על מה יש להן לשחק – פריוויו למשחקי יום ראשון / עמיחי קטן

7 משחקים יש לנו הערב, כשהפעם, שבועיים לפני סיום העונה הסדירה, ננסה לבחון אצל כל אחת מהקבוצות שיעלו על פרקט הערב מה המטרה המרכזית שלהן לשבועיים אלו ועל מה יש להן לשחק.

22:30 דטרויט פיסטונס (20- 54) – ניו-יורק ניקס (32- 42):

דטרויט נשארו עם אותה מטרה עיקרית לאורך כל העונה – לפתח את הצעירים ובעיקר לראות מה קייד קאנינגהאם יכול לעשות איתם. בסך הכל, יש לא מעט ניצוצות וסיבות לאופטימיות, וגם במקרה של קייד יש לא מעט סיבות לאופטימיות מהחצי השני של העונה.

אצל הניקס, הם עדיין נמצאים לכאורה במרוץ למקום האחרון בפליי-אין, אבל בפיגור של 5 משחקים כשנותרו רק עוד 8, גם הם עוברים לפתח את השחקנים הצעירים, ובראשם בארט, שרואה הרבה יותר כדורים כבר תקופה ארוכה, וטופין שמקבל מקום מאז שרנדל בחוץ.

רמת חשיבות של משחק: C – מתישהו בשבוע הקרוב כנראה תיסגר הפינה של הניקס שאמורים להפסיד במאבק על הפליי-אין.

הימור: הניקס ב-10.

1:00 בוסטון סלטיקס (46- 28) – מינסוטה טימברוולבס (43- 32):

בוסטון נמצאים במומנטום נהדר כבר לאורך תקופה ארוכה, וכעת הם בפיגור של חצי משחק בלבד מהפסגה המזרחית. לאור הכושר המעט מקרטע של היריבות, המטרה של בוסטון לדעתי צריכה להיות המקום הראשון במזרח ויתרון ביתיות ל-3 סיבובי הפלייאוף במזרח. כקבוצה שיש לה קצת פחות אבק כוכבים מהיריבות, הביתיות תהיה קריטית לסלטיקס עוד יותר.

מינסוטה נמצאים במאבק צמוד עם דנבר על המקום הישיר לפלייאוף האחרון. כרגע הם בפיגור של משחק אחד, אבל נותרו עוד מספיק משחקים כדי להפוך את הקערה. אמנם גם העפלה דרך הפליי-אין, שזה התרחיש הסביר מבחינת מינסוטה, תהיה הישג נאה, אבל לפחות בתור מטרה נכון להם להציב את הניסיון לעבור את הנאגטס בטבלה.

רמת חשיבות של משחק: A- – לשתיהן זה משחק חשוב, כל אחת במאבקים שלה, אבל ביניהן אין שום מאבק.

הימור: בוסטון ב-12.

1:00 וושינגטון וויזארדס (31- 42) – גולדן סטייט ווריורס (48- 26):

וושינגטון עברו בטרייד דדליין למוד של פיתוח צעירים, לפחות על הנייר, וניתן לראות את זה למשל בעלייה בכמות הדקות של הצעירים אחרי הדדליין – אבדיה עלה מ-22.7 ל-26, האצ'ימורה עלה מ-17.8 ל-22.5 והקפיצה העיקרית היא של קיספרט שעלה מ-18.5 ל-30.8 דקות. במקביל, וושינגטון המשיכו לאבד גובה בטבלה, וכעת הם בפיגור של 5.5 משחקים מהמקום שמוביל לפליי-אין, רגע לפני שהם מאבדים את הסיכוי המתמטי להיות שם.

לפני שבועיים, גולדן סטייט אירחו את וושינגטון למשחק הראשון של סטף, קליי ודריימונד יחד מאז 2019. סטף קלע 47 והווריורס נהנו ושאבו אופטימיות. כבר במשחק הבא סטף נפצע, ומאז הם ניצחו רק במיאמי והפסידו 4 מ-5 המשחקים האחרונים, מה שאפשר לממפיס לפתוח פער גדול במקום השני במערב ובליגה כולה.

כעת, המטרה של הווריורס לדעתי צריכה להיות שמירה על יתרון ביתיות בסיבוב הראשון. אחרי שהם ייכנסו לעניינים, ובהנחה שהם יהיו בריאים, הם יוכלו להתמודד גם בלי הביתיות, אבל לפחות בשלב הראשון זה יעזור לשחקנים הצעירים לקבל ביטחון.

רמת חשיבות של משחק: B – לגולדן סטייט זה משחק חשוב, ואילו אצל וושינגטון הדבר היחיד שמעניין זה התפוקה של אבדיה.

הימור: וושינגטון ב-5.

1:00 פיניקס סאנס (60- 14) – פילדלפיה סבנטי סיקסרס (46- 27):

פיניקס הבטיחו את המאזן הטוב ביותר בליגה, אז מה שנותר להם כרגע זה לשמור על כולם בריאים ולאפשר לשחקני הספסל לקבל כמה שיותר ביטחון לקראת הפלייאוף, אז הנוכחות של צוות מסייע תהיה חשובה. חוץ מזה, שבירת שיא הניצחונות של המועדון תהיה נחמדה ולא מצריכה המון מאמץ – 3 ניצחונות יספיקו.

אצל הסיקסרס, כרגע הם עומדים בראש המזרח בזכות הפסדים של מיאמי ומילווקי אמש, אבל המאבק שם צמוד מאוד ורחוק מלהיות מוכרע. המטרה של פילי צריכה להיות שאיפה למקום הראשון או לפחות השני במזרח לצורך יתרון ביתיות, כשהם לא ניצחו אף סדרה בלי ביתיות מאז 2012 מצד אחד, וההפסד לאטלנטה בשנה שעברה היה הראשון של הסיקסרס בסדרה עם ביתיות מאז 1984.

רמת חשיבות של משחק: B- – משחק חשוב רק לאורחים.

הימור: פיניקס קצת יורידו הילוך. פילדלפיה ב-8.

2:00 ניו-אורלינס פליקנס (31- 43) – לוס אנג'לס לייקרס (31- 42):

כמה שזה לא היה צפוי בשום שלב, אנחנו מקבלים כעת שתי קבוצות צמודות לחלוטין ועם שאיפה זהה – המקום ה-9 במערב שיעניק ביתיות במפגש המסתמן בין שתיהן, בלי להסתבך במאבק עם הספרס המתקרבים שעוד עלולים אולי להיאבק על המקום ה-10 בטעות.

רמת חשיבות של משחק: A+ – המפסידה עלולה להסתבך ממש, ואילו המנצחת תשפר עמדות באופן משמעותי.

הימור: הלייקרס ב-24.

2:30 ברוקלין נטס (39- 35) – שארלוט הורנטס (38- 36):

קיירי ארווינג יתכבד בהופעת בכורה ביתית העונה וינסה לשמור על הכושר הנהדר שלו מהמשחקים האחרונים כשלמעשה הנטס מאבדים את חיסרון הביתיות שהיה להם לאורך כל העונה. הפעם יש לנו מפגש ישיר על המקום ה-8 שמוביל למסלול נוח יותר משמעותית בפליי-אין ושתי הקבוצות מגיעות במומנטום חיובי שיכול לעשות את המשחק הזה מעניין.

רמת חשיבות של משחק: A+ – המשחק הזה יכריע את המאזן הפנימי בין הקבוצות ויכול לתת לברוקלין פער משמעותי מצד אחד או לתת לשארלוט את היתרון במאבק הזה מצד שני. גם אטלנטה בפיגור של משחק אחד בלבד משארלוט וכל תוצאה תקרב אותם באופן כזה או אחר.

הימור: ברוקלין ב-10.

2:30 דאלאס מאבריקס (45- 29) – יוטה ג'אז (45- 29):

גם המשחק האחרון כאן הוא כזה שבין שתי יריבות בסיטואציה דומה, והפעם שתי יריבות עם מאזן זהה. יוטה מובילים 2- 1 במאצ'-אפ הזה כרגע, כך שניצחון שלהם יבטיח להם את היתרון הפנימי על דאלאס, ואילו ניצחון של דאלאס ישווה את המאזן הפנימי, ובמצב כזה ההכרעה במקרה של שוויון ביניהן עוברת למאזן נגד כל קבוצות המערב, שם כרגע דאלאס ביתרון קל, אבל מחיק.

רמת חשיבות של משחק: A+ – המנצחת תקבל את היתרון בקרב על יתרון הביתיות בסדרה פוטנציאלית ביניהן ותוכל לנסות להדביק את גולדן סטייט במקום השלישי, ואילו המפסידה תתקרב לדנבר ומינסוטה במקומות 6-7.

הימור: ביתיות. דאלאס ב-8.

החידה השבועית הפעם עוסקת בדני אבדיה לכבוד שיא הקריירה שלו שלשום. אבדיה שיחק בכל משחקי וושינגטון העונה עד כה, כך שהוא שיחק לפחות פעם אחת נגד כל יריבה. נגד מי מהן הוא קלע הכי הרבה בממוצע למשחק העונה?

עמיחי קטן

עורך ראשי. תמיד בעד הישראלים ולא רק בספורט, בהכל.

לפוסט הזה יש 88 תגובות

    1. צודק, אני כנראה אאלץ להחזיק את עצמי בכוח ער בסגנון מר בין עד 1:00 בלילה בשביל לראות את הדו קרב האימתני בין דני שלנו לפול (בטוח יהיה יותר מרתק מהפעם שראיתי את אח של החברה מנסה ללמד את הילד שלו לשחק פול, גם אם פחות סיכוי לאיבוד עיניים).
      על מי אני עובד, אני בכל מקרה אהיה ער בשעה הזו מרצון. מי צריך חיים.

  1. תודה עמיחי
    לגבי חידת אבדיה מכיוון שגם במפגש הקודם מול דטריוט הוא קלע בדאבל פיגרס אני הולך על דטריוט …לפחות במזרח

  2. תודה עמיחי דימון מעולה
    משחק אש בברוקלין על כל הקופה – ברוקלין חייבים להבטיח את המקום ה-8 כדי לאפשר לעצמם בסיום מקום 7,
    אם שארלוט מנצחים זה עלול להסתבך מאוד מבחינת ברוקלין.
    מצב דומה לייקרס-פליקנים הפסד של הלייקרס והם קרובים מאוד לקו האדום, פופ השועל עוד עלול להידחף שם.
    השעות איומות – סילבר אנטיש… אה רגע הוא בכלל יהודי אוי אוי

  3. ההגיון אומר שהלייקרס ינצחו אבל במשחק הקודם בין השתיים זה היה נראה לא כוחות ופליקנס קרעו אותם
    בהקשר לחידה אני מהמר שזה נגד הלייקרס שנגדם היה לו 2 משחקים טובים

  4. פריוויו מצויין, תודה עמיחי.
    אין מצב שהלייקרס מנצחים על 24 את הפליקאנס בניו אורלינס, אם כבר אז 5 ומעלה לשקנאים.
    האם דני ימשיך את יכולתו הטובה משחק שני ברציפות? האם יתפוצץ עם 11 נקודות, יתפרץ עם 15 נקודות או יתלוצץ עם 25 נקודות? לאור הפתרונים.
    .
    משחקים נהדרים + הטאר הילס שצריכים לעשות סטופ לסינדרלה לטובת דרבי בחצי הגמר.

  5. השיקול באיזה מקום לסיים במזרח תלוי לדעתי במיקום הסופי של הנטס. מכיוון שיהיה להם בפלייאוף את השטוח, יכול להיות ששווה לוותר על יתרון ביתיות בשביל להצליח לעבור את הסיבוב הראשון… אבל זה כבר מסובך מדי לחישובים, אז יאללה בוסטון, ניצחון!
    תודה רבה על הפריוויו

  6. ככל שעובר הזמן אני מתחיל להחשיב את בוסטון מועמדת לצאת מהמזרח ביחד עם מלווקי.
    מיאמי פתאום נראית פחות מאיימת שאין לה באמת גו טו גאי אמיתי ופילי לא יציבה ואמינה מספיק, הנטס לא יגיעו רחוק אין להם מספיק כישרון לפצות על חוסר הקשיחות.
    בוסטון נראית נהדר עם הגנה חונקת, טייטום מרשים ומפתיע אותי וכרגע אני רואה אותם כקבוצה שהכי תקשה על מלווקי.

  7. ניו אורלינס,גוווו,לדרוס את המקק המוסלמי,
    עלינו על העגלה הריקה של נא ,שוכבים באלכנוס ומקבלים לפ דאנס

  8. המירוץ לפלייאין מתחמם במערב. חבל שהבלייזרס איבדו מעט גובה, אבל פופוביץ עוד מסוגל להשתחל לשם ולברון להחמיץ את הפליאוף כולו.

  9. LeBron James did his ankle feels “horrible” after finishing the game on it. He had it wrapped but was able to walk – slowly – without crutches to his postgame interview.

    השיקץ מכין תירוצים אם לאניהיה פליי אין. משחק הבא יעשה קוסט טו קוסט מהאמצע בלי התנגדות ואז פרצופים כואבים וכאילו יהיה צולע 😂😂
    הטריקים שלו ככ מוכרים

כתיבת תגובה

סגירת תפריט