אירועי דיומא – 06.05.2022 – אופניים

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הג'ירו ד'איטליה – קטע 1

ברוכים הבאים לגראנד טור הראשון של עונת 2022 – הג'ירו ד'איטליה. כמו כל הגראנד טורים, המירוץ אורך שלושה שבועות, כשבתווך נקבל שלושה ימי מנוחה. לאחר שהנגיף נרגע מעט, המירוץ ייפתח לשלושה ימים בהונגריה, מה שהיה אמור לקרות לפני שנתיים. לאחר מכן, הוא יגיע לסיציליה, ומשם ימשיך צפונה כל הדרך לאלפים ולדולומיטים. בכל הקשור למסלול, הרי שמטבע הדברים, העניין יתרכז בקטעי הטיפוס הקשים. מבין אלה, בין השמות המוכרים ביותר נקבל כאן את האתנה, שכרגיל מגיע בשלב מוקדם של המירוץ. לקראת סיום המירוץ נקבל את המורטירולו האימתני, אם כי במהדורה זו הרוכבים יקבלו את הטיפוס מהצד היחסית קל יותר שלו. את ה"צ'ימה קופי", הטיפוס הגבוה ביותר של המירוץ, יספק לנו הפעם הפאסו פורדוי, שם מעט פחות גדול מטיפוסים כמו הסטלביו, הזונקולאן או הגאביה, אך כזה ששימש לא מעט בעבר למטרה זו. המירוץ כרגיל כולל גם קטעי נג"ש, אם כי במינון נמוך יותר מזה לו אנו רגילים. כך, בבודפסט נקבל נג"ש קצרצר של 9 ק"מ, ובקטע הסיום בוורונה נקבל נג"ש מעט ארוך יותר של 17 ק"מ.
אשר למתחרים במירוץ, כאן נקבל שמות גדולים ומוכרים, אם כי כוכבי העל הגדולים בחרו כולם להתרכז בטור. השם הגדול ביותר כאן הוא האלוף האולימפי וזוכה המירוץ בעבר, ריצ'רד קאראפאז. האקוודורי הוא אחד המטפסים הטובים ביותר שיש, והוא ילווה כאן בין השאר בחברים כריצ'י פורט ופאבל סיבאקוב. פייבוריט גדול אחר לזכייה כאן הוא הבריטי סיימון ייטס, עוד זוכה גראנד טור בעבר (הוואלטה), שבכושרו המצויין זכינו לצפות במירוץ פאריס-ניס העונה. הוא ודאי ישמח לסגור חשבון עם מירוץ הג'ירו, שהסב לו עוגמת נפש רבה בעבר (קטע הפינסטרה למי שזוכר). קבוצה חזקה מאד שתגיע לכאן היא בחריין-ויקטוריוס, בהובלת מיקל לאנדה, אך גם פיו בילבאו ו-ואוט פולס יכולים להשתתף בהובלתה. ז'ואאו אלמיידה, אותו גם ראינו בפעולה השנה, הוא שם גדול נוסף שנראה כאן. עוד אחד שמצוי בכושר טוב העונה הוא רומאן בארדה. מיגל אנחל לופז ינסה למחוק את הרושם השלילי ממירוץ הוואלטה האחרון, לאחר החזרה לקבוצת אסטנה. וילקו קלדרמן הוא עוד אחד ממאוכזבי המירוץ בעבר, שינסה להצליח בו מעט יותר הפעם. וינצ'נזו ניבאלי ואלחנדרו ואלוורדה הוותיקים ינסו להטביע כאן רושם, אם כי רוב הסיכויים שהם ינסו לכוון אל זכיות בקטעים. טום דומולאן, גיום מרטאן, יו קארתי, ג'וליו צ'יקונה ודומניקו פוצוביבו ישלימו את שדה המטפסים כאן. בקטעים השטוחים יותר נוכל לראות מאיצים כקיילב יואן, מארק קבנדיש, פרננדו גביריה, ארנו דמאר ופיל באוהאוס. הכוכב הגדול, מתיו ואן דר פול, החליט לגוון את הפורטפוליו, וינסה לצוד כאן קטעים המזכירים את קלאסיקות האביב. קבוצת IPT תגיע לכאן עם המאיץ המקומי ג'אקומו ניצולו, בעוד שמקומי אחר, אלסנדרו דה מארקי הוותיק, ינסה לצוד זכיות בקטעי טיפוס.
קטע 1 של המירוץ, המתחיל בבודפסט, הוא שטוח לרוב אורכו, אך מסתיים בטיפוס קל של כ-5 ק"מ בשיפוע של כ-4 אחוזים. הפייבוריט הענק לזכייה בקטע זה הוא מתיו ואן דר פול, שהסיום כאן תפור עליו ככפפה ליד. באמת שלא ברור מי מסוגל לאתגר כאן את הכוכב ההולנדי. אולי קלאסיקנים כמו מגנוס קורט או הכוכב העולה ביניאם גירמאי ינסו לתת לו כאן פייט. שידור ביורוספורט 1 ב-13:10.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 58 תגובות

  1. קטע פתיחה מאד לא אופייני לגראנד טור. לא יודע אם זה תפור על VDP למרות שהשיפוע מתון עדיין קצת ארוך בשבילו למקרה ומישהו יחליט לשים שם גז מוקדם.
    באופן אופייני לג'ירו המון המון טיפוסים אבל כם אופציות לספרינטרים שיצליחו לשרוד אותם. בקיצור הולך להיות מעניין.
    קצת הפתיע אותי הסגל של אינאוס. לא שהוא חלש אבל ציפיתי להרכב קצת יותר חזק שלהם לאור העובדה שקרפאז הפייבוריט הברור ושבטור יהיה להם קשה לזכות. במיוחד ההיעדרות של פיפו גאנה כאן לא ברורה לי? הוא פצוע?
    מצפה שאלמיידה ייהווה את האיום המרכזי למרות שמאז שעזב את קוויקסטפ לא מציג את אותו כושר.

    1. לפי מה שהבנתי הוא וגם הם רצו שהוא ינסה את הטור בפעם הראשונה, ששם יש לאינאוס קבוצה חזקה מאד(הם לא ינצחו בגלל הסלובנים אבל יש להם שם קבוצה חזקה מאד ומאוזנת מאד)

  2. בגזרת IPT הקבוצה קצת משדרת פניקה כשהלכו אול אין על ניוזלו.אני מבין שחייבים נקודות אבל זה יהיה קשה גם לקחת קטעים עם VDP קאבנדיש יואן דמאר ושות מסביב. זה עוד יותר נכון לגבי המטרה המוצהרת של חולצת הנקודות (אלא אם מישהו מתכנן לשים משהו בארוחה של ון דר פול ביום מנוחה…). וכן יהיה עצוב לראות את הקבוצה לראשונה ללא רוכב ישראלי בסגל של גראנד טור.

    1. בהחלט פאניקה. מדברים עליהם באופן רציני כקבוצה שמועמדת לרדת דרג, ולא בכדי. צריכים להתפלל שוב לכך שעוד קבוצה או שניים יתפרקו מסיבות כלכליות, אבל לא כל כך רואה מי, אולי EF (היו להם בעיות בעבר). מה שגרם להם לזנוח לראשונה את הישראלים בסגל גראנד טור. לא חושב שיעזור להם כל כך. מניח שילמדו לקח בכל הקשור לבחירת הסגל בעתיד, בפרט לא לזרוק הרבה כסף על שמות עבר מפוצצים.

        1. יש לא מעט. קודם כל "קבוצות התחתית" כאן כוללות את אלפסין פניקס של ואן דר פול, ארקאה סמסיק של קינטאנה ובארגיל וטוטאל דיירקט אנרג׳י של פייר לאטור. לכולם הישגים גדולים או שווים ל-IPT. אלפסין-פניקס לא בטוח רוצים את הרישיון (אם היו רוצים היו מקבלים על בטוח), אבל אולי זה ישתנה. בדרכ העליון, לדעתי לטרק וללוטו סודאל יש פחות נצחונות, אבל כפי שסאואלו הזכיר כאן, זה בהחלט עשוי להשתנות. הקיצר צרות צרורות.

          1. לפי מה שהבנתי הקבוצות הראשונות יקבלו את הכרטיס לworld tour לשלוש השנים הבאות, כרגע אלפסין פניקס בעשירייה הראשונה ומאוד רחוקים מאיבוד המקום הזה, ונראה שגם ארקאה סמסיק וטוטאל אנרג'י רחוקים מהדחה, אם רוצים להישאר צריך לעבור בעיקר את EF קופידיס ובייק אקסצ'יינצ'

        1. היה להם סה"כ ניצחון וורלד טור אחד עד כה, ועוד שלושה בדרגים נמוכים יותר, כשהיחיד שמספק את הסחורה זה פאדי בווין. וודסי בכושר הרבה פחות טוב מהשנה שעברה, פוגלסאנג נראה כמו כלום. ניצולו מנסה, אבל התחרות שלו מול הספרינטרים המובילים קשה מדי. כל השאר לא סיפקו שום דבר. יש נסיבות מקלות – פציעות, קורונה וכו' אבל בסוף היום זה לא משנה כלום.

        2. אני לא יודע עד כמה זה ההחתמות (פרום ללא ספק החתמת יח"צ) למרות שמן הסתם גם כאן היה אפשר לעשות יותר – פשוט המון חוסר מזל של פציעות מחלות וכו' ששם את הקבוצה בבור.

    2. אני חושב שהם בעיקר בונים על זה שהם יפרשו בשלב יחסית מוקדם להתכוננן לטור ואז הם יוכלו להוציא תוצאה טובה נגד מי שנשאר, או שינסו לשלוח את דווסט או דה מרצי לקבוצות בריחה

    3. מה עוד שאחת החברות בקבוצת המועמדות להדחה לוטו סודל נמצאת פה עם אולי הספרינטר הכי טוב בעולם כיום מה שעלול לגרום לזה שהמרוץ הזה דווקה יכניס אותם עוד יותר עמוק לבוץ

  3. מה שכתבת על אינאוס. בהחלט מפליא. אולי הם יודעים משהו על הכושר של קאראפאז שאנחנו לא יודעים.
    מבחינת כישורי טיפוס, ייטס וקאראפאז פחות או יותר באותה הסקאלה. העניין עם ייטס זה שהוא סובל מיותר מדי ימים רעים מכפי שגראנד טור אמור לאפשר. אם יצליח להימנע מזה, הוא לדעתי יהיה המתחרה העיקרי (אבל זה אם גדול).

      1. ולגבי גאנה, ראיתי שהוא מתוכנן לטור של נורבגיה עוד שבועיים, ואחר כך לדופינה ולטור. הם פשוט זורקים את כל הצ׳יפים על הטור (ופוג יושב וצוחק).

      1. נכון אבל זה מירוץ מאד קשהוהם יכולים לפנות לרוגליץ' לפרטים מה קורה כשיש קבוצה טובה אבל לא מספיק טובה מסביב לרוכב הכי חזק.

    1. לא ממש מעודכן במה שקורה ומתחיל לאבד עניין, למען האמת. סבב ליגת היהלום יתחיל בשלושה עשר במאי בדוחא שבקטאר. אליפות העולם תיערך בחודש יולי ביוג'ין שבארה"ב. אליפות אירופה תתקיים באוגוסט בעיר מינכן. אליפות אירופה עד גיל 18 (ילידי 2005-06) תתקיים באצטדיון גבעת רם שבירושלים בתחילת יולי. מעט לפני כן, בסוף יוני, תיערך גם אליפות ישראל.

  4. קצת שכחנו, אבל בגיזרת הכדורסל יש לנו הערב פיינל פור של ליגת האלופות (המפעל המשני בחשיבותו באירופה) בהשתתפות הפועל חולון הישראלית.
    חולון ביקשו להיות משובצים במשחק הראשון הערב, בשעה שבע, כדי שהאוהדים שומרי המסורת שהגיעו איתם יוכלו לבוא למשחק.
    בהצלחה!

  5. טוב במוצאי יום עצמאות עצוב
    נסכם את מה שקרה בספורט
    בליגה האירופאית סנסציה גדולה כאשר גלזגאו שרק לפני כמה שנים הייתה מסובכת וירדה לליגה הרביעית בסיומה של עונת 2012
    לפני פחות מעשור היא הייתה בשפל הכי גדול שלה אך חזרה אט אט והיום מחקה פיגור 1-0 לניצחון 1-3 על לייפציג
    ועלתה לגמר הליגה האירופאית
    גלזגאו חוזרת לגמר אירופאי בדיוק 50 שנה לאחר הגמר האחרון שלה גמר המחזיקות
    אז ניצחה 2-3 את דינאמו מוסקבה (קודם לכן נוצחה בגמר מחזיקות ב 67 עם 1-0 מול מינכן בהארכה ו ב 61 אז נוצחה בידי פיורנטינה 3-2 בסיכום 2 המשחקים )
    יריבתה בגמר תהיה פרנקפורט שהייתה לאחרונה בגמר 1980 עת זכתה בגביע אופ"א אז ניצחה את מנשנגלדבך בגמר הכפול .

    הגמר ייערך ב 18/5 בסביליה

    בגלזגאו משחק הבן של האג'י האגדי וכן ארון רמזי שעבר לשם בינואר מיובה
    בפרנקפורט בולטים קווין ראפ בעברו שוער ראשון בפ.ס.ז איתו הקפטן סבסטיאן רודה בעברו במינכן ואריד דורם שזכה בגביע העולם 14

    בליגה האזורית
    רומא מנצחת 0-1 את לסטר ועולה לגמר אירופאי ראשון שלה זה 38 אז נוצחה מהנקודה במדי ליברפול
    היא תפגוש בגמר את פיינורד של אופיר מרציאנו ששמר על שער נקי במארסיי 0-0 העלה את ההולנדים לראשונה מאז זכו ב 2002
    גמר האזורית יתקיים ב 25/5

    הדרך של כל העולות לגמר
    נתחיל דווקא באזורית
    רומא :
    פוגשת בפליאוף בטרבזנספור הטורקית שהשבוע חגגה אליפות
    רומא ניצחה 2-1 בחוץ ו 0-3 ביתי ועלתה עם 1-5 בסיכום
    בתים היא סיימה ראשונה בבית 3 לפני בודה זוריה וצסק"א סופיה עם מאזן 4 1 1 ויחס 11-18 (כולל תבוסה בבודה של 6-1)
    המקום הראשון העלה את רומא ישירות לשמינית הגמר
    שם ניצחה בויטסה 1-0 וסיימה ב 1-1 ביתי (שוויון דקה 90 מול אלי דסה)
    ברבע הגמר היא עברה את בודה כשמחקה הפסד 2-1 לניצחון 0-4
    בחצי הגמר סיימה ב 1-1 בלסטר וניצחה 0-1 ביתי

    בסה"כ כולל מוקדמות מאזנה 9 ניצחונות 3 תיקו 2 הפסדים (83 אחוז) ויחס 16-32 (1.14-2.29 )
    תמי אברהם עם 7 שערים מוליך את טבלת מלך השערים במפעל
    רומא מדורגת 5 באיטליה מאזנה 17 8 10 ויחס 40-55 ( 56 אחוז 1.14-1.57)
    היא הודחה ברבע גמר הגביע מול אינטר בהפסד 2-0

    היא תפגוש בגמר את פיינורד
    פיינורד החלה דרכה בסיבוב המוקדמות השני שם סיימה ב 0-0 בקוסבו מול דירטה וניצחה אותה 2-3 בגומלין
    סיבוב מוקדמות שלישי היא ניצחה פעמיים חוץ ובית 0-3 0-3 את לוצרן השוויצרית
    פליאוף היא הביסה 0-5 את אלפסבורג השבדית ולמרות הפסד 3-1 בגומלין היא העפילה עם 3-6 בסיכום
    בתים : סיימה ראשונה בבית 5 לפני סלביה אוניון ומכבי חיפה עם 4 ניצחונות 2 תיקו וללא הפסד ויחס 6-11 (0-0 כאן מול חיפה וניצחון 1-2 שלה בהולנד )
    היא העפילה ישירות לשמינית הגמר שם ניצחה 5-2 בבלגרד ו 1-3 בבית עם 3-8 בסיכום על פרטיזן בסה"כ

    רבע גמר 3-3 ביתי ו 3-1 בצ'כיה על סלביה עם 4-6 בסיכום
    חצי גמר 2-3 ביתי ו 0-0 מול מארסיי

    סה"כ 12 ניצחונות 5 תיקו והפסד ( 76 אחוז ) ויחס 20-43 (1.11-2.39)

    סיריל דסר הבלגי כבש 5 שערים במדיה והוא המוביל בקבוצה

    ממוקמת 3 בליגה עם 21 4 6 (72 אחוז ) ויחס 30-72 ( 0.97-2.32)
    הודחה בסיבוב השני בגביע לאחר הפסד 2-1 לטוונטה

    פרנקפורט :
    העפילה אוטומטית לשלב הבתים
    דורגה ראשונה בבית 4 מאזנה 3 ניצחונות 3 תיקו ויחס 6-10 ( לפני אולימפיקוס פנרבח'צה ואנטוורפן )
    היא העפילה ישירות לשמינית הגמר
    ניצחה בבטיס 2-1 וסיימה ב 1-1 בביתה בהארכה
    רבע הגמר 1-1 ו 3-2 בברצלונה
    חצי הגמר 2-1 בווסטהאם וניצחון ביתי 0-1
    מאזנה הכולל 6 ניצחונות 6 תיקו ללא הפסד (67 אחוז) ויחס 12-20 (1.00-1.67)

    ד'יאצ'י קמאדה מוליך אותה עם 4 שערים
    פיליפ קוסטיץ עם 4 בישולים
    מדורגת 11 בליגה מאזנה 10 10 12 ( 42 אחוז ויחס 46-42 שזה 1.44-1.31)
    הקבוצה לא ניצחה 7 משחקי ליגה
    והודחה מהגביע כבר בסיבוב הראשון בהפסד 2-0 למנהיים מקבוצת ליגה נמוכה (שלישית )

    יריבתה בגמר היא כאמור גלזגאו
    החלה בפליאוף מול אלאשקרט הארמנית עם 0-1 ביתי ו 0-0 חוץ
    בתים סגנית אלופת בית 2 לאחר ליון לפני ספרטה וברונדבי מאזנה 2 2 2 ויחס 5-6
    נאלצה לשחק ב 1/16
    ניצחה 4-2 בדורטמונד ועם 2-2 ביתי היא העפילה לשמינית
    שמינית הביסה 0-3 ביתי את הכוכב ועלתה לאחר הפסד בבלגרד 2-1
    רבע גמר מחקה 1-0 בבראגה לניצחון 1-2 ובהארכה 1-3
    חצי גמר מחקה 1-0 בלייפציג עם 1-3 ביתי
    בסה"כ הכולל 7 ניצחונות 4 תיקו 5 הפסדים (52 אחוז ) ויחס 17-23 (1.06-1.44)
    ג'יימס טברנייר מוליך אותה עם 5 שערים לפני אלפרדו מורלוס מקבוצתו עם 4 )
    מדורגת 2 בליגה עם 24 8 3 ( 76 אחוז ויחס 29-71(0.83-2.02 )

  6. בשישי בזירה המקומית
    ייסגר המסך על הליגה הלאומית רגל במחזור סיום דרמטי במיוחד כל המשחקים ב 16.00
    בבית העליון
    תתארח בני ריינה אצל אום אל פאחם ואם לא תפסיד תחגוג עלייה היסטורית לליגת העל כאשר ניצחון יעניק לה גם את תואר אלופת ליגת המשנה
    במקביל כפר קאסם תתארח בכפ"ס ואם תנצח תבטיח אף היא עלייה היסטורית לליגת העל
    באותה השעה תתארח נס ציונה אצל אצל בני יהודה והיא קודם כל חייבת ניצחון בכדי להיכנס לחישובים
    אך היא צריכה דבר נוסף
    או מעידה קטנה של כפר קאסם ( תיקו )
    או גדולה של בני ריינה ( הפסד) בשביל לחזור לליגת העל
    בבית התחתון
    במוקד הפועל רעננה – הפועל ראשון
    אם תצא מפסידה מהמפגש הזה היא תמצא עצמה בליגה א
    כאשר ראשון תהיה בליגה א אם לא תנצח
    מי שלא תרד כאן ישירות צפויה לשחק במבחנים
    אבל רעננה תקווה לנצח ולאי ניצחון של עכו שתארח את רמה"ש על מנת להינצל ממשחק המבחן מול נציגת ליגה א
    ר"ג ורמה"ש בפור 3 והפרש עדיף בהרבה על רעננה אך ליתר ביטחון יעדיפו נקודה לא להסתבך בשום מקרה
    רמה"ש תתארח כאמור בעכו
    ור"ג אצל היורדת בית"ר תל אביב שתיפרד מהלאומית בתום המשחק .

    בגמר הפליאוף במחוזות
    ב 14.00 צעירי טייבה – כפר שלם

    בכדוריד
    משחק 4 בחצי גמר הפליאוף
    מכבי ראשון – הפועל אשדוד
    התוצאה 2-1 אשדוד כך שניצחון שלה יעלה אותה לגמר מול רמה"ש.

  7. מיד בתחילת השלב יצאה בריחה קטנה של שני רוכבים מקבוצת פרו קונטיננטל שהשיגו פער מירבי של 10 דקות, כרגע הפלוטון 20' מאחריהם והם מלסים כרגע לשמור על הבריחה מקדימה עוד קצת.

  8. סיום עונה דרמטי ביותר בליגה הלאומית רגל
    ריינה הייתה צריכה תיקו וניצחה בפאחם ועלתה
    אבל הדרמה הגדולה הייתה בכפ"ס שהוליכה 0-1 על כפר קאסם השנייה ערב המחזור אך מוטי מלכה השווה מהר בשער מדהים
    אבל תיקו לא היה מספיק לקאסם אם נס ציונה הייתה מנצחת בבלומפילד את בני יהודה ונס ציונה עלתה ל 1-0 במחצית והחליפה מקום עם כפר קאסם
    ואז בפתיחת המחצית השנייה כפ"ס קיבלה פנדל אבל צליל חותכה שוער קאסם השאיר אותה בתמונה כשעצר את הפנדל
    נס ציונה בינתיים כמעט סגרו עניין עם 2-0 מול בני יהודה
    ואז בני יהודה הורידה ל 2-1 ואז ממש בדקה ה 90 קיבלה קאסם פנדל ומוטי מלכה שכבש את שער השוויון בעט אך שוער כפ"ס עצר
    נכנסו לתוספת של 5 דק' אבל התוצאה לא השתנתה

    בבית התחתון רעננה אירחה את ראשון המפסידה יורדת תיקו מספיק לרעננה לשרוד
    מחצית 0-0 בשליטה אבסולוטית של רעננה
    דקה 65 רעננה עולה ל 0-1 משער של בן אז'ובל בשלב הזה עכו הייתה רק ב0-0 עם רמה"ש וככה שרעננה הייתה בדרך להישרדות ישירה
    אבל אז עכו כבשה 0-1 מול רמה"ש בינתיים ראשון שגם תיקו לא היה מספיק לה השוותה ל 1-1 משער של מתאוס לימה המחליף
    אח"כ הורחק שניר שוקר בעברו קפטן ראשון היום ברעננה
    ובדקה 90+3 אוהד אלמגור כבש והביא לראשון את הניצחון

    רעננה יורדת

    בגמר המחוזות בליגה א' כפר שלם מנצחת 1-2 את טייבה

    ובשורה התחתונה
    ריינה ונס ציונה עולות מליגה לאומית לליגת העל
    רעננה ובית"ר תל אביב (לפני היום) ירדו ליגה
    ראשון ששיחקה כבר 32 שנה בליגת העל /לאומית ניצלה לכרגע
    אבל ביום רביעי משחק הכרעה בין ראשון לכפר שלם המנצחת בליגה הלאומית בשנה הבאה המפסידה יורדת

  9. קלרוס אלקראז בן ה-19, שזכה השנה בשלושה טורנירים ומדורג, כתוצאה מכך, במקום התשיעי בעולם, גבר לפני שעה קלה על בן ארצו, רפאל נדאל, במסגרת רבע גמר טורניר המאסטרס של מדריד, שנערך על משטח החימר.

            1. והנה, בדיוק חזרתי מהרדמה לא נגמרת 🙂

כתיבת תגובה

סגירת תפריט