אירועי דיומא – 19.03.2022 – אופניים ואתלטיקה

כדורגל ישראלי / ניר מועלם

ליגת העל : פליאוף עליון – מחזור 1 :
15:00 מכבי תל אביב – בני סכנין : מכבי פותחת את הפליאוף במצב טוב כשהיא במקום ה-3 עם פער של 2 נקודות מב"ש ו-6 מחיפה, כאשר סכנין בעמדה מצוינת נמצאת מתחתיה במקום ה-4, אך לה יש קרב מול הפועל תל אביב ונתניה על המקום הרביעי שככל הנראה יוביל לקונפרנס ליג. מכבי מגיעה למשחק אחרי 2-0 על חדרה שהיה ניצחונה ה-7 ברציפות בליגה, ואילו סכנין מגיעה אחרי 1-0 על פתח תקווה, והיא סופרת 7 משחקים ללא הפסד. רק אזכיר שהעונה הן נפגשו פעמיים ומכבי הפסידה בראשון 3-1 ואז בשני היא סיימה בתיקו 1-1. הימור – ניצחון ראשון העונה למכבי על סכנין.
19:00 הפועל באר שבע – מכבי נתניה : באר שבע במצב בפורמה לא כל כך מוצלחת לאחרונה, מה שהוביל לפיטורי רוני לוי, אך הם יכולים להתנחם בזה שהם במקום השני ובמרחק של 4 נקודות סה"כ ממכבי חיפה שנמצאת במקום הראשון, אך לעומת זאת רק 2 נקודות ממכבי תל אביב שדולקת אחריה. בנתניה לעומת זאת עושים עונה נהדרת אחרי שהתחילו נורא את העונה ואז באמצע העונה עשו שינוי משמעותי והביאו את בני לם ומאז הקבוצה פשוט פורחת, והם סיימו את העונה במקום ה-5, והם רק 2 נקודות מבני סכנין, ואין ספק שהמטרה שלהם היא גם כן מקום רביעי שמוליך לקונפרנס ליג ככל הנראה. ב"ש עם שני ניצחונות ליגה רצופים, האחרון 2-0 על נוף הגליל, ואצל נתניה מגיעים אחרי 2-2 מול הפועל תל אביב, ועם 14 משחקי ליגה ללא הפסד. הימור – נתניה תעשה צרות לב"ש ותוציא נקודה חשובה מהדרומיים.

20:00 מכבי חיפה – הפועל תל אביב : מכבי חיפה אומנם ראשונה, אבל היא בכושר בעייתי לאחרונה ועם יכולת לא משכנעת וגם תוצאות מאכזבות, אבל היא עדיין בפער של 4 נקודות מב"ש ו-6 ממכבי תל אביב, והיא מארחת היום את האחרונה בפליאוף העליון – הפועל תל אביב שהצליחה להיכנס בקושי לפליאוף והיא מבחינתי כבר עשתה את שלה, אבל היא עדיין במרחק של 4 נקודות בלבד מבני סכנין הרביעית, כך שגם הקרב על המקום ה-4 עדיין פתוח מבחינתה. חיפה מגיעה אחרי ניצחון קשה ודחוק 1-0 על ביתר ירושלים, ואילו הפועל מגיעה אחרי 2-2 נהדר מול מכבי נתניה שנתן לה את המקום בפליאוף העליון. הימור – חיפה תנצח בקושי.
פליאוף תחתון – מחזור 1 :
18:30 אשדוד – נוף הגליל : אשדוד היו בטוחים שהם יוכלו ללכת לים בשלב הזה של העונה, אבל 4 הפסדים רצופים הובילו אותם למקום 4 בפליאוף העליון ומרחק של 6 נקודות בלבד מהקו האדום, ואפשר לומר שהם גררו את עצמם למאבקים נגד הירידה, ומנגד נוף הגליל רק עלתה העונה ליגה וכל שהיא רוצה הוא לשרוד, אך הם כרגע במקום האחרון עם 2 נקודות פער מחוף מבטחים ועם יחס השערים הכי פחות טוב בכל הליגה, והם חייבים להתחיל לנצח אם הם רוצים להישאר בליגה, דבר שלא קרה 6 מחזורים רצופים. אשדוד מגיעה אחרי הפסד 2-0 לק"ש, ואילו נוף הגליל עם 2-0 לב"ש. הימור – אשדוד הרבה יותר טובה מנוף הגליל, אך אלך על הפתעה ואהמר על ניצחון של נוף הגליל.

אתלטיקה / אלכס דוקורסקי

אליפות העולם באולם בבלגרד

יומה הראשון של האליפות ננעל עם גמר נשים מהיר ביותר לשישים מטר. שתי הראשונות ירדו משבע שניות – מחזה לא שגרתי במקצוע זה. מוג'ינגה קמבונדג'י השוויצרית ניצחה עם 6.96 ושלוש מאיות אחריה הגיעה מיקיאה בריסקו מארה"ב. עבור שתי האתלטיות תוצאות אלה מהוות את שיאן האישי. מי שירדה העונה כבר משבע שניות, אווה סוובודה הפולניה, סיימה רביעית בתוצאה של 7.04. דיאנה וייסמן חוותה אליפות נהדרת, כשהעפילה לחצי הגמר, בו שיפרה את שיאה האישי וקבעה 7.20. פניה של דיאנה, שמודרכת על ידי אמה, אירינה, מועדות כעת לעבר מקצוע מאה המטר בעונת האצטדיונים, שתגיע לשיא באליפות העולם ביוג'ין באמצע יולי.

סלאמוויט באיולין סיימה במקום ה-12 ב-3000 המטר. הרצה הישראלית בת ה-27 חצתה את קו הסיום ב-8:50.91, כשתי שניות איטי יותר משיאה האישי. אופן התפתחות הריצה מעיד מעיד על כושרה הטוב של באיולין ועל ההיתכנות לשפר את שיאה ב-5,000 המטר ובמרחק הכפול. הריצה התפתחה בצורה "טקטית", כשאלף המטר הראשונים היו איטיים למדי (3:03). באיולין הצליחה להגביר משמעותית את הקצב בחלק השני והיתה, ככתוב לעיל, קרובה לשיאה, סימן חיובי, אם כך, לכל הדעות. למלם היילו האתיופית ניצחה בסיום צמוד מאוד עם 8:41.82 והקדימה אך במעט את אלינור פורייה סנט פייר מארה"ב ואת אלג'אייהו טאיה, בת ארצה של של למלם.

מי שהרשים ביותר אמש היה האלוף האולימפי בקפיצה לרוחק, מיליטיאדיס טנטוגלו היווני, שקפץ ל-8.55 מטרים.

מעט על אירועי היום

הערב יגיע לסיומו קרב ה-7 לגברים. לאחר היום הראשון, שבו התקיימו ארבעה מקצועות, שני אתלטים צמודים בפסגת הדירוג כשרק שתי נקודות מפרידות בין האלוף האולימפי, דמיאן וורינר הקנדי, לשוויצרי הצעיר והמצוין, סימון איהאמר.

מקצוע מעניין נוסף הוא הדיפת כדור ברזל, כשאחד ההודפים יהיה האלוף האולימפי הכפול ושיאן העולם, ריאן קראוזר מארה"ב. למונט מרסל ג'ייקובס האיטלקי, האלוף האולימפי ב-100 מטר, ייקח חלק במיאוץ ל-60. גמר מעניין ביותר צפוי להיות 400 מטר לנשים. שוניי מילר-אויבו מאיי הבהמאס, בעלת שתי מדליות זהב אולימפיות במקצוע, מועמדת לנצח, אך פמקה בול ההולנדית, שמצטיינת גם ב-400 משוכות וסטפני אן-מקפירסון, הג'מייקנית המצוינת, צפויות להיאבק עמה על המקומות בפודיום. שידורים ישירים בערוצי 555 ו-55 החל מהשעה 10:20.

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ מילאנו-סן רמו

ברוכים הבאים למונומנט הראשון של העונה – מירוץ מילאנו-סן רמו. המירוץ, שכשמו מתחיל במילאנו ומסתיים בעיר הנופש סן רמו, הוא הראשון מבין חמשת המונומנטים, אותם מירוצים חד יומיים עתיקי יומין, החקוקים בלוח האבן של ענף הרכיבה. המירוץ, המכונה גם לה קלאסיצ'יסימה (הקלאסיקה בהא הידיעה אם תרצו), או לה פרימאוורה (האביב), הוא הארוך ביותר בלוח השנה, ומשתרע על 293 ק"מ. רוב התוואי הוא שטוח, כולל הסיום, מה שאמור לכאורה להתאים למאיצים, אך לקראת הסיום יש לנו את שתי העליות של הצ'יפרסה והפוג'ו, המקשות בד"כ את החיים על המאיצים הטהורים.
אשר למתחרים כאן, הרי שהיום נראה כמה מהכוכבים היותר גדולים של המסלול בהתנגשות חזיתית מרתקת. הפייבוריט האולי גדול ביותר כאן הוא הבלגי וואוט ואן ארט, שכבר הראה לנו את יכולותיו המגוונות העונה במספר נצחונות מרשימים, כמו גם בתצוגת דומסטיקיות אדירה עבור הניצחון של פרימוז רוגליץ' בפאריס-ניס. רוגליץ' ישתתף גם כאן, במה שעשוייה להיות החזרת טובה לבלגי. מי שברגע האחרון השתחל לרשימת המשתתפים הוא הנמסיס של ואן ארט, מתיו ואן דר פול, ודאי פייבוריט אדיר בימים כתיקונם, אם כי העובדה שההולנדי רק חוזר מהפסקה ארוכה עקב כאבי גב מטילה איזשהו ספק בדבר הכושר הנוכחי שלו. הפייבוריט השלישי הוא אחד שבגיל 23 עושה צעדי ענק להיות הגואט של הענף – טאדיי פוגאצ'אר. אמנם לא מדובר במירוץ התפור למידותיו, אך הפנומן הסלובני ממשיך להראות לנו בכל מירוץ שאין באמת כזה דבר. אלוף העולם לשעבר, מאדס פדרסן, הוא עוד מועמד חזק מאד לזכייה כאן. קבוצת אינאוס תגיע לכאן עם נבחרת מצויינת, הכוללת את איתן הייטר, טום פידקוק, פיפו גאנה ואליה ויוויאני. קבוצת קוויק סטפ, שתחסר את אלוף העולם ז'וליאן אלאפיליפ (ברונכיטיס), תנסה לחפות על המחסור עם פלוריאן סנשל, רמי קבאנייה ופאביו יאקובסן. עוד קלאסיקנים חזקים שיכולים לדבר כאן חזק הם מאטיי מוהוריץ', סורן קראו, מיכאל ואלגרן, גרג ואן אוורמאט, ג'אני מוסקון ופיליפ ז'ילבר הוותיק, שינסה בעונת הרכיבה האחרונה שלו להשלים את המונומנט היחיד החסר בקריירה המפוארת שלו. ויוויאני ויאקובסן, שהוזכרו כאן, הם שניים מתוך שורה ארוכה של מאיצים, שינסו לצלוח את הצ'יפרסה והפוג'ו, הכוללים את פיליפסן, דמאר, קריסטוף, בוהאני, באוהאוס, סאגאן, קוקאר ומתיוס. את קבוצת IPT יוביל כאן המאיץ האיטלקי ג'אקומו ניצולו, שיקבל בין השאר סיוע מעומר גולדשטיין. שידור ביורוספורט מ-10:30 (סיום משוער ב-18:30).

פאקו

ממונה על איזור 51 בהופס.

לפוסט הזה יש 36 תגובות

  1. תודה לכולם
    במכבי ת"א כמו במכבי נשמעים כל מיני קולות שקשורים בזהבי ובחלוצים.
    הטענה הרעה כמובן קשורה כביכול בכך שלא נעשיםמאמצים "מספיק" חזקים להביא את זהבי אחרי המשחקים המצוינים האחרונים של פריצה.
    מרגיז לשמוע דברים כאלה מאוהדים כאשר ידוע שמיץ גולדהר פנה לזהבי באופן אישי וביקש שיחזור בעונה הבאה למכבי.

  2. גמר אחד התקיים בצוהריים באליפות והיתה זאת הקפיצה לגובה לנשים.
    יארוסלבה מאגוצ'יך האוקראינית, סגנית אלופת העולם באצטדיון ובעלת מדליית ארד אולימפית, ניצחה לאחר שעברה 2.02 מטרים. האתלטית בת ה-19 הקדימה את אלנור פטרסון האוסטרלית שעברה שני מטרים בדיוק. נאדייז'דה דובוביצקאיה מקזחסטן סיימה שלישית עם 1.98. האלופה האולימפית, מאריה לסיצקינה הרוסיה, לא השתתפה עקב השעיית אתלטי ארצה (ובלארוס) בעקבות פלישתם לאוקראינה.

    סימון איהאמר השווייצרי עבר למקום הראשון בקרב ה-7 לגברים. האתלט בן ה-22 קפץ במוט ל-5.10 מטרים, 20 ס"מ גבוה יותר מדמיאן וורנר, האלוף האולימפי מקנדה, שהוביל עד אז. כעת, כשנותר רק אלף המטר בערב, איהאמר מוביל על וורנר ב-23 נקודות.
    אתמול נערך קרב ה-5 לנשים, כשכל המקצועות נערכו ביום אחד. האתלטית הבלגית, נור וידטס, זכתה בזהב. בת ארצה, האלופה האולימפית הכפולה בקרב-7, נפיסאתו תיאם, לא נטלה חלק באליפות זאת.

  3. יום מוצלח מאוד לסלובנים באיטליה ולא פחות מוצלח גם במקפצה הענקית באוברסדורף שבגרמניה, שם שניים מבני ארצם נאבקים על המקומות הראשונים בתחרות קפיצות הסקי היוקרתית.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט