מעורב הופס על יום חמישי בערב / מנחם לס

1. פיניש טוב ישאיר את ד'אנטוני בלייקרס!

החלטתי להתחבר ללייקר נשיון מתוך סדיסטיות. אבל לפתע הכל הפך לרחמים. אני לא יודע מדוע דדי שומר על כך בסוד אבל ב-'לייקר נשיון' כולם מדברים על כך שסיום עונה טוב ללייקרס מעתה ועד הסיום ישאיר למייק ד'אנטוני את ג'וב האימון. הם לא חייבים לנצח – רק לשחק טוב – והזימזומים משם הם שהוא מאמן מצויין לצעירים.

הבעייה היא שכמה נצחונות עלולים להוריד את הלייקרס לבחירה ששית או משהו כזה בדראפט, לא שיש כזה הבדל עצום העונה בין הראשון לששי, במיוחד עתה כשנראה שג'בארי פרקר נשאר בדוק לעוד עונה.

הנצחון על פיניקס 99-115 כשכריס קיימן לפתע הפך להיות וילט צ'מברליין עם 27 נק' ו-17 ריב' היתה ההתחלה של "חבל ההצלה" של ד'אנטוני. במשחק  הבא נגד פורטלנד ד'אנטוני הראה שישנם לו ביצים וטיפת יצירתיות כשהחליט ללכת על צמד מגדלים ביחד – פאו גאסול שחזר מבלבולי ראש של ורטיגו (לי היה ורטיגו פעם: אתה שוכב במיטה וכל העולם מסתובב; זה כמו להיות היי על LSD, כיף ממש! – וכריס קיימן. הלייקרס שיחקו טוב מאד על אף ההפסד 124-112. אולי ההחלטה לצרף אותם לא היתה טובה להם, אבל היתה טובה מאד לניק יאנג שהשתחרר לקלוע 8 מ-8 בתחילה (סיים עם 15 מ-25) ל-40 נק', וכמעט נצחון.

אז אם הלייקרס ימשיכו להיות כאלה טובים, הם ינפנפו לבחירה של אקסום 'ביי-ביי', ויתנו למייק ד'אנטוני להמשיך להחזיק במושכות ולהשיט ספינה שבתחתיתה ישנם כמה חורים גדולים, הייתי אומר.

אז יאללה, לייקרס, קדימה לנצחונות!

 

 2. שני שחקנים שהניקס חייבים להביא כפרי אג'נטסים

לך תדע. פתאום הניקס הופכת לקבוצה שאולי טוב להיות בה. חשבתי מי הם השחקנים שהיא יכולה להביא, ושישמחו לבוא:

א. כריס האמפריס

כריס אוהב את ניו יורק, וניו יורק אוהבת אותו מימיו בנטס. הוא יוסיף כוח וריבאונדים לניקס ויהפוך אותם בצ'יק למזרחית רצינית. הוא 16 בליגה ברקיבאונדים הגנתיים, ו-19 בריבאונדים התקפיים. מאחר ובליגה ישנם 60 פאור פורוורדים ובנטרים, המספרים שלו טובים מאד. הניקס יוכלו להחתימו ב-"MINI MID-LEVEL EXCEPTION" – אפשרות ריאלית ביותר.

ב. ברנדון ראש

הניקס יוכלו להביא את השחקן שיתן להם צורך חשוב ביותר: דאונטאונים. לפני קריעת ה-ACL ברנדון ירה 42% מאחורי הקשת. זוהי הרפואה שהניקס זקוקה לה יותר מהכל. הוא רק בן 28, והם יכולים להחתימו במשכורת מינימום של ווטרן. אני הייתי הולך עליו בלי לחשוב פעמיים!

 

3. למה ההתקפה של הווריורס לא מתפקדת?

כל חובב כדורסל עם הבנה רפה עד בינונית שואל את עצמו "עם כל ה-FIRE POWER שיש לווריורס, מדוע ההתקפה שלהם היא רק ה-13 בליגה ביעילותה?

אחת התשובות הן שבלי לשים לב, הווריורס היא קבוצת הגנה טובה מאד, למעשה הרביעית בליגה בנקודות שהיא מרשה ליריבה ב-100 פוזשיונס. אז בד"כ קבוצה לא יכולה להיות יעילה בהגנה ובהתקפה באותו זמן, אלא אם כן קוראים לה סן אנטוניו ספארס. SOMETHING HAS TO GIVE.

אז אולי עם כל הביקורת שלי על מרק ג'קסון, הוא תמיד היה ידוע כשחקן הגנה מצויין גם בניקס וגם בפייסרס, ואולי הגנה הוא יודע ללמד (או לדרוש!).

אבל להיות 13 בהתקפה כשיש לך את סטפן קרי, קליי ת'ומפסון, הריסון בארנס, אנדרה איגודלה, ודריימונד גרין?

הרי בתחילת העונה הם היוו את ההתקפה מס' 1 בליגה!

אז מה קרה?

א. הם היו הטובים בליגה בתחילת העונה כשהקבוצות עדיין לא היו מאורגנות בהגנה. הרבה יותר קל לקלוע מלהגן בתחילת העונה. אבל כשההגנה משתפרת, ההגנה מתחילה להיות יותר יעילה מההתקפה, אלא אם-כן ישנה התקפה מתוכננת, מושלמת ככל היותר, ויעילה.

ב. זאת הבעייה: מרק ג'קסון לא יודע התקפה. הקבוצה לא מתורגלת, לא יעילה, ולא מסודרת. 70% מהקליעות באות מ-ISOLATION, ולכן ככל שהעונה התקדמה, יעילות הווריורס ירדה. בליגה הזאת לומדים דברים מהר מאד, ולמדו גןם להקשות על קרי ות'ומפסון באיסוליישיון, ואז כל ההתקפה החלה לגמגם. מרק ג'קסון יודע רק דבר אחד בהתקפה: ניצול MIS-MATCHES. הוא למד את זה בניקס כתורה מסיני. הוא רואה מיס-מץ' ומיד – בום! הוא הולך עליו. מיס-מצ'ים גורמים לסוג התקפה אחד, ויחיד לחלוטין: ISOLATION!

אבל היום הקבוצות למדו לעשות חילופים באיסוליישיון, ופתאום קרי או ת'ומפסון נישמרים על ידי שחקנים שונים מאשר המיס-מץ' היה שנייה לפני כן, ואת זה ג'קסון לא מסוגל לפתור, כי הוא לא יודע ולא מבין מספיק את ה-X וה-Y של המשחק.

 

אם אתם זוכרים את הסידרה בשנה שעברה נגד הספארס, ג'קסון חשב שהוא מצא דרך לגבור על הפלח: תנו כדורים להריסון בארנס שנישמר ע"י טוני פרקר. כל כדור הלך לבארנס והוא הגיב ב-17.3 נק' ממוצע – – מצויין לכל מקרה כמעט. אבל ה-"כמעט" הוריד מקרי ות'ומפסון 19 נקודות מממוצעם, ז"א הסך הכל היה מינוס לווריורס, בשעה שכולם חשבו שיש כאן פלוס גדול. בגלל שג'קסון דרש ISOLATION של בארנס שוב ושוב, כל משחק ההתקפה של הווריורס נעצר, והספארס רצחו אותם בששה משחקים.

לפי MYSYNERGYSPORTS, הווריורס הובילו העונה את הליגה ב-ISOLATIONS עם 29% מכל ההתקפות שלהם (מתוכם 19% שייכים לסטפן קרי בעצמו!), וזה לא עבד. זה הורידם בחודש האחרון למקום 18 בליגה ביעילות התקפה, וזאת ההתקפה שחשבנו שהיא הטובה בליגה, בפתיחתה.

כולנו יודעים שהווריורס היא קבוצת השלשות הטובה בליגה, אבל לא אם על צלפיה לקלוע ב-ISOLATION. רק תרגילים שישאירו אותם פתוחים לדאונטאון יעזרו להם להוכיח שהם הטובים מכולם מטווחים מהיציע. אבל ג'קסון לא יודע כיצד לעשות זאת, והאיגו שלו לא מרשה לעוזרי המאמנים שלו להראות לו כיצד זה נעשה!

 

4. האם לבולס כדאי להפסיד בכוונה?

 

 

האם כדאי לבולס להפסיד בכוונה כדי להכין להם פלייאוף יותר קל?

כדאי או לא, יואקים נואה לא ישתתף בקנונייה: "אני משחק בכל משחק 110% מיכולתי ולא אפסיד בכוונה לאף אחד. אני אפרוש מכדורסל לפני שאעשה זאת, ואחטיף סטירה לכל שחקן שאחשוד בו שהוא עושה זאת", כך אמר נואה המטורף לשיקגו.בולס.פנקלוב.

"אנחנו חזקים מספיק לנצח כל קבוצה, והרבה פעמים יותר קל לנו נגד מספר 1 מאשר נגד מספר 4 או 5!".

הוא המשיך: "אנחנו קבוצה של צווארונים כחולים. אנחנו לא חכמים מדי ולא מסתכלים על טבלאות, סטטיסטיקה, ומתמטיקה. אנחנו כולנו פועלים של בתי חרושת שיודעים רק דבר אחד: להוציא את המוצר הטוב ביותר! DELIBERATE LOSING? לא בבית שלנו ולא בכל בית אחר!"

במילים אחרות? הבולס עושים זאת רק בדרך הקשה, בדרך אחת: מנסים לנצח כל משחק, וקיביני-מאט מה זה אומר!

 

מה אגיד לכם? נואה כל כך לא שם על הטבלה שהוא לא יודע אפילו שהם מדורגים 4, והיריבה היא הנטס. אם יפסידו בכוונה ויירדו ל-5? היריבה תהיה…הנטס. אבל ב-4 הבולס תהיה עם יתרון בית, ובתור 5 עם יתרון בית לנטס.

אני הייתי מגלה לנואה סוד קטן שאולי הוא אפילו לא יודע: יש לבולס אותו מספר הפסדים כמו לטורונטו והם מסוגלים בקלות להגיע למספר 3, ואז היריבה תהיה וושינגטון!

אבל אם אני מכיר את נואה הוא היה מבטל גם את זה ואומר: "נטס, וושינגטון…הן כולן אותו דבר בשבילי, כולל מיאמי!"

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. מעריך טת נואה על דברי.
    אלו דברה שהייתי רוצה לשמוע משחקן בתור אוהד.
    זה ווינריות.
    שירבו שחקנים עם גישה כמו שלו!
    בקשר לליקרס. בכיית יא ג'יני סלקי את האיטלקי, תשלחי אותו לדומינוס להכין פיצה ,ותביאי את אקסום.

  2. בראיינט לא אמר שהוא לא מעוניין לשחק תחת דאנטוני בחודש האחרון?

    יענו הם שמים עליו פס?

    משהו כאן לא מסתדר לי. אני לא מאמין שהוא ישאר.

  3. אני מת על נואה, שנים אני עוקב אחריו, יש לו את הלב הכי גדול במגרש.. אם הייתה לו את הפיזיולוגיה של לברון הוא היה יותר גדול מ Mj.

  4. לייקר נשיון רק מברברים…
    שום דבר ממה שאומרים לא קורה בפועל

    הייתי נכנס לשם קבוע עד שהבנתי שחוץ מבלבול שכל אני לא אקבל כלום.

    1. וואלק' אתה. עשית לי חשק לקטנה!!!!

      תבוא למפגש אני מביא כמה מיוחדים,
      ונראה אותך זורק כדור לסל אחרי זה.

      🙂

  5. כריס האמפריס?!?!?!?! זה להוסיף עוד חרא בינונית לתהום של חרא בינונית.

    אני לא מתמצא עד הסוף בנבחי החרא שלהם אבל שחקן פנוי בקיץ ששווה להם מאוד לנסות לצרף זה בייזמור, גם יוסיף להם עוד כוח בהגנת פרימטר, גם אחד משומרים הגארדים הטובים בהגנה אישית.
    שחקן התקפה לא רע ובמחיר רצפה אני חושב.

    הלוואי ואנחנו נשאיר אותו.

      1. מנחם זה הסוף, איבדת כל קשר עם העולם החיצון.

        השלב הבא שלך בדרך להתפגרות הסופית זה לא להצליח להבדיל בין סגול לצהוב.

        האמפריס מקום 5-6 בליגה??? תגיד לי אתה חולה נפש?

  6. מה שאתה רושם על הווריורס הוא שטות מוחלטת מנחם.

    כשיש לך את שני הקללעים הכי טובים בקו האחורי מתבקש לעשות רק ואני מדגיש רק ISOLATION.

    לא מציינים את זה בהרבה מקומות אבל קליי תומפסון הוא הקלעי קאטץ' אנד שוט הטוב ביותר בליגה העונה(הכי הרבה קליעות כאלה),
    איגוואדלה היה בצמרת העליונה של הטבלה בקליעות 3 מהפינה(בפעם האחרונה שבדקתי) וקרי קולע בכל מצב ובכל סיטואציה.

    הבעיה העיקרית שלהם זה:
    א. תרומה מהספסל לא מספיק טובה.
    ב. בארנס נוראי כל השנה.
    ג. השינויים התכופים בקו הקידמי.

    כשאמרתי לפני פחות משבוע שאני רואה את ג"ס כאחת המעומדות לעשות את המוות לספרס בפלייאוף ידעתי על מה אני מדבר.
    עם הגנה שהיא בטופ ועם כל כך הרבה כישרון וניסיון הסיכויים שההתקפה תתחבר יותר בפלייאוף יגדלו.
    בטח כשהפוזשנים כבר הרבה יותר איטיים וכשיש לך כאלה קלפים בחלק האחורי יש לך על מה לסמוך.

    1. אני רוצה שכל הגולשים שקוראים את K-700 שיבדקו איתי כי לבן אדם אין מושג מינימלי.
      מה איכפת לי איזה קלעים שניהם אם הם לא מצליחים יותר להשתחרר בקליעה לבדם, וצריכים עזרה בתרגילים? קובי יכול לקלוע באיסוליששיון. מייקל חי על זה. קרי לא מסוגל.

  7. כריס פאקינג האמפריז על mid level exception? לא חבל? אנחנו לא צריכים עוד גבוה, בייחוד אחד כזה שלא יוסיף לנו מאומה בהתקפה ובהגנה הוא לא כזה נכס. מבחינתי אנחנו מכוסים בעמדות הללו עם kmart, צ'אנדלר, אלדריג' וג'רמי טיילר. אנחנו גם לא צריכים עוד גארד שינגוס בדקות של טים הארדווי ג'וניור המצויין. מה שאנחנו כן צריכים זה פוינט גארד דחוף אבל לצערי אני לא רואה מישהו באופן עד 2015 אז גם רונדו וגם דראגיץ' עשויים להיות שחקנים חופשיים. אני מעדיף שלא נביא אף אחד מאשר שנביא עוד שחקנים בינוניים על חוזים מנופחים שיסתמו לנו את הcap ב2015. מבחינתי העונה הבאה היא עונת מעבר, עם מלו או בלעדיו.

  8. בשביל זה לשרוף עליו את הmid level exception שלנו ולסתום לנו את התקרה ב2015? בשביל עוד שני ריבאונדים למשחק? הוא לא שונה מקול אלדריג' בכולם לדעתי.

  9. יודעים מה יש כמה שחקנים שהם העתיד של הליגה כי בהווה הם דפוקים
    השחקנים תקעוים אם חוזים ארורים עוד מעט הם משתחררים קווין לאב ורונדו. רונדו יכול להיות מתאים לפייסרס לאב לניקס ו.. או צירוף או טרייד של ווסטברוק לשיקגו או טרייד האוורד מיוסטון על ווסטברוק הכדור יתחלק משולם בין דוראנט להווארד והארדן אם ווסטברוק קבוצה לאליפות גם כמו שכבר אמרתי רוז ווסטברוק ונואה עוד קבוצה לאליפות.

  10. לגבי הוויכוח של קיי ומנחם על גולדן סטייט, אין לי ספק שמנחם צודק.
    מאמן ותרגילים.
    תחשב איך הם היו קולעים תחת פופ.

  11. עזבו לא קלטתם שאדם שמציע את האמפריס למיד לאבל אקספטשיון לא מבין על מה הוא מדבר???

    זה הצעה שאפילו דולאן על קוק לא היה חושב עליה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט