ממפיס חייבת לנצח, אטלנטה חייבת להתעשת ופיניקס רוצה להמשיך ליהנות בשלישי ראשון של פלייאוף/ אינדיאני

המשחקים הראשונים של סדרות פלייאוף נוטות להיות מוזרות ומבולבלות כך שלא פעם סדרות מתחילות באמת במשחק השני. הלילה נקווה שזה ייקרה כי אטלנטה צריכה להתעשת על עצמה, ממפיס צריכה לשמור על הכבוד שלה והפליקנס נראים כאילו הגיעו לכאן בטעות. וזה לא רחוק מהאמת.

המשחקים של היום יהיו בחסות חג הפסח ואיתו כמה שירי חופש ישראליים מהמיטב של המיטב ונתחיל עם השיר הראשון מהאלבום הראשון של מדליקת המשואה השנה ביום העצמאות. חג שמח!

02:30     מיאמי היט (1) – אטלנטה הוקס (0)

המשחק הראשון היה חד צדדי, כיאה למשחק בין הראשונה לבין השמינית במזרח. נכון, טריי יאנג קלע סל שדה אחד בלבד לכל אורך המשחק אבל התחושה הייתה שגם אם הוא היה קולע 50 זה לא היה עוזר. מיאמי פשוט קלעו מכל הטווחים וחילקו את הנקודות באופן די שוויוני ומהצד השני הראו להוקס איך נראית הגנה של פלייאוף. כמעט בכל אספקט של המשחק ידה של הראשונה במזרח היה על העליונה וזה כשאדבאיו והירו עם 6 נקודות כ"א ולאורי עם 10. מה זה אומר? כרגע שום דבר. כאמור משחקים ראשונים בסדרות נוטים להיות מבולבלים ובמקרה של אטלנטה המשחק היה לא פחות מקטסטרופה. היא אמנם פחות טובה משמעותית אבל תצוגת קליעה כזאת לא תחזור על עצמה וההתאמות לקראת המשחק הקרוב אמורות לאפשר משחק שיהיה יותר תחרותי. יום קליעה רע של יאנג הוא אמנם מדאיג אבל הנתון המשמעותי יותר הוא כמות האסיסטים שלו – אסיסטים בלבד מתוך 16 סך הכל של הקבוצה שבעונה הרגילה חילקה 24.6 למשחק. הנעת הכדור לא עבדה בשום שלב, בטח כשספולסטרה היה יכול להעלות מהספסל גם את הירו וגם את רובינסון ולפתוח עם חמישה שחקני הגנה טובים עד טובים מאוד והחיסרון של סנטר הגנתי טוב כמו קפלה היה זועק לשמיים. ועדיין, משחקים כאלה יכולים לייצר יותר אופוריה שאננית אצל המנצחת ובמקום הזה אטלנטה יכולה לבוא מוכנה יותר ולהקשות במשחק הקרוב. לא הרבה יותר מזה.

חיסורים: טאקר, מוריס ואדבאיו כנראה לא ישחקו הלילה, לו וויליאמס לא יעלה לשחק גם הערב.

עוצרים בווגאס: יהיה הרבה יותר מעניין הלילה ואם אדבאיו אכן לא ישחק יש להוקס יותר סיכוי. ועדיין מיאמי קבוצה הרבה יותר טובה. היט ב 7.

03:30     ממפיס גריזליס (0) – מינסוטה טימברוולבס (1)

אחד האלמנטים החשובים ביותר לקבוצות בשלבי הפלייאוף הוא העקביות. אחד החסרונות הגדולים של שחקנים צעירים זה חוסר עקביות. שני המשפטים האלה הולכים כנראה ללוות את אחת הסדרות המרתקות של הסיבוב הראשון במה שעשוי להפוך עוד כמה שנים לגמר מערב פוטנציאלי. המשחק הראשון הזכיר לכולנו שלפלייאוף חוקים משלו ושמקום שני במערב זה הישג נחמד ותו לא כשמגיעים אל הרגעים המכריעים של העונה.

איך זה קרה? שני דברים שצדו את עיניי: הראשון, טאונס. עם כל הכבוד ל 36 של אדוארדס השחקן שבזכותו הגיע הניצחון הוא הסנטר של מינסוטה שבאופן ישיר או עקיף היה אחראי לכמות לא מבוטלת של נקודות. ג'נקינס פתח עם סטיבן אדאמס שהיה מזעזע והיה צריך פעם אחר פעם לצאת מחוץ לצבע שם לאורך כל הקריירה שלו הוא פשוט חסר אונים. היכולת של טאונס לקלוע שלשות חייבה את השומרים שלו להשאיר את הצבע פתוח והדרך מכאן הייתה סלולה עבור אדוארדס וחברים. המשימה הראשונה לקראת המשחק הראשון תהיה להבין מי הולך לשמור עליו כאשר נדמה לי שג'קסון עשה עליו עבודה סבירה ולכן הוא צריך להפסיק לזרוק מהשלוש ולהיצמד לגופיה של החתול לכל אורך המשחק. אדאמס יוכל לעלות רק עם המחליפים, להישאר בצבע ולהיות אחראי על התחום האהוב עליו – ריבאונד. אתמול, עם 24 דקות תמימות על המגרש, היו לו 3. הנקודה השנייה – שלשות. ממפיס לא קבוצת שלשות טובה במיוחד אבל בפלייאוף מדובר במצרך כמעט הכרחי כשהפיזיות עולה והמשחק מצטופף. לממפיס היו 7 שלשות במשחק הקודם ב 25.9% קליעה ובמקרים כאלה, כשההתקפה נתקעת השלשות חייבות להיכנס.

מוקדש לרועי ויינברג

ועדיין, ממפיס הייתה קרובה בשלבים רבים של המשחק ועם ההתאמות הנדרשות היא אמורה לנצח את הסדרה פשוט כי היא קבוצת הגנה הרבה יותר טובה. מינסוטה שיחקה את המשחק המהיר והמוכר שלה שאמנם תואם גם את ממפיס אבל הוא יכול לבוא על חשבון הפיזיות שהביאה את הדובים למקום השני בליגה. הורדה של קצב המשחק יכולה לתת לממפיס את הייתרון הקטן שהניצול שלו אמור להספיק מול קבוצה לא יציבה במיוחד כמו מיני.

לא ישחקו הלילה: בממפיס אין חיסורים מיוחדים, אצל הזאבים טוריאן פרינס כנראה לא ישחק.

עוצרים בווגאס: ממפיס טובה יותר ואין סיכוי בעולם שתפסיד את שני משחקי הבית שלה. דובים ב 12.

05:00     פיניקס סאנס (1) – ניו אורלינס פליקנס (0)

הסדרה הכי פחות מעניינת של הסיבוב הראשון נפתחה בלי הפתעות ועם תחושה הולכת ומתחזקת שהולך להיות כאן סוויפ. מה בכל זאת היה? תזכורת כמה פיניקס קבוצה מפחידה. השחקנים היו נראים כאילו באו בעיקר ליהנות וגם בהילוך חמישי הוליכו כל המשחק בבטחה. ניו אורלינס, שנראתה לא ממש שייכת למעמד, מאוד ניסתה אמנם להתקרב אבל אם מי שמנצח אותך זה כריס פול שבדרך כלל מעדיף למסור זה אומר שיש בעיה. התיאום של פיניקס מושלם ומזכיר לפעמים את שושלת הווריירס האגדית שבמשחקים שלה הכל היה נראה קל כל כך. לאורך כל העונה פיניקס לא ממש הייתה בכותרות פשוט כי היא ניצחה משחקים ונהנתה לשחק כדורסל אבל בפלייאוף, היות וכרגע אין לה יריבה שקולה, אפשר להישען אחורה ולראות כדורסל יפה בשני צידי המגרש.

הפליקנס? שם יש לא מעט כישרון אבל הרבה מאוד עבודה להמשך. ההבאה של מקולום אולי הביאה אותה לפלייאוף אבל צריכה עוד מחשבה, אינגראם ממשיך להראות ניצוצות ובקצב הזה זה מה שהוא יעשה עד סוף הקריירה שלו והכוכבים האמיתיים הם הסנטרים – וולנצ'ונס ולארי נאנס ג'וניור שבהחלט יכולים לעזור לכל מיני קבוצות בליגה.

יש גם משחק הלילה שבו לא אמור להיות משהו שונה מאשר בפעם הקודמת אז לא הייתי ממליץ לקום במיוחד דווקא למשחק הזה.

לא יופיעו הלילה: בפיניקס כולם ישתתפו בחגיגה, אצל ניו אורלינס זאיון ממשיך להשאיר את כולנו במתח ימים ולילות מתי הוא מתכוון לחזור.

עוצרים בווגאס: נראה לי שהייתה לי אג'נדה בפסקאות האחרונות, מוזמנים לגלות. סאנס ב 25 וקצת יותר פוקוס כדי לא לבנות מתח מיותר.

לפוסט הזה יש 423 תגובות

  1. אותי מסקרן יהיה לראות האם הסאנס ישנו משהו בהגנה על מנת לא להיקלע לפיגוע גדול כל כך הריבאונד.
    העובדה שהפליקנס משחקים הרבה דקות עם צמד גבוהים קלסיים מאפשר להם להגיע בקלות לריבאונד ההתקפה בכל פעם שאייטון יוצא מהצבע לעזור בהגנה/אחרי חילוף.
    יכול להיות שהם רון ההפוך על הפוך זה לתת יותר מקום לקמרון ג'ונסון וברידג'ס יחדיו. הצמד יכול להפוך את המיס מאצ' לעזה ששווה מבול של שלשות מוחות מצד הסאנס.
    .
    אחלה פריוויו. תודה.

    1. מסכים לגמרי. אם הגבוהים של הפליקנס היו גם הקלעים המרכזיים שלהם היה צריך למצוא פתרון יצירתי בהרבה אבל ההגנה המוגבלת שלהם לא תוכל להעניש על סמוך בול כזה.

    2. זה היה עניין של הרבה כדורים שפשוט לא שמו עליהם יד – לא חושב שצריך לשנות משהו בהגנה. קצת יותר פוקוס זה הכל.

  2. לדעתי הפתרון של אטלנטה, בטח אם אדבאיו לא ישחק, צריך להיות אקסטרה סופר סמול בול ולנסות לגרור את מיאמי לתחרות קליעות. אטלנטה יכולה להעמיד חמישיות בהן כולם קולעים מבחוץ, ההגנה תהיה מחרידה אבל לדעתי כדי לנסות לאתגר את מיאמי הם חייבים לחשוב מחוץ לקופסה – משהו שקשה מאוד כשהמאמן שלך הוא נייט מקמילן, על בשרי חוויתי זאת.
    מעניין יהיה לראות את ההתאמות של ממפיס מול מינסוטה, בעיקר כמו שציינת כיצד מגבילים את הגראביטי של החתלתול. נקודה נוספת מעניינת – האם דיאנג'לו ראסל יכול להיות אקס פקטור? משחק קודם הוא היה מכריע אבל בהתחשב בעובדה שטאונס ןאדווארדס לא יבואו ככה לעבודה כל יום, החשיבות שלי תגבר.
    ויש גם פיניקס פליקנס היום, נו שוין, רק שלא יהיו פציעות.
    תודה רבה על פריוויו נהדר, לא אתנגד אם פריוויו שלם יוקדש לנסיכת פרס מדליקת המשואה

  3. פריוויו מעולה לערב מעניין.
    ממפיס ינצחו כי חייבים, פיניקס ברור שמנצחים, השאלה מה יקרה במיאמי – האם העכברוש יתן בראש או שוב יצא חפוי ראש.

  4. תודה אינדיאני. ממפיס כי אין ברירה, פיניקס כי הפער האמיתי הרבה יותר גדול מאשר המשחק הראשון ומיאמי כי העכברוש לבד לא יכול

  5. תודה אינדי פריוויו מעולה. אני מסכים איתך לגבי זיהוי הבעיה שהיתה במשחק של ממפיס. החתול כל הזמן משך את אדאמס מאזור הנוחות שלו בצבע וכתוצאה מכך הצבע של ממפיס היה פרוץ וגם היתה בעיה בריבאונד אדאמס לא אמור לסיים עם שלושה ריבאונדים. מה שאמרת עם JJJ – מסכים. ג'נקינס קיבל הרבה מחמאות העונה מעניין אם יעשה את ההתאמות – תכלס קצת מאכזב שהוא לא עשה את זה תוך כדי המשחק הראשון.
    במיאמי הולכת להיות מלחמה היום זו התחושה שלי טריי יגיע זועם בידיעה שהמשחק הזה הוא מלחמה על הסדרה כולה. למיאמי יש תחליפים לא רעים לבאם (דדמון ויוסטריבאן ) אבל לטאקר אין תחליף והוא זה שאמור היה לפחות חלקית לסייע בשיתוק של יאנג. . יהיה מעניין בקיצור. לא יהיה קל אבל אני מהמר על מיאמי

  6. Sources: There’s optimism Dallas Mavericks star Luka Doncic will return for Game 3 (Thursday) or Game 4 (Saturday) vs. Jazz. The calf strain that Doncic suffered on April 10 is improving and workouts over next two days could determine comeback timing.

  7. כל מי שכותב שיוקיץ אוברריטד טועה בגדול. דנבר חסרה את מספרי 2 ו 3 בהיררכיה וזה חיסרון קריטי מול קבוצה כמו ג"ס. לעומת זאת, שימו את יוקיץ בג"ס במקום גרין והקבוצה תזכה באליפות בהליכה. גרין שחקן הגנה אדיר , מרכז נהדר בהתקפה והחוסם הכי טוב לקלעים ועדין יוקיץ בג"ס יצור מפלצת בלתי עצירה אפילו יותר מזו של 2017.

    1. איך ההשוואה לגרין מעידה על משהו שקשור ליוקיץ'? אולי נחליף אותו עם מרקוס סמארט ואז גם בוסטון ייקחו אליפות בהליכה? מה לגבי אדבאיו?
      .
      מה-MVP מצפים לדברים שגרין לא באיזור חיוג שלהם

    2. הרגת אותי הרנגן. גם אם תשים את יאניס במקום גרין יקחו אליפות בהליכה או את יאניס במקום סימונס. ההשוואה מורידה מיוקיץ.
      .
      כמו שאור ציין יוקיץ שחקן בקליאבר של MVP אתה לא משווה אותו לגרין.האמת צריכה להאמר הוא לא שם פלייאוף כבר שנתיים שהוא שלילי בסדרות פלייאוף מול קבוצות רציניות הוא לא מסוגל להשפיע בהתקפה כמו בעונה הסדירה והופך לשחקן אנושי מאוד (סביב ה50% אפקטיבי); ובהגנה הוא איום, עונה שעברה פורטר שיחק לידו בפלייאוף ופינקס מעכב אותו, עונה לפני דיוויס התעלל בו…
      .
      ליוקיץ בנתיים אין מה למכור בפלייאוף, והוא המגה סטאר שסובל יוצר מכולם בהבדלים בין הפלייאוף לעונה הרגילה שאין תיאום והגנה.

  8. בצד אחד האשך בצד שני שמעון, האחד רוצה העכברוש ינעל האחד רוצה העכברוש ינגב, ואני ודה שוט בצנטרישוט במושב כפול מביטים מהצד. מעניין לראות אם יאנג ינקום במיאמי או ידרס שוב.

  9. מה שיאנג עשה בשתי דקות האלה זה זיקוק של למה אנו שונאים אותו.
    חובת צפייה לכולם.
    עומד בלי לזוז כשהכדור לא אצלו בהתקפה
    משליך לבנים משלוש סתם כי בא לו באמצע החיים מול שמירה (קיבל בלוק לפרצוף באחת מהן)
    דריבל דריבל דריבל בריק
    כל שיש לו זה לחפש עבירות זבל, תואם הארדן וחניך מצטיין

  10. יאנג משחק כאילו המשחק הראשון רוכב על כתפיו. הוא חייב לשכוח מהמשחק הראשון ולשחק חופשי כפי שהוא משחק תמיד. החטאת הפאול שלו היא דוגמא שהמשחק הראשון עדיין מטריד אותו

  11. שימון, מה יהיה?
    למשחקי שפיכלי אתה לא מתעורר, הקבוצה שלך…. אבל למשחקים של החורדה אתה כן?
    פייי, איך נפלו גיבורים.
    הנה גמני פה, מנסה להגניב רעל.
    האמת אחלה הגנה של אטלנטה בדקות האחרונות וחרא שיפוט. קולינס היה צריך לקבל שם קליעות וגם פלייגראנט היה אבל השופטומטמים נתנו כדור מהצד

  12. חחחחח הוארטר הכלב שובר את הקרש וינסנט לוחץ את טריי כל במגרש למנוע מסירה חח ראיתם פעם מישהו עושה דבר כזה על השקץ ב19 שנה 😂 איזה זבל האנטר נראה לא מחוייב גם מקודם נפל לא קם שעה סתם המניאק במקום לרוץ להגנה

            1. קיירי ורונדו?

  13. טרה יאנג 1-6 מהשלוש ועדיין הוא מטיל כדורי ברזל שני מטר מאחורי קו ה3 הוא לא קרי שיכול לקלוע מטווחים כאלה ביציבות.

      1. הם יותר טובים איתו כי הוא כוכב ויכול לקלוע , אבל השיטה בנוייה סביבו כמו סביב יוקיץ בדנבר ו כשביכול שהוא יוצא הם נכים. הוא משאיר אותם לא מעט לבד בהתקפה.

    1. זה ה"חכמת משחק" שלו בליגת הwwe. הדביק עבירת אוויר אחת להאנטר מנסה עוד אחת מקווה שמקמילן אומר את זה לשופטים. זה המשימה שלו כי חכדורסל לא צריך אותו. הייתי מכניס איזה גיאנג לתת לו בטעות מרפק לראש

  14. גימי הוא חתול רחוב
    כל חייו נמצא בחוב
    הוא קם ונחבל
    אבל לא מתבלבל
    כל איוושה ונגיעה הוא נופל

  15. WWA, איזו עבירה היתה שם על אדבאיו?
    אני ראיתי שחקן עומד במקום, באם נכנס בו בדרך לסל ומקבל 2 קליעות

  16. לא סובל תחולדה אבל גם לאורי בא לי רע בעין, הלוואי שאטלנטה מעיפה את מיאמי ומנחם לס משדר לנו חצי גמר מהבית כשאטלנטה מעיפה את פילי….

  17. רזי, קראתי מה שכתבת למעלה. אני לא הולך יותר למשחקים ובמיוחד לא לאטלנטה. חונים שם תחת ה-I-75 והכניסה לאולם היא כמו משימה צבאית. אני עם הלפטופ? NO WAY! (אבל יש לי כתב כאן – רועי)

  18. חחחחח ראיתם איך מיאמי שמו 2 על טריי לחץ על כל המגרש לתת לאחרים ודלון רייט איבד כדור חחח מה שמוזר למה לא שומרים ככה כוכבים אחרים בליגה? ראיתם את השקץ 19 שנה נשמר ככה?
    חבל ההוקס היו צריכים להוביל איזה 10 נתנו מלא נק חינם מהקו להיט ומלא מלא איבודים מיותרים גאלו לבד כל הערב לא פוגע בכלום

  19. איזו שלשה של דיאנג'לה, היה צריך להיות אנד וואן שם אבל השופטוטים….
    מצד שני כן נתנו קליעות

  20. דאנילו שם יותר מדיי ג'ל, נכנס לו גם באף ובעין. היה צריך לחפןף במחצית אולי היתה נפתחת הסתימה במוח מכל הג'ל והזריקות גם היו נכנסות

  21. בוגדונביץ ריצה של 8-0 שהוא אחראי אלייה, שגילנארי מכר אותנו והורטר מוריד סלעים והאנטר לא מסוגל לקלוע, יש את בוגדונביץ

  22. מקטמבל צריך ללמוד מספולסטרה איך מאמן טוב מגיב.
    ספולס חטף עכשיו שתיים ועוד שלשה, מייד טיימאאוט. בלי לחשוב.
    חטפת 5? יש שינוי מגמה וצריך לשנות אותה שוב.
    לחזק את ההגנה לשבור את השגרה.
    ככה מאמן טוב עושה

  23. להיט חסר שחקן שישים סל מכלום. באטלר לא ממש כזה, וגם ביום כזה של 30+ שלו הוא לא מכריח מהלכים שצריך (כמו בריצה האחרונה של ההוקס).
    הירו יכול ליצור, אבל הוא עדיין לא תמיד מסוגל לגבור על השומר שלו בכדרור.

  24. מונטי חטף שלשה ומיד פס"ז. לא שהיתה פה איזו ריצה, הוא מרגיש קצת נירפות בהגנה מיד מגיב.
    בגלל זה פיניקס הובילה כל השנה. יש כישרון ויש מאמן שיודע למקסם אותו.

  25. שיר הבוקר
    Give me fire
    של GBH
    ,
    Smoke and fire are burning bright,
    We'll set the tinderbox alight.
    Rising from the ashes the phoenix lives,
    Life and death the red flame gives.
    .
    Give me fire,
    On which I feed,
    Give me fire,
    'Cus it's a need.
    Real fine, I can tell,
    Real fine really burns in hell.
    .
    Take a breath the heat surmounts,
    Your mind wanders, you have your doubts.
    Brain goes numb, in the heat, body glows,
    You cling to your seat.
    .
    Give me fire,
    On which I feed,
    Give me fire,
    'Cus it's a need.
    Real fine, I can tell,
    Real fine really burns in hell.

    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    .
    It's on my head if I burn,
    Sit next to me and take your turn.
    Don't blame the flame by which I'm fuelled,
    One day by fire we'll all be ruled.
    /
    Give me fire,
    On which I feed,
    Give me fire,
    'Cus it's a need.
    Real fine, I can tell,
    Real fine really burns in hell.
    /
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    /
    Give me fire,
    On which I feed,
    Give me fire,
    'Cus it's a need.
    Real fine, I can tell,
    Real fine really burns in hell.
    /
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)
    Give me fire!!! x(Give me fire eyer)

  26. רק זה עכשיו היה חסר לסאנס…
    Phoenix Suns guard Devin Booker left Game 2 of his team's Western Conference matchup with the New Orleans Pelicans with a hamstring injury, head coach Monty Williams told TNT's Allie LaForce (h/t Malika Andrews of ESPN).

  27. והנה שוב הוד מגעילותו שקציפי. כל ההצגות האלה גועל נפש.
    זה לא כדורסל. לא כשהשקץ או שקציפי או יוקיץ או תריי או סמאחטה או דונקיץ.
    גועל נפש של כדורסל אבל מי שעושה את זה הכי הרבה זה השקציפי

  28. קארמה איז ציפי ביץ….
    מאז שהפך לשקץ לפני כ 10 שנים, עוד בקליפרס, הקארמה הרעה רודפת אותו.
    זה הגורל שלו.

      1. צודק
        אבל ככה זה כשציפי מוביל את הליגה באנטי כדורסל. אפילו סמאחטה נדבק.
        זו הזנייה של המשחק שכולנו אוהבים. הוא מקבל את היחס כמוביל הטרנד.
        הייתי על העגלה שלכם כשרוביו ניהל את העניינים. השתקצתם כשהשקציפי הגיע. שחקן מהולל שהורס תכדורסל
        הנה יצא עוד חרוז

  29. עכשיו אחרי שבוקר נפצע םיניקס צריכים לפנות לשחק המקס השני שלהם אייטון
    שתרם היום הרבה עם 10 נקודות והגנה של יוקיץ'
    מה, too soon?

  30. ניו אורליאנס שעלו מהפליי אין שמו לאטמה למובילה הבלתי מעורערת של האן בי איי ולשקציפי הקופץ על שחקנים.

  31. ההיסטוריה חוזרת על עצמה
    כריס פול מעולם לא ניצח משחק פלייאוף כשסקוט פוסטר שופט…..וגם לא ניצח היום

כתיבת תגובה

סגירת תפריט