מעורב הופס לליל הסדר: "לא. אני לא מתכונן להיות מאמן הלייקרס", הגיב בראד סטיבנס, וקיירי אירוינג ישחק רעב נגד הסלטיקס בגלל צום הרמדאן / מנחם לס

0.'בן סימונס נתקל ברגל של שולחן ופצע את ברכו בצורה כזאת שהוא לא חוזר עד העונה הבאה'

אני לא יודע אם לצחוק או לבכות. רגע אחד בן סימונס עלול לחזור למשחק הראשון של הנטס בפלייאוף, ורגע שני הוא ניתקל ברגל של שולחן, נפצע, ולא ישחק עד העונה הבאה. אני לא יודע אם הוא משחק עם הנטס עם ראשו (הדפוק) או אם הכל נעשה בקואורדינציה עם הקבוצה.

בכל מקרה, זה מה שקראתי ברגע האחרון לפני שאני הולך לישון, ב-BLEACHER REPORT:

Ben Simmons, who was ramping up for the playoffs, will miss the remainder of the postseason after bumping his knee on a coffee table, per @ShamsCharania

1.אתמול, כשישנתם, התפרסמה הודעה שהלייקרס הציעו את עמדת המאמן לבראד סטיבנס

היום בראד סטיבנס הרגיע את כל הרוחות, ז"א אלה שהאמינו שזה אמנם קורה:

No. Not entertaining,” Stevens said to https://www.masslive.com/celtics/2022/04/brad-stevens-shoots-down-lakers-coaching-speculation-im-definitely-not-leaving-to-go-to-la.html, . “First of all, I have no idea what my future holds. I’m in one of those positions where someone decides to move on from me and this is the world we live in. I’m definitely not leaving to go to the Lakers. I know that for a fact.”

2. חייב הסבר

השבוע קבלתי מסר מגולש מתנדב שכתב פוסט לאתר שקיבל מעל 30 תגובות אבל תגובתי חסרה.

זוהי טעות. באותו יום שקבלתי את המסר של המתלונן בשעה 14:20, השעה בישראל הייתה כבר 21:20. אני הגבתי לפוסט של המתלונן (כמו שאני מגיב ל-90% מהפוסטים) בצהריים, כשבישראל היה כבר ערב, והתגובה שלי – כמו כל תגובותי – פורסמה מאוחר באותו יום שהכתבה הוכנסה, והכותב החמיץ אותה.

אני קורא בעיון כל כתבה, וכמעט תמיד מגיב.

3. סטיב קר אמר שסטפן קרי ישחק בשבת נגד דנבר, אבל…

...אבל "במספר דקות מצומצם בגלל 'POST-INJURY MANAGEMENT"

סטף שמע זאת והדם עלה לו מיד לראש. הוא טיפוס שרוצה לשחק כל משחק, כל הזמן:

4. חדשה טובה מאד לקליבלנד ורעה מאד לאטלנטה האוקס

הקאס העלו את עמדת הסנטר של קליבלנד קבאליירס ג'רט אלן מ-'לא ישחק' (WNP) ל-'QUESTIONABLE', למשחק הערב בקליבלנד שגם היא וגם אטלנטה האוקס חייבות לנצח כדי לתפוס מקום 8 בפלייאוף. המפסידה מתחילה לשחק גולף.

אלן בן ה-23, לדעתי 'השחקן המשתפר' של העונה שבר אצבע בכף ידו השמאלית ב-6 למרץ. אלן היה באמצע BREAKOUT SEASON כשאצבעו נשברה. אם ישחק הוא מביא באמתחתו 16.1 חיצים, 10.8 זכוריות, ו-1.3 גגות למשחק.

5. ג'ון קולינס, שקיוו שסוף-סוף ישחק, לא ישחק נגד קליבלנד

בסך הכל נקע באחת מאצבעות כף הרגל והוא כבר חודש באזרחי. בעתון המקומי שלנו ACJ פירסמו אתמול שהוא סוף סוף יעלה במשחק הערב נגד קליבלנד. לפני כמה דקות יצאה הודעה מאטלנטה.קום שהוא לא ישחק, אלא אם כן אטלנטה מנצחת ומתחילה את הפלייאוף.

6. קיירי אירוינג: 'אללה אקבאר – الله أكبر. בגלל הרמדאן אני משחק רעב… לא לפיתה וחומוס. אלא לפצח את הסלטיקס'

מעטים יודעים שקיירי אירוינג התאסלם באפריל שעבר. הוא לא עשה מזה עסק גדול. "זה רק בין אללה וביני…זה לא עניין למדיה, ל-NBA, או למיליוני האוהדים שלי ברחרי העולם…". את המילים האלה הוא אמר לג'רד גרינברג היהודי מ-TNT. "אתם חוגגים פסח. הנוצרים חוגגים פסחא. אנחנו צמים ברמדאן מאחרי זריחת החמה עד אחרי שקיעת החמה כדי להרגיש רעב במשך היום. רעב להתאחד עם אללה".

אז עכשיו קיירי מאמין שהעולם שטוח, שזה בלוף שהאמריקאים הגיעו לירח, ושאללה הוא האלוהים ומוחמד נביאו. הוא אמר לגרינברג היהודי:

It’s a journey with God, and I’m not alone in this. We hold our prayers and meditation very sacred … so I’m walking with faith, and that’s all that matters. When I get a chance to do this in this type of arena … I’m humbled,” Irving said.

הוא כמובן לא השחקן הראשון לשחק בימי הרמאדן: חאכים אולג'ואן עשה זאת בהצלחה. בתקופה שלנו אנס קרטר עושה זאת, אבל רק אחרי שיחות עם חאכים וקבלת עצות מתי כן לאכול ומה לאכול.

קיירי אמר לזאק זו מהנטס נשיון: "אללה לימד אותי כיצד להפוך את הרעב שלי לרעב לנצח את הסלטיקס. זה רעב שאני מייחל לו מאז הורדתי את הגופייה הירוקה". מצד שני קנטר למד כיצד להתמודד עם הרעב ישר מפיו של סגנו של אללה, חאכים אולג'ואן בכבודו ובעצמו: https://larrybrownsports.com/basketball/enes-kanter-advice-hakeem-olajuwon-playing-fasting/494812.

עכשיו ביתר רצינות: אולי במשחקי המזרח הצום לא יהווי בעייה קשה במיוחד, אבל כשיתחילו המשחקים נגד המערביות (אם הנטס יגיעו לכך) הצום מתמשך עוד 3 שעות בגלל הבדלי הזמנים ואז הצום הופך לבעייה הרבה יותר רצינית במשחקי חוץ.

7. לפי ג'ייסון בופורד (ואני מסכים איתו ב-100%) מאמן הניקס ת'יבודו הוא הדבר הגרוע ביותר שקרה להם בשנים האחרונות

דובי שלנו כתב אתמול פוסט מצויין על הניקס של העונה הרגילה שזה עתה הסתיימה. יום לפניו ג'ייסון בופורד כתב את הפוסט שלו על הניקס בו הוא מוצא נאשם אחד ויחיד למפלה הנוספת – והרגילה בשנים האחרונות – של הניקס, המשחקת ב-MSG שהוא המכה של הכדורסל ושלא ראה אליפות מאז 1973. אגיד לכם מה: כשאחד שחי בניו יורק את כל שנות הזוהר של הניקס בשנות ה-70, ואז את שנות הזוהר עם פט ריילי בשנות ה-90 (אמנם ללא אליפות בגלל הזריקה מה-3 של ג'ון סטארקס נגד יוסטון במשחק ה-6 במקום לתת אותה ליוברט דייויס, ובגלל מייקל ג'ורדן), אני לא מבין כיצד האוהדים לא פולשים לאולם ואומרים: "נמאס לנו עם שנים של כדורסל מחורבן!"


אסכם בקצרה את מה שבופורד כותב, ואוסיף משלי כהנה וכהנה.

למה ת'יבודו הוא המאמן הגרוע ביותר שיכול להיות בניקס? הניקס משחקת במנהטן. מרכז העולם. הלב של העולם. העיר שלעולם לא יושדנת. העיר שגיבוריה הם בייב רות', מיקי מנטל, יוגי ברה, לו גריג, ג'ו דמאג'יו בבייסבול. מרק מסייה, רוד גילברט, פרנק באוצ'ר, ווייט צ'קוק, בריאן ליץ' בהוקי. פרנק גיפורד, מייקל סטרהן, לורנס טיילור, אלי מנינג, סם האף, פיל סימס, Y.A טייטל, פרנק טרקנטון בפוטבול, וכמובן וולט פרייזר, וויליס ריד, אירל מונרו, ביל בראדלי, אירל דה פירל מונרו, פט יואינג, ג'ון סטארקס, ברנרד קינג, דייב דבושר, צ'ארלס אוקלי, אנטוני מייסון, בוב מקדו, מרק ג'קסון, סטפן מרברי, אלן יוסטון, ג'רי לוקאס…לא בסדר גודל של יכולת אלא בסדר שהם קפצו לי לראד.

ומה עם פרנק סינטרה?

ניו יורק תמיד הטורגלה לטופ שבטופ. והנה היא כבר עשר שנים עם שחקנים שאני בקושי זוכר2-3 בע"פ. הניקס עבר 20 שנה הדבר המשעמם ביותר בעיר המעניינת והצעירה ביותר.

ומי המאמן שלה? הטיפוס המבעית, אימתני, מפליץ, בולם, מדלדל, ומקברי, ובאותה שעה העקשן, מקשה, והסרבן מכולם, וכדי להוסיף שמן למדורה הוא גם המשעמם, בנלי, אפור, כועס, ויבש באישיותו – הדבר הנוגד יותר מכל דבר אחד למה שצריך להיות מאמן בעיר המשעשעת, העליזה, הבידורית, והספורטיבית בעולם.

בופורד כותב:

For Tom Thibodeau haters, this was a banner year of watching his flaws get in the way of any sustainable success. If you type Thibs into the Twitter search engine, you’ll find allegations of gross incompetence. It’s hard to blame them. I’ve seen him play Alec Burks and Evan Fournier together – a pairing that is so dull it makes Jane Campion’s Power of the Dog feel like another In The Cut. I’ve seen the team trade for Cam Reddish, only for Thibs to not play him citing “he has to earn it in practice first.” I’ve seen him play Alec Burks over Immanuel Quickley to the point of exhaustion, then criticize fans who question his rotations by saying “everyone likes the backup quarterback until he has to start.”

אנחנו נזכרים בערגה ברד הולצמן, היהודי הקטן שאחרי כל משחק היה מוריד שתי כוביות וויסקי ואומר ביידיש אחרי כל נצחון "קינעינהרע" ביידיש. או פט ריילי עם חליפות הארמני שלו (כל חליפה – $12,000). או ג'ף ואן גנדי אוחז ברגליו של אלונזו מורנינג – הננס אוחז את הענק – להגן על לארי ג'ונסון… אלה היו המאמנים המתאימים לעיר, ולא הטיפוס הזה ת'יבודו שלא חייך כבר 43 שנים.

הבעייה של ת'יבודו היא שהוא מאמן כל משחק – אפילו ביתרון 30 או בדפיציט 30 כאילו היה זה משחק 7 בגמר אליפות ה-NBA.

בופורד מסכם זאת הכי טוב:

There is being a coach who knows your team and being a coach who is unable to adjust because they are too stubborn. Thibodeau has never been able to find the subtle but significant difference between those two thought processes. Thanks to Julius Randle, the Knicks beat the “unserious” accusations — at least for a year. His use of Derrick Rose was imaginative; often putting him with Quickley to create an environment of controlled chaos that both men thrive under. Whatever Thibs was doing last season, for the most part, it worked. The Knicks were also lucky. Everything that you pay for Nerlens Noel for – his herculean length, his timing, and his nose for rim protection – happened last season. Every reason why you shouldn’t pay Nerlens Noel – his lack of attention on offense and his brittle bones – has also happened this season. What hasn’t changed this season is Thibs’ inability to change.

8. קווין דוראנט בוחר את ה-MVP שלו

9. פטריק בברלי בוכה אחרי הנצחון על הקליפרס

לפעמים העארסים הגדולים ביותר הם הבחורים הרגישים ביותר. פטריק בברלי ממינסוטה וולבס פרץ בבכי אושר ללא מעצורים מיד אחרי נצחון מינסוטה על הקליפרס 104-109 שהבטיח לנטס מקום 7 ופגישת סיבוב ראשון נגד הממפיס גריזליז. הקליפרס תתמודד במשחק אחד נגד הפליקנס לקבוע מקום 8.

פטריק לא יכול היה לעצור בדמעותיו כאילו קבוצתו זכתה באליפות.

וצ'ופר לחג הפסח:

PRIME KEVIN DURANT VS PRIME LARRY BIRD

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
108 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
ברוך רובין
ברוך רובין
15/04/2022 4:13:02

1.תודה מנחם, אף אחד לא רוצה ״לאמן״ את השיקוץ, למה סטיבנס שיש לו עדיין שם טוב בליגה יבחר להיות בובה על הקווים.
.
2.קיירי ארווינג אהבל שלא ברא השטן לא דבר חדש, לגבי צום לפני משחקים אין בזה שום דבר רע, בנזמה פירק את צ’לסי כאשר הוא בצום. מקווה שזאיון השמן יתחיל גם לצום.
.
3.אטלנטה קבוצה חלשה, לדעתי הקאבס מנצחת עם אלן או בלעדיו.
.
4.לא יודע איך קבוצות נוגעות בזבל כמו תיבודו, הניקס זה רק האחרונה מבין שלל כשלונותיו, היה צריך לעוף מהליגה ממזמן אבל מזל שיש קשרים (: שוב תודה מנחם אתה כמו מעיין בלתי נדלה

ברוך רובין
ברוך רובין
15/04/2022 4:22:05

לגבי הבעיות של תיבודו הם בעיקר שהוא מאמן שאין לו מושג בהתקפה , הספר תרגילים שלן לקוח משנות ה90, אין לו מושג ביחסי אנוש או בניהול רוטציות או משחק.
.
8. פטריק בברלי טיפש חגג כאילו זכה באליפות, חייבים לראות את הסרטון הזה על החגיגה
https://youtu.be/oITQRWO4Xjc

עידן
עידן
15/04/2022 4:45:43

נקרעתי מצחוק מהמשפט: מקווה שזאיון השמן יתחיל גם לצום

lironlade
lironlade
15/04/2022 14:42:20

בתור אוהד סלטיקס , אני יכול להרגיע את אוהדי הלייקרס. ממש לא הפסד גדול.
שיקוץ או לא שיקוץ… בוא נגיד בעדינות שלברון שחקן קצת יותר טוב מסטיבנס כמאמן. מילא היה בא עם קבלות.

עידן
עידן
15/04/2022 4:52:20

המסקנה שלי מתיבודו שהוא מתאים לשני מצבים:
1-עוזר מאמן שמתרכז בהגנה כפי שהיה בסלטיקס
2- מאמן לשנה אחת של קבוצות שבורות.לבוא לשנה להחדיר משמעת והגנה ולייצב את המערכת ובסוף השנה כשהמערכת כבר יציבה לפנות את המקום למאמן יצירתי יותר ולעבור לקבוצה שבורה אחרת

אשך טמיר המקורי
15/04/2022 7:02:12
Reply to  עידן

2 נכון, 1 כבר לא

trusttheprocess
trusttheprocess
15/04/2022 6:20:42

נראה לי מה שקראת על בן סימונס זאת בדיחה והסיפור לא אמיתי

דובי
15/04/2022 6:38:28

אם זה סתם חתום בשם שאמס זה פיברוק נועז מאוד

דובי
15/04/2022 6:46:22
Reply to  דובי

מצד שני, שאמס צייץ לפני כמה שעות שסימונס ינסה לחזור לקראת משחקים 4-6 מול בוסטון

shadow
shadow
15/04/2022 6:24:54

צום יעזור לו לשחק טוב יותר ובעיקר, למרבה האירוניה, יעזור למוח שלו.
ממליץ לכל מי שיכול, לצום כמה פעמים בחודש ולאמץ צום לסרוגין.
הכוונה בצום עם שתיית מים או תה.

Dor
Dor
15/04/2022 8:01:51
Reply to  shadow

אני מהמר על קצת וויתור עצמי של קיירי כשאף אחד לא רואה (חוץ מאללה…)

דה שוט
15/04/2022 8:36:51
Reply to  shadow

צודק שאדו – כמה שפחות לאכול – יותר בריא.

Guy d
Guy d
15/04/2022 12:22:49
Reply to  דה שוט

דווקא זה לא הלך כ"כ טוב בשואה

אור
אור
15/04/2022 14:23:32
Reply to  Guy d
shadow
shadow
15/04/2022 15:44:04
Reply to  Guy d

גם לך עושה רושם שזה יעזור למוח

דובי
15/04/2022 6:32:10

ת'יבודו הוא אכן מאמן מיושן, מקובע, ממורמר תמידית, זועף כרונית ונוהם כדרך דיבור. הקארד בלאנש שהוא נתן העונה לרנדל היה הדבר שהרס לניקס את העונה, ובזה אין לי ספק.
אבל!
הצעירים מתים עליו.
איך אני יודע את זה? קודם כל הם מכבדים אותו ומקשיבים לו. ת'יבודו היה המאמן היחיד שהגיע לכל משחקי ליגת הקיץ, ששאר המאמנים מתייחסים אליה כמו למטרד שאליו שולחים צעירים שנלחמים על חוזה. הניקס, בהשראת ת'יבודו, תרגלו שם את הצעירים עם הוותיקים יותר, והמאמן בעצמו ירד מדי פעם לפרקט לדבר עם החבר'ה לפני משחקים.
זאת רק דוגמה אחת.
במהלך העונה היה מקרה שהוא הסתער על שופט והשחקנים הם אלה שתפסו ורסנו אותו.
הם יודעים שהוא בעדם 48 דקות, שהוא דורש מהם רצינות ומתייחס אליהם ברצינות, גם בדקה ה48 במשחק ה82 מול אורלנדו.
בעיני המתבונן מהצד זה מגוחך. אבל בשביל מקברייד, גריימס וסימס זה כבוד ותחושת ערך אמיתית.
ועובדה שכל אחד מהצעירים הרבים של הניקס, קוויקלי, טופין, מקברייד, גריימס וכו, נמצא היום במקום יותר טוב ממה שהיה בתחילת העונה.
זה לא אומר שת'יבס מאמן טוב, ולא שהוא מסוגל להביא את הניקס להישגים, ובטח לא שהוא המאמן שההנהלה תבחר לקחת איתה להמשך.
אבל זה אומר שלא מעט שחקנים בניקס הרוויחו מהנוכחות שלו על הקווים בשתי העונות האחרונות.

דוקטור רזי הופמן
15/04/2022 10:31:39
Reply to  דובי

+ מליון
כל מילה בסלע!

דובי
15/04/2022 6:34:44

ובנוגע לסימונס, אני מאמין שהאירוע האידיוטי הזה אכן התרחש, כמו שאני מאמין שהאוסטרלי הדביל הזה לא היה "מוכן נפשית" לשחק במדי הסיקסרס, וכמו שאני מאמין שיש לו בעיית חרדות שרק לפסיכיאטר, לא פסיכולוג אבל כדאי שגם פסיכולוג יהיה מעורב, יש סיכוי לפתור.

דובי
15/04/2022 6:37:18

על קיירי אני בכלל לא רוצה להתחיל לדבר. אם אי פעם יחלקו דיפלומות על דפיקויות מוח הוא יקבל דוקטור לשם כבוד ומקום חניה שמור בתוך משרדי ההנהלה.

פה איתמר
פה איתמר
15/04/2022 7:25:23
Reply to  דובי

כל מילה

עידו גילרי
15/04/2022 11:00:46
Reply to  דובי

מה כבר הוא עשה לך עכשיו.
אי אפשר להפוך אותו לשעיר לעזאזל כל פעם שבא לנו להוציא קיטור.

אור
אור
15/04/2022 14:25:47

למה לא?

עידו גילרי
15/04/2022 14:26:25
Reply to  אור

אוקיי – אפשר, אבל לא יפה…

אור
אור
15/04/2022 14:36:09

חחח. יש תחרות קשה עם סימונס

A Ljos: Resurrection
15/04/2022 15:42:30
Reply to  אור

בואו פשוט נזרוק על שחקן אחד את כל הדברים הרעים שיש לנו להמציא, לדמיין, להשליך, להשעיר, על שחקן אחד ונעזוב את השאר. קשה לעקוב כבר מי זה מה ואת מי אמורים לשנוא בשנאה יוקדת השבוע. ניקח שחקן אחד ונדביק הכל עליו.
אני מציע את ברטאנס. גם אחד שכבר פגע במאמי הלאומי החדש, גם אחד שכנראה הולך לעבור מספיק בין קבוצות כדי שנוכל לזרוק עליו דברים חדשים בכל פעם וגם יש לו את הפרצוף הזה שלו שאם ממש רוצים ומחפשים אז בטוח אפשר לראות בקלות כמה הוא דוש.

אור
אור
15/04/2022 14:36:45

ראס נחלש במשך העונה ונאלץ להסתפק השלישי

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

סימונס הגיע למצב שבו אפשר להאמין עליו הכל. בעיה.
.
בנוגע לתיבודו – לא חושב שהוא מושלם, אבל אי אפשר להפיל עליו את המצב של הניקס, שמדשדשים כבר שנים ארוכות. יש שם, כנראה, לא מעט בעיות נוספות.
.
לא חושב שדוראנט יכול להתמודד מול בירד – מדובר באחד השחקנים היחידים שקולעים ברמה של דוראנט, אבל בשאר ההיבטים של המשחק בירד טוב יותר. פשוט לא כוחות.
.
חג שמייח מנחם.

חתוליו
חתוליו
15/04/2022 7:59:11

אם זה היה 5*5 או אפילו 3*3 היה לציפור סיכוי אבל ב1*1 דוראנט אוכל אותו בלי מלח. יותר גבוה, אתלטי ומותאם לקצב הרצחני ולטווחים של המאה ה21. בירד היה ענק בתקופתו ואולי אם היה משחק בעשור האחרון היה מתאים את עצמו למשחק של היום אבל על פניו זה של דוראנט בקלות

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
15/04/2022 9:25:27
Reply to  חתוליו

עם גאונות המשחק שלו היה מתאים כצמו היטב לתקופתנו וקולע יותר שלשות באחוזים גבוהים.
ונכון שבאחד על אחד לדוראנט עדיפות ברורה. אך אם בירד היה משחק היום אז הוא היה אוב יותר כי בענף הכדורסל שהוא ספורט קבוצתי ולא יחידני לבירד ייתרון ברור בגלל חכמת המשחק הגבוהה ביותר שלו והוא מנהיג ווינר לא פחות גדול ואולי אף יותר במידה מסוימת ובמכלול היכולות והתכונות בירד עדיף בפער ברור אך לא גדול.

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

ב-ד-י-ו-ק

סוסמעץ
סוסמעץ
15/04/2022 10:49:58

צודק מאה אחוז ציפור נדירה
==
וזה נכון למרות שKD הוא שחקן על

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  חתוליו

התכוונתי לחמש על חמש, אחד על אחד זה לא באמת כדורסל, אבל בכל מקרה – אין בן אדם יותר מותאם לקצב רצחני מבירד. הבן אדם חושב ומבצע בקצב של קריי-2, ומבחינת טווח הוא יכול לקלוע מחוץ לאולם, דרך התקרה, עם הבאזר, ועדיין הכדור יכנס. #אנשים_לא_מבינים_מי_היה_לארי_בירד_ובצדק_כי_אי_אפשר_להבין

חתוליו
חתוליו
15/04/2022 11:55:29

חבר'ה אתם נותנים לנוסטלגיה לנצח את השכל הישר. בירד נחשב בזמנו צלף על אבל קלע בסך הכל 649 שלשות בכל הקריירה, מה שסטף קארי קולע בשתי עונות. לדוראנט 1700 שלשות ועוד הזרוע נטויה והיד חזקה.
בירד שייך לדור הנפילים מז'אנר ה
Boots on the ground. לדוראנט אייקיו כדורסלני מהעידן החדש של המקפצים והמעופפים. עם כל הכבוד לבירד עם הטראש טוק והרגעים האיקוניים הרבים שלו דוראנט תמיד יהיה צעד וחצי לפניו

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  חתוליו

בירד קלע יחסית מעט שלשות מכיוון שאז זה לא היה לגיטימי לזרוק משם כאופציה ראשונה. המשחק השתנה. בירד היום היה סוג של… ובכן, דוראנט – שחקן שאתה לא יכול לתת לו מטר בערך מאזור החצי, אבל אם תיצמד אליו יכיש אותך בחדירה, או (ןבזה הוא היה פי אלף טוב מדוראנט) – במסירה או הטעיה ואז מסירה. שחקן חכם יותר, מגוון יותר, מקבל החלטות טוב יותר, קטלני יותר במאניטיים או בקיצור – לארי בירד.

חתוליו
חתוליו
15/04/2022 15:46:16

ראיתי קצת היילייטים של שניהם עכשיו, לדוראנט יש יתרון אתלטי בלתי ניתן לגישור במהירות, בניתורים ובעצם בכל אספקט פיזי של המשחק. הוא מוסר יופי של אסיסטים ויש לו ראיית משחק מצויינת.
תנסה צפייה השוואתית ביניהם ותבין על מה אני מדבר

Avri
Avri
15/04/2022 17:51:37

מה שמיקי אמר. ברור שזה ויכוח עקר ואין שום דרך להכריע לכאן או לכאן, אבל לעניות דעתי דווקא בירד היה אחד המרוויחים הגדולים מהכדורסל של היום. הבנאדם היה אחד הקלעים הכי גדולים בתקופתו (אם לא הגדול מכולם) וזרק פחות מ2 שלשות למשחק. בלתי נתפס במושגים של היום.

חתוליו
חתוליו
15/04/2022 11:56:15

כמו כן לא ככה משתמשים בהאשטאג

עידו גילרי
15/04/2022 11:58:35
Reply to  חתוליו

חחח, ואני חשבתי שלי יש בעיות…

חתוליו
חתוליו
15/04/2022 13:18:02

אני משתדל להצניע את זה בזירה הציבורית אבל יש דברים שאי אפשר לשתוק עליהם

עידו גילרי
15/04/2022 13:59:46

אכן, מכיר את התחושה…

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)
Reply to  חתוליו

#איך_משתמשים_בהאשטאג? (גילוי נאות – #אין_לי_טוויטר)

חתוליו
חתוליו
15/04/2022 15:38:45

בלי להכנס לכל הדקויות בשעת הנחת של שישי בצהריים, האשטאג צריך להיות קצר וקליט, כמו
Metoo#
או go_green#
או #בירד_מנגב

Avri
Avri
15/04/2022 17:52:45

גם אני יכול לסגור את היום בהרגשה שלמדתי משהו חדש. #שימושי_ביותר

פה איתמר
פה איתמר
15/04/2022 7:25:02

תודה וחג שמח מנחם.
בין אם מתיחה או לא אכן הזייה מה שקורה עם סימונס.

יהלי אולמר
15/04/2022 7:44:40

תודה רבה דוק וחג שמח לכולם!
נשמע שסימונס נפצע כדי להמשיך לכתוב את הספר שלו: "איך להוציא בוכטות כסף אך לא לשחק כדורסל"

ד"ר פופרס
ד"ר פופרס
15/04/2022 7:50:37

חחחחחחח
"לא. אני לא מתכונן להיות מאמן הלייקרס", הגיב בראד סטיבנס
ג'ני הזאת נעלולה,הבעיה שם זאת לא זהות המאמן,יש מאמן יש מנהל יש ג.מ כולם תחת כובע הבבון
האמת גם עציץ עם +- יעשה את העבודה בתור מאמן כל עוד הבבון שם.
האמת כל מאמן עם קצת שכל לא ינגע בגופה של השלייקרס,זאת מיטה רקובה
כמה מיץ יוצא מהגוויה של השלייקרס,מדהים ומרווה

דוקטור רזי הופמן
15/04/2022 10:34:49

🙂
יש לך עוד עגבנייה רקובה?

Zivke
Zivke
15/04/2022 7:57:26

תודה ד"ר, פסח שמח!

חתוליו
חתוליו
15/04/2022 8:01:15

תודה דוק וחג אביב שמח. אם וכאשר הנטס יפגשו עם קבוצה מערבית זה יקרה רק בגמר, הרבה אחרי סיום הרמאדן.

thetroll
thetroll
15/04/2022 8:03:21

מנחם תודה על מעורב עשיר ומעניין ההספק שלך זה משהו שמעורר השתאות.
חג שמח

שלהבת
15/04/2022 8:16:10

מנחם, חג שמח, זכות גדולה יש לנו לקרוא אותך מידי יום. תודה.

אשך טמיר המקורי
15/04/2022 11:12:54
Reply to  שלהבת

100+

FAN
FAN
15/04/2022 12:33:52
Reply to  שלהבת

+100
חג שמח למנחם היקר ולכל ההופסים התותחים

tt
tt
15/04/2022 8:54:25

בוסטון ברוקלין הולך להיות אש ותמרות עשן. קיירי מלך!
סימונס ימשיך להוות איום מהיציע מבחינת אחוזי קליעה זה המיקום הכי אפקטיבי שלו כרגע

Berch
15/04/2022 8:58:09

טבודו סיים את הסוס מזמן…. אני גם לא הבנתי מה הביאו אותו.
ובקשר למה לשתות אחרי צום אז אני והחברים ערכנו פעם מחקר לאורך תקופה לא קצרה והמסקנה היא כדלהלן:
ארבעת התנאים המושלמים להשתכרות הם
1. להיות רעב
2. להיות צמא
3. להיות עייף
4. להיות חולה
כך שברור שאחרי צום(ואופניים בכיפור) הדבר המתבקש לשתות זה אלכוהול שכן השפעתו היא היעילה ביותר.
מ.ש.ל
😊

אחד שהיה שם
אחד שהיה שם
15/04/2022 9:23:09

כאחד שראה את בירד מקרוב בעשרות משחקים ומעריץ מושבע שלו, וכמובן את kd במשחקים רבים, אני יכול להעריך ש kd ינצח במשחק בינהם. כמובן אם מדובר באחד על אחד. אבל, לא בקלות !
אכן kd גבוה יותר ( רצים מספרים בין 2.10 ל 2.12) אבל בירד הוא בסביבות 2.08 ולמרות שאינו אתלטי הוא הטוב ביותר שראיתי מבחינת תפיסת מיקום (מה שהתבטא בריבאונדים שלו). שניהם קלעי על מכל טווח ואני בטוח שבירד היה משתלב היום בהצלחה במשחקי השלשות המודרניים סטייל קרי…
לבירד גם הייתה שליטה מעולה בשמאל אבל החשוב מכל – הוא אחד משחקני הכדורסל החכמים שראיתי ומתאים את עצמו לכל סיטואציה (גב לסל, כניסות מפתיעות בימין ושמאל , קליעות על רגל אחת עם נפילה לאחור וכמובן תחרותיות אדירה. למרות הכל.. אין לי כמעט ספק שדוראנט ינצח הוא פשוט המיכלול השלם ביותר לשחקן כדורסל ודוקא בגלל צורתו המוזרה.. מראה (מרמה) של חוסר אתלטיות ושרירים הוא מותאם למשחק יותר מאתלטי על רבים , פשוט מכונת כדורסל הטובה לדעתי בהיסטוריה האחד שאולי היה מנצח גם את הגואט ג'ורדן (שגם אותו זכיתי לראות (.בלייב).

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

הכל נכון חוץ מהמסקנה הסופית – האינטליגנציה של בירד, על הפרקט או מחוצה לו, גבוהה פי 17 מזו של דוראנט, וזו לא ירידה על דוראנט, אלא אבחנה אובייקטיבית שנכונה לכל מי שאי פעם אחז בכדור הכתום, וכל הסקילז שבעולם לא יכולים לפצות על פער כזה. אל תתבלבל – מה שראית לא רק נכון אלא גם שווה ניצחון.

חתוליו
חתוליו
15/04/2022 13:30:33

ממה שאתה מתאר נשמע שהמאצ' אפ המעניין באמת זה בירד נגד לוקה .
ואם ניקח את זה צעד קדימה:
בירד, מג'יק, ג'ורדן, קרל מאלון והאקים
נגד
KD, סטף, לוקה, יאניס וג'וקיץ'.
כולם כמובן בפריים

Jonathan
15/04/2022 14:27:42
Reply to  חתוליו

יאניס משמיד את מלון, פריים סטף בלתי עציר מבחינת מג'יק (בלי תלות בהישגים כלליים), ג'ורדן לוקח את לוקה בקלילות.
לא יודע לגבי המצ'אפים האחרים. תיקו?

lironlade
lironlade
15/04/2022 14:50:35

באחד על אחד לא מעט היו מנצחים את ג'ורדן. אבל בשביל שאחד על אחד טהיה הוגן , צריך להתאים גבהים. את שאקיל אי אפשר היה לעצור לדוגמה. לא רק שהוא דוחף אותך לסל ומטביע לך על הראש , גם אם במקרה הוא החטיא הוא לוקח את הריבאונד. למעשה אין פוינט גארד טוב שינצח סנטר בינוני. מצד שני , אחד על אחד זה לא בדיוק כדורסל.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
15/04/2022 10:03:43

תודה רבה על המעורב המעולה

NFS
NFS
15/04/2022 10:37:10

תודה מנחם.
הסיפור עם סימונס נשמע פברוק

מומי החציל
15/04/2022 10:38:20

תודה דוקטור על המעורבב וחג שמח לכל בית ישראל
ספור לחג – ואז הגיע הקינוח
חג הפסח היה חג שלא אהבתי, בעיקר את ליל הסדר תמיד הרגשתי בו בדידות ועצבות.
עזבתי את הבית בגיל צעיר ובכל שנה כשהייתי מגיע לליל הסדר כל המשפחה כולל כל המשפחה הייתה עושה את הורסיה שלה לקושיות, סבתא ימימה הייתה שואלת – מה יהיה? מתי כבר תתחתן?
דודה שושנה עם המשפט הקבוע – נו אז? יש מישהי? אתה מחביא אותה? (אפשר לחשוב שמדובר באפיקמון
דוד מנשה אחרי הכוס הרביעית היה קצת יותר בוטה ושואל – תגיד אתה משתשמש בבולבול חוץ מלהשתין? ודודה אביטל הייתה נותנת לו מרפק ומלממלת משהו בצרפתית
המצב רק הלך והחמיר עם השנים כשאחים הקטנים שלי התחתנו ובהמשך הגיעו הנכדים.
נראה לי שבשלב מסויים כולם כבר התייאשו ממני.
עד לאותו ליל הסדר שהגעתי עם מרלין. את מרלין פגשתי בטיסת עבודה מדרום אמריקה, היא עברה במעבר והייתה האשה הכי יפה במטוס. הלב שלי דפק בקצב של 150 פעימות כשהיא עברה עוד ועוד כסא עד ששאלה – 35B?
עזרתי לה לשים את המזוודה בתא האחסון, היא התחילה לנהל איתי שיחה ומסתבר שגם היא הייתה ד״ר לביולוגיה.דיברנו וצחקנו במשך כל הטיסה, 12 שעות שעברו כמו 12 דקות. נחתנו בפרנקפורט, היא המשיכה לקופנהאגן
חשבתי זאת הייתה חברת הטיסה החד פעמית הכי מענייינת שהייתה לי בכל הזמנים. היא נתנה לי נשיקה על השפתיים ואמרה – ניפגש שוב בקרוב! בתל אביב!
האהבה ביננו פרחה, תוך 3 שבועות מרלין מצאה עבודה באוניברסיטת תל אביב ועברה לגור איתי.
החלטתי להגיע עם מרלין לליל הסדר ולעשות הפתעה למשפחה, היה בי צד שרצה להוציא להם אצבע משולשת ולהמתין לקושיות שלהם…
היו פקקים נוראים בדרך לצפון, אחרנו בכמה דקות ונכנסו אחרונים. כל השולחן החסיר פעימה כשראה את מרלין.
דוד מנשה שעוד לא לגם אפילו כוסית אחת אמר לדודה אביטל – ״שווה לאללה השוודית הזאת!״ היא שוב מלמלה משהו בצרפתית.
זאת הייתה הפתעה מוחלטת לכל השולחן
כולם כיבדו את מרלין והתרגשו עבורי. רצו הרבה לחשושים בשולחן.
מרלין שהייתה אחת שהחיוך שלה יכל להמיס את החרמון השתלבה נהדר בשולחן, אכלה ממאכלי החג ולא פספסה אף מנה. היא אפילו שרה בחריקת שיניים את השירים של ההגדה.
דוד מאיר אמר – ״אם סבתא ימימה הייתה בחיים היא הייתה מתה״
לאחר 8 מנות הגיע הקינוח המפורסם של דודה חדווה. עוגת שקדים וריבת חלב כשרה לפסח.
מרלין שרצתה לעזור התרוממה מהשולחן ואז …
היא שיחררה נוד שנשמע היטב בכל הקריות ובנוסף לכל הצרות הוא גם הבאיש את השולחן.
כל יושבי הסדר התפרצו בצחוק ודודה אביטל מלמלה משהו בצרפתית.
בדרך חזרה לתל אביב הייתה שתיקה מביכה, מרלין לא רצתה לדבר על המקרה.
כבר ביום ה 9 לעומר היא הייתה בדרך חזרה לדנמרק.
גם הבחורה הכי יפה בעולם, עם קצת מצות, חרוסת סלטים ו7 מנות של בשר עלולה להסריח את האויר והאווירה.
מאז הספקתי להתחתן, 2 ילדים והשנה שוב נוסעים לקרית מוצקין לחגוג את הסדר.
דוד יהודה כבר זקן אבל הוא בטח יאמר – ״יש מקום בממ״ד לכולנו? קצת לפני הקינוח של דודה חדווה….
ואני אומר לעצמי, למה אי אפשר לחגוג את בסדר שוב בזום, יושב מסובין בטרייניג ומפליץ חופשי
חג שמח!

עידן
עידן
15/04/2022 11:00:15

כל כך מתחבר לפוסט הזה

דוקטור רזי הופמן
15/04/2022 12:30:31

חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
בדיוק באמצע לפני הפואנטה השתחרר לי, דווקא אחק קולי קולות אבל בלי ריח….

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

ענק מומי! "התברר שגם היא דוקטור לביולוגיה" זו גאונות צרופה.

אור
אור
15/04/2022 15:49:35

הסיפור הוא לא של מומי

thetroll
thetroll
15/04/2022 18:20:51

ענק מומי :))))

סוסמעץ
סוסמעץ
15/04/2022 10:51:38

תודה רבה דוק
==
מה נעשה עם הדוד דרו הזה?
איזה אליל של שחקן ודמות מיוחדת
התאסלם? העיקר שימשיך עם הקרקס 🙂
==
וסימונס?
בדיחה רודפת בדיחה עד בלי די

ברוך רובין
ברוך רובין
15/04/2022 12:25:59
Reply to  סוסמעץ

סימונס זה לא חתוך בשק, זה חתול מת בשק (: לאיש אין בושה

ירושלמי
ירושלמי
15/04/2022 11:12:29

תודה מנחם
קשה לי להאמין שקיירי יוכל לשחק ברמה גבוהה במשך סדרת פלייאוף אינטנסיבית בזמן שהוא צם כל יום.
בן סימונס זה בדיחה שיצאה משליטה,מעניין כמה יקבל בחוזה הבא שלו.

Jonathan
15/04/2022 13:35:50

קיירי יהיה בסדר, מותר למוסלמים לאכול משקיעת החמה ועד עלות השחר. כל עוד המשחקים בערב והוא יקפיד לשנוץ קצת הוא יוכל איכשהו לאזן את הגוף.
נראה אותו מתגייר ועולה לג'אמפשוט עם בטן מלאה במצות.

רועי ויינברג
15/04/2022 13:46:08

תודה מנחם. מקווה שג'ארט אלן ישחק ואיכשהו אטלנטה תעוף, אבל כנראה לא יקרה

thog בוזז הדרכים
thog בוזז הדרכים
15/04/2022 13:51:29

אם קיירי ישחק נגד קבוצה מהמערב זה יהיה ביוני, כשהרמדאן כבר יהיה הרבה מאחורינו

פאקו
15/04/2022 14:55:43

אתה טועה. אליבא דקיירי, בוסטון נמצאת במערב.

אור
אור
15/04/2022 15:52:20
Reply to  פאקו

חחח, כך או כך זה לא משנה כי הצום הולך לפי איפה אתה נמצא

Jonathan
15/04/2022 14:19:03

לגבי בירד מול דוראנט:
1. כשעשינו את בניית הנבחרות לרגל בחירת ה-75 היה משהו שמאוד בלט לי – בהשוואת הישגים אפשר היה למקם שחקני עבר מסויימים לפני שחקנים נוכחיים בקלות. כשמדמיינים חלק משחקני העבר באותה הנבחרת עם שחקנים נוכחיים אז זה נהיה הרבה יותר מסובך. זה כבר משחק אחר.
2. את בירד דווקא קל לי לדמיין, רק מה – עם פציעות הגב שלו הוא כנראה היה רואה פחות מגרש מסימונס או זאיון…

etayef
etayef
15/04/2022 15:54:41

לשחקן כמו לארי בירד אין שום משמעות במשחק 1:1.

ירון, החלום
ירון, החלום
17/04/2022 3:25:55

בס"ד
תודה רבה מנחם.
סימונס כבר לא מעניין, ואני הייתי פעם מאוהדיו.
לא בטוח שהוא רוצה בכלל לשחק.
תיבודו, הוא רק אחת מהבעיות של הניקס. כרגע הסגל שלהם בינוני מאד.

אלכס דוקורסקי
17/04/2022 14:32:15

מנחם, תודה רבה וחג שמח. כפי שכבר נכתב כאן, זכות גדולה לקרוא את דבריך מדי יום.
לא ברורה לי ההתנשאות של הקוראים בתגובות השונות על קיירי אירווינג, אבל כל אחד ודעתו הוא.