מילווקי וגולדן סטייט ניצחו בחוץ בפתיחת הסיבוב השני / מאנו ורועי

מילווקי וגולדן סטייט ניצחו בחוץ בפתיחת הסיבוב השני / מאנו ורועי

בוסטון סלטיקס (89) – מילוואקי באקס (101) (מילוואקי מובילה 1-0 בסדרה) / מאנו

חשבתם שהסוויפ על ברוקלין מלמד על ההמשך? אז חשבתם. חשבתם שיהיה קל מול מילוואקי (האמת, לא חשבתם). אז הירוקים הלוהטים מבוסטון נחלו הפסד ראשון בערך מאז שבגרוש היה חור, ודווקא בביתם שבגרדן. החדשות הרעות? הבאקס היו ללא מידלטון ובכל זאת הובילו בבטחה מסוף הרבע הראשון ועד סוף המשחק, כשבוסטון לא מצליחה לרוץ בשום שלב. החדשות הטובות? הסדרה עוד ארוכה, מידלטון לא אמור לחזור בקרוב ויהיו הזדמנויות לתקן.

אבל נתחיל מההתחלה – מילוואקי, ללא מידלטון, פתחה עם יאניס, לופז (עם נעליים ורודות), פורטיס, הולידיי ומת'יוס, כשעל הקווים האקס ספרס בודנהולצר, ועל הספסל, באזרחי, ג'ורג' היל. בוסטון פתחה עם חמישיה גדולת מימדים בדמותם של טייטום, בראון, סמארט (עם שיער ירוק), הורפורד ורוברט וויליאמס, כשעל הקווים האקס ספרסים אודוקה והארדי, ועל הספסל דרק וייט.

חילופי סלים בפתיחה, ו-2/2 של הולידיי מביאים את הקבוצות לשיוויון 8-8. הורפורד שומר על יאניס, וההגנה של בוסטון עושה את שלה כשבחלוף 3 דקות בלבד מילוואקי כבר עם 3 איבודים. גרייסון אלן עולה לשחק והקהל – בבוסטון, לא בשיקגו – שורק בוז… לא נעים להיות גרייסון אלן.

שתי הקבוצות לא מצליחות לקלוע לפני שסמארט מוצא את הורפורד לשלשה פנויה שקובעת 14-12 לבוסטון. ריצה קלה של בוסטון מביאה ל-22-17 אבל מילוואקי מגיבים בריצה משלהם ועולים ליתרון של 27-24 בסוף הרבע הראשון. ההגנה של בוסטון הצליחה יפה ברבע הזה, כשהבאקס עם 7 איבודים, 3 מהם של יאניס.

ברבע השני אלן קולע היטב, והפער גדל לאיטו ל-10 במחצית – 56-46. דקה לפני סיום המחצית סמארט נפצע בזרוע. זה נראה רע מאד כשהוא יורד כאוב ישירות לחדר ההלבשה, אבל אין מה לדאוג, הוא עוד יחזור לפרקט הערב. יאניס, למרות 3 איבודים, מסיים את המחצית עם פלוס/מינוס של 15.

האמת שמאז ועד הסיום העסק התנהל בערך באותו אופן – משחק קשוח, הרבה החטאות, סקור נמוך, אבל יתרון ברור של מילוואקי שלא מאפשרים לבוסטון לרוץ, ואף מגדילים את הפער בעצמם. מה בכל זאת אפשר לציין? רוברט וויליאמס נראה אוחז את כף ידו, יאניס מוסר לעצמו, עם הקרש, להטבעה יפה, ולא הרבה יותר מזה.

סקירת הנתונים הסטיסטיים מגלה את הנקודות הבאות:

בוסטון קלעה טוב יותר ל-3, עם 36% ב-18/50, מול 35.3% של מילוואקי, אבל קלעה רק 41% (!) ל-2 נק' ב-10/24, בהשוואה ל-44% ל-2 נק' ב-25/56 של מילוואקי – כפי שאפשר לראות להלן, בוסטון מיעטה מאד לזרוק מהמיד-ריינג', וכשכן זרקה החטיאה את כל הזריקות, בעוד שמילוואקי זרקה מכמעט כל מקום ואתר על הפרקט.


גם כשמסתכלים על השחקנים המובילים התמונה דומה – כך למשל יאניס זרק הן מהמיד-ריינג' והן מהצבע, בעוד שטייטום לא זרק מהמיד-ריינג' כלל וכלל. למעשה, טייטום עמד על 4/9 לשלוש מול 2/9 לשתיים כאילו היה קייל קורבר או משהו.

ג'יילן בראון מיעט לזרוק מהמיד-ריינג', מיעט לחדור לצבע והירבה להחטיא משלוש.

ואפילו דרק וייט, יקיר המערכת, שבאיפוס הידית שלו לשלוש תליתי תקוות עבור בוסטון, פסח על שני הסעיפים כשהוא ממעט לזרוק משלוש (גם אם קלע 2/3 מהטווח), וגם ממעט לחדור ולזרוק מהמיד-ריינג', שלא לדבר על לקלוע משם.

הבדל נוסף בין הקבוצות התבטא במספר הנקודות כתוצאה מהתקפות מתפרצות – 28 למילוואקי מול 8 בלבד לבוסטון. בהקשר זה נציין שלמילוואקי היו 14 איבודי כדור, ויפה שלמרות זאת הקבוצה הצליחה לספוג מעט כל כך במתפרצות. עוד נזכיר ש-7 מהאיבודים היו ברבע הראשון, אך לאחר מכן הקבוצה הצליחה להתייצב ואיבדה את הכדור רק 7 פעמים בשלושת הרבעים הבאים.

גם בנק' בצבע היתרון של מילוואקי ברור – 34 נק' מול 20 בלבד של בוסטון.

בשורות בוסטון ניתן לציין את ג'ייסון טייטום (21 נק', 6 ריב', 6 אס', 2 חט'), ג'יילן בראון (12 נק', 9 ריב', 4אס'), כשגם הורפורד מוסיף 12 נק', וסמארט ווייט עם 10 כ"א.

אצל מילווקי בלטו יאניס עם טריפל דאבל של 24 נק', 13 ריב', 12 אס', אבל גם 5 איב'), הולידיי (25 נק', 9 ריב', 5 אס'), פורטיס עם 15 נק' ואלן עם 11 סייעו בעדם.

מה אפשר ללמוד מהמשחק הזה? קשה לי לומר. מצד אחד אני מניח שבוסטון יכולה לקלוע טוב יותר לשלוש, מצד שני מצב שבו הם "מוותרים" על המיד-ריינג' אינו בריא. אני האחרון שמאחל לטייטום ללכת לבידודי מיד-ריינג' נוסח קובי יקירו, אבל כנראה שצריך לשמור על מינון מינימאלי ולו כדי לאתגר את ההגנה של מילוואקי. ההגנה של בוסטון מהווה, עדיין, מקור לאופטימיות, אבל שווה לבדוק מה היה ההבדל בין הרבע הראשון לבין השלושה שאחריו. נחיה ונראה.

ממפיס גריזליס 116-גולדן סטייט ווריירס 117 (1-0 לגולדן בסדרה) / רועי
31 של פול הובילו את גולדן סטייט לניצחון במשחק נפלא

ערב כדורסל טוב מאוד. ממפיס פתחה טוב יותר והצליחה לעלות ליתרון גדול מול גולדן סטייט שהעלתה את ג'ורדן פול מהספסל. אותו פול החזיר אותה למשחק ברבע שני מעולה שהוריד ל-55:61 לממפיס במחצית. נראה שהגריזליס בדרך לניצחון בהתחשב בהשעייה של דריימונד גרין אחרי עבירה מכוערת במיוחד.

גולדן סטייט, עם קוון לוני בתפקיד מרכזי, המשיכה ללחוץ וניסתה להחזיר לעצמה את המשחק. אחרי כמה דקות עקרות סטפן קרי התעורר עם 7 נקודות ב-53 שניות. גולדן סטייט הובילה 93:103 ברבע הרביעי.

דקות נהדרות של ג'ארן ג'קסון ג'וניור, אולי במשחקו הטוב ביותר בפלייאוף, הורידו לנקודה. הגריזליס הצליחו להשוות ל-110:110, 2:53 לסיום. מאוחר יותר ג'ה מוראנט העלה אותם ל-112:114, גארי פייטון השווה ואז קלארק החזיר את היתרון לגריזליס. שלשה מדהימה של קליי תומפסון, 36.6 שניות לסיום, קבעה את תוצאת הסיום.

קרי חסם את ג'ה מוראנט לאחר מכן והגריזליס פספסו עוד הזדמנות לנצח. הווריירס עלו ל-0:1 בסופו של דבר.

בגולדן סטייט, פול קלע 31 נקודות עם 9 אסיסטים ו-8 ריבאונדים. סטפן קרי קלע 24, אנדרו וויגינס 17 וקליי תומפסון 15.

בממפיס, ג'ה מוראנט הצטיין עם 34 נקודות, 10 אסיסטים ו-9 ריבאונדים. ג'ארן ג'קסון ג'וניור קלע 33 (6 מ-9 מהשלוש) עם 10 ריב'. ד'אנטוני מלטון הוסיף 14 מהספסל.

לפוסט הזה יש 179 תגובות

  1. אנשים הגזימו עם כל הסופרלטיבים על ההגנה של בוסטון וכמה היא תקשה על מילווקי וכמעט ולא דיברו על כמה ההגנה של מילווקי טובה לא פחות וכמה היא תקשה על בוסטון.
    יאניס זה לא דוראנט,לופז זה לא קלקסטון והולידיי זה לא קיירי..כמו שרשמתי בפריוויו,באקס ינצחו ב 6 משחקים.

  2. בס"ד
    תודה רב. על סיקור מהיר ומדויק.
    הניסיון של הלוחמים עשה את ההבדל, הם פשוט ידעו כיצד ללחוץ בריבאונד התקפה בזמן הנכון,
    בעוד הצעירים התקשו לעשות עבירה.

  3. Well, there’s a couple things. The first part was the wind up and significant contact to the face, and then the pull down from the jersey grab and throw down to the floor to an airborne vulnerable player makes that unnecessary and excessive. That’s what led to the flagrant foul penalty two.

    זה התירוץ של השופט להרחקה של גרין.
    שקר ראשון כשהוא אומר שהיה wind up. זה פשוט לא קיים במהלך. נטו דמיון כי לגרין יש עבר ומוניטין.
    שקר שני זה הטענה שגרין מושך את קלרק כדי לזרוק אותו לרצפה כאשר ברור במהלך שגרין מנסה לעצור את הנפילה.
    קשקוש מוחלט של השופט שמנסה לשמור על התחת שלו.
    יהיה בזיון אם הליגה לא תעשה שנמוך לעבירה לפלייגרנט 1.

    1. לא יודע למה אתה אובססיבי לגבי המהלך הזה,היו בליגה הרחקות הרבה יותר גרועות..
      גרין מראש שולח יד לפנים כדי לעצור אותו ואין פה תנועה טבעית של חסימה ולכן פלייגרנט
      גרין משך את קלרק בעודו באוויר,תהיה אשר תהיה כוונתו – זה מהלך מסוכן שמצדיק פלייגרנט
      1+1 = 2

      1. אתה עיוור או משקר במכוון?
        היד של גרין עושה תנועה בזמן שקלרק מרים את הכדור מעלה. אין כאן שום שליחה מכוונת מראש לפנים. זה תנועה רגילה לחלוטין בכדורסל של נסיון לעשות סטריפ לכדור. לא סתם המגע בפרצוף בכלל לא חזק.
        בחולצה הוא בכלל תפס בגלל שניסה לתפוס בכתף והחמיץ. וכשראה שקלרק נופל ניסה למנוע נפילה שלו לרצפה. קלרק לא היה בסכנה כלל. זה הפוך לגמרי מהטענה שלך.
        התפיסה בחולצה לא הייתה מהלך כדורסל ולכן מגיע פלייגרנט 1 וזהו.

        1. אין אפשרות אחרת?
          https://youtu.be/CKQGmyXFIMo?t=26
          אם משנים את המהירות של הסרטון ל0.25 רואים בבירור שהיד של גרין בכלל לא נשלחת לכיוון הכדור אלא ישר לפנים.
          כשרואים את זה מבינים טוב איך זה שהאצבעות שלו כבר הספיקו לפגוש לא מעט עיניים ברחבי הליגה.

            1. לדעתי העבירה הראשונה היא אגרסיבית אך לגיטימית, זה חלק מהכדורסל, היא לא מצדיקה כשלעצמה פלייגרנט 1 אם היה נגמר בזה, היא פשוט פאול חזק.
              .
              מצד שני, לדעתי משיכת החולצה היתה זדונית ומסוכנת. הייתי אומר שזה 0.3+1.2 מאשר 1+1, ולכן גם לא חולק על השופטים שבחרו לעגל למעלה.
              .
              תוג ממש לא ביזיון אם לא יורידו ל-1. ביזיון יהיה אם יורחק למשחקים נוספים.

            2. אני עדיין חושב שהעבירה הראשונה הייתה מכוונת לפרצוף ולכן פלייגרנט אבל באמת שזה לא משנה כי בכל מקרה בטוח שלא מדובר פה ב"החלטה בזיונית"/שקרים/קשקושים

            3. תודה על עוד הוכחה להטייה שלך נגד גרין.
              בנוסף על דוגמה לחוסר הבנה שלך לגבי מה היה במהלך שהבאת.

            4. תוג, אתה יורד לפסים אישיים ומרדד את הדיון

            5. שרת
              מתנצל, זה כנראה משקעים מהעבר שבאים לידי ביטוי(או הקטע שהתחיל בפסים אישיים עם לקרוא לי אובססיבי), אנסה לחזור לענייניות בלבד.

          1. אתה עיוור?
            אתה לא רואה שקלרק מזיז את הכדור?
            זה נראה כאילו אתה מתעקש לראות מה שבא לך תוך התעלמות ממה שאני אומר.
            'מבינים טוב איך זה שהאצבעות שלו כבר הספיקו לפגוש לא מעט עיניים ברחבי הליגה'
            אה הבנתי הנה בדיוק ההטייה שדיברתי עליה. תודה על העזרה בהבהרה של עמדתך.

            1. בשמחה;)
              אני בעיקר רואה שגרין מזיז את הכיוון של היד בנסיון לעצור את קלרק עצמו כשהבין שכבדור הוא כבר לא יצליח לגעת.
              ולגבי ההתעקשות – איכשהו יוצא שכמעט כולם פה עיוורים חוץ ממך אז אולי זה לא אני שמתעקש..

            2. כולם מעניין יש לך כאן.
              כאשר אחד מהכולם הזה בעצם בכלל לא מסכים איתך, והצידוק שלו לפלייגרנט 2 לא תואם את הטענה של השופט ולא של איך קובעים פלייגרנט 2 בליגה.
              ואחד טרול שמדבר רק בהתאם לאג'נדה שלו שמשתנה כל שבועיים וחצי.
              וזה לא כאילו זה שיותר אנשים מסכימים איתך יהפכו אותך ליותר צודק.

            1. ההטיה שלי היא לחלוטין בעד גרין אני אוהד לוחמים פיניקס בוסטון בסדר הזה.

        2. ת׳וג
          גרין זה נבלה הגיע לו פלגרנט 3 מרשה לעצמו לכסח חופשי.
          תחליף משקפיים או שתחליף טלביזיה
          חחחח
          פלגרנט 1
          גוד וואן

            1. כאפה מכוונת לפנים (כן כן מכוונת ב-5000%)
              משיכה בחולצה לשחקן באוויר (וואו ניסה להציל אותו, איזה נשמה…)
              בקיצור – נבלה
              🙂

            2. המשיכה בחולצה שווה פלייגרנט 2, עבירה סופר מסוכנת לשחקן במצב פציע קלארק בקלות יכל לשבור יד, העבירה הראשונה גרין החטיא את הכדור זה לא פלייגרנט אלא עבירה רגילה.

            3. אוקיי שוט
              אז למדנו שאתה קורא מחשבות ולכן יודע שגרין נתן לקלרק מכה מכוונת בפרצוף. אם זה נכון אז בהחלט מדובר בפלייגרנט 1. אבל איזה סיבה יש לנו לחשוב שזה נכון מלבד לאמץ את האמונה שאתה באמת מסוגל לקרוא מחשבות ואם כן אני נותן לך הזדמנות לאשש יכולת זו אני חושב על משהו אתה מוזמן לכתוב על מה אני חושב.
              כן, כולנו מסכימים שגרין משך את קלרק בחולצה, חלק אפילו יסכימו שזה הופך אותו לנבלה, אבל איך זה מתקשר לחוקים ומגיע לפלייגרנט 2?

            4. פיקטיבי
              מצטער אבל אני מסכים עם גרין שקלרק לא היה במצב פגיע באויר ושהעובדה שאחז בו ומנע ממנו ליפול ישירות לפרקט מונעת מהארוע להיות מוגזם (לגבי זה שזה היה מגע ללא צורך נראה לי שאין ויכוח), ולכן זה פלייגרנט 1.

            5. האחיזה ביד אחת לא באמת מונעת ממנו להתרסק לפארקט, גרין לא יכול לעצור 100 קילו שיורדים במומנטום לרצפה. אני רואה כאן פלייגרנט 2 לדעתי.

            6. ת'וגוס פלביוס – אני באמת לא רוצה להישמע מתנשא חו"ח, באמת באמת – שחקתי לפני 200 שנה
              עדיין,
              כל מי ששיחק – גם בשכונה – רואה מיד שזאת מכה מכוונת. אף אחד לא נותן מכה חזקה לכדור ופוגע בפנים. זה פשוט לא קורה.
              אתה אוהב לחפור בסרטוני עבר – בבקשה – תביא לי דוגמה נוספת לכך.
              (עזוב חבל על הזמן שלך, אולי גם תמצא אבל עדיף שתשקיע את זמנך במשהו יותר פרודוקטיבי – מה דעתך על צבע בשיער? אתמול חזיתי את אסונו של סמארט ממש בתחילת המשחק. בתגובה לשאדו)

            7. קודם כל, איםה מדובר על לתת מכה בכדור ואז לפגוע בפרצוף?
              אני אניח לשם התגובה שאתה מתכוון שאין מגע בכדור.
              על פי מה שאתה אומר כנראה כל החברים וסתם אנשים שיצא לי לשחק איתם שלא הכירו אותי בכלל ממש שנאו אותי כי חטפתי מאות מכות לפרצוף כאלה. אני כנראה צריך לעשות רשימת חיסול וללכת ולדפוק בהם מכות חזרה או לתבוע אותם על תקיפה מכוונת.
              אז עכשיו בשביל לרצות אותך אני צריך למצוא לך עוד מקרה של שחקן שעושה סוויפ ופוגע בפרצוף של שחקן? ככה אתה חושב שזה עובד?
              .
              מה בדיוק היה אסונו של סמארט?
              היה לו אתמול משחק ממוצע. (אם אתה רוצה להיות ממש ניטפיקי אז טיפה מתחת לממש ממוצע אבל מבחינת טווח נורמלי זה היה משחק ממוצע עבורו.

            8. ואגב שוט
              זה לא שחסרים מקרים כאלה, פשוט זה לא ממש נחומר פופולרי שאנשים עושים ממנו לקטי סרטונים. הרבה כי זה בגדול די נפוץ ולא ממש מעניין. אם גרין לא מושך כאן בחולצה אף אחד לא מדבר על זה היום.

    2. ״ שקר שני זה הטענה שגרין מושך את קלרק כדי לזרוק אותו לרצפה כאשר ברור במהלך שגרין מנסה לעצור את הנפילה.״
      .
      חולק עליך סורי. לי זה נראה שמשיכת החולצה התחילה מרצון לוודא שלא יהיה גם סל, וחצי שניה לאחר מכן לזכותו של גרין הוא הבין שזה היה אקססיב וניסה לעצור את הנפילה.
      .
      ככה לי זה נראה מצפייה מרובה מכל הזוויות, ייתכן ואני טועה.

      1. אתה צריך להבדיל בין מה שאתה טוען ומה שהשופט טוען. זה לא אותו הדבר.
        מקרים בהם שחקנים מפילים שחקנים במשיכה ואז תופסים או מנסים לתפוס אותם כדי שלא יתרסקו הם נפוצים בליגה ונדיר ביותר (עד כדי בכלל לא)שנחשבים כעבירת פלייגרנט.

        1. מקרים בהם שחקנים מגנים מנפילה הם נפוצים אין ספק, אך נדירים המקרים שקדמו להגנה שני פעולות אגרסיביות, כך שהטיעון של כמה שהמהלך המדובר נפוץ בטל מהיסוד.

            1. צודק, אבל אני טענתי שמועטים המקרים בהם שחקן הגנה מציל שחקן מנפילה כתוצאה ממשיכת חולצה שקדמה לה גם הפאול האגרסיבי המקורי. משיכת החולצה היתה הפאול השני הארגסיבי במהלך.

            2. אתה צריך להבין את הטענה של השופט.
              הוא טוען שהעבירה הראשונה לפרצוף היא עבירת פלייגרנט בפני עצמה כי גרין לקח תנופה במכה. זה לא קרה במהלך. מדובר שם בפאול רגיל שלא כלל מכה חזקה שפגע בפרצוף.
              לגבי חלק של המשיכה אז בהחלט מגיע כאן פלייגרנט 1 כי זה מהלך בלתי נחוץ שאינו קשור לכדורסל. אבל השופט טען שמה שקרה הוא שגרין זרק שחקן במצב פגיע לרצפה, בעוד שזה לא נכון כיוון שקלרק לא היה במצב פגיע ובגלל שגרין החזיק בו ומנע ממנו להתרסק בעוצמה ברצפה. אם גרין באמת היה עוזב אותו ומניח לו ליפול לרצפה אז זה היה פלייגרנט 2.

            3. תוגוש יש לך קשר רגשי כאן? חשבתי ששופטים נתונים לביקורת עצומה ולא יכולים לטעות לשקר? דרך אגב המהלך הראשון זה בהחלט עבירה רגילה לגבי המהלך השני הוא שווה פלייגרנט 2 לעצמו.
              .
              גרין משך את קלארק באוויר לרצפה (שחקן באוויר זה שחקן במצב פגיע), אם תסתכל בסרטון גרין לא עוצר את הנפילה.המזל במהלך זה קלארק לא נפל על היד אחרי זה יכלה להיות פה פציעה. פלייגרנט 2 מוצדק לחלוטין.

            4. פיקטיבי
              אני תמיד רגשי לגבי דיוק בעבירות נתונות במחלוקת.
              איפה אי פעם טענתי ששופטים נתונים לביקורת עצומה ולא יכולים לטעות לשקר?
              אני אחד מהאנשים הכי ביקורתיים כלפי השיפוט והשופטים בליגה כאן. פשוט לא מסכים עם אנשים שמביעים ביקורת לא נכונה על השיפוט ובוכים על עבירות אויר שאינן כאלה.
              תסתכל על סוף הדרך תראה שקלרק עם החולצה נמשך מעלה על ידי גרין. גרין לא עצר את הנפילה אבל הוא ניסה לעצור אותה וכן בלם אותה במידה כלשהי ומנע פגיעה בכך פגיעה חמורה. קלרק לא נפצע, וכיוון שהתוצאה מבחינת פציעה כן משחקת חלק בהחלטה לגבי פלייגרנט, וזה כן היה פלייגרנט 2 אם היה נפצע, מתבקש שזה אינו פליירגנט 2.

            5. אני מסכים איתך שגרין ניסה לעצור את הנפילה אבל הוא לא יכול לעצור 100 קילו במומנטום למטה. ההחלטה לגמרי חומרת העבירה לא צריכה להשרק בגלל תוצאה, אלא בגלל הסיכון לתוצאה. אנחנו מסכימים על העובדה ששחקן באוויר הוא במצב פגיעה, השאלה שצריכה להישאל האם הסיכון של קלארק להפצע מעבירה מסוכנת כזאת גבוה משמעותית?
              התשובה היא כן קלארק יכל לנקוע/ לשבור איזה עצם. ולכן לטעמי אין בכלל ספק שזה פלייגרנט 2. השופטים בהחלט ״טעו״/שיקרו בדוח לגבי העבירה הראשונה שהייתה אמורה להיות עבירה רגילה.

            6. Flagrant Foul Penalty 2: Unnecessary and excessive contact committed by a player against an opponent
              על סמך מה אתה אומר שהתוצאה משחקת חלק בהחלטה?
              המהלך עצמו של התפיסה באוויר הוא "Unnecessary and excessive" בפני עצמו ללא קשר לאם הוא ניסה לתפוס אותו אח"כ או לא

            7. אתה יכול לטעון שהתוצאה לא צריכה להוות פקטור בהחלטה, וזה דיון שניתן לקיים, אבל הליגה עצמה קבעה אחרת ובפועל זה אחד הקריטריונים שהיא קבעה. לי נראה שגרין צמצם משמעותית את הסיכוי של קלרק להפצע במהלך בזה שבלם את הנפילה שלו (אפילו שזה היה רק חלקית) עד כדי רמת סכנה שאינה גבוהה מעבירות רגילות שקורות לפעמים במשחק(לדוגמה כמו זאת שסדקה לאמביד את הפרצוף) ואני חושב שהתוצאה במקרה הזה מעידה על צמצום סיכון זה. קלרק עצמו מספר על כמה הוא נפגע במהלך.

            8. 1. The severity of the contact
              2. Whether or not the player was making a legitimate basketball play (e.g., whether a player is making a legitimate effort to block a shot; note, however, that a foul committed during a block attempt can still be considered flagrant if other criteria are present, such as recklessness and hard contact to the head)
              3. Whether, on a foul committed with a player’s arm or hand, the fouling player wound up and/or followed through after making contact
              4. The potential for injury resulting from contact (e.g., a blow to the head and a foul committed while a player is in a vulnerable position)
              5. The severity of any injury suffered by the offended player
              6. The outcome of the contact (e.g., whether it led to an altercation).
              .
              ראה סעיף 5
              .
              זה פשוט לא מגע מוגזם. שני שליש מהעבירות בליגה נעשות במגעים בעצימות כזאת. המגע כאן משמעותית יותר קל מהמגע של פול על ג'ונס לדוגמה –
              https://www.youtube.com/watch?v=sGpr181QfvM&ab_channel=MrTornado3700-LAKESHOWLAKERS%21

            9. אני מבין את החוק שזה רק לחומרא כלומר שאם המכה גרמה לפציעה קשה אז יהיה אפשר להחמיר בענישה אבל לא ההפך שאם נתנו מכה חזקה ומסוכנת אבל לא נגרם נזק אז יהיה אפשר להקל בעונש,בכל מקרה זאת פרשנות סובייקטיבית ולא ככ רלוונטי לדיון.
              מה שבאתי להגיד בהתחלה ומצטער אם לקחת את זה למקום אישי זה שבמקסימום ההחלטה פה היא שנויה במחלוקת אבל ממש לא שערורייתית/שקרית/מוטה באופן שצריך לשים על זה דגש כמו שאתה עושה וזה בא לידי ביטוי בכמות האנשים שבכלל נוטים לכיוון ההפוך ממך וחושבים שההחלטה די מוצדקת.

            10. כנראה שלא הייתי ברור בסיבה שאני רואה בזה בזיון אם לא ישנמכו את העבירה לפלייגרנט 1.
              הבזיון הוא לא בהחלטה לשרוק פלייגרנט 2. אני מסוגל להבין אנשים שחושבים שמדובר במגע מוגזם על אף שאני לא מסכים איתם. כמו שראית כאן אפילו עם האנשים שחושבים שמדובר בפלייגרנט 2 אין הסכמה על למה זה פלייגרנט 2. זה לא בזיון.
              הסיבה שזה בזיון כי השופט שיקר בדו"ח כדי להצדיק את זה שזו עבירה של פלייגרנט 2.
              מה שאומר שהוא חשב שהוא צריך לשקר כדי להצדיק את הפלייגרנט 2, מכאן שבעצם אם לא היה משקר היה כאן בעצם פלייגרנט 1 מבחינתו.

            11. ושוב, כמות האנשים שחושבים אחרת ממני אינה מעידה על האם אני או הם צודקים. וזה לא שאין עוד אנשים שמסכימים איתי. וגם האנשים שכביכול מסכימים איתך על פליירגנט 2, חלקם נמצאים בחוסר הסכמה איתך על למה זה פלייגרנט 2 ועל החומרה של כל חלק מהעבירה.

            12. וזה בלי להכנס לזה שאם אתה מוצא את עצמך בהסכמה עם סוואגי ש לגבי עבירה, זו סיבה לבחון היטב אם אתה במקרה טועה כי 95% זה אומר שאתה אכן טועה.

            1. כולנו טועים אבל לא התכוונתי אליך אלא למישהו אחר

            2. אז במקרה הזה טעית בשירשור 😉 דה טרול הגיב לתגובתי שבסיומה כתבתי ״ייתכן ואני טועה״

    3. אני מסכים. היה ברור שהוא נתפס וגם שהוא מנסה לעזור למנוע את הנפילה.
      אני לא מגן על גרין בדרך כלל – כשהוא חמור הוא חמור. וברור שזה פלייגרנט 1 – אבל הגזימו לגמרי עם ההרחקה.

  4. ראיתי רק מחצית שניה, ועם עיניים חצי עצומות, אבל אחרי כל ההסתייגויות – גולדן סטייט זו מפלצת. ממפיס איבדו את המשחק בגלל ניסיון, אבל היכולת של גולדן לשחק ככה, לקלוע ככה, ולמסור ככה, בלי גרין (איך האידיוט הזה תמיד מצליח להרחיק את עצמו? הוא לא למד מ-2016?), מול קבוצה מצוינת, היא פשוט מדהימה. והפייטון הזה הוא תותח על חלל.
    .
    מילווקי, בלי מידלטון – כנ"ל. מפלצת.

  5. לא יודע אם ההפסד של ממפיס הוא הפסד של צעירים וחוסר ניסיון או חוסר מזל – שלוש/ארבע הזריקות האחרונות לא נכנסו (ג'ה מחטיא, ג'ארן לוקח אופנסיב ומחטיא, ג'ה נחסם על ידי קרי, ובסוף ג'ה מחטיא לייאפ).

    שני הדברים העיקריים שהרסו לדעתי עוד לפני כן – ברוקס החליט לזרוק כל שטות, וג'ה שנכנסו לו כמה שלשות החליט להצטרף לברוקס ולזרוק עוד סתם.

    לגבי ביין, משגע אותי שלא הלכו עליו בחצי השני, אבל עד כמה שאני מבין טענו שהוא נפצע קצת/הרגיש לא טוב. נשמע לי קצת תירוץ, אבל אין לדעת היום מה אמת ומה שקר.

    1. וכמובן, גם זה שממפיס לא סגרה את ריבאונד ההתקפה של ג"ס. קבוצת הריבאונד הטובה בליגה פשוט צפתה בקבוצה שיש לה את אוטו פורטר ואת ג'ורדן פול לוקחים לה כדורים…

    2. משחקים כאלה שמגיעים לזריקה אחרונה הם לרוב עניין של הרבה מזל.
      תוכלו להיות מעודדים מזה שחזרתם מ-10 הפרש ברבע האחרון – חשבתי שתשברו שם.

    3. לא יודע איך אבל ג'נקינס חייב ללמד את ברוקס שלא הולך לא חייבים לזרוק בלי הכרה, בכמה וכמה הזדמנויות ליצירת מומנטום או שינוי מומנטום לאורך המשחק הוא לקח כל מיני זריקות לא לעניין שפגעו בממפיס.. יש עניין עם בחירת הזריקות שלו…

  6. הסלטיקס הפסידו משלל סיבות.
    אחת מהן היא אולי הזחיחות שאיתה באו לסדרה אחרי שדפקו סוויפ על ברוקלין ומצד שני המוכנות של מילווקי.
    מישהו עשה שיעורי בית למופת והשני חיפף?
    סיבה נוספת, ההגנה של מילווקי היתה יותר טובה ותרמו לכך שטויות שעשו טייטום ובראון עם איבודי כדור וחוסר שקט וביטחון בעצמם.
    טוענים פה שהסלטיקס לא מנוסים שיחקו מול הניסיון של מילווקי. זה בולשיט. בראון וטייטום והורפורד ותייס וסמארט כבר היו בגמר מזרח מספר פעמים והם יודעים מה זה פלייאוף. לא קונה את התירוץ של ניסיון בכלל!
    מעבר לזה הבעייה העיקרית של הסלטיקס, לדעתי, זה מאמן מעולה מול טירון שלפעמים אין לו מושג.
    בחירת פסקי הזמן שלו וחוסר האסרטיביות עם השופטים היא עקב אכילס שלו.
    לדוגמה, הוציא את פריצארד כשהיה חם ואחרי שזה תפר שתי שלשות. לא עושים דבר כזה כשהשחקן חם ובמיוחד כשבראון לא פוגע. לקח פסק זמן ראשון הזוי ברבע הראשון לפני שטייטום אמור לקלוע שתי קליעות מהקו. יכול היה לחכות לאחרי העונשין או לקחת אחרי ההתקפה הבאה של הבאקס.
    הוא מאמן סטייל סטיבנס שחושב שהוא מורה. הוא לא אמור….
    בודן ונרס נוהגים באותה השיטה. כשהכוכב מתקרב לפינה שלהם הם מתחילים לצעוק על שחקניהם ומבלבלים לגמרי את הכוכב. זה היה כל ברור שלזה התכוון המשורר, קרי לבלבל. תפנימו שהמאמנים יכולים להיות השחקן השישי באן בי איי של ימנו. זוכר ששחקן מסר למאמן הקבוצה היריבה במקום לשחקן קבוצתו, רק לא זוכר אם זה היה נרס. אבל זו דוגמה למאמן שהוא לא פרימדונה ויש לו פיקחות רבה אותה הוא מנצל לעבוד על שחקני היריבה.
    הסידרה עדיין לא גמורה למרות שהסלטיקס חטפו סנוקרת. נראה אם יודוקה מצליח להכות בחזרה.

        1. אז אני אסביר שוב…
          הטיימאאוט הוא מה שפעם קראו לו טיימאאוט טלוויזיה. ברגע שהשעון ירד מתחת לשבע דקות ברבע העצירה הראשונה לקחה את הטיימאאוט אוטומטית לחובת בוסטון המארחת.

    1. אתה "לא קונה את התרווץ של חוסר ניסיון" ואז " מאמן מעולה מול טירון " = זה בדיוק ענין של ניסיון.
      גם המאמן הוא חלק מהקבוצה, נכון שהם עשו פלייאוף, אבל לא עם המאמן הזה. (שהוא אכן טירון אבל אני מקווה שיילמד מהר.)
      חזרת עם המאמן לתחילת העונה… שכחת שכבר פירגנת לו על חצי העונה השני ? תן לו רגע לפני שאתה קוטל אותו, זה משחק ראשון בסדרה.
      הוא אשם שג'יילן לא פוגע ? שטייטום 2-9 משתי נקודות ? אלה דברים שקורים לפעמים,
      ואל תשכח, מילווקי זאת קבוצה טובה ומאומנת שהיא האלופה ולא סתם אוסף שחקני כמו הנטס.

      1. ולא קטלתי אותו אני רק אומר שהוא צריך להתאים את עצמו גם למאמן שמולו, מה שסטיבנס סירב לעשות.

  7. בסופו של יום כשאתה רק משליך שלשות ומאבד בלי הכרה קשה לנצח והסלטיקס יצטרכו לחשוב איך הם מוצאים את הדרך לסל של הבאקס. 10 מ-29 מתחת ל8 פיט לא יביאו אותך רחוק.
    מצד שני אם מסתכלים על הצד החיובי – הופרורד שוב הראה שהוא יכול להתמודד עם יאניס לבד ונראה שהסלטיקס יוכלו מאד להקשות עליו בסדרה הזו.לא כל משחק יהיה כזה יום שחור של שני הסטארים של הקבוצה.

  8. מדהים בעיני לראות את ההתפתחות של ג'ורדן פול – זה לא רק העבדה שהוא קולע אלא איך הוא למד כל כך טוב את ההתקפה של הווריורס ויודע להוציא ממנה את המיטב (טוב היו לו שנתיים של התלמדות אבל עדיין).
    נרגן – לא האמנתי לך לפני תחילת העונה ואני אוכל את הכובע.

    1. במילה אחת עליו- וואו!!! במשפט אחד, תפור כמו כפפה ליד לגולדן סטייט ושאפו לוותיקים מסביב שתומכים ומסייעים להתפתחות שלו.

    2. פול שחקן נהדר בקבוצה שהסטאר שלה מושך את ההגנה כמו זבובים ל…. ועושה את החיים יותר קלים לכולם. מעניין אותי איך הוא יתמודד עם הגנה לוחצת שמתמקדת בו (ארון גורדון הבינוני הרג אותו במשחק שדנבר ניצחו)

  9. תודה על הסיקור המהיר. מילווקי הצליחה להכתיב את הקצב שלה ברוב המשחק אתמול, מנגד מסכים שבוסטון לא ימצאו את עצמם ביום קליעה רע של טייטום ובראון יחד. מצד שלישי אם הצוות המסייע של יאניס יצליח להמשיך להביא את עצמו כמו במשחק הזה מילווקי מרוויחים…
    ממפיס-לוחמים היה אחלה משחק ,אני חושב שגולדן סטייט בסוף ניצחו על הנסיון ועל הריבאונד , כדורי 50:50 למיניהם וכדומה. בקיצור בדברים הקטנים, בלט מאוד בעניין הזה גארי פייטון הבן…שתי הסדרות הללו לדעתי ימצאו עצמן במשחק 7.

  10. אני לא יודע מה מרשים יותר לגבי JJJ שהוא קלע 33 כולל 6 מ-9 לשלוש או שהוא סיים את המשחק רק עם 3 עבירות…

    1. בלי ספק השני… לא רואה אותו נותן שוב הצגת קליעה כזו אבל בהחלט בהרבה דק' סמול בול שיהיו בסדרה הזו יכול להמשיך לעבוד באזור הטבעת כמו שעשה יפה מאוד במשחק הלילה. במידה וטריפל J מצליח לחלק נכון את העבירות שלו ולספק 17-20 נק' בסדרה לערב ממפיס במצב טוב מאוד.

  11. תודה רבה על הסיקור.
    מילווקי – וואו איזו קבוצת הגנה ואיזה שחקן יאניס. אנחנו חוזים בשיא של מי שהוא כבר הפאוור פורוורד השני הגדול בכל הזמנים (אחרי דאנקן ועם כל הכבוד למאלון). אני מעדיף את הסלטיקס ובכלל יהיה טוב אם גרייסון אלן לא ייזכה באליפות, אבל חוץ מזה – מילווקי אחלה קבוצה.
    מאמין שהסלטיקס יעשו את ההתאמות שלהם למשחק הבא ולהמשך הסדרה. זה רק משחק הפתיחה, ובינינו – הבאקס הם אלופי הליגה והסלטיקס מצאו את הקצב שלהם רק לא מזמן.
    *
    ג'ורדן פול צריך להמשיך באותו הקצב והוא אולסטאר בשנה הבאה. וזה השחקן שנחשב לבחירת סוף סיבוב ראשון פחות טובה מהשחקן שבחרנו אחריו – אריק פסקל… איזה שיפור.
    דריימונד היה במשחק בעייתי עד שהוא יצא – כבר היו לו חמישה איבודי כדור וחלקם היו פשוט מחוסר ריכוז. דווקא הפלייגרנט היה העבירה הראשונה שלו. אולי הרווחנו מיקוד מזה שהוא יצא.
    מוראנט עושה הרבה שטויות. היו לו כמה טעיות מאוד בולטות בהגנה (לצד 3 חטיפות) וכמה חדירות שהיו פשוט ללכת עם הראש בקיר. כשזה עובד זה היילייט… אבל זה גם עשה לקבוצה הרבה נזק.

    1. לבארקלי יש מה לומר בעניין. בארקלי בכל מקרה לפני מלון כי הוא גם קלעי טוב יותר וגם ריבאונדר טוב יותר בגובה של גארד וגם חוטף לא פחות טוב וגם חכם לא פחות ומוסר לא פחות טוב. בגלל שהוא היה פאוור ברמה גבוה ביותר בגובה של גארד אצלי הוא ראשון בכל הזמנים.

    2. מדויק. כל מילה. אני כמובן בעד הלוחמים אבל עדין חושב שההרחקה של גרין היתה מוצדקת לחלוטין חוץ מזה מסכים איתך על הכל.
      מוראנט נראה כמו ילד פלא כזה שזרקו אותה לשחק מול הגדולים והוא עדין מתלהב לגלות כמה הוא יכול לעשות. זה לא שחצנות זה יותר פליאה… מה אני כזה טוב באמת?
      הוא שחקן בקלאס הגבוה ביותר ומסביבו יש קבוצה מעולה של שחקנים מאוד יעילים אבל יעופו במטאטא בקרוב. זה לא סותם את הגולל עליהם הם עוד ידברו חזק בעתיד.
      .

  12. וואו איזה כיף של ערב.
    קודם כל ורק to get it out of my system:
    באקלים הנוכחי של שריקות ב-NBA, שבו אם אתה פוגע בפרצוף גם לא בכוונה, ההרחקה לגמרי מוצדקת. הפגיעה הראשונה היא 1, המשיכה בחולצה היא עוד 1, וכמו שאומרים ב"כאן 11" – תעשו אחד ועוד אחד…
    * חשוב לציין שאם אני הייתי קובע את אותו אקלים שיפוטי, הפגיעה הראשונה בפנים לאו דווקא מחייבת פלייגרנט. אבל מתוך מה שאנחנו מכירים בליגה – זה באמת די מובהק (ברגע שרואים את הזווית הנכונה של הצילום).

    1. רק מהזכרון של השבוע האחרון.
      סיאקם אמביד
      מקולום קראודר
      פול אלברדו
      סמארט אלן
      חלק אפילו לא נשרקו כעבירות.
      לא ברור לי על איזה אקלים מדובר.

  13. ומעבר לכך: זה היה משחק שבו הקבוצה הפחות טובה ניצחה. אנחנו רואים את זה בכדורגל לא מעט. מסתגרים בונקר, מענישים על שטויות של היריבה, מתפללים להחטאות וקצת מזל – ולפעמים זה מצליח. זו בדיוק התחושה שקיבלתי בניצחון הווריורס. הם הצליחו לגנוב ניצחון (בצדק – לא עשו משהו לא חוקי) ע"י ניצול חוסר נסיון וחוסר זהירות של ממפיס. בעיקר התרשמתי מההגנה שסטף קיבל – (כמעט) תמיד היה מולו מישהו; (כמעט) תמיד לא נתנו לו את הזריקה הפנויה. גם קליי זכה לטיפול דומה. מה שנשכח בחדר העריכה זה הממו לגבי ג'ורדן פול, שהיה יחסית הרבה יותר חופשי לבצע פעולות, ולזכותו ייאמר – הוא עשה אותן כמו גדול והביא את הניצחון.
    קשה לדעת מה יהיה בהמשך. התחושה שלי היא שלזרוק עוד ועוד גופות טריות על הספלאש בראת'רס יגבה את המחיר, וכדי שהווריורס ימשיכו הלאה הם יצטרכו איזה משחק או שניים של התעלות אדירה (30+ נקודות) מצד וויגינס, או מישהו אחר לא מהשלישייה.
    נחיה ונראה.

    1. ממפיס תנוגב בסדרה הזאת. זה היה המשחק הראשון והוא הכי קשה. בסן פרנסיסקו הם יובסו בבלואאוט.
      זו קבוצה שתדבר בעתיד לא בפליאוף הזה.

  14. תודה על הסיקור.
    טוב אני כנראה מאלה שנתנו הערכת יתר לבוסטון ומצד שני הערכת חסר למילווקי.מילווקי הרשימו אותי.איזה קבוצה לא סתם אלופים.תצוגת תכלית מדהימה ובכלל יאניס פשוט תענוג,נכון המשחק שלו לא אסטתי ומבוסס בעיקר על הפיזיות האדירה שלו אבל אי אפשר שלא להעריך את המאמץ שלו,את ההתפתחות שלו והדבר שאני הכי אוהב אצלו זה שלפחות לי זה נראה שבניגוד לסופר סטארים האחרים שבליגה לא מפריע לו לעשות דברים שיפגעו בוסטיטיסטית בשביל הצלחה של הקבוצה,למשל ממשיך לזרוק מרחוק למרות האחוזים הלא טובים,לקח נדמה לי גם זריקה מסוף מגרש באחד מסופי הרבעים(יכול להיות שאני פה טועה).בכל מקרה שחקן ענק.יחד עם כל זאת עדיין רק 1-0 ובוא נראה איזה התאמות יעשו בוסטון.
    לגבי ממפיס נראה לי שהרבה יותר נוח להם לבוא אנדרדוג שלא מצפים מהם

    1. מסכים.
      בוסטון לא יכולה לעשות התאמות.
      מה שראית אתמול זה קבוצה שמשחקת עם רכז פוינט גארד או בוא נקרא לזה מנהל משחק מצוין לעומת קבוצה שיש לה מנהל משחק לכל היותר סביר. ההבדל בעמדת הרכז כל כך זעק אתמול והשגיאה הזאת של בוסטון שכל העונה זעקנו עליה סוף סוף נחשפה. מול מגינים שהם גם טובים ועוד יותר מחוייבים אין לשיטה של בוסטון שום יכולת להתמודד.ולכן הסטטיסטיקות של בראון וטייטום לא יתיישרו בסידרה הזאת ובוסטון תפסיד אותה. אולי יקחו משחק אחד. אני מכה על חטא הייתי בטול שהם יהיו טובים יותר

  15. כמו שרשמתי פורטיס ולופז אכן פתחו. חשבתי שיאניס ישמור על טייטום, במציאות שיתק את בראון.
    טייטום חייב לשחק פוסט אפ אם מתיוס או הולידיי שומרים אותו.
    בהגנה הורפורד דוקא הסתדר באחד על אחד ובכל זאת באו לעזור.
    אבל אין ספק שההגנה של מילווקי מדהימה. שום זריקות חופשיות, אין חדירות. נראה איך בוסטון יגיבו.
    בצד השני ממפיס חסרי ניסיון וזה אחד שהיו צריכים לקחת. גה וגגג לא בטוח שישחקו ככה כל משחק ובסוף ריבאונד התקפה כמה הרדמויות בהגנה ותרגיך אאוט שכמעט הצליח. קשה להאמין שיכולים לשחק ככה בהמשך הבדרה ולגולדן סטייט נראה שיש עוד הילוך

  16. אני מת על פורטיס, משוגע פחות מהמקור המקומי אבל חסר מצפון לחלוטין ובלא מעט מקרים גם נותן סלי מומנטום חשובים.

  17. תודה מאנו ורועי.
    1. מילווקי לחצו על הכדור – בוסטון גילו שקשה לקלוע.
    2. סמארט לא רכז. נאש הטמבל נתן לגימיק הזה לפרוח. הולידיי ואלן שמו לזה סוף. לחצו את סמארט – והוא התפרק. ליטרלי.
    3. יאניס גדול על הליגה. תוקף אותך ותוקף אותך ותוקף אותך עד שאתה נשבר.
    4. לופז מדהים. הגנת צבע רצחנית וחכמה של איש אחד.
    5. בוסטון צריכה להיזהר מסוויפ…
    6. סטף הגדול מכולם (פלו סמינוס). איזה שחקן. עזבו את הקליעה הנדירה – התנועה ללא כדור – מפרקת את הגנת היריב.
    7. פול תופס ביטחון. זה כוח.
    8. קליי זה כבר לא קליי – אבל יש לו ביטחון. אפשר לסמוך עליו. החטיא בסוף מהקו כי הזקדן, אבל קלע לפני זה. ווינר נשאר ווינר.
    9. גרין דרעק וטוב שהעיפו אותו לקיבינימאט. שחקן אלים ומלוכלך שהתקשורת מאתרגת כבר עשור. חסרונו לא הורגש, בעיקר בגולדן סטייט. מדריך הטרמפיסט לגלקסיה.
    10. לא מצליח לאהוב את ג'ה. חוגג כל סל כאילו זה גול. קצת שמחתי לאידו בסוף, בעיקר בגלל אבא שלו שהתאהב במצלמות. מאחל לגולדנים טיאטוא חלק ומוצלח.

      1. המערבל עבר לחניון בתקווה שם הוא נשמר 24X7.
        הפועל עבדול לא עוזב אותו לרגע, אפילו שם סק"ש בתוך התוף….
        אחמד ניסה לגנוב עוד פעם אבל עבדול הזמין לו את המסתערבים שהשחילו אותו על שיפוד יקראת יום העצמאות.

    1. בוסטון – גילו שקשה לנצח כשלא מגיעים לטבעת.
      במה בדיוק סמארט התפרק (ונעזוב לרגע את זה שגם הטרייד על וויט לא פתר להם את בעיית הרכז באמת)?
      במה קליי לא קליי?
      ג'ה ילד, תן לו זמן להתבגר.

            1. 14 של מילווקי

      1. גילרי – אני דווקא מסכים עם פיני כאן מתחת. הגדרה מדוייקת שלו.
        במה סמארט התפרק? כתף? ברך? יצא צולע ופיסח מהמשחק. או שראיתי משחק אחר.
        צודק – בוסטון התרגלו לרחבה של ברוקלין. אבל הם שחקו ללא רכז וההתקפות שלהם היו שוק הכרמל. ווייט לא יכול לרכז כי הוא מתורגל בזה בבוסטון. הגימיק של סמארט הרכז נחשף מהר מהמצופה – בערך בהתקפה השלישית ברבע הראשון. זה פגע לו גם בביטחון. משחק התקפה רע מאוד שלו.
        .
        במה קליי לא קליי? התחלנו עם הטרלות?
        15 נק'
        31.5% מהשדה
        30% מהשלוש
        2 החטאות מהקו בקלאץ'.
        אתה צודק – זה קליי האמיתי.
        (חחח)
        .
        לגבי ג'ה: ראה חוק בן שהר הראשון. יש זמן, לא הרבה…

        1. אוי נו – בסדר הפציעות זה לא מזה.
          גם אני מסכים עם פיני – אבל מה חדש בזה?
          זה נתוני משחק אחד – אם אתה רוצה להגיד שקליי הוא לא קליי בוא נדבר על מה הוא היה מסוגל לעשות לפני הפציעות ומה הוא לא מסוגל לעשות עכשיו. הווריורס ההדוקים – אומרים שהוא לא מסוגל כבר לשמור באותה רמה למרות שאני עדיין לא השתכנעתי (יש לי פחות שעות טיסה איתו מהם).

          1. אז ממה הפציעות? שיחקו איתו פיזי, לחצו לו על הכדרור, לא נתנו לו לטייל עם תרמיל ומקל (יופי נאש) – אז הוא נפצע

            1. לא קליי:
              לא שומר טוב
              לא קולע טוב
              לא חודר טוב
              מחטיא פאולים בקלאץ׳
              🙂

            1. אז מה זה אומר לא "קליי"?

            1. מה הקשר ללחץ? הפציעה הראשונה הייתה בכניסה לסל, השנייה הייתה בהגנה.

            2. ואין סיבה שלא ישחק באמת.

            3. מסכים. לא רואה סיבה שלא ישחק.
              דה שוט, איש קש סתם מגחך את הטיעון שלך, לא של עידו

            4. לחצו אותו
              עשה מאמצים שהוא לא רגיל להם
              נפצע

            5. גילרי כדורסל זה משחק מאוד פשוט, לא צריך לסבך.
              תראה את מילווקי
              תראה את כריס פול
              כדורגל הרבה יותר מורכב

            6. מה אמרנו על אריק?

            7. הוא נפגע משתי מכות ישירות לא ממאמץ מתמשך.

  18. תודה מאנו על הבאת הזווית הספרסית 🙂
    .
    1. כבר דיברו על זה פה, אבל אמש זה ממש בלט; מרקוס סמארט הוא לא מנהל משחק. הוא גארד נהדר, אבל לא רכז טהור, שיודע לנצל מיסמאצ'ים, להזיז את הכדור נכון, למצוא את השחקנים החמים, לנווט את המשחק ולשלוט בקצב. אתמול עם שחקן הגנה ברמתו של ג'רו הולידיי, היה אפשר לראות את חסרונותיו של סמארט כרכז. בכלל, ההגנה של הבאקס הייתה מדהימה, אבל התאפיינה בלחץ אדיר על הכדור מחד וצבע חסום על ידי הגופות הגדולות של הבאקס (לופז, פורטיס ויאניס שהיה כהרגלו בכל מקום ושיתק את ג'יילן בראון) מאידך. הלחץ הזה התאפשר בגלל שסמארט הוא לא מספיק רכז (לזכותו ייאמר, שגם כריס פול, אולי הרכז הטהור הטוב בליגה, גם התקשה מאוד אשתקד בגמר, מול הלחץ של הולידיי).
    לבאקס לעומת זאת, יש שני שחקנים שיודעים לנצל מיסמאצ': הולידיי עצמו, שהוא רכז מצויין ויאניס אנטטוקמופו. הפריק היווני, היה פנטסטי בכל מה שקשור למציאת חברים וניתב את משחק ההתקפה של הבאקס היטב. הוא אולי לא מכדרר ברמה של רכזי עילית בליגה (והוא גם ממש גבוה…), אבל יודע לנהל טוב מאוד את המשחק כפוינט פורוורד.
    .
    2. התוכנית של קואץ' באד עבדה טוב מאוד אתמול. הקבוצה שלו שלטה היטב בפרטי המשחק, ולמרות משחק לא גדול התקפית (גם לבוסטון יש הגנה מצוינת, בכל זאת) והורפורד הקשה מאוד על יאניס, הסלטיקס נפלו למלכודות של הבאקס פעם אחר והשליכו כמות לא הגיונית של שלשות כשהם זונחים לחלוטין את פנים הקשת. זה משהו שאודוקה שהוא אחרי הכל בעונתו הראשונה כמאמן ראשי, יהיה חייב לתקן.
    במפגש הראשון שלו בפלייאוף עם מאמן מנוסה (נאש לא נחשב, הוא לא אימן את התקפת הנטס לצערו), הוא למד שיעור. התלתנים יהיו חייבים ללמוד בזריזות בשביל לנצח קבוצה אדירה כמו מילווקי.
    .
    3. לא ראיתי את המשחק של הדובונים מול הלוחמים, אבל מהתקציר זה נראה, שהגריזליס נפלו בפרטים הקטנים: ריבאונד הגנה פה, איבוד שחקן שם. קוראים לזה ניסיון פלייאוף. הנחמה: הם הובסו במשחק הראשון מול הוולבס ועדיין חזרו, אם יש קבוצה בפלייאוף שיש לה אופי, זו ממפיס.
    מי יתן ויהיו לנו שבעה משחקים משובחים בשתי הסדרות.
    תודה מאניפו ורועי

    1. תגובה מצויינת. מדויק.
      ההבדל בין סמארט להולידיי פשוט זעק אתמול. למילווקי יש מנהל משחק מהרמה הגבוהה ביותר מוביל כדור מנתב ובוסטון אין. פשוט אין. הפתרון הכפוי הזה של לדחוף את סמארט בכח להרכב התגלה אתמול מול קבוצת הגנה טובה וגם מחוייבת באופן מוחלט.
      אני מהמר שהסדרה הזאת תגמר בג'נטלמן סוויפ טייטום יצליח לתת משחק אחד של 50 נק בשביל הכבוד אבל לא יותר מזה. אי אפשר לשחק בלי מנהל משחק לדעתי אפילו טייטום היה יכול להיות רכז טוב ממנו.
      ממפיס לא תחזור זה לא מיניסוטה. הם בודאי לא יקחו משחק בסן פרנסיסקו הסדרה הזאת תגמר בסוויפ או ג'נטלמן סוויפ ללוחמים.

  19. יש לציין שסלטיקס היו 25 אי' ו-11 אי' יותר מהיריבה ועוד בבית זה יותר מדי וכך א"א לנצח ובוודאי לא כשקולעים 33% מהשדה ו-41% לשתיים.

      1. נכון. וטעות נוספת היא של הכותב כי לא היו לסלטיקס 24-10 משתיים אלא 34-10 שזה פחות מ-30% (הם זרקו 84 זר' מהשדה ומהם 50 מהשלוש). אם היו חהם 41% משתיים לא היו יכולים להיות להם 33% אחוזים מהשדה כי האחוזים מהשדה הם בין האחוזים מהשלוש ולבין האחוזים משתיים ולא יכולים להיות פחות גם מהאחוזים משתיים וגם מהאחוזים מהשלוש…
        https://www.nba.com/game/mil-vs-bos-0042100211/box-score

  20. היו משחקים אש.
    בוסטון בדרך להיפרד מכל המחמאות שקיבלו בסיבוב הראשון. לא נעים.
    ממפיס הפסידו את המשחק, ג'ה חייב לעבוד על הקליעה בקיץ, איזה אייר בול דפק ברבע הרביעי מביך.

    1. אחרי 4 נקודות פלייגרנט (סופרים את הערך של כל הפלייגרנטס) יש הרחקה אוטומטית ממשחק. כלומר עוד שני פלייגרנט 1 או אחד פלייגרנט 2

      1. פלייגרנט 2 יכול לגרור גם השעייה ארוכה יותר (זה לא המצב),
        תלוי בחומרת הפגיעה ובקונטקסט (מכה לפנים תוך כדי ניסיון חסימה שונה לגמרי מאגרוף לפנים)

  21. המשחק השני היה התנגשות מרתקת של סגנונות.
    המשחק הראשון היה פשוט התנגשות.
    .
    אני אמנם אחד שנפצע בקלות. נקעתי את הקרסול שלוש פעמים בצעידה הקשה באורך חצי מטר בין המיטה לדלת של החדר. אבל המשחק של בוסטון-מילווקי היה כל כך אגרסיבי ואלים שאני חושב שרק מלראות אותו יצאתי עם שבר.

      1. אוקיי, מאמי. כל הכבוד שיש לך דעה ואתה דואג לצרוח אותה בכל מקום. לכולנו אכפת. מבטיח להראות לאבא כשהוא חוזר מהעבודה. לא אזרוק לפח לפני.
        אתה רוצה שאכין לך נקניקיות ואחתוך לך אותן שלא תיחנק בטעות?

          1. כל הכבוד, ילדון. חזרת על כללללל הסאונדבייטס שאתה מסוגל. אבא יהיה גאה. אולי יתלה את התגובה על המקרר שכוווווולללם יראו.
            עכשיו לך למטה תשחק עם החברה. תזכור, אם הילדים הקטנים מרביצים לך זה סימן שהם מחבבים אותך.

  22. המשחק בין בוסטון למילווקי היה כל כך אלים ש:
    שידור של המשחק באוקלהומה הוצא להורג בכסא חשמלי.
    חיילים רוסים רשמו הערות. וגם כמה מפיקים של תוכניות ריאליטי.
    שנות התשעים התקשרו. הם אמרו "זה מה שאתם חושבים שאנחנו היינו?! רחמים…"

  23. תודה למסקרים, התחיל השלב הקשה בשנה אין תוצאות ברורות מראש וכל קבוצה יכולה לנצח. מה שפחות מסקרן זו הנחרצות של צוות גיבורי המקלדת הנוקמים במערבל הבטון והאגף הטכני לצנטרישוט בארץ הקודש. אולי תנוחו טיפה? דרך אגב כובע 36 בירוק יחכה לכולכם בסוף הסיבוב.

  24. ת׳וג
    תריץ את הסרט לאט – איפה הכדור ואיפה גרין? חחחח הוא מכוון ישר לפנים. תסתכל על הראש של גרין, תנסה לראות
    לאן הוא מסתכל – הוא מסתכל על הפנים של קלארק, הכדור בכלל לא מעניין אותו, קלארק מזיז את הכדור שמאלה שלו וגרין נשאר עם העיניים על הפנים של קלארק. כמו שמלמדים בקט סל: ״אייז און דה בול״
    חחחחח

    1. שוט
      באיזה זוית צילום אתה רואה את העיניים של גרין ולאן הוא מסתכל?
      אני לא יודע אם אתה מודע לזה אבל זוית הראיה של בני אדם היא בקשת של בערך 120 מעלות נראה לי בהתאם של כיוון הראש של גרין שהכדור שם וקלרק שם ועוד הרבה דברים אחרים שם.
      אתה נותן מאה אחוז ודאות על נטו ספקולציה.

    2. ואגב גם אם הוא כיוון לפרצוף העבירה על הפרצוף היא עבירה רגילה. כאילו ברצינות, אם הוא לא מושך את החולצה קלרק שם את הכדור בסל כאילו לא היה כלום.

        1. תראה כאן ת׳וג תודה ירושלמי
          לאן גרין מסתכל?
          איפה היד שלו איפה הכדור
          חחחחחחחחח
          אפילו גרין לא עד כדי כך נגר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט