סיקור משחקי הפליי-אין של רביעי / עמיחי קטן

צמד משחקי הפליי-אין של הלילה קבעו מי המנצחות שיתארחו אצל קליבלנד והקליפרס בהתאמה לקרב המכריע על המקום ה-8 בעוד יומיים, ואילו המפסידות מצטרפות ל-10 הקבוצות שכבר סיימו את חלקן העונה. מי שמחפש תוצאות – בסוף כל משחק.

אטלנטה הוקס – שארלוט הורנטס:

המשחק נפתח עם שלשה של לאמלו, אליה יאנג הגיב עם 2 משלו, ו-5 נקודות של וושינגטון שהעניקו לשארלוט את היתרון. גלינארי והרטר שמרו את ההוקס קרובים כשברידג'ס הגיב בצד השני, ואז החלה ריצת 17- 3 של ההוקס, כשהם מנצלים את השמירות הכפולות על טריי יאנג לזריקות קלות, ועולים ליתרון דו-ספרתי. מונטרז הארל עלה מהספסל של שארלוט וקלע 6 נקודות מול בוגדנוביץ' שהוביל את מחליפי אטלנטה, ושלשה של מקדניאלס קבעה 32- 23 להוקס בסיום הרבע הראשון.

וושינגטון והארל המשיכו להיות יצרני הנקודות של שארלוט כשבאטלנטה כולם חוץ מיאנג קולעים, ושלשה של אייזאה תומאס צמצמה ל-8. 2 דקות ללא נקודות הסתיימו כשיאנג מצא את הרטר, אבל ברידג'ס סייע להפרש לרדת ל-6. גלינארי הגיב עם 8 אישיות עם סלים של יאנג ולאמלו בין לבין, וההוקס שוב חזרו להובלה דו-ספרתית. וושינגטון ורוזיר צמצמו ושלשה של לאמלו שוב הורידה ל-6, אבל זריקה רעה שלו אפשרה לטריי יאנג לסגור את המחצית עם סל שקבע 60- 52 לאטלנטה.

מי שבלט לאורך הרבע השלישי היה דיאנדרה האנטר, כשיחד עם שלשה של יאנג הם הגדילו את ההפרש ל-14 לפני שרוזיר צמצם אותו בחזרה ל-8. בהמשך, האנטר הוסיף עוד 12 נקודות כמעט רצופות, כשרק 2 מהקו של יאנג וקצת של ההורנטס הפריעו לרצף, וההפרש כבר צמח לסביבות ה-20. שארלוט איבדו את הראש וההפרש המשיך לצמוח והגיע ל-102- 76 בסיום הרבע השלישי. ברבע האחרון לא היה שום שינוי משמעותי וההפרש אפילו גדל עוד טיפה.

בסיום – 132- 103 לאטלנטה שנוסעים לליל סדר בקליבלנד לקרב ישיר על הזכות לפגוש את מיאמי בפלייאוף. שארלוט מסיימים עונה טובה יותר מהקודמת, אבל בדיוק באותו מקום.

יאנג היה חלש במחצית הראשונה עם 3/13 מהשדה, ועדיין הוביל את קלעי אטלנטה עם 24 נקודות ו-11 אסיסטים, האנטר קלע 22, 16 מתוכן ברבע השלישי, והוסיף 7 ריבאונדים, גלינארי קלע 18, קאפלה קלע 15 עם 17 קרשים ו-3 בלוקים ובוגדנוביץ' את הרטר קלעו 13 כל אחד.

אצל ההורנטס, לאמלו קלע 26 ב-7/25 מהשדה והוסיף 8 אסיסטים, רוזיר קלע 21 ב-8/22 מהשדה, וושינגטון קלע 17 עם 2 חסימות וברידג'ס קלע 12.

ניו-אורלינס פליקנס – סאן-אנטוניו ספרס:

המשחק נפתח עם איבוד של הספרס וליי-אפ של מקולום במתפרצת, אבל הספרס הגיבו עם 2 שלשות של ואסל וסל של מארי בין לבין ועלו ליתרון 8- 2. אינגרם הגיב עם 4 נקודות רצופות ופולטל ענה לו עם שני סלים כשבין לבין הרב ג'ונס קולע סל משלו. ולנצ'יונאס דייק פעם אחת מהקו ועוד 4 של אינגרם השלימו מהפך ושלחו את הספרס לפסק זמן בפיגור 13- 12.

אינגרם מצא את מקולום לסל ודייק פעם אחת מהקו בחזרה מפסק הזמן, אבל לוני ווקר הגיב בסל משלו. אינגרם המשיך ללהוט והגיע כבר ל-11 ברבע בזמן שמארי צמצם וזאק קולינס קבע שוויון 20. בשלב הזה, אינגרם ירד לנוח ומקולום קלע את ה-4 הבאות של הפליקנס כשריצ'רדסון קלע פעם אחת בצד השני וג'ונס של הפליקנס קבע יתרון 26- 22 לזכותם בסיום הרבע הראשון.

אפשר לפרט הרבה על הרבע השני, וזה ייעשה עוד רגע, אבל הוא עמד בסימן שתי דמויות מרכזיות – סי ג'יי מקולום וחוזה אלברדו. לוני ווקר פתח את הרבע עם שלשה, אבל מקולום ענה בריצת 7- 0 פרטית, ואחרי עוד סל של ווקר אלברדו תפר שלשה שקבעה יתרון 9. ווקר ופולטל השאירו את הספרס בעניינים כשמקולום מדייק עוד פעם, ואינגרם קבע יתרון דו-ספרתי ראשון לפני ששלשות של ואסל וטריי ג'ונס (של הספרס) צמצמו ל-4.

חוזה אלברדו הגיב עם שלשה שנייה שלו, אליה הגיב ואסל עם הרביעית שלו במשחק, ולנצ'יונאס הוסיף 2, אבל פולטל וקלדון ג'ונסון צמצמו את היתרון של ניו-אורלינס ל-45- 43. ולנצ'יונאס דייק פעמיים מהקו ושלשה של ריצ'רדסון צמצמה לנקודה, אבל שוב הגיע מקולום שתפר שלשה והחל את המומנטום הקבוצתי של הפליקנס והאישי שלו שוב.

ריצ'רדסון קלע פעמיים מהקו, אבל מקולום מצא את אלברדו לשלשה, ואחרי זה 1/2 מהקו של הרכז הרוקי קבעו יתרון 6. מקולום המשיך בשלו עם עוד 5 רצופות והעלה את הפליקנס ליתרון 11. ריצ'רדסון צימק, אבל מקולום קבע את תוצאת המחצית עם ליי-אפ שקבע יתרון 61- 50 לפליקנס. מקולום קלע 19 נקודות ברבע ב-7/7 מהשדה, ובסך הכל 27 במחצית הראשונה, ואילו אלברדו קלע 10 ברבע הזה ב-3/3 לשלוש.

אינגרם היה הראשון לקלוע במחצית השנייה, ומארי הגיב עם מהלך 3 נקודות. אינגרם קלע ליי-אפ נוסף ושלשה של הרב ג'ונס קבעה יתרון שיא של 15, שנשמר אחרי סלים של פולטל את ולנצ'יונאס. מקולום קבע יתרון שיא של 17 לפני שפולטל צמצם, וההפרש הגיע שוב ל-17 אחרי שלשה נוספת של ג'ונס. ואסל ומארי ניסו להשאיר את הספרס בעניינים, אבל הפעם ולנצ'יונאס השיג כמה סלים בצבע ומחצי מרחק וקבע יתרון שיא של 21.

קלדון ג'ונסון קלע את 6 הנקודות הבאות, צמצם ל-85- 70, ושלח את ווילי גרין לפסק זמן שגמר את דקת המנוחה של ולנצ'יונאס. הפעם היה זה נאג'י מרשל שקלע עבור הפליקנס והגדיל שוב את הפער ל-18 לפני שהגיעה שלשה של לוני ווקר. התגובה של הפליקנס הייתה שלשה של מקולום (ספויילר אלרט – הנקודות האחרונות שלו במשחק) וטריי ג'ונס קבע את תוצאת הרבע – 92- 75 לפליקנס.

אינגרם ומרשל הגדילו שוב את הפער ל-21 בתחילת הרבע האחרון, אבל אז הפליקנס הפסיקו לקלוע כש-8 הזריקות הבאות שלהם מהשדה הלכו החוצה, והיו גם 3 איבודי כדור ב-6 הדקות האלה, כש-1/2 של ולנצ'יונאס מהקו היה כל התפוקה שלהם עד ל-5 הדקות האחרונות. בצד השני, ג'ונסון קלע 6 ופולטל עוד 2 שהתחילו את הריצה, לפני ביקור העונשין של ולנצ'יונאס, ואילו אחרי זה היו אלה 2 מהקו של מארי עם שלשת של ואסל וריצ'רדסון שקבעו 97- 91 בלבד.

מארי החטיא הזדמנות לצמצם עוד יותר, והפעם הפליקנס מצאו תגובה עם 4 נקודות של אינגרם ו-2 של ולנצ'יונאס שקבעו שוב יתרון דו-ספרתי. ואסל צמצם בשלשה נוספת וג'ונסון קלע אחת מהקו, אבל אינגרם הגיב עם 2 וג'ונס עם עוד 2 ושוב ההפרש דו-ספרתי. שלשה מספר 7 של ואסל הובילה את המאמץ האחרון של הספרס, אבל אלברדו מצא את ולנצ'יונאס להטבעה וסיים בליי-אפ בעצמו, ומשם זה כבר לא באמת שינה.

בסיום – 113- 103 לפליקנס שנוסעים לליל סדר ב-LA אצל הקליפרס כשהמנצחת שם תיסע לפיניקס. הספרס מסיימים עונה שבה פופ עשה היסטוריה עם יותר הצלחה מהצפוי, ועדיין כנראה עם בחירה טופ 10 בדראפט.

מקולום הוביל את הפליקנס עם 32 נקודות (8, 19 ב-7/7, 5 ו-0 ב-0/3 לפי רבעים), 6 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, אינגרם רשם 27, 5 ו-5, כשהוא קלע 11 ברבע הראשון ו-10 באחרון, ולנצ'יונאס קלע 22 (12 ברבע השלישי) עם 14 קרשים ו-2 בלוקים, ג'ונס קלע 12 עם 2 חטיפות וחסימות וגם הרוקי הנוסף אלברדו קלע 12.

אצל הספרס, ואסל קלע 23 עם 7 שלשות, מארי ופולטל קלעו 16 עם 9 ריבאונדים כל אחד, כשהאולסטאר גם חילק 5 אסיסטים, ג'ונסון קלע 15 ב-6/20 מהשדה וריצ'רדסון את לוני ווקר קלעו 12 כל אחד.

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 53 תגובות

  1. תודה רבה עמיחי. האמת שהתעוררתי רק לחצי השני של ספרס-פליקנס שהתנהל בעיקר כמרדף של הספרס שלא ממש צלח, מקולום ווליצ'יונאס האנדרייטד הנצחי היו מצוינים ואינגרם תקע את המסמרים האחרונים בקלאץ' . מת על שחקני המשנה של ניו אורלינס , במיוחד צמד המופים אלברדו את ג'ונס.

  2. תם הטקס, והבחירה ה-9, עם קמצוץ סיכוי שתהיה אולי גם יותר גבוהה, בידינו. סך הכל עונה מצוינת בנסיבות, עם החלטות נכונות בנוגע לטווח הארוך. עכשיו צריך לבחור נכון בדראפט ולהמשיך להשתפר. גו ספרס גו!
    .
    תודה רבה עמיחי.

    1. נראה לי שזה היה משתלם בסוף, בכל מקרה לא הייתם מצליחים לעלות מעבר ל-7. אגב הקמצוץ שאתה מדבר עליו לא ל כך קמצוצי – 20% (לעומת 32% אם הייתם מצליחים להגיע ל-7, לא ממש שווה את ההבדל).
      תאמין בה ב-תשיעית היא שירתה אותנו היטב. בעידן הלוטרי כל פעם שבחרנו במקום אחר בטופ 10 עשינו דברים שהשתיקה יפה להם (ןאני מתעלם כאן מהפעם היחידה שאשכרה זכינו בלוטרי). בפעמיים שבחרנו 9 : מטריקס ואמארה.

      1. מסכים שכנראה אין הבדל משמעותי בין 9 ל-7, אבל עם קצת פחות דקות ליאנג ופורבס יכולנו גם להיות שם, ועם כל הכבוד למשחק הלילה, הניסיון שנצבר בו גם הוא אינו משמעותי. נו טוף. מטריקס ואמארה זה לא פרנצייז אבל זה מצוין, איפה חותמים?

    2. מאנו הרוח הספרסית הפופוביצ'ית ניצחה פה שוב, גם לא הוציא את חיל השריון, גם שמר על בחירה טופ 10 וגם יש בסיס צעיר ומעניין להמשך בדמות מורי, קלדון ג'ונסון, וואסל ושות'.. השאלה היחידה שנשארה היא מה יחליט פופ הקיץ בנוגע לעצמו.

        1. כל הרשימה למעט הבחירה הראשונה זה לא שחקני הפרנצ'ייז שלהם פופוביץ' או אוהדי הספרס מפללים ומייחלים… באמת שהיה להם יותר קל להביא כוכבים אם הם היו מגיעים עם כלום ושום דבר לפלייאוף מאשר מדשדשים להם.
          אבל נראה מה פופוביץ' יצליח להוציא…

        1. הדירוג נערך לכבוד ה'זכייה' של הוויזארדס בבחירה התשיעית בדראפט 2019 (בו בחרו בהאצ'ימורה. ובדיוק כרגע מישהי מאחוריי באוטובוס לאילת מדברת ביפנית, אז עד הערב כבר אדע כנראה יפנית שוטפת), כשדני עוד יובש במכבי
          כשמאנו יערוך לנו מחדש את הדירוג לפני הדראפט, הוא כבר יעריך כראוי את הפלימייקר הסרבי הכי טוב בליגה

            1. ציפיות ציפיות. מאנו וגם אתה כתבתם -לא פרנצ'ייז. נראה לי התכוונתם להגיד לא ספרס…

            2. כתבתי "לא שחקני הפרנצ'ייז להם פיללו" וזה בניגוד ל"הם לא שחקני פרנצ'ייז" – שאת זה לא כתבתי.

            3. צודק, פרשתי את זה לא נכון – שזה בעצם 'לא ספרס'…

      1. אז העניין הוא לחסוך עונה אחת בחוזה הגדול של הייוורד (לעונה הבאה + זו שאחריה) לעומת ראס (לעונה הבאה בלבד) ולהוציא עוד איזה בחירה מהלייקרס בתמורה

        1. הייוורד פציע ויקר, אבל כשהוא משחק הוא יושב בול על הקבוצה ומשדרג אותה.
          מה יש לקבוצה שמקבלת 30+ דקות לערב מלאמלו ורוזייר לעשות עם ווסטברוק על המגרש (שלפי השמועות מתנגד עקרונית לבייאאוט)?

          1. לחשוב שנה קדימה ולפתוח עוד אופציות, זה לא שהם הולכים לכבוש את הליגה בסערה עם הייוורד בשנתיים הקרובות

            1. אז השאלה היא אם היתרונות של שנה בחוזה ואולי בחירת דראפט שווים יותר לקבוצה מסטגנציה אפשרית של לאמלו ליד ראס.

            2. אכן

  3. תודה על הסיקור!
    כל הכבוד לספרס שניסו לתת פייט ולא להרים ידיים.. מאחל למיקי שיצליחו לזכות בבחירה במיקום טוב בדראפט.
    אטלנטה-קליבלנד יהיה מפגש מעניין מאוד.

  4. מזל טוב לסן אנטוניו ספרס.
    בסדר, הפסדתם והרווחתם בחירה גבוהה יותר או משהו. אבל יותר חשוב מזה – פעם ראשונה העונה שמשחק של הספרס שודר בטלוויזיה ארצית בארצות הברית.
    לשם השוואה, הספרס מטוטנהאם שודרו יותר פעמים ברשת ארצית.

      1. יארפ.
        זה לוח השידורים העונתי של הספרס: https://sportsgamestoday.com/NBA/2021-2022-san-antonio-spurs-schedule.php
        המשחק מול ממפיס, ב-26 בינואר, הוא היחיד שאני רואה שהיה אמור להיות משודר באחת מהרשתות הארציות הגדולות באמריקה – ESPN. אלא ש- https://www.commercialappeal.com/story/sports/2022/01/21/espn-replaces-memphis-grizzlies-vs-san-antonio-spurs-heat-knicks/6613637001/

          1. אה, אז תגיד ספרס.
            אז כן. למשל: https://www.sportingnews.com/us/soccer/news/manchester-city-vs-tottenham-tv-stream-bet-premier-league/gdvrknkbwvlawh69kkkwogwz
            אז גם אם לא מחשיבים את USA כרשת גדולה מספיק (שמשדרת אותם קצת יותר משום מה), היה עוד משחק-שניים שלהם ששודר ב-NBC העונה.

            1. הsoccer עושה השתלטות עויינת…

  5. היום היה צחוקים בדקה אחרונה של המשחק למאלו ורוזיר ניסו לנפח סטט בכל הכוח, למאמלו היה באטרף זה קרע אותי מצחוק. הכי מצחיק היה שההוקס ביזבזו את השעון 24 מטעמי כבוד ואז למאלו מהר לקח כדור ורץ לקלוע ונחסם חחחחחחח נקרעתי מצחוק באמת

  6. עוד עונה נגמרה,
    התרגלנו להישאר מחוץ לפליאוף, מעניין שבלי דרוזן
    הצלחנו להגיע לאותו מקום בדיוק.
    אני לא יודע אם אפשר לקחת משהוא מהמשחק מול הפליקנס, או בכלל מהעונה האחרונה.
    מארי נראה כל העונה כמו גרסה מעודנת של ווסטברוק, קשה לבוא בטענות על המשחק האחרון, בכל זאת חזר מוירוס רציני.
    וואסל נראה כמו הדבר האמיתי, ועכשיו כשדירק וויט כבר לא כאן דווין קיבל לפחות ממני את תווית הבן האהוב והאנדרייטד. קלדון היה ביום לא טוב, אבל אהבתי את המנהיגות ואת הביטחון, הוא כמעט לבדו הצליח להחזיר אותנו לתמונה בסוף הרבע הרביעי.
    זה לא סיכום רישמי, אבל למרות שלא עשה פריצה כמו שקיווינו (אני חושב שדז'ונטה אשם בזה), קלדון שיפר מאוד את הקליעה מבחוץ, עם חדירת הטנק שלו לצבע וקליעה של 40% מחוץ לקשת, אולי בעונה הבאה נראה אותו מקבל את המפתחות יותר.
    ריצ'רסון תוספת סולידית, את ווקר אפשר לסכם כאכזבה.
    שתי נקודות אחרונות:
    אני מחבב את פלטל, וגם היום הוא היה בסך הכל בסדר, אבל JV חגג עליו, וזה מה שגמר לנו את המשחק, אני הרבה זמן חושב על זה, פלטל הוא רים פרוטקטור טוב, והפך לשחקן מאוד סולידי וחביב על אוהדי הספרס, אבל צריך להסתכל על זה בעיניים פקוחות, הוא לא מתאים כסנטר ראשון בקבוצת פליאוף.
    פרימו פרימו… לסיים עונה במשחק מאופס זה לא נעים… הבחור צעיר מאוד ומלא בפוטנציאל, אבל לפחות כרגע, הוא מרגיש לי יותר לוני מאשר קלדון.
    ניפגש בסיכום

כתיבת תגובה

סגירת תפריט