השחקנים המפתיעים של העונה/ שחר צ'קוטאי

השחקנים המפתיעים של העונה/ שחר צ'קוטאי

עוד עונה מגיעה לסיומה. כל עונה ישנם שחקנים שקופצים משום מקום ומגיעים לשיא כלשהו. אצל אחד זה שיא חטיפות, לאחר סל ניצחון ולשלישי זה הופעות בטופ-10. חלקם עברו כמה תחנות בליגה עד שמצאו את עצמם וחלקם עדיין לא קרעו זוג נעליים. אלו הם השחקנים המפתיעים שלי:

גייב וינסנט, כלייב מרטין ומקס סטרוס – מיאמי היט:

לא סתם יש למיאמי שלושה נציגים. הקבוצה במקום הראשון במזרח הגיעה לזה בזכות שילוב נהדר של שחקני המשנה. כוכבי הקבוצה היו פצועים לפרקי זמן ומי שתפסו את מקומם היו הנ"ל.

וינסנט: 8.7 נק', 3 אס' 36.6% משלוש 53% אפקטיבי.
במהלך העונה הנוכחית הוא הראה שהוא שייך לליגה של הגדולים, לצד משחקים צנועים הגיעו גם משחקים גדולים, כמו הניצחון על פילי בו קלע 26 נק' עם 7 שלשות ב-58.3% מחוץ לקשת. משחק נוסף שוינסנט היה משמעותי מאוד בו היה נגד מילווקי, בו הוא קלע 21 חטף 3 ומסר 6.
היכולת שלו להיות קרציה בהגנה על גארדים בצד האפור של המגרש והיכולת שלו לצלוף מחוץ לקשת בצד הזוהר של המגרש נותן למיאמי אפשרות נוספת בסגל.

הפריצה שלו העונה לא מקרית, דווקא במיאמי שדורשת ממנו הרבה הוא מצליח לשבור את התקרה ולהכפיל את הנק' שלו מהעונה שעברה. אלת המזל הגיעה לקראתו ונתנה הרבה מנוחה לקייל לאורי העונה כך שהגארד קיבל את ההזדמנויות שלו לאורך העונה.

מרטין: 9.2 נק', 3.8 רב', 1 חט'. 41% משלוש, 58.5% אפקטיבי.
להיות צמד זה תמיד בעיה, כך קרה גם לכיילב. האחים מרטין שיחקו יחד באותו תיכון ולאחר מכן גם באותו קולג'. בהמשך הם גם ניגשו לדראפט יחד. קודי נבחר ע"י שארלוט בסיבוב השני והתאום כיילב לא נבחר. בקיץ הוא 2019 הוא חתם עם שארלוט על חוזה כפול, ולאחר מכן חתם על חוזה ארוך טווח. בקיץ האחרון החליטו הצרעות להיפרד מהאח הלא נבחר, וכיילב נשלח לחפש לעצמו קבוצה. כאן נכנס לתמונה הראפר ג' קול שראה את כיילב מדי שארלוט והמליץ לעוזר המאמן של מיאמי, קארון באטלר, להחתים אותו על חוזה. באטלר חשב ולקח את מרטין כפרוייקט.

מיאמי החתימה את מרטין לחוזה כפול ולאחר הופעות גדולות נגד מילווקי (28 נק' 6-8 משלוש, 8 רב') וברוקלין (22 נק') החליטו ההיט להחתים אותו לחוזה סטנדרטי. העונה הוא העלה את ממוצעיו מעונות קודמות ב-4 נק' כאשר הוא קולע 9.2 כולל 41.3% מחוץ לקשת. למעשה, הוא עקף את אחיו בנק' וכעת הוא עם הזדמנות לעשות דרך ארוכה יותר אל עבר האליפות.
הפריצה שלו הגיעה בזכות יכולות ההטבעה שלו, הוא עולה לאוויר ולך תעצור אותו. ההגנה שלו והיכולת לזהות מסירות נותנות לו מקום בתוך הרוטציה הרחבה של מיאמי.
סנטר מיאמי, באם אדביו, אמר עליו: הוא עושה כל כך הרבה דברים הגנתית, הוא מבין את התקפת היריבה.

סטרוס: 10.6 נק', 3 רב', 1.4 אס'. 41% משלוש. 60% אפקטיבי.
מקס הרגוע גדל בשיקגו ואף הגיע לקבוצה האדומה אך אחרי שני משחקים הוא שבר את הרגל ועבר עונה שלמה של החלמה. בעונה שעברה הוא הגיע למחנה האימונים של מיאמי ואלו החתימו אותו על חוזה כפול. העונה הוא עלה רמה ועלה מהספסל כדי לקלוע בצרורות. במשחקים בהם פתח העונה הוא קלע 16 נק' ב-47% מחוץ לקשת. החל מחודש מרץ מעמיד סטרוס נט-רייטינג גבוה למדי של 11.8. הכניסה שלו לאחת החמישיות החזקות בליגה וכך שהוא עדיין משמעותי בה הוציאו אותו מהחושך.

ג'ארד ואנדרבליט: 7 נק', 8.5 רב'. 1.4 חט'.

הפוורוד בן 23 מטקסס מצליח אחרי 3 עונות בליגה להיות העוגן ההגנתי של הזאבים, אחרי 4 עונות בהם לא היו הזאבים בפלייאוף.

ואנדרבליט נבחר בבחירה ה-41 בדארפט 2018. והחל את הקריירה בדנבר. לאחר עונה וקצת עבר למינסוטה שם בקושי שיחק בעונה שעברה אך העונה הוא הפך להיות בורג מרכזי בעיקר בהגנה. הוא קולע 7 נק' מתוך 5 ניסיונות בערב אך הוא לא צריך את זה, הוא עולה למגרש עם מטרה אחת – לשאוב כדורים. הוא שומר על כל 5 העמדות ועושה את זה די טוב. הוא בעשירייה הראשונה בליגה בקטיפת כדורים בהתקפה, עם 3 כאלה מדי משחק, הוא השני מהסוף במספר הדק' בתוך העשירייה. הוא אחד משחקני הפנים שסופגים הכי מעט ביחס לאחוזים.
במשחק מול מיאמי הוא התעלל בגמדים וקטף 7 רב' בהתקפה ועוד 8 בהגנה, באותו משחק הוא גם חטף 4. השיא שלו העונה היה מול יוסטון בו הוא קלע 21 ויותר חשוב קטף 19 כ"ח.

ההצלחה שלו היא אבן דרך מרכזית בהצלחה של הוולבס העונה.


ג'ורדן פול: 18.4 נק', 4 אס', 3.4 רב'. 36% משלוש. 92.4% מהקו.

הגארד הצעיר שהגיע ממישיגן ממשיך בקו העלייה שלו גם העונה.
בדראפט 2019 נבחר פול בבחירה ה-28. כאשר הוא הגיע על תפקיד הקלע. בעונה הראשונה שלו גולדן סטייט החליטה לצאת לטנקינג עמוק והרוקי דאז זכה לדקות רבות וענה ב-8.8 למשחק. בעונה אחר מכן הלוחמים ניסו לצאת למרות חיסרונות מרכזיים. פול קיבל הזדמנות נוספת וענה בעלייה בנקודות.
בתחילת העונה היו המון סימני שאלה סביב פול, האם הוא יצליח לקחת צעד קדימה כאשר יש יותר שחקנים סביבו. האם הוא יצליח להשתלב עם קליי שאמור לחזור?

הבחור לקח את השאלות הללו בידיים והפציץ העונה. הוא קולע 18 נק' למשחק (עלייה של 6 נק' מעונה שעברה), מוסר יותר ומצליח להיות משמעותי בקבוצה שעשתה פתיחת עונה מדהימה. המשחק המרכזי בו הצליח מספר 3 להתבלט היה מול פיניקס בו הוא קלע 38, קטף 9 ומסר 7. למזלו (ולרוע מזלה של הקבוצה) קרי נפצע והיה לקליי ופול זמן ללמוד לשחק יחד, ושניהם קולעים ביחד כ-40 נק' משותפות. הפלייאוף העונה יהיה הראשון שלו והוא יצטרף לספלאס בראדרס כקלע השלישי בקבוצה.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. תודה צ'קו.
    דווקא פול חייב לציין שהמגיב רן הנרגן דיבר עליו כל הזמן לפני תחילת השנה וצפה שהוא הולך לככב,אז לא יודע עד כמה הוא הפתעה אמיתית.
    לגבי ממפיס אתה יכול לשים כמעט כל שחקן שלהם חוץ מהמובילים(מוראנט,JJJ)

    1. תודה צ'יקו . נהדר לגמרי. הייתי שם ממפיס את ג'ונס כמובן וגם קונצ'אר שאותי ממש מפתיע העונה. אגב הייתי משחיל לפה גם את הרטנשטיין של הקליפרס.

  2. תודה שחר
    סיפור המעבר של מרטין למיאמי מדהים, תראו מה קשרים יכולים לעשות בעולם
    ואנדו הוא מיני דניס רודמן, יש לו את החריגות ואת סט היכולות של המקורי- נותן קשיחות ועארסיות בקבוצה עם ילדים טובים כמו אנט וקאט וגם קצת פחות כמו דילו ובברלי

  3. מסתבר שספולסטרה הוא לא רק פרצוף יפה.
    הוא 20 שנה בליגה עם 2 טבעות ו- 5 גמרים ( +1 עוזר מאמן באליפות של 2006), ועדיין אף אחד לא חושב עליו כמאמן העונה, אבל קשה מאד למצוא ארגון נוסף ב- NBA שמצליח לחצוב זהב מפחם כמו מיאמי לאורך שנים.
    מיאמי תגיע השנה לגמר המזרח לפחות ו"הפיליפיני" (נצר למשפחת כדורסל מצוינת) הוא לטעמי מנהל את הארגון הכי טוב בליגה היום.

  4. פוסט מצוין. הייתי גם מזכיר את רוברט וויליאמס שהיה נראה לא יציב והעונה הוא עשה נגיעה טובה בכל פרמטר, ואת טיילר הירו שלא רק שמצא נישה גם עושה אותה מעבר למצופה

כתיבת תגובה

סגירת תפריט