פריוויו לפיינל-פור ליגת האלופות של פיב"א / צוות הופס כדורסל אירופי

בסופ"ש הזה מתקיים הפיינל-פור של ליגת האלופות של פיב"א, ובו משתתפת הנציגה הישראלית האחרונה שנותרה באירופה, הפועל חולון. אנחנו נפרט כאן על חולון ועל הדרך שהיא עשתה העונה במפעל האירופי השלישי ברמתו, והראשון מבין ה-2 של פיב"א.

19:00 הפועל חולון – טנריפה:

נפתח עם חידון מהאתר של פיב"א על העונה האירופית של חולון.

הפועל חולון הגיעה בעונה שעברה להישג שיא במפעל של מקום בין 8 האחרונות, אך הם הפסידו 86- 77 ברבע הגמר לסן פבלו בורגוס הספרדית שזכתה בתואר, ועוד קודם לכן הגיעה ב-2019 לחצי גמר היורופקאפ, ככה שבשנים האחרונות התחילה להתפתח מסורת אירופית בסגול, והיא הובילה לכך שהחולונים קיבלו כרטיס חופשי למפעל על אף עונה פחות מוצלחת בליגת ווינר הישראלית.

את העונה הנוכחית פתחו החולונים עם ניצחון 88- 61 מרשים באיטליה על ברינדיזי ואחריו ניצחון ביתי 78- 68 על קלוז' הרומנית, במה שהיה ההפסד היחיד של הרומנים בכל המסגרות העונה עד חודש פברואר. בהמשך, הרומנים ניצחו 106- 101 בסיומן של 2 הארכות דרמטיות במיוחד והפסד חוץ 86- 79 לדרושאפקה העמיד את חולון במצב בעייתי, אבל צמד ניצחונות בית לא פשוטים – 64- 57 על דרושאפקה ו-84- 80 על ברינדיזי – העניקו לחולון את המקום השני בבית ואת יתרון הביתיות בשלב הפליי-אין נגד בשיקטאש.

המשחק הראשון בסדרת הטוב מ-3 הזאת היה צמוד מאוד, אבל בשליטה של חולון שהובילו ב-9 נקודות בשיא. רפי מנקו קבע יתרון 5 לחולון עם 3 דקות לסיום, אבל בשיקטאש הגיבו עם 6 רצופות לפני ששלשה של אדם סמית, דקה וחצי לסיום, החזירה לחולון את היתרון. הטורקים הגיבו עם שלשה משלהם, יחד עם 1/2 מהקו אחרי החטאה של סמית, ואילו חולון החזירו לעצמם את היתרון עם שלשה של פניני, אבל אייזאה וויטהד קלע ליי-אפ שהיה לסל הניצחון בתוצאה 73- 72 אחרי איבוד של פניני.

אחרי איבוד הביתיות, יחד עם תקופה פחות מוצלחת בליגה המקומית, החליטו בחולון לפטר את המאמן מאוריציו בוסקאליה, מאמנה של נבחרת הולנד, ולהביא במקומו את גיא גודס, מאמנה של נבחרת ישראל שבדיוק פוטר ממכבי ראשל"צ. התגובה המיידית הייתה שליטה של הטורקים במשחק 2 כשהם כבר עולים ליתרון 31- 15, אבל חולון חזרו למשחק ושוב כפו משחק צמוד. כמו במשחק הראשון, שלשה של פניני העלתה את חולון ליתרון נקודה לפני הכדור האחרון, אבל הפעם הטורקים איבדו את הכדור האחרון וחולון ניצחו 72- 70 בחוץ וכפו משחק מכריע.

המשחק השלישי והמכריע, שוב בחולון, כבר היה מעט פחות דרמטי, כשריצת 14- 0 של חולון ברבע השני העניקה להם יתרון 9. הטורקים צמצמו והמשחק היה יחסית צמוד, אבל הפעם לא הגיע לכדור אחרון, אלא לכך שהטורקים נאלצו לעשות עבירות בפיגור 2 ו-4 וחולון עמדו בלחץ מהקו, מה שהביא להם את הכרטיס לשלב הטופ 16 – שלב בתים נוסף, כשהפעם הנציגה הישראלית האחרונה במפעל התמודדה נגד דיז'ון הצרפתית, גלאטסראיי הטורקית ולודוויגסבורג הגרמנית שעוד עשויה לפגוש שוב את חולון.

את הטופ 16 חולון פתחו עם הפסד חוץ 78- 66 לדיז'ון הצרפתית, אבל הגיבו עם צמד ניצחונות ביתיים, 69- 51 על לודוויגסבורג ו-98- 89 על גלאטסראיי, לפני שהטורקים ניצחו את חולון במשחק בטורקיה בתוצאה 74- 71. במחזור הבא, חולון השיגו ניצחון חוץ בגרמניה על לודוויגסבורג בתוצאה 71- 68 וסגרו את הטופ 16 עם ניצחון 90- 83 על דיז'ון במשחק שבו הצרפתים הובילו 16- 2 ו-22- 6 בפתיחה, עד המחצית כבר היה צמוד וברבע האחרון חולון פתחו יתרון 90- 73 משלהם לפני 10 רצופות של האורחים שנעלו את המשחק. הניצחון הזה העניק לחולון את המקום הראשון בבית ואת יתרון הביתיות ברבע הגמר.

בסדרת רבע הגמר, גם היא הטוב מ-3, התחרו החולונים עם שטרסבורג הצרפתית, ובמשחק הראשון הם השיגו ניצחון 93- 75 די קליל. המשחק השני כבר היה צמוד הרבה יותר כשהצרפתים הובילו ביתרון שיא של 17 רגע לפני המחצית, אבל מצאו את עצמם בפיגור 62- 61 בסיום הרבע השלישי. הרבע האחרון היה צמוד מאוד, אבל ג'ו רגלנד היה זה שקלע את סל הניצחון בזמן ששטרסבורג החטיאו את ההזדמנויות האחרונות שלהם. בסיום זה היה 81- 80 לחולון שמעפילים לפיינל-פור היסטורי.

לגבי טנריפה, נציין שהם סיימו את השלב הראשון במקום השני בבית עם מאזן 4- 2, זהה לזה של לודוויגסבורג שסיימו ראשונים באותו בית, גברו על קרשיאקה 2- 1 בפליי-אין ומאז לא הפסידו אף משחק, כאשר הם היו במאזן 6- 0 מושלם בטופ 6 והשיגו ניצחון כפול על טופאס הטורקית ברבע הגמר.

22:00 מנרסה – לודוויגסבורג:

המשחק השני והמאוחר מפגיש בין קבוצה שהתמודדה עם הפועל ירושלים בשלב הראשון ובין קבוצה שהתמודדה עם חולון בטופ 16. מנרסה סיימו את שלב הבתים הראשון עם מאזן 5- 1, כשההפסד היחיד שלהם היה במשחק הבית שלהם נגד הפועל ירושלים. בתור מנצחת הבית הם היו פטורים משלב הפליי-אין, והגיעו ישר לטופ 16 בו הם סיימו בשוויון משולש עם צמד הטורקיות טופאס ודרושאפקה בראש הבית, אבל עם יתרון פנימי שהעניק להם את המקום הראשון. ברבע הגמר הם פגשו את מאלגה, הביסו במשחק הראשון וניצחו במשחק שני צמוד.

לודוויגסבורג סיימו את שלב הבתים הראשון עם מאזן 4- 2 והמקום הראשון, בעיקר בזכות ניצחון כפול על טנריפה. בטופ 16 הם שוב סיימו עם מאזן 4- 2, אבל הפעם היה זה ההפסד הכפול לחולון שעמד בעוכריהם ושלח אותם למקום השני בבית ולמפגש ברבע הגמר עם קלוז' הרומנית. הרומנים ניצחו במשחק הראשון, אבל הגרמנים הגיבו עם 92- 75 במשחק השני ו-79- 73 בחוץ במשחק השלישי והמכריע, ובכך השלימו את טבלת הפיינל-פור.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 9 תגובות

  1. תודה עמיחי
    הספרדיות הם ללא ספק פייבוריטיות
    אבל חולון מסוגלת
    נקווה לבשורות טובות במוצאי שבת גם בגזרה הזו

  2. תודה רבה עמיחי.
    חולון יעלו למשחק עם סרט שחור על הגופיות בגלל הפיגוע.
    .
    יאללה חולוניה!!! כמה חבל שאסור לשים שעון שבת על הטלוויזיה ולראות את המשחק. נקווה שבמוצש לא אתכזב לראות את השידור החוזר.
    .

  3. גודס לא הלך עם מה שהביא אותו לגמר אלא התאים את הקבוצה ליריבה והפגין חשש ועלה עם חמישייה רעה שהכניסה את חולון לבור מהפתיחה. בהמשך חולון חזרו למשחק ואף הובילו בנקודה ארבע דקות לסיום, אבל משם ועד לסיום רק שתי נק' מול עשר של הריבה עם החטאות של שלשות פנויות, איבודים ,טעויות בהגנה וגם שיפוט לא ממש אוהד תרם לחגיגה, פשוט חבל כל כך, כי הזדמנות כזו גדולה היא לא דבר שמגיעים אליו בנקל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט