אירועי דיומא 12.3.22 – שחמט, אופניים וסנוקר

כדורגל

ליגת העל – מחזור 26 ואחרון לעונה הסדירה / ניר מועלם :

הקדמה : כל שנשאר המחזור הזה הוא להכריע מי אלו 6 הקבוצות שיהיו בפליאוף העליון, כאשר 4 כבר סגורות לחלוטין והן : מכבי חיפה, ב"ש, מכבי תל אביב ומכבי נתניה, כך שהמלחמה היא בין סכנין שמובילה בפער של 3 נקודות על פני חדרה אבל עם יחס שערים של 2 בלבד ביניהן, ואילו הפועל תל אביב שמוליכה בנקודה בלבד על פני חדרה אבל עם יחס שערים עדיף ולא סגיר, כך שלמעשה חדרה חייבת לנצח את מכבי תל אביב(כל תוצאה אחרת והיא בפליאוף התחתון) ואז לקוות לאחד משתי אפשרויות: סכנין מפסידה לפתח תקווה או הפועל תל אביב לא מנצחת את מכבי נתניה.

15:00 קריית שמונה – אשדוד : שתי קבוצות שכל שנותר להן העונה הוא להבטיח את מקומן עונה נוספת בליגת העל, כי את מקומן בפליאוף התחתון הן הבטיחו. קריית שמונה במצב טוב יותר מאשדוד והיא 3 נקודות מעליה, וחשוב לשים לב שאשדוד שעד לפני כמה מחזורים הייתה נראית כלא קשורה למאבק הירידה הצליחה בזכות עצמה להיכנס למאבק הזה כאשר היא רחוקה בסה"כ רק 7 נקודות מהקו האדום. קריית שמונה שמאמנה דראפיץ לא ישאר בתפקיד מגיעה אחרי הפסד 3-1 לנתניה ועם 3 משחקים רצופים ללא ניצחון, אך שלא ידאגו הצפוניים כי הרצף של אשדוד עוד יותר מרשים, כאשר במחזור האחרון הפסידו 4-3, וזה היה הפסדם השלישי ברציפות, והם סופרים כבר שישה משחקים רצופים ללא ניצחון. הימור – קריית שמונה בבית, וגם קבוצה איכותית יותר, אני חושב שזה יגמר בניצחון של קריית שמונה.

19:00 מכבי פתח תקווה – בני סכנין : מצד אחד יש את פתח תקווה לה יש צרות של התחתית, כאשר רק במחזור האחרון היא טיפסה מעל הקו האדום, והיא כרגע נקודה אחת יותר מעל הקו, וכל נקודה קריטית עבורה, ומנגד יש את בני סכנין שהבטיחה כמעט למעשה את הפליאוף העליון, כאשר רק הפסד כאן וניצחון של חדרה על מכבי תל אביב ימנע ממנה להיות בפליאוף העליון, משמע סיכוי מאוד קלוש. סכנין כאמור במקום ה-5 עם רגל וחצי בפליאוף העליון, מגיעה למשחק אחרי 1-0 על חדרה, ובסה"כ סכנין עם רצף נעה של שישה משחקים ללא הפסד ליגה, ומנגד פתח תקווה עם שני ניצחונות ליגה רצופים, ובסה"כ שלושה משחקי ליגה ללא הפסד, כאשר במחזור האחרון גברה 4-3 על אשדוד. הימור – משחק מאוד קשה להימור, ולכן אהמר על תיקו שמבטיח לסכנין את הפליאוף העליון, ומצד שני נותן עוד נקודה חשובה לפתח תקווה שככל הנראה יספיק לה בשביל להישאר מחזור נוסף מעל הקו האדום.

19:00 הפועל חדרה – מכבי תל אביב : כמו שהזכרתי בהקדמה חדרה חייבת לנצח בשביל להגיע לפליאוף העליון והיא מגיעה במומנטום שלילי מאוד עם הפסד שלישי ברציפות בכל המסגרות, והאחרון 1-0 לסכנין, כאשר מנגד מכבי תל אביב בכושר נהדר והיא כבר בפער של 6 נקודות בלבד ממכבי חיפה, והיא מגיעה אחרי ניצחון 3-1 על ביתר שהיה ניצחונה השישי ברציפות בליגה. הימור – מכבי תל אביב עם ניצחון נוסף, וחדרה תסתפק בפליאוף התחתון.

19:00 הפועל תל אביב – מכבי נתניה : הפועל תל אביב תלויה בעצמה בלבד בהגעה לפליאוף העליון וניצחון בבית מבטיח לה את הפליאוף, אך כל תוצאה אחרת והיא תלויה ביריבתה העירונית שתעשה את העבודה עבורה, אך כמו שהימרתי במשחק הקודם, מכבי תעשה את העבודה כך שהמשחק הזה הופך למשחק על מיקום בלבד(בתנאי שההימור שלי מצליח), כאשר נתניה הרביעית תשחק מול הפועל השישית, כאשר הפער ביניהן הוא 2 נקודות, ומכבי נתניה מגיעה למשחק במומנטום טוב מאוד עם ניצחון 3-1 על קריית שמונה, והיא כבר סופרת 13 משחקי ליגה רצופים = סיבוב שלם, ללא הפסד, כאשר בחמשת המחזורים האחרונים היא ניצחה ארבעה, ואילו הפועל תל אביב עד המחזור האחרון ספרה חמישה משחקי ליגה רצופים ללא ניצחון, אך סוף סוף במחזור האחרון זה קרה והיא חזרה לנצח עם 1-0 חשוב בחוץ על הפועל ירושלים. הימור – אני חושב שהמשחק הזה יסתיים בתיקו.

שחמט – גראנד פרי בלגראד, מי יעלה למועמדים? והשלכות המלחמה באוקראינה/שחר אלוני

אתמול הסתיים שלב חצי הגמר

אנדרייקין, ניצח את גירי בשובר שוויון ועלה לגמר

ראפורט כאמור, עלה לגמר יום קודם

היום יחל הגמר בין ראפורט לאנדרייקין כאשר הזכיה פה מאד משמעותית להמשך הסיכויים לכרטיס למועמדים.

לגבי השפעות המלחמה:
שחקנים אוקראינים לא יוכלו ריאלית להשתתף באליפות אירופה המתחילה בעוד שבועיים.
פיד"ה הודיעה שתקיים עבורם טורניר נפרד מאוחר יותר, על מנת שלא יפספסו את הסיכוי להשיג כרטיסים לטורניר גביע העולם.

רב האמן הרוסי קריאקין ושחקן נוסף הוזמנו לבירור בפיד"ה בעקבות תמיכתם הנלהבת במלחמה.
קריאקין עלול להפסיד את מקומו במועמדים (החלטה תתקבל תוך כשבועיים).

היום ישוחק הגמר בבלגרד

אופניים / דוד "פאקו" סעדה

מירוץ פאריס-ניס – קטע 7

קטע 6 של אתמול היה קטע מרובה טיפוסים, שהתאים לקבוצת בריחה. קבוצת בריחה אכן הייתה, אך היא נתפסה ע"י הדבוקה לקראת הטיפוס הלפני אחרון. בטיפוס הקטן והלא מדורג שלפני הסיום, ראינו בריחה קדימה מתוך הדבוקה של הצרפתי מתיו ברגודו. הדבוקה לא התרגשה במיוחד, מה שדירבן את הצרפתי לברוח קדימה. לקראת הסיום, הדבוקה כבר הגבירה את הקצב במישור, וכמעט הדביקה את הבורח, אך הנ"ל הצליח להחזיק מעמד, ולחצות את הקו לפני שייתפס. לברגודו בן ה-23 מקבוצת טוטאל הצרפתית זהו ניצחון ראשון אי פעם בקריירה המקצוענית. הקטע לא השפיע על תמונת ה-GC, ופרימוז רוגליץ' עדיין מוביל במירוץ לפני סיימון ייטס (49+), לאטור (41+), מרטינז (56+), ולאסוב (59+), ביסגר (1:13+), אדם ייטס (1:11+), קראו (1:26+), הייג (1:35+), קינטאנה (1:45+) ויון איזאגיר (2:01+).
קטע 7 של המירוץ הוא קטע המלך שלו, הצפוי להכריע את זהות המנצח הכללי. זהו קטע קצר יחסית, המסתיים בטיפוס האלפי הארוך של הקול דה טוריני – טיפוס של 15 ק"מ בשיפוע של 7 אחוזים. כמו שהמירוץ נראה עד כה, מלבד התקלה הקטנה בקטע 5, קבוצת יומבו ויסמה של פרימוז רוגליץ' שולטת במירוץ ללא מיצרים, כשלרוגליץ' עצמו יש טווח ביטחון מספיק טוב על היריבים שמאחוריו, גם אם לא יחצה ראשון את הקו. זאת בדיוק הסיבה שחברים כמו האחים ייטס, ולאסוב, לאטור, מרטינז ואחרים ינסו לתקוף את הסלובני בשצף קצף היום. הולך להיות מעניין מאד. שידור ביורוספורט 1 ב-14:30.

מירוץ טירנו-אדריאטיקו – קטע 6

קטע 5 של המירוץ, שכלל מספר טיפוסים קצרים ותלולים לקראת סופו, הביא לנו דרמה מסוג לא צפוי במיוחד. קבוצת בריחה גדולה למדי רכבה מלפנים, אך הדבוקה דאגה לא לשחרר עבורה יותר מדי חבל. בעליות המסיימות של הקטע, ראינו את הצרפתי וורן בארגי בורח לחבריו לבריחה, וממשיך לבריחת סולו קדימה. פחות או יותר באותו הזמן, רמקו אוונפול החליט לתקוף מתוך חבורת ה-GC, ואליו הצטרפו טאדיי פוגאצ'אר ויונאס וינגגארד. השלישייה החזקה לחצה על הגז, והייתה בדרך הבטוחה לתפוס את הבורחים מלפנים. אלא שממש לפני הטיפוס האחרון, השלושה החמיצו פנייה שלא סומנה היטב ע"י המארגנים, מה שהוציא את העוקץ מהבריחה שלהם. השלושה נספגו בחזרה בדבוקה, בעוד שבארגי המשיך קדימה וחצה ראשון את הקו, כשסנדרו מוריס וסימונה ולאסקו מהבריחה משלימים את הפודיום. המטפס הצרפתי זכור ממספר נצחונות בטור ובוואלטה, ובפרט מזה המרשים בטיפוס לאיזואר לפני חמש שנים, אם כי מאז הקריירה שלו חוותה סוג של דעיכה. אשר ל-GC, כאן כאמור לא ראינו שינויים משמעותיים, וטאדיי פוגאצ'אר עדיין מוביל במירוץ לפני אוונפול (9+), ארנסמן (43+), וינגגארד (45+), לופז ופורט (1:00+), גגן הארט (1:02+), הינדלי (1:06+), מאס (1:11+), וקלדרמן (1:14+).
קטע 6 הוא, בדיוק כמו במירוץ המקביל, קטע המלך שלו. כאן יש לנו סיום אכזרי במיוחד, הכולל את הטיפוס הקשה להר קרפנייה, 6 ק"מ בשיפוע של 10 אחוזים – פעמיים. כל מי שראה את המירוצים מתחילת העונה, ולמעשה בשנתיים האחרונות, כבר יכול לצפות שהתוצאה של הקטע היא בלתי נמנעת, קרי ניצחון משכנע של טאדיי פוגאצ'אר. זה לא אמור להפוך את הקטע לפחות מעניין לצפייה – ההיפך הוא הנכון. שידור ביורוספורט 1 ב-16:00.

סנוקר / דוד "פאקו" סעדה

טורניר המאסטרס הטורקי – חצי הגמר

15:30: דינג ז'ונווי-מתיו סלט
21:00: ג'אד טראמפ-שון מרפי (שידור ביורספורט 1)

טורניר המאסטרס הטורקי הוא טורניר דירוג חדש, המתקיים באנטליה (פעם ראשונה שבה טורניר דירוג מתקיים על אדמת טורקיה). למרות שכמה משחקני הצמרת של הענף החליטו לדלג על הטורניר, עדיין ראינו כאן כמה וכמה מהם.
אנו מצטרפים לטורניר בשלב חצי הגמר (בפורמט הטוב מ-11). הסשן המוקדם יביא לנו מפגש מפתיע יחסית בין דינג ז'ונווי למתיו סלט. דינג, למרות היותו שם מוכר בענף, היה מצוי בכושר מזעזע בשנתיים האחרונות, מה שבתקווה הסתיים לפי היכולת שלו בטורניר זה. היריב הבריטי מצוי בשולי הצמרת זמן רב, אך הוא מדי פעם מצליח לחבר רצף משחקים המביא אותו לשלבים גבוהים יחסית בטורנירים. משחק הערב מזמן לנו כבר מפגש בפרופיל גבוה הרבה יותר בין ג'אד טראמפ לשון מרפי. השניים הם אלופי עולם האוחזים בסגנון התקפי, מה שצפוי להביא לנו משחק מהנה למדי.

לפוסט הזה יש 13 תגובות

  1. מרתון נגויה (יפן) לנשים בלבד יתקיים לפנות בוקר (בשעה שתיים, תשע בבוקר שעון מקומי) בהשתתפותה, בין היתר, של לונה סלפטר (שיא אישי של 2:17:45). המנצחת במירוץ תקבל סכום נאה למדי של 250 אלף דולר. אחת מיריבותיה של אלופת אירופה ב-10,000 תהיה רות צ'פנגטיש הקנייתית, אלופת העולם במרתון, שמחזיקה בשיא אישי של 2:17:08. נוסף אליהן, ירוצו מספר אתלטיות יפניות מעולות.

    קישור לשידור ישיר החל מהשעה 2 לפנות בוקר:
    https://mf-aichi.jp/?fbclid=IwAR12xcGKogjucoSKPFrWwSPCF3-VAPF44UyImH7kXrGFWBctn2qPyv6R1wI

כתיבת תגובה

סגירת תפריט