שבת בבסיס: כל הילדים קופצים רוקדים / יוני לב ארי

בתחילת עונת 2019, היתה הרגשה מיוחדת באוויר. הליגה יצאה לדרך, ואיתה הקריירה של ארבעה שחקנים צעירים, שאמורים היו להיות "הפנים של הליגה" בשנים הקרובות. אז היו אלו פרננדו טאטיס ג'וניור, ולדימיר גררו ג'וניור, פיט אלונסו וכריס פאדאק. שלושת הראשונים אכן הכניסו צבע לחיים שלנו, האחרון קצת פחות. עכשיו, עם בואה של עונת 2022, יש לנו כבר רשימה חדשה, ולא פחות מרשימה, של ילדים שיכולים להיות "דה נקסט ת'ינג".

אוניל קרוז (צילום: Pittsburgh Post-Gazette)

שם: בובי וויט ג'וניור

גיל: 21

קבוצה: קנזס סיטי רויאלס

עמדה: בסיס שלישי / שורט סטופ

אחרי שפספס בגניבת בסיס אחד עונה של 30-30 במיינורס, וויט ג'וניור מגיע לכבוש את הדבר האמיתי. כבר במשחק הראשון הביא האינדפילדר, שנבחר שני בסיבוב הראשון ב-2019, את הריצה המנצחת הביתה, וגרם לאוהדי הרויאלס לשיר: "בובי, בובי…". בינתיים הוא לא מצליח להתרומם, ומחפש את ההום ראן הראשון בקריירה, אך קצת סבלנות, גם זה יבוא.

כבר התחיל לחתום למעריצים. בובי וויט ג'וניור (צילום: ottumwacourier.com)

שם: חוליו רודריגז

גיל: 21

קבוצה: סיאטל מארינרס

עמדה: סנטר פילדר

הקבוצה שהביאה לעולם את קן גריפי ג'וניור ואלכס רודריגז, מתהדרת ביהלום הבא שלה – אאוטפילדר שנחשב ל-Pure Hitter הטוב לגילו. בעונה שעברה הוא חבט 347. במיינורס, אך לא רשם מספיק הופעות, כך שחוסר הניסיון עלול לפגוע בו בתחילת הדרך. וזה אכן מה שקורה בינתיים, עם פתיחה של 4 מ-32, אפס הום ראנס ודאבל בודד.

יכבוש את הליגה? רודריגז (צילום: albat.com)

שם: ספנסר טורקלסון

גיל: 22

קבוצה: דטרויט טייגרס

עמדה: בסיס ראשון

הבחירה הראשונה של דראפט 2020, והנה הוא כבר פה. אם רודריגז הוא החובט עם הפוטנציאל הגבוה ביותר, טולקרסון מחזיק בטיקט של ה-פאוור. וכבר בתחילת הדרך, הפירסט בייסמן הספיק להעיף שני הום ראנס בשמונת המשחקים הראשונים שלו, אחד מהם הפך פיגור 1:0 לניצחון 1:2, בקנזס סיטי מול הרויאלס.

כבר החל להסתכל לשמיים. טולקרסון (צילום: espn.co.uk)

שם: ברייסון סטוט

גיל: 24

קבוצה: פילדלפיה פיליס

עמדה: כל עמדות האינפילד

האינפילד של הפיליס די מסודר, עם דידי גרגורייס, אלכ בום (כשהוא לא זורק ליציע) וג'ין סיגורה, ועדיין, ג'ו ג'ירארדי מוצא דרך לשם את סטוט חמישה משחקים בבסיס שני, שניים בשלישי ואחד כשורט סטופ, מה שמלמד על הוורסטיליות שלו. בספרינג טריינינג הוא הדליק הרבה זרקורים עם ממוצע חבטות 419. ו-OPS של 1.094, אך בינתיים הוא לא מצליח להמריא במייג'ורס.

מכוון גבוה. סטוט (צילום: thatballsouttahere.com)

שם: אוניל קרוז

גיל: 23

קבוצה: פיטסבורג פיירטס

עמדה: שורט סטופ

אולי, השחקן המלהיב ביותר ברשימה הזו. קרוז קיבל טעימה של שני משחקים ב-2021, והספיק להלהיב עם הום ראן ו-3 מ-9. גם בספרינג הוא ליהטט עם שני הום ראנס ו-333, פלוס OPS של 1.067, אך עדיין לא קיבל את הצ'אנס האמיתי. עושה רושם שכשזה יגיע, כולנו נדע ונרגיש.

מוציא הרבה אנרגיות. גרין (צילום: frontofficesports.com)

שם: האנטר גרין

גיל: 22

קבוצה: סינסינטי רדס

עמדה: סטארטר

הבחור, שנבחר שני בדראפט 2017, טייל הרבה במיינורס וסוף סוף מקבל הזדמנות. אין הרבה פיצ'רים, לא משנה בני כמה הם, שמסוגלים לזרוק מהר כמוהו. במעט ההזדמנויות שקיבל, גרין כבר הספיק לעבור את ה-100 מייל לשעה מספר לא מבוטל של פעמים. עד כה ב-10.1 אינינגים הוא פסל 13 שחקנים בסטרייק אאוט, כשממוצע של הפאסט בול שלו עומד על 99 מייל לשעה. וואו.

ישכיח את פוזי? בארט (צילום: KNBR)

שם: ג'ואי בארט

גיל: 25

קבוצה: סן פרנסיסקו ג'איינטס

עמדה: קאצ'ר

היורש של באסטר פוזי? מדובר בבחור קצת יותר מבוגר מהאחרים, שכבר קיבל צ'אנס ב-2020, כשפוזי העדיף לנוח בעונת הקורונה. זה לא ממש הצליח, אבל אולי הפעם כן? פוזי פרש רשמית, והתפקיד כולו של בארט. ובשבעה משחקים הוא הראה שלפני הכל הוא מסוגל לטפל ברוטיישן מצליח, ובמקביל לחבוט 273. עם OPS של 976. ושני הום ראנס. בהחלט יש למה לצפות.

אברמס. שורט סטופ העתיד של סן דייגו? (צילום: nbcsandiego.com)

שם: סי.ג'יי אברמס

גיל: 21

קבוצה: סן דייגו פאדרס

עמדה: שורט סטופ (משחק גם בסיס שני ורייט פילד)

נבחר שישי בדראפט 2019, וכבר ב-20 המשחקים הראשונים שלו במיינורס רשם בכל משחק חבטה אחת לפחות. אחרי שהרשים בכל הרמות במיינורס, את 2022 הוא פתח בליגה של הגדולים, כשהפציעה של פרננדו טאטיס ג'וניור בהחלט עזרה. בינתיים הוא מתקשה להרשים, עם הום ראן בודד וממוצע חבטות 115., אך לפחות הגנתית הוא עושה את העבודה, עם אפס ארורס ב-53 אינינגים.

העיר סן דייגו, תקשיבי לי טוב (צילום: fumblenanet.com.br)

שם: מקנזי גור

גיל: 23

קבוצה: סן דייגו פאדרס

עמדה: סטארטר

נבחר שלישי בדראפט 2017, וכבר בתיכון הספיק לזרוק נו היטר, וסגר שם עונה על 1:12 עם ERA בלתי נתפס של 0.08. הוא טס למעלה בכל הרמות, ולמרות העיכוב בשל היעדר מיינורס ב-2020 (קורונה וזה), הוא הצליח להמשיך ולהתקדם, בדרך לבכורה במייג'ורס ב-15 באפריל 2022, בדיוק לפני שבוע. והשורה? 5.1 אינינגים של שתי ריצות, שלושה היטס, שלושה סטרייק אאוטס, בסך הכל בהחלט בסדר.

בינתיים לא הולך לו. לודלו (צילום: projectoftheweek.com)

שם: ניק לודולו

גיל: 24

קבוצה: סינסינטי רדס

עמדה: סטארטר

מדובר בפיצ'ר לפטי גבוה, שנבחר שביעי בדרפט 2019. כבר אחרי שבעה משחקים הוא קודם מ-A ל-AA, כשגם שם הוא ליהטט עם ERA של 1.01. גם ב-AAA הוא המשיך היכן שהפסיק, עם ERA של 1.84, מה שפתח לו את הדלת לליגה של הגדולים. עד כה בשני משחקים הוא רשם שני הפסדים ו-ERA של 8.00, בתקווה שאלו חבלי לידה בלבד.

השתלב מהר. פנייה (צילום: fansided.com)

שם: ג'רמי פנייה

גיל: 24

קבוצה: יוסטון אסטרוז

עמדה: שורט סטופ

היורש של קרלוס קוריאה? פנייה אמנם לקח חלק ב-37 משחקים בלבד ב-2021, אך הרשים בליגת החורף הדומיניקנית, והחלל שהותיר אחריו קוריאה פתח לו את הדלת. עד כה, בשמונה משחקים במדי האסטרוז, פנייה חובט 345. עם הום ראן, טריפל ושלושה דאבלס, ונחשב למרענן הרשמי של הקבוצה.

העתיד כבר כאן? ראצ'מן (צילום: NBC Sports)

שם: אדליי ראצ'מן

גיל: 24

קבוצה: בולטימור אוריולס

עמדה: תופס

מזמן לא היתה בקמדן יארדס כזו ציפייה לצעיר שעולה כיתה. למעשה, מאז שמאני מצ'אדו עלה למייג'ורס ב-2012. הבחירה הראשונה של דראפט 2019. אחרי שקרע את המיינורס ב-2021, והפרידה של האוריולס מפדרו סוורינו, הציפייה היא שראצ'מן יגיע לבולטימור ממש בקרוב.

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 11 תגובות

  1. תודה יוני, בחירה נהדרת בנושא, אין כמו הילדים שעולים לעונה הראשונה שלהם בליגה של הגדולים.
    דבר ראשון צריך לזכור שיש לנו אחד שעדיין רוקי, אבל כבר התחיל לשחק בעונה הקודמת, וואנדר פרנקו, לך תדע אולי ירשום דאבל רוקי וmvp העונה, או לפחות ישאיר את הג׳קי רובינסון בטאמפה. התחיל נהדר, עם wOBA של 444, OPS של 1.024 ו18 ריצות שהוא חבט או רץ.
    דבר שני, יש שלושה סוגי רוקיז שאפשר לשים לב אליהם, הראשון והמיוחס ביותר אלה הרוקיז שתופסים עמדת שדה משלהם, למשל ג׳רמי פנייה, פרנקו כאמור, חוליו רודריגז ואחרים. הסוג השני הם כאלה שעולים לספסל, ויצטרכו להשיג את המקום שלהם בזכות עבודה קשה, מה שלפעמים בא על חשבון הצלחה, ו-ודאי שהיכולת ההתקפית נפגעת כשעולים יום כן יום לא יום למה לא.
    הסוג השלישי הוא הזורקים. אלה אני סופר בנפרד כי גם אלה שעולים לרוטציה וגם אלה שעולים לספסל סובלים מאותה בעיה, והיא שאתה יכול להיות פיצ׳ר נהדר, אבל אם אתה משחק בטייגרס (כמטאפורה), אם אתה רוצה לראות מספרים טובים בטור הW ולא לראות מספרים גבוהים בטור הERA, כדאי שתזרוק יותר נו-היטרס מנולאן ראיין בכל הקריירה שלו.
    ואם כבר, יהיה מעניין לראות מה הולכים לעשות באוריולס עם כל הכשרונות הצעירים שעולים שמה. יש בבולטימור המון כשרונות, קהל מאוד נאמן וחבל שכל מה שהם רואים זה 3-4 שנים טובות עד שהשחקן מועבר בטרייד כי אף אחד לא מתכוון לשלם לו את מה שהוא רוצה.

  2. אגב, טור משעשע בפאנגראפס מצא שכל הקריאות של סטרייקאאוט נגד חוליו רודריגז עד עכשיו היו לכדורים מחוץ לסטרייקזון, כלומר 8 מ8 פעמים הוא לא ניסה לחבוט בכדור שלא היה בזון והשופט קרא את זה כסטרייק שלישי נגדו. אז כמובן שמי שעומד ומסתכל שלא יתלונן וכו, אבל עדיין, כשהנתון הדבילי הזה יתאזן, אולי גם שאר הנתונים שלו יתאזנו.

  3. תודה יוני. בחירה טובה.
    אני אוהד יאנקיס כמו כמה מכם כאן, כולל יוני, אבל במקרה יצא לי לראות קצת בייסבול באמצע הפלייאוף בכדורסל וקצת התאכזבתי כשהיאנקיס החליטו לתת WALK לקבררה בקומריקה פארק, העיקר שלא יחבוט את ה-3,000 נגדם. קטנוניות לשמה.

        1. כן, אבל להגיד ״העיקר שלא יחבוט 3000ף זה לא נכון
          עד לאותו. רגע פסלו אותו שלוש פעמים, בפעם הזאת הם עשו מה שכל אוהד דטרויט היה מצפה שהקבוצה שלו תעשה אם זה היה הפוך…

    1. ונניח שזו הסיבה שהוליכו אותו, מה רע? אף אחד לא רוצה להיות זה שמופיע ב״השיא הושג נגד…״ אז לא מהמקפצה, לא מוליכים 4 מ4, אבל אט-באט אחרון, אחרי שפסל שלוש פעמים, אני הייתי מוליך אותו אלא אם התוצאה ממש 10-0 לטובתי ואז זה באמת מוגזם.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט