פריוויו לערב ראשון של סוויט 16 / הופס מכללות

Bennedict Mathurin

"פווווווווווווו" (לא, זה לא ציטוט של מוזס מאלון).

נשיפה חזקה על 17 נרות היומולדת שלה הייתה האות הרשמי לתחילת החגיגות. החברות שלה, חמושות בטלפונים שלופים ומצלמות פועלות, העלו את המאורע לאינסטגרם, הרשת החברתית הפופולרית ביותר בקרב בני ובנות הטיפש עשרה (ושום מילה על טיקטוק). תוך כמה דקות כל השכבה שלה ידעה.

הכתוב בפסקה הקודמת הוא בעצם האסוציאציה הראשונה שעולה לי (ולעוד הרבה צעירים) כשאומרים את צמד המילים: "סוויט סיקסטין". אך היום נדבר על 16 מתוק מסוג אחר- שלב 16 האחרונות של טורניר המכללות נפתח הלילה עם 4 משחקים מרתקים, בכולם יש סיכוי גדול להפתעות (קטנות וגדולות כאחד). כיאה לשלב הזה, כל המשחקים מעניינים במידה זהה לערך, כך שלבחור במה לצפות היום זה עניין של העדפות אישיות גרידא ולא מושפע מרמת העניין של המפגשים.

ועכשיו, ניגש לאקשן:

איזור מערב:

(1) גונזאגה בולדוגס – (4) ארקנסו רייזורבאקס (01:09 בלילה):

ג'יילין וויליאמס, הסנטר האדום הנהדר, יהווה עוד מבחן גדול לצ'ט הולמגרן (במשחק הקודם מול ממפיס וג'יילן דורן הקרב הוכרע בשוויון אך צ'ט נקלע לבעיית עבירות וסיים את המשחק על הספסל). למזלו, דרו טימי, הביגמן המשופם הנפלא, בא בזמן נגד הטייגרס עם דאבל דאבל מפלצתי של 25 חיצים ו-14 קטיפות ויהווה רשת ביטחון שהזאגס תשמח להישען עליה.

הקו האחורי יותר מעניין, עם קרב מרובע בין אנדרו נמבהארד (23 נקודות ו-5 פינוקים בסיבוב השני) וראסיר בולטון (17 משלו) שלא ירד מדאבל פיגרס החודש בצד הגונזאגאי מול ג'יי די נואטה (18 נקודות ו-8 חטיפות! וגם יצא בעבירות במשחק הקודם) וכריס לייקס (מהסיפורים הטובים במכללות וגם 7 נקודות באותו המשחק, כולן מהקו ללא החטאה) בצד הארקנסואי. כולם יכולים לספק תצוגות אישיות מחשמלות ויום קליעה טוב של אחד הצמדים יהיה משמעותי לקבוצתם.

הימור: כמו שמילאתי בבראקט, אלך עם ההפתעה- ארקנסו ב-6.

(2) דיוק בלו דווילס – (3) טקסס טק רד ריידרס (04:39):

הקבוצה של מייק ששבסקי תפגוש את ההגנה הטובה ביותר שהם נתקלו בה עד עתה. הרד ריידרס דורגו בקביעות בצמרת הדיפנסיב רייטינג במכללות לאורך העונה ויציבו אתגר מעניין להתקפה הלוהטת שמנגד. המאצ'אפ של הטראנספר קווין אובנור מצד אחד מול הסטאר פאולו באנקרו בצד השני הוא לוהט במיוחד- הראשון נכנס לתודעה הארצית בשנה שעברה כשהימם את אוהיו סטייט ופלורידה יחד עם אורל רוברטס גולדן איגלס, השני נכנס כאחד משלושת הפרוספקטים הבכירים למחזור הדראפט הקרוב והציג שיפור בכל האספקטים במשחקו השנה.

שימו עין על וונדל מור ג'וניור הכחול, הוא הפליימייקר הטוב ביותר בדיוק (יחד עם באנקרו) ואם הוא יצליח לתת את המנה הרגילה של המסירות היפות שלו לחבריו, מול ההגנה הקשוחה של האדומים, זה יתן בוסט התקפי נחוץ להתקפה שלהם.

הימור: קרב של התקפה מול הגנה, נבחר בהתקפה- דיוק ב-2.

איזור דרום:

(1) אריזונה ויילדקאטס – (5) יוסטון קוגארס (04:59):

שתי קבוצות מיוחדות מאוד יפגשו היום ב-at&t center (שוב רודיאו רואד טריפ?). אריזונה הפייבוריטית מציגה דמיון לקבוצה ששיחקה ב-2014 על הפרקט שהיא תשחק הלילה: המון שחקנים בינלאומיים שמרכיבים קבוצה מנצחת ונהדרת: מאת'ורין הקנדי, קולוקו הקמרוני, קריסה האסטוני, אזולאס טובליס הליטאי, עומאר באלו המאלינזי ופל לארסון השבדי. בנוסף, גם סגנון המשחק שלהם מדגיש מסירות מהירות וחכמות, קצת תנועה ללא כדור והרבה זרימה (את זה צריך לראות). הויילדקאטס יצאו בשן ועין מהמשחק הקודם נגד טי.סי.יו כשנזקקו להארכה וגם טעויות שיפוט כדי לנצח את קוטלי הענקיות הסגולים.

הקוגארס מצידם מגיעים לאחר הצגה במחצית השנייה מול אילינוי, כשברחו לפייטינג אילייני ממצב של משחק צמוד עד ליתרון 15. שימו עין על קיילר אדוארדס, הפורוורד הסיניור שלהט במשחק ההוא, כי עכשיו הוא הולך לקבל טיפול מיוחד מהווינגים הארוכים של אריזונה, מאת'ורין וטרי. יוסטון באים ולשחק את המשחק הרגיל שלהם- מלחמה על כל כדור ביבשה (ברמה של השתטחות על הרצפה) ובאוויר (בריבאונד בשני הצדדים).

הימור: הולך נגד הבראקט ועם הזרם, אריזונה ב-5

(2) וילאנובה ויילדקאטס – (11) מישיגן וולברינס (01:29):

אין לי שום דרך להסביר מה עובר על הוולברינס כרגע. שמענו על אפקט החלפת המאמן אבל זה כבר מקרה שונה לגמרי- אפקט חזרת המאמן. כזכור, לאחר משחק מול ויסקונסין באמצע פברואר, ג'וואן הווארד החטיף וואחד סטירה לעוזר מאמן יריב, והמכללה שלו השעתה אותו עד סוף העונה.

מסתבר שהם התכוונו לעונה הסדירה, כי מישיגן השתפרה מעט והצליחה להשיג את המקום ה-11 הלא-בדיוק-מכובד-אבל-עדיף-מכלום בדיוק בזמן לטורניר הגדול. אחרי שהדיחו את קולורדו סטייט ראמס במשחק הפתיחה, הם הלמו בטנסי המדורגת 3 בסיבוב השני עם הופעות מעולות של האנטר דיקינסון ואיליי ברוקס (50 נקודות משותפות) כשגם קיילב יוסטן חוזר לאחרונה לעניינים ומתחיל להראות את מה שמצופה ממנו (שזה בעצם שלשות והגנה).

מן העבר השני, נובה מציגה את קולין ג'ילספי, הסניור אנד וואן (כלומר, בשנתו החמישית- ה-NCAA הרשה לאתלטים להמשיך עוד שנה עקב נזקי הקורונה וביטול התחרויות ב-2020 וצמצומן ב-2021) היה פרשמן באליפות האחרונה של הויילדקאטס (2018), עלה בסולם הדרגות לאט לאט וכעבור שנתיים היה נחוש להוביל אותה לניצחון נוסף בטורניר, שבוטל.

אשתקד, ג'ילספי הפצוע צפה מהצד שחבריו פעם נוספת לא יכלו להגיע לפיינל פור אך השנה הוא לא יתן לתואר הנחשק לחמוק ממנו ללא קרב, עם 34 נקודות בשני המשחקים הראשונים (14 מול דלאוור, 20 מול אוהיו סטייט) ושני סימוני V, הוא נחוש להמשיך ולכתוב את הסיפור שלו ושל התכולים ב-2022.

הימור: משחק נפל של מישיגן יוביל לניצחון של נובה ב-12.

לפני שמסיימים, הנה לכם שיר בסימן 16, הפעם של גבי שושן האגדי:

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. לא יוצא לי להגיב כמו שצריך על הפודיום של במכללות,
    וזה היות ואין לי באמת מה לתרום.
    אבל מגיע לך שאפו ענק, יהלי –
    על בקיאות מרשימה וכתיבה קולחת.
    .
    (אני רואה את עטיפת האוסף של גבי שושן, וכל מה שאני חושב עליו שזה פספוס –
    הוא היה צריך לפתוח את הפוסט, ואת אקורד הסיום צריך היה לתת ל- this is the end של מוריסון וה-doors…)

כתיבת תגובה

סגירת תפריט