המשבצת של המכללות (27/3) – SWEET 16 / מנחם לס

 

נשארו 16. בסוף היום (27/3) יישארו 12. בסוף מחר יישארו 8 – ה-"עילית 8". ואז בשבת תישארנה 6, וביום ראשון תישארנה 4 לפיינל פור.

מה יהיה היום?

7:00 דייטון נגד סטנפורד

הרבה נקודות לא נראה הערב (1 בלילה במדינת היהודים). שתי הקבוצות לא הירשו ליריב יותר מ-60 במשחקיהן עד עתה. שני המאמנים ארצ'י מילר וג'וני דאוקינס הוציאו את כל המיץ מיכולת קבוצותיהם עד הטיפה האחרונה. לקרדינלס מסטנפורד  יש SIZE בצבע וזה יכול להיות גורם חשוב. אבל שחקנים כמו ג'ורדן סיברט ימצאו דרך להביא את הפליירס לעילית 8. לא משנה מי ינצח, הקבוצה תהיה 'דאבל דיג'יט' שתעבור הלאה עם נצחון אחד מהפיינל פור.

משונה שלמרות שסטנפורד היא קבוצה עם גובה ומשקל, היא איננה קבוצת ריבאונד התקפה גדולה. דייטון איננה הבריאה החדשה של השואו-טיים של הלייקרס משנות ה-80, אבל ברמה המכללתית הם יודעים לרוץ ומצויינים בטרנזישיון.

דשון פייר  ודבין אוליבר. לסטנפורד יתרון גובה ברור. אם הפליירז יצליחו להאיט ולנטרל את דווייט פאול – המנוע של סטנפורד למרות שהוא 10'6, הם ינצחו. וזה בדיוק מה שהם יעשו וינצחו.

דייטון

 

7:00: ביילור נגד ויסקונסין

הקליעות מרחוק של בן בראסט יהיו כאן פקטור. ההגנה של בו ריאן תגבור על ההתקפה של ביילור כשהביג 10 תגבור על הביג 12.

ביילור וויסקונסין אף פעם לא ניפגשו במשחק כדורסל. יהיה מעניין: המשמעת של הבדג'רס נגד התעוזה וההתפרצויות של הברס – שכמובן מביאה לשגיאות ואיבודי כדור. מאמן ויסקונסין בו ריאן הוא לדעתי מאמן המכללות הטוב ביותר יחד עם פישר מסן דיאגו סטייט, ויסלח לי מייק ששבסקי. הוא בנה קבוצה המשחקת יותר קבוצתי מכל דבר 'אירופאי'.

ויסקונסין חיה ומתה על משחק חצי המגרש שלה, אטבל כשהכדור אצלה, הקבוצה שבעיקרה מרכבת משחקנים לבנים מהמיד ווסט יוצאת במהירות עצומה לפאסט ברייקים. הגארד של ביילור שון פרנקלין יודע זאת:  "הם רק נראים כמו 'WHITE MEN CANNOT JUMP'. הם אחת הקבוצות שאם הם רוצים הם הכי מהירים. מול החכמה, הזהירות, והמתודיקה של ויסקונסין תעמוד האתלטיות והיכולת ההתקפית של ביילור.

אני הולך עם המתודיקה והמשחק הקבוצתי של ויסקונסין.

9:45: פלורידה נגד UCLA

עבורי זה המשחק המעניין של הערב. ההגנה של הגייטורס מפלורידה היתה הטובה ביותר עד עתה בטורניר. כל יריביה קלעו מתחת ל-60. פטריק יאנג הפך לכוח אדיר תחת הסל. הברוינס מאל איי יענו עם ג'ורדן אדאמס שעד עתה קולע 20+ בטורניר, וקייל אנדרסון.

שלושה נקודות מפתח של המשחק:

1. קייל אנדרסון. מי ישמור עליו? הוא אחד השחקנים המוזרים ביותר בקולג' בסקטבול. הוא איטי; הוא לא אספלוסיבי; הוא 2.06 מ', והוא הפוינט גארד של UCLA. הוא כל כך איטי שהמגינים עליו מתבלבלים בגלךל איטיותו, וכך הוא קולע 20 למשחק עם 8.7 קרשים, ו-6.5 אסיסטים. אילו רק היה מהיר הוא היה ה-SECOND COMING של מג'יק. פלורידה חייבת למצוא דרך לשמור עליו. הוא חלום בלהות לשומרו.

2.  UCLA שומרת ZONE חצי מהזמן. לפלורידה אין קלעי פרימטר טובים.

3. אבל ההגנה של פלורידה טובה שבעתיים. ביל דונובן פיתח אישית לוחצת ביותר – רק לואיוויל יודעת ללחוץ כמוה – וקייל אנדרסון עלול ללכת לאיבוד. פתאום הם שומרים אזורית. פתאום אזורית לוחצת עלך כל המגרש – הקבוצה היחידה במכללות היודעת איך עושים זאת כי זה אחד הדברים הקשים ביותר בכדורסל כשכל החמישייה מחליפהב מקומות אוטומטית.

מקודם הזכרתי את המאמנים הטובים ביותר במכללות? ביל דונובן שייך אליהם רק שכחתי להזכירו. אני משוכנע שתוך 3-4 שנים גם סטיב אלפורד, מאמנה של UCLA יהיה שייך לרשימה.

המפתח הערב הוא הגארד של פלורידה סקוטי וילבקין. הוא הקלוזר שלהם והאחד שלוקח את הביג שוט.

פלורידה

9:45: אריזונה נגד סן דיאגו סטייט 

הווילקטס מטמפה, אריזונה, כבר גברו על האצטקים מסן דיאגו העונה, אבל זה היה משחק שהגיע עד הקו. סטיב פישר עשה נפלאות בסן דיאגו. הוא ארכיטקט של כדורסל – אולךי יותר מכל מאמן במכללות. קסוויר תיימס וניק ג'ונסון היו מצויינים עד עתה, אבל קבוצתו של שון מילר תנצח בגלל שיש לה את ארון גורדון!

אריזונה מובילה את המכללות ב-EFG% (שהוא EFFECTIVE FG% והסברתי מה זה כבר 5 פעמים), והם מקום שני במכללות בהגנה נגד 2 נקודות (גם על זה יש סטטיסטיקה!). זה חשוב כי SDSU קולעת 74.4% בתוך אזור הקשת – כמובן כולן "2", ו-73.5% מזריקותיהם באות משם – בזה היא שנייה במדינה. ז"א SOMETHING HAS TO GIVE!

כפי שציינתי, הגו-טו מן של SDSU הוא קסווייר ת'יימס. הוא הנקודה המרכזית לכל מה שקורה שם. אם אריזונה מנטרלת אותו – המשחק שלה. אריזונה היא שנייה בהגנה רק לפלורידה, ובמיוחד ניק ג'ונסון שמנקה את כל הפרימטר.

שתי נקודות לציון:

1. אריזונה לא טובה בחצי מגרש. היא חיה על טרנזישיון גיים. אין בכל המדינה שלושה שחקנים יותר אתלטים מניק ג'ונסון, רונדה הוליס ג'פרסון, וארון גורדון.

2. אריזונה לא ראתה עדעיין את דוויין פולי מ-SDSU כי הוא לא שיחק במשחק ביניהן. הוא יכול להוות הפתעה לא נעימה כי עד עתה בטורניר הוא קובר 63% מדאונטאון. הוא איטי? כן. אבל יש לו יד זהב? כן.

אריזונה.

 

 

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. מרתק, רק לא לשכוח שהיום ב-2 בלילה שעון חיריה מעבירים שעה אחת קדימה בישראל.

    המ'אצ אפים הממש מעניינים זה של וויסקונסין מול ביילור. עד עתה ההתקפה של וויסקונסין היא לדעתי המרשימה בטורניר. שפע של קלעים, קאמינסקי ההארי שלהם קולע מכל מקום ועושה חייל גם בצבע. ההגנה שלהם חשודה וזה בדיוק מה שביילור יכולה לנצל בטח עם המשחק המעצבן שלהם לצבע. אני אזכיר שביילור הייתה BUBBLE כמעט בכל החודש האחרון. כלומר התנדנדה בין כניסה לטורניר לבין הישארות בבית.
    הפרשנים לא ממש סופרים אותם וזה קצת מפחיד אותי כי ההרגשה היא ש"אין להם הרבה מה להפסיד".

    תכלס אני מרגיש שאם וויסקונסין עוברת את ביילור אז היא תבעט גם את אריזונה בעלית 8.

    את יום המשחקים הזה נחתום עם UCLA מול פלורידה. אין הרבה מה לאמר על זה. משחק ענק עם סיכוי לא קטן להפתעה

    מחר זה המשחקים היותר שווים. 2 משחקים במדיסון סקוור גארדן(MSU מול ההגנה של ורג'יניה ואייוה סטייט מול קונטיקט שכבר התרגלה לשחק קבוע בטורניר בMSG).

    ובאיזור השני כמובן לואיוויל קנטאקי. אין משחק יותר גדול מזה.

  2. vהייתי עד עכשיו בבאר ספורט ליהנות קצת מבלי לכתוב. נהניתי לאללה מדייטון. עכשיו פלורידה אתלטית מדי עבור UCLA. 9 הפרש. זה בערך ההבדל ברמות

  3. הייתי עד עכשיו בבאר ספורט ליהנות קצת מבלי לכתוב. נהניתי לאללה מדייטון. עכשיו פלורידה אתלטית מדי עבור UCLA. 9 הפרש. זה בערך ההבדל ברמות

כתיבת תגובה

סגירת תפריט