יותר חמישיות מניצחונות: סיכום העונה של פורטלנד / הגולש יהונתן רפלד

יהונתן רפלד, בן 22 מהקריות, סובל מבית"ר בערב ומפורטלנד בלילה.

32 חמישיות שונות, 26 שחקנים שונים (מספר שגבוה יותר מכמה קבוצות כדורגל) ו-27 ניצחונות. זאת הייתה 2021/22 של פורטלנד טרייל בלייזרס.

"צעד אחד אחורה בשביל להתקדם קדימה", אמר ג'ו קרונין, הג'נרל מנג'ר הזמני של הקבוצה על ההחלטה ללכת לטאנקינג במסיבת עיתונאים שנערכה יום אחרי סיום העונה הסדירה.

השתחררתי מהצבא שבועיים לפני פתיחת העונה. סי ג'יי מקולום ודמיאן לילארד היו בריאים, החמישייה נשמרה וסך הכל הייתה סוג של אופטימיות בתחילת העונה. יחד עם הטיימינג הגעתי להחלטה לרכוש ליג פאס ולצפות השנה בכל משחק של פורטלנד. משם העסק התדרדר.

דיים פתח מזעזע, הקבוצה נראתה רע. דיים נפצע, סי ג'יי נפצע, health and safety Protocols הכתיבו את הטון בליגה ובמיוחד בפורטלנד. אז כרעם ביום בהיר נורמן פאוול ורוברט קובינגטון מועברים בטרייד, ואז פרידה קשה מאוד (אך אולי בלתי נמנעת) ממקולום.

דיים (בצדק) הושבת בשביל לטפל בפציעת הבטן הטורדנית שהוא נלחם בה שנים. אבל די לבאס, נעבור לדברים הטובים שכן קרו העונה. והיו כאלה: לילארד רשם הישג אדיר שנכנס לרשימת 75 השחקנים הגדולים בהיסטוריה של הליגה, בחירה שדובר ועוד ידובר עליה רבות. אנפרני סיימונס שיחק כמו כוכב, סחב את הקבוצה על הגב, שיפר את ממוצע הנקודות שלו ב-9.5, שמר על יעילות טובה וסיפק הצגות. הוא שחקן חופשי מוגבל בסיום העונה, אני מקווה שיחתום מחדש במועדון.

יוסוף נורקיץ' יצר חיבור נהדר עם אנפרני בהיעדרו של לילארד, ורשם בעצמו יופי של עונה שכללה ממוצע של דאבל דאבל. גם הוא, בנוסף לאנפרני, מסיים חוזה ונקווה לראות אותו נשאר בלייזר.

נאסיר ליטל היה חוויה, פצצת אנרגיה בשני צדי המגרש עד שגם הוא נפצע. גרג בראון הרוקי הקופצני סיפק לנו כמה הייליטס נהדרים והראה כמה רעב ונכונות יש לו ללמוד ולהתפתח. ג'סטיס ווינסלו וג'וש הארט, שהגיעו בטריידים השונים, נראים מחויבים לבנייה, ומתאימים לשיטה.

הארט שהגיע בטרייד על סי ג'יי מקולום השתלב נהדר ומהר. הוא דיבר על כך שמצא בית בפורטלנד, על כמה שהוא מרגיש טוב כאן ומחכה לשתף פעולה עם לילארד, בהחלט יהיה מעניין לראות איך הוא משתלב בעונה הבאה והאם זה יהיה כשחקן חמישייה או כשחקן שישי מהספסל. ב-13 משחקים בפורטלנד הוא קלע 20 נקודות עם 5.4 ריבאונדים ו-4.3 אסיסטים במשחק.

ג'סטיס ווינסלו, שהגיע בטרייד מהקליפרס, ישר מצא את מקומו.

ווינסלו והארט היו חלק מהריצה המוצלחת של הבלייזרס בפברואר, הרשים בהגנה, הרגיש כמו חלק ממנה והשתלב מהר. אם לא יהיו הפתעות, הוא יהיה בסגל בעונה הבאה. מחוץ למגרש, אני ממליץ לכם לעקוב אחרי ג'סטיס ווינסלו באינסטגרם. הוא מעלה כל יום משפט מוטיבציה שהוא כותב על לוח מחיק ואני יכול להגיד לכם שלקחתי איתי כמה מהם לחיים שלי.

רצף ארבעת הניצחנות לפני פגרת האולסטאר היה אדיר לצפייה. הפתעה נעימה ובכלל אחת מנקודות האור הבודדות בעונה הזאת. הבלייזרס ניצחו את הלייקרס, הניקס, הבאקס והגריזליס עם הרבה מלחמה, הקרבה ומשמעת הגנתית. אמרו שהלייקרס הפסידו לקבוצת ג'י ליג בדמותה של פורטלנד, שפשוט רצתה הרבה יותר.

לא פחות מ-26 שחקנים שיחקו העונה, שנת הרוקי של בילאפס כמאמן. בואו נדבר על חלק מהם שקיבלו צ'אנס, והראו שמוקדם לוותר עליהם (כמו קריס דאן) או שרצו להראות שיש להם מקום בליגה הטובה בעולם, בין אם אצל פורטלנד או בקבוצה אחרת.

ברנדון וויליאמס: גארד בן 22, שותף ב-24 משחקים, רובם בסוף העונה לאחר שאנפרני הושבת ולמעשה הוא היה הגארד המוביל. קלע של 13 נקודות למשחק וארבעה אסיסטים, הראה שיש לו יכולת ניהול משחק לא רעה בכלל ואולי הוא עוד לא אמר את המילה האחרונה שלו בליגה.

דרו יובנקס: סנטר בן 25, שיחק 23 משחקים במדי הבלייזרס (שוחרר העונה מהספרס) העמיד ממוצע של כמעט 8 נקודות, ו-6 ריבאונדים למשחק. הראה שיש לו מה להציע, סקרינר מעולה, ריבאונדר טוב. מלך ההוק שוטס, ונראה שלמד הרבה כדורסל מפופ, האם הוא ירוויח חוזה? רק הזמן יגיד.

קריס דאן: גארד בן 28, שיחק 14 משחקים, מסר 5.5 אסיסטים למשחק, קלע כמעט 8 נקודות, וחטף 1.6 כדורים. דאן קיבל צ'אנס להוכיח שמקומו עדיין בליגה, וסיפק כמה משחקים לא רעים בכלל. כן היה נראה כמנהיג לחבורה הצעירה שרצה עד סוף העונה, בולדוג הגנתי שלא מוותר על הכדור, לדעתי יכול לשמש כאחלה אופציה כגארד שלישי.

קיאון ג'ונסון: שוטינג גארד בן 20, שיחק 22 משחקים מאז שהגיע בטרייד מהקליפרס, רשם ממוצעים של כמעט 10 נקודות, 3 ריבאונדים ושלושה אסיסטים, קיאון אתלט נהדר, הראה שיש לו בנוסף ידית לא רעה בכלל מחוץ לקשת, הוא יחסית די צעיר והייתי שמח לראות אותו כשחקן רוטציה בעונה הבאה.

מה לגבי העתיד?

אני מאמין ששוב נשמע על בסיס יום יומי שמועות כאלה ואחרות לגבי עתידו של לילארד, שטען לאחרונה שהוא מעוניין להישאר. אנפרני סיימונס ונורקיץ' חייבים לקבל חוזה חדש כחלק מהשלד לעונה הבאה, יש שמועות על טרייד שינחית את ג'רמי גראנט, הייתי שמח לראות את זה קורה.

סך הכל יש שכר להחתים שחקן משמעותי לעונה הבאה, הבעיה שסופרסטארים לא רצים על ההזדמנות לשחק בקבוצת שוק קטן כמו פורטלנד. הפתרון(אולי)? בסביבת פורטלנד מקווים שלילארד ובילאפס יצליחו למשוך שם גדול להגיע. נעבור לתודות לאיש על הקווים, צ'אנסי בילאפס שבעונת הרוקי כמאמן ראשי עמד באינסוף אתגרים, לא סתם הוא אמר: "אימנתי העונה 4 או 5 קבוצות שונות"

לסיכום, עונה מלאת אירועים, הרבה שינויים והמון תקווה לקראת העונה הבאה, שהלוואי ותהיה טובה יותר, מוצלחת יותר ובעיקר בעיקר נטולת פציעות, כי בחייאת פורטלנד סבלה מספיק לאורך ההיסטוריה שלה מהדבר הזה(ראו ערך גרג אודן וברנדון רוי). אסיים עם הערכה לפרידה המרגשת שנערכה במשחק סיום העונה נגד יוטה מביל שונלי, מיסטר R.I.P City בעצמו.

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. תודה יהונתן. אתם חייבים לבעוט את נורק. זה נראה שאין לו ממש חשק לשחק (במעט שהוא שיחק) ובאופן כללי הוא עשוי מזכוכית. הארט סיימונס ודיים הם היחידים שחשוב להשאיר

  2. תודה יהונתן. יופי של סיכום לעונה המשונה של פורטלנד.
    דיים וסימונס זה צמד מאוד מעניין, לגמרי צריכים להשאיר את הארט ולגבי השאר הכל פתוח.

  3. אחלה סיכום, אהבתי את האופטימיות השופעת, מי יתן ולא תגנבו לנו את הכוכב של הדראפט כי כשאתם בוחרים גבוה לרוב אתם בוחרים טוב (למעט אם הבחירה היא הבחירה הראשונה).
    אהבתי את סקירת הסגל המשלים, אם כי לדעתי ההערכה אליהם הושפעה יותר ממשחקי סוף העונה + הטייה שיש לכולנו של הערכת יתר של דברים שכבר יש לנו.
    מסכים שאפשר להאריך את החוזה של נורק, אבל צריך להיות במחיר לא יותר מסביר. לא יודע אם הייתי הולך על ג'רמי גראנט אלא מנסה אולי להשלים את העמדה דרך הדראפט (או מנסה לדוג איזה סווינגמן, קו אחורי של דיים וסימונס מספיק בהחלט לחמישייה פותחת (בהנחה והם בריאים)
    כן הייתי שמח אולי לשמוע התייחסות שלך בתגובות לתפקוד של בילאפס לדעתך, אם הוא האיש המתאים לבנות את הקבוצה המנצחת הבאה של פורטלנד סביב דיים.
    תודה רבה, יופי של סיכום

  4. מצוין
    עדיף להתקדם קדימה בלי לילארד. סימונס והארט זה יופי של קו אחורי לבניה. הארט אחד הריבואנדרים הטובים בין הגארדים (לא בדקתי סטטיסטיקות)

  5. אבל מה עם סיג'יי אלבי?
    יפה, יהונתן. בגלל הנסיבות פורטלנד נתנו לנו כמה שמות מעניינים השנה (זה קלג'ין? קליין?).
    אני אתחיל לשים עין על הרפלד הזה. נשמע שיש לו פוטנציאל.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט