לקראת משחק הערב: מה קורה בחדר ההלבשה של הפייסרס? / מנחם לס

 

לפני שאני מתחיל, ברצוני להודיע שהתחלתי לעבוד על חומר שמצאתי כתוב על בלוק מכתבים צהוב, מין סיכום שנילקח ממאמר שניכתב לפני איזה 20 שנה בלוס אנג'לס טיימס. זה יהיה אחד מסיפורי הספורט המרגשים ביותר שקראתם בכל ימי חייכם, אפילו שזה ספור בייסבול. הכותרת שכבר נתתי לו הוא "אתר הבייסבול מס' 1 בעולם שאיש לא קורא". זה יותר ספור אנושי מסיפור בייסבול, ואני מכניסו ביום ששי, כי בשבת נפתחת עונת הבייסבול. ברצוני שהגולשים יידעו שבגלל כמות התגובות ואיכותן (כמובן שאני לא כולל את K-700 ודדי ביניהן!), התגבר אצלי החשק לכתוב, ולכתוב טוב. אתם הגולשים גורמים לנו לרצות להשתפר ולהשקיע זמן נוסף בכתיבת מאמרים מעניינים ומיוחדים!

אז לא לשכוח ביום ששי בבוקר לקרוא את מאמרי "אתר הבייסבול מס' 1 בעולם שאיש לא קורא", ולרגישים וטהורי הלב שביניכם – מהסוג של K-700 ומומי – אני מציע לקרוא את הכתוב עם מטפחת לדמעות!

 

מה בדיוק הולך בחדר ההלבשה של הפייסרס?

(לקראת משחק הערב נגד מיאמי, שהוא MUST WIN SITUATION)

מילים מוזרות נשמעו בחדר ההלבשה של אינדיאנה אחרי ההפסד נגד שיקגו. כיצד אני יודע? כי אני חבר ב-'אינסיידר' של הפייסרס. רון טחן הוא עדי, כי אני שולח לו הרבה מהניוז-לטרס שאני מקבל כמה פעמים ביום, ניוז-לטר שנישלח לכל הפייסרס-נשיון.

אז אחרי ההפסד כולם ישבו עם פנים נפולות ובתחילה איש לא הוציא הגה. חדר מתים עם מיזוג אוויר, כשעשרות עתונאים מתדפקים על הדלת, מנסים להיכנס, ואיש סקיוריטי מונע מהם כניסה עד שפרנק ווגל מאשר כניסה.

הראשון שפתח את פיו היה רוי היברט (שפעם לא הוציא הגה כי הוא טיפוס ביישן ביסודו). הוא אמר-שאל: "היי, מה קורה איתננו? WE ARE JUST NOT CLICKING!"

שקט בחדר ההלבשה.

ואז הוא ממשיך: "זה הזמן 'TO CLICK'. לפני הפלייאוף. זה הזמן. ישנם רק עוד 10 משחקים לפני הפלייאוף!!!".

שקט בחדר ההלבשה.

ואז פול ג'ורג' מדבר: "הבעייה היא EXECUTION. אנחנו פשוט לא מתפקדים נכון. ה-SCREENINGS אינם SCREENINGS;  ההחלפות בהגנה אינן החלפות. כמה משחקים עם אנרגיה ופתאום ללא אנרגיה. אני לא מוציא את עצמי מרשימת הנאשמים. אני דופק את הקבוצה בדיוק כמו כל אחד אחר. אנחנו אותם השחקנים שהיינו לפני 3 חודשים. דני גריינג'ר לא היה איתנו גם אז. אנחנו כולנו בריאים ושלמים. פשוט ניכנסנו ל-MODE לא נכון וחייבים לצאת ממנו. לא 'בעתיד'. עכשיו. במשחק הבא נגד מיאמי!"!

שקט בחדר ההלבשה.

ואז דייויד ווסט מדבר. "אנחנו יותר מדי LACKADAISICAL (אדישים). אני מקבל כדור ואיש לא 'חותך' כמו לפני 3 חודשים. זה ייחסל אותנו. אני כמו פול לא מוציא את עצמי מרשימת המפשלים. עלינו להתנער מזה ביחד. אנחנו אותה קבוצה כפי שהיינו, אבל אנחנו לא משחקים יותר כוינרים; אנחנו משחקים עם MODE של לוזרים. חייבים לצאת מזה עכשיו. ההפסד הערב הוא האחרון, אוקיי? מי שמסכים איתי שיעמוד!".

כולם – כל הקבוצה, המאמן, עוזרי המאמן, הטריינרים – כולם נעמדים. ואז ווסט אומר: "מי שלא מוכן לתת הכל מהרגע הזה. מי שלא מוכן לשנות את האימאז' שלו מלוזר לוינר. מי שלא מוכן לתת את נשמתו לפייסרס מהשנייה הזאת ועד לסוף הפלייאוף – שיתיישב!".

איש לא מתיישב.

אז פרנק ווגל מבקש מכולם לשבת ולהקשיב. הוא אומר: "אנחנו 7-7 בחודש מרץ. אנחנו מבולבלים לחלוטין בהתקפה. אני לא בטוח אם זה שפל שבא אחרי הסערה שהיינו בה עד חודש מרץ, עייפות, או חס וחלילה דבר יותר רציני מזה. יש לנו שלושה שבועות למצוא תשובה. TO FIGURE IT OUT.  ההגנה שלנו מתפקדת טוב; אין לי טענות. הבעייה היא בהתקפה. כולנו יודעים את התרגילים; כולנו יודעים מה הביא אותנו להיות עם הרקורד הטוב ביותר בליגה. אני לא מאמין שעלינו לךשנות דבר וחצי דבר. כל מה שעלינו לשנות זה ה-EXECUTION. ההוצאה לפועל של כל הדברים שעבדנו עליהם ועשינו כל כך טוב עד פברואר. ביום רביעי בערב מיאמי באה אלינו, והיא קבוצת ההגנה הטובה ביותר בליגה (זה לא נכון! הם היום רק מקום שמיני בהגנה. מנחם). זוהי ההזדמנות להתחיל להחליק עניינים ולהחזיר את ההתקפה שלנו ליעילות בה היא תיפקדה 5 חודשים לפני".

כולם התאספו במרכז החדר. דייויד ווסט החל עם דיבור מסויים וסיים עם תפילה ליישו שיעזור להם, יגן מפני כל רע, ויעזור להם לעשות את כל מה שצריך על מנת לגבור על מיאמי היט, ולהמשיך ב-ROLL עד סוף העונה והפלייאוף.

כולם צרחו כאישה אחד – "אמן". ואז העתונאים הורשו להיכנס לחדר.

למזלה של הפייסרס, מיאמי היט בעצמה לא רוכבת על אש. הבעיות שם אינן מועטות או קטנות יותר.  המשחק של הערב הוא חשוב ביותר לשתיהן, וספורטסנטר יודע זאת. הוא מטפל במשחק כאילו היה משחק פלייאוף כשכל הביג-שוטס נמצאים באינדיאנפוליס כבר מאמש, וכבר מהבוקר החלו הסיפורים, הראיונות, וכל הכיסוי הרגיל של משחק פלייאוף! כולם כבר שם (אני רואה אותם עכשיו בטיווי): טים לגלר. מייקל וילבורן. סטפן סמית'. ג'לן רוז. אברי ג'ונסון. דוריס בורק. סייג' סטיל. רוברט אינגלווד.

למה המשחק כה חשוב? כי נכון לרגע זה, הסיכויים רבים שהמשחק ה-7 בפלייאוף ייערך שם, ואין דבר קרוב יותר להצגה מוקדמת ממשחק זה. כפי שכתבתי בפריוויו, אם מיאמי מנצחת היא משתווה לאינדיאנה בטור ההפסדים – 21 לכל אחת. אינדיאנה עדיין תהיה משחק אחד לפני מיאמי, הווה אומר שני נצחונות למיאמי והיא משתווה לאינדיאנה (בפריוויו כתבתי בטעות 1.5 משחקים), הווה אומר הכל בידיה.

רק כדי להמחיש את בעיית ההתקפה של אינדיאנה, הם היום קולעים 99.4 נקודות ל-100 פוזשיונס. זה מעמידם היום במקום 22 בליגה. בשני משחקיהם האחרונים נגד ממפיס ושיקגו הם לא הגיעו ל-80 נקודות. האסיסטים והריבאונדים – הכל בירידה.  לוח משחקיהם בעשרת המשחקים האחרונים כולל 6 קבוצות פלייאוף, וביניהן הספארס של הפלח, וקווין דוראנט והת'אנדרים שלו.

אני מרגיש ממש כאילו הערב הוא "DO OR DIE" לאינדיאנה. ברור שגם למיאמי. לכן כתבתי בפריוויו שזהו המשחק החשוב ביותר העונה!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. מנחם ואחרים, שאלה לא קשורה לפה ואין לי איפה לשים אותה:
    תוכל להמליץ על ספרי כדורסל (ביוגרפיות וכו) שאהבת?
    וחוץ מזה איזה ספר הכי מומלץ של מייקל ג'ורדן?
    תודה!

    1. אם אתה מוכן להוציא כסף, הספר מס' 1 שאי פעם ניכתב הוא ע"י
      BILL SIMMONS
      לך לגוגל וחפש את שם הספר.
      או\תו דבר עם מייקל ג'ורדן או AMAZON ותיכתוב מייקל ג'ורדן ותקבל הכל

      1. חיפשתי ומצאתי אין ספור ספרים, אבל למשל לג'ורדן יש מספר ספרים והייתי שמח לגבי המלצה ספציפית שלך (ולגבי עוד ספרים כמובן). ותודה על סימונס אני אבדוק.

    2. the book of baketball של ביל סימונס תקח את ההוצאה האחרונה, הוא כל פעם מעדכן את הפרמידה שלו ומעדכן אותה.

      אם אתה מתחבר לסגנון של סימונס אתה מאוד תאהב.
      הוא מדבר שם על כל ההיסטוריה שלו שקשורה לכדורסל. נותן יופי של טסטות על קולנוע, טלוויזיה שליוותה אותו לאורך השנים וכמובן נותן את הפרמידה שלו על 100 השחקנים הגדולים ביותר כשיש פרמטר ברור מאוד לדירוג ולכל בחירה הוא מעניק סיקור יפה מאוד.

      https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcQ1CC4bZPKjiFprE-3Qt3nFtcORoOt-cWBn9C9n4fwJRcToAyTIvQ

      על מייקל ג'ורדן אני מאוד אהבתי את הDREAM TEAM של ג'ק מקקולום ספר שיצא לדעתי לפני שנה וחצי ככה(וכלל גם סרט דוקומנטרי מאוד יפה). זה מספר את הסיפור המלא של הדרים טים, מההחלטה על היווסדה, המחלוקות, איך נקבע המאמן, איך הצליחו לשכנע את האמריקאים להביא קבוצה של מקצוענים, איך החליטו לקבץ את כל השחקנים(לשכנע את מג'יק, בירד, ההחלטה של דיילי להענות לדרישה של ג'ורדן ולא לקחת את הכוכב שלו לקבוצה).
      מכל הספר יש המון המון פרקים שמוקדשים למייקל.
      ג'ק מקקלום היה אחד מהכתבים הכי קרובים לג'ורדן באותם ימים ובאמת שיש שם חומרים אותנטים.

      אתה תסיים אותו תוך כמה ימים כי זה פשוט מעניין.

  2. I refuse to get all excited by this game. Whatever happens, it won't predict the form in which these teams will be in on May. In the east, this year, whatever happens in April is absolutely meaningless. Garbage time. Time to keep it cool, rest as much as possible and avoid injuries. The only thing that I am interested in is whether the Celtics are going to make it to #4. From the end of course. Steeling Dante Exum from the Lakers will be so sweet.

  3. אני אכן עד של מנחם.
    יש מצב שהטרייד על גריינג'ר, למרות שלא תרם יותר מדי מקצועית העונה, הרס משהו בחדר ההלבשה.
    הוא בכל זאת היה השחקן הותיק בקבוצה, וידע לא לכפות את עצמו על הקבוצה מרגע שג'ורג' וסטיבנסון פרחו.
    כשאני רואה אותו קולע בדאבל פיגרס בקליפרס, ליבי נחמץ.

    מדובר במשחק העונה של אינדי שכן הפסד בבית להיט יסמן את דרכה של מיאמי להשתלט על יתרון הביתיות ובכך להגדיל משמעותית את סיכויה לזכות באליפות המזרח, שכן אינדיאנה היא לא קבוצת חוץ טובה במיוחד (16-19 בלבד)

  4. ברצינות מה שעיובר על אינדיאנה אלא חבלי לידה קשים של עונה רגילה שוחקת ומייגעת וכשאתה מוביל אותה כמעט מההתחלה.

    אין להם ניסיון כמו שיש לקבוצות אחרות בטופ של הליגה ומכאן "המשבר" העונתי הזה רק מתגבר.
    זה הכל ביטחון עצמי.

    הם ימצאו את הנוסחה ויתגברו על זה. יש שם שילוב של כישרון, ניסיון, מאמן טוב וזה מספיק כדי שזה יצליח. היום זו אחלה הזדמנות להתאפס ולהחזיר לעצמך את כל הביטחון שבעולם ו-10 משחקים לסוף.

    ההסבר שאנשים נותנים שמאז הטרייד על גריינג'ר הם לא מתפקדים כאילו גריינגר בכלל היה פאקטור בשנתיים האחרונות הוא ההסבר הכי מגוחך ששמעתי למצב שלהם.

    אחת האכזבות הגדולות זה פול ג'ורג'.
    משחקן שחשבו בתחילת העונה שהולך להיות הקנון ללברון ודוראנט הוא לא מצליח להתרומם.
    הוא צעיר, מוכשר מאוד אבל מצפים ממנו שיהיה המנהיג של הקבוצה הזאת.
    בהגנה ובהתקפה.

    היום כאמור זו צריכה להיות הצהרת הכוונות של אינדיאנה, של פול ג'ורג' ושל המתרומם הכי גדול בליגה הזאת- רוי פאקינג היברט, החייזר היחיד בליגה שמשחק 38 דק' ונותן 4 נק' בפנטאזי(שזה בערך 1 מ-7 מהשדה עם 2 ריבאונדים בהגנה).

כתיבת תגובה