מיוחד עבור גולשי הופס: דרוג ה-"SWEET 16" / מנחם לס

כולם מדרגים את הסוויט 16. לכל אחד דיעה משלו. אבל כאן מופיעה דיעה של מומחה אמיתי עם עין חדה, רגש למשחק, שאין לו כל פייבוריטית (יש לי, אבל אני שומר אותה בסוד כי אני יודע שהיא תיקח את האליפות אפילו שהיא לא ראשונה ברנקינג) ולכן הוא אןובייקטיבי לחלוטין:

 

1. פלורידה

בכלל לא בגלל שהם רוכבים על רצף 28 נצחונות. אלא בגלל שמאמנם בילי דונובן הוא לטעמי הווינר הגדול ביותר בין המאמנים, ובגלל שיש להם פוינט גארד, סקוטי וילבקין, שלא נופל משום PG אחר בטורניר. לדונובן ישנה רוטציה של 7 שחקנים המשחקים 20 דקות כ"א, ויש לו שני 'בנגרים' פר אסלננס, פטריק יאנג ודוריאן פיני-סמית – שתי מפלצות.

2. אריזונה

הקבוצה של המאמן המצויין שון מילר התאקלמה נהדר לשחק ללא ברנדון אשלי אחרי פציעתו. הבק-קורט שלהם עם טי ג'יי מקונל וניק ג'ונסון משתווה לפחות לכל בק-קורט אחר בליגה, ובפרונט קורט ארון גורדון משחק את הכדורסל הטוב ביותר שלו העונה, ולדעתי מגיע לו – לפי יכולתו בטורניר עד כה – להיבחר בין ארבעת הראשונים בדראפט.

3. מישיגן-סטייט

אני אחד מחסידיו של מאמן מישיגן-סטייט תום איזו. השמועות מדברות על פיל ג'קסון שמתעניין אם ישנו עניין באימון הניקס. החזרה למשחק של ברנדון דאוסון היא חשובה ביותר. משלימים את השלישייה הגדולה הפוינט גארד גארי האריס – לוטרי פיק כמעט בטוח – ואדריאן (אדם או מפלצת?) פיין. זאת קבוצה שהיתה מאד פצועה משך רוב העונה, והיא הבריאה בדיוק בזמן הנכון!

4. לואיוויל

המשחק של לואיוויל נגד קנטקי ביום ששי ב-9:45 בערב שלנו (3:45 בשריד; מומי! שריד זה קיבוץ בעמק יזרעאל. פעם היה פאור האוז בכדורסל הישראלי עם ראובן פכר ומחטי) יהיה מלחמת עולם. האלופה נמצאת במומנטום של נצחונות אטם כי היו בעיות בשני המשחקים האחרונים, בעיקר 19 איבודי כדור נגד סיינט לואיס.  אבל זוהי קבוצה עם הגנה לוחצת חונקת, 49.9% קליעה, עם השחקן שאני מת עליו לוק הנקוק. קופי של קווין לאב, אבל מעט נמוך יותר. ראס סמית' הוא ה-PG המריץ את המכונה – אחד הטובים – והפאור פורוורד הוא מין קרל מלון עם שם משפחה ישראלי – מונטטזרל הראל.  כל מה שיש לי לומר עליו הוא שהוא חיה רעה. שימו לב גם על וויין בלקשייר.

5. קנטקי

קנטקי כידוע היא קבוצת פרשמנים שרק עתה מתחילה למצוא את הריטמיות שלה. השיפור מהעונה הרגילה לטורניר הוא מדהים. לג'ון קליפרי ישנם 7 'אול מקדונלד'ים' בקבוצה, אבל הם היו זקוקים לחצי שנה כדי להתגבר ולמצוא את צעדם. הם למדו למסור מסירה נוספת, לא לאבד כדורים, והתחילו לקלוע בסביבות ה-50%. השיפור בא בעיקר אצל הסנטר ג'וליוס רנדל שהוא BY FAR הפרשמן מס' 1 עד עתה בטורניר. הוא שם את כל הוויגינסים בכיס הקטן. התאומים ארון ואנדרו הריסון הם בדיוק מה שציפו מהם – מצויינים. ותזכרו עוד שמות: ג'יימס יאנג, ווילי קאולי-סטיין, אלכס פויטרס, ודקארי ג'ונסון. איזה קרב מחכה לנו מול לואיוויל!

6. וירג'יניה

אם הגנה מנצחת אליפויות, הקאבליירס מוירג'יניה הם מועמדים ראשיים לתואר. זוהי הקבוצה החכמה ביותר מכולן (יחד עם ויסקונסין) וירג'יניה רוצה משחקים של 40, 45 נקודות מקסימום, ואז היא מנצחת. אין שם אף כוכב – פשוט יחידה של 9 שחקנים – רובם לבנים – המשחקים כדורסל כמו שמלמדים בוינגייט. אבל ההבדל הוא שהם יודעים לבצע אותו. אם כבר שמות אז אולי ג'ו האריס ואנטוני גיל. תענוג לראות אותם משחקים.

7. UCLA

השנאה והגועל ללייקרס מחסלת עבורי כל דבר הוליוודי שלא קוראים לו גרייס קלי. מה? היא כברנ איננה? טוב, אז ג'ניפר לורנס. אז תסלחי לי UCLA, אני שונא אותך בגלל הלייקרס. אבל מה? יש לה אחלה קבוצת כדורסל.  יש להם קלעים מה-3, חבל על הזמן. קייל אנדרסון, ג'ורדן אדאמס, נורמן פול, טוני פרקר, ברייס אלפורד…אחד-אחד. K-700 דלוק על זאק לוויין (היה פעם לוין). ישנה רק בעייה קטנה: הוא לא משחק יותר מדקותיים למשחק, מה שמראה לכם כמה K-700 מבין (הוא מדבר כמובן רק על הצלחותיו; כשלונות הנבואה שלו רבים כמו הפגיעות שלו מדי פעם, אבל בואו לא נגלה לו. שימשיך לחשוב שהוא מבין).

8. מישיגן

עוד קבוצה ש-K-700 מרטיב את מכנסיו ברגע שהוא שומע את שמה, והרטיבות היא לא בהכרח שתן. למה? בגלל הקנדי ממוצא ליטאי ניק סטאוסקאס. אבל הניק הזה הוא אחד הפיור שוטרים הגדולים, מכללות או NBA.  הוא FOR REAL. זוהי קבוצה של שלשות וכן טריפםת סלים. אילולא הסנטר שלהם מיץ' מגריידי לא היה נפצע, הייתי שם אותה מס' 1 או קרוב ל-1. כריס לברט וגלן רובינסון יעשו הכל לעבור לסיבוב הבא. אבל הם ייחיו וימותו עם ה-3: נגד טכסס הם קברו 14 מאחורי הקשת.

9. ויסקונסין

קבוצה לבנה בעיקר במשחקת כדורסל 'מערב-תיכוני' כפי שניברא באינדיאנה: מלחמה על כל כדור; טריפת סלים; קליעה מרחוק; מסירות עד שנמצא האדם הפנוי. מאמנה בו ריאן הוא, אולי, המאמן הטוב ביותר מכולם עם "X" ו-"Y". יש להם הגנה נפלאה. התקפה יעילה. עיקבו בעיקר אחרי טרבון ג'קסון ובן בראסט, וכן פרנק קמינסקי הענק (2.15) וסם דקר. קמינסקי חייב לשים על עצמו עוד 30 ק"ג ואז הוא יהיה פרוספקט מעניין מאד ב-NBA!

10. איובה סטייט

הציקלונים מאיובה מובילים את כל הטורניר במספר אסיסטים. במשחק האחרון הם הוכיחו גם שיש להם גאטס, סבלנות, ועורמה! הגארד דאנדרה קיין מוכיח את עצמו כאחד הגארדים התוקפים הטובים בטורניר. הסניור מלווין אג'ים הוא עוד שחקן שקשה מאד לעצור. שוב – קבוצה המתבססת בעיקר על שחקנים לבנים מנוסים ואחראים. אילולא איבדו את ג'ורג'ס ניאנג לפציעה, הם היו עולים 3-4 מדרגות למעלה!

11. קונטיקוט

לקונטיקוט אין את הרוסטר הטוב ביותר אבל יש לה מסורת של ווינריות, ולכן היא פוחדת מאיש. היא הקבוצה האלמונית ביותר מלבד שבאז נפייר שהוא – אולי – השחקן המוכשר ביותר מכל אלה שנשארו בטורניר. זוהי ההזדמנות שלו לעלות בדרוג הדראפט כי הוא היה ממוקרם גבוה מאד, ירד נמוך מאד, ועתה הוא חוזר למעלה, למקום אליו הוא שייך. יוקון משחקת כדורסל שפיתח קלהון מאמנה לשעבר: משחק מלא הקרבה, אך גם מלא העזה והימור: קבוצה שחוטפת כדורים כחלק מה-DNA שלה. לכן קשה מאד לשחק נגדה.

12. טנסי

טטנסי הפתיעה בשלושת הסיבובים הראשונים כששיחקה טוב משציפיתי ממנה. היא קבוצה המסוגלת לשחק ביג אןו סמול, משחק חוץ או פנים – והיא מחליפה את משחקה עשרות פעמים במשחק. שימו לב בעיקר לג'ורדן מקריי – 6'6, בחירת דראפט סיבוב ראשון בטוחה, וג'רנל סטוקס שבינתיים יש לו דאבל-דאבל ממוצע.

13. ביילור

הצורה בה היא שמה אזיקים על קרייטון ומקדרמוט מאד הרשימה אותי. היא הראתה הגנה נהדרת, לקבוצה שגאוותה היא ההתקפה. בפרונט קורט יש לה שתי מפלצות – קורי ג'פרסון ואייזיה אוסטין. בבק-קורט יש לה את קני צ'רי ובריידי הסליפ, שני מובילי כדור מהירים וקלעים טובים מרחוק.

14. סטנפורד

סטנפורד היא קבוצת 'דאונטאון' מצויינת, והעובדה שהיא גברה על קנזס למרות יום של 0 מ-9 מאחורי הרשת, מגלה לי שיש בה הרבה יותר מדאונטאונים. הגארד צ'סון רנדל הוא הקברניט של הספינה, והסניור דווייט פאול הוא העמוד הגבוה בפרונט קורט שחיסל את קנזס הגדולה.

15. סן דיאגו סטייט

האצטקים מסן דיאגו הם קבוצת ההגנה השנייה במכללות – לפי הסטטיסטיקה של לפני הטורניר. הם מקום שמיני באחוזי קליעה נמוכים שהם מצליחים להחזיק את היריבות. הם אחת הקבוצות האתלטיות ביותר בטורניר עם הגארד שלהם קסבייר ת'יימס שהוא מהיר מהצל, וקלע 30 בשבת נגד צפון דקוטה.

16. דייטון

אני פשוט חושש לשים את דייטון הקטנה למעלה יותר.  זוהי קבוצה שקיבלה צילצול מהנשיא אובמה על שניצחה את אוהיו סטייט. אוהיו סטייט היא קונסרבטיבית מדי ולכן אובמה יצא במחולות עם נצחון הקבוצה מאוהיו. אבל עם ג'ורדן סיברט ודבין אוליבר בקטליסטים בהתקפה, ועם הפורוורד דושון פייר תחת הסל, דייטון לא פוחדת מאף אחד!

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!

לפוסט הזה יש 10 תגובות

  1. מנחם תודה רבה.
    לאט עשיתי בארקט רשמי אך עשיתי לעצמי אחד ושם חזיתי לא מעט הפתעות כולל קנטקי .בסופו של יום לוויאל תנצח את פלורידה בגמר כך יצא לי. עקב בדיוק שליש מהמשחקים שספרתי הסתיימו ב 5 נקודות ומטה.

  2. אשתי ילידת קנטאקי, כבר כיוונה את השעון המעורר.

    מדובר באחת היריביות הגדולות בארה"ב, מאמנה של לואיוויל, ריק פיטינו, אימן את קנטאקי 8 שנים, וקנטאקי זכתה באליפות המכללות לפני שנתיים, ולואיוויל שזכתה אשתקד רוצה להיות הקבוצה השנייה שזוכה באליפות ה NCAA שנתיים ברצף (הראשונה היא פלורידה של נואה, הורפורד וקורי ברואר)

    המשחק יהיה באינדיאפוליס, שרחוקה 3 שעות נסיעה בלבד מקנטאקי, וצפוי להיות חם מאוד ביציעים.

    דרוג מעולה
    * דייטון ניצחו את אוהיו סטייט וסירקיוז.

  3. אוי איזה כיף שדירגת את ביילור בסוף. נתחיל בוויסקונסין ונמשיך לאריזונה בדרך לפיינל פור.
    אגב גם התיכון בביילור אימפריית ספורט, בן דוד שלי זכה איתם שנתיים ברציפות כטייט אנד באליפות התיכונים של טקסס. 50 אלף צופים במשחק פוטבול של ילדי תיכון. עוד אחד מהדברים שתראו רק בטקסס

  4. מה אתה מפחד להגיד מי אתה חושב שתיקח??

    למה אתה צריך לחכות לגמר כשדייטון תעלה ואז תגיד שכתבת על פתק והכנסת בכותל שאתה בטוח שדייטון יגיעו לגמר??

    למה פחדת למלא בראקט?? העיקר אתה מספר מי תעלה ומדרג לנו עאלק את ה-16 האחרונות.

  5. ביילור היו לא רעים בפוטבול רק בשנתיים האחרונות. רחוקים מלהיות "מכללה של פוטבול".
    K – הישאר בכדורסל של יש לך 40% ממושג!

    1. מה אתה מקשקש תגיד לי, 4 הייסמנים יצאו משם, 8 פעמים לקחו את הביג 12 עוד איזה 7 PRO BOWL, תקציב שבוודאות גבוה הרבה יותר בפוטבול מאשר בכל מחלקות הכדורסל, על ה recruiting שלהם בכלל אין מה לדבר בהשוואה לכדורסל.
      בפוטבול הם הרבה יותר חזקים בגיוס ולאורך שנים.

      בכדורסל יש להם ב-200 שנה שהם קיימים בסה"כ 8 הופעות בטורניר עצמו ואיזה פעם אחת שהגיעו לגמר כשלבן גוריון היה שיער שחור ולטרומפלדור היו 2 ידיים.

      בקיצור אל תקשקש לנו מנחם.

כתיבת תגובה