המחיר האלטרנטיבי

לכל תוצאה יש תוצאת לוואי אבל מה התוצאה של הפעולה שלא נעשתה?

בכדורסל כל זה הרבה יותר פשוט. ספורט של קבוצות קצרות שכל קבוצה מקבלת בתור 24 שניות להחזיק בכדור ומשך הזמן הזה יכול להשיג להם מספר מוגבל של נקודות בלבד, לכן אף פעם לא הבנתי מדוע כוכב משתלט על המשחק ומנצל את ה-24 שניות בשביל לקלוע סל בעצמו או אפילו חשוב מזה לשכוח את הריאקציה ולהיות מוכן במקום הנכון שהקבוצה השנייה תקבל את התור להתקיף והוא ירוץ באפיסת כוחות לחצי שלו בשביל להגן?

קיירי אירווינג והקבוצה של מייק בראון הם דוגמא מעולה! מייק בראון כמי שקיבל את לברון ג'יימס הצעיר ידע שהכוכב שלו יכול לעשות סל באחוזים יותר גבוהים מאשר שאר הקבוצה שלו, וזה הביא לו אליפות קונפרנס וחוזה בלייקרס. אבל זה היה לברון. בקדנצייה השנייה שלו מייק בראון תקוע עם כוכב לא פחות גדול בעולם היו טיוב. קוראים לו קיירי אירווינג.

הנה הוידאו שלו במגרש המשחקים:
https://www.youtube.com/watch?v=TZUd9KYn_Rs
קיירי אירווינג – האמת צריכה להאמר הוא בעייני השחקן המלהיב ביותר באן בי איי כיום. יש לו בייצים הוא אוהב את הכדור ביד והוא השחקן שהכי קשה להוציא ממנו את הכדור, אבל…
קליבלנד אינה קבוצה מנצחת בראשותו. המחיר האלטרנטיבי של אנקל דרו זה שביום טוב הוא יכול לנצח את לברון, בתכלס זה עוד לא קרה. ביום טוב הוא יכול להיות ה MVP של האולסטאר ובתכלס הוא עוד לא עשה פלייאוף אחד ביימי חייו.
אני הייתי מצפה בקונפרנס החלש של המזרח שהMVP של האולסטאר יוביל את הקבוצה שלו לפחות למקום ה-8. כרמלו אנטוני למשל פעם אחר פעם מוביל את הקבוצה שלו לפליי אוף. מזרח או מערב.

לאחרונה קרו 2 דברים שמאוששים את המחיר האלטרנטיבי של הקבלירס של פתיחת העונה. ה GM הוחלף, והמנהל החדש הריח את הוורדים ובפעולה הראשונה שלו הוא הכניס עוד ידית שיכול לפתוח את הרצפה מהשלוש. ספנסר האוז. איזה גניבה! סנטר שיודע לצלוף מה-3. לבצע חסימות ולתת גוף בהגנה. איפה הוא ואיפה וורזאו אלוף חודש נובמבר בריבאונד הגנה… הדבר השני שקרא זה שאירווינג נפצע כנראה עד פתיחת העונה הבאה. וזה הדבר הכי טוב שיכל לקראות לקאבס, בעייני.

קיירי אירווינג היה אחראי ל 25% עד 30% מהזריקות של הקאבס ואין סטטיסטיקה התקפית אבל ניחוש מושכל ייתן לו גם 60%-70% מזמן ההתקפה של הקאבס את הכדור ביד. תוציא אותו ופתאום אתה מקבל את ארבעת הנותרים + המחליף המשוגע שלו.

בקאבס השנה למרות מה שאומרים לכם יש קבוצה מצויינת. ג'ארט ג'ק עשה פלאים בלוחמים שנה שעברה והיה חלק לא מבוטל בשלישיית הצלפים של תומפסון וקארי. השנה עד עכשיו הוא נעלם. עכשיו ביחד עם האוז גם הצלע החמישית תריסטיאן תומפסון מראה כמה הוא גדול.
פתאום הקאבס עושים את המוות למקומות 1-4, ומנצחים את שאר הקבוצות. פחות או יותר מה שציפו מהם בטרום העונה. וזה למרות שהמחליף של אירווינג הוא כנראה הפוינט גארד הכי גרוע בליגה, אבל.. , הוא משחרר את הכדור וביחד איתו משחקים 4 שחקני אן בי איי לגיטימים ++ . פתאום המשחק האיטי של קואץ' בראון נראה הגיוני!

קיירי אירווינג הוא לא הדוגמא האחרונה לכוכב שמסתיר את הקבוצה.
קווין לאב ורוביו עושים הרבה מספרים בהתקפה, ומבזבזים את כל הכוח שלהם כי אין להם הגנה.
רודי גיי מנע מטורנטו לפחות 15 נצחונות בחצי הראשון של העונה. דרק רוז מנע משיקגו 5 נצחונות לפחות עד שנפצע ואת הדיון על ראסל ווסטברוק אני לא רוצה בכלל לפתוח.
מיילס דיוויס הגדול היה הראשון שהבין את זה. ביצירת המופת KIND OF BLUE מיילס דיוויס מנגן את הצלילים של המנגינות אבל את הסיפור הוא מספר בעזרת ההפסקות בין הצלילים.

לסן אנטוניו יש תרגיל שממחיש את זה הכי טוב. פרקר מוליך את הכדור בהליכה לפרימטר. מנו מתעכב ויוצא 4 שניות אחריו. עכשיו קבוצת ההגנה כבר ערוכה על הפרימטר ל 5 מול 4. מנו עוד מתעכב. ואז מנו מגיע בנון שלנטיות בלי שומר. הוא מקבל את הכדור 2 מטר מהפרי מטר. הוא מכדרר מטר מקו השלוש וקובר ג'אמפ שט ל-3 בלי שמירה. גם לעלות באיחור להתקפה זו פעולה.

לכן בעייני קיירי אירווינג הוא השחקן הכי אובררייטד באן בי איי – למזלו שהוא יזדקן הוא יוכל לארגן את החברים שלו ולתת בראש במגרש העירוני ליאנג בלאד…

לפוסט הזה יש 19 תגובות

  1. זה ניתוח מעניין. ה כ י משהו בליגה זה תמיד תואר עם מתחרים ודעות,אז נניח שלא נתווכח על רמת הערכת היתר של קיירי.
    אבל מייק בראון מאמן לא מחורבן? קשה למצוא לזה תומכים.

    1. קואץ' בראון (טיפה כבוד יא בדואי) מאמן הגנה מצויין, כנראה הכי טוב במשחק איטי. הקרייירה שלו מאד נפגעה מזה שהוא מקוטלג כמאמן כוכבים.
      לברון ואז קובי ועכשיו קיירי… והנה שהמחיר האלטרנטיבי של כוכב זה לשחק בלי כוכב פתאום קליבלנד קבוצה מפחידה. לא מאמין לי תתרך לראות אותם משחקים.

      1. אולי מפחיד זה קצת הגזמה…
        אני שואל, אותה קבוצה אותם שחקנים מאמן אחר ובוא נראה…
        ואם כבר קטלוג, עדיף להגיד קואץ' בראון מאמן שנכשל עם כוכבים.

        כלומר לשיטתך כל מה שקואץ' בראון צריך זה קבוצה עם כוכב, ואז להוציא את הכוכב והוא כבר יכניס את שיטת המשחק האיטית והמכוערת והכל יסתדר. וואלה.
        אז בעצם מה שעמד בין קליבלנד לאליפות היא פציעתו של לברון שלא קרתה. המממ. ולו רק היה קובי מקדים את הפציעה לקואץ' בראון הייתה עדיין משרה בל.א. . כמובן שגם האווארד וגאסול כדאי היה שיצטרפו לבית חולים כדי לאפשר תנאים אופטימליים.

          1. אהה. עכשיו הבנתי . כלומר כשאתה כותב קואץ' בראוו מקוטלג כמאמן כוכבים לברון קובי ועכשיו קיירי, הכוונה היא לא לקיירי אירווינג, השחקן שכל העולם חוץ מקנגורו אחד שמנגן על גיטרה רואה בו כוכב.
            סבבה, אז תסביר ככה.

  2. מיילס דיוויס אכן ענק, חוץ מזה טור מצויין . בעיני הכל מתנקז למאמן בסופו של דבר . השחקנים הם כלים שצריך לדעת איך להזיז אותם על המגרש . אין לי ספק שעם מאמן אחר וטוב קליבלנד הייתה מגיעה רחוק יותר עם קיירי

    1. מוש השור – אותה קבוצה . אותו מאמן. רק במקום אירווינג יש את וויטרס. הם אפילו לוקחים אותו מספר זריקות. רק פתאום הם מנצחים.
      איך אתה מסביר?

  3. כתבתי בסקירה במקום מומי שהקאבס נראים הרבה יותר טוב עם דיון ווייטרס כפוינט גארדש, וללא אירוינג!
    פוסט משכנע וחשוב מאד!

  4. יש משהו בכימיה של קבוצה, בהיררכיה, במנהיגות על המגרש שעדיין חסר אצל קיירי כמוביל קבוצה- אבל הוא כולה ילד בן 22, לא הייתי מקטלג אותו כלוזר או כלא מנהיג או ווטאבר. כולה ילד עם כישרון של סופרסטאר שאם לא יוכרע מהפציעות גם יגיע להיות אחד כזה על אמת. בניגוד ללאב, אני מאמין שהוא יכול להיות וחייב להיות המיין גאי בקבוצה מנצחת, וגם יהיה.
    בנוגע לקליבלנד אין מה לרתום את החמורים לעגלה. כולה ניצחו כמה משחקים. וכן, ההחתמה של הויז אחת ההחתמות הטובות במועד הדד ליינים

    1. אפלטון – אותה קבוצה אותו מאמן, ואותו מספר זריקות לפוינט גארד. והם מנצחים במאניי טיים קבוצות 5-8 . (לא את יוסטון כן את הווריורס). פתאום הם קבוצת הגנה ופתאום ג'ארט ג'ק וטומפסון מתופעלים הייטב.
      איך אתה מסביר?

      1. קומפנסיישן זה פיצוי. בטבע אין ואקום וגם לא בכדורסל.
        כוכב נפצע, שחקני משנה מרימים את הרמה כדי לפצות על חסרונו. זה קשור למוטיבציה טבעית, לא ליכולות של מאמן.
        ושוב, לשיטתך בראון מצטיין בקבוצות עם כוכב, שמוציאים מהן את הכוכב.
        איך נאמר, זה פאנץ' ליין די קלוש לראיון עבודה.
        ויש לי הרגשה שקואץ' בראון צריך להתחיל שוב להתאמן על ראיונות עבודה…

  5. קיירי מסוג השחקנים שאוהב תכדור בידיים שלו לא מכיר שחקן שבאמת הצליח (זכה באליפות) אני הייתי מוותר עליו …
    אם לקליבלנד יש שכל שיעבדו על טרייד בקיץ אני הייתי שולח אותו ללייקרס תמורת בחירת הדרפט שלהם ומתחיל לבנות מחדש נותן לויטרס את השליטה …
    קיירי גם ככה לא ישאר בקליבלנד הוא בשנה אחרונה(שנה הבאה) של החוזה והכיוון שלו שוק גדול

    1. תמיד מדהימים אותי אוהדי הלייקרס.
      למה לא? שיוסטון ישלחו את הארדן ללייקרס תמורת בחירת סיבוב שני של הלייקרס וכרמלה ללייקרס תמורת ג׳ורדן היל

  6. קליבלנד אחת האכזבות הגדולות בשנה.
    בעונתו השלישית, עם כל הקרדיט שבעולם, מקבוצתו ומהתקשורת,
    קיירי הלך אחורה, וגרר איתו את חבריו.

    מי יודע, אולי אם הם לא היו כל כך גרועים, לברון היה שוקל ברצינות לחזור. אולי…

  7. אהבתי את הטור.
    הנבא היא ליגה של כוכבים כי כוכבים זה כסף.
    אז כל קבוצה רוצה כוכב גם אם זה עולה לה בכשלונות.

  8. בקשר לקיירי, מסכים לגמרי.
    ספנסר האוז לא "חוסם", והוא 2.08 שיכול קצת לזרוק. בתור ביג מן הוא לא משמעותי.

    כרמלו אנת'וני לא הוביל שום קבוצה, הקבוצה הובילה אותו.
    הנגאטס השתפרו שהוא עזב מבחינתי, בניקס רואים את הצבעים האמיתיים שלו.

    ראסל ווסטברוק אחרי החזרה מהפציעה כנראה שאולי והתחיל להבין שצריך למצוא את דוראנט כל הזמן במקום למנוע ממנו.

    מלבד העובדה שהבול'ס לוחמים מדהימים, על כל אחד ואחד מהם, הבולטים שביניהם נואה, באטלר, דנג (עזב) גיבסון והיינריך, דריק רוז הוא החלק שהפך אותם מOverachiever לבאמת קונטנדרית וכולם יודעים את זה, אז בבקשה, דייק בדבריך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט