טורונטו – חיה על פיצויים / הגולש גדעון גלעד

טורונטו – חיה על פיצויים / הגולש גדעון גלעד

מעניין איך זה מרגיש להיות טורונטו.

להיות הקבוצה הקנדית היחידה ב-NBA זה בטוח לא קל ומרגיש תלוש לעתים. בעוד שלכל הקבוצות מתייחסים בדרך כלל לפי שם המשפחה – "לייקרס", "ניקס", "בולס", לטורונטו 'ראפטורס' רוב האנשים עדיין קוראים טורונטו. בעוד שכולם שיחקו במגרשם בקורונה, טורונטו הוגלתה לטמפה ביי. אפילו האליפות שלה עם כוכבית גדולה בגלל הפציעות של גולדן סטייט. היא תמיד צריכה להוכיח את עצמה.

אל תבינו אותי לא נכון. טורונטו ממש לא לוזרית. היא קבוצה סופר סימפטית עם בסיס אוהדים גדל. אבל האמת – עמדת ההוכחה זה בדיוק איפה שהיא אוהבת להיות. המקום שבו היא צריכה לפצות על החסרונות המובנים שלה זה המקום המושלם עבורה. כי היא מפצה על זה פשוט ב…כדורסל.

מאז עזיבת קוואי זה נראה כאילו טורונטו מדשדשת. אנשים שוכחים שכשלברון עזב את קליבלנד היא התפרקה לגמרי. לא אצל טורונטו. היא נשארה עם מאמן מעולה ושמרה על יציבות גם בגזרת השחקנים. יש לה את אחת מתוכניות הפיתוח הטובות בליגה, כנראה ביחד עם סן אנטוניו ומיאמי, וזה גם בזכות הג'נרל מנג'ר הכי טוב בליגה. מסאי יוג'ירי ידוע ביכולת שלו לקחת לימון ולהפוך אותו למטע לימונים, ולמפעל הלימונדה הגדול ביקום. בדראפט האחרון הוא אחראי על אחת הבחירות הכי גאוניות שראיתי אי פעם.

הבחירה בבארנס היתה בחירה עם התאמה מושלמת. סאגס היה נראה יותר מוכן לליגה אבל הכשרון הגולמי של בארנס כל כך מתאים למנטליות של טורונטו, והוא מתפתח למשהו מעבר לזה. לשחקן שהקבוצה תצטרך להתאים את עצמה אליו, כלומר לכוכב. בארנס הולך להיות באמת game changer. הוא מנוע של קבוצה, מזיז לוחות טקטונים ומשנה סדרים.

וזה לא רק בארנס כאמור. בארנס הגיע לקבוצה די אפויה שכמו שאמרתי מושתתת על פיצויים. אנשים מזלזלים בצורך של אנשים אחרים לפצות. לי זה ברור שמישהו כמו ואן-פליט צריך לפצות על הגובה ועל זה שלא נבחר בדראפט, סיאקם צריך לפצות על מהירות ובארנס על היעדר קליעה. יוג'ירי כנראה עשה ערב סרטי 'אנדרדוגים בספורט' ולמחרת התחיל לבנות את טורונטו. אל תטעו לחשוב שיוג'ירי סתם לקח שלוכים מהרחוב. הוא ידע טוב מאד את היתרונות היחסיים של השחקנים שבחר. ואן פליט מהיר וחזק, סיאקם חכם מאד, ולבארנס יש אנרגיות שהופכות אותו לחלק אינטגרלי בכל מהלך בהתקפה ובהגנה. הצורך המשותף של כל השחקנים האלה לפצות הוא מוטיבציה אינסופית להשתפר ולהתפתח, גם בגילאים יותר מאוחרים.

אני חושב שטורונטו היא היום הקבוצה הכי מרתקת בליגה מבחינת ה-timeline שלה. בגלל שהחמישייה שלה לא מורכבת מפרוספקטים מדהימים, אז תהליך הבניה שלה לא קרה ביום ולא ביומיים. אבל הוא קרה בצורה מאד מבוקרת והחלטית ובלי ששמנו לב נבנתה שם קבוצה שממש לא ניתן להקל בה ראש. טורונטו היא כרגע קבוצת אמצע אבל בשונה מאינדיאנה, דנבר, פורטלנד וכו היא לא בשיא התהליך. היא יותר קרובה להתחלה. בדרך כלל קבוצות אמצע הן קבוצות שיש להם שחקנים טובים, משמעת טובה ורצון לנצח (ב-NBA זה לא דבר של מה שבכך), אבל אין להם מספיק כוכבים. לעתים קרובות האמצע הוא שיא התהליך שלהם, ואז הם מחליטים לעשות בניה מחדש. טורונטו קבוצת אמצע בורגנית, אבל רק עכשיו היא קיבלה את סקוטי בארנס, ומתחילה להיכנס לעשירון העליון. בארנס שחקן כל כך מלהיב שהוא קצת הפך את טורונטו ל'קבוצת עתיד' סקסית, ושם אותה במצב מעניין. יש לה גם כוכב צעיר עם ראש בוגר, שלא נדרש ממנו לזרוק הרבה, וגם סגל עמוק ומנוסה. כולם כל כך מרוכזים בקבוצות העתיד הצעירות של ממפיס וקליבלנד, ששכחו שיכול להיות קבוצות עתיד לא צעירות כמו טורונטו.

כשהיא בריאה לחלוטין, יש לטורונטו אולי את החמישייה החזקה והמאוזנת בליגה – סיאקם, ואן פליט, בארנס, אוננובי וטרנט ג'וניור – עם ממוצעים דו ספרתיים של נקודות, יכולים להתפוצץ בכל משחק. אפילו בושה ואוצ'ואה יכולים להבליח, כשלשניהם כמעט 10 נק' למשחק.

צריך להדגיש שלמרות הנוכחות המרשימה של סמול פורוורדים בחמישייה, הם לא דורכים אחד על השני. כל אחד יודע את מקומו ואת המקום שבו הוא צריך לפצות, גם על עצמו וגם על השני. טרנט ג'וניור קלעי ,אז ואן פליט מוותר בשבילו על זריקות. בארנס יכול להיות עוגן בהגנה, אז זה משחרר את אוננובי להראות את הצד ההתקפי שלו, ואת סיאקם להיות ממש גו טו גאי.

יש משהו אחד שקשה לפצות עליו לאורך משחק שלם – גובה. טורונטו קבוצה גבוהה אבל אין לה גבוה דומיננטי, עם כל הכבוד לקאם בירץ'. איבאקה וגאסול היו חלק משמעותי באליפות שלה, כך שטורונטו יודעת כמה זה חשוב, בייחוד כשהיא מתמודדת מול יאניסים ואמבידים.

אני סומך על יוג'ירי שידע לעשות את המהלך הנכון. בטורונטו יש שחקנים טובים, מאמן טוב והנהלה מעולה. בגלל זה לדעתי היא רחוקה החתמה אחת מלקרוא תיגר על אליפות. כשהיא תגיע לשם, נוכל בהחלט לקרוא לה 'רפטורס'.

לפוסט הזה יש 37 תגובות

  1. תודה גדעון . יופי של ניתוח. הנהלה טובה יש, GM מצוין יש, מאמן מעולה גם יש. טורונטו כבר כמה שנים טובות מוציאה מעצמה יותר ממה שמצפים. ההווה והעתיד נראה טוב ובאמת יוג'ירי לא שוקד על השמרים ואפשר לסמוך עליו שיעשה את המהלך הנכון.

  2. טורונטו חוו פריחה מאוחרת השנה, אבל הם התאוששו בצורה נפלאה.
    קבוצה לוחמת כאשר השלם גדול מסך חלקיה. הבחירה בבארנס בינגו ועכשיו שסיאקם חזר לעצמו הם מסוכלים לעשות צרות לכל יריבה.
    גם שהם בריאים הם לא החמישייה הכי חזקה בליגה, אבל הם בהחלט קבוצה שמסוגלת לעשות המון צרות לכל יריב שמולם.

  3. קבוצה טובה עם מאמן מעולה
    אחד מהחמישייה הפותחת. אם היה לו חומר שחקנים יותר טוב היה מקום ראשון במזרח היום.

  4. אחת הכתבות הטובות שקראתי בזמן האחרון, אולי הטובה ביותר
    תודה גדעון, זה עשה לי את הבוקר!
    אוהב את טורנטו, פיתוח השחקנים שלהם מתקשר באופן הדוק לקבוצת הג'י ליג ולצוות האימון המורחב מסביב לניק נרס ועוזרי המאמן שלו. האנשים מאחור- מאמן קליעה, כושר וכל המסביב, הם אלו שעובדים בריל טיים עם השחקנים על היכולות האישיות שלהם. למזלנו בספרס גורו הקליעה צ'יפ (הכנס בדיחת קוואי הרובוט כאן) אנגלנד התפרסם בזכות הסייבורג הבוגדני והשיפור העצום שעשה בקליעה מסאן דייגו סטייט עד שיא אונו ב-2017 (תקולל, זאזא פאצ'וליה!). האנשים הללו חייבים לקבל יותר חשיפה, כיוון ששחקן רעב ומוטיבציוני להשתפר לא יכול לעשות זאת ללא מאמן שמחזיק באותו מיינדסט כמוהו.
    שוב תודה גדעון, הפוסט גרם לי לחשוב קצת ולהעיר את גלגלי המוח שלי בבוקר, משימה לא קלה

  5. תודה גדעון. גם אני אוהד שקט של טורונטו. יש להם יופי של קבוצה מאוזנת עם פורוורדים ארוכים וגמישות הגנתית מרשימה. סקוטי בארנס הוא רוקי מאוד מרשים, אולי הטוב במחזורו. ון פליט הוא סוס רציני והמנהיג, ועכשיו כסיאקם קצת התעורר הם מסוכנים מאוד. לא חומר לאליפות אבל לא רחוק משם.

    1. כל מילה. תוסיף גם את ההתקדמות של אנוניבי והקפיצה של בושה, הם עמוקים וטובים. מבין שיקגו טורונטו וקליבלנד זו הקבוצה שהכי לא הייתי רוצה לפגוש בפלייאוף

      1. גמני לא רוצה, לא אותם ולבטח שלא את ברוקלין.
        מעדיף לסיים מקום שלישי או רביעי בשביל שלא אפגוש את טורונטו וברוקלין.

        1. מה יש אתם עוברים הראפס בקלות😉
          טוב לא בקלות כי יש אידיוטקה אבל בדם יזע ודמעות אתם עוברים.
          מול הבולס לםחות אידיוטקה וסילי בילי אותה רמה אם כי אני עם הבולס.
          את הקאבס אתם עוברים בקלות. מקווה שיהיה לכם סידרה מאתגרת ולא את הקאבס😂

  6. תודה רבה.
    מועדון שעובד נכון. לא שוק שמושך שחקנים חופשיים, ולכן חייבים לעבוד באופן קצת שונה.
    סחתיין עליהם

  7. תודה רבה על הטור. טורונטו האכילה כל כך הרבה כובעים פה בפורום עם הבחירת דראפט שלהם. בתור מישהו שגם היה סקפטי לגביו למדתי את הלקח שלי. הבעיה היא שבשביל לאיים על האליפות הם צריכים כוכב נ.ב.א שמבין שהמעטפת שטורונטו מייצרת מסביב היא משהו מאוד לא טריוויאלי בנ.ב.א, ואני די פסימי בנושא…

  8. יופי של טור, יופי של קבוצה. הערה אחת. כתבת 'אפילו האליפות שלה עם כוכבית גדולה בגלל הפציעות של גולדן סטייט.' שום כוכבית ושום נעליים, פציעות זה חלק מהעניין ואם נמשיך ככה אז אין סוף לכוכביות.

      1. חחח…. איך ידעתי שתגיב בדיוק את התגובה הזאת. הדאבס האומללים מתבכיינים שחלק מצי הכוכבים שלהם היו פצועים אחרי שהם עשו מכבי לליגה עם ההחתמה של דוראנט בקבוצה של 73 נצחונות. אגב, גם האליפות של הלייקרס מ2009 גם עם כוכבית כי פרקינס לא שיחק בסדרת גמר ולרונדו היה סיפור עם החברה ופירס היה קצת במתח כי סבתא שלו לא הרגישה טוב. גם ריי אלן המסכן, הזמין קניות אונליין בסופר, המניאקים שכחו לשים לו את העוף בהזמנה ועוד חייבו אותו על זה. תחשוב מה עבר עליו, אם זה לא כוכבית אז מה כן.

        1. בגדול אני מסכים איתך שאליפות היא אליפות וכוכביות לא קשורות,אבל אתה לא יכול להתכחש לעובדה שגולדן בלי פציעות של 2 השחקנים לא משאירה לה סיכוי ואיפלו כנראה עם פציעה רק של קלי לא משאירה לה סיכוי.
          נתת את הדוגמא של הלייקרס אז בגדול אתה לא יכול לדעת איך זה היה נגמר,בהחלט יש סיכוי לא רע בכלל שאם פרקינס משחק בוסטון זוכים ולא הלייקרס אבל במקרה הנ"ל אין פה סימן שאלה בכלל,אין שום סיכוי בעולם שגולדן מפסידים לטרונטו בהרכב מלא.
          ואחרי שאמרתי את כל זה חוזר להתחלה אליפות היא אליפות וטורנטו היו שם בשביל לזכות וזכו בצדק לגמרי

          1. אנחנו מסכימים בהכל יניב, הנקודה שלי היא שאין דבר כזה כוכביות ופציעות זה חלק מהעסק, פעם אתה מרוויח ופעם מפסיד.מה גם שלגולדן סטייט עדיין היו יותר אול-סטארים בהרכב גם אחרי הפציעות.

          1. לא הבנת אותי בכלל.כל מה שאני אומר אם אוהדי בוסטון חושבים שעם פרקינס הם היו זוכים אז זה דבר שיכל להיות.גם ככה הסדרה הגיעה ל7 משחקים שהלייקרס כתשו אותם בעיקר בפנים עם גאסול,אודום וביינום. זה לא מופרך בכלל לחשוב שאם פרקינס שהיה הסנטר המשמעותי שלהם היה משחק אז התוצאה הייתה משתנה-דיעה לגיטימית .(שברור שלא נכונה :))
            במקרה של גולדן-טורנטו בוודאות ואין עוררין שהתוצאה הייתה שונה

            1. שמעון, ההשוואה לבוסטון היתה הומוריסטית בעיקרה ונועדה להגכיח (אם האיזכור לסבתא של פול פירס לא הסגיר את זה אז אני לא יודע מה כן).
              בלי שום קשר, ואם במשחקי 'מה היה קורה אילו' עסקינן', אז כן, יש מצב שסדרה כל כך צמודה היתה נגמרת אחרת עם הסנטר הפותח שלנו היה משחק. לראיה, החמישיה של רונדו גארנט פירס אלן ופרקינס לא הפסידה מעולם סדרת פליאוף. לא אומר שזה בוודאות היה נגמר ככה, אבל אי אפשר לפסול את האפשרות הזאת. פרקינס הוא בנאדם כל כך מגוכך שאנשים שוכחים שהוא היה שחקן די חשוב בקבוצה ההיא.

  9. תודה רבה. אני אוהב את הקליעה הנייקה של בארנס מחצי מרחק.
    טרנט זה היה שיחוק.
    סיאקם משתפר השנה אחרי שנת הנפל בעונה שעברה ו-ון-וליט יזרח ככל שהמעמד יהיה גדול יותר – על זה אפשר לסמוך.
    יש להם עוד המון עבודה לעשות, אבל יוג'ירי ונרס הם בהחלט הצוות המקצועי הטוב בליגה (בשילוב GM + מאמן).
    נראה כי שנה שעברה הייתה סטיית תקן בשל אובדן הביתיות, והם יחזרו להיות הקבוצה התחרותית והטובה שתמיד היו תחת נרס.
    (לוזרים הם בהחלט היו בעבר – תחת קייסי)

  10. מצויין גדעון. הנצחון על פילי מראה איזו קבוצה נחושה היא טורונטו. הבעייה שלה היא אמינות: יכולים לנצח את הטובות ביותר ולהפסיד לחלשות ביותר.
    המשך לכתוב לנו. יש לך את זה!

  11. אוסף של שחקנים שפועלים כיחידה אחת. כולם עוזרים בריבאונד התקפה, משחקים הגנה חזק, טווח מהשלוש, יש להם סייז נגד כל הגדולות.
    סקוטי בארנס הרוקי הכי מרשים העונה בקלות. מאז האולסטאר עם 20+ נקודות. הבעיה היחידה שלהם שבלי ואן פליט חסר להם פליימייקר
    עדיין זאת קבוצה מאומנת עם המאמן הטוב בליגה. חסר להם כוכב אחד מאליפות ואין הרבה קבוצות שיכולות להגיד את זה

  12. תודה רבה על הפרגונים! כיף לכתוב כאן 🙂
    אני חושב שחשוב להבין 2 דברים:
    1. אם בארנס היה הולך לאורלנדו אז יש מצב שהוא היה פלופ. יכול להיות שגם סאגס היה מצליח בטורונטו. קשה לחזות. יש מצב שזה לא השחקן (שחקן מעולה כן) כמו ההתאמה והגאונות של יוג'ירי
    2. כל הדיבורים על הכוכבית של טורונטו – באמת של החיים אני חושב שיש כוכבית. גולדן היו פשוט כמה רמות מעל לפני הפציעות וקשה להכחיש. אבללל לא רק שפציעות זה חלק מהמשחק, זה חלק גדול במשחק ובארגון. כלומר לשמור על השחקנים שלך בריאים זו גם הצלחה קבוצתית. זה מראה על ארגון חכם שפעל בצורה הכי נכונה כדי לקחת אליפות, לעומת ארגון שחרב לעצמו כמה שנים טובות.

  13. בס"ד
    שלום עליכם
    קבוצה מעניינת.
    צריכים להערכתי יותר מהחתמה אחת כדי לחזור ולהיות אלופים.
    אבל בנויה נכון לטווח ארוך.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט