מעורב הופס ליום ה': NBA, מכללות, מי יהיה 'מלך הסלים', ולמה לברון החליט לא לשחק הלילה (אמש) / מנחם לס

1.בילי אורם המצויין כותב ב'אתלטיק' שהלייקרס החלו להאמין. מה בקשר אליך, אשך?

בשבת זה היה שיא הנקודות של קרל מלון. יומיים אח"כ זה היה לשחק בקליבלנד בפני הקהל שפעם היה שלו (ושעדיין קיבל אותו בתשואות סוערות). לברון ג'יימס תמיד מוצא משהו TO MOTIVATE HIM לשיאים חדשים. יש שניים העומדים מול עיניו בגדול: להיות מלך הסלים של עונה זו בגיל 37, ולשבור את שיא הנקודות של קרים עבדול ג'אבר בעונה הבאה.

אם זה יקרה, או שהוא יפרוש או שהוא יעמיד בפניו אתגר חדש: לשחק עם – או נגד – בנו ברוני ב-NBA. דבר אחד שלא יקרה ולא משנה מה הוא לעבור את מייקל ג'ורדן בהכתרת ה-G.O.A.T הגדול מכולם בכל הזמנים. הוא יודע זאת, והוא גם יודע שזה מקרה אבוד. אז הוא מנסה לכבוש כל חלקה אחרת שהיא כשרה וטובה, ושהוא יכול לעשות משהו בנידון במקרה שלה.

אז עתה הדלק בעורקיו הוא 'מלך הסלים'.

אבל...

אבל…

אבל…היכול להיות שהוא מתחיל לחשוב 'אליפות'? האם זה דלק בעל אוקטן גבוה ביותר חדש בעורקיו?

**********

הערה שלי: לברון החליט לא לשחק מול אמביד אמש, ושפילי תצמצם אותו ל-15-20 נקודות מה שהיה משפיע לרעה על מרוצו הצמוד למלך הסלים, כפי שתקראו בקטע '3'. אז הוא העדיף לא לשחק, מה שמגדיל את סכויי הלייקרס להפסיד, ולסכן את המיקום העשירי לפלייאין. הווה אומר שכנראה חשוב לו יותר לנצח את 'מלך הסלים' מאשר לתת צ'אנס לקבוצתו לנצח, ולהבטיח את מקומה בפלייאין. זה לברון לטוב ולרע.
**********

נדמה לי שהוא – לפתע – מצא בלייקרס ניצוצות חדשים של קבוצה המסוגלת ללכת רחוק, איתו כקפטן הראשי וגם המוציא לפועל הראשי. המהפך הזה של 'הלייקרס על הקרשים' ל-'היי, הלייקרס נראית ממש טוב', קרה אחרי הקריעה של קליבלנד בביתה 131-120. אמנם זה משחק אחד, אבל לפעמים נשימת אוויר אחת לאדם גווע היא כל מה שהוא צריך כדי להתעורר לחיים חדשים.

האשך לא יסכים אתי אבל הנצחון הזה על קליבלנד טובה מאד בביתה עלול להפיח בקבוצה המזופתת הזאת חיים חדשים ובטחון של 'היי, אולי אנחנו יכולים!'

אני יודע בדיוק כמו האשך שהם רחוקים מלהיות קונטנדרים כמו שכפר גלעדי רחוק מיטבטה, אבל הנצחון הזה על קליבלנד נתן להם את הדבר החשוב ביותר בספורט: בטחון עצמי. הרגשה שהם כבר לא יותר צאן מובל לטבח.

אולי הסימן הטוב ביותר למהפך שקרה בלייקרס (טוב, אשך, האמן לי שגם אני יודע שהיה זה משחק אחד בלבד!) היה הדאנק שלברון הטביע מעל קווין לאב, ואז HE SWERVED THRU THE LANES לקבור פיידאוויי ג'אמפרס, וכקינוח עבר ליד ספסל הקבאליירס ועם אצבע מסתובבת מעל פדחתו הוא – כאילו – המליך את עצמו, שוב, כמלך ההופס העכשווי שאיש לא יכול לעשות מאומה כנגדו. האצבע המסתובבת שלו הראתה גם לקאבס שהוא שולט בראש שלהם. הוא, בן אקרון הקרובה, הגיע שוב לביתו להראות לכוכבי הקאבס הצעירים מי הוא עדיין המלך, ולמי שייכת העיר קליבלנד.

הבנזונה המכוער קבר 38 ב-17 מ-29 (59% קליעה) ועשה טריפל דאבל עם תריסר קרשים ועשרה בונבונים. בפרוצס הם ניצחו 2 מ-3. פרנק ווגל אמר על לברון:

This team has not let go of the rope,” Lakers coach Frank Vogel said. “And the biggest, No. 1 reason is because of how (LeBron’s) played and how he’s led and what he represents in terms of having confidence about where we can ultimately get to.”

ואולי הדבר המסוכן ביותר לשונאי לייקרס כמוני הוא שביום שני בערב – רק לפני 3 ימים –

HE WILLED THE REST OF THE LAKERS TO JOIN HIM!

(והאחד שעשה זאת יותר מכולם הוא ראסל ווסטברוק).

ומהדבר הזה – שהוא מושך אחריו את שאר השחקנים – אני חושש יותר מכל. היי. לא חשוב מה הלייקרס עשו כל העונה. הפלייאין מתחיל אופרה חדשה. ואם הם יוצאים בחיים מהפלייאין, כל ההתערבויות ARE IN!

(אשך ושימון – – המשחק הלילה, אמש, נגד פילדלפיה יענה על הרבה שאלות)

2. מגיעים לנקודות הרתיחה באליפות המכללות

בתמונה בנדיקט מת'ורין מאריזונה. אני מציע ליוסטון לשים אליו לב ולהיזהר ממנו! הסקאוטים של ה-NBA לא ייזהרו ממנו אבל הוא ירכז את עיניהם ומוחם בכל תנועה שיעשה כי הוא לוטרי פיק. השאלה באיזה מספר.

**********

ככל שמתקדמים לקראת הפיינל פור, גובר המתח בקשר לכוכבים המשחקים וסיכוייהם בדראפט, בעיקר לאתרים כמו שלנו שמטרתו הסופית היא NBA. עבורנו כל הדרכים מובילות ל-NBA אבל תתפלאו כמה רבים וטובים לא שמים בקשר ל-NBA. עבורם אליפות המכללות היא ההתחלה, האמצע, והסוף של כל דבר 'כדורסל'.

עבורנו ה-NCAA הוא IRRESISTIBLE SHOWCASE לקראת קריירה ארוכת ימים ב-NBA. כמה מהשמות שאציין יהפכו תוך שנה-שנתיים ללמלו בול או ג'ה מוראנט. עתנה הם סתם שמות לאלה שלא מכירים אותם

להרבה סקאוטים מה-NBA הטורניר היום ומחר הוא לא יותר ממשחק אחד או שניים. אני בדיעה שהם שוגים לחלוטין. הטורניר הוא עתה סיר לחץ. הוא-הוא המפריד בין הכוכבים האמיתיים לבין המתעתדים. כמובן שישנם יוצאים מין הכלל. לעתים גם הטובים מאד תופשים יום חלש. אבל הכוכבים האמיתיים – אלה מהסוג של מייקל ג'ורדן – מוצאים דווקא את הזמן הזה בטורניר לקלוע את סל הניצחון.

הסקאוטים בילו את כל העונה בציפייה של משחקים. אבל הטורניר הזה הוא שונה: זה טורניר של 'נצח או לך הבייתה'. זוהי דרך אחרת לחלוטין לבדוק שחקנים. היום כל שחקן נושא אחריו בקראונד שלם של 30 ויותר משחקים שעל פיהם נקבע מעמדו פחות או יותר. אבל במרץ' מדנס הקצפת עולה מעלה.

גונזגה נגד ארקנסו, הערב 18:09 שעון מזרח ארה"ב

המשחק הזה יענה על הרבה שאלות בקשר לצ'ט הולמגרן, הסנטר הרזה (מאד!) של גונזגה. הוא 2.16 מ' עם מוטת זרועות של 2.22 מ'. אבל הוא 2.16 השוקל 88-89 ק"ג. למרות רזונו הוא צעיר חזק מאד. המשחק האחרון נגד ממפיס השאיר את הבלבול בקשר אליו באותו מקום: הוא היה טוב מאד נגד דורן מממפיס בחלק הראשון של המשחק כשממפיס ניסתה לבודד אותו שוב ושוב נגד דורן תחת הסל. הוא חסם את דורן שוב ושוב. באחרית המשחק דורן דחף את צ'ט פעמיים לעבר הסל. האם הוא ייבחר מס' 1? שאר הטורניר יוכיח זאת. כך או כך הוא יצטרך לחיות בג'ים וללחוץ פלדה, ולרבוץ בחדר האוכל. במשחק נגד ממפיס דרו טימי בא לעזרתו.

לארקנסאו הגנה מצויינת. אם הבולדוגס מגונזגה והבלו דבילס ינצחו, אז צ'ט יצטרך להוכיח את עצמו נגכד ענק כמוהו, מרק ויליאמס מדוק, כדי להצדיק את בחירתו הראשונה בדרטפט.

אריזונה נגד יוסטון, הערב 20:59 שעון מזרח ארה"ב

While teammate Bennedict Mathurin gets the lion's share of attention, Arizona's Christian Koloko could be an intriguing option for the Rockets with their second pick in the first round.

אגלה לכם סוד: אני בחרתי בגונזגה לנצח את הכל, אבל אחרי שראיתי את הקאוג'רס מיוסטון ידעתי שהם-הם הקבוצה שלי. לצערי לא ראיתי אותם לפני שמלאתי את הבראקט של יהלי.

אבל אגיד לכם מה. קודם שיגברו הערב על אריזונה ובנדיקט מת'ורין שלהם. הצורה שהוא ישחק נגד קווין סמפסון תתן חומר נוסף למחשבה אחרי משחק ה-30 נק' שלו עם 10 ריב' נגד TCU. אני מציע לכולם לתת מבט בסנטר של אריזונה כריסטיאן קולוקו. הייתי מת שאיש לא יבחר בו עד שיגיע תורה של אטלנטה האוקס, או הברוקלין נטס.

אני מציע לכם גם לקחת כדור הרגעה לפני שתראו את יוסטון קאוג'רס. אין מצב שהפנתרים שלה המהירים ממהירות האור לא יעלו לכם את לחץ הדם עד רמות מסוכנות.

דוק נגד טכסס טק, הערב 20:39 שעון מזרח ארה"ב

כוכבי דוק AJ גריפין, פאולו בנצ'רו, ומרק ויליאמס

שחקני דוק יעשו הכל כדי שזה לא יהיה משחקו האחרטון של מייק ששבסקי. הבעייה של הטורניר מכאן ועד הסוף היא שכל קבוצה יכולה לנצח כל קבוצה, ואיש לא ימות מהתפעה. זאב אגב ניתן לומר על כל הטורניר הזה כבר מתחילתו כי עם שחקנים בני 18 ו-19 הכל יכול לקרות.

לדוק יש את פאולו בנצ'רו שאיש לא יתפלא אם ייבחר ראשון בדראפט. הוא-הוא שניצח את מישיגן סטייט DOWN THE STRETCH. אייג'יי גריפין הוא, אטולי, הקלעי הטוב ביותר בין כולם, ומרק ויליאמס הוא ה-RIM PROTECTOR וה-RIM ATTACKER שכולם מצפים שיגבור על טכסס טק כדי שכולנו נראה אותו נגד צ'ט, אם, כמובן, גם גונזגה תנצח.

אבל עצרו הכל: טקסס טק עלולה להיות הפתעת הטורניר. אין לה אף סופרסטאר. אבל ישנם לה 6-7 שחקנים מצויינים, קולעי שלשות. אולי בממוצע של כל 7 הראשונים טקסס טק הייתה נותנת קררב קשה לכולם עם הפורוורד ברייסין ויליאמס (40.9% מהטריי), הגארד טרנס שנון (39.8% מהטריי), קווין אובנוף (פורוורד), והגארדים קווין מקולר, דביון וורן, ואדוניס ארמס.

3. מי יהיה 'מלך הסלים' מבין לברון, אמביד, ויאניס? זה שקבוצתו תחליט לעזור לו, כמו ב-1978! (לברון החל בפיאסקו כשהחליט לא לשחק אמש)

תשאלו את שמעון מתי שחקני קבוצה זו או אחרת מתחילים לשחק עבור 'מלך הסלים' שלהם. כלומר לתת לו זריקות שבכל מצב אחר היו לוקחים בעצמם. לדעתי בלייקרס זה כבר התחיל, אבל אולי אני טועה.

נכון לשלשום המרוץ ל'מלך הסלים' הוא צמוד מאד:

1.לברון ג'יימס -30.00
2. ג'ואל אמביד – 29.83
3. יאניס – 29.79
4. טריי יאנג – 28.22
5 לוקה – 27.93
6. דמר דרוזן – 27.60
6. ג'ה מוראנט – 27.60
6. גייסון טאטום – 27.60
9. ניקולה ג'וקיץ' – 26.32

מה שמעניין בכל העסק הזה הוא שה-PER של לברון הוא 26.47, של אמביד 31.15, יאניס – 32.47, ואז ירידה תלולה עם טריי יאנג עם 25.39 עד טאטום שכולם ב-PER בסביבות 25, 24, ולפתע ניקולה ג'וקיץ' קופץ עם ה-PER הגבוה מכולם – 32.82. ה-PER שנוצר ע"י ג'ון הולינגר הוא המדד הטוב ביותר ליכולת כדורסלנית כוללת, וכאן ניקולה מוביל.

מה שמחזיר אותי שנים אחורה, שנת 1978, שהעונה מתחילךה להזכיר לי את השנה ההיא כשדוד תומפסון ו'איש הקרח' ג'ורג' גרווין, לא ידעו עד המשחק האחרון מי יהיה מלך הסלים. לתומפסון ולאיש הקרח נותר משחק אחרון ב-9 לאפריל, 1978. השניים – דוד תומפסון וג'ורג' גרווין היו בעשירית הנקודה אחד מהשני במשחק האחרון. השאלה הייתה איזו קבוצה תסכים – ללא בושה – לבטל את עצמה כדי לתת את התואר לאיש שלה.

טו מייק א לונג סטורי שורט, תומפסון מהנאגטס קלע במשחק האחרון "שיא קריירה" אישי של 73. לג'ורג' גרווין – ששיחק כמה שעות אחרי – נאמר שעליו לקלוע 58 כדי להיות מלך הסלים. הוא לפתע קלע שיא קריירה של 63, וזכה בתואר מלך הסלים עם ממוצע של 27.22 לעומת ה-27.15 של תומפסון.

ב-10 לאפריל כל השלושה משחקים את משחקם האחרון. לא אתפלא אם מישהו ישבור את ה-100 נקודות של וילט צ'מברליין.

הפעם האחרונה שהמרוץ למלך הסלים היה כה צמוד בין 3 מובילים הייתה עונת 1985-6 כשדומיניק וילקינס מההאוקס הוביל עם 30.3, חצי נקודה לפני אדריאן דנטלי ואלכס אינגליש.

לפני עשור קווין דוראנט, אז ב-OKC, הוביל בעשירית הנקודה על קובי בריאנט, 28.0 נגד 27.9, בקרב מלך הסלים הצמוד אי-פעם.

העונה היה יכול להיות לנו מאבק מרתק בין ארבעה כי דוראנט הוא ארבע עשיריות מאחורי לברון עם 29.40 נק'. אבל קווין הוא מחוץ לתחרות כי אין לו את 58 המשחקים שהם המינימום הדרוש ל'מלך הסלים'.

**********

לברון עשה אמש את הצעד הראשון להיאבק על תואר 'מלך הסלים' אפילו במחיר פגיעה בקבוצתו בהחלטתו לא לשחק נגד פילי. הוא חשש שאמביד ישמור עליו, ימנע ממנו את הסלים הקלים שלו תחת הסל, והוא יסיים מתחת ל-20 נקודות, בשעה שאמביד ממלא את הקופה. אמביד ויאניס לא יעיזו להחסיר משחק קשה בגלל ש"זה לא טוב למרוץ ל'מלך הסלים'". להם החובה הקבוצתית חשובה יותר כי כמה יותר גבוה שיסיימו את המרוץ המזרחי כן חלשה יותר תהיה יריבתן. ללייקרס של לברון יש הרבה יותר מה להפסיד אם 2-3 הפסדים עלולים להוציא אותה מהפלייאין. כנראה שללברון חשוב יותר 'מלך הסלים' כי את 58 המשחקים שהם מינימום חובתי לתואר הוא יעשה בקלות.

4. משחקים אסורים

אמש אטלנטה האוקס שיחקה נגד הניו יורק ניקס. המשחק ניגמר ב-23:00 בערך. הראיונות עם השחקנים, המאמנים, ואז מקלחות, ומסיבת עתונאים…ארוחת ערב. הם בוודאי לא הגיעו לשדה התעופה לפני 2:00, 2:30, ולא הגיעו למלון בדטרויט לפני 7:00 או 7:15. ב-19:00 היה להם משחק נגד הפיסטונס. כמה טוב שהם נראו נגד הניקס כך הם נראו גרוע נגד דטרויט. ראית עייפות בכל מה שעשו. אחרי החצי דטרויט עשו ריצת 0-23 וההפרש צמח ל-30.. ההאוקס מצמצמים את ההפרש עכשיו ל-20 בסוף הרבע השלישי. אני לא מסתכל על המשחק המיותר הזה יותר.

איזה טרוף בסידור המשחקים ב-NBA. כל מה שחשוב להם זה הכסף, ושימותו השחקנים.

מנחם לס

מנהל הופס. הזקן והוותיק מכולם בצוות. מנסה לכתוב יומית - כל זמן שאוכל!
Subscribe
Notify of
91 Comments
Oldest
Newest Most Voted
Inline Feedbacks
View all comments
Warrior
Warrior
24/03/2022 2:19:49

אני חושב שאמביד היה עושה את אם היו לו את התארים שהיו ללברון והוא לא היה נלחם ככה על מיקום במזרח הצפוף.
יאניס זה יאניס הוא תמיד משחק חזק והכי טוב שלו (לא כמו ראסל) הוא נותן את הבסט שלו גם בהגנה וגם בהתקפה בכל מצב (לראיה האולסטאר).
תודה על מעורב מעניין וגדוש

מיכאל ירדן
מיכאל ירדן
24/03/2022 3:31:54
Reply to  Warrior

אחלה יאניס!

יהלי אולמר
24/03/2022 6:49:20

תודה דוק
קווין אובנור הוא האיש שהיה שם, ואחרי השנה שעבר עם אורל רוברטס, הוא בא כותיק עם ניסיון והשתדרג יפה למכללה גדולה גם אם לא דם כחול כמו טקסס טק
שימו עין גם על דיילן טרי מאריזונה, תואם אנדרה איגודלה שגם הוא משם

אשך טמיר המקורי
24/03/2022 10:38:20

מה עם הגמד הצלף של אוראל משנה שעברה? עוד שם?

יהלי אולמר
24/03/2022 15:19:36

עדיין שם, כנראה יצא לדראפט השנה

אשך טמיר המקורי
24/03/2022 15:42:16

מת עליו

סוסמעץ
סוסמעץ
24/03/2022 6:49:51

תודה רבה דוק
==
השיקוץ ישאר שיקוץ, אין אופציה אחרת
==
LLL

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

צודק דוק אחלה מעורבב. אבל יש משפט 1 לא נכון במעורב ואמרתי לך כבר אתמול גם אם הלייקרס יפסידו את כל משחקיהם עד סוף העונה הם לא יוכלו לצאת מהפליי אין. הם נעולים שם.
השיקצה מחכה לשאוג על יוסטון בקוסט טו קוסט מהאמצע ושומרים רדומים שיעריצו את "התנועה שלו בלי כדור" והאפקטיבי הנהדר 😂😂😂
מנחם אתה יודע דגם התחלתי לעשות תנועה בלי כדור? אבל יש בעיה זה ששומר עליי תמיד רודף אחרי אני לא מצליח ח
להרדים אותו הוא לא נופל בבק דור. יש לך איזה טריק ללמד אותי?

יהלי אולמר
24/03/2022 6:51:00

אפרופו אריזונה ובנדיקט מאת'ורין, מעניין מה מומי יחשוב על זה: https://mobile.mako.co.il/news-sport/basketball-2022_q1/Article-896aff04aa6bf71026.htm?referrer=android-app%3A%2F%2Fcom.google.android.googlequicksearchbox%2F

Avri
Avri
24/03/2022 8:09:10

אין ספק שמדובר בפייבוריט החדש של שב"ר.

אשך טמיר המקורי
24/03/2022 10:39:57

יש contact, ולכן זו עבירה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

🙂 עבירה בקליר פאת בלי שהתכוון לגעת בכדור

MacLeod 1
MacLeod 1
24/03/2022 7:06:50

תודה על המעורב הג'ורג'יאני
אחלה מכללות השנה, ג'בארי סמית' אחד השחקנים

דוקטור רזי הופמן
24/03/2022 7:22:31

פינת הטבע עושה קאמבק בחסות אבא שבשמיים
והפעם רק לחובבי הכלבים.
ככה חוגגים יום הולדת לכלב אהוב (היום כבר בחזקת ז"ל)
תהנו כי חיים רק פעם אחת!
https://www.youtube.com/watch?v=HEZsy26JdUo

סוסמעץ
סוסמעץ
24/03/2022 7:49:28

נהדר

אשך טמיר המקורי
24/03/2022 10:41:06

מתוק

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
24/03/2022 16:51:31

גם הכלבים החמודים ביותר הם בני כלבה!!! כלבים בני כלבים, זה מה שהם!!!

פה איתמר
פה איתמר
24/03/2022 7:28:13

תודה מנחם
היה גם מרוץ צמוד עד המשחק האחרון בין דיוויד רובינסון ל שאקיל אוניל ב 90’s (אולי 94?)

אשך טמיר המקורי
24/03/2022 10:41:43

נכון, ורובינסון קלע 70 במשחק האחרון כדי לעבור אותו

Tzafriros
24/03/2022 7:35:05

מנחם להזכירך היה גם קרב צמוד בשנת 94 בין דיויד רובינסון לשאק ורובינסון דפק 71 במשחק האחרון של העונה. שבר את השיא של גרווין בספרס וזכה במלך הסלים בזכות זה.

PhillySpecial
24/03/2022 7:42:04

מנחם אתה תותח, אגדה חיה אבל הפעם הגזמת לחלוטין.
הלייקרס הנוכחים הם גופה של קבוצה, אין שם כלום.חוץ מלברון שמשחק עבור עצמו ומהווה חור שחור.
לקבוצה הזו אין, לא הייתה ולא תהיה הגנה, גם אם גדול האוברייטדים דיוויס יחזור,
התרשמת מנצחון על מי? קליבלנד…. למה מי אלו קליבלנד בדיוק?
הלייקרס גם הוכיחו מספר ףעמים השנה שאחרי כל ניצחון "גדול" שלהם הם חוזרים חאשפת האשפות וזה כי בלייקרס אין, לא הייתה ולא תהיה הגנה.
קבוצה מתה

אשך טמיר המקורי
24/03/2022 10:42:10
Reply to  PhillySpecial

100+

Tzafriros
24/03/2022 15:07:46
Reply to  PhillySpecial

Mind your own business
אתה מוכן להגיב על פילי ולא על האין הגנה של הלייקרס?
גם לכם אין ממש עתיד.
בהזדמנות זו אבכה על המאמן שהפך לבדיחה פרנק ווגל שאחרי המשחק הלילה שהלייקרס חטפו 126 נק׳ בבית אמר ״מאוד אהבתי את המאמץ שלנו״ דר באס מתהפך בקברו

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
24/03/2022 16:54:38
Reply to  PhillySpecial

דיוויס היה השחקן השני בחשיבותו באלופה ומשחקני הפנים הטובים ביותר בליגה כשהוא בריא ונהדר בשני צדי המגרש ועםמחכמת משחק גבוהה. הבנת הכדורסל שלך היא אוברייטד!!!

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
24/03/2022 16:54:59

*ועם חכמת משחק

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לכל האלה שאומרים שהמאמנים בnba מקצוענים ויודעים הכל בטח גם שם חלק שואלים מי זה מספר 23 הזה בצהוב? עכשיו השמירה עליו מובנת
https://m.ynet.co.il/articles/ry9bk11pfq
😂😂

Berch
24/03/2022 8:03:22

לברון
לא מפתיע
🤣

Jonathan
24/03/2022 8:10:03

תודה מנחם.
לברון בהחלט נותן עונת אלכס אנגליש… הרבה נקודות ולא הולכים לשום מקום.
נראה שאמביד לא שמר על אף אחד ופילי כולה הצטרפה לחוסר המאמץ ההגנתי. ווסטברוק והאוורד קלעו 24, מונק 23, מלו קלע 20.
גם הלייקרס לא שמרו כמובן.
אולי אם לברון היה בא הייתה יותר הגנה. או שהוא היה קולע 60…

ירון, החלום
ירון, החלום
24/03/2022 8:15:06

בס"ד
תודה מנחם.
הסיכוי של הלייקרס לעבור סיבוב ראשון בפלייאוף, הנמוך ביותר, אם בכלל יצליחו להגיע לשם.

Avri
Avri
24/03/2022 8:18:30

בינתיים המזרח רותח. הסלטיקס, הסיקסרס והבאקס, כולן משחק וחצי מההיט והמקום הראשון. אחרי העונה המסריחה של 20-21 עם החיסורים הפרוטוקולים והפציעות, העונה הזאת פשוט מעולה.

דוקטור רזי הופמן
24/03/2022 9:01:15
Reply to  Avri

עכשיו תחשוב מה היה קורה אם היו פותחים באותה הגישה…
סביר שהיינו מקום ראשון ובפער, משהו בסגנון הסאנס.

Avri
Avri
24/03/2022 15:40:52

ועכשיו תחשוב מה היה קורה אם הייתי קונה את הדירה ההיא במרכז תל אביב בשנת 2002. כי הייתי יותר חכם מכולם, זאת הרי הייתה בבירור בועה! המחירים אוטוטו ירדו ובכלל אני לא נכנע לטירוף הזה! אני לא נכנע למחירי תל אביב המוגזמים האלו, של שנת 2002! עדיף בהרבה דירה מרווחת מחוץ לגוש, אני לטירוף הזה לא נכנע!

לענייננו, מה אתה רוצה רזי, קבוצה חדשה, מאמן טירון, וכוכב שלא פוגע. אפשר לקבל שההתחלה לא היתה בפול גז. אפשר גם לקבל שהקבוצה עכשיו נראית מעולה ולתת קרדיט למאמן שעושה עבודה נפלאה.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

😂😂 אתה מזכיר לי שיחה שהייתה לי פעם עם לקוח עשיר הוא התערב איתי לפני 5 שנים שבעוד 5 שנים גג שוק הנדלן קורס אמרתי לו שזה רק יעלה. התערבנו על ארוחה, הוא הבטיח לי ארוחה במסעדה יוקרתית אם הוא טועה
מתישהו אני צריך ללכת לבקר אותו בניו יורק😂😂

האווי לאסוף
האווי לאסוף
24/03/2022 8:21:17

תודה רבה על המעורב

asaf
24/03/2022 8:22:39

תודה מנחם. ה-per של יוקיץ' גבוה בין השאר כי הוא עונה שלמה בלי שני השחקנים הטובים ביותר שהיו אמורים להיות לצידו ובאמת עושה הכל ובעיקר הכל עובר דרכו.

עידו גילרי
24/03/2022 8:32:08
Reply to  asaf

זה לא קשור

רביד אראל
רביד אראל
24/03/2022 10:11:07
Reply to  asaf

Per מודד יעילות , כלומר זה ששני השחקנים הכי טובים שלהם לא משחקים אמור לעבוד לרעתו

ירושלמי
ירושלמי
24/03/2022 10:41:32

הוא גם מודד ריבאונדים אסיסטים ועוד כל מיני סטט אז זה שיש מסביבו שחקנים פחות משמעותיים כן עובד קצת לטובתו.
ולאסף נכון שהוא עושה הכל אבל ממש לא הכל עובר דרכו.

עידו גילרי
24/03/2022 10:43:06
Reply to  ירושלמי

איך זה עובד לטובתו? פורטר או מארי לא לוקחים ממנו אסיסטים או ריבאונדים.

ירושלמי
ירושלמי
24/03/2022 11:05:19

ריבאונדים פורטר לוקח לו וכנראה גם שהיה קולע פחות בהינתן בריאות ויכולת שיא לשניהם.
לא חושב שדווקא בגלל זה יש לו per גבוה רק אמרתי שזה לא בהכרח עובד לרעתו

עידו גילרי
24/03/2022 11:09:07
Reply to  ירושלמי

גם בעונה שעברה היה לו PER גבוה וזה בגלל שהוא ממלא את הבוקס סקור. אולי התכוונת להגיד שזה לא לרעתו (אם זה אני מסכים) אבל כתבת שזה עובד לטובתו (קצת)

גיא רוזן
24/03/2022 8:43:02

מלך סלים או לא מלך סלים,
יוקיץ' משחק השנה ברמה אחת מעל שאר הליגה.
שחקן התקפי מדהים
(הדבר הכי קרוב לצערי בירד שיצא לי לראות. אפקטיבי מכל מקום על הפרקט, חכם בצורה בלתי רגילה, וקבוצתי להפליא),
ואפילו בהגנה (בעיקר על הצבע) הוא הפך לתורם חיובי.
.
תודה, מנחם.

Havlicek stole the Ball
Havlicek stole the Ball
24/03/2022 8:50:48

* לצערך בירד

דוקטור רזי הופמן
24/03/2022 9:02:24

תוותר לנו, גיל העמידה והשיכחה.

גיא רוזן
24/03/2022 8:53:06

אוטוקורקט אוהד לייקרס.
אני כתבתי "ללארי בירד…"

Zvika Bar-Lev
24/03/2022 8:55:56

ראיתם את האין שמירה של הנטס לעומת השמירה של ממפיס?

Dor
Dor
24/03/2022 9:10:40

יופי של מעורב מנחם. במירוץ לצמרת המזרח אולי עדיף לסיים 3 או 4 כדי לא לחטוף את הנטס בסיבוב הראשון (תכלס נראה לי שגם ההוקס יותר מסוכנים מהקאבס). בוסטון – וואו, המון ביטחון יש שם וכל מטאטא יורה

שחר אלוני
24/03/2022 10:16:33

תודה מנחם,
לברון נח אחרי בק טו בק, צעד הגיוני.
ראסל איבד 7, חבל, אבל הלייקרס קבוצה שמחה לפחות.

עידו גילרי
24/03/2022 10:21:11

זה נחמד שכשראס כמעט סוחב את הלייקרס לניצחון על הסיקסרס בהרכב די מלא אתה דואג לציין את האיבודים שלו אבל כשלברון מאבד 7 זה מן הסתם יהיה הגיוני ולא שווה להגיד על זה מילה.

שחר אלוני
24/03/2022 11:24:42

סוחב 🙂
היה טוב כמו סטנלי מונק וכרמלו, רק עם הרבה יותר איבודים.
תודה גילור

עידו גילרי
24/03/2022 11:26:57

בבקשה.
תזכיר לנו רק מתי היה הבק טו בק של לברון?
כמה זמן אחרי כדאי לחכות לפני שנחים?

שחר אלוני
24/03/2022 13:19:38

משחק, משחק, הפסקה, משחק.
זה הכי צפוף שאפשרי, אתה לא יודע?
אגב, גם דווייט סחב באותה מידה, רק באחוזים יותר טובים ופחות איבודים

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

דוויט סוף סוף קיבל כדורים רקד שהשיקצה בחוץ

עידו גילרי
24/03/2022 13:32:46

נכון ובדיוק בגלל זה הוא נח מול קליבלנד. אהה לא? טוב נו בעולם של שחר זה הכי הגיוני לנוח ארבעה ימים אחרי הבק טו בק. זה גם מאד הגיוני בטח כשיש לך עכשיו ארבעה ימי חופש.
כן, דווייט סחב…אתה תלך לקצה העולם כדי להאדיר את האל שלך. מה כואב לך להגיד שלווסטברוק היה משחק טוב? אהה כן זה יעשה שריטונת בתזה שכל העונה הלכה בגללו.

שחר אלוני
24/03/2022 14:30:29

מתקן:
משחק, משחק, הפסקה, משחק, הפסקה, משחק.
רצה לשחק בקליבלנד מסיבות אישיות, נח עכשיו. צריך קצת ויסות, כמו כל אחד.
לראס היה משחק בינוני במונחי שאר העולם: 50% מהשדה , 7 איבודים
תקרא לזה משחק טוב, מי שזה לא יהיה.
ואל תקטין ותשמיץ, "בעולם של שחר…" וכו' . זו לא תגובה סבירה מאדם שמתקרא מרצה בטכניון

עידו גילרי
24/03/2022 14:33:17

אמר זה שהאשים אותי בהתחזות…
אתה האחרון שתקבע בשבילי מה סביר ומה לא.

עידו גילרי
24/03/2022 14:37:34

ובוא תמשיך עוד קצת אחורה תגיע לתחילת העונה – זה יסביר מעולה למה הוא היה חייב לנוח בדיוק עכשיו…

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/03/2022 11:58:59

לשחר: 50% מהשדה זה לא בינוני אלא נהדר אצל כולם, ואצל גארדים עוד יותר נהדר

עידו גילרי
24/03/2022 11:28:10

וכרגיל לא התייחסת לזה שאיבודים של לברון זה טוב ואיבוד של ראס זה: אי אפשר לבנות מסביב לזה שום דבר וקדם עונה ובלה בלה בלה.

שחר אלוני
24/03/2022 13:20:07

לברון כבר עשה 10 גמרים ו 4 טבעות, אז כנראה אפשר לבנות סביבו

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

לברון עם הכוכבים סביבו התכוונת… לברון עצמו עשה 3 גמרים במזרח ו0 טבעות

עידו גילרי
24/03/2022 13:33:44

אני לא טענתי שאי אפשר לבנות סביב לברון. טענות ה"אי אפשר" ו"זה אשמת כל העולם חוץ מהאין שני לו" הן רק שלך.

שחר אלוני
24/03/2022 14:31:23

אתה מאד מתרגש ד"ר בזמן האחרון.
שתה מים, זה עוזר
הצעתי את זה גם ל"חגי התותח ניסני", אולי זה טוב גם לך? אותה כוס

עידו גילרי
24/03/2022 14:35:45

בינתיים נראה שמי שמתרגש זה מי שמכניס פתאום תארים לתגובות. זה רלבנטי כי?
בסוף הרי אתה יודע שתצווח לכל עבר שתוקפים אותך ואלימים כלפיך ידה ידה ידה ואתה שה תמים.

הציפור הנדירה
הציפור הנדירה
25/03/2022 11:56:06

גם מייקל היה צריך סביבו שחקנים מעולים (גם אם לא היו סנטרים מעולים) ואחרים איכותיים. אין כוכב שזכה באליפות לבד וגם מייקל ובירד ומג'יק לא היו זוכים באליפות לבד. בירד היה צריך את מקהייל ופאריש ועוד שחקנים נהדרים ומג'יק היה צריך את כארים, שחקן לא פחות גדול ממנו, ואת וורת'י ועוד שחקנים מצוינים.
ועדיין מייקל ובירד ומג'יק היו שחקנים שאפשר היה לבנות קבוצה סביבם, ולא היו שחקנים שאפשר היה לבנות קבוצה סביבם יותר מהם. וכך גם לברון הוא שחקן שאפשר לבנות קבוצה סביבו והזכיה באליפויות וההגעה לגמרים דווקא מוכיחה זאת כפי שמוכיחה את מייקל ומג'יק ובירד וזה שזכה באליפויות עם שחקנים מעולים לידו לא אומרת שאי אפשר לבנות קבוצה סביבו כי גם למייקל ובירד ומג'יק היו שחקנים מעולים לצדם.

penny H
penny H
24/03/2022 10:18:05

תודה רבה מנחם היקר
תענוג,כרגיל.

היש לך או למישהו מושג מה העיניין בין אריק ספוסטרה מאמן מיאמי לבין באטלר ???
ממש טרוף מה שהלך שם

עידו גילרי
24/03/2022 10:19:30
Reply to  penny H

הם רבו על איפה הולכים לאכול אחרי המשחק.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  penny H

קורה ויקרה. בטח מישהו זרק איזה קללה השני התחמם וכו' גם אני קיללתי את אמביד היום במשחק (ראית איך הוא טייל סטייל לברון מתחת סל עם הידיים על המתניים?). מניח שאם הייתי המאמן שלו הייתי אומר לו את זה בפנים ואז בורח ליציע 🙂

אשך טמיר המקורי
24/03/2022 10:55:34

באטלר הזמין את ספולסטרה למכות בפסק זמן והאסלם התעצבן והרים את הכפפה עבור מאמנו.
אמיתי

Avri
Avri
24/03/2022 15:45:16

צחוק צחוק, אבל זה מסביר למה ריילי וספו מחזיקים את האסלם באיזור. ספו למד מימי לברון שצריך שומר ראש אישי.

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי
Reply to  Avri

😂

אשך טמיר המקורי
24/03/2022 10:45:07
Reply to  penny H

באטלר הוא דפוק בשכל ותמיד יחרב את חדר ההלבשה ויעשה בעיות.
כמובן כשהגיע למיאמי כולם אמרו שהשתנה וזו סתם הייתה תדמית לא מוצדקת שנדבקה אליו.
עכשיו הוא רוצה ללכת מכות עם ספולסטרה.

אשך טמיר המקורי
24/03/2022 10:23:00

דוקטור תנוח דעתך, הלייקרס בבור הצואה והם נשארים בבור הצואה, ולא רק בעונה הזו, בהכל.

אשך טמיר המקורי
24/03/2022 10:45:44

תודה על הפרומו למשחקי המכללות, ננסה לראות

אשך טמיר המקורי
24/03/2022 10:54:15

עוד חדשות:
קיירי יוכל לשחק במשחקי בית.
https://twitter.com/ShamsCharania/status/1506770455041961984?s=20&t=1xV1UcUk3Tdf3SDQxvPetQ
לפי הבנתי תהיה החרגה לחוק המטומטם של המושל האידיוט לספורטאים ובדרנים.
מה שאומר שמבחינה עקרונית, לא השתנה דבר וזה עלול להיות עדיין בעיה לקיירי אם יחליט להיות דוגמא ולהגיד, "החוק מטומטם ואם זה לא לכולם אז גם אני לא חוזר לשחק".
אבל אין סיכוי כמובן שיגיד את זה. וחבל.
.
ובחדשה אחרת – דלונטה ווסט נבחן לביג-3:
https://www.youtube.com/watch?v=3FoZJnNnHdY

מאנו דה מאן (לשעבר מיקי)

להערכתי הלייקרס גמורים, הם שני נצחונות מעלינו או משהו כזה, שזה ממש מגוחך, אבל נראה איך דייויס יחזור. תודה רבה מנחם.

אשך טמיר המקורי
24/03/2022 11:14:50

שמעון במיוחד בשבילך:
Luka Doncic Explains Why It's '100% Easier' To Drop 30 Points In The NBA Than In The EuroLeague
https://youtu.be/zYVXAClL_FU?t=133

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

טנש: זה רק בראש שלו. איך הוא אמר דיפרנט פאולס חחחחחחחחחחח גדול הדונציק שיש לו ביצים לומר דבר כזה והוא עוד עדין ומהוסס הוא לא שופך מה שהוא באמת חושב. אם בNBA היו מאפשרים לשחק כדורסל אמיתי היינו רואים הגנות חייתיות וכוכבים בוכים כל משחק. כל האתלטים המפלצתיים שם מטיילים ליד הכוכבים כדי לתת להם לנפח סטט ושלא ישרקו להם שריקות אוויר.

ברוך רובין
ברוך רובין
24/03/2022 16:15:28

נו הוא אמר בדיוק מה שכתבתי לך לפני שבועיים פחות ריווח המגרש קטן יותר פחות כשרון אין את חוק ה3 שניות בצבע (ואז גם קשה יותר לחדור). לא אמר משהו חדש

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

כן דיפרנט פאולס זה מגרש קטן ושומר בצבע 😂😂

שכחת שביורוליג אין שומרים רדומים בבק דורס לכוכבים 7 פעמים במשחק 🤣🤣🤣

כמו שאמרתי לך השיקצה ביום טוב במקרה הכי אופטימי שחקן של 15 נק 6 אס ביורוליג. ואני הכי אופטימי איתו.

בלי שריקות האוויר בלי מגינים רדומים עם לחץ ושמירה בלי כבוד בכדורסל אמיתי לא בwwe.
שלא נדבר על תחילת הקריירה שלא היה לו קליעה גם היה נוטה לכיוון ה10 נק ולוקה עוד זהיר מאד ולא אומר מה שהוא חושב שים לב איך הוא נזהר במילותיו לא לפגוע במותג הליגה

יו"ר איגוד רפי ההבנה העולמי

אגב ברוך תשמע רגע למדתי מלברון דרך צפייה את כל תנועות הבק דור שלו והתנועה בלי כדור. אני עושה מה דהוא עושה בשכונה אבל השומר שלי לא נרדם הוא רודף אחרי וצמוד אליי. זה מעצבן אותי.
יש לך טיפים בשבילי אני אני גורם לו לישון ולקבל כדור ללייאפים בלי שומר?
אפילו 1 כזה הוא לא נותן לי

דוקטור רזי הופמן
24/03/2022 12:11:59

זיכרונותיי מבן וואלאס העלוף (א' לא נשכח ולא נסלח), האיש והקארה בפריזורה.
https://www.youtube.com/watch?v=YAKuYSIe834

TRIP
TRIP
24/03/2022 13:20:05

מה הלייקרס זאת בקבוצה היחידה בליגה? תחדשו קצת אפילו אוהדים לא מסתכלים עלייה כבר

MBK
MBK
24/03/2022 15:13:38

מנחם
הייתה שנה שהיה קרב בין שאקיל לדוויד רובינסון
במשחק האחרון של העונה האדמירל קלע 73 נקודות וחגג כאילו זכה באליפות.
הוא עקף את שאקיל במשחק האחרון של העונה.
אם דוראנט ישחק את כל המשחקים עד לסיום העונה ויקלע 400 נקודות הוא יכול להיות מלך הסלים של הליגה
לברון בדרך לסיים 18 עונות רצופות עם ממוצע של 25,ומעלה למשחק, זה הישג פסיכי, אחד השיאים שלא ישברו לעולם כמו שיא האסיטסים והחטיפות של סטוקטון ושיא הריבואנד של ווילט

MBK
MBK
24/03/2022 16:09:38
Reply to  מנחם לס

לא
אבל אם כמות הנקודות שיקלע תהיה מספיק גבוהה בחלוקה ל 58 הוא יהיה מלך הסלים
סיכוי נמוך אבל 2 משחקים של 50+ והוא מסודר😃

אהרון שדה
24/03/2022 15:48:10

שכחת את רובינסון ושאק