משבצת המכללות (29/3) : הקרבות לפיינל פור! / מנחם לס

היום שתיים תעלינה לפיינל פור

 

1:09 בלילה בנתיב הל"ה: פלורידה – דייטון

שאלה אחת נשארה לדייטון הקטנה (לא כל כך קטנה – – 10,000 סטודנטים): עד כמה רחוק ייקח אותם המסע הקסמי?

ריאן (כולם מכירים אותו רק בכינויו 'ארצ'י') מילר, מאמן דייטון, רק חולם לשחק בגמר נגד אחיו, שון מילר, מאמן אריזונה שהוא – ארצ'י – היה עוזרו שם משך שנתיים.  לך תדע. זה עלול עדיין לקרות.

בינתיים ארצ'י עושה את שלו לא פחות טוב משון.

היום היעד הוא אדיר, ואולי גדול מדי על דייטון – פלורידה. אבל היו דברים מעולם.

עד עתה ג'ורדן סיברט מדייטון (שעבר מאוהיעו סטייט וישב שנה אחת בחוץ) היה REVELATION! אולי השחקן הטוב ביותר בטורניר עד רגע זה. אבל הוא חייב עזרה מחברי קבוצתו כפי שהיה נגד סטנפורד. יהיה לו עסק עם סקוטי וילבקין – הלב, הנשמה, והמוח של פלורידה שאם תנצח הערב זה יהיה מסעה החמישי לפיינל פור.

בצורה שאני מסתכל על המשחק זהו מפגש אידיאלי ב-'עילית 8': מצד אחד ה-"TOP SEED" בכל הטורניר, קבוצה שלא הפסידה מאז ה-2 לדצמבר. מצד שני סינדרלה שהפסידה לפני איזה שבועיים ברבע הגמר של אליפות הקונפרנס שלה, אבל התחממה עד אש בזמן הנכון. זה מה שעושה מהטורניר הזה כל כך מרתק.

זהו קרב בין STAR POWER לבין חבורת אלמונים שאיש לא שמע, לא ידע, ולא התעניין בהם עד לפני שבוע.

אילו ביקרתי את המשחק במין חלל, רק לפי שמות ורפיוטציה, לדייטון אין תפילה. למעשה אולי הייתי מסכם שיהיה כאן הערב BLOWOUT.

אבל זה לא איך שהעסק עובד, קומראדים. כל העשרה על הפארקט לובשים את התחתונים רגל אחרי רגל. לכולם ישנם שרירים, עצבים, ונשמה. אל תשכחו שלושה דברים:

1. דייטון ניצחה את אוהיו סטייט

2. דייטון ניצחה את סירקיוז

3. דייטון ניצחה את סטנפורד.

אני לא בטוח בקשר לסטנפורד, אבל אוהיו סטייט וסירקיוז יכולות לנצח את פלורידה בכל יום נתון.

משום מה בטורניר ה-NCAA לקבוצות מס' 11 ישנו יתרון 2-3 על קבוצות המדורגות 1 בשלב הזה. למה? כי ה-11 תופסת תאוצה, תופסת בטחון, אין לה מה להפסיד, ומספר 1 משלשלת מפחד.

אגיד לכם דבר אחד על בטוח: פלורידה חייבת להיות הערב במיטבה כדי לנצח. שום דבר אחד לא יספיק. לא משנה מה אומר הנייר ומה אומרים השמות.  אם סקוטי וילבקין לא היה מככב כענק בדקות האחרונות, UCLA היתה מנצחת את הגייטורים מגיינסוויל.

הערב וילבקין לבדו לא יעשה זאת. הוא חייב סופר-עזרה ממייקל פרייזר, קייסי פרת'ר, ופטריק יאנג.  גם ג'ורדן סיברא לא יוכל לעשות זאת בעצמו. הוא חייב לקבל עזרה מקסימלית מדווין אוליבר ודישון פייר.

מה יהיה? יהיה משחק מרתק, שווה-כוחות עד הדקות האחרונות. אבל אז פלורידה תנצח בגלל שיש לה יותר מדי כלי נשק.

פלורידה ב-7

3:39 בגבת: אריזונה – ויסקונסין

 

שון מילר, מאמן אריזונה, היה על הרדאר של בו ריאן – מאמן ויסקונסין, כבר מאמצע שנות ה-70. זב כששון מילר היה 'הוט-שוט' פוינט גארד מהיר כברק, קלעי נהדר, מין בוב הארלי  קטן בן 9, בו – אז עוזר מאמן – שאל את חברו הטוב ביותר רוברט מילר, האבא של שון מאריזונה וארצ'י מדייטון לשלוח את בנו בן ה-9 שנודע כמין קוסם עם הכדור למחנה הכדורסל שלו להדגמות של שליטה בכדור. עד לשם הולך הקשר ביניהם. שנים אח"כ שון היה עוזרו של ריאן, ועד היום בו ריאן הוא 'הדוד' המבוגר שלו.

אבל הערב שון  – מאמן המדורגת הראשונה אריזונה ירצה להוריד לבו  – מאמן המדורגת השנייה ויסקונסין את המכנסיים.

שון יהיה הראשון להצהיר: "בו ריאן הוא מאמן הכדורסל מס' 1 בנמצא, מכללות או NBA". בו יאמר על שון: "המאמן הצעיר הטוב ביותר ב-NCAA ובהרבה אספטקים של המשחק, מאמן יותר טוב ממני כי אני פחות מבין במני-בול ואנליטיקס כפי שהוא מבין!".

גם ריאן עם 703 נצחונות קריירה וגם מילר עם 249 נצחונות – לא הגיעו אף פעם כל כך רחוק בטורניר. אחד מהם יהיה הלילה אפילו יותר רחוק – בפיינל פור!
קלב טרצ'ווסקי – הענק (2.14 מ') של אריזונה אמר: "כדי להרגיע את העצבים קראתי כדורסל בימים האחרונים. הרבה שחקנים גדולים וטובים ממני לא הגיעו לפיינל פור. זה משהו מיוחד להגיע לשם". הוא יהיה אחד הגורמים החשובים של אריזונה – שחקן שבגלל ארון גורדון לא שומעים עליו. אבל הוא בא עם 9.8 נק' ו-6.9 ריב' העונה למשחק נגד ויסקונסין, והוא יהיה גורם חשוב מאד. אבל  לא הכי חשוב.  אלה יהיו יותר חשובים: קמינסקי, הענק של ויסקונסין (אותו גובה של טרצ'ווסקי), גורדון – הפאור פורוורד של אריזונה, וג'ונסון הכל יכול של אריזונה.
Points Rebounds Assists
WIS Kaminsky 13.6 Kaminsky 6.4 Jackson 3.9
ARIZ Johnson 16.2 Gordon 7.8 McConnell 5.5

הבאדג'רס מויסקונסין לא היו בפיינל פור מאז 2000, ממש לפני שריאן קיבל את המושכות.  הוא יהיה בן 69 השבוע ושחקניו מרגישים שהגיע הזמן עבורו להיות בפיינל פור. הגארד ג'אש גסר של ויסקונסין אמר, "כולנו מרגישים את ה-URGENCY בדבר. אין 'בשנה הבאה'. עבורינו זה עכשיו. כולנו מרגישים שהוא עשה הכל כדי להגיע לשם וזה מגיע לו. אנחנו רוצים לתת לו את מתנת חייו!".

מה אגיד לכם?

שתי קבוצות תאומות כמעט מלבד הצבע: אריזונה שחורה בעיקרה, וויסקונסין לבנה בעיקרה. אבל שתיהן משחקות הגנה דומה, ושתיהן טורפות את הסל בתאווה. הפרשמן של אריזונה רונדה הוליס-ג'פרסון הודיע אתמול: "WE ARE TOUGH. NASTY. RELENTLESS". זה עוד דבר שמייחד את שתי הקבוצות: מלאות בשחקנים אינטיליגנטיים עם אוצר מילים שיש להתגאות בו.
כשפרנק קמינסקי התבקש לתאר את קבוצתו הוא הגיב, "BUNCH OF WHITE GUYS!"אז היום יש לנו משחק של ווניל נגד שוקולד. שום גזענות – – זה פשוט יצא ככה. עוד שנתיים-שלוש אריזונה עלולה להיות לבנה וויסקונסין שחורה. קבוצת הפוטבול שלהם יותר שחורה מזפת. הקרב בין שני הענקים טרצ'ווסקי וקמינסקי – שני "קי" שהם לא יהודים – ייקבע בהרבה את גורל הקרב.בן בראסט הוא הצלף של ויסקונסין שנולד לקבור שלשות, והוא אמר: ייתכן מאד שנצטרך לגבור עליהם בדאונטאונים". NOT SO FAST. אמנם ויסקונסין קוברת 40% משם, אבל אריזונה מחזירה להם ב-37%. לא קריטי.
סם דקר מויסקונסין יצטרך לשמור על כוכב אריזונה ניק ג'ונסון. "לדעתי הוא הטוב בתפקידו בכל הטורניר".שם אחד לא הוזכר עד עתה: ארון גורדון, הפאור-פורוורד של אריזונה. אם שתי הקבוצות שוות בכל דבר, הוא יהיה זה שייטה את המאזניים כי לבאדג'רס ממדינת הגבינה הצהובה אין שחקקן כמוהו, ובגללו אריזונה תנצח בקרב עד הדקות האחרונות.אריזונה ב-4. 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 9 תגובות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט