הייתי בטוח שייגמר 30 הפרש, נגמר רק 3, ובכל זאת… פניקס בצ'ייס / אבי טרכטמן

הייתי בטוח שייגמר 30 הפרש, נגמר רק 3, ובכל זאת… פניקס בצ'ייס / אבי טרכטמן

הכדורסל הקלאסי:

אני מנסה לחשוב מתי בעשור האחרון שיחקה קבוצת כדורסל קלאסית כמו של פעם, ובחיי שאני לא מצליח לזכור. הגו בעצמכם, הנה פניקס.

1 – כריס פול – פוינט גארד מהדור הישן, מנהל משחק בחסד. בפעם האחרונה שנראו דברים כאלה, קראו להם ג'ון סטוקטון. ולמרות שקמרון פיין הוא לא בדיוק אותו דבר, הוא גם שחקן שחושב מסירה קודם

5 – אייטון (לגמרי פטריק יואינג מס' 2), ביומבו, מקגי – סנטרים בדיוק כמו של פעם. לא באמת זורקים מהשלוש (למרות שמקגי לפחות יודע איך לפעמים). אבל בגדול, שחקני מטרה בצבע שמשחקים כמו שחקני מטרה בצבע. אתם מכירים את קא"ט, יוקיץ' ואמביד? אף אחד מהם, אולי פרט קצת לאמביד הוא לא שחקן מטרה בצבע כמו שהם שחקני מטרה קלאסיים בצבע ותו לא. לא מנסים להוליך כדור, לא מנסים לזרוק ממקומות שהם לא צריכים. סנטרים כמו בשנות התשעים. ובפעם האחרונה שהיתה ועידת סנטרים כזאת, נדמה לי שזה היה בשיקגו של פרדו+פאריש+לונגלי+ביסון דלה? + אלוהים יודע מי.

4 – אז ג'יי קראודר אולי לא גדול כמו הפאוור פורוורדים של פעם, אבל בהגנה הוא בדיוק אותו דבר, איש ממש ממש חזק שנותן הגנה על גבוהים ומרביץ. בניגוד לפוינט גארדים והסנטרים שהזכרתי, הוא בכל זאת קצת שונה כי הוא כן בעיקר זורק מהשלוש, ובשנות התשעים זה לא היה קורה, אבל היי, המשחק בכל זאת השתנה. אבל אתם יודעים מה, סבבה, הוא השחקן האחד במגרש שהוא לא שחקן של שנות התשעים.

2 – בוקר זה לגמרי ריי אלן הצעיר, כלומר ריי אלן של סיאטל או מילווקי, כלומר שחקן שגם קולע מצוין מהשלוש וגם חודר מצוין. בכל מקרה, סקנד גארד שבכיף היה משחק סקנד גארד בכל דור ודור. שאמט אפילו יותר מכך הוא בעיקר מומחה 3, הכי סקנד גארד קלאסי שיש.

3 – נו, ברידג'ס וקמרון ג'ונסון הם סמול פורוורדים הכי קלאסיים שיש. עושים קצת מהכל שזה בדיוק ההגדרה של סמול פורוורד של שנות התשעים, ובעיקר שומרים בשביל הקבוצה כולה (לא שהקבוצה צריכה שמישהו ישמור בשביל כולה כשיש להם שחקני הגנה טובים + בכל עמדה ועמדה).

וחוץ מזה, מתי בפעם האחרונה ראיתם קבוצה עם היררכיה כל כך ברורה. קבוצה שבה ברור מי החמישייה , מיהם השחקנים 6-9, איך הם משחקים ובאיזו עמדה. תשוו את זה לגולדן סטייט שמציבה כל מיני גארדים בעמדות הפנים או לקליבלנד שמציבה כל מיני סנטרים בעמדות החוץ…

אז אם פניקס תיקח אליפות, ובהחלט יש לה סיכוי, האם זה אומר שהשנים הבאות יהיו בסימן חזרה למה שפעם הגדירו ככדורסל קלאסי? כזה עם פוינט גארד שבעיקר מוסר, סנטר שבעיקר חופר, קלעי שבעיקר קולע, וצמד פורוורדים שעושה קצת מהכל? האם זה אומר שהשנים הבאות יהיו בסימן היררכיה מאד קלאסית ומובהקת של 9 שחקנים ראשיים ותו לא? ואם כן, מה בדיוק יעשו כל מיני קבוצות כמו אוקלהומה, פורטלנד ועוד קבוצות בלגן כאלה ואחרות? לא ברור.

לעומת הכדורסל הלא קלאסי

תראו, בהרכבים מסוימים של הווריורס הקלאסית מאמצע העשור הקודם, טרם בואו של הקאפקייק, אולי לא ניתן היה לדבר על הרכב קלאסי, אבל כן היה אפשר לדבר על היררכיה ברורה בקבוצה ההיא של בוגוט ואזילי, דריימונד וספייטס, בארנס, קליי, ליווינגסטון, בארבוסה וכמובן קרי. אבל השנה, ובטח ובטח שבסטרץ' המזעזע האחרון של הווריורס, מדובר בעיקר בקבוצה ספוראדית. אין לי מילה טובה יותר, והיום הספוראדיות הגיעה מג'ורדן פול שנתן רבע ראשון סטף קריי לגמרי והיה, לצידו של דריימונד במשחק חביב מאד וגארי פייטון האנרגטי תמיד, הסיבה העיקרית למחצית הראשונה הצמודה. מחצית שציפיתי שתסתיים באיזה 17 הפרש לסאנס והסתיימה בהפרש 2 מינימלי לגמרי.

חולצות:

לא כל יום מחלקים חולצות לכל הקהל בצ'ייס, אבל כשכן – זה הרגע היחיד שבו אני קולט שלעובדה שנכנסתי למשחק בחינם יש מחיר 🙁

קהל:

כן, גם אחרי שבע מאות הפסדים רצופים, מסתבר שהקהל מגיע בהמוניו. בואו נגיד שבהחלט היתה כאן מדגרת קורונה מהדרגה הראשונה.

בראוניז:

לא יודע מה יש בעוגה הקשיחה יחסית הזאת שהביאו לנו העיתונאים בהפסקת המחצית (לא שווה כמו חולצה, אבל בכל זאת), אבל אני תמיד ארגיש שהיא יותר שוקולדית מכל עוגת ספוג שוקולד. אולי זה רק אני עם בלוטות הטעם המוזרות שלי. לא יודע, ספרו בתגובות אם בא לכם.

מומנטום לעומת כתישה:

קליי סוף סוף הגיע למשחק (למרות שבינתיים לא נראים סימנים לאיגודלה ששיחק איזה דקה ורבע וקלע שלשה ברבע הראשון ומאז שבק) והמומנטום ברבע השלישי הוא מקומי. האמת היא שאני לא יודע למה דווקא היום הווריורס הגיעו למשחק ,אחרי שהם החליטו לעשות שביתה איטלקית במשך שבועיים רצופים. אולי זאת העובדה שמולה מתייצבת הקבוצה מס' 1 בליגה (שאותה הווריורס כבר ניצחו פעמיים לעומת הפסד אחד בלבד העונה) והניסיון להוכיח משהו, אולי זה בגלל הפרצוף הבאמת עצוב של סטיב קר במסיבת העיתונאים, אולי זה בגלל שהמדיה יורדת עליהם ללא הפסקה, אולי זאת הקארמה של איגודלה ואולי גם וגם וגם. ואולי בכלל, הכל מקרי, ובמקרה היום גרין ופול הגיעו למשחק יחד עם הרבע השלישי של קליי. כך או כך, מדובר עבורי בהפתעה נעימה למדי. עד כאן מומנטום.

מכאן, כתישה – כי מה שפניקס עושה הוא מתודי, קצת אייטון פה, קצת עצירה שם, קצת אייסו של בוקר ובסוף איכשהו גם הרבע השלישי מסתיים בהפרש מינימלי אמנם, בן 2 נקודות, אבל לטובת האורחת מעיר השמש התמידית.

איגודלה והזדקנות

לא יודע, אולי הסיבה העיקרית שהווריורס אשכרה במשחק היום היא בגלל שהאיש והאגדה (ומי שבעיניי הוא תמיד בעל הפיזיק הדומה ביותר למייקל ג'ורדן בכל היסטורית הכדורסל. בחיי, אותו גובה, אותו משקל, אותם שרירים, אותה זריקה בול. קצת פחות לשון וקצת הרבה פחות כשרון) חזר. אבל הנה העניין – בגיל 37+ הידיים עדיין שם, היו לו כמה חטיפות חביבות מאד בגלל זריזות ידיים ובגלל שהוא עדיין אחד השחקנים האינטליגנטיים במשחק, אבל הרגליים לא – כי חטיפות שרק לפני שנתיים או שלוש, היו מסתיימות בסיגנצ'ור קוסט טו קוסט עם דאנק מהדהד, היום צריכות מסירה נוספת, וביום שבו נודעו החדשות על ההזדקנות של ברוס וויליס, זה קצת עצוב לראות.

דמויות אב:

לפניקס יש את כריס פול שהוא דמות אב מובהקת לכל השחקנים, ובטח ובטח שלאייטון (ומסתבר שגם לקמרון פיין), אבל נדמה לי שדמות האב האמיתית של הווריורס היא סטף קרי, ואני אומר את זה בגלל ג'ורדן פול. תראו, אני ראיתי את פול עוד כשהוא היה ילד מחוצ'קן ומחומצן בעונת הקורונה (או עונת ה 15 נצחונות) של הווריורס לפני שנתיים, ותאמינו לי – זה פשוט לא אותו שחקן. עכשיו, אין ספק שיש הבדלים פיזיקליים בינו לבין קרי כשלפול יש גפיים הרבה יותר ארוכות (למעשה, נדמה לי שהרגליים הבאמת ארוכות שלו זה אחד הנשקים העיקריים שלו עם הצעד הראשון המיוחד) ולמרות שהוא קלעי מעולה הוא בטח לא סטף קרי. אבל הוא בהחלט מזכיר אותו כמו מעט מאד שחקנים ביכולת לרקוד על המגרש מצד אחד, ואולי בעיקר – ביכולת הנדירה למדי לשחק בלי כדור. היתה לו שלשה נפלאה ברבע האחרון שהיתה כולה מהלך של קרי. חדירה, הוצאה לשחקן מוסר, התמקמות מחדש בקו השלוש, צליפה.

תגידו לי אתם אם זה לא סטף…

אשכרה ראיתי את סטף עושה את זה אלף פעם, והיום גם פול למד. וחוץ מזה, מאיפה אתם חושבים שהוא ירש את החוצפה לקלוע אלף שלשות אחת אחרי השניה כשהוא חם אם לא מהאיש שהמציא את הרעיון? יופי של מנטור יש לו.

טעויות של זקנים:

אבל בסופו של דבר, עושה רושם שפאול מיותר של קליי על בוקר שלא החזיק את הכדור, וצעדים מיותרים של דריימונד, הם אלו שיעלו לווריורס במשחק, בעוד שבצד השני כריס פול, למרות שורה סטטיסטית צנועה ולמרות הגיל הלא צנוע הוא ה MVP האמיתי של פניקס היום עם בגרות והובלה של ממש בדקות הסיום של הרבע האחרון. חבל, פעם הם לא היו עושים טעויות אבל האמת היא שהיום קליי בימים שבהם הכדור לא נופל (כלומר, שלושה מתוך כל ארבעה משחקים) הוא די נזק על המגרש (חור שחור בהתקפה שהוא בינוני מינוס בהגנה), ודריימונד אמנם נתן מחצית ראשונה טובה מאד אבל מחצית שניה הרבה פחות אנרגטית

וטעויות של צעירים:

זריקה מהחצי של ג'ורדן פול עם 4 שניות לסיום, במינוס 3??? מה לעזאזל הוא חשב לעצמו והאם הוא ראה את השעון??? וכל זה דווקא במשחק הטוב שלו בקריירה עם השוואת שיא של 38 נקודות וכמעט טריפל דאבל.

אפילוג 1:

אני אישית מעדיף את מקום 4 מאשר את מקום 3 כרגע. המציאות מראה שלווריורס, בטח בהרכב מלא, יש מצ' אפ של ממש מול פניקס. המציאות גם מראה שלווריורס אין מצ' אפ של ממש מול ממפיס (שהיא בדיוק מסוג הקבוצות שגם ככה הורגות את הווריורס בשנתיים האחרונות. צעירות, מהירות ודינמיות), ולכן ממש טוב לי עם המקום בו הווריורס נמצאים עכשיו ונדמה לי שהוא עדיף בהרבה על כל מקום אחר. רק שלא יידרדרו לשישי (חמישי עוד לא נורא, זה עדיין אומר שהם נמנעים ממפיס בסיבוב השני).

אפילוג 2:

ברגע האחרון, מצאתי חולצה מיותמת! היה שווה לבוא.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. תודה אבי. כיף לקרוא אותך.
    1. המצטיין של פיניקס היום היה ברידג'ס שנתן משחק מעולה בשני צידי המגרש. אחריו בהיררכיה אייטון שהחזיק את ההגנה ופול היה חלש עוד יותר מבוקר עד לדקות האחרונות, בהן הוא קלע 2-3 סלים חשובים.
    2. מסכים איתך לגבי פיניקס מול ממפיס מבחינת גולדן סטייט. מצד שני, זה כנראה אומר שבסיבוב הראשון הווריורס יקבלו את יוקיץ' ולא את יוטה.
    3. הזריקה של ג'ורדן פול מהחצי הייתה בגלל שהוא חשב שיעשו עליו עבירה. לדעתי קראודר גם התכוון לעשות אותה, אבל הצליח לעצור את עצמו בזמן כשהוא ראה שפול זורק.
    4. קליי דיבר כמה פעמים על זה שהוא לוקח על עצמו יותר כדי להוריד עומס מסטף (לפני שהוא נפצע). לדעתי זה עדיין רלוונטי בהקשר של הורדת עומס מאחרים, וזו הסיבה העיקרית לבחירת הזריקות הרעה שלו העונה.
    5. אם גולדן סטייט יגיעו בהרכב מלא לפלייאוף הם יהיו בעמדה טובה מול כל קבוצה. הבעיה היא שהסיכוי של זה נמוך מאוד. בלי סטף בכושר מספיק טוב הם לא יעברו את הסיבוב הראשון.

  2. תודה אבי!
    טור מעולה, גם אינפורמטיבי וגם מעביר את האוירה במגרש (בתור ישראלי היית צריך ללכת אח"כ ולבקש יפה חולצה).
    ג'ורדן פול בהחלט מראה השנה דברים שלא ידענו שיש לו.
    חבל שג"ס יפלו בגלל הפציעות, אני מעדיף שיפסידו בהרכב מלא 🙂
    חבל על כל יום שעובר שאנחנו לא רואים את סטף בשיאו כי הוא לא נהיה יותר צעיר (אפרופו דיבורים על "שיקוצים", צריך להנות מכל רגעבו אנו זוכים לראות את אחד מהגדולים)

  3. סיכום מצוין למשחק נהדר.
    .
    דריימונד פשוט נראה אש ברבע הרביעי. היכולת שלו להשפיע בכל כך הרבה דברים על המגרש היא מדהימה כל פעם מחדש.
    .
    הזינוק של פול זה שיחוק ענק. נראלי שאנחנו הולכים להנות ממנו בפלייאוף. בטח לאור היכולת של קליי מאז שהוא חזר

  4. בס"ד
    תודה רבה.
    רווח משולש, משחק מצויין, חולצה ו… עוגה.
    2 קבוצות נהדרות.
    מקוה שסטף וקליי יחזרו לעצמם במהרה.

  5. תודה אבי.
    אחלה טור.
    יש משהו במה שכתבת על פניקס. לשאלתך – לא בטוח שנראה את הליגה חוזרת למה שהיה, יש יותר מידי שחקנים מדהימים שהם פוזישנלס או שמגדירים את העמדה שלהם מחדש. חוצמזה, לך תשיג עוד פוינט גארד כמו כריס פול או בוקר או אייטון.
    פניקס אחלה קבוצה.

  6. נהדר אבי.
    אהבתי את ההשוואה של בוקר לאלן, אם כי לדעתי אלן היה הרבה יותר אתלטי ואקספלוסיבי בימיו הצעירים לפני שהפך למומחה שלשות.
    בוקר לטעמי יותר לעצמו זריקות בארסנל מרשים שלאלן לא היה.
    איגואדלה: אהבתי. הכל עדיין שם אבל היכולות הפיזיות נשארו רק המסגרת של הידיים הארוכות. הוא עדיין יתן מהלכים יפים אבל נראה שהוא יותר שם בשביל החדר הלבשה והניסיון.
    .
    תומפסון זרק את עצמו לדעת היום ולא פגע ביום שהסל נראה לג'ורדן פול כמו אוקיינוס. אבל זה מה שקלעים עושים, לא מפסיקים לזרוק.
    לדעתי פול ציפה שיעשו עליו עבירה ולכן זרק מהחצי, כדי לנסות לקבל 3 זריקות.

  7. דרך אגב, אני לא חושב שפיניקס משחקת עם חמישייה קלאסית.
    קראודר ב-4 זה לא PF קלאסי. הם מקיפים את אייטון ב-4 קלעים, שפול הוא מומחה פיק נ רול ובוקר תמיד יכול ליצור לעצמו.
    קצת מזכיר את מה שאן גנדי עשה עם הווארד במג'יק, רק שפיניקס יותר טובים וכשרוניים בעמדות החוץ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט