הסאנס מגיעים לדנבר, הראפטורס יארחו את קליבלנד ושלושה משחקים נוספים בליל חמישי/ רותם אלרן

מנת השף

4:00 – דנבר נאגטס (30-43) VS פיניקס סאנס (14-59)

המשחק המעניין ביותר מליל המשחקים הזה יהיה גם המשחק המאוחר ביותר, ומפגש זה יגיע אלינו מקולורדו, שם הנאגטס יארחו את הסאנס.

דנבר תגיע למשחק לאחר ניצחון על הקליפרס במשחקה האחרון בזכות משחק גדול נוסף של ה-MVP המכהן ניקולה יוקיץ', שסיים עם 30 נקודות, 14 ריבאונדים ו-6 אסיסטים בעוד יום במשרד. יוקיץ' הוא הסיבה העיקרית לתחרותיות של הנאגטס העונה וליכולת שלהם להישאר בטופ 6 המערבי ללא שניים משלושת השחקנים המובילים של הקבוצה, אף על פי שייתכן שמארי ופורטר יחזרו בעתיד הקרוב. ההשפעה של יוקיץ' על המשחק של דנבר כאשר הוא על המגרש היא מהגדולות בליגה, והימצאותו גם מצדיקה תיוג של המשחק הזה כמשחק המרתק ביותר של הלילה, כשהקרב של יוקיץ' אל מול הסאנס החזקים (גם אם נטולי כריס פול) יכול להוליד רגעים מותחים ומשחק התקפי מהנה משני הצדדים. לסאנס, בדומה לרוב הליגה, אין דרך להתמודד עם הנפיל הסרבי בהגנה, כשדיאנדרה אייטון אמנם מגן מצוין אך התקשה מול יוקיץ', כך שמשחק גדול נוסף של האחרון הוא דבר שככל הנראה נראה גם הלילה. מסביבו אין יותר מדי כישרון התקפי, כך שיתרון העומק של הסאנס עשוי להיות קריטי בשלבים מאוחרים של המשחק, אך בפני עצמו יוקיץ' מסוגל לגרום למשחק זה להיות צמוד ואף לנצח אותו.

מנגד, הסאנס יגיעו למשחק לאחר שנראה שחזרתו של כריס פול הולכת ומתקרבת, אך לא תתקיים הלילה. הקבוצה ניצחה את ששת משחקיה האחרונים וניצחון הערב ישיג לה את הניצחון ה-60 של העונה לאחר 74 משחקים בלבד, ובהובלת דווין בוקר, שקולע 28.2 נקודות למשחק מאז פציעתו של פול ולוקח על עצמו יותר משימות ניהול משחק עם 7 אסיסטים למשחק, הקבוצה ממשיכה להיראות נהדר גם בהיעדר CP3. לנאגטס חסרים מגני פרימטר איכותיים, מה שישאיר אותם פרוצים ליכולת ההתקפית המצוינת של בוקר, ודבר זה ככל הנראה גם הופך את הסאנס לפייבוריטים לקראת המשחק, גם אם לא בפער עצום.

ההימור שלי הוא על ניצחון חוץ של פיניקס במשחק צמוד.

שאר המשחקים

1:30 – טורונטו ראפטורס (32-40) VS קליבלנד קאבלירס (31-41)

המשחק המוקדם ביותר של הלילה יפגיש בין שתיים מהמתחרות הבולטות על המקום השישי במזרח אשר מבטיח פלייאוף, כאשר הקאבס מחזיקים בו כרגע בעוד הראפטורס נמצאים במרחק משחק בודד מכניסה אליו.

הראפטורס יחפשו ניצחון לאחר שהפסידו לבולס במשחקם האחרון, אך מצב הפציעות אצלם עשוי להקשות על השגת ניצחון זה – או ג'י אנונובי וגארי טרנט ג'וניור עשויים להחמיץ את המשחק הערב, וללא שניים משומרי הפרימטר העיקריים שלהם הם עלולים להתקשות הגנתית מול הקאבס בהובלת דריוס גרלנד. למרות ההיעדרות הפוטנציאלית של שני שחקנים כה חשובים בסגל, הקבוצה עדיין תבוא כשהיא בעמדת יתרון – עם ביתיות וסגל עמוק יותר בשני צידי המגרש, לקבוצה יש לא מעט כלי נשק שתוכל לנצל מול קליבלנד נטולת ג'ארט אלן. פרד ואן וליט מסוגל לנצל את הגנת הגארדים החלשה של האורחים, כך שייתכן מאוד שנראה משחק מצוין מגיע מצידו. היתרונות הכוללים שלהם לצד החולשות של קליבלנד מציבים את הראפטורס כפייבוריטים לקראת משחק זה, וניצחון בו ישווה את המאזן שלהם לזה של הקאבס וייתן להם יתרון גם במירוץ הכניסה לפלייאין.

קליבלנד תגיע למשחק ללא ג'ארט אלן הפצוע אשר ימשיך להיעדר וכשההיעדרות של הסנטר מראה את סימניה בתקופה האחרונה – מאז הפציעה של אלן המאזן של הקאבס עומד על 4-4, אמנם לא מדובר במדגם גדול אך ניתן לראות בבהירות כי הפציעה שלו פוגעת ברמת הקבוצה באופן משמעותי. בשמונת המשחקים ששיחקה בלעדיו, הקבוצה מחזיקה ברייטינג ההגנתי ה-22 בטיבו בליגה כשהיא סופגת 117.9 נקודות ל-100 פוזשנים (לשם השוואה, הרייטינג ההגנתי של קליבלנד בעונה כולה עומד על 107.8, מה שמציב אותה במקום הרביעי בליגה). חסרונו של אלן עשוי להיות מורגש במיוחד בהגנה, כשהראפטורס מחזיקים באחוז הריבאונד ההתקפי השני בטיבו בליגה, כאשר רק הגריזליס מקדימים אותם, ומצב זה מציב את קליבלנד בעמדת נחיתות ומשאיר לה סיכוי נמוך מזה של הראפטורס לניצחון.

ההימור שלי הוא על ניצחון לא צמוד של טורונטו.

3:00 – מילווקי באקס (27-45) VS וושינגטון וויזארדס (41-30)

המשחק השלישי של הפריוויו יפגיש בין הבאקס אשר מחפשים התקדמות נוספת בטבלת המזרח לוויזארדס אשר נמצאים במרחק 5 משחקים מהפלייאין וככל הנראה יסיימו את העונה מחוצה לו.

מילווקי מגיעה למשחק היום לאחר שניצחה ב-9 מ-11 משחקיה האחרונים, ועם המומנטום המצוין הזה היא הגיעה למרחק 1.5 משחקים בלבד מההיט במקום הראשון במזרח. בהובלת יאניס הקבוצה מראה יציבות לאורך העונה, ועם כושר טוב של הולידיי (20.4 נקודות ו-7.1 אסיסטים למשחק ב-11 המשחקים האחרונים) ומידלטון (24.7 נקודות ו-3.5 שלשות ב-46.7% בתקופה זו) במשחקים האחרונים, הקבוצה רק הולכת ומשתפרת ככל שמתקדמת העונה. עם החזרה של ברוק לופז לפני מספר משחקים, יש לבאקס מצ'אפ ראוי לקריסטאפס פורזינגיס, והיעדרותו של בראדלי ביל (שגמר את העונה) אצל הוויזארדס הופכת את המשחק הזה לקל בהרבה עבור הבאקס.

מנגד, הוויזארדס יבואו למפגש בין השתיים במצב הרבה פחות טוב כשהקבוצה נמצאת במרחק 5 משחקים מהפלייאין וככל הנראה תאבד במשחקים הקרובים את סיכוייה להיכנס לפלייאוף העונה. מעבר למרחק מהפלייאין, הקבוצה תשחק הלילה ללא בראדלי ביל וקייל קוזמה הפצועים, מה שמוריד את הסבירות שתנצח עוד יותר. כשהיא נמצאת בשליש התחתון של הליגה בשני צידי המגרש, וושינגטון לא צפויה להוות תחרות משמעותית מדי ולכן כנראה גם תסיים את הערב עם הפסד.

אני מהמר כאן על ניצחון של הבאקס ללא מאמץ מיוחד.

3:00 – ממפיס גריזליס (23-50) VS אינדיאנה פייסרס (48-25)

במשחק הבא, הגריזליס חסרי מוראנט יארחו את הפייסרס חסרי הרצון לנצח במפגש הפכים בין המדורגת השנייה במערב למדורגת 13 במזרח.

ממפיס אמנם תשחק ללא מוראנט, אך גם בלעדיו היא הפייבוריטית בפער גדול במפגש זה – עם מאזן של 13 ניצחונות ו-2 הפסדים בלבד ב-15 משחקים ללא הסופרסטאר הצעיר, הגריזליס הוכיחו העונה שהסגל המשלים שלהם מסוגל להשיג ניצחונות גם בפני עצמו. בהובלת דזמונד ביין, ד'אנתוני מלטון, דילון ברוקס וטיוס ג'ונס, הקבוצה ניצחה את הנטס למרות משחק גדול מצד דוראנט (35 נקודות, 8 אסיסטים ו-11 ריבאונדים) וקיירי אירווינג (43 נקודות ו-8 אסיסטים) אצל ברוקלין. עם הגנה נהדרת והתקפה טובה אפילו יותר, הקבוצה מבססת את מעמדה כקונטנדרית של ממש, מה שבאופן טבעי מציב אותה כפייבוריטית ברורה לקראת המשחק הערב.

מנגד, נראה כי הפייסרס איבדו את רוב רצונם לנצח משחקים, כשהמועדון היה בין הראשונים להבטיח מאזן שלילי בעונה כולה, ועם הטרייד על דומנטאס סאבוניס יש הרגשה כי הקבוצה הולכת לריבילד. רוב הכוח ההתקפי של אינדיאנה נמצא בעמדות הגארד עם האליברטון (17.2 נקודות ו-9.5 אסיסטים מאז הגיעו לקבוצה) וברוגדון (19.1 נקודות ו-5.9 אסיסטים למשחק העונה), במיוחד לאור ההיעדרות של מיילס טרנר. מלבד טרנר עשויים להיעדר היום גם כריס דוארטה הרוקי, ג'יילן סמית' ואייזיאה ג'קסון, כאשר טי ג'יי וורן וטי ג'יי מקונל ימשיכו גם הם לשבת בחוץ.

ההימור שלי הוא על ניצחון קליל של ממפיס.

3:00 – ניו אורלינס פליקנס (42-30) VS שיקגו בולס (30-42)

המשחק האחרון לפריוויו זה יגיע אלינו היישר מלואיזיאנה, שם הפליקנס יארחו את הבולס למפגש בין שתי קבוצות שמחפשות לשפר מיקומים לקראת הפלייאוף – הפליקנס בתקווה לטפס במעט בפלייאין והבולס במטרה להשיג יתרון ביתיות.

הפליקנס יגיעו למשחק מהמקום העשירי במערב וכשהם נמצאים במרחק 1.5 משחקים בלבד מעל הספרס הנמצאים במקום ה-11, כך שניצחון הלילה יהיה קריטי עבורם בקרב על הפלייאין. מאז ההגעה של מקולום הקבוצה הראתה סימני שיפור, וב-15 משחקיה האחרונים היא נמצאת בין 10 הקבוצות הראשונות הן במדד הרייטינג ההתקפי והן במדד הרייטינג ההגנתי. מקולום נכנס לתפקיד היוצר מעמדות הגארד שהיה כל כך חסר לפליקנס העונה, והימצאותו שם מביאה את הקבוצה לגבהים חדשים. כשברנדון אינגרם עשוי לחזור הלילה מפציעת ההאמסטרינג שלו וכשאצל הבולס לאבין ודרוזן נמצאים בספק, ניו אורלינס מסוגלת להביט לבולס בעיניים ואולי אף להשיג את הניצחון שהיא כל כך צריכה.

בצידו השני של המצ'אפ, הבולס יגיעו כשהם בתקופה חלשה מאוד – עם 3 ניצחונות בלבד בעשרת משחקיה האחרונים, הקבוצה מתקשה בשני צידי המגרש ומחזיקה בהתקפה ה-27 בטיבה בליגה ובהגנה ה-25. מאז הפציעה של לונזו בול הקבוצה הראתה קשיים בהגנה, ולאורך העונה ראינו את הבעיה ההגנתית הולכת ומחמירה, כשבתקופה האחרונה אנו רואים גם חוסר מסוגלות שלה לפצות התקפית על ההגנה המחרידה. אם שיקגו תמשיך לשחק בצורה בה שיחקה בזמן האחרון, היא ככל הנראה תגיע כקבוצה בעלת הסיכוי הנמוך מהשתיים להשיג ניצחון הלילה, במיוחד לאור כך ששני השחקנים המובילים שלה עשויים להיעדר.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון ביתי של ניו אורלינס.

לפוסט הזה יש 93 תגובות

  1. יוקיץ' הוא אכן אחד מהשחקנים הטובים בליגה, כאשר בהחלט ניתן לטעון שהוא מציג השנה את הכדורסל הטוב ביותר מבין כל שחקני הליגה.
    אבל אם יש קבוצה שיש לה את הכלים להאט את יוקיץ', אלו הסאנס.
    השנה ושנה שעברה הקבוצות נפגשו 9 פעמים (6 ניצחונות לסאנס).
    מתוך 8 הפעמים בהן יוקיץ' שיחק, בחצי מהמקרים הוא סיים את המשחק אחרי שהחטיא יותר מחצי הניסיונות הקליעה שלו.
    לסאנס יש את אייטון, וספסל עם מגי וביומבו. זה סגל עמוק שמסוגל להפוך את חייו של יוקיץ' לקשים למדי.
    .
    בהתבוננות על המשחק הספציפי הלילה –
    דנבר פייבוריטים ברורים לניצחון.
    הסאנס בחלק הלא נעים של באק טו באק של 2 משחקי חוץ, השני בדנבר.
    גם אם היו בהרכב מלא, מרבית הסיכויים היו להפסד.
    ללא הרכז הפותח (כריס פול) והשחקן השישי (קמרון ג'ונסון),
    הסיכוי של להם נמוך בהרבה.
    .
    תודה, רותם.
    אחלה פריוויו.

      1. זו לא פציעה ברקמת חיבור, אז הסיכון בחזרה מוקדמת היא פציעה חוזרת/החמרה במצב.
        אני מנחש שהמטרה היא להגיע בכושר גופני וכושר משחק אופטימליים ישירות לתחילת הפלייאוף.
        אני מקווה שבפועל היוצא יהיה משטר דקות עבורו ובעיקר עבור בוקר.

        1. חבל שהוא לא חזר אתמול היה יכול לפגוש שוב את חבר שלו ולעזור לו להשלים סט תיקולים על כל הקו האחורי שלנו.

    1. אוי ואבוי
      אסור לתת לו לחזור לשחק
      הוא תמיד רוצה
      אבל מישהו בפיניקס צריך לגדל ביצים ולהגיד לו שיפסיק להרוס לעצמו הזדמנויות לסיים עם טבעת

  2. תודה רבה
    המפתח לניצחון של דנבר הוא בארטון על הספסל וכמה שיותר.
    ניצחון במשחק הזה יקבע אותם במקום השישי ויאפשר להם קצת שקט ומנוחה לקראת הפלייאוף,מקווה שזה יושב להם חזק בראש ושיתאבדו על המשחק הזה.
    ככ לא הוגן שפול חוזר מוקדם מפציעה בזמן שפורטר ומארי נתקעו בהחלמה והחזרה שלהם רק מתאחרת

  3. לכל אלה שכססו ציפורניים בחרדה על איפה הוא יסיים…
    Zach LaVine's sneaker free agency has come to an end.

    The Chicago Bulls star has agreed to a multiyear shoe deal with New Balance.

    "I’m partnering with a brand that’s investing in me and I’m investing in them, so I’m extremely happy," LaVine said (via ESPN's Nick DePaula).

  4. קצת על התקרית בתבוסת מיאמי אם לא הציפו את זה באחד הפוסטים קודם….
    לפי גימי: יודוניס הסלאם העביר עליו ביקורת ישירה והעליב אותו על כושר המשחק שלו לאחרונה ובהשוואה לאותה קבוצה של לברון וויד.
    לפי ג'ימי התגובה שלו להסלאם ו-ספולסטרה היתה: בלי דוויין וויד אף אחד משניכם לא היה רלוונטי בכלל. זה מה שגרם למהומה שראינו…..

    1. מניח שחזרת מבילוי וזו תגובתך האחרונה בפוסט?
      אולי אתה עדיין בפאב?
      אז תרים כוסית אחת גם עבורי.

  5. שירה לילה מלהקה נפלאה 7seconds
    השיר נקרא יום האם ושיר דיי מרגש למען האמת.
    תמיד מזכיר לי את אמא שלי שתחייה עד 120, אמן.
    .
    Wo-00-wo–00 -wo
    Wo-00-wo–00 -wo
    Wo-00-wo–00 -wo
    Wo-00-wo–00 -wo
    /
    Hold my hand and listen close, hey Ma, I just want you to know
    That I love you and I hope that you feel fine
    For all the years, alone you raised us, thru lonely nights and
    Troubled days
    You took the time, you really held the light
    /
    [Chorus:]
    And these hard times, you are always in our minds
    These hard times, in a world so damned insane
    You are shelter from the pain, it's been a long ride
    /
    We were taught to think, helped made aware
    Ma, the credit goes to you, I swear
    Encouraged to form opinions of our own
    You kept us healthy, warm and then
    You gave us brighter days ahead
    We knew someday, we'd look back and we'd smile
    /
    And these hard times, you are always in our minds
    These hard times, in a world so damned insane
    You are shelter from the pain, it's been a long ride
    /
    [Break]
    /
    And these hard times, you are always in our minds
    These hard times, in a world so damned insane
    You are shelter from the pain, it's been a long ride
    /

    1. אין ברשת סרטון מהופעה חיה אבל קוו העלה סרטון שבו הוא מדבר על השיר ומבצע אותו
      מאד מרגש ומומלץ.
      אגב, בימים אלה הם שוב מופיעים וחורשים את ארה"ב.
      החבורה כבר רחוק מאד מהסקינים שהיו. מניח שטחנו כמה אלפי בורגרים והיום הם נושאים צמיגים מכובדים….
      https://m.youtube.com/watch?v=kpyRTJtv4d8

    1. איזה קור היה השבוע בסיפאלאס בת ים.
      רק משוגעים כמוני נכנסו למים….
      נכנסנו גלשנו יצאנו, התחבאנו, נכנסנו שוב גלשנו יצאנו….
      הכי קשה היה להוריד את החליפה בקור העז מסביב. ברררררררררררררר

      1. בסיפאלאס היה פעם מועדון אווירי בשם עגור.
        זה היה החלום שלי מילדות לדאות בגלשני האוויר שראיתי בילדותי מזנקים ומרחפים מהגבעה בדרום העיר לכיוון ראשון.
        בסוף ניסיתי בעגור והיה מאוד מעניין ומאתגר, ההתעסקות עם הציוד שברה אותי (עשיתי רק גובה נמוך, קורס ראשוני).

        1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
          הייתי ידיד של הבעלים.
          🙂
          כל שישי בצהריים הייתי יושב אצלו על הספה במשרד.
          אתה יודע ששרפו לו את העסק כנראה בגלל שלא הסכים לשלם את הפרוטקשן…..
          עכשיו זה הכל צופי בת ים וגם הם כבר בפורמת חצי ז"ל בזכות ראש העיר החדש….

            1. ארנון שמו
              בנוסף היתה שם תביעה משפטית שדפקה את העסק

            2. אגב שריפות
              יההווארדי איזה רעם פףףףףף, הקפיץ אותי ועוד בלי מכשיר שמיעה, כל הבית רעד….
              לעיניינינו, כל ה"עסקים" באזור עברו שריפות!
              מי שלא שילם את הפרוטקשן לערבים (אני יכול להיות יותר גזעני) שרפו לו תעסק עד שלא נשאר מה לשרוף…….
              אז ברוך השם הערבים עזבו את סיפלאס לנפשה.

            3. נכון, ארנון.
              היה עומד באוויר במקום כמו ציפור מעל הצוק בשקט מוחלט, מחזה מרשים, והוא היה בחור גדול לזכרוני.
              חבל מאוד, מקווה ששלומו טוב.
              כנראה הקרבה ליפו…

            4. ארנון עדיין אתנו, האחרים התפיידו בחלקם.
              אני לא בקשר עם אף אחד. אפילו לא עם קפה? אההה אתה בכלל שותה תה (יורם)
              אתה יודע איך הלכה לו היד בתאונת אופנוע.

  6. אחרי כמה משחקים מחורבנים של זאכרי, היום סוף סוף הוא חוזר לעניינים ונותן משחק התקפי טוב.
    ניו אורליאנס עדיין מובילים קצת.

        1. יורם
          חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
          יורם היה חתיכת טיפוס…..
          לא הייתי בא בשביל ארנון, יותר בשביל יורם והחבורה. היינו יושבים שם ומדברים. היו איתנו כל מיני אנשי שם, אלופי שייט וכו אבל אנשים הלכו לעולמם והמועדון נשרף (לא אוהדי ביתר….) ונפוצנו לכל כיווני השמים.
          ועיריית בת ים עיקלה את כל השטח והמסעדות ופתחה קן צופים מוצלח שהפך לטוטל לוס עם ראש העיר החדש.
          לחיאני עולי היה מושחת וגנב אבל אהב את בת ים וקידם שם את הים והספורט. ראש העיר החדש פח זבל…

            1. יפ

  7. עובד שהיה 0 מ 3 עכשיו עם 12 נקודות…
    יפה לו, במאני טיים הוא מצמצם הפרש של 30 לסביבות העשר.
    מתחיל להיות מעניין בגזרה הזו.

  8. איככככססססס
    שיקאגו מגעילים, הטכניות רודפות זו את זו. הם שוכחים שזה מקצוע עם סיכונים, מה שאני עושה לך, יכול לחזור עלי ולהרוס קריירות ופנסיות.
    אינעל אבוהום….

    1. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
      אתה מחזיר אותי ל 84….
      ראיתי את פיטר גרין וגם פיטר האמיל וגם את אריק בארדון והחיות בגודל טבעי על הבמה של קולנוע דן.
      יההההההה

    1. אני חושב שציפי עשה בו את השינוי.
      ציפי אולי נוכל אבל עדיין קשוח, לינד את בוקר פרק בקשיחות וזה לא מוותר.

  9. היילנד נותן משחק טוב עם כל הנכלוליות של ציפי
    עבירה קטנה בסוף שהשופטים פשוט לא קלטו. היה צריך להיות אנד וואן, אבל זו אחת מהסיבות בגללן אני לא סובל את הגמדוצי טמגוצי פול….

      1. למרות שהיתה תקופה שהייתי מוכן לסתום תאף ושיגיע לבוסטון.
        האיש דלקת כרונית.
        אגב, רשמתי למעלה שגימי אומר שהוא הגיב להאסם וספולסטרה ואמר להם שהם לא היו שווים כלום בלי דוויין ווייד….

  10. זה הרגע שבו אתה נזכר למה קאזינס זה לא בוגי ווגי אלא נחיל ארבה עם פנים של דון קורליאונה.
    איך מלון הצליח לסדר כמה ברגים… האחרים מתרופפים עכשיו

  11. המשחק ברח לדנוור בסוף הרבע השלישי.
    גם הקשיחות של בוקר וגם הכנסת בורגול קאזינס לסלט לתת קצת מנוחה לגוקר דיי גמרו את הסיפור.
    לא רואה איך מאלון מצליח לעמוד בפרץ.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט