צריכות לקום – שתי קבוצות שנפלו בחודשיים האחרונים / מתנאל אלאשבילי

בחודשיים האחרונים היו שינויים רבים בטבלת הליגה, בעיקר לאחר פגרת האולסטאר. פילדלפיה נמצאת במקום הראשון, בוסטון יצאה לרצף פסיכי של ניצחונות עם כדורסל מרהיב, מינסוטה נמצאת מאוד קרוב לדנבר במקום השישי וטורונטו מצאה את עצמה במקום השישי המבטיח פלייאוף. לקראת סוף העונה, המצב נראה לא מספיק ברור.

למרות שיש כמה, אתמקד בשתי קבוצות שנפלו בחודשיים האחרונים או קצת אחרי, במקרה הן מהמזרח שהפך למזרח הפרוע. אז איפה הייתה הנפילה? ממה היא נבעה? האם הלו"ז עד סוף העונה מאפשר להן לקום?

אזכור כבוד:

שיקגו בולס – מהמקום הראשון במזרח במאזן 21-39 לפני חודש למקום החמישי במזרח במאזן 31-43, מאזן של 10-4 בתקופה הנ"ל.
וושינגטון וויזארדס – מהמקום השמיני במאזן של 21-23 בתאריך 20 בינואר למקום ה-12 במאזן 42-31, מאזן של 21-8 בתקופה הנ"ל.

ברוקלין נטס (35-39)

אי אפשר להזכיר נפילה העונה בלי להזכיר את הנטס (והלייקרס, אבל הם לא היו טובים מהתחלה). דוראנט נפצע בשלב מסוים, קיירי חזר לשחק כנראה מאוחר מדי (היום ישחק לראשונה בבית, מזל טוב), נאש היה צריך להסתמך על שחקני המשנה שלא הצליחו לנצח משחקים.
הנפילה: לקראת סוף ינואר הנטס היו במאזן של 16-29, בסוף החודש נפלה למקום השישי לאחר ארבעה הפסדים רצופים. ללא דוראנט הנטס במאזן של 19-8, כשרוב הנצחונות בלי קיי די היו באיזור ינואר, לפני פגרת האולסטאר ובעצם, לפני הטרייד שהעביר את ג'יימס הארדן לפילדלפיה. מה-22 בינואר, אז היו הנטס במקום הראשון במזרח יצאו לרצף הפסדים, 11 במספר. בזמן הזה, החברות מהמזרח לא בדיוק נחלו מפלה כזו או אחרת והנטס נפלו למקום השמיני, עד היום בעצם.
למה נפלו הנטס: טוב שתי סיבות של דוראנט והארדן הן מה שכולנו חושבים. והאמת… שזו כנראה הסיבה. תמיד מחפשים בקבוצה שמפסידה ללא הכוכב את הסיבה שהיא לא הכוכב, ליצור תחושה של חוסר תלות בסופרסטאר, אבל צריך לשים את הדברים על השולחן – ההגנה של הנטס לא טובה לא משנה איך נסובב את זה, ההתקפה שלהם בנויה על ובזכות הסופר מגה סקורר ששמו קווין דוראנט. זה מתבטא בסטטיסטיקה הפשוטה של חמש נקודות פחות בממוצע למשחק אבל בעיקר במבחן העין בו התנועה של נאש שמבוססת על שחקן אחד לא מגיעה לשלמות שהיא יכולה להגיע אליה עם דוראנט וקיירי.
על קיירי דיברנו? כי כנראה שכבר יותר מדי. אירווינג שלא אוהב מחטים הגיע כנראה מאוחר מדי כי ברוקלין כבר נמצאת בבור ממנו יהיה קשה לצאת, ובמשחקים בהם הוא משחק הנטס במאזן שלילי, 12-9. צריך לזכור שמדובר במשחקי חוץ נכון לכתיבת שורות אלו, אבל גם במשחקי הבית הנטס לא צלחו במיוחד ללא קיירי גם לאחר חזרתו של דוראנט. מאז שקיירי חזר הנטס במאזן שלילי גם בבית, 10-6.
הסיבה שהנטס נפלו היא כי כוח האש של קבוצה כזו הוא בסופרסטאר/ים. בלעדיהם? לנאש אין פתרונות יצירתיים חוץ מסת' קרי (שמשחק מצוין אגב, לא כמו דוראנט לצערו).
האם הלו"ז עד סוף העונה מאפשר לנטס לקום? המשחקים הנותרים של הנטס מבחינת חוזק נחשבים לקלים במזרח ולכמעט הכי קלים בליגה אחרי פורטלנד. עם זאת, לשתי הקבוצות מעליה, קליבלנד וטורונטו יש גם לוח משחקים קל יחסית והנטס יהיו מאוד תלויים בנפילה של שתיהן. טורונטו כנראה לא תיפול. אבל קליבלנד? יש מצב שכן, מה שמוביל אותי לקבוצה הבאה.

קליבלנד קאבלירס (33-41)

הקאבס שנחשבו להפתעת העונה החלו לזייף לקראת הסוף. ההגנה היא לא הדבר הרצחני שהיה טרם פגרת האולסטאר, דריוס גארלנד שהיה פנומן החל לזרוק יותר מדי וגם לא לדייק יותר מדי, ג'ארט אלן נפצע והיעילות שלו ניכרת בהתקפה ובהגנה. הקאבס למעשה איבדו מהכוח שלהם.
איפה קליבלנד נפלה: בוסטון שהחלה לדרוס את כל הליגה השאירה אבק לקליבלנד, וזו לא הצליח לייצר רצף משלה שישמור אותה מעל המקום החמישי. ניצחון אחד על כל שניים או שלושה הפסדים הוא לא דבר ששמו לב אליו, אבל מאחרי פגרת האולסטאר, ולאחר פציעתו של ג'ארט אלן, ההפסדים החלו להגיע. גארלנד החמיץ כמה משחקים בעקבות בעיות גב ואלן נפצע באצבע לא מזמן. החוסרים החלו לחלחל והפסדים החלו להגיע בטפטופים עד לרגע בו מהמקום השלישי במזרח על גבול השני הקאבס מוצאים את עצמם במקום השביעי מרחק משחק אחד מטורונטו.
ממה נבעה הנפילה: דווקא במצב של קליבלנד לא בגלל החוסר של ג'ארט אלן, בניגוד לברוקלין שעל כתפי הכוכב מוטל הנטל, הקאבלירס של ביקרסטאף לא נפלו בגלל החיסרון של אלן או גארלנד. הקאבס הפכו מהקבוצה ההגנתית ביותר במזרח לכזו שסופגת המון, בעיקר בגלל ריבאונד התקפה והסיבה העיקרית למפולת – נקודות במתפרצות. ההתקפה של קליבלנד לא הייתה מרהיבה מתחילת העונה, אבל היכולת של מובלי אלן וגארלנד נתנה לקאבס להפעיל את השחקנים המשלימים כולל את הענק הפיני בעמדה מספר שלוש או את זקן השבט ש"חזר מהמתים". אבל התנועה של הקאבס הפכה לצפויה, קבוצות קוראות איפה אפשר לשים את היד ולחטוף את הכדור, וקליבלנד לא מצליחה להזיז את הכדור בצורה שהיא לא לרוחב, ואפילו אוון מובלי שהצליח להגיע כל כך בקלות העונה לצבע לא מצליח להגיע למהלכי הפוסט אפ אליו הוא רגיל אז הוא נתקע בזריקות מחצי מרחק ומשלוש. ואגב, לאחר פגרת האולסטאר, במשחקים הראשונים הקאבס שטפו את הפרקט, ואפילו בשלושת המשחקים אחרי הפציעה של ג'ארט אלן, מובלי פרח. אבל כנראה הייתה זו הבלחה שלא חזרה עוד, כי כרגע מול הגנות רצחניות אותן הקאבס פירקה כמה פעמים העונה, הצליחו לנטרל כל כלי התקפי ולגרום לקאבס לאבד המון, והדרך לדאנק? פשוטה בהרבה.
האם לקאבס האפשרות לשוב למסלול? למזלה, הקאבס פוגשת פעמיים את אורלנדו, פעם אחת אטלנטה (למרות שאין לדעת איך טריי יאנג יקום בבוקר), את הניקס בגארדן ואת ברוקלין נטולת ההגנה אותה הקאבס הצליחו כבר לקרוא ולנצח. עם זאת, היא גם תצטרך להתמודד עם אמביד, יאניס ולוקה שאותם לא הצליחו השנה לנטרל מדי מלבד פעם אחת בה אוון מובלי השתלט על אנטטקומפו. ללא ג'ארט אלן שכרגע לא ידוע מתי אמור לחזור, הקאבס יצטרכו להחזיר מהבוידעם את קליבלנד של ינואר, כי בסוף היא תלויה רק בעצמה.

איזו קבוצה לדעתכם תקום? אפשר גם קבוצה שהיא לא מהשתיים שאוזכרו. האם יש קבוצה שבדרך לנפילה לטעמכם?

מתנאל אלאשבילי

כותב על כל הליגות מרחבי העולם, מת על נתונים של אחוזים בזריקות ממש ספציפיות.

לפוסט הזה יש 7 תגובות

  1. בחירה נכונה של קבוצות בירידה.
    אני מאמין שברוקלין יוכלו לעבור לפלייאוף מוד ולהשתפר.
    יש להם שחקנים מנוסים במעמד. בגלל זה הקריסה שלהם היא קשה.
    קליבלנד לעומת זאת תלמד את המילה פלייאוף ועבורם זו עונה מוצלחת בכל מקרה.
    🤣

  2. מצוין מתנאל. אהבתי במיוחד את הכתיבה על קליבלנד. יפה לראות כתיבה אובייקטיבית אבל שכן מעיניים של אוהד אמיתי.

  3. תודה מתנאל. בחירות טובות. גם בעיניי יוטה צריכה להופיע כאן. קליבלנד בנפילה מחד אבל מנגד המקום שהייתה בו לאורך רוב העונה הייתה ההפתעה עד כה.. הגעה שלהם לפלייאין יופי של הישג , לא יודע אם יעברו את הנטס וההוקס אך לא יפחית מהעונה שלהם.

  4. ניתוחים מצוינים תודה רבה מתנאל. אצל קליבלנד הייתי מוסיף גם את הפציעה של רובין, ובנוסף, יתכן שקבוצות התחילו ללמוד את קליבלנד, קבוצה חדשה שלא ממש הכירו בפורמט הזה, ושגם זו סיבה שתרמה לקשיים שלהם. לא יודע אם יעשו פלייאוף העונה, אבל בהחלט יעשו אותו בעונה הבאה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט