שלושה משחקי שש – פריוויו למשחקי חמישי / עמיחי קטן

3 משחקי 6 יש לנו הלילה, כאשר טורונטו, ניו-אורלינס ויוטה ינסו לכפות משחקי 7 כשהן יארחו את פילדלפיה, פיניקס ודאלאס בהתאמה. מאחר ומדובר גם ב-2 הסדרות של מקומות 4-5, נציין שמקום 5 ניצחו את 4 במזרח בשנתיים האחרונות, ובעוד שבמערב מקום 4 ניצחו ב-3 השנים הקודמות, קודם לכן היה רצף של 7 שנים שבו מקום 5 במערב הדיחו את מקום 4. באופן כללי, המאזן בסדרות 4-5 מאז 2012 עומד על 12- 8 לטובת המקום החמישי.

2:00 טורונטו ראפטורס – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (3- 2 לפילדלפיה בסדרה):

לפני פחות משבוע הסיקסרס השיגו את שלשת הניצחון של אמביד בהארכה שהביאה להם יתרון 3- 0 בסדרה, והשאלה הייתה רק מתי זה ייגמר, אך מאז הראפטורס שלטו לחלוטין בשני המשחקים הבאים, ומגיעים עכשיו הביתה עם אפשרות לכפות משחק 7 מכריע.

בצד של פילדלפיה, אפשר לציין את הפתיעה שאמביד סוחב עכשיו שמקשה עליו, כשהאריס ובעיקר מקסי ירדו משמעותית באחוזים במשחקים האחרונים והארדן לא פוגע כבר מזמן. מנגד, מי שבולט אצל טורונטו זה סיאקם עם 28.5 נקודות, 9 ריבאונדים ו-6 אסיסטים ב-59.7% אפקטיבי ב-2 הניצחונות האחרונים לעומת 18.7 נקודות, 6 ריבאונדים ו-5.3 אסיסטים ב-41.7% אפקטיבי ב-3 ההפסדים.

אחרי משחק 5 החלו להישמע בקול דיבורים על הסיכוי של טורונטו לחזור מהפיגור, אבל כדאי לזכור שב-10 מ-13 המקרים שקבוצה חזרה מ3- 0 ל-3- 2 היא הפסידה את משחק 6. יתר על כן, בפעם האחרונה שזה קרה, מילווקי הפסידו לשיקגו ב-2 הארכות את משחק 3, סל ניצחון של ג'ארד בייליס כפה משחק 5 והבאקס ניצחו אותו בחוץ, אבל אז הבולס ניצחו 120- 66 את משחק 6, כלומר 54 הפרש.

הימור: בכל המפגשים הקודמים בין הקבוצות בפלייאוף היה משחק 7 שהוכרע בסל ניצחון. במשחק 7 עצמו נדון אם וכאשר, אבל הפעם טורונטו תנצח ב-8 ותכפה משחק מכריע.

2:30 ניו-אורלינס פליקנס – פיניקס סאנס (3- 2 לפיניקס בסדרה):

למעט המחצית הראשונה של הסדרה, בה הפליקנס עמדו על 11/50 מהשדה (22%), בשאר הסדרה הם עומדים בשווה ראש בראש מול הקבוצה הטובה בליגה, כשאין ספק שהפציעה של בוקר מקלה עליהם קצת, אבל עדיין מדובר בסדרה מרשימה מאוד עבור הקבוצה הצעירה של ניו-אורלינס. מי שמרשים במיוחד זה אינגרם עם 28.2 נקודות באחוזים טובים, בעוד שולנצ'יונאס ומקולום מתקשים בקליעה בגלל ההתמקדות ההגנתית בהם.

בצד של פיניקס, כריס פול נותן סדרה טובה עם 20.2 נקודות למשחק וסך מצטבר של 60 אסיסטים על 6 איבודים, כשאייטון גם כן מעולה עם 20 ו-10 למשחק. ברידג'ס קלע 31 במשחק האחרון אחרי כמה ימי קליעה פחות מוצלחים, ועושה עבודה נהדרת בהגנה על מקולום, בעוד קראודר ופיין מתקשים בקליעה ועומדים על 22.4% לשלוש אם אתם ב-3 יחידות מתמטיקה ומחשבים אחוזים לא נכון – פיין עם 13.3% וקראודר עם 9.1%.

בסדרות של 1-8 אנחנו עדיין עומדים רק על 5 פעמים שמקום 8 ניצחו את הסדרה, כשהפעם האחרונה הייתה לפני 10 שנים עם הפציעה של דריק רוז. עם זאת, גם ההישג של הפליקנס, שלקחו 2 משחקים, הוא מרשים, כשהאחרונה שעשתה זאת הייתה הקליפרס ב-2019, קבוצה ששנתיים אחר כך הגיעה לגמר אזורי לראשונה בתולדותיה. הפליקנס לא צפויים להחתים את קוואי ופול ג'ורג' בקיץ אחרי, אבל יכולים בהחלט להיות אופטימיים עם או בלי קשר לתוצאה של המשחק והסדרה הזאת.

הימור: בעיקר פרגנתי לפליקנס, אבל הסאנס אמורים להיות עדיפים למרות הכל, ולמרות שבוקר כנראה לא יחזור עדיין. פיניקס ב-11.

5:00 יוטה ג'אז – דאלאס מאבריקס (3- 2 לדאלאס בסדרה):

הסדרה הזאת, "סדרת הצבים" על שם הקצב האיטי שלה, החלה עם משחק ראשון הגנתי מצוין של שתי הקבוצות, ואחרי זה שני משחקים שבהם ההתקפה הציגה קו שיפור משמעותי משני הצדדים, אבל בעיקר זו של דאלאס, ובעיקר בקליעה מבחוץ, וכך המאבס עלו ליתרון 2- 1 בסדרה. משחק 4 היה שוב משחק מוצלח יותר עבור ההגנות ובמשחק 5 דאלאס פירקו את יוטה, ובעיקר את ההתקפה של הג'אז שקלעו כולם מספר זהה לנקודות של לוקה ברבע השלישי.

עבור ג'ייסון קיד, זה הפלייאוף הרביעי בקריירה שלו כמאמן – ברוקלין 2014, מילווקי 2015 ומילווקי 2017 – כשהמכנה המשותף בכל המקרים זה הקצב האיטי בו הקבוצה שלו משחקת, בניגוד לג'ייסון קיד השחקן, ששיחק בכל פלייאוף מאז שהחלו למדוד את הנתון הזה ב-1997 עד לפרישתו, שלרוב שיחק בקצב מהיר יותר מההמוצע. נדמה שמה שהתאים בברוקלין המבוגרת של 2014 ולא התאים במילווקי של יאניס יושב היטב על דאלאס של לוקה דונצ'יץ', וכשזה מגיע עם ההגנה המשופרת של המאבס העונה, ייתכן שהם בחרו טוב במפתיע.

עבור יוטה, זה הפלייאוף השישי בעידן קווין סניידר (בשנה שעברה כיניתי את התקופה "עידן ג'ו אינגלס", אבל איינג' זרק אותו בטרייד מאז), ובתקופה הזאת הם שיחקו עד כה 50 משחקי פלייאוף בדיוק (הלילה יהיה ה-51). מכיוון שיוטה זו קבוצה שהשלשות מהוות חלק משמעותי במשחק שלה, הלכתי לבדוק האם יש מתאם משמעותי בין הקבוצה שקולעת טוב יותר מבחוץ ובין המנצחת במשחקי הפלייאוף של יוטה.

ב-20 משחקים, יוטה הייתה הקבוצה שקלעה באחוזים גבוהים יותר לשלוש, והם עומדים על מאזן 14- 6 (70% הצלחה) במשחקים אלו, לעומת 29 משחקים בהם הג'אז קלעו באחוזים פחות טובים, בהם המאזן שלהם עומד על 7- 22 (24.1%), והיה גם משחק אחד שבו שתי הקבוצות קלעו ב-50% לשלוש, וההבדל היה 50 נקודות של ג'מאל מארי וניצחון של דנבר על יוטה (והנה חידה – באיזה משחק בסדרה זה היה?).

התוצאות הופכות להיות מובהקות הרבה יותר אם נכנסים לעידן דונובן מיטשל, כלומר בלי 2017, ואז המאזן של יוטה כשהם העדיפים מבחוץ עומד על 11- 2 (84.6%) לעומת 6- 19 (24%) במשחקים בהם היריבה קולעת באחוזים טובים יותר מבחוץ, וכמובן אותו משחק עם האחוזים הזהים. במילים אחרות, קשה מאוד לנצח את יוטה כשהם קולעים שלשות או מצליחים למנוע את זה מהיריבות, אבל כשהם אלו שמאבדים את זה, כמו למשל ב-10% במשחק האחרון (3/30), הם הופכים ליריבים נוחים יותר.

הימור: הפעם הג'אז יתפוצצו מבחוץ. יוטה ב-8.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 388 תגובות

  1. תודה עמיחי.
    יהיו משחקים אש הלילה. אני מקווה בשביל פילי ודוק שהם לא יפלו לבור של ה 3:3.
    איינג' הטריד את אינגלס, למה אני זוכר אחרת?

  2. דאלאס-כדי שאתעוור סוףסוף מהבראקט שלי והיא תעבור למיחזור
    טורונטו-אסור שאבו מנדבושקס יעלה שלב
    סאנס-תעזבו הם דורסים הלילה

  3. אבו מנדבושקס\ריברס עושים פופרס הלילה
    הקמרוני מקבל בלון חמצן משומש מלא פוקים ברבע הראשון ומתעלף

  4. אם ריברס היה מאמן אותי והייתי צריך לשמוע את הקול הנוראי שלו כל לילה עם האמירות הדפוקות והקשקושי כיסוי תחת שלו,
    וואלה אני מקיא מחדש כל ליללה
    עכשיו אני מבין את הבעיות הנפשיות של סימונס

  5. סיכום קצר לגבי ג"ס:
    . מאד נהנתי מסיכומי המשחק של שגב ואבי. השג מרשים למנחם שהקים אתר שמצליח לקבל 2 אקרדטציות לצייס.
    .סטיב קר נותר עם כאב הראש של החמישיה. ברור שקרי יפתח. לזה הוא רגיל והמעמד מחייב. אבל באותה מידה ברור שמול קבוצות הפליאוף החמישיה של קרי, קלי, פול, וויגינס וגרין אולי יכולה לסגור משחקים אבל לא מתאימה לפתיחה. זו חמישיה התקפית אבל כדי שזה יקרה לפחות שניפ צריכים להיות ביום קליעה טוב מאד וגם האחרים לתרום נקודות. במצב הזה החסרון ההגנתי הוא משני. אבל בפתיחות משחק זו מלכודת עבירות במקרה הטוב ובור במאזן הנקודות במקרה הרע.
    . מי יהיה הגארד השני זו בעיה לא פשוטה. גם פול וגם קלי לא רוצים לעלות מהספסל וזה משפיע על היכולת שלהם. במקרה של קלי זה כל כך ברור שקר בכלל לא ניסה את הנתיב הזה גם כשקלי היה בהקצבת נקודות.
    . אחרי המשחק האחרון, שבו קלי שיפר את משחק ההגנה בעוד שפול היה חלש מאד בהגנה ורק סביר בהתקפה – אולי בעקבות הפגיעה במרפק – נראה לי שפול יפתח מהספסל נגד מי שלא תהיה , ממפיס או מיני. אני בדעה שעדיף שקלי יעלה מהספסל אבל זה לא יקרה.
    . GP2 נתן את המשחק הכי טוב הכי חשוב שלו העונה על במה מרכזית. משחק ששוה הרבה כסף. איך ג"ס תשמור אות בסגל זו תעלומה בשלב הזה. בשנה הבאה ג"ס אמורה לשלם יותר מ 180,000,000 מיליון דולר קנס על חריגה מתקרת השכר על פי משכורות השנה פלוס העלאות אוטומטיות. כל מיליון דולר נוסף בהתחיבות שכר גורר קנס של 7 מיליון דולר. קבוצה כמו סאן אנטוניו תשמח להציעה לו חוזה של 15 מיליון לשנתיים. עבור ג"ס מדובר בעלות של כמעט 60 מיליון דולר נוספים.
    . אני מקוה שאוטו פורטר ימשיך בקו השיפור שהראה במחצית השניה. ג"ס חייבת יכולת טובה ממנו בסדרות הבאות, בעיקר כשנראה שאיגודלה לא יוכל לתת יותתר ממשחק אחד אולי שנים טובים בסדרה.

    1. מעניין מאוד. תודה רבה
      נראלי הוא עדיין יוכל לשחק עם החמישייה מול ממפיס/מינסוטה, אבל בכל מקרה החמישייה הנ"ל רלוונטית בעיקר בסופי משחק או ברבע שלישי שבו הם מצטיינים, כמו בימים של חמישיית המוות או איך שלא קוראים לזה. עצם העובדה שפול מתקרב להפוך לספלאש ברדר שלישי זה מדהים ומאוד לא צפוי..
      .
      השאלה אם חמישייה כזאת תצליח להחזיק הגנה טובה…בינתיים הם שורדים יפה..
      ובכלל חשבתי שהם יהיו על הפנים בפלייאוף הזה, אבל הם נראים סבבה לגמרי ומזכירים ימים יפים.

  6. תודה רבה תותח
    הפליקנס שיחקו אותה בגדול בסדרה הזאת עד כה. מעניין אם זה מספיק כדי לגרום לציון לחזור בו מלעזוב

  7. קונוס זה מחמאה להארדן, לצערי פילי הולכים להביא לו סופר מקס, האיש צריך תזונאי דחוף זה ספורטאי זה?

  8. חחח איך כל כדור שאמביד מקבל זה כמעט איבוד או רוס לאיב בדאבל טים מה הוא נכה? 😂😂
    איזה שריקת אוויר חחח מסצובב נתקע בבארנס נופל ועבירה לבארנס הרוקי מתווכח עם השופטים לא מבין שהוא בwwe

    1. יפ השלשות כמו זריקת גרזן
      הלו גיברת מה עם החצי השני?
      אז מה אתה אומר בעצם? שחצי מהמורות אצלך בביצפר בטלניות?

  9. סיאקם רץ פילי נכנסים לסל חחח איזה אהבלים משחק יאניס לוקח שעתיים תנופה מהחצי ומאותת איזה אידיוט הריברבס הזה שלח מישהו שילחץ אותו בכדרור הוא בקושי מקפיץ וימנע תנופה על מה האנשים האלה מקבלים כסף

      1. שמח שלא ראיתי את הפלופ הזה אבל לא מתפלא.
        זו הפכה להיות ליגת WWA. כן שימון צודק. אנשים כמו הארדן וציפי הם פורצי הדרך לחבורת שחקני תיאטרון
        וכן אני יודע שגם סמארט נדבק בזבל הזה תודות למנהיג של הקבוצה שלך וחבורת הבננה

  10. הצבע של הסאנס פרוץ, קראודר חייב לצאת החוצה בלי קליעה מ3 אין לו מה לחפש על המגרש ההתקפה נהיית מסורבלת בהרבה

  11. חייב לציין שהפליקאנס מאוד מפתיעים ביכולת והסאנס מאכזבים מאוד, הרבה בגלל חוסר הקליעה מ3, קראודר פתח נגרייה

      1. זה לא לצפות במשחק או לא להבין מה מתרחש , אייטון שחקן קבוצתי קבוצתי מדי לטעמי, הוא עודה כמויות אדירות של תנועה ללא כדור, קולע כל דבר ועדיין הסאנס לא משחקים אליו מספיק, הוא ופול נקודות האור היחידות הערב

  12. אחלה שחקן, אלבראדו.
    מוביל את הפלייאוף בפלופים לדקה…
    .
    (באמת אחלה שחקן. לוקח מה שנותנים, ואז לוקח עוד קצת בכוח… חייבים לכבד שחקן שמגיע עם כאלו אנרגיות)

  13. ברוך תפסיק עם השריקות מהבית אייטון לא קיים היום בהגנה קודם לא ירד וקיבל לייאפ בלי קשר 1:9 לפלס בריב התקפה

      1. ריבאונד ההתקפה האחרון –
        עליו.
        נרדם.
        הרוב הם בגלל החילונים של הסאנס –
        בכל פעם שאייטון על ווינג/גארד,
        הגבוה הופך לאיום באחוז פסיכי לריבאונד התקפה
        זו מחלה של הסאנס כל העונה
        (ככה זה כאשר הפורוורדים הם קראודר וברידג'ס)

    1. הוא לא נמצא בצבע, יש פשוט סוויץ והוא יוצא החוצה, הפווארדים של הסאנס צריכים לקחת את הריבאודס ברגע שהוא לא שם

  14. לא יודע לא רואה את הפליקנס מחזיקים מעמד. זה רק עניין של זמן עד שפיניקס יתפוצצו עליהם.
    מה שקורה עם אייטון זו פשוט שערורייה, באופן קבוע עובר יבוש במחצית השנייה. למה הוא לא זורק קבוע 20 פעם במשחק?

          1. יש משחקים שהוא זורק 13 ו14 לא נראה לי שקשה לסדר לו עוד 6 זריקות זה עניין של החלטה בדיוק כמו ההחלטה לייבש אותו על המגרש כל מחצית שניה.

  15. כמו שזה נראה יש גבול לכמה אתה יכול לסמוך על ריברס כשאתה כזה נגר. נוט טודיי.
    על זה תוסיפו את המשחק היחיד בסדרה שדני גרין קולע ותם הטקס

    1. הגזים עם הטראש טוק פושיזן בהתקפה אחריי סיאקם הביא לו מרפק מגיע לו האמת תמיד מדבר אחריי הנקודות שלו לא דיבר בתיקו

  16. יואל, חיפשתי את ההתערבות עם שמעון על פילי-מיאמי ונתקלתי בזה:
    https://hoops.co.il/?p=237380
    תגובה 148.2 ומטה
    מתחיל במילים אלה של דה-שוט:
    "לגבי ראס הגבתי בדיומא לא ראיתי שזה נכנס לדראפט – טרייד אדיר. הלייקרס ישייטו לגמר. זה בדיוק מה שהם היו צריכים – קצת קצב."
    אתה צריך לתת לשמעון כינוי לכל העונה – ניצחנו בהתערבות

  17. למרות בעיית עבירות של ואליננצונאס ומקולום פלוס ריצה מטורפת של פול, הפליקנס עדיין מצליחים לשמור על הובלה

  18. מצטרף לחגיגה. אזהרה לחבר גיא. מעולם לא ראיתי נצחון של פיניקס. זה כולל ארבע משחקים שנה שעברה שיאניס הרביץ בהם. המשחק השנה שאלוורדו טימטם את כרספול.

    1. באמת מדהים
      הנאגסט המאוד מאוד מנוסים קרסו לא מעט פעמים מול הווריוס והילדודס האלה פשוט ממשיכים להלחם לא משנה כמהסטירות מקבלים

    1. 33 נקודות.
      14 מ-14 מהשדה.
      1 מ-1 מהשלוש.
      4 מ-4 מהעונשין.
      אפילו לא סל אחד היה למי אפ או הטבעה.
      .
      זה אחד מהמשחקים השלמים והמרשימים שנתן גארד בפלייאוף אי פעם.

        1. די, נו. שרקו הכל במשחק הזה.
          במאני טיים שרקו על כניסה מוקדמת של שחקן סאנס לצבע בזריקות עונשין (מה שגרם לביטול הנקודה)
          כמה פעמים אתה רואה שריקה כזו בפלייאוף?

      1. אני יכול להכין סרט של עשר דקות מהדברים שלא שרקו לפליקנס רק מהמשחק האחרון, ובשאר הסדרה זה עוד הרבה הרבה יותר.
        אז כן, אני לגמרי מסכים איתך שמדובר בתחושה שלך כתולדה מהצד שלקחת.

  19. משחק ענק של פול. נראה לי חתם כאן את המשחק פליאוף הטוב ביותר עבור מישהו מעל גיל 36.
    סדרה מצויינת מהפליקנס. המון אופי.
    גורמים לך לא רוצה לפגוש אותם בפליאוף שוב בשנים הקרובות.

  20. עכשיו, עם מעט פרספקטיבה,
    ניתן לראות איזו עבודה טובה עשה גריפין בניו אורלינס בעקבות סאגת דייויס.
    גם ללא ציון, הם במצב מצוין לקראת השנים הקרובות.
    ציון שחוזר לעצמו,
    או טרייד משתלם תמורתו,
    הופכים את הפליקנס לקבוצה מפחידה.

    1. הטרייד על מקולום היה מצויין. הביא מבוגר אחראי לחדר הלבשה שלהם. מקולום אישיות.
      צריך לקוות עבורם שזאיון יראה מה הלך פה ויקבל מוטיבציה להישאר שם ולהשקיע בגוף שלו.

      1. אני מחכה שלברון ישחק עם הילד.
        יש שיאים שהשקץ כבר לא ישבור אף פעם אז לפחות יהיה השחקן עם הכי הרבה נקודות והשחקן הראשון ששיחק עם בנו אבל לשיא של ביל ראסל של 11 אליפויות הוא לא יגיע. הוא עדיין מאחורי מייק בתחרות על ה GOAT ויישאר שם ככל הנראה.

            1. כן,
              מה לעשות. המשחקים שמשכו הכי הרבה "קהל" הם אלו הבן שיחקו ראסל ולברון.
              הלילה,
              במהלך המשחק של הסאנס,
              היה הבלוג החי הכי מהנה שאני זוכר מזה זמן רב (לפחות לטעמי).
              כמעט ורק כדורסל,
              בלי כל השטויות מסביב.

            2. כן
              השקץ נשאר בקרן זווית

            3. גיא
              לגבי השטויות מסביב, זה הספורט, בידור להמונים, יש בוץ, קללות, ויריקות וקליפות גרעינים….
              ישבת פעם במשחק כדורגל? כשהוא נגמר אתה צריך לנער את החולצה, כי מי שפיצח מאחוריך לא תמיד פגע ברצפה….

            4. זה ספורט. לטעמך.
              וזה סבבה לגמרי,
              מה לעשות –
              הטעם שלי שונה.
              אני לא הולך למשחקי כדורגל…

            5. גם אני כבר מזמן לא הולך למגרשי הכדורגל
              אבל החמצת את הפואנטה
              זה ספורט, בידור להמונים…

            6. ברור לי שזה בידור להמונים.
              אני פשוט מתחבר יותר לאהדת ספורט ופחות להייטריות.

            7. אני אסכם ב-
              הגעתי לשלב בחיים בו בדרך כלל אני מעדיף לשתוק אם אין לי משהו טוב להגיד/לכתוב,
              בטוח כאשר מדובר בסוגיה זוטרה כמו ספורט.
              .
              אבל, כאמור, זו רק ההעדפה שלי.
              ברור לי שיש מי שעבורם הפלטפורמה היא מקום לשחרור,
              וכל עוד זה לא נגרר לאלימות,
              זו בחירה שהיא לא טובה או רעה משלי. רק שונה.

  21. איזה תרגיל עבור בוגדנוביץ והוא מחטיאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאאא

    1. וויי וויי אני רואה יש לי הרבה נדל"ן אצלך בראש כל היום חופר בתגובות – התמכרת לשיימינג.
      אצלי בבראקט לוקה עובר – מה אצלך? חחחחח
      (ד"א נחש למי יש את אותו מספר נקודות בבראקט כמו לי… רק שלא תסיים כמו וושינגטון או צ'ונסי)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט