המועמדים לתארים בפוטו פיניש של העונה / הגולש רועי עזריה

המועמדים לתארים בפוטו פיניש של העונה / הגולש רועי עזריה

אנחנו מתקרבים לסוף העונה, וכבר מריחים את הפלייאוף, אז נשאר לדבר על התארים השונים, ולמנות את המועמדים המובילים לכל תואר.

השחקן המשתפר של השנה

מקום שלישי – מיילס ברידג'ס

אחרי שלוש שנים בNBA שבהן היה שחקן ממוצע עם היילטים מרהיבים, אף אחד לא חשב שמיילס יהפוך להיות מועמד לאולסטאר שקולע כמעט 20 נקודות למשחק. נכון שהיעילות משלוש ירדה, אבל כשאתה מעמיד שיאי קריירה בכל – בנקודות, אסיסטים, ריבאונדים, חסימות, וחטיפות – זה מספיק בשביל המקום השלישי.

מקום שני – דז'ונטה מארי

העונה הזו של הספרס הייתה אמורה להיות העונה שבה הם סוף סוף יקבלו בחירה גבוהה, אחרי כל כך אחרי הרבה שנים, ויצאו לדרך חדשה, רק מה שהם לא ציפו לגלות זה את שהכוכב הזה כבר נמצא אצלם – מארי מציג עונה מופלאה כשהוא קובע שיאי קריירה בנקודות אסיסטים, ריבאונדים, וחטיפותח, כשהוא מוביל את הליגה הן במספר החטיפות הכולל והן בממוצע חטיפות למשחק. הספרס עדיין לא קבוצה טובה, אבל בלעדיו הם היו מתרסקים לגמרי.

מקום ראשון – ג׳ה מוראנט

מבחינתי לא הייתה פה בכלל שאלה – למרות שכבר בשנה שעברה ראינו מה הוא יכול להיות, אף אחד לא ציפה שזה יקרה כל כך מהר. מוראנט שיפר את הקליעה, המסירה והסיומת, אבל חשוב מכל – ג'ה מנהיג את ממפיס, קבוצה שבשנה שעברה רק השתחלה לפלייאוף, למאזן השני הכי טוב בליגה! לטעמי ג'ה מזכיר את דרק רוז, ונקווה שהפעם לא יהיו תקלות ונזכה לראות את הסיפור שלו עד הסוף.

השחקן השישי של העונה

מקום ראשון – טיילר הירו

לדעתי זהו התואר היחיד ברשימה שלמעשה המירוץ אליו כבר נסגר – לא משנה מה יקרה למועמדים השונים, הזוכה הבלתי מוכרז הוא טיילר הירו. לאחר שפרץ לתודעה עם הופעות פלייאוף נהדרות בבועה ב-2020, רבים ציפו שימשיך ויעלה את הרמה בשנה השנייה שלו בליגה. זה לא קרה. ב-2021 מיאמי הודחה בסיבוב הראשון, ולרגע נראה היה שהירו יהיה רק "עוד שחקן טוב". אבל ל-2022 הגיע הירו הרבה יותר מוכן לעונה, הן גופנית והן מנטלית, והוא קולע 21 נקודות בממוצע למשחק מהספסל!! ועושה זאת ב-40% בקירוב מהשלוש!!! לכן, לדעתי, אין מתחרים של ממש על תואר השחקן השישי, אבל ראוי לציין את קווין לאב, שחזר מהמתים בתקופה האחרונה, ונראה נהדר כשהוא עולה מהספסל.

רוקי השנה

מקום שלישי – סקוטי בארנס

בארנס פתח את העונה טוב יותר משאר הרוקיז, והצליח לשמור על רמה גבוהה לאורך מרבית העונה. אף אחד לא ציפה מבארנס להיות טוב כל כך כבר בעונתו הראשונה בליגה, אבל כשמשווים אותך לשילוב של יאניס וקוואי, כנראה שאין לך יותר מידי ברירה אלא להיות טוב… אם וכאשר בראנס ישפר את הזריקה לשלוש, הוא יוכל להפוך לאחד השחקנים הכי טובים בליגה.

מקום שני – קייד קנינגהאם

הבחירה הראשונה בדראפט פתח את הקריירה שלו בצורה מזעזעת,  אבל נראה שמתחילת 2022, קייד מצא את הקצב שלו. קנינגהאם ניצח עבור דטרויט כמה וכמה משחקים שהם לא היו אמורים לנצח, ובשנה הבאה, עם השחקן שיצטרף אליו מהבחירה הגבוהה בתום העונה הזו, אפשר אולי לחלום על פלייאוף.

מקום ראשון – אוון מובלי

לפני הדראפט מובלי הושווה לכריס בוש ואנתוני דיוויס, ונראה שבמידה מסוימת של צדק – האורך, הגובה, האתלטיות, וה-IQ –  הופכים אותו למגן כל כך טוב, וכבר בעונה הראשונה שלו, עם כמעט שתי חסימות, וחטיפה למשחק. והשילוב שלו עם ג'ארט אלן יוצר את מגדלי התאומים המודרניים.

שחקן ההגנה של השנה

מקום שלישי – ג'ארן ג'קסון ג'וניור

כשהקבוצה שלך מובילה את הליגה גם בחטיפות למשחק וגם בחסימות למשחק חייבת להיות לכך סיבה, ואחת הסיבות העיקריות לכך שממפיס מצליחה היא ג'ארן ג'קסון ג'וניור. JJJ מוביל את הליגה בחסימות, ביחד עם רודי גוברט ורוברט ויליאמס, ומהווה עוגן בצבע. השילוב בין מוטת הידיים הארוכה, ל-IQ הגנתי ברמה גבוהה מאוד, ממקם אותו במקום טוב לזכות בתואר השנה.

מקום שני – רודי גובר

כשאתה זוכה בתואר ב-3/4 העונות האחרונות אין זו הפתעה שאתה מועמד מוביל גם העונה. כשאנחנו רואים שחקנים כאלה מול העיניים קשה לנו להעריך אותם, אבל לפי דעתי בראייה היסטורית, גובר יחשב לאחד המגנים הגדולים בהיסטוריה. במידה וייזכה בתואר גם העונה, רודי יצטרף לשניים מהמגנים הגדולים בהיסטוריה – בן וואלס ודיקמבה מוטמבו – בתור השחקנים היחידים שזכו בתואר ארבע פעמים.

מקום ראשון – יאניס אנטטוקמפו

כשאתה השחקן שנכנס בין הזכיות של רודי גובר, רוב הסיכויים שאתה שחקן הגנה מצוין, וכזה הוא יאניס. בשנה שעברה אנשים התבאסו והתאכזבו כשיאניס לא שמר על KD בפלייאוף, אבל לדעתי זה נובע מחוסר הבנה של אופי ההגנה של יאניס שהוא בעיקר ה-help defender  הכי טוב בליגה. הציוץ הנ"ל מסביר זאת מצוין –

החוכמה של יאניס מאפשרת לו לדעת מתי לתקוף, מתי לחסום, ומתי לפתוח ידיים, וגורמת לו להפוך לשחקן הגנה משובח כל כך.

MVP

המירוץ השנה הוא אחד הצמודים והמעניינים ביותר שראינו בשנים האחרונות

מקום שלישי – יאניס אנטטוקמפו

מדהים איך שחקן יכול להיות בטופ-3 הן במירוץ לתואר שחקן ההגנה והן במירוץ ל-MVP. יאניס מוביל את הליגה בנקודות, בצוותא עם לברון ואמביד, הוא פליימייקר אדיר ושחקן הגנה נהדר, ואני חושב שהסיבה העיקרית למקום השלישי היא כי גם אנחנו, וגם המדיה, התרגלנו לראות אותו משחק ברמה הזאת, בדומה למצבו של לברון משך שנים רבות. ועם זאת, יאניס עדיין יכול לזכות בתואר בסופו של דבר.

מקום שני – ג'ואל אמביד

בתחילת העונה אמר אמביד שהסיקסרס יכולים לנצח בלי סימונס. אמר וצדק. אמר ועשה. עונה אישית מופלאה וקסומה של אמביד סוחפת את הסיקסרס למקום השני במזרח, כשג'ואל הפך לאחד הסקוררים הטובים בליגה, שחקן דומיננטי בשני צידי המגרש, ועם זריקת חצי מרחק ומהלכי פוסט שלא נראו מאז האקים. מועמד רציני לזכות בתואר.

מקום ראשון – ניקולה יוקיץ'

אין הרבה שחקנים שזכו ב-MVP שנתיים ברצף, ויוקיץ' יכול להיות אחד מהם. נתון ה-PER של יוקיץ' העונה הוא הגבוה ביותר בהיסטוריה המתועדת של הליגה (יאניס, העונה, במקום השני בהיסטוריה). יוקיץ' הוא אחד הפליימייקרים הכי טובים בליגה, אבל יותר מהכל הוא ההגדרה הכי טובה למושג MVP – כשגם ג'מאל מארי וגם מייקל פורטר פצועים אף אחד לא ציפה מדנבר להיות במקום השישי שמבטיח פלייאוף – אבל ניקולה הוא שחקן מסוג אחר, שחקן שלא רואים כמותו. 26/14/8 היא השורה הסטטיסטית שלו, וכרגע הוא המועמד המוביל לתואר. ועם זאת, הכל עוד יכול להשתנות עד סוף העונה במירוץ המותח הזה.

לפוסט הזה יש 8 תגובות

  1. קשה לי לראות איך אמביד לא לוקח את התואר.
    השילוב של הנרטיב (סאגת סימונס), העובדה שיוקיץ' זכה בעונה שעברה והמיקום של הנאגטס במערב לצד המיקום של אמביד בתחרות מלך הסלים,
    לטעמי,
    סגרו את הסיפור.
    (הבחירה האישית שלי היא יוקיץ')
    .
    קשה לי לראות איך יאניס לא לוקח את שחקן ההגנה.
    סוג של פרס ניחומים אחרי שלא יקבל את הקולות הנדרשים ל-mvp
    (הבחירה שלי היא סמארט ראשון, ברידג'ס שני. המגן הטוב ביותר בקבוצת בהגנה הטובה ביותר הרוויח ביושר את המקום הראשון)
    .
    טריילר הירו ייקח את השחקן השישי, קל.
    לטעמי הוא לא ממש שחקן שישי. הבחירה שלי היא קמרון ג'ונסון (אבל אני משוחד…)
    .
    העובדה שאף שחקן של הסאנס לא מוזכר כמועמד לאף אחד מהפרטים למרות העובדה שההגנה שלהם היא מהתחזקות בליגה,
    ההתקפה מהתחזקות בליגה,
    והם מחזיקים יתרון של 9 משחקים מהקבוצה שבמאזן השני הכי גבוה (יתרון של 14 משחקים על הסלטיקס שמובילים את המזרח) מלמד על 2 דברים:
    .
    א. כמה קצת כבוד מקבלים הסאנס (גם בתקשורת).
    ברידג'ס בדיון על שחקן ההגנה של העונה הרבה לפני יאניס או גובר. חד משמעית (טוב, לטעמי חד משמעית).
    ההגנות של יואב ומילווקי לא בטופ 10 של הליגה.
    ב. הסאנס ק-ב-ו-צ-ה.

    1. פחות עניין של חוסר כבוד לסאנס אלא יותר פרגון לעצם היותכם קבוצה נהדרת,. הכוונה היא שגם בלי ברידג׳ס ההגנה עדיין תהיה בטופ ואם תוציא נניח את cp3 מהליינאפ ההתקפה עדיין תתפקד נהדר

  2. נכון ש לג'ה הייתה עונה מלאה בהיילטים ונק', אבל המספרים של דזונטה מארי בכולם מעל 20,8,9,2 פשוט וואו.
    מלהיב ככל שיהיה ג'ה לדעתי (וכנראה זה לא יתממש) מארי צריך לקבל את השחקן המשתפר של העונה.
    אימביד או יוקיץ, למי שיהיה בסוף מאזן יותר טוב שייקח.
    שחקן ההגנה של העונה – מאז שרודי גובר נפצע בשריר התאומים (להערכתי השריר עדיין מציק לו) יוטה לא מפסיקים להפסיד יאניס לא דומיננטי כמו גובר בהגנה. אם כבר הייתי הולך על ג'קסון למרות שמגבוה כמוהו אני מצפה לכמות גבוה יותר של ריבאונד.
    אם קאניגהם לא היה פצוע בתחילת העונה, רוקי השנה היה שלו, הוא ייגדל להיות שחקן מיוחד. אבל בין בארנס למובלי, אני הולך עם מובלי כי הוא אחראי מוביל לזה שקליבלנד משחקים על פלייאוף ולא על לוטרי.

  3. תודה. בחירות טובות. זה עניין של חוש וטעם. אני הייתימ מחליף בין ג'וקיץ' ואמביד ובין קנינגהאם ומובלי, אבל כפי שאמרתי זה עניין של טעם וריח. המשך לכתוב לנו. יש לך את זה.

  4. אחלה פוסט, תודה רבה רועי. בעניין הרוקיז – כל השלושה שציינת נראים לי בסך הכל בערך ברמה שווה, אז למרות שזה לא לגמרי הוגן הייתי מחליט לפי ההישג הקבוצתי, ולדעתי אם רק אחד ממובלי או בארנס מגיע לפלייאוף הוא צריך להיות רוקי העונה, אם שניהם, אז הייתי נותן להם ביחד.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט