הסוס עם סיכויי נצחון 1 ל-80 – הסיכוי הקטן ביותר השני בהסטוריית 148 מרוצי קנטקי דרבי – מנצח את הדרבי!!! אחת מהפתעות הספורט הגדולות ביותר. טרוף!!! / מנחם לס

AN ABSULUTE STUNNINGת STUNNI*NG UPSET!!! טרוף בקנטקי דרבי

RICH STRIKE עשה את ה-IMPOSSIBLE? הסוס שרק אתמול (שלשום) התקבל למרוץ כי הסוס מס' 20 במרוץ ה'קנטקי דרבי' – הסופרבול של מרוצי הסוסים בעולם – נאלץ לפרוש, ובדקה ה-90 הודיעו לבעל הסוס האלמוני שאם הוא יכול להגיע בזמן, אז RICH STRIKE – מעתה ריץ' סטרייק – הגיע בזמן, סוס שנתנו לו סיכויים של 81 התחיל לדהור. הוא הגיע מאחור בפיגור של 22 מטרים, והחל לדהור.

הוא עבר בתחילה סוס אחרי סוס מאחור – NO BIG DEAL – וכך עבר חצי מייל. לפתע קרה משהו. הוא החל בתאוצה אמיתית והחל לעבור סוסים ידועים השווים מיליונים. ריץ' סטרייק עמד למכירה עבור $30,000 רק לפני כמה חודשים.

הנצחון היום הוא אחד ה-STUNNING ביותר מכל 148 המרוצים שנערכו עד עתה, ולי יוצא לכתוב עליו בפוקס. אני לא יודע מה נכנס לי בראש אתמול לכתוב על הקנטקי דרבי היום. כבר שנים לא כתבתי על הקנטקי דרבי. משהו האיץ בי לכתוב.

הנה המרוץ ואז יש לי עוד מה לומר:

***********

********

הסוס ריץ' סטרייק הוא ה-SECOND LONG SHOT לנצח את הדרבי ב-148 השנים שהוא נערך. ב-1913 היה סוס בשם 'דונרייל' שניצח ב-1 ל-91.

שני לריץ' סטרייק היה EPICENTER, שבשעות האחרונות לפני המרוץ עלה לראש הרשימה ב-1 ל-4. השלישי היה ZANDON, אף הוא בסיכוינ גבוה של 6:1.

הייתה זו הפתעה בסדר גודל של…בסדר גודל של…של ישראל מנצחת את המונדיאל. אחת מהפתעות הספורט הגדולות בכל הזמנים.

מחר אכתוב עוד על המרוץ. עתה עלי לכתוב על מילווקי – בוסטון, ולהתחיל לחזות בממפיס בווריורס.

זה ניכתב אתמול

הערב (אצלכם יום ראשון 01:37) ייערך הקנטקי דרבי מספר 148

משך 145 שנים הקנטקי דרבי נערך ללא הפסקה. .לראשונהאחרי 145 מרוצים של הקנטקי דרבי, מרוץ הסוסים היקר והיקרתי בעולם נידחה. מלחמות עולם לא גברו עליו, אבל נגיף קטנטן שלא ניתן לראות אלא במיקרוסקופ כן כבר עליו. המרוץ שמאז שנת 1875 נערך ברציפות בצ'רצ'יל דאונס בלואיוויל קנטקי – מלחמות עולם, הוריקאנים, וה-GREAT DEPRESSION לא הצליחו לגבור עליו אבל הקוביד 19 כן – נערך מאז מאי 3, 1875 בכל שבת ראשונה של מאי.

היום מספר 148 יוצא לדרך.

הקנטקי דרבי הוא הסופרבול של מרוצי הסוסים. כמה וכמה גולשים בעבר ביקשו שאבאר להם קצת יותר על הדרבי, אז הנה:

*הקנטקי דרבי הוא המרוץ מספר 12 מתוך 14 בצ'רצ'יל דאונס בלואיוויל, קנטקי, כאמור בשבת הראשונה של חודש מאי.

*המרוץ נערך כל שבת ראשונה של חודש מאי.

*המרוץ יוצא לדרך ב-18:37

*המרוץ הוא לסוסים וסוסות בני 3. משתתפים בו 20 הסוסים שצברו את מספר הנקודות הרב ביותר באותה שנה.

*אורך המרוץ הוא עשרה FURLONG. FURLONG הוא השיטה בה מודדים מרחק במרוצי סוסים. 10 'פורלונגס' בשפתנו הוא מייל ורבע. המרוץ השני ב'טריפל קראון' – הפריקנס בבולטימור הוא ב-1/16 קצר יותר, והשלישי בבלמונט הוא מייל וחצי.

*מה זה ה-'טריפל קראון'? הטריפל קראון הוא השם שנתנו לשלושת המרוצים היקרתיים בארה"ב – ה'קנטקי דרבי' בלואיוויל בשבת הראשונה של מאי, ה'פריקנס סטייקס' בבולטימור בשבת של השבוע המכיל את ה-21 במאי, והבלמונט סטייקס בבלמונג, לונג איילנד, בשבת של השבוע המכיל את ה-11 ביוני.

*כמה כסף זוכה המנצח של כל מרוץ? אחוז מסויים של ההכנסה הכללית מהתערבויות. היום למשל הסוס המנצח יזכה בערך ב-2 מיליון, והג'וקי (הרוכב) יזכה ב-10% מהזכייה של בעל(י) הסוס.

*כמה סוסים זכו ב'טריפל קראון' (בכל שלושת המרוצים)? בכל 148 שנות הסטוריה של המרוצים, רק 13 סוסים זכו ב'טריפל קראון': סיר ברטון ב-1919, גלנט פוס ב-1930, אומהה ב-1935, וור אדמירל ב-1937, ווירלוויי ב-1941, קאונט פליט ב-1943, אססאולט ב-1946, סייטיישיון ב-1948, סקרטרייט ב-1973 ('הסוס של אלוהים'. הייתי שם בבלמונט במרוץ הגדול מכולם, ושיאו עדיין קיים ואף סוס לא מתקרב אליו), סיאטל סלו ב-1977, אפירמד ב-1978, אמריקן פרעה ב-2015, וג'סטיפיי ב-2018.

*המשחק הראשון של הפלייאוף בשבת הראשונה של חודש מאי תמיד זוכה ברייטינג נמוך מאד כי בשבת הזו אמריקה חוזה בקנטקי דרבי.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה מנחם
    הבנתי שמשבוע שעבר הוציאו את מירוצי הגריהאונד מחוץ לחוק.
    אני בעד ואשמח לדעתכם בנושא והאם זה ישפיע על מירוצי הסוסים בארהב….
    😎

    1. בשום אופן ביטול הגרייהאונד לא ישפיע על מרוצי הסוסים. בגרייהאונד יש הרבה דוגמאות והוכחות לטיפולי סבל של כלבים. במרוצי סוסים הסוסים חיים כמו בני מלכים. כשהם יוצאים לפנסיה נותנים לסוסים את הסוסות הנאות ביותר להרבעה. יש להם סקס מהבוקר עד הלילה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט