אירועי דיומא – 03.04.2022 – אופניים שחמט וסנוקר

חסר מאפיין alt לתמונה הזו; שם הקובץ הוא A-Deyoma.jpeg


אופניים / דוד "פאקו" סעדה

הטור של פלנדריה (Ronde van Vlaanderen)

עונת הקלאסיקות מגיעה לאחת מגולות הכותרת של העונה – הטור של פלנדריה. המונומנט השני של העונה הוא ודאי אחד מהמירוצים הקשים ביותר שיש לענף להציע – 272 ק"מ הכוללים אינספור טיפוסים קצרים ותלולים, המלווים בקטעי פאבה. לפיכך, מה שבד"כ מאפיין את הדינמיקה של המירוץ הוא שמנקודה מסויימת לא באמת רואים דבוקה, אלא פיצולים רבים של תתי קבוצות, המקשים על המעקב אחר מה שקורה. זאת (עוד) סיבה לכך שקשה יותר לחזות את המנצח במירוץ. ועדיין, יש לנו כאן פייבוריט אחד גדול וברור – מתיו ואן דר פול. ההולנדי, שעד לפני שבועות מספר היה בספק להמשך העונה בגלל כאבי גב, שם את הכאבים מאחוריו, עלה על הפודיום במילאנו-סן רמו, וזכה בשבוע שעבר בחוצה פלנדריה, האח הקטן של המירוץ היום. אלא שהפייבוריטיות של ההולנדי נובעת בעיקר מהעובדה שהפייבוריט הגדול השני, וואוט ואן ארט, ייאלץ להיעדר מהמירוץ עקב הידבקותו בקורונה, היעדרות שאולי נותנת לנמסיס יתרון ענק לניצחון במירוץ. המילה "אולי" כאן נובעת מהעובדה שבמקרים רבים אנו מקבלים חשש של רוכבים אחרים לשתף פעולה עם פייבוריט כמו ההולנדי, במקרה של בריחה של רוכב אחר קדימה. ברחן מדופלם אחד כזה הוא הסלובני מאטיי מוהוריץ', זוכה מילאנו-סן רמו, שניצחון שלו גם היום יהפוך אותו ליחיד מלבד אדי מרקס הזוכה בשני המונומנטים הראשונים באותה העונה. עוד אחד שיכול לנקוט בריחה כזו הוא סלובני אחר והכוכב הגדול של הענף, טאדיי פוגאצ'אר, שעשה בחוצה פלנדריה את צעדיו הראשונים בתחום מירוצי הפאבה. עוד שניים שיכולים בהחלט לברוח קדימה הם סגניו של ואן ארט לנבחרת הקלאסיקות של יומבו-ויסמה – כריסטוף לאפורט וטיש בנוט. אחד שיקווה שהמירוץ ייגמר כמו בשנה שעברה הוא הדני קאספר אסגרן, שהצליח לנצח ראש בראש את ואן דר פול על קו הסיום. שניים נוספים שאולי יכולים לעשות דבר כזה הם טום פידקוק ומאדס פדרסן. קלאסיקנים אחרים שנראה כאן הם קונג, קמפנארטס, ואלגרן, מתיוס, סטויבן, וולנס, נסן, ואן אוורמאט, טרנטין, קריסטוף, מדואס, מוסקון, סורן קראו ופוליט. מי שיחפש את קבוצת IPT במירוץ, לא ימצא אותה לצערנו – הקבוצה הישראלית סובלת ממכה של פציעות, מחלות ונדבקים בקורונה, מה שהביא אותה לפרוש כליל מהמירוץ. שידור ביורוספורט החל מ-10:45 (סיום צפוי בסביבות 18:00).

שחמט – גראנד פרי ברלין, המועמדים ידועים, ומי יזכה? /שחר אלוני

אתמול החל שלב הגמר בברלין –
נקמורה וסו סיימו בתיקו את משחקם הראשון

היום יתקיים משחק הגומלין בגמר בין נקמורה לסו, גמר כל אמריקאי

נקמורה וראפורט הבטיחו עלייתם לתחרות המועמדים!

אליפות אירופה ליחידים:

באליפות אירופה שוחק אתמול סיבוב 7
המתחרים נאבקים על כ 20 כרטיסים לטורניר גביע העולם, וכמובן גם על התואר אלוף אירופה.

אתמול:
אורי קובו הגדיל לעשות וניצח את דונצ'נקו מגרמניה המדורג הרבה מעליו.
כך גם יאיר פרחוב מול איטוריאגה מספרד.

גורשטיין הוציא תיקו משחקן חזק ממנו, וכך גם גיא לוין, אורי כוכבי ומישל קטקוב (מול אור גלובוס).
חשוב לציין שכמעט כל הישראלים הם צעירים עד צעירים מאד. מגיל 13-15 ועד גילאי עשרים וקצת.

כרגע לאורי קובו ופרחוב יש 5 מתוך 7, והם בעשיריה הרביעית בטורניר, כאשר דירוגם ההתחלתי הוא במאיה השניה. הישג יפה.

בצמרת התחרות כולה יש שחקן אחד עם 6.5 נק' (בלובאום מגרמניה) ואחד עם 6 (סרגסיאן מארמניה).
אחריהם שישה שחקנים עם 5.5 ואז שלושים וארבעה עם 5 נקודות, כולל הישראלים.

היום ישוחק סיבוב 8 בתחרות, מתוך 11
כאשר לפי השיטה השווייצרית, אותם ישראלים שהצליחו מעל המצופה וצברו נקודות רבות ביחס לדירוג המקורי שלהם, גם יקבלו יריב יותר חזק. ונאחל כרגיל הצלחה

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר אליפות הסבב – הגמר

15:00, 21:30: ניל רוברטסון-ג'ון היגינס (ניתן לצפות בלינק הזה)

משחק חצי הגמר השני אתמול הפגיש את ג'ון היגינס עם לוקה ברסל. המכשף היגינס העלה את הרמה יחסית לסיבוב הראשון, ולמרות שלא הבריק, היה כל המשחק צעד אחד לפני הבלגי, מה שהביא לו לבסוף ניצחון 10:7.
הגמר של הטורניר היוקרתי יפגיש היום (שוב בפורמט הטוב מ-19) את ניל רוברטסון עם ג'ון היגינס. על הנייר, כל הסיכויים נוטים לטובתו של רוברטסון: מדובר בשחקן הטוב ביותר בענף העונה, אחד שמראה יכולת עקבית ברמות הגבוהות ביותר, מה שהביא לו העונה כבר שלושה תארים, כולל המאסטרס היוקרתי. מנגד, להיגינס זאת עונה של כמעט, כאשר הגיע לגמרים של שלושה טורנירי דירוג, אך לא זכה באף אחד מהם. כשהסטטיסטיקה וגם הפערים ביכולת בעוכריו, המכשף הוותיק יזדקק לשלוף עוד כישוף מהשק הבלתי נגמר שלו, על מנת לזכות בטורניר הדירוג הראשון שלו העונה.

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 97 תגובות

  1. אתמול, סיימון קלארק ממשיך להיות קרן אור כמעט בודדה בעונה המסוייטת עד כה של IPT. האוזי מסיים על הפודיום (מקום 3) בגראן פרימו מיגל אינדוראין אחרי וואה וואה בארגי (שנמצא דווקא בעונה מוצלחת מבחינתו) ואלכסנדר ולאסוב.

  2. תודה.
    ברצלונה נגד סביליה ב22:00
    אטלנטה נגד נפולי ב16:00
    יובנטוס נגד אינטר ב21:45
    וגם.. בית"ר י-ם נגד אשדוד ב20:15, לחובבי הז'אנר..

      1. תכלס. זה המצב כרגע. אבל לא נראה לי שהם ירצו לסחוב אותו לבד והוא יצטרך עזרה גם מהחברים שלו לקבוצה.

    1. נראה בהחלט בכיוון. וולנס, בטיול ופדרסן, יחד עם שטיבאר וגרסיה קורטינה והצמד של יומבו (אפילו שאלה החיילים שלהם), זה כח לא רע בכלל.

      1. אם לשפוט לפי הגן של הבת שלי, העבודה, כל ענפי הספורט האמריקאי והאירופי שאני עוקב כאילו הקורונה נעלמה כמעט לחלוטין

            1. ולכן אסגרין לא נתן לזה להגיע לספרינט.

            2. אהה בעצם אני מבלבל הוא כן…

            3. אבל אי אפשר להשוות את הספרינט שלו לפוג.

  3. באתי לכתוב בדיוק את מה שהשדר אמר, שמי היה חושב לפני חודש שבשלב הזה של המירוץ גם לקוויק סטפ וגם ליומבו יברח המירוץ 30 ק"מ לסיום.

  4. זה מזכיר איזה קטע ספרינט בטור דה פראנס (שגם מקיואן הפרשן כאן השתתף בו), שבו קנצ'לארה גנב את הקטע לכל הספרינטרים שעשו חתול ועכבר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט