סיקור פתיחת הסיבוב השני בטורניר / הופס מכללות

Opening lines, odds for March Madness second-round games - Sports  Illustrated

אתמול היו לנו כמה משחקים מותחים במיוחד- ביילור וצפון קרוליינה במשחק המכללות הטוב ביותר שראיתי בלייב (כולל שברון לב בסיום). קרייטון, ממפיס וניו מקסיקו סטייט הפסידו לא לפני פייט יפה. מן העבר השני, מישיגן וסיינט פיטר'ס (מארץ' מאדנס כהלכתו) היממו את הפייבוריטיות והמשיכו את הריצה שלהן.

איזור מערב תיכון:

(1) קנזס ג'ייהוקס 79 – (9) קרייטון בלוג'ייז 72:

קנזס נקלעה למשחק צמוד מהצפוי, אך שלא כמו חברתה לביג 12, היא השכילה לסיים את העבודה ולסגור את המשחק בכמה פוזשנים הגנתיים מוצלחים. רמי מרטין (המיוחד מאוד) היה נפלא בשורות המנצחת עם 20 ו-7 זכוכיות כשאוצ'אי אבאג'י שם 15 על הלוח כולל 8 ריבאונדים. ג'יילן ווילסון הוסיף דאבל 14 בחיצים וניקויים. את קרייטון הוביל ארתור קאלומה עם 24 נקודות וחצי מזה בריבאונד.

(4) פרובידנס פריארס 79 – (12) ריצ'מונד ספיידרס 51:

הפריארס הלמו בעכבישים לאחר שהאחרונים הדיחו את קיגאן מארי ואיווה מהטורניר בסיבוב הראשון. נואה הורקלר הוביל את השחורים-לבנים עם 16 חיצים ו-14 זכוכיות כש-4 שחקנים נוספים תרמו דאבל פיגרס למנצחת. את העכבישים הוליך ניית'ן קאיו עם 18 נקודות ו-5 קרשים.

איזור מזרח:

(8) צפון קרוליינה טאר הילס 93 – (1) ביילור ביירס 86 (לאחר הארכה):

איזה משחק היה לנו בפורת' וורת', אולי המשחק של השנה. החבורה של יוברט דייויס הובילה ב-25 ונראה שאנחנו הולכים לקראת אפסט ענק, עד שבמאבק על ריבאונד נואש כמה דקות לתוך המחצית השנייה, בריידי מאנק התכול הדף לרצפה את ג'רמי סוהאן.

מאנק קיבל פלייגרנט 2 והרחקה ופתאום ביילור יצאה מלוע של תותח ורצה 38-13 עד לשוויון 80 עם אנד וואן אדיר של ג'יימס אק'ינגו הנפלא. במהלך האחרון אר ג'יי קול לקח זריקה מעל סוהאן וגירד את הטבעת, הולכים להארכה.

צפון קרוליינה שלטה בהארכה ולא הייתה בפיגור לרגע. הכי קרוב שהביירס הצליחו להגיע הוא שוויון 84 ואז פאול חמישי של מאייר שלח אותו לספסל (כשגם הביגמן פלו ת'אמבה יצא בעבירות) והתכולים הצליחו להשיג סלים בצבע ומהעונשין כדי לסגור את הסיפור, למרות שתי טעויות שיפוט קריטיות: צפון קרוליינה הורידו ריבאונד חשוב קצת אחרי אמצע ההארכה, בייקוט מסר לשחקן תכול ששרף את המגרש בדרך ללייאפ אך פלאגלר ירד להגנה בצורה מעוררת השתאות והספיק להסיט על הכדור על אותו שחקן טאר הילס אך השופטים פסקו כדור תכלת ולא יכלו לעשות ריוויו כי המקרה לא היה בשתי דקות האחרונות של המשחק (אלא 2:02 לסיום).

הטעות השנייה הייתה רק ספק לטעות, בהתקפה המכרעת של ביילור שחקן טאר הילס יצר מגע ברור עם היד של דייל בונר כשהאחרון זרק שלשה, אך המגע היה אחרי הזריקה, השלשה הייתה איירבול בכל מקרה והשופטים לא יכלו לשנות את ההחלטה. כאוהד הקבוצה זה בהחלט כואב, אך במקום להאשים את השופטים, צריך לתת כבוד לקבוצה שעשתה קאמבק מטורף תוך כדי משחק הקרבה גדול של כל הסקוואד שרובו נפצע/יצא בעבירות/שניהם ואם הייתה הופכת את הקערה זה היה הקאמבק הגדול בהיסטוריית הטורניר.

נסיים כמובן עם סטטיסטיקה: אצל המנצחים, אר ג'יי קול במשחק קריירה של 30 נקודות, 5 קטיפות ושלשות ו-6 חלוקות, בריידי מאנק שהיה מצוין עד שיצא עם 26 ו-4 טריצות. ארמנדו בייקוט עם 15 נקודות, ריבאונד אחד יותר ו-7/15 מהקו, עם קליעות והחטאות חשובות. אצל הביירס היה זה פלאגלר עם 27 לא יעילות במיוחד אך הוא היה חם בזמן הקאמבק ההיסטורי. ג'יימס אקינג'ו ניגר 20 (6/21 מהשדה!) אך הוסיף 5 ניקויים ואסיסטים.

(4) יו.סי.אל.איי ברואינס 72 – (5) סיינט מארי'ס גאלס 56:

יו סי אל איי ניצחו את שתי המחציות בהפרש משכנע. חלוקת נקודות יפה בצד הכחול-צהוב הובילה לניצחון: טייגר קמפבל עם 16, האקז עם 15, ג'וזאנג את ברנארד עם 14 לראש. בצד השני לוגאן ג'ונסון שם 18 על הלוח והוסיף 5 זכוכיות.

(15) סיינט פיטר'ס פיקוקס 70 – (7) מארי סטייט רייסרס 60:

הכחולים מסיינט פיטר'ס עושים את זה שוב! הם מנצחים כל מחצית ב-5 הפרש ועולים לסוויט 16 וקובעים את הישג השיא של המכללה בטורניר. קיי סי נ'דפו הוביל את הטווסים עם דאבל דאבל של 17 ו-10 בקרש. דאג אדרט הוסיף 13. בצד השני הגארדים הובילו את החגיגה כשג'סטיס היל עם 19 מתוכן 5 שלשות וטווין בראון עם 14 ו-5 ריבאונדים.

איזור מערב:

(1) גונזאגה בולדוגס 82 – (9) ממפיס טייגרס 78:

במחצית הראשונה החבורה של פני הארדווי עוד השכילה לפתוח פער דו ספרתי על הפייבוריטית לאליפות השנה, עד שהבולדוגס התעוררו במחצית השנייה ובהובלת מפלצת תלת ראשית הם הפכו את הקערה על פיה והתחמקו מהמשחק עם הניצחון. המפלצת הזו הורכבה מדרו טימי עם 25 נקודות ו-14 ניקויים, אנדרו נמבהארד הסיניור הנהדר עם 23 ו-5 שלשות וחלוקות ועוד רכז, ראסיר בולטון ששם 17. צ'ט הולמגרן, אם שאלתם, סיים עם דאבל 9 ויצא בעבירות. את הטיגריסים הוביל דיאנדרה וויליאמס עם 14 וחצי מזה בריבאונד.

(4) ארקנסו רייזורבאקס 53 – (12) ניו מקסיקו סטייט אגיס 48:

במשחק הגנתי, ניו מקסיקו סטייט לא הצליחה לייצר את הקאמבק במחצית השנייה כדי להתגבר על הפיגור הגדול שהרייזורבאקס פתחו. ג'יי די נואטה הנפלא במשחק מוזר של 18 נקודות עם 8 חטיפות אך איבד 6 כדורים וגם יצא בעבירות. ג'יילין וויליאמס הוסיף 10 וגם 15 קרשים למנצחים. ג'וני מקאנטס הוביל את האגיס עם דאבל דאבל- 16 ועוד 12 בריבאונד.

איזור דרום:

(11) מישיגן וולברינס 76 – (3) טנסי וולונטירס 68:

במחצית שנייה דומיננטית החברה של ג'וואן הווארד (שחזר מההשעיה שלו בפתיחת הטורניר) ממשיכים את העונה המוזרה הזו של מישיגן עם מקום בסוויט 16. האנטר דיקינסון ואיליי ברוקס השתלבו בשביל 50 נקודות (27 ו-11 ריבאונדים לסנטר, 23 ו-5 אסיסטים לגארד) כשאצל הוולונטירס קנדי צ'אנדלר דופק כרטיס עם 19 חיצים ו-9 פנינים (לא גיא) לחברים.

יהלי אולמר

אנשי כדורסל שהשפיעו עליי: פיל ג'קסון, מאנו ג'ינובילי, טים דאנקן, מייקל ג'ורדן, קובי בראיינט, סטפן קרי, ג'ייסון וויליאמס, ויקטור אולדיפו, אלן יוסטון, ניקולה יוקיץ', קיירי אירווינג, ברנדין פודז'מסקי.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. יהלי תודה רבה
    תוצאות מדהימות ומרתקות
    מקווה שאחרי שיסתיים הסיבוב השני
    תסכמו מה בכל אזור ומה הצפי בפיינל פור של כל אזור

  2. וואללה שלא היה חסר הרבה שגונזגה תפסיד. הם פשוט ברחו בדקות האחרונות כשממפיס עשתה כמה שגיאות איומות. מישיגן תמיד מתעוררת בפלייאוף. שימו לב לסיינט פיטרס! (גם גונזגה היא אונ' ג'זואית. כמו סן פרנציסקו, קרייטון, סיינט מארי, פרובידנס, ועוד ועוד. ישנן כאן איזה 30 מכללות דתיות – רובן ג'זואיט – – ע"ש יישו – כמובן גם לויולה, נוטר-דאם, וילנובה – שרובן קטנות ולכולן קבוצות כדורסל מעולות.

  3. משחק מארץ' מדנס מטורף בין הטארהילס לברס. הרמה לא הכי והשופטים עוד יותר. אבל איזו דרמה.
    זה הקסם של הטורניר.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט