר לפני – זה שאין הרבה זמן להתאמן זה לא גורם לגדולים לעוף אלה הסרבים שנותנים לכל שחקן עם סרב שליטה במשחק . 
    זה שזה 5 מערכות זה מוסיף מאוד למשחק וזה משחק לטובת הגדולים . 
    אבל זה לא אומר שווימבלדון יותר יוקרתי ויותר ״טוב ״ מגראנד סלאם אחר . 
    ואמרתי ואני אדגיש זה בעיקר היוקרה מה שהופך אותם לגדולים יותר בגלל שזה שמאסטרס הוא 3 מערכות זה בודק עוד יותר כמה אתה גדול כי אין לך זמן לעשות טעויות ! 
    לסיכום תקראו שוב את הפסקה האחרונה ותראו שכתבתי שנדאל צריך קודם להשוות את נתון התחרויות לפני שהוא יהיה הגדול מכולם ולדעתי בלי פציעות אין ספק שהוא יעשה את זה ! 
    דבר נוסף וככה כל אוהדי פדרר אתם מתעלמים – נדאל נותר טוב ! הוא מוביל על פדרר 24-11  בחייאת רבאק !!!! הוא בדור קשה יותר ! שהוא היה צעיר הוא היה שני בעולם ולא ירד מזה לשניה וצעיר זה גיל 18-19 רק שתבינו!!!  

    1. גור למה אתה אומר שלפדרר לא ניצח את דגוקוביץ בשיאו? רק לפני שבועיים הוא ניצח אותו ולמרות המאזן הגרוע שלו מול נדאל הוא עדיין ניצח אותו אז בטיעון שלך לא אוחז מים פדרר ניצח גם ניצח אותם. לגבי הסמים גם עם הוא לוקח נראה לך שיש אינטרס לגלות? הרי נדאל חשוב לסבב אפילו יותר מפדרר. אני עוד לא קיבלתי הסבר מניח את הדעת איך בן אדם לא שיחק טניס כמעט שנה ואחרי טורניר הכנה אחד הולך ומנצח את כל הטורנירים וחוזר להיות מספר אחד בעולם עוד באותה שנה? לי זה מדליק נורה אדומה או שהוא האיש הביוני. לגבי ווימבלדון אז המשטח כבר הרבה פחות מהיר משהיה ולכן סרב טוב זה חשוב אבל זה ממש לא כמו בתקופה של סמפארס ועצם זה שהמשטח פחות מהיר עזר לנשאל לזכות בווימבלדון אחרת לא היה לו סיכוי. ונקודה אחרונה בדיוק מה שדובי העלה קשה לי לראות אנשים שלא מכורים לטניס שישבו ויראו משחק שנשאל משחק במיוחד לעומת פדרר שמביא לטניס גם אנשים שטניס זה לא כוס התה שלהם. אני יחזור למה שרשמתי בפוסט אחר נדאל זה כמו לברון ופדרר זה כמו גורדן

  7. כל שאר הפרמטרים לא מעניינים,אין ספק שנדאל זה הטניסאי הכי בעייתי במאצ' אפ לפדרר אולי גם מנטלית אבל אל תישכח שיש ביניהם גם הבדל בגילים,פציעות הם חלק מהספורט וזה אולי רק מהווה תירוץ לכישלון ואי הצלחה ספורטיבית.
    גם אם נדאל או דיוקוביץ יעברו בסוף את פדרר הם אף פעם לא ישתוו לקלאס שיש לו ולסיגנון משחק שגורם לאנשים שלא אוהבים טניס לבהות במשחק יותר מ-3 שעות.

  8. שלום גור

    אפילו לפני שקראתי את הכתבה (אקרא בהמשך!) – מאז ומתמיד הייתי נדאל גם מבחינת העדפה אישית וגם מבחינת יכולת.

    אז מבחינתי אין שום עוררין – דעתי כדעתך – נדאל הגדול מכולם.

  9. אחת הסיבות שגראנד סלאם קשה יותר מ"סתם טורניר" זה שהוא הטוב מחמש.
    כלומר יש פחות סיכוי להפתעה כלומר לשחקן הטוב יותר יש יותר סיכוי לנצח….

  10. וכמו שכתבתי בסוף אין מה לעשות כולם אוהבים פדרר בגלל הקלאס וגם אם נדאל יעבור אותו יחשבו שהוא פחות טוב שזה טעות של לא מבינים בטניס !!!

  11. רגע. מצד שני, פדרר בשיאו שיחק טניס מושלם לצפייה. בית ספר בכל מכה, אוניברסיטה בכל צעד.
    שירה בתנועה במובן הטהור.

    מספר תארים והישגים מושפעים מתקופה ורמת יריבים.
    את השלמות שפדרר השיג אף אחד לא השיג וספק אם יקום עוד אחד שאפשר יהיה להלחין את משחקו באופן הזה.

    אני יותר מתחבר לנדאל כאדם ושחקן. תמיד הייתי בעדו. אבל המשחק שלו בחיים לא ייראה כמו כספית זורמת, וככה שיחק פדרר בשיאו.

  12. אני לא קורא מאמרים ותגובות של אנשים שלא טורחים לנקד ולפסק. אז ממה שקראתי עד לדגוקוביץ הראשון, כנראה שהם קרובים אבל פדרר בעיני יותר גדול. הוא פשוט עשה עלי יותר רושם של שחקן יציב לאורך זמן, למרות שמבחינת הטניס בשיא גדולתם הם הגיעו לאותה רמה בעיני.

  13. לא יודע מה אתם רוצים מגור,הוא כן פיסק וניקד,חוץ מזה שהוא כותב בתנדבות,אז נתן אתה יכול לעזור במקום להתרברב.

    1. נתתי דוגמא למחסור בניקוד, כותבים דג'וקוביץ', או דיוקוביץ' לא דגוקוביץ, מאחר והוא לא יהודי אשכנזי.
      אחרי התגובות ראיתי שהיה ניקוד חלקי אז אם זה נבע מטעויות בהקלדה או העברת פורמט זו לא היתה הכוונה שלי וקבל התנצלות.
      לי זה מפריע שלא מקפידים על פסיקים ונקודות סתם מתוך עצלנות ללחוץ במקלדת, זה גם לא מגניב בעיני וממש מפריע בעיניים.
      לא רואה איך זה קשור לכתיבה בהתנדבות כי לא מדובר בטעות הקלדה, ופיזיקאי נראה לי שאתה צריך לבדוק במילון פירוש לרברבנות.

  14. גם אני לא ראיתי בעיה בניקוד ופיסוק ואני מ אד מקפיד על כך בעצמי, ומנחם יכול להעיד.
    בקשר לכתיבה עצמה, גם אני מאוהדי נדאל שהוא ראשית כי הוא נתפס בעיני כאנושי יותר מפדרר וזו כבר נקודה שמעוררת סימפטיה. נקודה שניה לטובתו היא ההשתפרות שלו במהלך הקריירה – הוא החל כשחקן חימר מובהק והפך לטניסאי מצוין גם על דשא ומשטחים קשים. נקודה נוספת היא שלפדרר לא היו מתחרים אמיתיים כלומר מספיק יציבים – יואיט, דל פוטרו, סאפין, רודיק איש מהם לא היה יציב מספיק כדי לסכן אותו. וזה אפשר לו לשלוט בטניס. זה כמובן עובד גם לכיוון השני ומראה את גדולתו, אבל לדעתי זו נקודה שמחלישה את הטיעון שלו. כשכבר הגיעו נדאל ודיוקוביץ.התפתחה תחרות אמיתית ופדרר כבר פחות שלט.
    פדרר הוא הטניסאי הכי אלגנטי וזה ברור, אבל במשחקים בינו לבין נדאל המשחקים התעלו לרמה כל כך גבוהה שהטיעון הזה פחות משכנע אותי כי גם לנאדל יש יכולת לשחק טניס מופלא. נקודה אחרונה לטובת נדאל היא שהוא תמיד נלחם, וגם 2-2011 כשדיוקוביץ' שלט מולו הוא מצא דרך לחזור ולהשתוות אליו מה שפדרר התקשה לעשות מולו.

    למרות כל זה פדרר עדיין הגדול מכולם בעיני, אבל הדיון מבחינתי יפתח שוב אם נדאל ישתווה בזכיות לרוג'ר

  15. חברים יקרים,
    ראשית , תודה לגור גולן על המאמר ועל העלאת הנושא.
    דעתי הלא מקצועית:
    1. נדאל הציל את עולם הטניס משליטה מוחלטת של פדרר האדיר.
    2. לא יכול להיות שפדרר הגדול מכולם, אם בשיאו הוא נשחט ע"י נדאל פעם אחר פעם.
    3. נדאל התאים את עצמו לפדרר. פדרר לא הצליח להתאים עצמו לנדאל.
    4. פדרר הציל עצמו פעם אחר פעם ע"י מכת פתיחה אדירה ומדויקת.
    6. ממציאי משחק הטניס לא רצו שמכת הפתיחה תשפיע כל כך. המזל שלנו הוא משטח החימר, שבו מכת הפתיחה מאבדת מעוקצה ואז רואים מי הכי טוב.
    7. אין כאן נוק-אאוט לאחד הצדדים, אלא נצחון בנקודות לאחד מהם.

    אני מציע להמתין לסיום הקריירה של שלושתם (כולל ג'וקוביץ') כדי לקבוע.
    אני בכלל בעד הסרבי. טניס שלם יותר בלי חסרונות כמעט.

  16. אני שמח שאנשים מבינים את הראש שלי ומבינים את הכוונה ובפרמטר ים ולא כותבים ישר פדרר מושלם והפרמטרים האלה לא קשורים אלה חושבים עם עצמם ומגיעים לוויכוח עם עצמם שבסוף יוצר תשובה .( לא תמיד מוחלטת .)
    דרך אגב אמרתי שאנשים שלא מבינים טניס אומרים פדרר בגלל שרוב הפרשנים היום משנים את דעתם ואפילו מאטס וילנדר שהוא איש פדרר מובהק ושונא נדאל אמר שהוא יותר טוב .

  17. נ. ב – כמו שכתבתי בכתבה שאם יווצר וחוסר הסכמה לאחר דעה מוחלטת אני מרגיש שעשיתי את העבודה שלי בתור כותב דעה שבמקרה הזה מייצג את נדאל .

  18. 2 סנט שלי על המשחקים ביניהם:
    1. אני לא חושב שלראש בראש צריך לייחס כזו חשיבות גדולה. אם פרננדו אלונסו (ואין לי באמת כוח לבדוק, אבל זרמו איתי על הדוגמא) ניצח את מיכאל שומאכר יותר מאשר הפסיד לו, זה עדיין לא הופך אותו לנהג גדול יותר או טוב יותר. קל וחמר בטניס, כאשר ענייני מאצ'-אפ בין 2 טניסאים ספציפיים יכול מאד להשפיע. טנאי נמדד לפי מה שהוא עושה בסבב בכלל ולא לפי מאצ'-אפ בודד.
    2. לגיל יש השפעה מכרעת, לא כל שכן נוכח הסגנון של נאדל. לענ"ד, אם שניהם היו בני אותו גיל התוצאה היתה צמודה בהרבה.
    3. אמנם על מגרשים קשים נאדל מוביל, אך בצורה פחות קיצונים (שכמובן מושפעת גם מגיל וסגנון, כנזכר לעיל), אבל קיימת הטיה קיצונים של חימר-דשא. בעוד שפדרר היה מספיק טוב על חימר כדי להגיע לשלבים המכריעים ולפגוש את נאדל, עפ"י רוב, נאדל לא היה מספיק טוב על דשא והודח הרבה לפני שפגש בפדרר. לענ"ד, אם הם היו נפגשים על דשא אותה הכמות שנפגשו על חימר, התוצאה היתה צמודה יותר.

    יש כאן היתממות לעניין המייג'ורס. גם בגביע הטוטו משתתפות כל קבוצות ליגת העל, אך ברור שאליפות גדולה וחשובה יותר.

  19. באיחור ניכר תודה לך גולן וברוכים הבאים.
    כתבתי כמה וכמה פעמים ואכתוב גם כאן שהמאזן הפנימי בין נאדל לפדרר לוקה בחסר ומוטה לטובת נאדל
    מדוע ?
    שני סיבות עיקריות.
    1. יש ביניהם פער של כחמש שנים למעשה מאז בערך 2008 פדרר מעבר לשיא שלו וזה טבעי עקב השחיקה והגיל ולכן המאזן הזה מוטה באופן קיצוני לטובת נאדל.

    2. אני זוכר שפדרר היה כ"כ גדול שגם בעונות פחות טובות ובמשטחים פחות טובים פדרר הצליח להגיע עד לגמר ושם הוא נטבח בידי נאדל (כולל כמה שנים ברולאן גרוס וביר משטחי החימר).
    נאדל לעומת זאת "לא נתן לפדרר את התענוג הזה " (ע"פ רוב ) וכשהוא לא היה טוב כל אחד יכול היה להדיח אותו מה שאכן קרה לא מעט …בקיצור לפדרר יש שיאים גרנד סלאם שכאלו שהם מעבר לתארים עצמם הוא הגיע איזה 6-7 שנים ברצף לפחות לחצאי הגמר ועד היום הוא לא נפל כמדומני לפני רבע גמר (למעט פעם בודדת אשתקד) נאדל לעומת זאת התרסק לא פעם בסיבובים מוקדמים מאד ,ומעבר לעצם ההתרסקות הוא מנע באופן טכני את הסיכוי שפדרר ינצחו …לכן כל המאזן הפנימי מוטה.

    בשורה התחתונה : בעיני אין תשובה מוחלטת כי הדבר הזה מעיד על הרבה מעבר למקרה הספציפי ,בהחלט ייתכן שיהיה שחקן שלא תהיה לו תחרות בימי חייו למול שחקנים אחרים שהם היו מלאי תחרות.
    בשנים עברו היו כל הזמן טנסאי על כמו לנדאל ,אדברג ,בקר ,ו וילנדר ואז סמפרס ,וקורייר וכמובן אגאסי …ועוד שלל טניסאים מומחה משטחים שונים כמו בורגרה ,מוסטר וצאנג והברזילאי קורטאן שהיו מומחים גדולים בחימר.

    בתקופת פדרר את נאדל היה רק את דיוקוביץ עם טיפה הבלחות של סאפין ומארי (והבלחה בודדת של גל פטרו ווראוניקרה )

    בקיצור אמירתו של הד"ר על סאמפרס לא מופרכת בעיני..
    אך הבעיה שלו שהוא לא שיחק חימר.
    ולכן כשאני הולך על הגדולים מכולם הם כאלו שיכלו לנצח כל משטח .
    פדרר ,נאדל ואגאסי בהחלט עונים על ההגדרה הזו.

  20. הערה קטנה לגבי ההטייה שאתה טוען (פדרר מ – 2008 מעבר לשיא ???).

    פדרר ניצח את נדאל כשהיה בשיאו ונדאל רק החל את הקריירה (היה ילד בן 18-19) ולפיכך הסטטיסטיקה מוטה לכיוון פדרר. התעלמת מנקודה זו.

    1. גם אם נקבל את מה שאתה אומר הרי שנאדל לקח תוך שנה שנתיים תארים והיה בשיאו (אין מה לעשות היום מתבגרים הרבה יותר מהר מפעם).
      הרי שפדרר היה בשיא שנתיים כשנאדל לא בשיא ונאדל היה בשיא 6 שנים כשפדרר לא בשיא.

  21. אני לא בטוח שנדאל לא משתמש בממריצים אני עוקב אחריו שנים להגיע לכדורים שהוא מגיע לא הגיוני יותר מזה רצו לעשות לא בדיקה פולשנית הוא לא הסכים עוד משהו הטניס של פדרר ברמה הטכנית איין דברים כאלה כול הניתח שעשית שווה אני לא ימשך כנראה שתה לא מבין בטניס תפרשן ספורט אחר יום טוב

  22. פדרר איזה דה goat..כל הטיעונים שלך נחמדים אבל לא משנים עובדות…נורמלי שבתור אוהד נדאל תהיה לך מחלוקת בנושא.
    נדאל בעל עידן אחר היה הכי טוב באמת אבל פדרר פשוט היה שם כדי למנוע את זה ,פעם לא סבלתי את נדאל כי הוא תמיד היה מנצח את פדרר מסיבות שלא ארחיב כרגע ועם הזמן התחלתי לאהוב ולכבד אותו ולהבין שהוא חייב להיות בסבב(לאור פציעות והיעדרויות ארוכות)אבל סיכום זה סיכום עובדות הן עובדות..פדרר,וספק אם יהיה עוד טניסאי כמוהו.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט