שאלה לכל קונטנדרית: מזרח / דור בן דוד

שלום חברים, כיף לכתוב לכם שוב. אחרי יותר מ60 משחקי עונה סדירה הפלייאוף כבר ממש מעבר לפינה ולטוענות לכתר יש שאלות גדולות לענות עליהן לפני שהמאני טיים מתחיל. בכתבה הזו נתמקד בכל הקבוצות שיש להן סיכוי (קטן או גדול) לעשות ריצת פלייאוף מרשימה ואולי אפילו ללכת עד הסוף ולזכות בגביע הנכסף (ספוילר: לא הלייקרס). בסופו של דבר, אני אנסה לענות על השאלה הכי גדולה שמרחפת סביב כל קבוצה כזו וגם לנסות למצוא לה פיתרון, אז שנתחיל?

הכתבה הזו תעסוק במזרח, הקונפרנס לשם שינוי החזק בליגה שלדעתי סיכוי יותר מסביר שתצא ממנו האלופה, הכתבה על המערב עלתה לפני כמה ימים.

1. מיאמי היט (44-22, מקום 1)

השאלה הגדולה: יצליחו להגיע בריאים לפלייאוף?

מיאמי הגיעה לעונה אחרי שהודחה בבושת פנים ע"י האלופה לעתיד מילווקי בסוויפ מהדהד בסיבוב הראשון. פאט ריילי לא בזבז זמן בקיץ והחתים את קייל לאורי שהיה אחד השמות החמים בפרי אייג'נסי בסיין אנד טרייד ששלח את דראגיץ' ואצ'יווה לקנדה וגם את פי ג'יי טאקר שבדיוק לקח אליפות עם הבאקס והיה סופר משמעותי בתור שחקן חמישייה.

ההחתמות האלו יצרו רביעייה הגנתית מטורפת של לאורי, באטלר, טאקר ובאם, את כח האש ההתקפי מספק טיילר הירו שנותן עונה מדהימה וקולע 21 נק' למשחק מהספסל והוא כמעט בוודאות יזכה בתואר השחקן השישי של העונה.

מיאמי יושבת בראשות המזרח לאחר 65 משחקים עם פער של 3 משחקים על פילדלפיה השנייה והיא מציגה הגנה חונקת (מקום 6 בליגה) שעושה חיים קשים לכל קבוצה ולכל שחקן כשגם ההתקפה נראית נהדר וגם היא במקום השישי בליגה ואם זה לא מספיק אז ההיט גם מובילים את הליגה באחוזים לשלוש, אז מה יכול להשתבש?

הרביעייה המובילה של באטלר-באם-לאורי-הירו שיחקה רק 16 משחקים ביחד העונה ומחזיקה בנט רייטינג רע של 1.1-. באטלר החמיץ 20 משחקים העונה, באם החמיץ 25, לאורי החמיץ 17 וזה נראה פשוט שהם לא מצליחים להיות על המגרש ביחד באותו זמן. כמו שאנחנו יודעים, לבנות כימיה בעונה הסדירה זה מאוד חשוב לפני הפלייאוף ומנוחה בעונה הסדירה ממש לא מבטיחה הימנעות מפציעות בפלייאוף ואולי אפילו מגדילה את הסיכוי להן בגלל העלייה באינטנסיביות (תשאלו את הקליפרס).

במקרה שאחד מהארבעה לא יהיו זמינים בפלייאוף אני לא יודע אם הספסל של ההיט יספיק, אז נכון שחקנים כמו גייב וינסנט, מקס סטרוס, קיילב מרטין, עומר יורטסבן ועוד הרימו את הרמה בהיעדר הכוכבים ונתנו כמה ניצחונות הירואיים אבל קשה לי להאמין שהשחקנים האלה יצליחו לשחק בכזאת רמה בפלייאוף שיהיה הראשון בקריירה של רובם המוחלט של שחקני הספסל של ההיט, אז איך מיאמי תצליח להתמודד עם זה?

הפתרון: קואץ' ספו.

אריק ספולסטרה הוכיח העונה שהוא אחד המאמנים הטובים בליגה, לא משנה מה היה חומר השחקנים שלו הוא תמיד מצא עם מי לצאת לקרב והשיג נצחונות גדולים כשג'ימי ובאם היו לבושים בבגדי רחוב בחלק גדול מהעונה. אני חושב שבמקרה של פציעה של אחד מהרביעייה הוא בהחלט יכול להוציא איזה אס מהשרוול שישב בול. אז האם גייב וינסנט יכול לעשות רג'י ג'קסון? לא יודע, אבל לא הייתי מהמר נגד ספו.

2. פילדלפיה 76 (40-24, מקום שני)

השאלה הגדולה: האם אפשר לסמוך על דוק וטוביאס בפלייאוף?

פילדלפיה הגיעה לעונה בכאוס אחד גדול. הסיקסרס הגיעו לפלייאוף עם המאזן הטוב במזרח כשג'ואל אמביד ובן סימונס מסיימים כסגנים לאם וי פי ושחקן ההגנה של השנה בהתאמה ועשו רעשים של אליפות, אבל הודחו בבושת פנים בחצי גמר המזרח נגד ההוקס. אם זה לא הספיק, אז סימונס, שקיבל חצי ביקורת רעילים אחרי התצוגת האנמית שלו באותה סדרה כולל מדוק ריברס ואמביד, הודיע שהוא לא מעוניין לחזור לקבוצה ומבחינתו הוא מוכן לשבת בצד עד שיועבר ולא משנה כמה זה יעלה לו.

בהתחשב בכל זה, היה הגיוני לחשוב שהסיקסרס יהפכו לתלויים לחלוטין באמביד שכנראה ייפצע כמה פעמים במהלך העונה והם לא באמת יוכלו לעשות רעש אמיתי במזרח, אבל ג'ואל אמביד הגיע רעב העונה להוכיח לעולם כמה טוב הוא באמת והוא סחב את פילי על הגב שלו כל הדרך למאזן השני בטיבו במזרח כשהוא הופך לדעת רבים למועמד המוביל לאם וי פי, אחרי שסיים שני במירוץ בעונה שעברה. עדיין, בהרבה מקרים זה היה נראה שאין לו מספיק עזרה והסיקסרס לא באמת קונטנדרים עד שלא יפתרו את סיטואציית בן סימונס, ואז הגיע הטרייד דדליין.

העשירי בפברואר השנה עשוי להפוך לתאריך מפתח בהיסטוריית הסיקסרס, בבוקר הטרייד דדליין ווג' דיווח שהארדן רוצה החוצה מברוקלין וכהרף עין פורסם הטרייד הגדול – הארדן ומילסאפ עשו את דרכם לפילי תמורת סימונס, סת' קרי, דראמונד ושתי בחירות סיבוב ראשון. מכאן, הסטטוס של הסיקסרס השתנה מקבוצת פלייאוף לקונטנדרית אמיתית.

הארדן הוא הכוכב השני שאמביד היה צריך וירח הדבש שלהם נראה נהדר בינתיים כשהם עדיין בלתי מנוצחים ב-4 המשחקים הראשונים של הזקן בעיר אחוות האחים. הוא גם הפך את טייריס מקסי, שחווה עונת פריצה נהדרת, לאפילו יותר קטלני כשוטינג גארד לצדו ושותפו בבק קורט, ויחד עם נשק הגנתי קטלני כמו מאטיס תייבול, אופציה שלישית/רביעית מעולה כמו טוביאס האריס, וטרנים כמו מילסאפ ודני גרין שנותנים ניסיון וקלעים טובים כמו ג'ורג' ניאנג ופורקן קורקמז (ששכח איך קולעים השנה, אבל זה שם איפשהו) פילי בהחלט נראית כמו קונטנדרית רצינית ואחת הפייבוריטיות ללכת עד הסוף לראשונה מאז 1983, אז איפה הבעיה?

בפילי נמצאים שני אנשים שרקורד הפלייאוף שלהם נמצא בעוכריהם, טוביאס האריס הושמץ כבר מפה ועד תאילנד מאז שקיבל את חוזה המקס שלו וההופעה שלו בבועה הייתה מביכה אם כי בשנה שעברה הוא כן הרים את עצמו מהבחינה הזו אבל העונה הוא קולע רק ב34% מהשלוש, 47% שדה ו52% אפקטיבי והשילוב שלו עם הארדן נראה לא אידיאלי בכלל.

ב-5 המשחקים האחרונים האריס קולע 13 נק' למשחק ב39% מהשדה ו30% לשלוש בלבד. הארדן זה שחקן מאוד דומיננטי עם הכדור, ואם עד עכשיו טוביאס קיבל את השאריות של אמביד נראה שאפילו מקסי עקף אותו בהיררכיה והוא הפך לאיזה סטרץ' 4 לא מוצלח. טוביאס זה שחקן מאוד סטריקי שאוהב לייצר לעצמו מהכדרור ואני לא חושב שתהיה לו כל כך את האופציה לעשות את זה עכשיו כשהזקן בתמונה.

האיש השני הוא דוק ריברס. מאז אותה אליפות אי שם ב-2008 עם בוסטון, דוק ריברס חתום על מפלות פלייאוף מהגדולות בהיסטוריה בכל מקום בו דרך, בין אם זה בקליפרס כשאיבדו יתרון 3- 1 ליוסטון בימי כריס פול, בבועה עם קוואי ופול ג'ורג' כשאיבדו יתרון 3- 1 לנאגטס, וכמובן בשנה שעברה נגד אטלנטה שהפסיד עם קבוצה טובה משמעותית. הוא ידוע כמאמן שמתקשה בהתאמות בפלייאוף ובמיוחד בביצוע בסופי משחקים ואם לסיקסרס יש שאיפות אליפות יש מצב גדול שהוא לא האיש הנכון למשימה.

הפתרון: אמבירד.

דוק ריברס אמנם לא מאמן הפלייאוף הכי מוצלח אבל כן יש לו אליפות ברזומה, עם מספיק כישרון גם איתו אפשר לקחת אליפות ופילי הזו מוכשרת ברמה מטורפת עם שני שחקני טופ 10 בליגה שמסוגלים לפרק הגנות על בסיס יומי אז אני כן מאמין שגם עם מאמן פחות טוב אפשר לקחת אליפות כמו מילווקי עם באד בשנה שעברה.

אם טוביאס יתרגל לרול שלו ויהיה מוכן לקחת פחות זריקות בשביל יותר הצלחה (ולהפוך על הדרך לסטרץ' 4 היקר בהיסטוריה) לסיקסרס יש פה מתכון לתת את הריצה המיוחלת ולאמביד לעשות את מה שאייברסון לא הצליח, אני מאמין בהם.

3. מילווקי באקס (40-25, מקום שלישי)

השאלה הגדולה: איך מסתדרים בלי ספסל?

מילווקי ויאניס אנטטוקומפו הגיעו לעונה הזו בעננים, הבאקס הצליחו לזכות בתואר הראשון שלהם מזה 50 שנה והיווני סיים כפיינלס אם וי פי עם תצוגות הירואיות נגד פיניקס כולל 50 נק' במשחק האליפות שחקקו את שמו בהיסטוריית הכדורסל לנצח. אבל, מילווקי איבדה את פי ג'יי טאקר למיאמי בקיץ, ברוק לופז נפצע במשחק הראשון של העונה ועדיין לא חזר וככה הבאקס נכנסו לעונה ללא שני שחקני חמישייה מעונת האליפות.

הבאקס כן עשו מהלך טוב עם ההחתמה של גרייסון אלן שמוסיף מימד של קליעה סביב יאניס ובובי פורטיס נכנס נהדר לתפקיד של ברוק לופז העונה אבל הבאקס איבדו המון עומק שהיה להם בשנה שעברה ואם זה לא מספיק אז פאט קונאטון שבר את היד ועדיין לא ברור אם יחזור לשחק העונה.

מילווקי כן עשתה מהלך טוב בדדליין כשהביאה את סרג' איבקה הוותיק מהקליפרס תמורת דיוינצ'נזו והגוויות של סמי אוג'ליי ורודני הוד, אבל זה גם מהלך שמעלה סימני שאלה בקשר להאם ברוק לופז בכלל הולך לחזור העונה. כרגע המצב של האלופה הוא שפערי האיכות עצומים בין החמישייה לספסל, אין אף אחד שבאמת יעלה מהספסל ופתאום יקלע בספרות כפולות בפלייאוף וזו בעיה רצינית.

הפתרון: למצוא את היהלום החבוי.

למילווקי כמובן יש את הפיינלס אם וי פי ושחקנים כמו מידלטון, הולידיי ואפילו פורטיס שהיו מאוד קריטיים לה בשנה שעברה אבל בשנה שעברה היה לה את פורטיס וקונאטון שיעלו מהספסל והשנה זה די שומם. הם כן יכולים לנסות לקראת סוף העונה לפתח את הפוטנציאל של ג'ורדן נוורה שלדעתי הוא סקורר מעולה אם כי חור עצום בהגנה אבל הוא יכול להיות השחקן שבא ומתפוצץ פתאום מהספסל בפלייאוף.

מה גם, ייתכן שקונאטון יחזור עד אז ויספק ריווח ברמה גבוהה ואולי גם נראה את החזרה המיוחלת של ברוק לופז שתחזיר את פורטיס לתפקיד הסיקס מן אותו הוא מבצע מצויין, מה שבטוח אף פעם אל תזלזלו בלב של אלופים.

4. שיקגו בולס (39-26, מקום רביעי)

השאלה הגדולה: האם הם הונאה?

שיקגו הגיעה לעונה אחרי כישלון בעונה שעברה, הבולס עשו מהלך גדול בדדליין והביאו את ניקולה ווצ'ביץ' תמורת וונדל קרטר, אוטו פורטר, בחירת סיבוב ראשון שהפכה לפרנץ ואגנר ובחירת סיבוב ראשון נוספת והבולס עדיין לא הצליחו להגיע לעשירייה הראשונה ונשארו מחוץ למקומות הפלייאין, אבל בקיץ הם באמת הלכו לעבוד. 
לשיקגו היה את הפרי אייג'נסי הכי מוצלח בליגה כנראה, הם החתימו שחקני חמישייה חשובים כמו אלכס קארוסו ולונזו בול, השיגו גניבה מטורפת עם איו דוסומו בבחירה ה38 בדראפט וכמובן החתימו את השם הכי גדול בפרי אייג'נסי של 2021 – דמאר דרוזן.

המהלך התקבל ברגשות מעורבים והיו שטענו שהוא לא יצליח להתקיים עם ווץ' ולאבין, שההגנה תהיה רעה והם ידרכו אחד על השני אבל למרות שההגנה כן רעה (מקום 20) דרוזן בן רגע הפך לגרסת טורונטו שלו כשהוא משחק את הכדורסל אולי הכי טוב בקריירה שלו, הוא קולע 28 נק' למשחק (22 בעונה שעברה) והבולס היו בראשות המזרח בחלק גדול של העונה בעיקר בזכותו כשהם הופכים לאחת ההפתעות הנעימות של העונה. דרוזן חזר למשחק האולסטאר מהדלת הראשית כשזכה לפתוח בחמישיית המזרח וכנראה שגם נראה אותו בחמישיית אול נב"א ואפילו בטופ 5 במירוץ האם וי פי, אז למה שזה לא יעבוד בפלייאוף?

קודם כל הרקורד של קבוצות דמאר דרוזן בפלייאוף לא מבשר טובות. טורונטו שלו נכשלה שנה אחרי שנה במזרח והוא זרק באחוזים מזעזעים לאורך כל הפלייאופים שלו בקריירה עם ממוצע נק' נמוך בהרבה, אבל הוא רחוק מלהיות הבעיה האמיתית של הבולס העונה כי הם נמצאים בצמרת נטו בגלל העובדה שהם יודעים לסגור משחקים נגד קבוצות גרועות.

נגד 7 הקבוצות הטובות בליגה (פיניקס, ממפיס, גולדן סטייט, מיאמי, פילדלפיה, מילווקי, יוטה) הבולס עומדים על מאזן מזעזע של 1- 13 ובולט בעיקר החוסר שלהם לעצור את שחקני העלית במזרח כמו יאניס, דוראנט ואמביד, ההגנה שלהם כאמור רעה ובפלייאוף זה פשוט לא הולך לעבוד נגד שחקנים כאלה. 
הפתרון: להנמיך ציפיות.

אוהדי שיקגו צריכים להיות שמחים שהם חזרה בקדמת הבמה לאחר כל בלאגן שהיה עם גרפאקס וג'ים בוילן, יש להם צוות ניהולי ואימון מעולה והפרנצ'ייז באמת הולך בכיוון הנכון בדרך חזרה לפלייאוף ראשון מזה 5 שנים. אבל, אם הם יתחילו לקפוץ מעל הפופיק שלהם ולחשוב שיש כאן קבוצה שהולכת לאליפות או משהו בסגנון, אז אני מצטער להיות זה שמבשר את זה אבל לא נראה לי שזה הולך לקרות. תיהנו מהדרך שעשיתם העונה ובהמשך תראו איך אתם בונים קבוצה שבאמת תאיים על הגדולות.

5. בוסטון סלטיקס (39-27, מקום חמישי)

השאלה הגדולה: האם אפשר לסמוך על היציבות של הצמד?

הסלטיקס הגיעו אחרי עונה כושלת בעונה שעברה, לאחר שהגיעו לגמר המזרח ב3 מ4 העונות שלפני כן הם סבלו מעונה מלאת קורונה ופציעות והודחו בסיבוב הראשון ע"י ברוקלין כמעט ללא קרב, בקיץ הם עשו מתיחת פנים רצינית כשאת דני איינג' שועל הקרבות הוותיק החליף מי שהיה אז המאמן בראד סטיבנס בתור הג'נרל מנג'ר של הקבוצה והוא מינה במקומו את אימה יודוקה שהיה עוזר מאמן מוערך בברוקלין אם כי היו תהיות אם לא מוגזם לתת קבוצה כמו בוסטון למאמן רוקי.

סטיבנס גם נפטר מהחוזה העצום של קמבה ווקר שנפצע בסיטונאות בעונה שעברה והשתמש בו כדי להחזיר את אל הורפורד לקדנציה שנייה בירוק, בפרי אייג'נסי הוא גם החתים את דניס שרודר במה שהיה נראה כמו גניבה רצינית באותו קיץ (6 מיליון לשנה אחת) וככה הסלטיקס יצאו לעונת 2021-22 וזה נראה רע, מאוד.

בוסטון הייתה לא יציבה ברמות למשך רוב העונה, הם שיחקו כדורסל גרוע מאוד שמסתמך בעיקר על בידודים של בראון וטייטום מה שגרם לקרעים פנימיים ואפילו הוביל לזה שמרכוס סמארט אומר בריאיון שטייטום ובראון לא מוסרים, בתחילת ינואר הם עמדו על מאזן 18-21 שלילי ששם אותם עמוק במאבק הפלייאין בלי שום תקווה באופק, אבל אז משהו השתנה.

יודוקה פתאום הבין שההתקפה אולי לא מספיק טובה (מקום 13 בליגה) אבל להרכב של סמארט, בראון, טייטום, הורפורד ורוברט וויליאמס יש פוטנציאל הגנתי פסיכי ולאט לאט הם בנו את קבוצת ההגנה הטובה בליגה מאז הכריסמס וכנראה הטובה בליגה ביחד עם מיאמי מבחינת חומר שחקנים (רק שאצלם אין את דאנקן רובינסון) וזה גרם לכך שהם ניצחו 16 מ19 המשחקים האחרונים שלהם וטיפסו כל הדרך למקום החמישי במזרח כשהם יושבים חצי משחק בלבד מביתיות בפלייאוף ופתאום עונה אבודה הפכה לעונה מעניינת מאוד.

אולם, לסלטיקס עדיין יש את הבעיות שלהם בהתקפה ובפלייאוף כל הקבוצות הולכות להיות נעולות בצד ההגנתי של המגרש וסימן השאלה הגדול הוא שני הכוכבים, טייטום (44% שדה, 33% ל3) ובראון (46%, 35%) נמצאים בעונות קליעה חלשות מאוד ובפלייאוף כשהמשחק מאט אתה צריך את הכוכבים שלך בכושר שיא, אז איך מפצים על זה?

הפתרון: ההגנה הטובה בליגה.

בוסטון הוכיחה שהיא יכולה להעמיד הרכב הגנתי מטורף שיכול להתחלף בצורה מדהימה ולבסיס של סמארט, בראון, טייטום, הורפורד וטיימלורד שכולם שומרים נפלאים התווסף גם אחד משומרי הפרימטר הטובים בליגה, דריק ווייט, בטרייד דדליין, אנחנו יודעים שהגנה היא זו שבסופו של דבר מנצחת סדרות פלייאוף ואם הכוכבים ירימו את הרמה לסלטיקס יש פוטנציאל לעשות ריצת פלייאוף עמוקה, יעשו את המוות לכל קבוצה לדעתי.

6. קליבלנד קבאלירס (37-27, מקום שישי)

השאלה הגדולה: יכולים להתמודד עם אריות המזרח?

קליבלנד הגיעה לעונה בלי שום ציפיות, הקאבס סיימו את העונה שעברה במקום ה13 במזרח והיו נראים כמו קבוצה צעירה שצריכה עוד זמן להתפתח, הם כן עשו מהלך נהדר בשנה שעברה כשהתגנבו לטרייד של ג'יימס הארדן לברוקלין וגנבה מתחת לאף של כולן את ג'ארט אלן ובבחירה השלישית בדראפט הם בחרו את אוון מובלי, ביגמן ורסטילי מUSC שנראה עדיין די גולמי ומרחק כמה זמן מלהפוך לדבר האמיתי, אבל אז העונה התחילה והשאירה את כולם בפה פעור.

קליבלנד היא ההפתעה הנעימה של העונה, הקאבס הפכו לאחת הקבוצות הצעירות הכיפיות והטובות בליגה בעיקר בזכות דריוס גרלנד הנפלא שעשה קפיצת מדרגה פסיכית והפך מפוטנציאל גולמי לאחד הרכזים הטובים בליגה, הוא מעמיד 21 נק', ו8 אס' ב48% מהשדה ו38% מחוץ לקשת ואם זה לא מספיק אז הוא נבחר למשחק האולסטאר לראשונה בקריירה שלו, הקאבס היו במקום הרביעי במזרח ביציאה לפגרה ואפילו במקום השני בשלב מסויים של העונה.

גרלנד כמובן לא היה לבד באותו משחק אולסטאר כשאליו הצטרף ג'ארט אלן שביסס את מעמדו כאחד הרים פרוטקטורס הטובים בליגה והוא ההוגן ההגנתי של ההגנה הרביעית בטיבה באן בי איי ולדעתי אפילו יכול לזכות בתואר שחקן ההגנה של השנה, מובלי הפך בן רגע מפוטנציאל מעניין לשחקן הגנה ורסטילי ומדהים שמסוגל לזוז כמו גארד בגובה של סנטר וגם התקפית הוא מראה משחק מאוד מלוטש ובוגר בגיל 20 בלבד.

מסביבם יש את לאורי מרקנן שהגיע משיקגו בקיץ והוסיף ריווח ברמה גבוהה, אייזק אוקורו שנבחר בבחירה החמישית בדראפט הקודם הוא שומר פרימטר נהדר, קווין לאב המציא את עצמו מחדש כשחקן שישי והוא רושם 14 נק' ו7 ריב' למשחק ב39% ל3 ואם זה לא מספיק אז קובי אלטמן עשה שני מהלכים גדולים בשוק הטריידים כשהוא מנחית את ראז'ון רונדו הוותיק מהלייקרס כרכז המחליף ע"ח רוביו שנפצע והמהלך הגדול יותר היה הטרייד שהביא את כאריס לברט לקאבס והוסיף עוד עומק שהיה חסר עם הפציעות המצערות של רוביו וסקסטון.

על כל זה מנצח ג'יי בי ביקרסטאף שתפס את כל הליגה לא מוכנה עם הרכב 3 גבוהים מהפכני עם מרקנן, מובלי ואלן שלא חשבנו שיכול לעבוד בליגה של היום אבל הוא הוכיח שכולנו טועים וכאמור זו הקבוצה הרביעית בטיבה בליגה בצד ההגנתי מה שהפך את המאמן בן ה42 לאחד המועמדים המובילים לתואר מאמן השנה וקשה להגיד שלא מגיע לו, אז למה בכל זאת זה כנראה לא יספיק בפלייאוף?

המזרח השנה מאוד חזק, רוב אוהדי הליגה סבורים שהאלופה תגיע מהקונפרנס הזה ועם קבוצות כמו הנטס, הבאקס, הסיקסרס, ההיט וכו' קשה לראות את קליבלנד שמורכבת בעיקר משחקנים צעירים שלראשונה שואפים אוויר פסגות כמו גרלנד ומובלי ואפילו לאלן אין כל כך ניסיון במעמדים האלו כשחקן מוביל למרות כמה שנות פלייאוף כשחקן רוטציה בנטס, קווין לאב אולי יעזור במחלקה הזו קצת אבל בשורה התחתונה אני לא בטוח בסיכויים של הקאבס לעבור סיבוב.

הפתרון: להיות סבלניים.

ספוילר: קליבלנד לא תהיה אלופה השנה, הם קבוצה צעירה מבטיחה וכיפית והפוטנציאל שלהם בשמיים אבל אני מקווה שהאוהדים לא יקפצו יותר מדי מעל הפופיק בקשר לתקרה שלהם השנה, סיבוב ראשון והביתה כנראה.

7. ברוקלין נטס (32-33, מקום תשיעי)

השאלה הגדולה: מה נסגר עם קיירי וסימונס?

ברוקלין הגיעה לעונה בכאוס אחד גדול, אחרי ההדחה המאכזבת בסיבוב השני נגד מילווקי בגלל שדוראנט החליט לא לגזור ציפורניים ברגליים באותו יום והוא היה מרחק נגיעה מלהדיח את האלופה העתידית והפיינלס מו"פ בכוחות עצמו ללא קיירי והארדן שהיו פצועים, התחושה ביציאה לפגרה הייתה שהנטס יחכו לשנה הבאה כי כשהם היו בריאים הם נראו בלתי עצירים ויקחו אליפות בקרוב, אבל אז הגיע מנדט החיסונים.

עיריית ניו יורק הודיעה שכל מי שלא מתחסן לקורונה לא יוכל לעבוד בעיר ללא יוצא מן הכלל וקיירי אירווינג כרגיל החליט להיות היוצא מן הכלל ולסרב להתחסן, כתוצאה מכך הוא לא יכל להשתתף במשחקי בית והנטס הודיעו שהוא מושעה עד להודעה חדשה כי לא יהיה אצלם שחקן שמשחק חלקית, מכת הקורונה בקבוצה גרמה לנטס לשנות את דעתם וקיירי חזר לשחק מוקדם יותר העונה אבל כבר אז זו הייתה ההתחלה של סוף עידן ג'יימס הארדן בברוקלין.

ברוקלין פתחה את העונה נהדר והובילה את המזרח בחלק גדול של העונה אבל אז דוראנט נפצע במשחק נגד ניו אורלינס, הנטס יצאו לרצף הפסדים מביך שגרר אותם למאבקי הפלייאין ושמה התחילו הסדקים בין הארדן לנטס. על פי הדיווחים, הזקן היה מאוד מאוכזב מההתנהלות של קיירי, ראה בו הזוי ואפילו אמר שהוא ייתן לו את הזריקה בעצמו אם צריך.

מהר מאוד היחסים בין הגארדים עלו על שרטון והארדן החליט שהוא לא רוצה לבזבז את השנים האחרונות שלו בהן הוא יכול לשחק ברמה גבוהה ואת הצ'אנס האחרון שלו לזכות באליפות עם כזה הד קייס שלא מעניין אותו כדורסל, אז הוא לקח את הרגליים שלו ובדדליין הועבר לפילדלפיה יחד עם פול מילסאפ תמורת בן סימונס, סת' קרי, דראמונד ושתי בחירות סיבוב ראשון.

ברוקלין פתחה עידן חדש והוסיפה הד קייס חדש לחדר ההלבשה. כרגע קיירי עדיין לא יכול לשחק בבית למרות כל הדיווחים על ביטול המנדט בקרוב וסימונס עדיין לא נמצא בכושר משחק בגלל השביתה שלו מאז תחילת העונה. ברוקלין עמוק בבוץ הפלייאין ונראה שהעונה הזאת הולכת לכיוון רע, אז איך בכל זאת היא יכולה להינצל?

הפתרון: כשרון מנצח הכל.

דברים נראים רע מאוד בברוקלין עכשיו אבל התסריט הבא הוא די ריאלי – המנדט מבוטל, בן סימונס חוזר להיות בן אדם והנטס מתחברים בדיוק לפני הפלייאוף עם שלישייה אימתנית שמשלבת קליעה, פליימייקינג והגנה ברמה הכי גבוהה, אליפות? לא יודע, אבל בכלל לא הייתי פוסל.

אלו היו השאלות שכל קונטנדרית במזרח צריכה לענות עליהן לדעתי, מסכימים? לא מסכימים? תנו לי לדעת בתגובות, אשתדל להתייחס לכולם.

לפוסט הזה יש 31 תגובות

  1. מתחילת השנה אני מאמים שהסלטיקס יכולים ללכת עד הסוף במזרח והיחידות שיכולות להקשות הן ברוקלין, מילווקי ומיאמי.
    בדיוק כמו שכתבת. הצוות של הסלטיקס שנתן תצוגת אימון מזעזעת ומעליבה בתחילת העונה עשה את הסוויץ, לטעמי קצת מאוחר מדיי אבל רואים שלקבוצה יש חמישייה ראשונה מעולה וגם מחליפים טובים כוויט וגרנט וויליאמס. כולם עובדים טוב בהגנה. מקווה שעד הפליאוף גם פריצארד יתפוש קצת יותר ביטחון. כי הסלטיקס מספיק כשרונית לטעמי ואם תשחק יותר קבוצתי וקצת פחות איסו בהחלט יכולה להגיע השנה לגמר האן בי איי.
    אני אופטימי כל עוד הסלטיקס עובדים קשה בהגנה.

    1. די מסכים איתך רזי. לגבי המחליפים – אני גם מקווה שגם נסמית׳ יעשה איזו קפיצה יום אחד (לי הוא נראה די מקרה אבוד אבל ג׳ון נשבע שמדובר בשחקן אז נקווה לטוב).

      ראיתי עכשיו את התגובה שלך לתגובה שלי בפוסט הקודם.
      "אברי, מודה שאני שטותניק ופולט שטויות כשזה נוגע לספורט כי אני רואה בספורט בידור להמונים ולא דבר מאד רציני, מקום להשתטות. מקום להוציא קצת אגרסיות. אין בכך רע כי אודוקה וטייטום, ולברון והארדן וטריי וכו לא יידעו אף פעם מה אמרתי עליהם בעידנא דה ריתחה. "
      צודק.

      לגבי הפוסט עצמו – בדיוק כמו שדור אמר, ואני
      אפילו אחדד את זה יותר – זה הכל מתחיל ונגמר באיזה טייטום יתייצב לפלייאוף. אם הוא מגיע עם המוג׳ו בוסטון עושים גמר מזרח. אם לא, חבל אפילו להתחיל עם זה.

      1. נייסמית אבוד לטעמי.
        שחקן שלא מתאים לאן בי איי.
        עניין של אופי.
        כשקלע עומד לבד לשלשה ומחטיא שתיים כאלה פנויות ברצף, זה מראה לי שאין לו את האופי לעמוד בלחץ.
        לא פעם זה קורה לו והוא לא מביא איזו הגנה יוצאת דופן.
        אני לא רוצה לדבר על טייטום אלא על קבוצה. אף פעם לא ראיתי את בוסטון כבודדים אלא רק מה כולם ביחד נותנים.
        בוסטון סלטיקס זה לא רק גייסון טייטום, יש גם בראון וסמארט ואל הורפורד עם חכמת משחק ואפילו הטיימלורד שלך כמגן שיודע לחסום ולהטביע מאסיסט. כל אחד מאלה והמשלימים וויט, גראנט וויל תייס ופריצארד נותנים תשיעייה שאני מאמין בה ורק מקווה שאודוקה שעשה את הסוויץ, או שהוא פשוט היה עף מהאירגון, יראה לי שטעיתי לגביו. יש לו גורילה על הראש והוא צריך להעיף אותה.

  2. תודה דור,
    במזרח לדעתי זה בעיקר הבאקס, בוסטון, ואולי מיאמי -אם לאחרות יהיו בעיות בפלייאוף.
    הנטס זה המון סימני שאלה, הם צריכים שהרבה דברים יקרו ולא יתפשלו כדי ללכת קדימה

    1. לפסול קבוצה שיש לה שני שחקנים טופ 10 בליגה זה לדעתי מאוד מאוד שגוי
      לוקח את פילי על מיאמי ובוסטון בכל יום

      1. אני לא מאמין במנטאליות של אמביד ובעיקר הארדן, הם ישבקו בסדרה הקובעת בסיבוב 2 או 3.
        גם לא בטוח שהארדן זה טופ 10 בליגה בכושרו הנוכחי, גם בעונה הרגילה

  3. כתבה מעולה נהניתי לקרוא, תודה.
    כאשר סמארט אמר שטייטום ובראון לא מוסרים, הוא לא האשים אותם אלא את שיטת המשחק. אידיוטק׳ה אמר לצמד שהם תחנה אחרונה בהדר. הצעה לפתרון – להתחיל לשחק תרגילים, כאשר יהיו תרגילים ששחקן אחר מסיים, המגינים לא יתנפלו על צילי וגילי בידיעה שהם לוקחים את הזריקה.

    1. מסכים לגמרי לגבי סיפור טייטם בראון
      בהתחלה ככה זה נראה!
      אבל, מאז כריסמס זה השתנה….
      רואים בדרך כלל יותר הנעת כדור, פחות זריקות איסו של בראון טייטום וסמארט.

  4. המזרח משוגע לגמרי השנה. אם ברוקלין מתייצבת בריאה, גם מהמקום השמיני, הם לוקחים את הקופה כשרק לפילי יש משהו לעשות בנידון. בינתיים מיאמי נותנת עונה של קשיחות מטורפת, מלווקי היא עדיין הטים-טו-ביט (ועדיין עם השחקן הכי טוב במזרח), בוסטון און פייר ויש גם את שיקגו. אם לא יהיו פציעות, יהיה פלייאוף אש.

    1. איתך לגבי הנטס קצת פחות לגבי פילי שהיא תלויה יותר במצ׳אפים לדעתי, אבל הבאקס הם עדיין הטים-טו-ביט. לכם חסר פליימייקינג איכותי אבל אולי תפתיעו..

  5. תודה רבה
    לגבי מילווקי,מהמעט שראיתי אותם אז יאניס משחק לרוב עם הספסל,אז נראה לי שאצלם השאלה והפיתרון הם האם השחקנים הפותחים מסוגלים להחזיק מעמד נגד קונטנדריות.
    לא מבין מה ההתלהבות ממיאמי,דנבר פירקו אותם באפס מאמץ,לדעתי שיקאגו מיאמי וגם קצת בוסטון הן בלוף ולא רואה אותן מגיעות רחוק בפלייאוף.
    פילי > מיאמי ובפער

    1. אז לפי טענתך מיאמי טובה מפיניקס כי הם פירקו אותם ללא ג'ימי באטלר.
      מיאמי לאורך כל העונה מראה לכולם כמה היא חזקה ואימתנית. יש משחקים בהם לא הכל עובד ומתפרקים אבל כל העונה מיאמי מראה יציבות ומשחק ברמה הגבוהה ביותר.

      1. למיאמי יש יתרון על כמעט כל קבוצה בעומק מה שעזר לה להתגבר על פציעות, אבל בפלייאוף זה פחות משמעותי. לדעתי צ׳יקו אתם מאוד תלויים ביכולת ההתקפית של לאורי כי הוא ההבדל הגדול מהקבוצה שחטפה סוויפ מהבאקס שנה שעברה

  6. טור נהדר
    הפלייאוף המזרחי יהיה קטלני השנה
    ובסוף
    פילדלפיה תזרח
    ואם
    חס וחסיסה זה לא יקרה
    אז למיאמי בהובלת טאקר הבלתי נגמר
    🏆

  7. הבעיה של האריס היא בדיוק הפוך ממה שאמרת.הוא צריך לזרוק יותר לא פחות.
    להאריס יש בעיה בקבלת החלטות איטית , הוא מקבל לפחות 10 פעמים במשחק שלשה חופשית לגמרי מאמביד או הארדן ובמקום לזרוק בקץ' אנד שוט הוא מחזיק את הכדור מכדרר את עצמו למוות,לא מוסר כי אין לו ראיית משחק והוא חור שחור ולבסוף לוקח זריקה קשה נגד השעון.
    הוא צריך להיות כמו ניאנג שמאז שהארדן הגיע זורק 10 שלשות למשחק .
    בכל מקרה אני לא חושב שזה משהו שהאריס רוצה או מסוגל לעשות ובקיץ הוא יוטרד תמורת PF סטרץ' שמשחק הגנה וזורק שלשות ,מישהו בסגנון בושה מטורונטו

      1. "אם טוביאס יתרגל לרול שלו ויהיה מוכן לקחת פחות זריקות בשביל יותר הצלחה"
        הוא צריך לקחת יותק זריקות ולכדרר פחות

  8. המזרח לא רק חזק, עם פילי והנטס, אלא גם מכיל לא מעט סיפורי feel good, מה שקוראים בלעז. קליבלנד, שיקגו ובמידת מה גם מיאמי (שקצת פחות מפתיעה) הן קבוצות שכיף להיות בעדן.
    הסלטיקס מצאה את עצמה, לדעתי חלק מזה היה פשוט תהליך של ללמוד את המאמן החדש ואת השיטה ההגנתית שלו. בפלייאוף, כשכולן תעלנה את הרמה ההגנתית, הבעיה בהתקפה תתחדד.
    תודה רבה על הטור

    1. מעניין
      איזה תהליך ראית?
      אני לא ראיתי שום תהליך
      מה ראיתי?
      ראיתי שינוי שיטה, במקום איסו ומשחק סוליסטי אני רואה משחק יותר קבוצתי, אני רואה השקעה גדולה יותר בהגנה.
      זה חביבי שינוי שיטת המשחק וזה בא בזבנג לא בתהליך שלוקח זמן, אלא החלטה ויישום מהיר שלה.
      זה הכל, תודה רבה.

      1. אין דבר כזה שיטת משחק שאתה "שולף" ומיישם במהירות.
        אתה חייב לעבוד על זה באימונים, על תיאום בהגנה ובהתקפה, על הבנת התרגיל, אבל גם צריך שהשחקנים ישתפו פעולה עם התרגילים וימשיכו אותם עד הסוף.

  9. תודה רבה
    אני מזכיר שיש פתגם שאומר שאת הפליאוף מנצחות אלו שהכוכבים שלהם הכי טובים ( או לפחות סופר סטארים )
    נכון בכל כלל יש יוצא מן הכלל למשל דטרויט 2004 אבל הכלל נכון ברוב מוחלט של המקרים
    ולכן קליבלנד כמובן לא תלך עד הסוף
    וצר לי אבל גם במיאמי ושיקגו אין מגה סופרסטאר שכזה ( בשיקגו דרוזן ענק העונה אבל לא יהיה כך בפליאוף במיאמי באטלר מתעלה בפליאוף אבל לא עד כדי כך )
    ולכן נשארנו עם פילי מילווקי ונטס כאשר בבוסטון יש את השחקן הזה אבל הוא עדיין לא הוציא זאת עד הסוף לפועל .
    וספק רב אם זה יקרה בפליאוף 22 גם אם זה יקרה בעתיד .

    בין השלישייה המדוברת ברוקלין צריכה שיותר מדי דברים יקרו העונה ולכן נשארנו עם פילי ומילווקי כמעומדות העיקריות שלי לפחות לקחת את המזרח
    כל עוד הארדן ואמביד בריאים נדמה לי שפילי הופכת לפייבוריטית אבל זה צמוד צמוד .

  10. בס"ד
    תודה רבה. המזרח פתוח השנה.
    טאקר לפי דעתי יחסר מאד לבאדס, בלעדיו הם לא היו עוברים את הנטס בשנה שעברה.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט