יומן קליפרס-בסימן פליי-אין / הגולש אסף

עונה ארוכה, מלאת תלאות ופציעות עברה על הקליפרס כאשר בסיומה היא מתמקמת לה בבטחה במקום ה-8 בדרך אל טורניר הפליי-אין המערבי שם תפגוש את מינסוטה למשחק על כניסה לפלייאוף ובמקרה שתפסיד יהיה לה צ'אנס נוסף מול הספרס או ניו אורלינס.

הצד החיובי מבחינת הקליפרס הוא שבתוך כל הפציעות שתקפו אותה העונה (והיו הרבה) אל הטורניר המכריע של העונה מבחינתה היא תגיע בהרכב מלא מלבד קאווי כנראה כאשר היא קבלה חזרה את פול ג'ורג' ואת נורמן פאוול שהגיע מפורטלנד בטרייד דד-ליין והספיק לשחק משחקים בודדים בטרם נפצע .

את היומן הנוכחי נקדיש לחלוקת פרסים עונתית קצרה וניתוח היריבות של הקליפרס בפליי-אין.

המצטיין: הבחירה הטבעית אמורה להיות פול ג'ורג' הבעיה שהוא שיחק קצת יותר משליש עונה .

רג'י ג'קסון יכול היה להיות אופציה חלופית אבל כשמסתכלים על המספרים מדובר בשחקן טוב אך לא כזה שמישהו ידבר עליו יותר מדי. ולכן את התואר בעיניי ראוי למאמן הקבוצה טיירון לו שעל אף הפציעות הבלתי נגמרות, היעדרות של כוכב הקבוצה כל העונה ושל מי שאמור להיות מספר 2 שלו ⅔ מהעונה עדיין שמר על הקליפרס תחרותיים לאורך כל העונה ובתמונת הפלייאוף.

עם קידום שחקנים צעירים כמו קופי,מאן,הרנטשטיין או ברנדון בוסטון ג'וניור. לו יצר יחידה מגובשת ומחוברת שמצליחה בעיקר דרך ההגנה ולא מוותרת למרות האילוצים.

המפתיע: איזייאה הרטנשטיין בעונתו הרביעית בליגה פרץ לתודעה, הפך לסנטר מחליף בקליפרס ולשחקן רוטציה לגיטימי שנותן 8 נק', 5 ריב', 2.5 אס' וחסימה . ההתקדמות שלו איפשרה לקבוצה להיפטר מאיבקה הוותיק תוך ידיעה ברורה שיש סנטר מחליף ראוי לשנים הקרובות.

היציב: טרנס מאן שהיה העונה סמל לבריאות בתוך ים הפציעות של הקליפרס, שיחק 79 מתוך 80 משחקי הקליפרס העונה נכון לכתיבת היומן.  נותן הגנה טובה מאוד בכנפיים , העלה את מספר נק' מ-7 ל-11 נק' במשחק עם eFG%  של 54 ו-36% מהשלוש עם שלשה אחת למשחק בנוסף ל-5.5 ריב', 2.5 אס' וחטיפה ,

בקיצור האיש עושה כמעט הכל מהכל ונהפך לדבק של הקבוצה בשלבים רבים של העונה.

משחקי הכס: ניתוח היריבות בטורניר הפליי-אין

מינסוטה- מגיעה לטורניר אחרי עונה מצוינת. נשענת על עונת שיא של קא"ט בתוספת פריצה של אדוארדס ויציבות יחסית של ראסל יחד עם צמד הבולדוגים בוורלי את וואנדרבליט.

בגדול את העימות הזה אפשר לחלק כהתקפה של הזאבים אל מול ההגנה של הקליפרס, שתי קבוצות בעלות סגנון שונה בתכלית. מצד אחד מינסוטה היא הקבוצה שקולעת הכי הרבה בממוצע למשחק ,

מספר 2 בקצב המשחק ומדורגת 7 בליגה מבחינת אופנסיב רנטינג. מינסוטה הקבוצה שזורקת הכי הכי מעבר לקשת עם 41 שלשות למשחק וקולעת הכי הרבה זריקות משם כמעט 15 אך מדורגת רק 12 מבחינת אחוזים כאשר עושה זאת ב-36%. אפילו הסנטר שלה זורק כ-5 שלשות למשחק.

מנגד הקליפרס משחקת הרבה יותר לאט ומתון כאשר מדורגת 17 מבחינת קצב ומדורגת במקום ה-23 בליגה מבחינת כמות הנק' בממוצע למשחק . החוזק של הקליפרס לכל אורך העונה בהגנה שלהם שנמצאת במקום התשיעי בליגה בדיפנסיב רנטינג ומכתיבה לכל אורך העונה סגנון אגרסיבי מאוד.

המאצ'-אפ כאן די מאוזן ולדעתי הוא ייפול על היכולת בסופו של יום של הקליפרס להתמודד בעיקר עם קא"ט כאשר בשאר המקומות יש להם מספיק גארדים-פווארדים ארוכים והגנתיים להתמודד עם ראסל, אדןארדס, ביזלי וחבורתם.

ניו אורלינס- המנצחת הגדולה אולי של הטרייד דד-ליין בליגה העונה, הביאו במסגרת טרייד את מקולום שלגמרי שינה את העונה שלהם, יחד עם אינגרם בעוד עונה טובה,ולצ'יונאס שהגיע בטרייד בתחילת העונה בתור מבוגר אחראי בשילוב הרוקי'ז הנהדרים הרברט ג'ונס וחוסה אלברדו בדרכם לפליי-אין.

שתי נק' בולטות שיכולות להכריע את העימות הזה הן :

1. מה שיקרה מתחת לטבעות ובתוך הצבע בדגש על כדורים חוזרים. ניו אורלינס מדורגת עשירית בליגה בריבאונדים בכלל ומספר שלוש בריבאונד ההתקפה, הקליפרס לעומתם מקום 22 בליגה בריבאונד ומקום עשירי בריבאונד הגנה ,מי שתשלוט כאן יהיה לה יתרון משמעותי במשחק במידה ויפגשו.

2. הקליעה משלוש- הקליפרס קולעת כ-12.5 שלשות למשחק , מה ששם אותה במקום טוב באמצע אך עושה זאת ב-37% שממקמים אותה במקום השלישי בליגה מבחינת האחוזים. בין הבולטים בקטגוריה הזו בקבוצה לוק קנארד עם כמעט 3 שלשות ב-45%, רוברט קובינגטון שהגיע בטרייד דד-ליין עם 2 שלשות ב-45% ואפילו ניק באטום עם 2 שלשות ב-40%. לעומת הקליפרס בצד השני של השקנאים המצב עגום כאשר היא קולעת רק 10.5 שלשות למשחק שממקם אותם במקום ה-28 בליגה וגם עושה זאת באחוזים רעים של 33 שממקם אותם בתחתית הליגה (מקום 27).

סאן-אנטוניו ספרס- למורת רוחם של חלק מאוהדי הספרס באתר גם העונה פופוביץ' לא ויתר על קבוצה תחרותית והאמת גם כזו שלא רעה בכלל. דז'ונטה מורי בעונת שיא, יחד עם ג'ונסון,וואסל ,טרי ג'ונס הצעירים שקיבלו ולקחו את ההזדמנות מפופ ואפילו יעקב פולטל שהפך לסנטר פותח לגיטימי בליגה.

אני חושב שמה שיכריע את העימות הזה במידה ונגיע אליו הוא היכולת של הקליפרס לשבש את המשחק הקבוצתי המצוין של הספרס שמובילים את הליגה באסיסטים מחד אבל מנגד גם ממוקמים מספר 6 מבחינת כמות האיבודים בליגה. כדי לעשות את זה הקליפרס יצטרכו בראש ובראשונה לעצור או להאט בדרך כלשהי את דז'ונטה מורי, יש להם מספיק כלים לעשות זאת בעזרת החלפת שומרים ארוכים ואתלטיים כמו מאן,באטום,ג'ורג' בדק' מסוימות ואפילו קובינגטון בדרך כזו או אחרת.

ונעבור לכדור הבדולח: לדעתי הקליפרס יצלחו את משחקי הפלאיי-אין , אני לא רואה אותם מנצחים את מינסוטה כי קשה לי לראות איך הם מתמודדים עם קא"ט אבל אני בהחלט חושב שהם אמורים לעבור את הספרס/ניו אורלינס במשחק השני היישר אל סדרת שחזור של גמר המערב בעונה החולפת מול הסאנס.

שם הקליפרס גם נטולי קאווי יכולים לעשות צרות ,להעיק ולהציק לסאנס בדרך להדחה בשישה משחקים.

לפוסט הזה יש 27 תגובות

  1. מסכים למחמאות על טיירון.מעבר לזה בא לי שישארו בחוץ. מעדיף את מיני ונ"א/ס"א בסיבוב ראשון מאשר אותם. אבל פול גורג בהחלט יוכל להראות לי שהוא באמת משנה את התמונה.

  2. תודה אסף.
    תכלס בתור אוהד היריבה אני די מקנא בהם,קודם כל היכולת שלהם להביא שחקנים טובים היא מדהימה,כל שנה הם מצרפים עוד שחקן שבסופו של דבר אני לא מבין איך הם מצליחים להביא.דבר שני שמתקשר לראשון זה היכולת המדהימה שלהם לתת עונה ממש טובה וזה בלי 2 הכוכבים שלה.
    לדעתי המשחק מול מיניסוטה פתוח לגמרי ולו רק מהסיבה שיש סיכוי גבוה מאוד שמיניסוטה יעשו במכנסיים

    1. מסכים מאוד שהמשחק מול מינסוטה פתוח, בעיניי כמו שכתבתי זה יקום וייפול על האם יצליחו או לא להאט את קא"ט.
      גם לפיניקס וגם לממפיס הם יכולים לעשות צרות עם ערימת הגארדים-פווארדים הקשוחים שלהם .

  3. תודה אסף
    לו והמשלימים בהחלט הראו אופי וכשרון במהלך העונה,מעניין איך ואם זה יבוא לידי ביטוי כשקוואי יחזור

    1. חד משמעית צודק רזי. אני מאלה שבעיקר טענו נגדו שהקרבה ללברון סדרה לו ג'וב אבל בשנתיים האחרונות בקליפרס בעיניי מראה שיש שם הרבה יותר מזה מבחינת יכולות אימון.

  4. תודה אסף אחלה פוסט
    הקליפס חייבים!!!! לנצח היום. רק לא פיניקס – שמעון בוא לעגלה גם הטמיר יבוא – משחק קשה מיני בטירוף חייבים לתת גב לג׳ורג׳י בוי

  5. תודה רבה על הפוסט. מצחיק שצריך לתת קרדיט על מקום שמיני למישהו עם אליפות על החגורה, אבל ככה זה שחסית בצילו של לברון…

  6. מודה שאני עדיין לא לגמרי מצליח לזהות טביעת יד של סגנון מובהק שטיירון לו מצליח להטמיע בקבוצות שלו. מלבד אחד – השלשות. איכשהו כולן הופכות לקבוצות שקולעות ממש טוב מהשלוש (לזכרוני, המקום השלישי השנה כפי שאמרת רחוק רק איזה שני סלים מאטלנטה שמקום השני). מהמעט שראינו מהחזרה של פול ג'ורג', השילוב של הקלעים האלו עם סקורר כמוהו כמעט גורם לו להיראות כמו דונצ'יץ'. שילוב קטלני.

    1. הקטע ההזוי זה שבאינדיאנה הוא היה כזה. הוא הסתכל בלבן של העיניים של חברון ולא מצמץ. לא מובן מה קרה לו במוח מאז.

  7. תגיד אסף, זה שאתה עושה יומן קליפרס זה הקטע הזה של סרטי טינאייג' אמריקאים שבהם הילדה האימו הדכאונית נמצאת תמיד בצל של האחות מלכת הכיתה, קפטן נבחרת הצ'ירלידרס, שתמיד הכל הלך לה אבל פתאום כולם מגלים שהיא ביץ', ואז החיים שלה מתחילים להתפרק בדיוק בזמן שהחבר שלה – הק"ב של נבחרת הפוטבול (כן זה אתה) שם עין על אחותה העמוקה ומגלה שהיא בעצם יותר שווה וזורק את הבלונדה המעצבנת לים של דמעות כשכולם מריעים.
    the end?

    1. והאמן לי שבתור תיכוניסט וגם היום כנראה הכי רחוק מהק"ב של נבחרת הפוטבול, יותר בדמויות של החנונים המשונים בתיכון

  8. גדול גילרי. לא חשבתי על זה. אולי בתת מודע. האמת שעד שנזכרתי שבא לי לכתוב יומן הם בערך היחידים שלא נתפסו..
    אבל האמת מקנא בצורה בה בלאמר מנהל את העסק לעומת הקרקס אצלנו בלייקרס.

  9. אחלה יומן … תודה.
    באמת עשו שם סדר בשנים האחרונת.
    חוסר מזל עם הפציעות פגע בהם מאוד, ולקח להם את הצ'אנס לאליפות.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט