הפיסטונס יגיעו לאורלנדו במשחק היחיד של ליל חמישי בסימן מרץ' מדנס/ רותם אלרן

לאור תחילתו של המרץ' מדנס (טורניר המכללות), ה-NBA לוקח מנוחה קלה והערב שובץ משחק בודד, ומשחק זה יהיה מפגש בין שתיים משלושת הקבוצות החלשות בליגה העונה, שגם נמצאות במקומות ה-14 וה-15 במזרח. אז בוא ניגש לעניינים!

1:00 – אורלנדו מג'יק (52-18) VS דטרויט פיסטונס (51-18)

המשחק הבולט ביותר של הלילה, בעיקר לאור כך שהוא היחיד, יגיע אלינו מפלורידה שם הפיסטונס החלשים יגיעו להתארח אצל המג'יק החלשים עוד יותר.

המג'יק מגיעים לאחר שבמשחקם האחרון הם ספגו 150 נקודות מברוקלין כשקיירי אירווינג השווה את שיא העונה בנקודות עם 60, לאחר שקארל אנתוני טאונס קבע את השיא הזה רק לילה אחד קודם לכן. כקבוצה שעסוקה בטנקינג לאורך העונה, אורלנדו צברה מספר זעום של ניצחונות בעונה זו, אך דווקא בעשרת משחקיה האחרונים היא צברה 5 ניצחונות, דבר שככל הנראה לא ימשיך לאורך זמן לאור כך שהקבוצה עסוקה בעיקר בהשגת בחירת דראפט גבוהה ולא בהשגת ניצחונות רבים ככל האפשר. אל המשחק הלילה המג'יק יבואו ללא ג'יילן סאגס אשר נפצע בקרסול, ומעבר אליו גם וונדל קרטר ג'וניור וצ'ומה אוקיקי נמצאים בספק למשחק, ועל מנת לנצח במשחק (אם יהיו בכלל מעוניינים בניצחון) הם יצטרכו משחק טוב מצד שחקנים כמו מו במבה, מרקל פולץ או טרנס רוס מעבר ליכולת הקבועה מצד קול אנתוני ופרנץ ואגנר.

במידה וירצו לנצח, ההגנה ככל הנראה תהיה הדרך הטובה ביותר להשיג ניצחון עבור המג'יק – מאז החזרה מפגרת האולסטאר הקבוצה מדורגת במקום השישי בליגה במדד הרייטינג ההגנתי כשהיא סופגת 110.2 נקודות ל-100 פוזשנים, וללא המשחק מול הנטס היא מחזיקה בהגנה הטובה בליגה בפרק זמן זה. במבה וקרטר הם שומרי צבע טובים, אבל הקבוצה עדיין תהיה בבעיה מול קייד קנינגהאם, במיוחד לאור היכולת ההתקפית שהוא מציג לאחרונה – בעשרת משחקיו האחרונים קנינגהאם קולע 22.3 נקודות למשחק שאליהן הוא מוסיף 6.0 אסיסטים, ומול הגנת הגארדים החלשה של המג'יק הוא עשוי לחגוג הלילה.

אצל הפיסטונס נוצר מצב דומה לזה שקיים באורלנדו לאחרונה לאורך מספר משחקים, כשברצף של 4 משחקים הם השיגו 3 ניצחונות, אך בארבעת משחקיהם האחרונים הם ספגו הפסדים – כולם לקבוצות טובות (הקליפרס, הבולס, ההיט והסלטיקס). הם משמעותית יותר טובים מאורלנדו התקפית, לא מעט בשל היכולת של קנינגהאם אשר מתבטאת במספרים אותם הצגתי קודם, אך למרות שהם עדיפים בתקופה האחרונה בצד זה, ההגנה של המג'יק עשויה להאט אותם. מעבר לקנינגהאם אף אחד לא בולט בפיסטונס יתר על המידה, אך אם מסתכלים על שחקנים שמסוגלים לסיים עם שורה סטטיסטית מרשימה, אחד שקופץ לעין הוא סאדיק ביי. הפורוורד, שהעונה היא עונתו השנייה בלבד בליגה, פתח את השנה חלש עם ממוצעים לא מרשימים של 11.9 נקודות ב-34.5% מהשדה ו-29.6% מעבר לקשת השלוש, אך ב-43 המשחקים שעברו מאז הוא נראה מצוין – 18.2 נקודות ב-41.7% מהשדה ו-36.1% משלוש הם לא מספרים רעים בכלל, וייתכן שנראה אותו נותן משחק התקפי טוב הלילה שגם יעלה את סיכויי הניצחון של הפיסטונס במשחק חסר החשיבות הזה.

ההימור שלי כאן הוא על ניצחון של דטרויט במשחק שיחזיק בכ-0% רייטינג.

לפוסט הזה יש 44 תגובות

    1. הזדמנות להשלים שעות שינה, או לחילופין לראות את קייד שלוקח בהליכה את רוקי העונה (ולחשוב שיש מי שטוען כאן באתר שהוא באסט…) או את מרקל פולטס – סימן השאלה הארוך בהסטוריה. את דטרויט ראיתי מול בוסטון לא מזמן

  1. מצוין רותם
    היה לך יום קצר בעבודה, תודה על הזרקור שהארת על התחום שלי באתר.
    זה המקום שלי לפרט קצת על משחקי היום, כולם בערב בשעות נוחות, קישורים למשחקים ברדיט:
    https://www.reddit.com/r/ncaaBBallStreams/
    היום בשש ורבע מתחילים עם קולורדו סטייט של דייויד רודי הווינג הבנוי והנהדר שנתן את אחת המסירות הטובות שראיתי בכל הזמנים השנה ( 4:35 בסרטון https://youtu.be/4kvyslQx9Uw) מול מישיגן של האנטר דיקינסון, יוסטן ועם המאמן המחליף
    בעשרים לשבע פרובידנס עליהם דיברנו הרבה השנה מול סאות' דקוטה סטייט האנדרדוגס (המלצת הצפייה שלי להיום ואזהרת אפסט)
    רבע לשמונה- בויסי סטייט מול ממפיס בקרב המקומות הצמודים
    בשמונה ביילור בשעה נורמלית מול נורפולק סטייט, צריך להמשיך את רצף הניצחונות שלנו בטורניר
    רבע לתשע- טנסי המדורגות 3 נגד לונגווד
    תשע ועשרה- איווה עם קיגאן מארי הסקורר הכי טוב במכללות נגד ריצ'מונד
    עשר ורבע- גונזאגה מול ג'ורג'יה סטייט, הלוואי שתהיה כאן הפתעה עצומה
    עשר וחצי- צפון קרוליינה של יובי דייויס מול מרקט של הפורוורד המעולה ג'סטין לואיס
    יש עוד משחקים אחרי חצות אבל אלו המשחקים בשעות הנוחות

  2. לכבוד פורים, הnba מציגה לנו את הגרסה שלה ליורוליג. ועוד עשו את זה בחמישי, השקיעו.
    תודה רבה על הפריוויו

  3. אורלנדו ודטרויט ינסו להתחפש לקבוצת כדורסל.
    נקווה שהתחפושת לא תתפקשששש.
    סילבר הבטיח למנצחת את הנין של לברון
    שווה לנצח😅

  4. בימים כאלו, אין לנו אלא להשיא מבטנו אל רבותינו שביציעים, ולהתפלל לתיאוריה חדשה פרי מוחו הקודח של דה שוט יקירינו. (כמובן – בתת מודע בלבד!)

    1. חחחחח
      תרשה לי להתפלסף קצת, ברוח החג, לא חייבים לקרוא
      🙂
      המונח המדוייק הוא "לא מודע" המונח "תת מודע" זו טעות נפוצה למרות שניתן להשתמש גם בה. באנגלית זה
      Unconscious mind
      הנה הסבר נחמד בוויקיפדיה
      https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7%90-%D7%9E%D7%95%D7%93%D7%A2
      לא פשוט בכלל להבין את המהות האמיתית של המושג הפרויידיאני הזה – הסבר מצוין ועממי למי שלא למד פסיכולוגיה או פילוסופיה נמצא בספרו הנהדר של ארווין יאלום – "כשניטשה בכה"
      בגדול הוא אומר שיש לנו בבטן "איש קטן" ששולט במעשים ובתגובות שלנו וכל הזמן אומר לנו מה לעשות ואיך לפעול.
      הבעיה היא – שאין לנו דרך נוחה "לדבר" עם האיש הזה, בעצם הוא בכלל לא נגיש לנו. יוצא מזה שכמעט את כל הפעולות שלנו אנחנו עושים מבלי לדעת למה או במילים אחרות – באופן "לא מודע".
      למה אנחנו אוכלים? אנחנו באמת רעבים?
      למה אנחנו לובשים אדום או כחול? זה חסר משמעות?
      למה אנחנו צועקים או מעליבים? למה אנחנו נעלבים? למה אנחנו כועסים או למה אנחנו אוהבים?
      תאכלס – אין לנו מושג. רק האיש הקטן בבטן יודע.
      מטפלים פסיכואנליטיים ניסו "לדבר" עם האיש הקטן הזה או "להגיע" אליו באמצעות ניתוח אירועים מכוננים ו/או יומיומיים, פנייה אל הילדות, ניתוח רגשות וכמובן גם ניתוח חלומות (פשר החלומות של פרוייד הוא אחד הדברים הכי מרתקים בהגותו). פרוייד עצמו אפילו ניסה היפנוזה וקוקאין.
      למי שאוהב ספרי מתח – יש רב מכר עכשווי שנותן הצצה לעולם הפרויידיאני המרתק הזה – הוא נקרא "המטופלת השקטה". מומלץ בחום.
      אצטט משפט מתוכו שלקוח כמובן מפרוייד – משפט שמסביר שאדם מיומן בעל יכולת הבחנה וניתוח יכול לדעת עלינו הרבה מאוד רק דרך התבוננות או הקשבה – כולל דברים שאנחנו מנסים להסתיר.
      "זה אשר יש לו עיניים לראות ואוזניים לשמוע עשוי לשכנע את עצמו שאף בן תמותה אינו יכול לשמור סוד. אם שפתיו שותקות, הוא מפטפט בקצות אצבעותיו. מכל נקבובית בגופו מבעבעת בגידה."
      .
      תודה רותם אחלה פריוויו וחג שמח לכולם.

      1. איבדת אותי ב"ספרו הנהדר – 'כשניטשה בכה'" —

        ספר רדוד ובנאלי, וגרוע מכך – מסלף לחלוטין לא רק את ההיסטוריה (שלזה הוא מתכוון) אלא גם את דעותיהם של שני (שלושת?) הענקים שמופיעים בו.
        להרחבה ראה את הביקורת הקטלנית של פרופ' יעקב גולומב על הספר – "ניטשה בתחתונים".

  5. https://www.tsn.ca/golden-state-warriors-steph-curry-out-indefinitely-with-foot-injury-1.1772218?tsn-amp
    סטף קרי בחוץ ללא הגבלת זמן לפי האתר הזה.
    הצליחו לשחק משחק אחד כשלישיה של גרין-תומפסון-קרי.
    משער שהץבעונה הרגילה לא נראה אותו. אבל מעניין אם בכל זאת נחזיק מספיק זמן מעמד בפלייאוף עד שהוא יחזור.

    1. באמת חבל, מתנצל בשם אוהדי בוסטון באשר הם (לא ממש, סמארט לגמרי הלך על הכדור ואין על מה להתנצל, אבל עדיין חבל כי סטף הוא מנטש). אם סטף חוזר לפלייאוף זה נהדר – קיבל מנוחה וזמן להתאפס על עצמו ויחזור טרי לקרנץ' טיים.

      1. מזכיר שגם אני אוהד בוסטון. הם הקבוצה היחידה במזרח שאני מריע לה בלי קשר למי שמשחק בה.
        סמארט היה טמבל. ניסה לזנק דרך סטף על הכדור ואז רץ וקפץ על קליי ושם כבר חטף טכנית. קצת היה במוד של טז השד הטזמני. לא מתאים בכלל.

        1. +1
          לפעמים קופץ עליו הקטע אבל סטיב קר לא יכול לבכות על דבר כזה.
          כשקוואי נפצע בגלל פסולייה הוא הרס לפופ קבוצה קונטיינדרית. אז הפציעה של לאונרד הייתה מצוינת עבורו….

          1. יש הבדל בין הצעד המיותר שפצ'וליה עשה ללקפץ על כל המגרש. כמו עם סמארט אני לא חושב שזה נעשה בכוונה – פצ'וליה מעולם לא חשב מספיק מהר כדי לעשות דברים כאלה.
            אבל סמארט כן צריך להרגיע. זה לא הסתיים בחטיפה ומהלך הגנתי חכם אלא בפציעה של שחקן אחד ופלייגרנט על אחר. ואני לא אומר את זה מתוך כעס שהוא פצע את קרי – אלא דווקא כמי שעוקב אחרי הסלטיקס. בסוף הוא גם יושעה או ייפצע חבר לקבוצה בגלל התלהבות יתר.

            1. בוקר טוב יונתן ושבת שלום.
              סמארט בהחלט שיחק מסוכן במיוחד בקונגפו שעשה על תומפסון.
              במקרה דנן עם סטף, הסתכלתי 3 פעמים על הקפיצה הזו. לא היה שם ניסיון לפגוע בצורה כזו או אחרת בסטף. אחד השופטים היה מטר וחצי מהארוע והסתכל עליו ממרחק כלום. אם היתה שם עבירה או משחק מסוכן, היתה נשרקת כנראה עבירה.
              מצד שני היתה ספק עבירה של טייטום על תומפסון ועבירה ברורה של גרין שתפש את טייטום מיד אחרי כן באיבוד הכדור. ממש מנע ממנו לתפוש שוב את הכדור כשהיפיל אותו על הרצפה. רואים בבירור את טייטום מסתכל על השופטים. הוא ציפה לעבירה של גרין אבל השופאים נתנו מתפרצת לג"ס.
              שוב, לא היה פה ניסיון לפגוע בסטף אבל משחק מסוכן של מי שלא מוותר על כדור אבוד. זה ההאסל של סמארט ובגלל זה הוא הנשמה של הסלטיקס כמו שאיינג אמר לא פעם בעבר.

            2. בוקר טוב רזי, יש לך איזשהו ספק שגרין יותר מלוכלך מסמארט?
              סמארט זה יותר כמו ילד עם adhd שאתה מביא לחמותך והוא הורס את האגרטל האהוב עליה בעת השתוללות.

            3. חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
              נכון מאד.
              ילדה מופרעת….

  6. Shams Charania
    @ShamsCharania
    Hawks forward John Collins has a plantar fascia tear in his right foot as well as damage to his right ring finger, sources tell me and @ChrisKirschner. Collins has been playing through pain for past several weeks, but will now be sidelined indefinitely.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט