דיון הופס ליום ראשון PM: מה בדיוק הוא הקריטריון (קריטריונים) שלך(ם) בבחירת 'מאמן העונה'? / מנחם לס

הגיע הזמן לבחירות סוף העונה. אצלנו באתר היו כבר שתי בחירות מוקדמות. היום טמ"ח – או משהו כזה: (האמת שכל ראשי התבות האלה מתחילות לעלות לי על העצבים) – הציע עוד בחירות סוף העונה.

בחירת 'מאמן העונה' היא אחת המסובכות. ישנם כל כך הרבה קריטריונים לבחירה הזאת. מה הם שלך?

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
38 Comments
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
משוב מוטבע
הצג את כל ההערות
עמיחי קטן
27/03/2022 18:03:33

ראשית, טז"מ זה טריי זריקה מחשידה, כלומר שמעון.
שנית, אנחנו מתכננים לעשות בחירת פרסי העונה של הופס. מי שמעוניין להשתתף שיפנה אלי.
שלישית, מכיוון שעלו כבר כמה פוסטים על בחירות לפרסי העונה, אני מבקש שפוסטים נוספים בנושא יתואמו איתי מראש.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אני עדיין רוצה קול גם בשל הופס 😉

עמיחי קטן
27/03/2022 18:06:30

לך יש זכויות יתר בתור מי שכתב לי מראש.
אני אשלח במייל תאריך דדליין כשיהיה כזה

דן רוזנבלום
27/03/2022 20:15:23

חחחחח אחלה, אני בדיוק עובד על הבחירות שלי.
קשה לבחור… 🙂

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

איך משחקת הקבוצה הישגיה וקידום שחקנים. מונטי עשה את כל ה3.

יהלי אולמר
27/03/2022 18:27:55

פשוט היכולת להוציא יותר מהכישרון הגולמי של הקבוצה

NBA בדם
27/03/2022 18:36:55

נכון מאוד

אשך טמיר המקורי
27/03/2022 20:50:08

2+

shadow
shadow
28/03/2022 21:40:12

מה זה כישרון גולמי ואיך מודדים אותו בשביל לדעת אם הצלחת להוציא יותר?

נועמיקו
נועמיקו
27/03/2022 18:41:56

אני מודד את המאמן לפי הפער בין היכולת של הקבוצה לבין הרמה שלה "על הנייר" לפי חומר השחקנים. כלומר המאמן הוא זה שאחראי על האקסטרה, כשיש סינרגיה והקבוצה טובה יותר מסך השחקנים שלה – אלה נקודות הזכות של המאמן.
ג'ייסון קיד למשל, לא מועמד בעיניי רוב האנשים, למרות שדאלאס מצליחה לא רע, כי עם לוקה מצפים ממנה להיות בדיוק במקום שבו היא נמצאת.
מונטי מועמד לא רק בגלל ראשות הליגה אלא גם בגלל איך שהקבוצה עושה זאת.
ג'נקינס של ממפיס מועמד חזק כי הוא במקום 2 עם חבורת צעירים, שעם כל הכבוד לכישרון שלהם לא היו מגיעים להישג בלי בנייב נכונה והדרכה נכונה.
ביקרסטאף נחלש כי ירד למקום 7, אבל מועמד כי לא ציפו מקליבלנד להיות כוח משמעותי במזרח, והוא הראה יצירתיות בשימוש בגבוהים שלו יחד – זה של המאמן ולא רק של השחקנים.

נועמיקו
נועמיקו
27/03/2022 18:45:01
הגב ל  נועמיקו

מה שיהלי אמר בדרך יותר קצרה..

Berch
27/03/2022 20:49:12
הגב ל  נועמיקו

מה שנועמיקו אמר, באותה דרך
😊

יהלי אולמר
27/03/2022 22:46:32
הגב ל  נועמיקו

חסכת לי את ההרחבה ואני לך את התמצות
ווין ווין 🙂

Zvika Bar-Lev
27/03/2022 18:58:03

במידה רבה מי שמצליח להפתיע לטובה לעומת התחזיות. בהחלט ממפיס דוגמא מצויינת. גם קיד, הרבה בגלל ההגנה. ביקרסטאף לגמרי, אף אחד לא חלם על זה שעכשיו היא במקום 7 וכולם יתאכזבו מזה! ועדיין יש סיכוי שיגמרו 6 או 5 ולא 7.

עגל
27/03/2022 19:05:01

בשבילי ? ללכת
The full monty
😁😁😁

עידו גילרי
27/03/2022 19:10:29
הגב ל  עגל

אהבתי.
ואני שמח שעצרת שם ולא המשכת במורד עץ האימון שלו כי אני מפחד לחשוב איך אתה מגיע לגרין ווילי…

Avri
Avri
27/03/2022 23:55:06
הגב ל  עגל

מונטי חייב להבחר. ובוקר אמ-וי-פי. כל בחירה אחרת זו התעלמות מטורפת ממה שהלך העונה בליגה הזו. מה גם שברור לכולם שאם אותה קבוצה ומאמן היו משחקים עם המדים של הלייקרס מונטי/בוקר היו זוכים בלי שאלה.

האווי לאסוף
האווי לאסוף
27/03/2022 19:32:15

אין לי קריטריון חד, זו התחושה של מה שהוא תרם לקבוצה, מעבר לסך היכולות של השחקנים שלה (לדוגמה, ספלטורה מול נאש, עד כה). מסכים עם השמות המקובלים, של פיניקס וממפיס, אבל לרשימת הכמעט נכנסו הייתי מוסיף את אודוקה. פיצוי על היחס שנתנו לו בתחילת העונה…

G-dog
G-dog
27/03/2022 19:51:38

הקבוצה צריכה לשחק יותר טוב ממה שהייתי מצפה – פיניקס של השנה יותר טובה ממה שציפיתי ממנה (מבחינת מאזן ורמת משחק).
הוא צריך לנהל רוטציה בצורה אופטימלית, ולהביא את הקבוצה שלו מוכנה לשחק סוגי רבים של כדורסל לקראת הפלייאוף, פיניקס יכולים לשחק היום עם בוקר או פול כרכז, עם שלושה סנטרים שונים או בלי סנטר כלל. והפרמטר השלישי זה קידום השחקנים תחתיו (פה יש יתרון מובנה למאמן שהחליף מאמן אחר, ראה ערך נייט מקמילן עונה שעברה) – בפרמטר השלישי טיילור ג'נקינס מנצח כמעט בנוקאאוט.
העונה אני נוטה ל90% מונטי ו10% ג'נקינס עם אזכורי כבוד למאמן של קליבלנד ויודוקה

Maoz Daskal
Maoz Daskal
27/03/2022 19:52:44

אני חושב שההישגים של הקבוצה צריכים להיות טובים יותר ממה שהשחקנים שלו היו משיגים לפי כישרון נטו וגם שקבוצתו תהיה בשישייה המובילה בקונפרנס שלה

thetroll
thetroll
27/03/2022 19:57:09

יש לי קרטיריון מאוד חד וברור לא מסובך קל להבין אותו והוא פשוט מאוד להבנה גם על ידי רפי ההבנה הגדולים ביותר:
כל מי שעונה לשם מונטי וויליאמס הוא מאמן העונה.
אין שום דרך, התפתלות, פלפול, חידוד לשון או ז..ן מוח להגדיר את זה אחרת.
למה? מי שלא מבין שיכניס מפתחות לסארטר יתניע ויסע. ומי שאין לו מפתחות וסארטר שילחץ על כפתור יגנישן ילג עם הברקס ויסע.
זהו. פשוט מאוד.

thetroll
thetroll
27/03/2022 19:58:29
הגב ל  thetroll

ילג=יחד

thetroll
thetroll
27/03/2022 20:00:52
הגב ל  thetroll

ינגנישן = ignitaion

עידו גילרי
27/03/2022 20:09:22
הגב ל  thetroll

נתפס לך הטרוטל

thetroll
thetroll
27/03/2022 20:54:19

נתפסה לי השוואמה עם הטחינה והאמבה נוטפת מהצדדים של הפה. (לא אכלתי שווארמה כבר איזה 162.5 שנה דרך אגב).

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
27/03/2022 23:53:05
הגב ל  thetroll

תנסה ת׳מפתחות בפוקו, או בדרידה.. בסארטר תקוע הדה-בבואר

thetroll
thetroll
28/03/2022 0:15:28

חחח עובד על זה

thetroll
thetroll
27/03/2022 20:01:28

ברקס = בלמים

דן רוזנבלום
27/03/2022 20:16:25

בשבילי זה פשוט מאוד.
א. הקבוצה עם המאזן הטוב בליגה
ב. הקבוצה שהציגה את הכדורסל הכי יפה
ג. הקבוצה שהשתפרה הכי הרבה
ד. הקבוצה שהשתנתה הכי הרבה

לשכלל את כל אלו יחד, והנה מאמן העונה שלי.

shadow
shadow
29/03/2022 1:21:28

הכי קרוב להגדרה הגיונית (למעט סעיף ב) מכל מה שהציעו פה. שאר ההצעות הן סוביקטיוביות לחלוטין.

tlv1983
tlv1983
27/03/2022 22:11:30

לי יש קריטריון פשוט. אם קוראים לו מונטי וויליאמס הוא צריך להיות מאמן העונה. אם לא, אז ממש לא

tlv1983
tlv1983
27/03/2022 22:12:30
הגב ל  tlv1983

ועכשיו קראתי את התגובה של הטרול למעלה… מסתבר שגרייט מיינדס וגם אני חושבים את אותו דבר…

thetroll
thetroll
27/03/2022 23:15:36
הגב ל  tlv1983

חחחח מסכים איתך וגם עם הגרייט מיינדס .. הדדי דרך אגב.

Avri
Avri
28/03/2022 0:01:42

לבחור מאמן עונה זה עניין קצת קשה להגדרה. שילוב של סדר במשחק, הגנה אפקטיבית, וחדר הלבשה בריא. קשר חברי/אבהי עם הכוכב שלך גם לא יכול להזיק, ואה, כן, יש גם את העניין הזה של הנצחונות. איך מכמתים את כל זה? חוץ מהנצחונות זה הכל מבחן העין, ולא יעזרו מדדים אלו או אחרים.

אוהד ס"א
28/03/2022 0:26:27

בנוסף לכל הדברים הנכונים והיפים שאמרו קודמיי, יש דבר חשוב בעיני שצריך לזכור:
אין להפריד את הפליאוף מהליגה הסדירה.
מאמן שהפגיז בעונה הרגילה והסריח בפליאוף, לא רלוונטי.
כמובן שזאת פונקציה של הכישרון הגולמי שלך. אם הקאבס יעופו סיבוב 1, זה לא יעשה את המאמן פחות מוצלח, אבל אם ממפיס תעוף בסיבוב הראשון, זה שולל מבחינתי את התואר.

עמיחי קטן
28/03/2022 9:05:37
הגב ל  אוהד ס"א

רק שזה לא רלוונטי, כי בוחרים את מאמן העונה לפני הפלייאוף

ירון, החלום
ירון, החלום
28/03/2022 9:14:10

בס"ד
המאמן שמוציא יותר מחומר השחקנים שלו, בצירוף ניהול דקות, אגו של כוכבים ושילוב צעירים.