הילדים של קנטקי למדו בדיוק בזמן / מנחם לס

קנטקי 74 – לואיוויל 69

לקח לפרשמנים של קנטקי עונה שלמה ללמוד. אז אולי הם "SLOW LEARNERS", אבל בסוף הם קלטו את התורה.

המשחק מכללות נפלא שטובים ממנו לא תמצא בקלות, קנטקי גברה על האלופה היוצאת לואיוויל 69-74 ועלתה ל-"עילית 8".

לקח לג'ון קליפרי – המאמן העושה קריירה מרקרוטינג של פרשמנים שהם הלחם והחמאה של קבוצותיו – עונה שלמה ללמד את גן הילדים שלו כיצד לשחק כדורסל בוגר. יש לו 7 אול מקדונלד בקבוצה – כולם פרשמנים – שהתחילו את העונה כמספר 1 במכללות כי הוא הביא רק פרארי'ם ורולס רויס'ים צעירים ישר מהתיכון. הם הפסידו והפסידו עד שניזרקו אפילו מרשימת ה-"25 המכללות הטובות" של USA TODAY, הרשימהב היקרתית ביותר בביזנס.

קליפרי לא התלונן, לא הצטדק, לא ניסה להסביר. כל מה שהוא עשה היה להכין את ה-"SLOW LEARNERS" שלו שילמדו את השעור בזמן.

והזמן היה אמש נגד האלופה לואיוויל, במשחק נפלאמ ומותח מהשנייה הראשונה ועד האחרונה.

ארון הריסון קבר שלשה עם 39 טיקים, וג'וליוס רנדל קבר שניים קריטיים מהקו, והפרשמנים הנהדרים הללו גברו על היריבה הנמצאת פחות מ-100 ק"מ מהם, במדינה החצוייה כמעט בדיוק באמצע בין אוהדי קנטקי ולואיוויל.

הווילדקטס (10-27) הובילו רק 65 שניות בכל המשחק, אבל היו אלה כמובן עשר השניות הראשונות, ו-55 השניות האחרונות. כל החמישייה הפותחת היו פרשמנים בני 18 ששיחקו לעתים כמו קבוצת NBA. האמת חייבת להיאמר שלואיוויל היתה טובה יותר רוב המשחק, אבל לא הצליחה לפתוח פער של יותר מ-6,7 נקודות, וקנטקי היתה משך רוב המשחק שלשה או שתיים משוויון. יריבתם לפיינל פור תהיה מישיגן, במשחק של יום ראשון.

עם 4.5 דקות לסיות הם פיגרו ב-7. היה זה דווקא סופומור (איש השנה השנייה) אלכס פוית'רס שקלע פתאום 5 נק' בריצת 0-7 שהישוותה את המשחק 66 עם 1:52 דק'.

הפרשמנים הללו הראו שלוות נפש, קור רוח, ובגרות לא רגילה נגד הסניוריןם הנפלאים של לואיוויל ראס סמית' (23 נק') ולוק הנקוק. אבל לדעתי ראס  סמית' גם הפסיד את המשחק כשלקח שלשה איומה בחוסר שיווי משקל כשהנקוק – אמן השלשות – עומד פתוח מחכה לכדור.

גבורי קנטקי היו ג'וליוס רנדל עם משחק מעולה של 15 נק', הכל תחת הסל, והריסון, אף הוא עם 15 היה עוד פרשמן עם 15 נק' – דקרי ג'ונסון.

 

מישיגן סטייט 61 – וירג'ינה 59

 

ברנדן דאוסון קלע 24 עם 10 ריב' ומישיגן סטייט ניצחה את המדורגת הראשונה. המדורגת רביעית (8-29) תשחק נגד יוקון ביום ראשון לקבוע את העולה לפיינל פור.

מישיגן סטייט התחילה איום את המחצית השנייה, ואז הדפה מתקפה נהדרת של הקבליירס (7-30).

ג'ו האריס ומלקולם ברוגדן קלעו 17 כ"א עבור וירג'ינה, אולי הקבוצה המשחקת 'כדורסל קבוצתי' טוב יותר מכל אחת אחרת.

תתפלאו, אבל זה היה משחק פלייאוף המכללות הראשון במדיסון סקוור גארדן מאז 1961!

 

מישיגן 73 – טנסי 71

גורדן מורגן קלע 15, וניק סטאוסקאס 14, והוולברינס ניצחו בשיניים קבוצה ששלטה בהם תחת הסל.  מישיגן תשחק נגד קנטקי ביום ראשון לקבוע את העולה לפיינל 4.  הוולברינס הובילו כבר ב-15 עם 10:25 דק' לסיום.  אבל ארבעה איבודי כדור ב-93 השניות האחרונות כמעט עלו להם בנצחוןם.  טנסי קטעה בהפרש עד 72-71, אבל עם 6 טיקים ג'רנל סטוקס נישרק לפאול תוקף שלדעתי לא היה צריך להישרק כי הוא היה מאד שאלתי, וזה היה זה. סטאוסקאס קלע 1 מ-2, וטנסי החמיצה נסיון לקלוע משלושת רבעי מגרש.

 

קונטיקוט 81 – איובה סטייט 76

כבר כתבתי שמשך 43 שנים לא שיחקו במדיסון סקוור גארדן משחק פלייאוף של NCAA. מוזר, אבל אמיתי.

יוקון כבר הובילה 32-49, אבל קמבק נפלא של הציקלונים לא היה רחוק מלהביא להןם נצחון בלתי יאומן.  דסטין הוג היה כוכב איובה סטייט עם קרייר-היי של 34, אבל שחקן השנה בביג 12 מלווין אג'ים היה רק 3 מ-13 ל-7 נק'.  אחד הגורמים להתחלה הנהדרת של יוקון היה שבאז נפייר עם ארבע שלשות . נפייר, בן זוגו בגארד ריאן בוטרייט, והפורוורד דניאלס, היו מצטייני יוקון שתשחק נגד מישיגן סטייט לקבוע את העולה לפיינל פור.

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. תודה רבה הסיקור
    אין מי שיכול לעשות זאת כמוך
    ראיתי את המשחק של מישגן מול טנסי וטנסי הייתה רחוקה מהלך אחד ממהפך אדיר

  2. אחרי דייטון קנטאקי היא ההפתעה של הטורניר.

    מי שראה את קנטאקי כל השנה ויודע כמה משברי זהות הקבוצה הזאת עברה וכמה פעמים השחקנים שלה השתינו במכנסיים מבין על מה אני מדבר.

    נכון זה נשמע קצת מגוחך כי אם תלך תבדוק בראקטים אז כל המיליונים שלא מבינים כלום במכללות תמיד יסמנו קנטאקי, כי קנטאקי זו אחת מה-4 הגדולות ביותר ולא הגיוני לא להאמין שהיא תצליח.
    אבל מה שהם עושים עד כה הוא לא פחות ממדהים ומהאיזור שהיה הכי קשה על הנייר(ובפועל היה קצת פחות קשה כשדיוק עפה ישר בסיבוב ה-2).

    מדהים איך האחים האריסון שאולי היו המושמצים ביותר לאורך כל העונה פשוט שניהם נראים נהדר, התקפה והגנה, עונים על הציפיות, הולכים לקו פעם אחר פעם וקולעים כמו גדולים.
    רנדל בכלל, חיית צבע. זה מן דברים שקשה להסביר. מהסוג שהיית רואה את קווין לאב בהתחלה ולא מבין איך שחקן בגובה 2.06 הוא הריבאונדר הטוב בליגה או עשור לפני שצ'ארלס בארקלי שנמוך ב-8 ס"מ גם כן היה מכונת צבע.
    אני מקווה מאוד שהם יעלו לפיינל פור למרות שמישיגן היא הקבוצה שאני מסמפט כבר שנתיים.
    תכלס אחרי הניצחון על לואיוויל מגיע להם.
    ואם אפשר רק שיפסידו בחצי גמר בכבוד 🙂

  3. את הטוקבק על המשחקים צריך לעשות בפריוויו שלי על משחקי נהיום, ולא כאן. הבעייה היא שרק אחד הטריד את עצמו להגיב על הפריוויו, ואני סתם מבזבז את זמני.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט