שבת בבסיס: המזרח הפרוע / יוני לב ארי

נפתח בנתון אחד: הקבוצה שתפסה את המקום הרביעי באמריקן ליג איסט של 2021, ניצחה 91 משחקים. 91. אתם מבינים מה זה אומר 91? מקום רביעי, כן?… ממוצע הניצחונות של שאר הקבוצות שסיימו במקום הרביעי היה 72.6. וזה הבית שננתח היום, לצד אחיו מהנשיונל ליג, שסידר לנו בעונה שעברה את האלופה, כמו גם ב-2019 – שתי העונות המלאות האחרונות. נצא לדרך.

הברייבס חוגגים בסיום 2021 (צילום: cobbsim.com)

נשיונל ליג מזרח

ניו יורק מטס

רכש משמעותי: מקס שרזר

עזיבה משמעותית: נח סינדרגארד

מאזן ב-2021: 85:77, מקום שלישי בבית, לא עלו לפוסט סיזן

כבר הספקתם להתרגל? שרזר במדי המטס (צילום: en.rasmiapp.com)

בכמה מילים: אחרי עונה מאכזבת מבחינה התקפית, בקווינס הבינו שחייבים ללכת צעד אחד קדימה, והנחיתו סוללת שחקנים בהנהגת סטארלינג מארטה, מארק קאניה ואדוארדו אסקובר. מצד שני, חאבייר באייז הלך. בסופו של דבר, כדי שהמטס יתפקדו התקפית הם חייבים את פרנסיסקו לינדור של קליבלנד (אינדיאנס, זוכרים?), ולא זה של ניו יורק.

פיצ'ינג ווייז, המטס רמה אחת מעל כל הליגה. שני אייסים דוגמת שרזר וג'ייקוב דגראם, לא היו לאף קבוצה מאז רנדי ג'ונסון וקורט שילינג של אריזונה 2001 (לפחות לדעתי), זה, כמובן, כל עוד דגראם כשיר. מאחורי שני אלה תמצאו את טג'ואן ווקר וקרלוס קראסקו, שמשלימים רביעיית רוטיישן נפלאה. אז, ראי ראי שעל הקיר, מי הכי יפה בעיר?

מארטה, מתחיל לרוץ בכתום וכחול (צילום: guide.telodig.com)

תחזית: 65:97

פילדלפיה פיליס

רכש משמעותי: קייל שווארבר וניק קאסטייאנוס

עזיבה משמעותית: הקטור נריס (לא באמת משמעותית)

מאזן ב-2021: 80:82, מקום שני בבית, לא עלו לפוסט סיזן

בכמה מילים: הפיליס לא ראו פלייאוף מזה 11 שנה, אך הם בדרך, כש-2021 היתה הראשונה עם מאזן חיובי מאז 2011, הרבה בזכות עונות מצוינות של ברייס הארפר בצד אחד של הצלחת (ממוצע חבטות 309. לצד 35 הום ראנס) וזאק ווילר בשני (ERA של 2.78).

מאדום לאדום. שווארבר (צילום: nesn.com)

החיזוק הגיע בדיוק במקומות שדרשו. הארפר וג'יי.טי ראמולטו היו זקוקים לעזרה התקפית, וקייל שווארבר וניק קאסטייאנוס צפויים לעשות בדיוק את זה. והבלפון של הפיליס, שנראה כחוליה החלשה של הקבוצה, התחזק משמעותית עם בראד הנד, ראיין שריף, קורי קנבל וג'ווריס פאמילייה. כל זה אמור להספיק לחבורה של ג'ו ג'ירארדי לפחות להיאבק על מקום באוקטובר.

תחזית: 67:95

אטלנטה ברייבס

רכש משמעותי: מאט אולסן

עזיבה משמעותית: פרדי פרימן

מאזן ב-2021: 73:88, מקום ראשון בבית, זכו באליפות

מאט אולסן, כבר מחייך בלבן (צילום: chubimon.com)

בכמה מילים: הנה היא עולה, האלופה, האלופה של המדינה. נכון, יש שיגידו שמדובר באחת האלופות הפחות מרשימות שנראו פה, אבל היי, גם על הנשיונלס של 2019 אפשר להגיד את זה, או על הרויאלס של 2015? הברייבס יקבלו בחזרה שני שחקנים פצועים, שנחשבים טובים יותר מכל רכש אחר. מייק סורוקה, הפיצ'ר שעבר לגור בבית חולים (עם כזה שם, לא פלא…), שיחזור לקראת האול סטאר, ורונאלד אקוניה ג'וניור, שהחמיץ את רוב 2021 ואמור להיות כשיר לפתיחת העונה.

אז מצד אחד פרדי פרימן, הפנים של המועדון, עזב. מצד שני, מאט אולסון, צעיר יותר ולא פחות מוכשר, הגיע לתפוס את מקומו. הברייבס ויתרו על לא מעט פרוספקט כדי להביא את אולסן, מה שמשרד – "אנחנו רוצים לנצח עכשיו"! לצד ליינאפ מאוד מאוזן, ורוטיישן שלא רק מבטיח, אלא גם קיים, גם הברייבס שוב יתנו פייט לפוסט סיזן.

תחזית: 72:90.

מישהו עוד זוכר אותו? (צילום: th.bing.com)

מיאמי מארלינס

רכש משמעותי: חורחה סולר

עזיבה משמעותית: זאק תומפסון

מאזן ב-2021: 95:67, מקום רביעי בבית, לא עלו לפוסט סיזן

בכמה מילים: אחרי 2020 מפתיעה לטובה, בעונה שעברה מיאמי שוב חזרה למאזן השלילי אליו היא כל כך רגילה. עזיבתם של סטרלינג מארטה ואדם דובל בסוף יולי בהחלט פגעה בקבוצה, אך כעת, עם החתמת ה-MVP של הוורלד סירייס, חורחה סולר, אולי המארלינס יקבלו בחזרה את מה שהפסידו.

בסיס איתן לבנות עליו. אלקנטרה (צילום: cdndeportes.com.do)

מבחינת רוטיישן, למארלינס יש כמה דברים יפים להראות. סנדי אלקאנטרה ופאבלו לופז מובילים את הסטארטרים, כשאליהם הצטרף טרוור רוג'רס הצעיר, שנראה מבטיח לא פחות. להתקפה מצטרפים, בנוסף לסולר, גם ג'ואי וונדל ואביסאיל גארסיה, מה שאמור לתת למארלינס כלים להתמקם בספוט הרביעי בטבלה, לא לפה ולא לשם.

תחזית: 81:81

וושינגטון נשיונלס

רכש משמעותי: נלסון קרוז

עזיבה משמעותית: ראיין זימרמן

מאזן ב-2021: 97:65, מקום אחרון בבית, לא עלו לפוסט סיזן

בכמה מילים: הנשיונלס איבדו כמה נכסים משמעותיים במהלך העונה הקודמת, כמו טרה טרנר, מקס שרזר וקייל שווארבר, מה שהכניס אותם למצב רי-בוט ב-2022. תוסיפו לזה את העובדה שסטיבן שטרסבורג, שנתן עונת שיא ב-2019, שהסתיימה באליפות, זרק רק 26.2 אינינגים בשנתיים הבאות, ותקבלו תמונה עגומה מאוד.

וגם בהנחה ששטרסבורג נותן עונה מלאה, מעבר לו ולחואן סוטו הנפלא, ולעזרה שעשויה להגיע מנלסון קרוז הבלתי נגמר (העיף 32 הום ראנס בעונה שעברה כשהוא בן 40), אין לוושינגטון הרבה מה למכור. סיכוי סביר שעד לסיום העונה, גם סוטו כבר ילבש מדים חדשים.

תחזית: 95:67

בלתי נגמר. נלסון קרוז (צילום: abtc.ng)

אמריקן ליג מזרח

טורונטו בלו ג'ייז

רכש משמעותי: קווין גאוזמן

עזיבה משמעותית: רובי ריי

מאזן ב-2021: 71:91, מקום רביעי בבית, לא עלו לפוסט סיזן

בכמה מילים: הבלו ג'ייז סגרו עונה מעולה ב-2021, עם 91 ניצחונות, שהספיקו להם ל… מקום רביעי? קצת בלתי נתפס. קשה להאמין שגם השנה 91 ניצחונות לא יספיקו, ונראה שהקבוצה שנבנתה בטורונטו מסוגלת לחזור על ההישג הזה. קודם כל – לקבל את ג'ורג' ספרינגר בריא לעונה שלמה (לקוות לפחות) – זה כמעט כמו טרייד.

מאוד יחסר לטורונטו. סימיין (צילום: fivethirtyeight.com)

מעבר לזה, הג'ייז התחזקו הגנתית, כשקאווין ביג'יו זז לבסיס שני, והשאיר את ה-"פינה החמה" למאט צ'פמן, אחד הטובים בליגה בתפקידו, אם לא "ה". התקפית, טורונטו איבדה את מרכוס סימיין, צ'פמן לא יחפה על זה, אך ספרינגר כן. מבחינת פיצ'ינג, מדובר ברוטיישן מאוד מאוזן. מצד אחד רובי ריי עזב, מצד שני קווין גאוזמן הגיע. יוסיי קיקוצ'י, חוסה באריוס ואלק מנואה משלימים רביעייה סולידית, אפילו יותר מזה.

תחזית: 64:98

ניו יורק יאנקיז

רכש משמעותי: ג'וש דונאלדסון

עזיבה משמעותית: גארי סאנצ'ס

מאזן ב-2021: 70:92, מקום שלישי בבית, הפסידו לבוסטון רד סוקס במשחק הוויילד קארד

כבר תופס פיקוד. דונאלדסון (צילום: worldnewzinfo.com)

בכמה מילים: מצד אחד, 92 ניצחונות זה לא משהו שאפשר להגדיר כ-אכזבה. מצד שני, זו ניו יורק, שלא זכתה באליפות מאז 2009, ולהפסיד במשחק בודד על הפלייאוף לבוסטון השנואה, מגמד את כל מה שקרה ב-162 המשחקים שלפני כן. היאנקיז, שוב, עולים ל-2022 במטרה ברורה – אליפות.

הגנתית אין ספק שהחבורה של ארון בון השתפרה. לקבל את אייזיאה קיינר פלאפה בשורט סטופ, ואת ג'וש דונאלדסון (בהנחה שהוא בריא) בבסיס שלישי, זה שדרוג משמעותי. ולאבד את גארי סאנצ'ס, מכל הבחינות, זה שדרוג. אך התקפית לא קרה פה שום דבר מרגש, עם כל השמות הגדולים שהציפו את השוק, והיאנקיז נשארו פחות או יותר אותה הקבוצה.

שאלת מיליון הדולר. סוורינו (צילום: The New York Times)0

פיצ'ינג ווייז, זו השאלה הגדולה. בניו יורק שוב בונים על לואיס סוורינו, שנתן 2018 אדירה, ומאז נעלמו עקבותיו. אם הוא יחזור להיות מה שהוא אמור להיות, ליאנקיז יהיה 1-2 פאנץ' פנטסטי, לצד גאריט קול כמובן, כשג'יימיסון טאיון, נסטור קורטז וג'ורדן מונטגומרי משלימים רוטיישן טוב פלוס. אך אם אין לך את סוורינו כמספר 2 שלך, כל הפאזל הזה מתפרק….

תחזית: 73:89

טמפה ביי רייז

רכש משמעותי: קורי קלובר

עזיבה משמעותית: נלסון קרוז

מאזן ב-2021: 62:100, מקום ראשון בבית, הפסידו לבוסטון רד סוקס 3:1 בסדרת הדיוויז'ן

בכמה מילים: לך תהמר נגד הטמפה ביי רייז…. על פניו, החבורה מטרופיקנה פילד נחלשה, איבדה שחקנים משמעותיים, ולא הביאה חיזוק. ג'ואי וונדל ונלסון קרוז עזבו, מה שפגע משמעותית בהגנה (וונדל) ובהתקפה (קרוז). העובדה שטיילר גלסנואו הפצוע לא יזרוק העונה, ואיבוד ריץ' היל ומייקל וואקה ליריבה מבוסטון, פוגעים כמובן ברוטיישן.

כבר הספיק לעשות באז רציני (צילום: theathletic.com)

מצד שני, מי הגיע? לא הרבה. קורי קלובר, בימים שהוא בריא, ישלים ספוט אחד ברוטיישן, והילד שיין באז בן ה-22, שהרשים כשעלה לראשונה בסיום העונה, אך פישל בפלייאוף, יקבל צ'אנס אמיתי. על הנייר כל זה לא אמור להספיק לפוסט סיזן, אבל שוב, זו טמפה ביי רייז….

תחזית: 77:85

בוסטון רד סוקס

רכש משמעותי: טרוור סטורי

עזיבה משמעותית: האנטר ריינפרו

מאזן ב-2021: 70:92, מקום שני בבית, הפסידו ליוסטון אסטרוז 4:2 בסדרת הצ'מפיונשיפ

אז מה הסיפור עם הסטורי הזה? (צילום: us.olxpraca.com)

בכמה מילים: הסוקס הפתיעו ב-2022, עם ריצה מוצלחת שהסתיימה בהדחה ליוסטון בסדרת הצ'מפיונשיפ. טרוור סטורי בהחלט שיפר, גם את ההגנה וגם את ההתקפה, וג'קי בראדלי ג'וניור מול האנטר ריינפרו זה די תיקו. בגדול, ג'יי די מרטינז, בובי דולבק, קסנדר בוגארטס ורפאל דברס, הם בסיס מצוין לליינאפ שבהחלט יכול לאיים על הפסגה בבית, השאלה אם זה יספיק מול היאנקיז והג'ייז.

הרוטיישן של הסוקס – שם תמצאו את רוב הבעיות. כריס סייל עדיין פצוע, ולא ברור מתי יחזור ואיך. אדוארדו רודריגז אמנם לא איזה אייס, אבל סטארטר אמין שנותן אינינגים – עזב, וניית'ן אוואלדי נשאר עם ערימה של סימני שאלה: ג'יימס פאקסטון, ריץ' היל קשישה ומייקל וואקה. אם לא יקרו הפתעות גדולות, הסוקס יזנבו במקום הרביעי, וינסו ליהנות מהשיטה החדשה ולהתגנב לאוקטובר.

תחזית: 81:81

צמד חמד בע"מ. בוגארטס ודברס (צילום: thespec.com)

בולטימור אוריולס

רכש משמעותי: רובינסון צ'ירינוס (נגיד)

עזיבה משמעותית: פדרו סוורינו

מאזן ב-2021: 110:51, מקום אחרון בבית, לא עלו לפוסט סיזן

בכמה מילים: עתיד מתוק. האוריולס סגרו את 2021 עם המאזן הגרוע בליגה (ביחד עם אריזונה), וככלל, הפסידו בארבע העונות האחרונות 368 משחקים – הכי הרבה במייג'ורס. העונה הקרובה לא תהייה הרבה יותר טובה, כיוון שלא נחתו פה שחקני רכש משמעותיים, אבל, וזה אבל גדול, 2023 עשויה להיראות אחרת.

אחלה בסיס. מאלינס (צילום: baltimorebaseball.com)

הבסיס של הקבוצה הוא האואטפילדר סדריק מאלינס, שנתן 2021 נפלאה, כשלצידו הרוקי ראיין מאונטקאסל, שצפוי להיות הבסיס הראשון של בולטימור בעשור הקרוב. תוסיפו לזה את ג'ון מינס בן ה-28, לפטי שב-146 אינינגים רשם ERA של 3.62, ויש לנו בסיס לא רע לבנות עליו.

לזה תוסיפו את שני הפרוספקטס שצפויים לתרום כבר העונה: הפיצ'ר גרייסון רודריגז, שאמנם עדיין לא זרק ב-AAA אבל נראה מאוד מוכן, והתופס אדלי ראטצ'מן, שנחשב לפרוספקט הטוב ביותר שבולטימור ייצרה מאז מאני מצ'אדו. אולי אולי, כששני אלה יחברו למאלינס, מאונטקאסל ומינס, פתאום שחקנים חופשיים ירצו להגיע לקאמדן יארדס…..

תחזית: 94:68

יוני לב ארי

die hard yankee fan, חי ונושם סביב הפאסט בול

לפוסט הזה יש 14 תגובות

  1. אחלה סיקור, עושה רושם שה-AL מזרח קצת נחלש השנה לעומת העונה שעברה, בעוד במקבילו מהנשיונל ליג עושה רושם שזו צריכה להיות השנה של המטס לעשות דברים גדולים בחטיבה כולה.
    עוד שבוע מתחיל!!!!!

  2. פעם התעניינתי בכל הקבוצות וידעתי על כל הקבוצות. ככל שהגיל עולה הידע בבייסבול יורד, אבל בקבוצה אחת אני מתרכז וכן יודע. לדעתי הברייבס התחזקה ולא נחלשה. עם אינפילד המתגאה ב- מאט אולסון, אוזי אלביז, דנסבי סוונסון, אוסטין ריילי, אורלנדו ארסיה, ופיל גוסלין ואאוטפילד של אדם דובל, אדי רוזסריו, מרסל אוזונה וגילרמו הרדיה, ובולפן של קנלי ג'נסן, וויל סמית', טיילר מטזק, ולוק ג'קסון – אני יוצא לקרב נגד כל קבוצה (ואני איש אמריקן ליג מ-1961. רק אטלנטה הפכה לאהובתי)

    1. יהיה מעניין לראות האם האינפילד המדהים הגנתית שלהם ימשיך לתפקד בלי פרימן. תחושה שלי שפתאום אלביז וריילי יתחילו לזייף קצת כשהבוס הלך ללוס אנג׳לס.

  3. תודה
    אני מקווה שדגרום יהיה בריא
    מעניין אם הוא יצליח לשמור על ERA ו WHIP הזויים עם DH במקום פיצ׳ר
    אגב, לגביי 1-2
    אני חושב שגם פדרו מרטינס ושילינג בבוסטון היו מפלצתיים
    רוי אוסולט והרוקט עוד כשיוסטון שיחקה ב NL
    רוי הלאדיי ז״ל וקליף לי בפילי
    מזכיר שוארלנדר ושרצר שיתפו פעולה בטייגרס
    חבל שסינדרגארד עזב
    לפי מיטב המסורת איכשהו מטס ידפקו את זה

  4. תודה יוני, שני הבתים החזקים ומרתקים בליגה. נראה האם המטס והבלו-ג'ייז אכן יתפוצצו העונה
    .
    משהו משעשע:
    https://sports.yahoo.com/spring-training-fans-boo-will-smith-dodgers-rangers-mlb-224447635.html
    .
    ומשהו שהיה צריך לקרות מזמן:
    https://sports.yahoo.com/mlb-umpires-will-start-announcing-replay-review-decisions-to-ballpark-crowd-142315877.html

  5. טרייד שלא ראיתי בא אבל הגיוני (לפחות מהצד שלנו), קרייג קימברל מגיע מהווייט-סוקס לדודג'רס תמורת איי-ג'יי פולוק שקצת נהיה מיותר באאוטפילד שלנו.

  6. בית אחד עם מאזנים מאוד גבוהים, אבל אף קבוצה אפילו לא העפילה לגמר. בית שני עם מאזנים נמוכים, אבל רושם שתי אלופות בשלוש השנים האחרונות, מזל או יכולת?

    1. לגמרי מזל. הנטייה להסתכל על הדירוגים הסופיים ולהדביק להם נראטיב לא תחפה על העובדות. דבר ראשון ״העפילה לגמר״ זה לגמרי פיקציה. היאנקיז והרד סוקס נפגשו בווילד קארד, וזה השאיר אותנו עם שתיים ששחקו זו מול זו ונותרנו עם הרד סוקס מול האסטרוז. זה כמו שתשים את כל הקבוצות האנגליות בצ׳מפיונס בבית אחד, ותפגיש את אלה שיעלו בשלב רבע הגמר ותגיד ״הנה, הליגה האנגלית חלשה, עובדה שרק אחת הגיע לחצי גמר״. לא קונה. מהצד השני, הברייבס היו במקום השלישי חצי עונה, ואז נצלו קריסה של המטס פלוס טרייד דד ליין מאוד איכותי שתיקן להם את הטעות של לוותר על דובאל והביא להם גם מחבטים טובים לאאוטפילד להשיג את המקום הראשון עם 88 נצחונות, 20 פחות מהג׳איינטס. הרבה מזל (ובהחלט יכולת מרשימה של הGM בקלאץ׳). בפלייאוף קרה להם עוד נס מרשים ביותר כשסולייר, רוסאריו ופדרסון התעלו אחד אחרי השני, ויחד עם זה שהג׳איינטס והדודג׳רס נפגשו כבר בדיוויז׳ן והאסטרוז שעלו עם הבולפן לוורלד סירייז נצלו את ההזדמנויות שהם קבלו.
      המון מזל, ויכולת לנצל אותו. אגב, זה בייסבול, לא ספציפית הברייבס, נדיר שיש אלופה שאין לה לפחות כמה משחקים מזליקי בפלייאוף. איזה תפיסה פסיכית בלפט שמונעת שלוש ריצות ואז שגיאת הגנה שמשווה באינינג אחרי, זה הבייסבול. הברייבס היו קבוצה חלשה בהרכב חסר שנתנו אוקטובר חלומי ורשמו אליפות לא פחות ראויה מכל קבוצה אחרת שעלתה על חשבון קבוצות איכויות יותר בזכות הגרלה או בתים או מה שזה לא יהיה.

  7. טוב, החדשות כבר וודאי ידועות לכולם, דהגראם שוב פצוע, ולא ישחק בחודש הראשון של העונה. שרזר יפתח באופנינג גיים ודייוויד פיטרסון שכבר ראה את עצמו בבולפן או במיינורס יקודם לרוטציה. יוני תמיד אוהב לשאול, מה היית מעדיף, אליפות או את דהגראם כשיר בלי פציעות, כרגע זה מרגיש כאילו לא זה ולא זה, אבל צריך לשים דברים בפרופורציות, ה-היי שהיה זה בגלל שבשבוע וזנב של הספרינג המטס נראו ממש כאילו זה מה שרצינו לראות, סגרו את הבעיות בבסיס השלישי ובאאוטפילד, יש את סמית׳ ודייויס על הספסל, לינדור ואלונזו מעיפים הומראנס, מארטה ואסקובר מהווים איום רציני בהתקפה ויש לנו את שני הזורקים הטובים בליגה, זה לגמרי היינו כחולמים. ואז באה ההודעה על המתיחה בכתף של דהגראם והחלום כאילו התנפץ. ופתאום אתה מסתכל ימינה והפיליס התחזקו ולא נחלשו, והברייבס אמנם אבדו את פרימן, אבל זה משהו שיפגע בהם לטווח הארוך, לטווח הקצר הם עדיין קבוצה נהדרת ואקוניה עוד מעט חוזר. מצד שלישי (או רביעי) המטס הם אותה קבוצה שהתלהבתי ממנה לפני יומיים, רק בלי דהגראם לחודש (נקווה). וכמה סיפורים יש על קבוצות שעשו את זה למרות ששחקו בלי הסטאר שלהם (הנה, הברייבס רק העונה הקודמת), וזה אחד מחמישה. לא יודע, המיקום של דהגראם בשפיץ של הפרמידה של המטס כל כך מהותי שאפשר לראות איך הם פשוט נעלמו ברגע שהוא גמר את העונה הקודמת. אם הוא יחזור כשיר, אני מוכן שישב גם חודשיים.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט