יומן קליפרס – פנינו לאן? / הגולש אסף

נכנסנו לרבע האחרון של העונה וזה זמן טוב ליומן קליפרס שני לעונה זו ולבדוק מה השתנה בקבוצה.

מאזן עונתי- נכון לכתיבת שורות היומן הקליפרס עומדים על מאזן חיובי של 34-31 ובמגמת שיפור קלה מאז היומן הקודם ששם אותה חזק במקום ה-8 במערב . היישר לקרבות המאבק על הכניסה לשישייה הראשונה שיבטיח לה כרטיס לפלייאוף ללא משחקי הפליי-אין ואחרי עוד סוויפ עונתי מבססת את מעמדה כקבוצה הבכירה בעיר המלאכים.

בריאות הכוכבים- המצב הבריאותי בקליפרס נרגע מעט בגזרת כלל הסגל כאשר הקבוצה התייצבה אחרי גל פציעות של פתיחת העונה אך מנגד בגזרת שני הכוכבים שלה אין חדש תחת השמש בלשון המעטה. קוואי לאונרד כבר לא ישחק העונה ואליו הצטרף פול ג'ורג' שברבע הראשון של העונה נראה בדרך לעונת קריירה אך נפצע ומה שבתחילה נראה כהיעדרות זמנית של כחודש ע"פ ההערכות בתחילה הולך ומסתמן כפציעה ארוכת טווח . נכון לעדכון האחרון שמצאתי אולי הוא יצליח לשוב לפלייאוף וגם זה מאוד מעומעם ובספק ע"פ הדיווחים השונים.

טרייד דד-ליין- כביכול היה נראה אחרי הפציעה של ג'ורג' ולאור מצב העניינים במערב כי הקליפרס יעבירו את העונה בנחת ,יסיימו בפליי-אין , יקוו לחזרה של הכוכבים ובטח לא יעשו מהלכים משמעותיים בשוק ההעברות באמצע העונה. אז זהו שלא…..

מסתבר שלבאלמר והחברה היו תוכניות קצת יותר פעילות לתקופה הזו והם רחשו בפעילות ותוך ימים  עשו שינויים בצוות המסייע: בלדסאו, ווינסלואו, איבקה , קיאון ג'ונסון ובחירת סיבוב שני 2025 הפכו לרוברט קובינגטון, נורמן פאוול, אוליג'ה ורודני הוד.

איך שלא תהפכו את זה הקליפרס עשו יופי של טרייד דד-ליין, נפטרו מהחוזה המיותר של בלדסאו , מאיבקה הוותיק ואפילו מתוך הצעירים המעניינים שלהם ויתרו על 1 בלבד והפחות משמעותי בעיניי מתוכם. מנגד הם עשו חיזוק משמעותי לעמדות הכנף שלהם עם קובינגטון, פאוול ואפילו מהוד אפשר לחלץ דברים בעיקר בצד ההתקפי. הקבוצה לא מוותרת על העונה הזו וגם מחזקת את הבסיס לעונה הבאה בתקווה שלשם שינוי שני הכוכבים הראשיים בהצגה שלהם יגיעו אליה בריאים.

קצת סטטיסטיקה יבשה כי חייבים:

אז גם כאן אין הרבה לחדש, הקליפרס ממשיכים להיות קבוצת הגנה מהטובות בליגה , מדורגים במקום ה-7 במדד הדיפנסיב רנטינג עם מדד של 108.7 כאשר הם ממשיכים לשמור היטב על קשת השלוש ולהשאיר את היריבות על Efg% נמוך יחסית באזור 50% ששם אותם במקום הרביעי בליגה.

 גם בהתקפה אין חדש כאשר הקליפרס מקבוצות ההתקפה הפחות טובות בליגה , מדורגים

באופנסיב רנטינג במקום ה-26 בליגה עם מדד של 108.5 כאשר נק' האור היא הקליעה מחוץ לקשת שם הקבוצה מדורגת 14 מבחינת כמות השלשות שקולעת ורביעית באחוזים עם כ-37%.

ראוי לציון: האמת שאפשר לבחור פה את רג'י ג'קסון שהפך לאיש של הקבוצה בהעדר צמד הכוכבים,

את מאן שמבסס את מעמדו, קנארד והרטנשטיין בעונת פריצה, זובאץ' שעושה עבודה מדהימה מתחת לטבעות ואפילו את קופי הצעיר.  דווקא בגלל כל הסיבות הללו והעובדה שהקליפרס היא הרבה יותר קבוצה משחקן כזה או אחר בהעדר הכוכבים שלה המצטיין שלי הוא האיש על הקווים טיי לו.

אני מודה ומתוודה שבתחילת דרכו כמו לא מעט אנשים חשבתי שיכולת האימון שלו בעיקר מתמקדת בלהיות מקושר לאנשים הנכונים במקומות הנכונים (היי לברון וריץ' פול..) אבל בשנתיים האחרונות במיוחד הוא מאכיל אותי לפחות כובעים ומראה שיש לו ארגז כלים נאה ומכובד כמאמן בכיר ושהוא בתפקיד בזכות ולא בחסד. לו יצר יח' מגובשת , אגרסיבית , שיש לה עומק והיררכיה מאוד ברורה שמאפשרת לקבוצה להמשיך להיות תחרותית וטובה גם בהעדרם של שני השחקנים שהיו אמורים להיות הכוכבים הראשיים בהצגה.

זמן לכדור הבדולח: לקליפרס נותרו 17 משחקים עד לסיום העונה אך מדובר בלו"ז קשוח למדי שכולל בין השאר שני מפגשים עם יוטה, מפגשים עם פיניקס,גולדן סטייט, מילווקי, דנבר, שיקאגו , פילי

ואפילו אטלנטה וניו אורלינס המשתפרת. אני מניח שהקליפרס ינועו סביב ה-50% נצחונות, בין 8 ל-10 נצחונות נראה לי ריאלי. דנבר שבמקום השישי עם לו"ז דומה אך עם שלושה נצחונות יותר כרגע כך שלטעמי הקליפרס תסיים במקום בו נמצאת כרגע (7-8) ותאלץ לעבור את משחקי הפליי-אין.

לפוסט הזה יש 17 תגובות

  1. תודה אסף. הקליפרס שוב בכיוון חיובי שמזכיר את 2019, אבל אני קצת פחות מתרשם מטיירון לו, בגלל התחושה שלי שההצלחה של הקבוצה נובעת מתקופת קליעה טובה, ולא כל כך בגלל דברים שהוא עושה.

    1. תודה עמיחי. מסכים על הקליעה לאחרונה אבל המפלצת ההגנתית, הקבוצה המאוזנת והיכולת להצליח באופן יחסי בלי שני הסופרסטארים שלהם זה לגמרי הישגים של לו

  2. מצוין אסף, תודה רבה. האמת היא שהם אחד הסיפורים היפים של העונה – גם באימון, גם השחקנים שמשחקים, מתפתחים, וממלאים חלל, וגם בעסקאות הפרונט אופיס (למרות שלא הייתי מוותר על איבקה). קצת מוזר להגיד את זה על הקליפרס אבל נכון לעכשיו הם מועדון מצוין, מכף רגל ועד ראש.

  3. תודה מנחם. נחכה ונראה. פציעה שבהתחלה דובר על 3-4 שבועות החלמה והפכה בנתיים לחודשיים פלוס עד כה שהוא בחוץ.

  4. כמי שיש לו לא מעט דקות קליפרס בהרכבה החסר (החל מסדרת הפלייאוף בשנה שעברה,
    ועד למפגשים השנה מול הסאנס בעונה הרגילה) –
    טיירון לו בנה קבוצה עם הגנה טובה. אפילו טובה מאוד.
    הקבוצה ללא צמד הפורוורדים שהיו אמורים להיות לב ההגנה,
    והם במשך כל העונה בעקביות בצמרת הליגה בצד ההגנתי.
    זו עבודה של מאמן.
    יותר מכך –
    כמה קבוצות מצליחות לשמור על רמה כזו של אנרגיה הגנתית כאשר צמד הכוכבים פצועים?
    .
    תודה, אסף.
    אחלה פוסט.

  5. תודה רבה. אחלה יומן.
    קבוצה שהיא אנטיתזה לסופר טימס שלמעט שניים-שלושה כוכבים שלהן נראות כמו פינת מיחזור.
    אם שנה באה יהיו בריאים הם ידברו חזק.

כתיבת תגובה

סגירת תפריט