ממפיס בדרך להיסטוריה, ג'יימס הארדן ופילי מנסים להחזיר מומנטום וקרב חם בקליפורניה לערב שבת האחרון לעונה הסדירה / עידו רבינוביץ

ממפיס בדרך להיסטוריה, ג'יימס הארדן ופילי מנסים להחזיר מומנטום וקרב חם בקליפורניה לערב שבת האחרון לעונה הסדירה / עידו רבינוביץ

פילדלפיה 76' (31-49) – אינדיאנה פייסרס (55-25), 20:00

הסיקסרס של דוק ריברס חוזרים לעיר אחוות האחים בניסיון לבנות מומנטום במגרשם הביתי, כאשר האינדיאנה פייסרס מגיעים למשחק שעבורם הוא לפרוטוקול בלבד.

לפילדלפיה יש העונה מאזן חוץ טוב בהרבה ממאזנם הביתי. הם ניצחו 27 משחקים מחוץ לפנסילבניה יחד עם 14 הפסדים, כאשר ב-"וולס פארגו סנטר" מול הקהל האוהד ניצחו רק 22 ונחלו הפסד 17 פעמים. זהו המאזן הביתי השמיני בטיבו במזרח.

הסיקסרס נמצאים כעת במקום הרביעי, מה שיקנה להם יתרון ביתיות נגד הטורונטו ראפטורס בתרחיש הסביר בו שתי המתמודדות ישמרו על מקומם הנוכחי. הם חייבים לתפוס קצב במקום שאמור להיות המבצר שלהם, או שיודחו בבושת פנים בסיבוב הראשון.

משחקם האחרון היה הפסד ביתי לאותם טורונטו ראפטורס, 119:114. משחק מאכזב במיוחד לג'יימס הארדן (3/12 מהשדה, 13 נקודות, 3 איבודים) שהוקיע משחק נהדר כרגיל של ג'ואל אמביד שסייע לקבוצתו להוביל ב-15 לפני נפילת המתח במחצית השנייה. הסיקסרס לא הצליחו להתמודד עם פסקאל סיאקם מהצד השני – הפורוורד המוכשר המטיר 37 נקודות והשלים טריפל-דאבל יחד עם 12 אסיסטים ו-10 כדורים חוזרים. המאצ'אפ של פילי מול סיאקם בעייתי במיוחד, טוביאס האריס עשה עבודה פושרת כנגדו לאורך כל העונה (סיאקם קלע מעליו 10/18 מהשדה בשלושת המשחקים בהם נפגשו) ואין לדוק ריברס תשובה הגנתית אחרת עבורו. יהיה מעניין לראות אילו התאמות יעשה המאמן הוותיק אם אכן זו תהיה הסדרה בין מקומות 4 ו-5 במזרח.

שתי הקבוצות נפגשו ביום שלישי האחרון, משחק בו פילי הובילו ב-27 הפרש ברבע השלישי אך לבסוף ניצחו בהפרש חד ספרתי. הסיקסרס קבעו שיא פרנצ'ייז חדש לקליעות מחוץ לקשת במשחק הזה עם 23 צליפות מדאון טאון. במקרה הסביר שהם לא יצליחו לשחזר את ההצלחה הזו בקליעות מרחוק, הם מוכרחים לנצל את היתרון העצום של ג'ואל אמביד בצבע. ללא מיילס טרנר, אינדיאנה מעמידים את ג'יילן סמית' ואיזייאה ג'קסון בעמדת הסנטר. הם נכשלו בהאטה של מספר 21 מפילדלפיה שקלע עליהם 45 נקודות רק לפני מספר ימים. סביר להניח שריברס לא יחשוב יותר מדי ויחזור לבאר הפורייה הזו רבות במשחק המוקדם הערב.

היתרון המשמעותי היחיד של אינדיאנה על הסיקסרס במערכה הזו הוא המנוחה. הם לא עלו לפרקט מאז אותו משחק נגד פילדלפיה ביום שלישי. שלושה ימי מנוחה מאוד נדירים בליגה העמוסה בעולם. הפייסרס בדרך לקבל את הבחירה החד ספרתית הראשונה שלהם בדראפט מאז 1989 (בו בחרו את ג'ורג' מקלאוד, שזכור בעיקר בשל התקרית בה נקע את הקרסול כיוון שדעתו הוסחה מדיבור בטלפון), הם חתומים באופן סופי במקום ה-13 במזרח, מקדימים רק את דטרויט ואורלנדו. החזרה של ריק קרלייל לקבוצה בקיץ לאחר הסאגה עם נייק ביורקגרן לא הצליח  להציל את הרוסטר החסר הזה.

ג'ורג' ניאנג ומאטיס תייבול לא יהיו זמינים לסיקסרס הערב.

יחד עם מיילס טרנר, גם כריס דוארטה, מלקולם ברוגדון, טיץג'יי וורן, ריקי רוביו, גוגה ביטאדזה, נייט הינטון וג'יילן סמית' לא יעלו לפרקט בשורות אינדי.

הימור: פילי מרגישים את הלחץ ומתפוצצים לניצחון ב-31.

ממפיס גריזליס (25-55) – ניו אורלינס פליקנס (44-36), 01:00

ג'ה מוראנט וחבריו כבר הבטיחו את המקום השני בטבלת המערב, אך יוכלו להרע את המצב של הפליקנס, שמובילים על הספרס בשני משחקים אך לא מחזיקים בשובר השוויון מולם.

ניצחון הלילה עבור דובי הגריזלי, שצפויים לקבל את מוראנט חזרה מהפציעה בברכו, ישווה את שיא המועדון לניצחונות בעונה.

טיילור ג'נקינס, המאמן הפנטסטי של הגריזליס שמוכרח להיות מתמודד רציני בדיון על מאמן העונה, כבר מכין את הקבוצה שלו לפלייאוף. בשל פציעות, ג'נקינס נאלץ לשחק עם הרבה חמישיות שונות העונה, 5 חבורות כאלו שיחקו מעל 100 דקות משותפות. אולם, אף לא אחת מהן היא החמישייה שצפויה לסגור במשחקי הפלייאוף: מוראנט-ביין-ברוקס-ג'קסון ג'וניור-אדאמס (96 דקות עונתיות). למרות הסמפל-סייז הקטן, החמישייה הזו העמידה נט רייטינג עצום של 22.4. יהיה מעניין לראות את ניהול הסיכונים של ג'נקינס, שכמובן לא ירצה להסתכן בפציעה כל כך קרוב לסדרת הפלייאוף הראשונה שלו בתור פייבוריט.

מאידך, השקנאים מלואיזיאנה יודעים שהיריבה שלהם במשחק הפליי-אין הראשון תהיה הסן אנטוניו ספרס. ניצחון שלהם הערב או מחר נגד גולדן סטייט יבטיח להם שהמשחק יתקיים בניו אורלינס. לאור הרצף החיובי שלהם לאחרונה עם שבעה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים שלהם, הם צפויים לגנוב אחד מהשניים הבאים מול שתי קבוצות ללא הרבה צ'יפים על השולחן.

הם הביסו בקלילות את הפורטלנד טרייל בלייזרס במשחקם האחרון, עם תצוגה מעולה מהספסל שסיפק שלושה קלעים בספרות כפולות. יש לפליקנס הרבה שחקנים צעירים ומעניינים לבנות עליהם לשנים הבאות: הרברט ג'ונס המגן האימתני שצפוי להיבחר לחמישיית הרוקיז, חוזה אלברדו שהפך לחביב הקהל בשל החטיפות הערמומיות שלו ואפילו הטירון טריי מרפי השלישי שהראה לא פעם את יכולות הקליעה שלו בחצי השני של העונה (8 שלשות ב-16 הניסיונות האחרונים שלו מחוץ לקשת).  

ברנדון אינגרם, זאיון ווילאמסון וקירה לואיס ג'וניור יצפו במשחק על אזרחי אצל הפליקנס.

ג'ארט קולבר, טיירל טרי וקילין טיל יחמיצו את המשחק מהצד של ממפיס.

הימור: הגריזליס ישמחו להשוות שיא מועדון עם ניצחון ב-11.

סן אנטוניו ספרס (46-34) – גולדן סטייט ווריורס (29-51), 03:30

הדורבנים מארחים את הלוחמים באלאמו למשחק שיכול לחתום את גורל מיקום הפליי-אין שלהם הואיל ויפסידו. הווריורס גם זקוקים לניצחון כדי להרחיק את המאבריקס למרחק של משחק שלם מהמאבק עמם על המקום השלישי במערב כאשר דאלאס מחזיקים בשובר השוויון כנגדם.

הספרס גברו על הווריורס בשניים משלושת המשחקים שלהם העונה, כאשר כל משחק הוכרע בהפרש 5 או פחות. אמנם, באופן שמאוד תואם את ערכיו של גרג פופוביץ', רוב שחקני המפתח של הדורבנים צפויים לנוח בשני המשחקים האחרונים בשל העובדה שמקומם בפליי-אין מובטח – אז למי שציפה לדקות ארוכות מג'וש פרימו וג'וק לאנדל, זה כנראה המשחק עבורכם.

שחקן הספרס לשעבר, סטיב קר, לא נוקט באותה הגישה כמו המאמן האגדי מולו יתמודד הלילה. במסיבת העיתונאים האחרונה שלו, קר הצהיר כי: "אנחנו נכנסים למשחק הזה במחשבה של בניית מומנטום. אם אנחנו יכולים להגיע לשבוע הבא ברצף ניצחונות, אני מאמין שזה ישרת אותנו היטב".

הנקודה החשובה ביותר בתקופה האחרונה של הווריורס היא החזרה של קליי תומפסון לעניינים. הספלאש ברו קלע 33 נקודות במשחקם הקודם מול הלוס אנג'לס לייקרס, פעם חמישית העונה שהוא צולף לפחות 33. מטבע הדברים, הוא היה חלוד מאוד בחזרתו הראשונית לפרקט, אך כעת ניכר שהוא מוצא את עצמו מחדש בדיוק בזמן הנכון.

נחזור במהרה לתרחישי הפלייאוף עבור שתי הקבוצות: 2 ניצחונות של הספרס ו-2 הפסדים של הפליקנס והספרס יארחו את משחק הפליי-אין הראשון שלהם בטקסס כיוון שהם ניצחו את הפליקנס 3:1 בסדרה הפנימית ביניהן.

גולדן סטייט צריכה לכל הפחות להשוות את המאזן של המאבריקס בשני המשחקים האחרונים. חשוב לציין שלוקה דונצ'יץ' מדאלאס הושעה מהמשחק הסופי של העונה הסדירה בשל עבירה טכנית מספר 16 שקיבל במשחק הקודם.

דז'ונטה מארי, דאג מקדורמט, יעקב פלטל ורומאו לנגפורד לא ישחקו הלילה אצל קואץ' פופ.

סטף קרי, קליי תומפסון וג'יימס וייזמן ישבו בצד אצל סטיב קר והלוחמים.

הימור: גולדן סטייט לוקחים ב-7.

לוס אנג'לס קליפרס (40-40) – סקרמנטו קינגס (51-29), 04:30

הקליפרס יכולים להבטיח הימנעות ממאזן שלילי עונה 11 ברציפות עם ניצחון נגד היריבה מבירת קליפורניה כאשר ה-"קריפטו.קום ארנה" יהווה האולם שיארח את המשחק בינם לבין המלכים מסקרמנטו.

הקליפרס מגיעים אחרי ניצחון עצום נגד הפיניקס סאנס בתוצאה 113:109, במשחק בו הספסל קלע יותר מהחמישייה הפותחת אצל טיירון לו, שמצא איזון מדהים באימון של הסגל שלו שהיה חסר לאורך כל העונה. נורמן פאוול מהספסל נתן בוסט אדיר עם 24 נקודות ב-10 זריקות בלבד והוביל את רשימת הקלעים של שתי הקבוצות. המקום השמיני מובטח לקליפרס כבר זמן מה, הם ישחקו במיניסוטה נגד הטימברוולבס במשחק הפליי-אין הראשון שלהם.

הם מגיעים למשחק המאוחר הלילה מול הקינגס עם רצף של שלושה ניצחונות, כאשר המשחק הבא שלהם הוא נגד הת'אנדר המדשדשים. הם ישמחו להגיע ל-"טארגט סנטר" שבמיניאפוליס עם רצף חיובי של 5 ניצחונות, במיוחד אם זה כולל ניצחון מול הקינגס להם הפסידו ב-3 מתוך 4 האחרונים שלהם.

לקינגס אין על מה לשחק כמובן, הם הבטיחו לעצמם מאזן שלילי מזמן (הקבוצה לא סיימה במאזן חיובי מאז 2006, העונה האחרונה של ריק אדלמן על הקווים) והם בעיקר ממתינים לכלל אירועי הדראפט.

בכל זאת, המאמן הזמני אלווין ג'נטרי רואה הרבה פוטנציאל מהרוקי המלהיב של הקינגס, דביון מיטשל. "לפני חודש וחצי, הוא היה רוקי קטן שלא אמר הרבה בפסקי זמן וכולי, זה השתנה באופן דרסטי. הוא מרגיש בטוח בעצמו, הוא לא מפחד להביע את דעתו ואני חושב שזה עושה לו רק טוב".

מיטשל קולע 11.2 נקודות לערב יחד 4 אסיסטים, והוא כבר הוכיח שהוא יכול לקחת על עצמו נטל סקורינג גדול יותר עם רצף של חמישה משחקים בהם קלע לפחות 21 נקודות רק בחודש שעבר. הקינגס מאמינים בו מאוד, והוא חייב להמשיך להוכיח את עצמו, קל וחומר לאחר הטרייד על טייריס האליברטון.

דיארון פוקס, דומאנטס סאבוניס, ראשון הולמס, טרנס דייויס ואלכס לן פצועים ולא ישתתפו במדי הקינגס.

קוואי לאונרד, ג'ייסון פרסטון וג'יי סקראב גם כן מושבתים ולא יתלבשו אצל טיירון לו.

הימור: קליפרס ב-5.

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. נקווה שאמביד יבוא לצבור נקודות לתואר מלך הסלים, אולי כך יהיה מעט עניין במשחק הזה. אבל היי, מי אני שאתלונן.
    תודה רבה על הפריוויו ושבוע טוב לכולם

  2. פריוויו נהדר תודה רבה עידו.
    לא להאמין המשחק הזה של אמביד 40 נק ו 20 ריבאונדים . היה פעם משהו כזה בעת החדשה (אני לא מדבר על ווילט צ'מברלין ששיחק מול גמדים) לא זכור לי משהו כזה. ואינדיאנה מקבוצה של שני סנטרים טובים הפכה להיות קבוצה ללא סנטר. מיילס טרנר יחזור אי פעם?

    1. אמביד היום מדהים ואפילו הרים את הראש ל 4 בונבונים. אם בוסטון יפסידו לממפיס בחוץ מחר ופילי ינצחו את הפיסטונס אז פילי יסיימו 3 והחבר׳ה של אברי ורזי יקבלו את טורונטו

כתיבת תגובה

סגירת תפריט