אווירת סוף קורס בסיום העונה הסדירה 2022 / צוות הופס

כל קבוצות הליגה שיחקו בלילה האחרון אבל כמקובל במסיבות סיום מסוג זה אחרי שכמעט וכל מה שחשוב כבר הוכרע ראינו הלילה בעיקר את הספסלים של רוב הקבוצות ללא כל דרמה. כך אנחנו יכולים להתעורר לבוקר בו הוכרעו דירוגי הפלייאוף הסופיים.

ברוקלין נטס 134 (44- 38) – אינדיאנה פייסרס 126 (25- 57)

הפייסרס בטאנקינג מתקדם הגיעו לברוקלין לאחר 9 הפסדים רצופים. הנטס הגיעו להילחם על מקום טוב בפלייאין הצמוד במזרח. דוראנט פתח את הרבע הראשון עם 0 מ-5 ולעומתו קיירי פתח בסערה ואת הנקודה העשירית השיג בזריקת חצי מרחק מטורללת עם הבאזר והרבע נגמר ב-41- 29 לנטס שנראה שגם את הקרבות המכריעים מעדיפים לנצח בהתקפה ולא בהגנה. ההפרש הלך ותפי אבל הפייסרס עוד עשו מזה בטעות משחק והשוו ברבע השלישי. אל דאגה הכל בא על מקומו בשלום ודוראנט קיירי והחברה יערכו את משחק הפלייאין בברוקלין.

אושיי בריסט הוביל את הפייסרס עם 28 נקודות כשבאדי הילד מוסיף 21.

הנטס קיבלו 35 נקודות מקיירי וטריפל דאבל של 20 נקודות, 16 אסיסטים (שיא קריירה) ו-10 ריבאונדים מקווין דוראנט. עוד תרמו: אנדרה דראמונד עם 20 נקודות + 13 ריבאונדים וברוס בראון עם 21 משלו.

קליבלנד קאבלירס 133 (44- 38) – מילווקי באקס 115 (51- 31)

הבאקס הגיעו לקליבלנד כשהם מעדיפים לתת לכל שחקני המפתח לנוח ולעומתם הקאבס עלו חדורי רוח קרב. נראה שהתחרות על מקום טוב בפלייאין מביאה הרבה יותר מוטיבציה מאשר התחרות על מקום טוב בפלייאוף. כתוצאה מכך המשחק נגמר אחרי רבע אחד בו הקאבס וקווין לאב טיווחו מהשלוש והסתיים ב-20-46 למארחים.

את מחליפי הבאקס הובילו סנדרו מאמו קלישבילי עם 28 נקודות, תנאסיס אנדטקומנבו עם 27 וגודרן נאוורה עם 24.

קווין לאב הפך לשחקן הראשון בתולדות הליגה שמצליח לסיים משחק של 15 דקות או פחות עם 30+ נקודות כשקלע 32 והוריד גם 10 ריבאונדים – הספק לא רע בכלל. הקאבס ראו גם 23 נקודות של לורי מארקנן ו-18 של אוון מובלי.

 יוסטון רוקטס 114 (20- 62) – אטלנטה הוקס 130 (43- 39):

ההוקס עשו את שלהם על מנת לשמור על המקום התשיעי ולארח את משחק הפלייאין כששלטו במשחק מפתיחתו ועד סופו.

טריי יאנג הוביל את הדרך עבור ההוקס עם 28 נקודות ו-11 אסיסטים כשדנילו גלינארי מוסיף 26 נקודות ודיאנדרה האנטר 22.

אצל הרוקטס ג'יילן גרין רשם משחק טוב עם שיא קריירה של 41 נקודות וקווין פורטר ג'וניר סיים עם 26 רק כדי לדגדג קצת את ההוקס.

שארלוט הורנטס 124 (43- 39) – וושינגטון וויזארדס 108 (35- 47)

ההורנטס אירחו את המשחק כשבראש מעינם להיאבק על מקומם בפלייאין אבל דווקא הויזארדס בהרכב חסר לא התכוונו לסיים את העונה ללא מאבק. אבדיה פתח בחמישיה חזק, עם 8 מתוך ה-15 הראשונות של וושינגטון, והוביל את קבוצתו בנקודות לאורך מחצית ראשונה וצמודה (הוא והצ'ימורה סיימו אותה עם 11 נקודות). ההורנטס קיוו להפסד של אטלנטה שלא הגיע אבל עדיין עשו את שלהם בחצי השני כדי לתת לעצמם צ'אנס.

האצ'ימורה וקיספרט הובילו את הוויזארדס עם 21 ו-20 נקודות בהתאמה. דני אבדיה סיים עם 12 בלבד אחרי הפתיחה הסוערת.

אצל ההורנטס 24 נקודות לצד 10 ריבאונדים ו-9 אסיסטים ללאמלו בול ו-25 נקודות לטרי רוזיר.

ממפיס גריזליס 110 (56-26) – בוסטון סלטיקס 139 (51-31)

הגריזליס נתנו לרוב שחקני הרוטציה (וכל החמישיה) לנוח והסלטיקס עלו בהרכב החזק שלהם כך שהמשחק נראה בהתאם. התוצאה היא שהסלטיקס מסיימים במקביל לגריזליס כקבוצה במקום השני בקונפרנס.

ג'ייסון טייטום נתן תצוגה של 31 נקודות וג'יילן בראון רשם 18 עבור הסלטיקס ששיתפו את כל ה-14 בסגל למשחק וכולם גם קלעו.

אצל ממפיס סנטי אלדאמה קלע 20 נקודות וזאיר וויליאמס 18.

ניו-יורק ניקס 105 (37- 45) – טורונטו ראפטורס 94 (48- 34)

איך יודעים שבא אביב? כשפורים כבר חלף עבר לו, הירוק שבחוץ מתחיל להיצבע בכתמים צהובים וכתומים, שלטים קטנים של "כשר לפסח" צומחים על מדפי הסופר, והניקס מנצחים משחק שעדיף להם להפסיד בו אחרי שמזמן יצאו מתמונת הפוסט סיזן, זה סימן שבא אביב.

הניקס פתחו בסערה עם 31 נק' ברבע הראשון מול 22 בלבד של הקנדים (אצלם עדיין חורף), טורונטו עוד הצליחו לעמוד בפרץ משך שני רבעים לפני שהאימפריה הניו יורקית המטירה עליהם 32 נק' ברבע האחרון והכריעה את המשחק.

האנטי גיבור של המשחק היה אובי טופין, עוד אחד בשרשרת ארוכה של שחקנים שכנראה נתהה האם פשוט טעינו לגביו ערב הדראפט או שאלמלא היה מגיע לניקס אולי בכל זאת היה הופך לשחקן משמעותי בליגה. בכל מקרה את הנעשה אין להשיב וטופין לפחות ניצל את הסיטואציה על מנת לקלוע לא פחות מ-42 נק' ולשפר במשהו את נתוניו העונה ובכלל. ג'ריקו סימס, שחקן חביב עם שם מגניב לקח 14 ריב', ועמנואל, במהירות האופיינית לו, מסר 12 אס'.

בצד השני בלטו, ככל שאפשר לומר זאת, כריס בושה החביב עם 21 נק', גם אם רק ב-6/14 מהשדה, אננובי החביב לקח 9 ריבאונדים מתחת לאפם של הניקס האימתניים, וסקוטי בארנס, מניה בטוחה, מסר 5 אס' ב-22 דקות משחק.

לאן הולכים מכאן? הניקס, כדרכם, הביתה. אודה ואבוש, עונת 2021 יצרה אצלי ציפיות מהניקס, ובכך אפשרה לעונת 2022 להיתפס בעיני כעונה מאכזבת. הסוד אצל הניקס, כמו כשצופים בסרט בינוני, הוא פשוט לבוא מראש עם ציפיות נמוכות, ואז תופתע לטובה, ולפיכך אני מודיע בזאת על הנמכת ציפיות בנוגע לעונת 2023, אולי זה יעזור קצת.

טורונטו, חייבים להודות, עשתה עונה מדהימה – אחרי התחלה חלשה מאד, הקבוצה התחילה לרוץ, מצאה מחדש את סיאקאם, הצליחה לשלב אותו עם בארנס, הוסיפה עוד כל מיני צעירים ארוכים וסימפטיים (באנטם), ודהרה כל הדרך למקום החמישי במזרח תחרותי להפליא. מחיאות כפיים ליוג'ירי, נרס וכל החבורה על עונה שאפשר וצריך ללמוד בבתי הספר. פטור בלא כלום אי אפשר וננזוף בהם על כך שכתוצאה מכך הבחירה שלהם, שעוברת אלינו, תהיה רק הבחירה ה-20, אבל עדיין קבוצה סימפטית להפליא ובהצלחה בסיבוב הראשון נגד פילי.

אורלנדו מג'יק 125 (22- 60) – מיאמי היט 111 (53- 29)

אורלנדו, כפי שצפה הפריוויו, גברו, בערמומיותם הרבה, על ההיט המנומנמים, אבל לא שילמו על כך שום מחיר היות שנותרו עם המאזן השני מהסוף בליגה. מו במבה, שמפגיז במשחקים האחרונים, הוביל עם 21 נק', ווגנר סיניור הוסיף 11 ריב', ומיודענו מרקל פולץ הפציץ עם 15 אס'. מיאמי ניצלו את משחק האימון על מנת להכניס לעניינים את אולדיפו – 40 נק', 10 ריב' ו-7 אס', והאמת שבצדק כי אם הוא כשיר, וזה חתיכת אם, ואם הוא בכושר, וזה גם חתיכת אם, הוא בהחלט יכול לתת להם עוד חתיכה לפאזל שיהיה קשה ליריבות לנצח.

לאן הולכים מכאן? אורלנדו לדראפט, כרגיל, אבל אני בתחושה שזה יהיה הדראפט האחרון שלהם בצמרת לשנים הקרובות – הצטבר שם לא מעט כשרון, ואין סיבה שלא יתחילו לטפס למעלה. מיאמי לקבוצה שתסיים שמינית בליגה, כלומר שניה בפלייאין, כלומר ברוקלין או קליבלנד או שרלוט או אטלנטה, ובהנחה, סבירה, שזו לא תהיה ברוקלין, היא לא אמורה להיתקל בקשיים מיוחדים מול קליבלנד הפצועה, אטלנטה המדשדשת, או שרלוט הצעירה. ועדיין, יש לשמור על עירנות, כמו שגילו הניקס ופילי בעונה שעברה, אטלנטה יכולה להפתיע, וגם שרלוט יודעים כדורסל. נראה.

פילדלפיה סבנטי סיקסרס 118 (51- 31) – דטרויט פיסטונס 106 (23- 59):

הסיקסרס היו צריכים לנצח, אז הם ניצחו. הפיסטונס, שדווקא השתפרו בחצי השני של העונה, היו צריכים להפסיד, אז הם הפסידו. שייק מילטון עם 30 נק', טוביאס עם 6 אס', ואפילו דיאנדרה ג'ורדן, עם 8 ריב' הובילו את הסיקסרס. לוקה גרזה, עם 20 נק' ו-10 ריב' ("אמא, עשיתי דאבל-דאבל!!!") הוביל את דטרויט, ומישהו בשם סאבן לי סייע בעדו עם 8 אס', אבל גם תרם לסיקסרס 7 איב'.

לאן הולכים מכאן? הסיקסרס לסדרה מול טורונטו, עם יתרון ביתיות, זה אולי עדיף על לקבל את ברוקלין, אבל פחות טוב מלקבל את שיקגו בכושרה הנוכחי, ולהערכתי בהחלט תהיה סדרה מאתגרת. הפיסטונס הולכים לדראפט, עם סיכויים מצוינים להוסיף עוד חתיכה משמעותית לפאזל הצעיר שלהם, וגם אם מוקדם לקבוע, גם הם לא יבקרו באזורים האלה בשנים הקרובות. תיבחרו נכון חברים.

מינסוטה טימברוולבס 120 (46- 36) – שיקגו בולס 124 (46- 36)

מיניסוטה הפסידו, הבולס ניצחו, ולא ברור שזה משנה אם המצב היה הפוך, אבל שיקגו שמחה לקבל חזרה את פטריק וויליאמס המדובר, שכמעט לא שיחק העונה, קלע 35 נק', ואם הוא יצליח לסייע לה בפלייאוף זה יהיה מצוין. טרוי בראון ג'וניור הוביל בריב' ואיו דסונומו החביב קיבל תזכורת שהוא עדיין צריך לעבוד על יכולת ניהול המשחק שלו, כמסר 6 אס' על 7 איב'. כל מיני שחקנים שיחקו בשורות מיניסוטה, נציין רק את גרג מונרו עם 5 אס' (?) כדי להסביר שזה לא היה משחק רגיל.

לאן הולכים מכאן?

מיניסוטה לארח את הקליפרס במשחק 7-8 בפלייאין. זה לא בלתי אפשרי שינצחו, אבל גם ההפך לא יפתיע כלל וכלל, ונראה לי שיהיה משחק טוב. אם תנצח תזכה בלפחות 4 משחקים מול ממפיס הלוהטת ומגוון הזדמנויות לפוסטרים עם מוראנט, משהו שאפשר יהיה להראות לנכדים יום אחד. אם תפסיד תזכה במשחק מול השקנאים או הספרס על הזכות לקבל סוויפ, או לכל היותר ג'נטלמני, מפיניקס. ועדיין, עונה יפה למיניסוטה והם בכיוון הנכון.

שיקגו תפגוש את מילוואקי. מבאס, אבל הפציעות הרבות והירידה בכושר בחצי השני של העונה, גם אם לא הוציאו אותם מהפלייאוף, זימנו להם הגרלה קשה במיוחד. לפחות יצברו קצת ניסיון ויחזרו, בשאיפה, טובים יותר ויציבים יותר בעונה הבאה.

דאלאס מאבריקס 130 (52- 30) – סאן-אנטוניו ספרס 120 (34- 48)

המשחק עצמו, תסלחו לי, לא כל כך משנה, וכבר עוד מעט שמונה וצריך להתחיל את היום, אז רק נגיד שדונצ'יץ' נפצע, ודאלאס תקווה מאד שזה לא משהו רציני שישפיע על הסדרה מול יוטה, כי אם כן, גם יתרון הביתיות של דאלאס בסדרה לא בהכרח יעזור. הספרס סיימו את העונה בפלייאין, ועם פוטנציאל גבוה לבחירה ה-9. האם יצליחו לנצח את השקנאים/מיניסוטה/קליפרס בשני המשחקים הבאים? לטוב ולרע להערכתי זה אפשרי, ואז הם אלה שיזכו בסוויפ מול פיניקס, נוסח 2018 כשפיניקס בתפקיד הלוחמים. אפשר לוותר בסולם מאנו, אבל יאללה, נראה מה יהיה בפלייאין.

ניו-אורלינס פליקנס 107 (37- 45) – גולדן סטייט ווריורס 128 (53- 29)

41 נק' של יקיר המערכת, קליי תומפסון הראשון לשמו, לא הותירו לשקנאים שום סיכוי, סיכמו עונה עתירת תהפוכות של הלוחמים שהמשכה בסדרה שיהיה תענוג לצפות בה מול יוקיץ' וחבר מרעיו. השקנאים יארחו את הספרס במשחק 9-10 במערב, שבו, להערכתי, כל תוצאה אפשרית.

דנבר נאגטס 141 (48- 34) – לוס אנג'לס לייקרס 146 (33- 49)

הלייקרס ניצלו את העדרותם של הקשישים והפצועים על מנת להכות את דנבר בקולורדו. מונק וריבס בשיאי קריירה של 41 ו-31 נק' בהתאמה, יזכרו את המשחק האחרון של עונה שירצו לשכוח. דנבר, כאמור, תפגוש את הלוחמים ותרפרש כל דקה את האתר "האם ג'מאל מארי בריא כבר דוט קום" בתקווה לקבל תשובה חיובית בזמן.

הלייקרס, כך על פי הזמזום של ווג' במובייל שלי לפני דקה, יודיעו ביום שני לפרנק ווגל על סיום תפקידו בקבוצה. ראשית, אבקש להודות ללייקרס על כך שהודיעו לי לפני שהודיעו לו, בכל זאת, אני צריך להכין את עצמי לאירוע, בעוד שהארגז שלו, קרוב לוודאי, כבר מוכן. מאד מתחשב מצידם. שנית, אטען שמדובר בצעד טבעי, מתבקש ועם זאת מטופש ומטעה, כי המהלך הזה לא ישנה, ואולי ימשוך תשומת לב, מבעיות קשות ביותר של הלייקרס, שאינן קשורות למאמן ולוא ברמז. לא יודע מה יהיה בלייקרס, אבל דבר אחד בטוח – "יהיה שמייח".

פורטלנד טרייל בלייזרס 80 (27- 55) – יוטה ג'אז 111 (49- 33)

פורטלנד סיימה עונת טנקינג, ראשונה מזה עידנים, עם סיכויים טובים לבחירה ה-6. אאל"ט בפעם האחרונה שבחרו בבחירה הזו מצאו אחד, דמיאן לילארד שמו, והם בהחלט ישמחו לקבל משהו דומה גם הפעם. יוטה מגיעה לפלייאוף, כדרכה בקודש, ומהמקום ה-5, ואולי דונצ'יץ' פצוע, אבל איכשהו המחזורים האחרונים, השמועות, ולדעתי גם הפציעה של אינגלס, גרמו לכך שקשה לומר שהעונה הזו היא עונה טובה עבורם. מצד שני, עונות טובות עבורם הסתיימו בדרך כלל בסיבוב הראשון, אז אולי דווקא החמיצות הזו תיצור אצלם איזה קילר אינסטינקט שהיה חסר? ביוטה בהחלט יקוו שגם אם זה "הריקוד האחרון" של הקבוצה הנוכחית, שהוא יסתיים בדומה לאוריגינל. זה יהיה סיפור יפה ובסיס טוב לסדרה בנטפליקס.

כתבנו בפורטלנד, אורן מנור, היה במשחק ובמסיבת העיתונאים שאחריה, ואנחנו נצרף כמה סרטונים שהוא צילם ממסיבת העיתונאים של אנשי הג'אז:

לוס אנג'לס קליפרס 138 (42- 40) – אוקלהומה סיטי ת'אנדר 88 (24- 58)

הקליפרס, כאמור, נערכים למיניסוטה, פול ג'ורג' חזר, יש שמועות על קוואי, והם קבוצת פלייאוף טובה, אז האמפליטודה של התרחישים שלהם בהחלט רחבה. אוקלהומה, בעונה נוספת של טנקינג אכזרי תנסה לקוות שהפעם המזל יאיר לה פנים (בעונה שעברה קיבלה רק את הבחירה ה-6, למרות שאם תשאלו אותי, בחרה בה מצוין), ותוסיף עוד חתיכה לפאזל, ובכל מקרה, עם כל הבחירות של פרסטי גם הקיץ בוודאי תהיה באוקלהומה חגיגה בפרונט אופיס, וצריך לקוות שהדברים יתחילו להשפיע גם על התוצאות על הפרקט.

פיניקס סאנס 109 (64- 18) – סקרמנטו קינגס 116 (30- 52)

"וואלה, ניצחנו את פיניקס", עדכן אוהד סקרמנטו אחד את חברו. "מה לדעתך זה אומר?", תהה החבר המופתע. "כנראה ששום דבר", הודה האוהד. "אז לאן אנחנו הולכים מכאן?", שאל החבר. "לאן שאנחנו תמיד הולכים", הסביר האוהד. "אבל… לאן אנחנו תמיד הולכים?" הקשה החבר. "לא יודע", הודה האוהד, "אבל אולי כשנגיע התמונה תתבהר".

פיניקס סאנס, גבירותי ורבותי, סיימה את העונה הסדירה הטובה בתולדותיה, ונערכת לפלייאוף שיסתיים רק ב…… (עימכם הסליחה – המשפט הושלם רק לאחר סגירת הגיליון)

לפוסט הזה יש 136 תגובות

  1. תודה רבה
    בסופו של יום מי שהיה צריך לנצח ניצח
    והתוצאה המרכזית המזרח בפוטו פיניש מנצחת את המערב 224-226 בניצחונות הפנימיים שזה 50.22 לעומת 49.78

            1. החוזה של הולידיי אחד העמוסים ביותר בתמריצים (החוזה המוקרי נחתם עם הפליקנס והוארך כך שגם התמריצים חייבים להיות מוארכים). בינתיים מאז החתימה הוא כל שנה עמד בקריטריון המשחקים (חמש שנים טוטאל בינתיים). אגב החוזה הזה יעלה לבעלים של מילווקי די הרבה בשנה הבאה כשהם יהיו משלמי מס חוזרים.

  2. ברכות גם לבלייזרס שניסו וניסו ועדיין לא הצליחו להפסיד לספסל של הג'אז בפחות מ-30.
    סוגרים עונה של 15 הפסדים במעל 30 נקודות. אף קבוצה אחרת בהיסטוריה לא רשמה יותר מ-10 כאלה בעונה.
    אז לילארד קם לפני המשחק והודיע לאוהדים במיקרופון ש"זה" לא יחזור על עצמו…מקווה שאת עצמו הוא שכנע.

  3. תודה רבה
    זה ככ לא הוגן בשביל בוסטון לקבל את הנטס מהמקום השני,השיטה הזאת חייבת להשתנות.
    מארי כשיר ובריא מבחינת דנבר ועכשיו זה רק תלוי בהחלטה שלו
    Michael Malone said his extended conversation with Jamal involved checking in. Malone said he told Jamal, if you want to play a few minutes in a low-stakes game (vs. LA), cool. If not, that’s cool, too. Said there’s a “mental hurdle” Murray needs to overcome.

      1. שמקבלים את היריבה לפי מיקומים ואז זה מוביל למשחקים מסריחים וטנקוקים בצמרת הליגה בשביל לנסות לבחור יריבה.
        תחשוב נגיד אם הקבוצות עם המאזן הביתי בוחרות את היריבות שלהן מתוך אלה שאין להן מאזן ביתי,זה הרבה יותר הוגן ותחרותי.

          1. שמקום ראשון תבחר את היריבה שלה מתוך ארבעת הקבוצות שישחקו בחוץ,מקום שני מתוך השלוש שנותרו וכן הלאה.
            הבעיה שהקבוצות הנמוכות מאבדות עניין לנצח ומספיק להן פשוט להגיע לפלייאוף,אבל הפלייאין מתקן את זה כי הוא נותן לקבוצות 5-11 עניין לנצח בשביל להיכנס אליו.

            1. זה יכול להיות מאד לא ספורטיבי במידה זהה.

            2. למה?
              מבחינתי מה שמילווקי עשו אתמול זה תחתית הספורטיביות,הפסידו בכוונה כדי לקבל יריבה יותר נוחה.
              בשיטה שלי הם יצטרכו כמה שיותר לנצח בשביל לקבל את היריבה הנוחה,מה לא ספורטיבי בזה?

            3. לעשות חישובים כאלה זה דווקא חלק מהכיף בספורט. כל עוד זה למשחק אחד ולא כטאנקינג לעונה שלמה…

            4. צריך לזכור שהיא מוותרת על יתרון ביתיות (מסוים) בשביל זה.

              המצב בו הקבוצה החזקה ביותר (או אחת ה) מסיימת בתחתית הוא מצב ייחודי וחריג, שנובע בעיקר מסיטואציה שנוצרה כאן, וכנראה לא יחזור על עצמו בשנה הבאה.
              הוא לא משהו שצריך לשנות בשבילו את החוקים.
              כשיראו שזו מגמה – יחשבו על זה מחדש.

            5. כח באותה מידה קבוצות יכולות להשאיר שחקנים 'פצועים' בחןץ כדי ליצור אשליה שהן יותר קלות וכו'
              אין לזה סוף.
              זה חייב להיות מוגדר מראש.

            6. השיטה של ירושלמי נשמעת די הגיונית ותוסיף המון פלפל. תחשבו על ההשפלה שבחרו את הקבוצה שלך ראשונה, ובאיזה אש קבוצה כזאת תעלה לשחק.

            7. בתאוריה קבוצות הצמרת הקונפרנס לא מסתכלות יותר מדי על היריבות בסיבוב הראשון, וכאן דווקא הבאקס הפסידו ביתיות מול בוסטון בסיבוב שני שיכול להיות מאוד מאתגר עבורם

            8. צודק ירושלמי אבל השנה המצב חריג עם שלוש קבוצות במאזן זהה

            1. כי אתה מממש את ה"מגיע יתרון למי שמסיימת יותר גבוה" רק לקבוצות 1-4.

              אבל לוקח אותו מקבוצות במקומות 5-8.
              (בצורה קיצונית. קבוצה שתתעלה, תתאמץ, תפתיע, תגיע למקום 5 למרות שהיא בפועל 8 – ועדיין תענש ותפגוש את הקבוצה שמדורגת ראשונה).

              ועדיין לא מונע מצב שקבוצות יכולות להפסיד כדי לשפר מיקום (ושוב, כל מה שצריך כדי לגרום לקבוצה לרדת ממקום 4 ל5 זו שתהיה ברביעיה התחתונה קבוצה יותר חזקה מהמדורגת שלישית).

            1. טוב. לא אנסה גם. תחשוב על זה קצת יש המון סיטואציות שניתן לעשות להן מניפולציה בדרך לא ספורטיבית.

            2. לא יודע נראה לי די ברור שכל קבוצה יכולה להחליט איזה מצ'אפ הכי טוב לה או מי הקבוצה שעכשיו ברצף הפסדים, ולמה שהקבוצות החלשות יזייפו פציעות כדי לקבל את הקבוצות הכי חזקות? בכלל הליגה יכולה לנטר מקרוב פציעות כאלה בדיוק בשבוע האחרון של העונה (ולא נראה לי שדברים כאלה יקרו בכלל)

            3. הבעיה שהוגן הוא יחסי.
              זה הוגן לתת לשחקנים לנוח כדי שלא יפצעו?
              זה הוגן שקבוצה תשחק מדהים עונה שלמה, ובגלל שברגע האחרון נפצע לה שחקן, כל ההשקעה תימחק והיא פרקטית תצנח ממקום 5 ל8?
              זה הוגן שקבוצה שהסריחה כל העונה, סיימה שביעית, ותקבל את היריבה הכי קלה בגלל ש"מישהו רצה"?

              ברגע שינסו לעשות משהו הוגן, לא יהיה לזה סוף.
              כשיש תופעה שפוגעת בליגה (ברייטינג. לא בספורטיביות) יעשו פעולות לאזן.
              אבל כל שינוי שיעשו בגלל תופעת "חוסר הוגנות", במיוחד כזו שכנראה בכלל לא תחזור על עצמה שנה הבאה, רק תיצור שלושה מצבים לא הוגנים אחרים.

            4. לא יחסי. סוביקטיבי.

            5. לא הבנתי מה הסיפור? הקבוצות עם הביתיות יחליטו אם להושיב או לא וייקחו בחשבון את המיקומים, בדיוק כמו שקורה תמיד
              וקבוצה שתסיים שביעית לא תהיה תלויה בעצמה ומי שירצה יבחר אותה לפי סדר המאזן ומי שלא לא
              מה לא הוגן או סובייקטיבי? יכול לתת דוגמה? יותר הוגן ממה שקורה עכשיו זה בטוח

            6. אני לא חושב שזה "יותר" או "פחות" הוגן.
              אני חושב שהוגנות זה סוביקטיבי, ולכן לשנות בגלל זה את החוקים לא באמת ישפר את המצב.

              הבעיה היא שמקום שני פוגש יריבה חזקה, או שהבאקס זרקו משחק כדי להפסיד בכוונה?

              אם השני – אז זה לא ישתנה גם בשיטה שלך, כי כל המחזור היה חסר תחרותיות לחלוטין.
              אם הראשון – אז שוב, מה זה אומר חזקה? העובדה היא שהנטס מדורגים שביעיים.

              אז כן, ניתן לקבוצות ברביעיה הראשונה לשחק מול מי שהן רוצות.
              למה זה יותר הוגן?

            7. ואם רוצים להיות קונקרטים לתרחיש הנוכחי,
              איך זה יותר הוגן שהנטס יקבלו יריבה קלה יותר לאור מצבם בטבלה?

            8. "אם השני – אז זה לא ישתנה גם בשיטה שלך, כי כל המחזור היה חסר תחרותיות לחלוטין." – אז זהו שלא, יש יותר מוטיבציה לנצח ולסיים במיקום כמה שיותר גבוה לעומת להימנע מקבוצה מסוימת ולהפסיד
              .
              "אם הראשון – אז שוב, מה זה אומר חזקה? העובדה היא שהנטס מדורגים שביעיים." – שוב, תסיים כמה שיותר גבוה ואז תבחר בעדיפות גבוהה יותר מי שלדעתך פחות חזקה או מצ'אפ פחות טוב
              .
              "אז כן, ניתן לקבוצות ברביעיה הראשונה לשחק מול מי שהן רוצות. למה זה יותר הוגן?" – עניתי על זה בכל התגובות + הנ"ל. זה לכל הפחות יותר הוגן ובמקרה הכי הכי גרוע הוגן במידה שווה

            9. לא הבנתי את התגובה האחרונה אבל הנטס יקבלו את מי שיבחרו בהם וזה לא "עניינם" מי ולמה בתור קבוצה שלא מסיימת בארבע הראשונות ובוחרת

            10. סליחה על ריבוי התגובות,

              אבל קח בחשבון שבהצעה הנוכחית, היינו יכולים לראות את אותו אירוע קורה, כאשר לקבוצה במקום הרביעי היה אינטרס לסיים חמישית.

              בקיצור, אין לזה סוף.

            11. נכון אז יש גבול, עדיף קבוצה אחת שאולי יהיה לה אינטרס להפסיד מאשר הביזיון הזה

            12. וגם לא בטוח שאתה צודק לגבי הרביעית / חמישית

            13. אולי לא הבנתי מה המצב ה"לא הוגן" שאתה מנסה לפתור.

              אני הבנתי את טענת החוסר הוגנות בכך שקבוצה שמדורגת גבוה מקבלת קבוצה חזקה יותר מאשר אם הייתה מדורגת נמוך יותר.

            14. עזוב "לא הוגן". לא ספורטיבי, לא נורמלי שקבוצות מדורגות גבוה (נניח, 2) מנסות להפסיד בכוונה כדי לרדת בדירוג (לנניח, 3) ולקבל יריבה נוחה יותר לדעתם שבמקרה מדורגת גבוה יותר (נניח, 6) מאשר זו שהם מנסים להימנע ממנה (נניח, 7).

            15. זה גם נכון לכל מיני מקרים (בשלוף היה את פורטלנד ודנבר שהיו פצועות וסיימו 2-3 לפני איזה שנתיים-שלוש) שהמדורגות 4-5 מעדיפות לסיים 6 ולפגוש את המדורגת 3 וגם להימנע בסיבוב השני מהמדורגת 1. ככה כל זה לא יהיה בשליטתן

            16. תעשה הגרלה בין החצי העליון והחצי התחתון, בלי שאף אחד יבחר. אז בכלל תוציא כל תכנון אפשרי מהתמונה.

              בכל אופן, בעיני הבעיה לא מספיק מהותית כדי לשנות את החוקים. אנחנו נמצאים במצב חריג מאוד השנה. הסיפור של הנטס זה לא דבר שחוזר על עצמו בצורה ובעוצמה כזו.

            17. הגרלה – לא הבנתי. אפשר לשמוע איזה חיסרון מהותי בשיטת הבחירה לעומת כל הדוגמאות והחסרונות שיש כעת והיא פותרת?
              מצב חריג – שוב, לא. קורה כמעט כל שנה (או במינימום אחת למס' מועט מאוד של שנים)

            18. טוב אור אמרתי שלא אנסה לשכנע אבל זה מציק לי.
              בוא ניקח מצב היפותטי אחד (אפשר לחשוב על עוד רבים).
              קבוצה במקום החמישי במשחק פיגור מהמקום הרביעי. בין מקום רביעי לראשון יש פער של יותר מעשרה משחקים. הקבוצה עוברת פציעה לא מאד חמורה אבל כזו שתשבית אותו כנראה לסיבוב הראשון של אחד משני השחקנים הבולטים שלה. עכשיו המדורגת ראשונה בוחרת אותה – זה נראה לך הוגן? לי ממש לא.

            19. וכדי להימנע מהספק – גם לא ספורטיבי .

            20. אין מה לעשות, זה מצב יותר נדיר ויותר עדיף על מה שקורה כרגע. מי שלא ברביעייה הראשונה תצטרך להתמודד עם מקרי קצה כאלה

            21. איך זה יותר נדיר?
              אתה דופק כל קבוצה 4-7 שסופגת פציעה מאוחר בעונה.

            22. אם כך הם נדפקו כבר, ובוא כמה דבר כזה קורה כבר

            23. שלא לדבר על קבוצות 3-4 שמדרדרות בסוף עונה בגלל פציעות.

            24. הרבה יותר מברוקלין של השנה.

            25. הבאתי גם דוגמאות אחרות. הרבה / יותר? לא נראה לי. ומה אתה חושב יקרה בעקבות הקבוצות האלה שנפצעו / התדרדרו? נכון, הקבוצות החזקות יפסידו בכוונה בשביל לפגוש אותן

            26. ייתכן – אבל זה לא הופך את הפיתרון המוצע ליותר ספורטיבי (בעיני)

            27. בקיצור אתה אומר שלדוגמה זה לא הוגן כלפי קבוצה שירדה בדירוג עקב פציעות בסוף העונה לעומת אם היו נפצעים לה באמצע העונה והיו מסיימים באותו מיקום? (שבשני המקרים ייבחרו אותה בעדיפות אחרת) ושזה יותר נפוץ
              .
              יש בזה משהו, בכל זאת אני הייתי הולך על הפתרון המוצע עם תיקונים קטנים לשיפור שאין לי כוח למצוא כרגע 🙂

            28. הגרלה:
              סיבוב ראשון:
              קבוצות 1-4 מוגרלות אקראית לשחק מול קבוצות 5-8.
              קבוצות 1-4 מקבלות ביתיות.

              סיבוב שני:
              שתי המנצחות שדורגו גבוה יותר בסיום העונה מוגרלות מול שתי המנצחות שדורגו נמוך יותר.
              המדורגות גבוה יותר מקבלות ביתיות.

              וכו'.

              אין שיקולים אישיים של קבוצות, ואי אפשר לעשות תכנונים.

              הבעיה לא מהותית מספיק בעיני כדי לעשות את השינוי,
              אבל שוב, זה עדיף בעיני מאשר לתת לקבוצות "לבחור" מול מי בא להן לשחק.

            29. (הדוד מאמריקה)

            30. זה אני. נתקע לי הקאפסלוק.

              (תגובה כל כך מצחיקה, שהחלטתי להוסיף אותה גם למטה בת'רד נפרד.. 🙁

            31. מה עדיף בזה מאשר לבחור? אתה מונע מקבוצה שסיימה גבוה יותר את היתרון המגיע לה.

            32. הגבתי בטעות למעלה.
              מתחיל ב
              "כי אתה מממש"

            33. נכון, זה יתרון שחשוב יותר לתת לקבוצות 1-4, ואם הקבוצה במקום החמישי טובה מספיק היא לא תיענש על זה כי לא יבחרו בה קודם.
              .
              טוב היה נחמד, נראה לי שמיצינו..

            34. אור אתה מונע משיקגו וטורונטו שסיימו גבוה יותר מהנטס את היתרון שמגיע להן על פניה

            35. כאמור, זה המחיר שקבוצות 5-8 יצטרכו לשלם בשביל שלא נקבל הפסדים בכוונה

            36. כמה נקודות
              1)אור – שמח שאתה מזדהה עם הרעיון:)
              2)גילרי – באותה מידה זה לא הוגן לקבוצות שכל השנה היו תחרותיות וניסו לנצח כמה שיותר לקבל קבוצות מאוד טובות שהיו בנוניות במהלך העונה בשל פציעות של הכוכבים ושהכוכבים האלה יחזרו לפלייאוף כמו הנטס,לייקרס של עונה שעברה ,אם קוואי היה חוזר לשחק אז גם הקליפרס של העונה.
              4)abc – נכון שזה פחות הוגן למקומות חמש ושש כי הן יכולות להיבחר עי הקבוצות הטובות,אבל זה עדיין יותר הוגן מהמצב הנוכחי שבו קבוצות מהטופ מקבלות באופן אקראי קבוצות ללא התאמה לחוזקה האמיתית של הקבוצה כך שקבוצות משקיעות במהלך לחינם ואז זה מוביל לתפיסות שהעונה הרגילה לא שווה ולא מעניינת ובצדק.
              חוץ מזה אני לא מדבר רק על הוגנות אלא גם על תחרותיות,במצב הנוכחי זה לא באמת מעניין קבוצות להשיג את המיקום הכי גבוה בטבלה אלא בעיקר להיכנס לפלייאוף ומשם הכל מתחיל מחדש כמאמר ווסטברוק,מרגע שקבוצות הבטיחו את הפלייאוף הן מתחילות לזרוק על העונה כי מה זה משנה המיקום הרי בסופו של דבר המצאפים יקבעו באופן אקראי ושיתרון ביתיות בסיבוב השני לא באמת שווה את ההשקעה המרובה,לפי השיטה שלי קבוצות אחד עד ארבע ילחמו עד הסוף בשביל לעלות כמה שיותר בטבלה וכך לבחור את היריבה שיותר מתאימה להן,מקומות 5-6 ילחמו בשביל להגיע למקום הרביעי כך שקבוצות טובות לא יוכלו לבחור בהן וג"כ ילחמו על לא להדרדר למקום השביעי וכך להמנע מהפלייאין,מקומות 7-11 ילחמו על הפלייאין ועל הנסיון לברוח ממנו.
              3)בשנים האחרנות כמעט בכל סוף עונה רואים קבוצות שמפסידות בכוונה בשביל לקבל יריבה שתתאים להן,כמו כן שחקנים וקבוצות שמצהירים שהעונה הרגילה חסרת חשיבות והעיקר הוא להגיע לפלייאוף,חוץ מזה ברור שקבוצות 1-2 לא מתוגמלות מספיק ביחס להשקעה שלהן בעונה הסדירה.
              לכן לדעתי השיטה הנוכחית כבר לא מתאימה וצריכה לעבור שינויים על מנת להחזיר הוגנות ותחרותיות.
              5)ברור שהשיטה הזאת לא מושלמת ושיש בה הרבה חורים,חוסר הוגנות ויכולת של הקבוצות לתמרן אותה,ועם כל זה עדיין לדעתי היא עדיפה בהרבה על השיטה הנוכחית גם מבחינת הוגנות גם מבחינת תחרותיות וגם תיתן יתרון משמעותי לקבוצות 1-2 שמאוד חסר היום בליגה.
              6)היו לי עוד דברים לכתוב אבל שכחתי;)

    1. למה לא הוגן… הנטס הסריחו את העונה שלהם מרגע שדוראנט נפצע והתדרדרו, ככה שהם נלחמו על להגיע לפלייאוף.
      רק על הנייר כרגע הם מפחידים. בפועל… צריכים לשחק נוק אאוט (או שניים) והכל יכול לקרות

        1. כי הקבוצה שהם הכי לא רוצים סיימה שביעית.

          למה זה יהיה הוגן שקבוצה שסיימה חמישית תקבל יריבה יותר קשה מהקבוצה שסיימה שביעית?

        1. זה מזכיר לי שמכבי תשחק ברביעי כאשר ההנחה אומרת שמקום 6 עדיף מ 5
          יריבתה כבר הלכה לים ומכבי תפסיד אם רק תרצה בכך ….
          אגב במלטה הרוחות סערו בשבוע שעבר כאשר 2 קבוצות התאמצו בכל כוחם להפסיד בכדי לא לקבל קבוצה מסוימצ בפליאוף …..

  4. אז הלייקרס הם הקבוצה היחידה הלילה שניצלה למרות שלא היה לה על מה לשחק ופגשה קבוצה שיש לה על מה לשחק. כל הכבוד.
    בגיזרת התהיות של עולם ישן מול חדש:
    אף אחד לא יקטול את מילווקי שלא שיחקו עם הכוכבים, או את פילי או דנבר שעשו אותו דבר (מצחיק – בדיוק הקבוצות של מועמדי ה mvp), כמו גם קבוצות אחרות. וזה, למרות שהיה להן על מה לשחק וחלקן אפילו נפלו בדירוג לקראת הפלייאוף בגלל הפעולה הזו.
    אבל – אם נראה את מכבי תל אביב עושה בדיוק אותו דבר השבוע במשחק ההשלמה מול פנרבחצה – וואו כמה ביקורת תהיה עליהם.זה בדיוק אותו מקרה כמו מילווקי, שבעקבות ההפסד מדורגת רק 3 ולא 2, ותקבל את שיקגו במקום את ברוקלין הלוהטים.
    למכבי לא חשוב לשמור על ווילבקין וזיזיץ לקראת השלבים המכריעים? היה להם רק הרגע משחק קשה מול חולון. לא עדיף לתת לחמישייה לנוח כדי להימנע מפציעה לקראת השלבים המכריעים של העונה, הן בליגה והן באירופה?

        1. תאורטית כן, מעשית יש סיבה שדנבר עלו עם ההרכב השלישי…
          יוטה לא הייתה מפסידה.
          ובכל מקרה הלייקרס ניצחו את "דנבר" לא את דנבר.

        2. כי המקום השישי הרבה יותר אטרקטיבי.
          ווריורס שעברו לא מעט פציעות במהלך העונה ואחכ ממפיס במקום הסאנס שזה הבדל עצום.

  5. תודה על הסיקור.
    חדשות טובות בגזרת הסלטיקס – אני לא מקל בהם ראש חו"ח אבל מכל ארבע הראשונות הם הכי "טובים" לנטס – אין להם כוח דומיננטי מתחת לסל.
    מה שמילוווקי עשו זאת לא פחות משערוריה (מבחינה ספורטיבית). אלופה וקונטנדרית עושה חשבונות פחדניים עד כדי כך שהיא מוותר על יתרון ביתיות בסיבוב השני. אני מאוד מקווה שחופי הקארמה יענישו אותם עוד השנה (לא פציעות חו"ח). אני לגמרי נגדם.
    במערב זה נראה כמו פיניקס ועוד 14 אבל כשיש כל כך הרבה כישרון – אף פעם אי אפשר לדעת. מקווה מאוד שהקליפס ינצחו במיני ויכנסו ממקום 7. זה לא שממפיס זה כזה טיול – הם צעירים, מוכשרים, נלהבים ומאומנים ומוראנט לא צפוי (במובן החיובי). בכל זאת – לא רואה איך עוברים את פיניקס בלי ביתיות.
    יש שמועות שאולי מארי חוזר – זה יכול להיות מאוד משמעותי. לוקה ויוקיץ' לדעתי העלו השנה הילוך (לא יודע מה לגבי הפציעה של לוקה), חייבים להתייחס ברצינות לקבוצות שלהם. האם דאלאס יעברו סיבוב? מאז 2011 זה לא קרה…
    ונשארו ג"ס ויוטה – לראשונה יש כל כך הרבה ניסיון – כך שאם סטף חוזר – אף אחד לא ממש ירצה לפגוש אותה. יוטה זה יוטה – ההגדרה המילונית של המושג "פרווה".
    בנאש ננוחם
    🙂

    1. דווקא מבחינת הנטס זה נראה לי מפגש מאוד מאוד לא נוח בלשון המעטה.הקבוצה החמה בליגה שמשחקת הגנה מעולה+יתרון ביתיות לא יודע אם זה מה שהנטס קיוו לקבל.
      מילווקי אכן איכזבו ואני איתך הקארמה כנראה תתפוס אותם בהמשך.
      דאלאס אני מאמין (שלוקה יהיה בריא כן) יעברו סיבוב די בקלות

      1. החיסרון הגדול של הנטס הוא בצבע. מבחינת שחקני כנף – עם דוראנט אתה תמיד ביתרון. לכן הסלטיקס הכי ״טובים״ להם. עדיף על אמביד, יאניס-לופז או אדבאיו-טאקר (רק לא טאקר 🙂)
        זה שהספרס והפליקנס עם המאזנים שלהן לא בחוף הים עכשיו – זה בדיחה

        1. גם נכון,לא חשבתי על זה. הבעיה בלהפסיד בכוונה זה שמי אמר שברוקלין תנצח את המשחק אחרי זה ועוד כנראה מול אטלנטה..
          הקיצר יש להם הרבה מה להפסיד תרתי משמע בלהפסיד בכוונה.

    2. גם לסלטיקס זה יותר נוח – אין איזשהו סנטר לשמור עליו. בסופו של דבר זו תהיה סדרה של שתי קבוצות של "סווינגמנים" – אחת שמתמקדת בהגנה והשניה בהתקפה.

      1. מסכים זה הולך להיות הדור הקודם דוראנט+קיירי נגד הדור החדש טייטום+בראון.
        עם זאת חשוב לזכור שהנטס עדיין לא במקום 7 – קליבלנד לא הולכים לתת להם את המשחק במתנה. אני כבר מתכונן למיני התקף לב מחר.

      1. טואבבב גילרי.. מהמוצלחות ששמעתי.. הסאנס עם תואר אישי ראשון העונה לאיש הברזל והכי הכי הרבה דק' משחק העונה ברידג'ס

            1. מעקל כדורים מהשחקנים שהוא שומר עליהם

    1. אור, כולם עושים חישובים 'אנטי-ספורטיביים' אין כאן כלום חדש. ובסך הכל המטרה שלהם זה לנצח את הכל (ככה שלהגיד שהם לא תחרותיים זה לא מדוייק) ולשחק את השיטה זה לגיטימי. כמו שירושלמי אמר למעלה, אפשר לשנות את השיטה אם לא מתאים.

    1. זו הייתה הפתעה גדולה מאוד, אם הוא היה חוזר לשחק.
      גם אם החלים,
      יש סיכון עצום בפציעה חוזרת ללא חזרה מדורגת.
      דנבר צריכים אותו עובד על כושר בקיץ,
      ומתחיל להתאמן עם הקבוצה במחנה האימונים של השנה הבאה.
      זה ייתן לו מלא זמן לחזור לעצמו, כך שאחרי הרוח סטאר יוכל לחזור להיות השחקן הנפיץ שהיה לפני הפציעה.

      1. בהחלט הדבר ההגיוני בשביל דנבר לעשות זה לתת לו להחלים כמו שצריך. הוא לא בכושר גם ככה אז אין מה להרוויח ויש המון מה להפסיד.

    2. נשב שבעה על התקוות לעונה החל מהיום ועד ההדחה הצפויה, ב- 1000 Chopper cir, דנבר, קולורדו. כולם מוזמנים לטקס הפרידה מהעונה שיחל ב-17/4, שעה תימסר בהמשך למעוניינים.

  6. לפי התוצאה הרשומה פיניקס ניצחו 100-109, אך לפי האמת המלכים ניצחו 109-116.
    נא לשים לב היטב שתמיד מופיעה התוצאה הנכונה!!!

            1. לא אוהד הנאגטס או כל קבוצה אחרת.
              מקווה תמיד לראות את הטובים ביותר מתחרים אחד נגד השני.
              כמובן שלא התכוונתי שיחזור תוך סיכון בריאותי אלא רק בתור אוהד של המשחק

            2. בהחלט.
              אני מייחל לראות את mvp יוקיץ' לצד פלייאוף מורי על פני עונה מלאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט