מעורב ספורט על שבת בבוקר / מנחם לס

 

1. גאון ושמו ספואלסטרה

 

לפעמים אני שונא אותו, ולפעמים אני מוכן לצחצח לו את הרגליים, ולבקש מ-K-700 לללק לו את כפות הרגליים. בין לבין משחקי מישיגן-טנסי ויוקון-איובה סטייט, זרקתי מבט על משחק מיאמי. וכשראיתי איזה משחק כמעט מושלם הם משחקים, חציתי את המסך לארבעה חלקים, והוספתי את אינדיאנה להשלים את הרביעייה.

למה ספואלסטרה גאון?

תראו את חלוקת הדקות בטבלה. תראו את חלוקת מספר הזריקות. פתאום אדוניס האסלם שעד המשחק האחרון נגד אינדיאנה כמעט לא נגע בכדור כל העונה, עולה בחמישייה וקולע 8 מ-11 ל-17 נק'. ג'יימס ג'ונס – עדיין אחד מקלעי ה-3 הטובים בליגה לא עלה לרבע דקה ב-40 במשחקים האחרונים , פתאום עולה היום בחמישייה עם 3 מ-6 מה-3 ודאבל דיג'יט. טוני דאגלרס פתאום בחמישייה במקום צ'אלמרס או נוריס קול.

איזו סימפוניה של אימון! איזה קונצרט של מאמן! הערב הוא עשה בי"ס למוצרט מובטהובן גם יחד.

בעת שכמעט כל קבוצות הליגה הרציניות לעלות לגמר בירידה או ב-PLATO (קו מאוזן)  – מלבד הספארס שהם סיפור בפני עצמו – מיאמי מגיעה רק עכשיו לשיאה. עכשיו אני מבין את כל הפאשלות באמצע העונה: הכל היה מתוכנן בראשו הגאון של הפיליפיני יפה התואר.

הערב מיאמי שיחקה את משחקה הטוב ביותר העונה: הנעת כדור בין כל החמישה (ולא משנה מי שיחק), חוסר כל אנוכיות, החלפת מקומות בהגנה, סמול-בול מושלם נגד ביג-מן; 55% (41.4% מה-3) בהתקפה שוות המשקל המעולה כל העונה. שעייה, תן לי 2 נקודות ויש לי 8 בדאבל-פיגר. והכל ללא דוויין וריי אלן!

הייתי צריך לצבוט את עצמי לדעת שאיני חולם; גאווה מושלמת בקבוצתי האהובה המגיעה בשיא כושרה TO KICK SOME ASS  בפלייאוף!

 

MIAMI HEAT 
FIELD GOALSREBOUNDS
  POS MIN FGM-A 3PM-A FTM-A +/- OFF DEF TOT AST PF ST TO BS BA PTS
L. James F 29:46*** 7-13 1-3 2-2 +32 2 8 10 12 0 1 1 0 0 17
C. Bosh F 26:04 6-10 2-3 1-1 +29 1 8 9 3 4 0 0 2 0 15
U. Haslem C 21:17 8-11 0-0 1-2 +23 0 5 5 0 0 0 0 1 1 17
 J. Jones G 24:22 3-8 3-6 1-2 +24 0 0 0 2 1 0 0 1 0 10
T. Douglas G 29:47 3-7 0-0 3-4 +16 3 2 5 5 3 1 0 0 1 9
 N. Cole   28:49 4-9 1-2 2-2 +16 1 4 5 7 2 1 2 0 1 11
R. Lewis   18:40 4-6 1-2 0-0 +1 0 1 1 1 0 1 1 0 0 9
C. Andersen   21:59 4-6 0-0 5-6 +9 1 5 6 0 1 1 1 0 1 13
 S. Battier   21:06 3-6 0-2 0-0 +10 0 0 0 0 2 0 0 0 0 6

 

2. אילו הייתי אוהד לייקרס הייתי מתאבד!

ללייקרס אין ברירה. צריכים להתחיל איתם!

חזיתי בחלקי משחק רבים של הלייקרס  מסיבה אחת: לספק את  הסדיסטיות שבנפשי. אבל אפילו אני לא יכולתי לקחת יותר את הדבר העצוב הזה הנקרא לוס אנג'לס לייקרס. אילו היא היתה הערב משחקת במכללות, מישיגן העיתה מנצחת אותה על 12, יוקון על 14.

היא הפכה לדבר העצוב ביותר הקיים היום בכדורסל. לתת למינסוטה – שריחמה על הלייקרס ונתנה לקווין לאב וריקי רוביו לשחק רק 28 ו-26 דקות – לעשות עליה שיאי עונה, שהמבייש ביניהם הוא 134 נקודות במשחק ללא הארכה, כשהוולבס משחקת עם החמישייה השנייה לא פחות מאשר עם הראשונה? חרקירי, זה מה שהייתי עושה לעצמי הלילה. סכין בבטן כדי לא לחיות עם הבושה. בושה? מה בקשר לכלימה, חרפה, ביזיון?

לזה הגיעה הקבוצה הזאת? לזבל הזה הם מקווים להביא איזה אוקסום אוסטרלי שיציל אותם? מה שהוא היה עושה היום היה לצמצם את המספר ל-133. אוקיי, 132 אם אתם מתעקשים.

היו קבוצות גדולות אחרות שנפלו מגדולתם. הסלטיקס למשל. אבל הסלטיקס יתנו לקבוצה בינונית-מינוס כמו מינסוטה לעשות עליהם 134, וכבר שכחתי איזה הפרש? לעולם לא! הם לא היו משפילים את זכרונו של רד אורבך עם רפש כזה של כדורסל.

את משחקיה של הלייקרס משדרים לכל המזדרח הרחוק. אני לא מאמין שה-NBA מרשה ללייקרס לרטש ולהרוס את ה-BRAND. את האותיות NBA עם סילואט של ג'רי ווסט מכדרר.

היום אורלנדו, מילווקי, ויוטה עושות צחוק מהלייקרס שהפכה לקבוצה הגרועה ביותר בליגה, יחד עם פילדלפיה. שתיהן הן הקבוצות הדפוקות ביותר מאז 1961 מאז שאני חוזה בכדורסל, ולא איכפת לי הקבוצות שעשו שיא הפסדים גדול משלה. קובי הביא להם כמה נצחונות; מאז הם הפכו לקבוצת הכדורסל הגרועה ביותר בליגה, שמקומה ביורוליג, שם היא תסיים באמצע הטבלה. הפועל ירושלים יכולה לשחק נגדה ולנצח פור גוד סייק.

שאני ארחם על הלייקרס? הגיעו ימים טובים.

אבל פשוט לא יכולתי לחזות יותר בשחיטה. רגש הרחמים גרם לי לחזור למשחקי המכללות ומיאמי, שם לפחות ראיתי כדורסל, ולא ירוקת של בריכת מים שלא נגעו בה חמש שנים.

לייקרס. בושה וחרפה לליגה. העלבה שלא יכולה להיות גדולה ממנה ל-BEAUTIFUL GAME הנקרא כדור סל.

 

3. הבייסבול יצא מדעתו!

 

כמעט שליש מיליארד דולר ל-10 שנים לשחקן בן 31

 

דטרויט טייגרס האריכה את חוזהו של החובט שלה מיגואל קבררה ב-8 שנים. המחיר? 248 מיליון. עוד לפני החתימה היה לו חוזה לעוד שנתיים על 52 מיליון. זה נותן לו חוזה מטרף חושים של 300 מיליון דולארים ל-10 שנים. 30 מיליון לעונה לעשר השנים הבאות לחבוט בכדור, והוא היום בן 30. ב-18 לאפריל הוא יהיה בן 31!

בזה הוא הפך לשחקן עם החוזה היקר בהסטוריה של הספורט.

דייב דומברוסקי, הנשיא והג'נרל מנג'ר של הקבוצה אמר שעם החוזה הזה "דטרויט טייגרס רוצה שהוא יוכל להתרכז במשחקו ולא לדאוג לעתידו, וגם למנוע ריצות אחריו ע"י קבוצות אחרות"…

"לדאוג לעתידו"? הוא כבר הרוויח בבייסבול מעל 100 מיליון.

דומברוסקי הסביר: "היי. אנחנו מדברים על שחקן הבייסבול הטוב בעולם!"

ואז הוא הוסיף: "החלטתי על ההימור הזה".

 אחת הפאשלות הגדולות בתולדות הספורט היה חוזה ה-120 מיליון שנתנו לאיירוד (אלכס) רודריגז.  גם אלברט פוז'ולס החל לפשל אחרי החוזה העצום, ארוך השנים שקיבל. דומבורסקי נשאל אם הוא לא חושש מאותו אסון. תראו מה הוא ענה:

Asked whether the length of the contract concerned him, given the way recent 10-year deals for Alex Rodriguez and Albert Pujols have gone wrong, Dombrowski acknowledged that "any time you give a long-term contract, you're concerned. That's just the way it is, because anything can happen in this game."

 

"I know Albert Pujols. I know Alex Rodriguez. But I don't know them [the way he knows Cabrera]," Dombrowski said. "I'm sure their organizations felt comfortable doing so at the time. But I know [Cabrera]. I know how dedicated he is, and what a hard worker he is, and [how he's] committed to excellence. And he wanted to be here."

משוגעים!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. מנחם! הפיליפיני לא גאון, הוא דביל!
    לייבש את כל השחקנים האלה על הספסל עונות שלמות ואז "להיזכר" בהם לפני הפלייאוף (או בעיצומו) כשהקבוצה משחקת קקה – והם, מצילים לך תתחת למרות שלא שיחקו שנייה (וואו, איזה משפט ארוך) –

    זה דביל, לא גאון!

  2. לגבי הלייקרס – האיטלקי צריך ללכת לפח האשפה של ההיסטוריה.
    לא יכול להיות שקבוצה תיראה ככה בהגנה, לא משנה מה המצב שלה.
    בלי לחימה ועם כזאת נרפות וחוסר לחימה.
    זה חייב לבוא ממנו.
    הג'יני מזוכיסטית כנראה אם הם נשארו איתו כ"כ הרבה זמן.

  3. צודק האשך. לא גאון ולא נעליים. אלה הם צעדים של פיליפיני מיואש לפני שריילי הופך אותו לליידי בוי.
    היום לברון הגיב בקנאה לחוזה של קבררה ואמר הלוואי שלא הייתה תקרת שכר בנבא. על זה נאמר, מי שצריך לקנות אליפויות לא יכול להרוויח שכר כזה.

    1. אתה בטח מתכוון שלברון אמר שלמרות שהוא השחקן הכי טוב ולא משנה באיזה ענף ספורט הוא נשאר צנוע וויתר על הרבה כסף שמגיע לו כי הוא הדבר הכי מושלם בספורט לעומת ההוא מה בייסבול שמרוויח יותר ממה שמגיע לו

  4. ההבדל בין דביל לגאון הוא מי ניצח.
    הוא ניצח. הוא גאון.
    זה כמו ההבדל בין מהפכה למרד…
    תודה על הפוסט מנחם
    אין סיקור למשחקי אמש או שפשוט קמתי מוקדם מדי ?
    🙂

  5. זו שגיאת כתיב שלך אבל. רק לחזק את דבריך 143 זה מספר הנקודות שמינסוטה קלעה מול הלייקרס.
    היה דיון. באחד הפוסטים בעבר בו טענתי שדאנטוני הוא מאמן ההגנה הגרוע ביותר שנחת בלייקרס מאז ומעולם , היה דיון ניקוב וגולש ( שאנו ממתינים בשקיקה למוצא פיו ) זרק מספרים לאוויר שמוכיחות שההגנה של הלייקרס למעשה בינונית פלוס . מעניין אותי לראות את המספרים האלו שוב. שטור הספיגה עומד על 143 שום מספר לא יוכיח את ההיפך.
    ההגנה של הלייקרס זה הדבר הכי נורא בליגה מאז התסרוקת של דניס רודמן.
    באשר לקברה גם אם יתן עוד 6-7 עונות בקנה מידה הזה דטרויט יצאו נשכרים .
    איי רוד נתן מספרים יפים ב 5 העונות הראשונות ביאנקיס ומאז צנח , הינקיס ראו בו כשחקן שישבור ודאית את בארי בונדס עם 762 הום ראנס. פוהולוס לא פוגע באניהם פשוט מציג מספרים חלשים וטראוט בכלל הוא עתיד המועדון .

  6. קראתי אתמול שMARSHALL או משהו כזה(כמו החברת נעליי הרים שלי) הציעה לדאנטוני חוזה לכל החיים.

    מסתבר שהוא שיחק שם פעם? נשמע כמו פתרון לא רע, הוא יריץ את הראן אנד גאן המזוין שלו שם במכללה שאף אחד לא שמע עליה, עוד 25 שנה בערך הם יכנסו לטורניר פעם שנייה בהיסטוריה וכולם יהיו מרוצים.

    למה לא, אם יסכים בטח יהיה הסכם פרידה ידידותי ביננו.

  7. תגיד אתה רציני מנחם? הם שיחקו נגד הפיסטונס. איפה האסלם וג'ונס היו כל העונה? למה באטייה פותח כמעט כל משחק בחמישייה? יש המון שאלות סביב הקבוצה הזאת ואריק ספולסטרה, על סמך משחק אחד לקבוע שהוא גאון, ועוד משחק מול הפיסטונס?

    החוזה של קאבררה הזוי. למה בכלל יש שם את האופציה הזו לחוזים ל-10 שנים?

כתיבת תגובה

סגירת תפריט