שאלה לכל קונטנדרית: מערב / דור בן דוד

שלום חברים, כיף לכתוב לכם שוב. אחרי יותר מ-60 משחקי עונה סדירה הפלייאוף כבר ממש מעבר לפינה ולטוענות לכתר יש שאלות גדולות לענות עליהן לפני שהמאני טיים מתחיל. בכתבה הזו נתמקד בכל הקבוצות שיש להן סיכוי (קטן או גדול) לעשות ריצת פלייאוף מרשימה ואולי אפילו ללכת עד הסוף ולזכות בגביע הנכסף (ספוילר: לא הלייקרס). בסופו של דבר, אני אנסה לענות על השאלה הכי גדולה שמרחפת סביב כל קבוצה כזו וגם לנסות למצוא לה פתרון, אז שנתחיל?

הכתבה הזו תעסוק במערב כי לדעתי יש שמה פחות קבוצות שיכולות לעשות ריצת פלייאוף ארוכה, בהמשך תעלה כתבה גם על המזרח.

1. פיניקס סאנס (50- 12, מקום 1).

השאלה הגדולה: האם אפשר לסמוך על הבריאות של כריס פול? 

פיניקס הגיעה לעונה לאחר מפח הנפש בגמר הגדול נגד מילווקי בעונה שעברה והעונה היא מחזיקה במאזן הטוב בליגה בפער ניכר כאשר לגולדן סטייט שמתחתיה יש 7 נצחונות פחות ו-7 הפסדים יותר והסאנס כבר הגיעו ל-50 נצחונות ב-62 משחקים בלבד. אלופת המערב שברה שיא פרנצ'ייז בנצחונות רצופים העונה עם 18, ולאחרונה רשמה ריצת 19- 1 ב-20 משחקים, כולל רצף של 11 נצחונות בפרק הזמן הזה.

שיטת המשחק של מונטי וויליאמס מבוצעת בשלמות ע"י כריס פול שרק משתבח עם השנים ובדיוק נבחר לאולסטאר בפעם ה-12 בקריירה, יחד עם אחד השחקנים הצעירים הטובים בליגה דווין בוקר שכבר נבחר לאולסטאר בפעם השלישית בגיל 25. אליהם התווספו כשרונות נוספים כמו דיאנדרה אייטון (23), שנבחר בבחירה הראשונה בדראפט 2018, ומיקאל ברידג'ס (25) שהוא אחד הווינגים השומרים הטובים בליגה ומועמד לשחקן ההגנה של השנה, יחד עם שחקנים משלימים נהדרים כמו ג'יי קראודר, קאם ג'ונסון ג'אבל מקגי ועוד. על פניו הכל מושלם באריזונה, אז מה בכל זאת יכול להשתבש?

כמו תמיד, הקבוצות של כריס פול יקומו וייפלו על אם הוא יצליח להישאר בריא בפלייאוף, זה קרה לקליפרס, ליוסטון וזה גם כמעט קרה לפיניקס בשנה שעברה למרות שהם כן צלחו את אותה סדרה נגד הלייקרס (פול העיד שהוא לא יכל לזרוק את הכדור לסל פיזית ולא הבין למה ניסו לשמור עליו) והשנה עם היציאה לפגרת האולסטאר הקבוצה הודיעה שהוא בחוץ ל6-8 שבועות עם שבר בבוהן ימין ולמעשה סיים את העונה הסדירה, שוב חוזר הניגון?

הפתרון: פוינט בוק.

כמובן שבלי כריס פול הסאנס מאבדים את השחקן הכי חשוב בקבוצה, גם אם לא הכי טוב, שחקן שהיה בדיוני ה-MVP לא מעט העונה, אבל אולי הפציעה שלו יכולה לתת למונטי וויליאמס כלים למקרה וזה יקרה שוב בפלייאוף. בוקר חילק 12 אסיסטים במשחק הראשון שלו ללא פול ונראה שהוא כן יכול להפוך לעושה משחק אם הוא יידרש לכך, קמרון פיין נותן עונה טובה וארון הולידיי שהגיע מוושינגטון בדדליין יכול לתת קצת דקות בעמדת הרכז.

אמנם, לאף אחד משלושתם אין את היכולת להבין את המשחק ולקרוא אותו עד כדי שלמות כמו כריס פול, אבל תמיד כדאי להיות מוכנים לגרוע מכל. אני מקווה שזה לא יקרה כי באמת מגיעה לסיפי3 הזדמנות אחרונה לרוץ לטבעת, אבל הילד כבר בן 37 אוטוטו וההיסטוריה נגדו. אני מקווה שיתגבר, ואולי דווקא הפציעה באה בתזמון מושלם ותתן לו קצת לנוח לפני שהדבר האמיתי מתחיל. פתרון נוסף: פרק תהלים.

2. גולדן סטייט ווריורס (43- 19, מקום 2).

השאלה הגדולה: מה עובר על סטף קרי?

גולדן סטייט נותנת עונה נהדרת. הווריורס סוף סוף חזרו לקדמת הבמה אחרי 2 עונות ללא פלייאוף וההדחה המבישה בטורניר הפלייאין נגד ממפיס בעונה שעברה. הבנייה סביב סטף קרי העונה נהדרת, ג'ורדן פול הפך לסקורר אפקטיבי שעושה צרות, וויגינס עשה קפיצת מדרגה והפך לאולסטאר לראשונה בקריירה (מאוד שנוי במחלוקת יש לציין) ודריימונד נראה בשיאו עם יכולת הגנתית מטורפת שהפכה אותו למועמד המוביל לשחקן ההגנה של השנה עד שנפצע.

שחקנים כמו גרי פייטון השני, אוטו פורטר, קוון לוני ועוד הוכחו כרול פליירס חשובים, הרוקי ג'ונתן קומינגה שנבחר בבחירה השביעית בדראפט האחרון הראה ניצוצות של פוטנציאל אדיר בשני צדי המגרש. אם כל זה לא מספיק, אז קליי תומפסון עשה את החזרה המיוחלת שלו לפרקט, לראשונה מאז אותה פציעה איומה נגד טורונטו ופציעה נוספת שספג במהלך הקיץ הקודם באימון, והוא נראה לא רע בכלל יחסית לשחקן שלא ראה שנתיים את הפרקט. אבל, סימן השאלה המרחף סביב כל זה הוא היכולת של סטף קרי.

אחרי שנים בהם שיחק כדורסל על אנושי והרגיל אותנו למספרים לא נורמליים ואחוזים פסיכיים בזריקות סופר קשות העונה סטף הצטמצם למימדים אנושיים, זו העונה הגרועה בקריירה שלו בפער מבחינת אחוזים עם 42.8% מהשדה ו37.6% בלבד מחוץ לקשת והוא קולע 25.7 נק' למשחק לעומת 32 בעונה שעברה בה זכה בתואר מלך הסלים. היו לו יותר מדי משחקים העונה שהוא היה בהם מזעזע וגרם להפסדים מיותרים.

הפתרון: לסמוך על האחרים.

לסטף היו העונה המון משחקים חלשים ובהרבה מהם הווריורס הצליחו לצאת עם ידם על העליונה בכל זאת, כך שיכול מאוד להיות שסטף ירים את הסוויץ' לקראת סוף העונה וייראה כמו סטף שכולנו מכירים, אבל למקרה ולא שחקנים כמו קליי, וויגינס, פול ועוד הוכיחו שהם מסוגלים לשאת בעול ההתקפי גם בימים יותר רעים של הכוכב. לדעתי, סטיב קר צריך להבין מתי זה לא היום של סטף ולנצל את ההשפעה והיכולת שלו כדי לפנות שחקנים אחרים לזריקות כשקרי תופס יום רע. האם הם יכולים לקחת אליפות אם סטף ישחק ככה כל הזמן? כנראה שלא, אבל זה כן יעזור להם לנצח כמה משחקים.

3. ממפיס גריזליס (43- 20, מקום 3).

השאלה הגדולה: האם הם איכותיים מספיק?

ממפיס הגיעה לעונה אחרי שהיממה את גולדן סטייט בטורניר הפלייאין בשנה שעברה והודחה בסיבוב הראשון נגד יוטה לאחר 5 משחקים, העונה הזאת התחילה בעצלתיים כשהגריזליס נמצאים במאזן 9- 10 שלילי ומציגים את אחת ההגנות הגרועות בליגה, ב-27 בנובמבר ג'ה מוראנט נפצע במשחק נגד ההוקס והגריזליס הפסידו ב-32 נק', ומה שקרה מאז אף אחד לא יכל לדמיין, ממפיס יצאה לריצה מטורפת עם מאזן 10- 2 ללא הכוכב.

כשהוא חזר, הם לחצו עוד יותר חזק על הדוושה כשהם שוברים שיא פרנצ'ייז לנצחונות רצופים עם 11 וג'ה מוראנט, לא רק שנבחר לאולסטאר לראשונה בקריירה, אלא גם מצא את שמו בדיוני ה-MVP. כרגע הוא נראה כמו מועמד טופ 5 מובהק לצדם של שחקנים כמו יאניס, יוקיץ', אמביד ודרוזן, ורק לפני כמה ימים הוא גם הפך לשחקן הראשון בהיסטוריית הגריזליס שחוצה את רף ה-50 נק' נגד הספרס.

כמובן שמגיעה מילה טובה גם לדזמונד ביין שעשה שיפור עצום מעונת הרוקי, ג'ארן ג'קסון ג'וניור שנראה כמו אחד משחקני ההגנה הטובים בליגה לאחר עונה מלאת פציעות בשנה שעברה, סטיבן אדאמס שהוא הרול פלייר המושלם בעמדת הסנטר ושחקנים כמו דילון ברוקס, ד'אנתוני מלטון, ברנדון קלארק ועוד שתרמו המון. גם ההגנה השתפרה פלאים, וכעת מדורגת מקום 8 בליגה. הגריזליס במאזן 34- 10 מדהים מאז אותו משחק מפנה נגד אטלנטה והם מחזיקים במאזן השלישי בטיבו במערב בזמן כתיבת שורות אלו, אז מה בכל זאת יכול למנוע מהם ללכת עד הסוף?

לדעתי החיסרון הכי בולט לעין שלהם זו האיכות, ביין שחקן נהדר אבל הוא רק בשנתו השנייה בליגה ועדיין סובל מכאבי גדילה אז לא יודע כמה הוא יהיה מישהו לסמוך עליו בפלייאוף, ג'ארן מעולם לא היה יציב התקפית וברוקס התמודד עם הרבה פציעות השנה וגם קבלת ההחלטות שלו בהתקפה לוקה (מאוד) בחסר, השאר הם רול פליירס חביבים, אבל קשה לי להאמין שג'ה יצליח להביא אותם לגבהים של אליפות עם הסגל הזה.

הפתרון: לתת לזה זמן.

אני לא רואה תרחיש בו הגריזליס לוקחים אליפות העונה, אבל עם עוד קצת שפשוף והמהלכים הנכונים בשוק הטריידים ובפרי אייג'נסי תוכל לקום כאן חתיכת קונטנדרית בשנה-שנתיים הקרובות. שימו עין.

4. יוטה ג'אז (מקום 4, 39- 22).

השאלה הגדולה: שוב חוזר הניגון?

יוטה נכנסה לעונה לאחר עוד מפח נפש בפלייאוף, אז הג'אז נכנסו לפוסט סיזן עם המאזן הטוב בליגה רק כדי לעוף בסיבוב השני נגד הקליפרס נטולי קוואי. לעונה הזאת יוטה לא שינתה את הסגל יותר מדי מלבד החתמות שוליות כמו רודי גיי וחסן ווייטסייד, והג'אז לא דומיננטיים העונה כמו בעונה שעברה, בעיקר בגלל פציעה של רודי גובר וזעזוע מוח שספג דונובן מיטשל, מה שהוציא לה את הרוח מהמפרשים. בתחילת העונה היא עוד רצה חזק עם גולדן סטייט ופיניקס בראשות המערב, וכעת הג'אז שוב נראים כמו קבוצה טובה בעונה הסדירה שעושה חיים קשים לכל קבוצה, אז מה יגרום לזה לא לעבוד בפלייאוף?

יוטה ספגה מכה רצינית בעונה שעברה נגד הקליפרס ואת הכותרות תפס רודי גובר, שחקן ההגנה של השנה 3 פעמים שנחשף במערומיו נגד הסמול בול של טיי לו. העונה, פתאום מתחילים לצוץ דיווחים על חוסר שביעות רצון של דונובן מיטשל, יחד עם חוסר שביעות רצון ניכר מצדו של גובר שאפילו מתח ביקורת על מיטשל בעקיפין כשהוא משבח את השיפור ההגנתי של דווין בוקר בזמן שלטענתו הוא "שומר בשביל כל הקבוצה".

יש בסיס בטענה הזו כי מיטשל שומר בינוני מאוד, אוניל שומר טוב אבל די אנדרסייזד, הרגליים של קונלי כבר לא סוחבות בהגנה כמו פעם ובויאן בוגדנוביץ' תמיד היה מחריד בצד הזה של המגרש. אני חושב שיוטה פשוט לא קילרית מספיק ואין סיבה שאותו בסיס של שחקנים שנכשל בפלייאוף פתאום יצליח. מיטשל אמנם הוכיח את עצמו כפלייאוף פרפורמר בבועה וגם בשנה שעברה הוא נתן תצוגות נהדרות, אבל לטעמי אין לו מספיק עזרה והוא גם עדיין לא באמת ברמה של שחקן ראשון בקבוצת אליפות. אם לעונה הזאת יתווסף עוד כישלון בפלייאוף יש סיכוי לא רע שנראה אותו או את גובר במדים אחרים בעונה הבאה.

הפתרון: לקוות למצ'אפים נוחים.

יוטה ובעיקר רודי גובר תתקשה מול קבוצות שמשחקות סמול בול, אך במערב יש את דנבר שמשחקת עם סנטר דומיננטי (אם כי יוקיץ' מפרק את גובר בערך בכל פגישה ביניהם), את גולדן סטייט שאמנם יכולה לרדת לסמול בול עם דריימונד אבל הוא לא כל כך איום מבחוץ אז זה יאפשר לגובר לחנות בצבע, פיניקס עם אייטון לא כל כך מותאמת לסמול בול והמצ'אפ הבאמת בעייתי מבחינתם היא ממפיס שיכולה בקלות לשחק עם ג'ארן ג'קסון ג'וניור כסנטר שירווח את המגרש.

גם דאלאס עלולה להיות מצ'אפ מאתגר עבור גובר עם מקסי קליבר שיכול לשחק כסנטר סמול בול, גובר לא אגרסיבי מספיק בהתקפה כדי להכריח את הקבוצות שמולו לשחק עם סנטר מסורתי אבל לא לכל הקבוצות יש את הכלים ואולי עם המצ'אפ הנכון יוטה תוכל להגיע רחוק השנה, אם לא אז צפוי שם קיץ מעניין.

5. דאלאס מאבריקס (37- 25, מקום חמישי).

השאלה הגדולה: כמה רחוק ה"לוקה בול" יכול לקחת אותם?

דאלאס הגיעה לעונה אחרי עוד הדחה בסיבוב הראשון על ידי הקליפרס לאחר שאיבדו יתרון של 2- 0 והפסידו ב-7 משחקים, את העונה הם פתחו עם שינוי על הקווים כשריק קרלייל הוותיק עזב, ולאחר מכן התברר שהייתה לו תיבת פנדורה פתוחה עם לוקה, וג'ייסון קיד השנוי במחלוקת החליף אותו. קיד הסתבך בעבר בסקנדלים שלא קשורים לכדורסל כשלכאורה הכה את אשתו וגם כמאמן לא נחל הצלחה גדולה בקבוצותיו הקודמות, אבל הוא הצליח להפוך את דאלאס לקבוצת הגנה מצויינת כשבגדול אין אף שומר עלית בקבוצה ובכל זאת המאבס הם ההגנה החמישית בטיבה בליגה.

לוקה דונצ'יץ' פתח את העונה בעצלתיים אבל בחודשים האחרונים באמת חזר לעצמו ומשחק כדורסל לא מהעולם הזה, שותפו לקו האחורי ג'יילן בראנסון נותן עונת פריצה ומכין את עצמו לקראת צ'ק שמן בפרי אייג'נסי הקיץ ושחקנים כמו רג'י בולוק, דוריאן פיני סמית' ואחרים הוכחו כסולידיים, אבל דבר אחד שינה את כל העונה ואולי גם את כל העתיד של הפרנצ'ייז הזה.

בטרייד דדליין האחרון דאלאס היממה את עולם הכדורסל כששלחה את השחקן השני הכי טוב שלה וזה שהיה אמור להיות הרובין של לוקה, קריסטאפס פורזינגיס, לוושינגטון, תמורת ספנסר דינווידי והחוזה המחריד של דאוויס ברטאנס ולמעשה הלכה אול אין על ה"לוקה בול". לוקה הולך לקבל כל החלטה בכל פוזשן בערך בפלייאוף כשסביבו קלעים וסנטר שיתפוס אלי-הופס (דווייט פאוול). השוואה מאוד דומה תהיה שיטת המשחק של ג'יימס הארדן ביוסטון, אחרי שדאלאס החליטה שפורזינגיס רק מפריע והייתה מוכנה לקבל שני חוזים רעים תמורתו רק כדי שלוקה יקבל את כל הבמה.

הבעיה עם זה מבחינתי היא שאמנם בראנסון ודינווידי יכולים לשאת בנטל הובלת הכדור, אבל לדעתי הם לא הולכים לעשות את זה הרבה, ולוקה הולך לכדרר את עצמו לדעת לאורך הפלייאוף. אין הרבה סופרסטארים לאורך ההיסטוריה שלקחו אליפות לבדם ועם כל כח האש שיש בליגה היום אני לא רואה את לוקה מוביל את דאלאס לאליפות בלי עוד סופרסטאר לידו.

הפתרון: לוקה מג'יק.

אם לוקה יתעלה לרמה שמצופה ממנו בפלייאוף הזה ובאמת יצליח לתת תצוגות על אנושיות תוך שהוא משתף גם את החברים שלו בקבוצה המאבס בהחלט יכולים לעבור כמה סיבובים. יש מצב גם שהטרייד על פורזינגיס הוא חלק ממאסטר פלאן של קיובן והג'י אם ניקו האריסון שחושבים שאת החוזים של ברטאנס ודינווידי יהיה קל יותר להעביר ואז לפנות שכר לקראת הבאת כוכב אמיתי לצד הפלא הסלובני, או במילותיו של אייל שני: "זה או הצלחה ענקית, או, רוב הסיכויים, התרסקות איומה".

6. דנבר נאגטס (36- 26, מקום שישי).

השאלה הגדולה: איך ג'מאל מארי ומייקל פורטר ג'וניור יחזרו?

דנבר הגיעה לעונה אחרי שהודחה בסוויפ מהדהד בסיבוב השני ע"י פיניקס כשממש לקראת הפלייאוף ג'מאל מארי קרע את הרצועה הצולבת וגם וויל בארטון החמיץ את הפלייאוף בשנה השנייה ברציפות מה שאילץ את יוקיץ' לשחק לבדו וזה לא הספיק נגד קבוצה איכותית כמו פיניקס למרות ה-MVP הראשון (ולא האחרון) בקריירה של הענק הסרבי. יוקיץ' פתח את העונה ללא ג'מאל מארי, אבל הנאגטס ספגו עוד מכה בדמות פציעת גב של מייקל פורטר ג'וניור, הכישרון בן ה23 קיבל חוזה מקס שמן בקיץ האחרון ודווקא עכשיו שוב סובל מהפציעה שגרמה לכל כך הרבה קבוצות לוותר עליו בליל הדראפט.

בעיות הגב של MPJ מלוות אותו כבר מהקולג' והוא הפך מאחד הפרוספקטים המבטיחים בדראפט 2018 לסימן שאלה אחד גדול. בעונת הרוקי שלו ובעונה שעברה הוא התעלה על כל הציפיות כשהראה יכולת סקורינג אדירה מכל הטווחים שנתנה קצת פלשבקים לקווין דוראנט, אבל כאמור נפצע וצפוי לחזור רק ממש לפני הפלייאוף. ה-MVP אמנם כן הצליח לסחוב את דנבר למקום מכובד כששמו שוב בצמרת דיוני ה-MVP, כשאפשר אפילו להגיד שהוא אולי יותר טוב השנה מהעונה שעברה בה הוא זכה בתואר האישי, אבל כמו שראינו בשנה שעברה, לא משנה כמה טוב הוא יהיה, כמו כל כוכב בליגה, הוא צריך עזרה.

הפתרון: לקוות לטוב.

וויל בארטון צפוי להיות כשיר לפלייאוף סופסוף, ארון גורדון התאקלם נהדר ומציג כימיה מדהימה עם יוקיץ' ועם שני הווינגמנים שלו לצדו הנאגטס בהחלט יכולים לעשות דברים יפים. ראינו כבר שחקנים כמו קווין דוראנט, זאק לאבין, פול ג'ורג' ועוד חוזרים מפציעות מחרידות כאילו לא קרה דבר אז לנאגטס נותר רק לקוות שזה גם המקרה עם מארי ופורטר ג'וניור, כי אם תהיה פתאום ירידה ביכולת של שני הצעירים האלו, יש מצב גדול שיוקיץ' והנאגטס מסונדלים להרבה שנים קדימה, אבל אני מעדיף להיות אופטימי.

אלו היו המחשבות שלי על כל קבוצה במערב שלדעתי יכולה ללכת רחוק בפלייאוף, מוזמנים לשתף אותי במה אתם מסכימים, לא מסכימים או בשאר המחשבות שלכם, נתראה בכתבה על המזרח.

לפוסט הזה יש 25 תגובות

  1. תודה דור. שאלות טובות. מי הימר שהלייקרס בכלל לא יהיו בדיון הזה ערב פתיחת העונה… לדעתי זה יהיה בין הסאנס לבין הלוחמים. אולי הפעם הפציעה העונתית של פול הפציעה בעונה הסדירה ולא בפלייאוף, המנוחה הכפויה שלו יכולה להיות רווחית לסאנס בסוף. אצל הלוחמים לא פחות מסטף שאלה רצינית היא הגב של דריימונד גרין. ההבדל ניכר אתו ובלעדיו בצד ההגנתי במיוחד. הלוקה בול של דאלאס לא ינצח פלייאוף וראינו את זה בשנתיים הקודמות כבר, ממפיס עדיין צעירים ויוטה תמשיך להיות קבוצת עונה סדירה מעולה, סטייל מילווקי טרום הפלייאוף האחרון..

  2. תודה דור, הקונפרנס הזה כל כך פצוע וחבול שקדה לדעת מה יהיה. הכל אפשרי. זו שתהיה במצב הכי נורמלי בפלייאוף מבחינה בריאותית תעלה.
    מאחל לפניקס שיצליחו, ובאותה מידה גם דנבר יכולים לעלות, אם יהיו בריאים

  3. תודה רבה
    טרם קראתי רק על הקבוצות
    לא שאלת על קבוצות ל.א אז אני אשאל
    האם יש סיכוי לליקרס בהינתן שכולם בריאים (כולם זה דיוויס ולברון בעיקר)
    התשובה שלי כן !
    כמובן שהיא עוד לא בפליי אין וגם אם תגיע תצטרך 2/2 כנראה לפליאוף
    ולכן יש סיכוי טוב שהיא לא תגיע כלל לפליאוף מאשר תהיה פקטור של ממש אך לא ניתן לשלול את סיכוייה
    כנ"ל הקליפרס אם היא במקרה בריאה (קוואי ופול ) לא ניתן לשלול את סיכוייה בפליאוף ככל שתגיע לשם

    1. כולם זה דיוויס, השיקוץ נראה מספיק טוב
      לדעתי זה אמנם שונה אבל מאוד דומה לברוקלין, אם הם בריאים, הם יכולים ללכת עד הסוף
      הרקורד שלהם עם דיוויס היה מספיק טוב, ועם הסגל הזקן הזה שיודע טוב מאוד מה זה פלייאוף, הם מסוגלים להרבה

    2. ניתן בוודאות של 150% לשלול את סיכוייה.
      50-50 שבכלל לא יגיעו לפלייאין, ואז אני נותן להם 20% להגיע לפלייאוף במידה ויגיעו לפלייאין.
      ואז 100% לעוף סיבוב ראשון במידה והצליחו להגיע לפלייאוף.
      ביחד 150%.

    3. היי, אני לא חושב שללייקרס יש איזשהו סיכוי ללכת עד הסוף, הכדורסל שלהם כל כך גרוע בשני הצדדים וזה באמת מחריד לראות, הם פשוט לא קבוצת כדורסל טובה מספיק
      99% שהקליפרס יגיעו בלי קוואי וג'ורג' לפלייאוף הקרוב

  4. השנקל שלי
    1. פיניקס
    היא בקצב של 66 ניצחונות אי אפשר לזלזל בכך היא מכונה משומנת
    אמנם פול פקטור חשוב מאד אך איכשהו הם הסתדרו בלעדיו לפרקים אשתקד
    כמובן שבלי פול לאורך כל הפליאןף זו פגיעה קשה מדי
    אבל אם בסיבוב הראשון היא תקבל מינסוטה /קליפרס שכזו ( נטולת הפצועים) הרי שזו סדרה שהם יוכלו לעבור גם אם פול ייכנס לאיטו לעניינים
    בקיצור אם פול יהיה כשיר לחצי גמר מערב הם מעומדים חזקים

    2. ג.ס לדעתי יצטרך לקרות יותר מדי בשביל שהם יילכו עד הסוף
    דווקא מקרי אני לא מוטרד למרות הירידה שכן בשליש הראשון היה המעומד המוביל לאם וי פי
    אבל תמיד יש אצלו ירידה מליגה לפליאוף וזה מה שמטריד
    לכך צריך באמת להוסיף את קליי שרק חזר נראה לא רע אבל צריך שידרוג ענק בשביל שהקבוצה תהיה מעומדת וכמובן גרין בריא וטוב בקיצור יותר מדי דברים אם הכל יתחבר אז …אולי אבל זה חתיכת אם

    3. ממפיס
    לא ראיתי אותם בכדי לחוות דעה
    אבל ….
    בכל ההיסטוריה שלהם לא היה לקבוצה הזו כוכב שכזה הגאסולים היו נהדרים אבל שחקני פנים שלא יוצרים אלא משחקים בשבילים .
    וגם מדובר בשחקן מלבל אחר
    השילוב בין השחקן לקבוצה בהינתן שהקבוצה קשוחה כשהייתה הוא חיבור מבטיח מאד
    אני שומע רבים שמספידים אותם אני חושב שהם בגמר מערב לפחות

    יוטה : הדעה הרווחת שסיבוב שני הוא המקסימום שלהם אחרי שאיבדו 2-0 מול קליפרס נטולת קוואי זה נראה שהם לא יתקדמו הם אסופת שחקנים טובים שמשהו חסר בטח לאחר גמר עידן איגאלס
    ועדיין רושם דומה היה לי על דאלאס 2011

    דאלאס :
    לתחושתי זה ייגמר באליפות ….אבל לא העונה
    לוקה עדיין לא עבר סדרת פליאוף ואין לו את השחקנים הנכונים לצידו
    מה שכן לוקה שהחל חלש את העונה יגביר מאד להערכתי את רמת משחקו בפליאוף וייתן סדרה לפנתאום …אם היריבה תהיה ג.ס / יוטה הוא אפילו יוכל לנצח אותה
    אבל יהיה לו קשה מאד להתמיד בקצב שכזה לאורך הפליאוף

    דנבר :
    קשה לצפות לגדולות ממורי ופורטר הרבה בפליאוף גם אם יחזרו
    אגב בעיני למורי עדיין יש חובת הוכחה בוודאי לפורטר ואיני יכול להצביע עדיין על דנבר כקונדטרית גם לא ב 22-23 בוודאי שלא העונה
    כל ניצחון בסדרה הוא הצלחה גדלה מבחינתם .

  5. תודה רבה רבה! כיף גדול!
    לפיניקס אין יותר מדי ברירות אלא להתפלל שפול יהיה בריא
    הקטע שפול סיפר שלא יכל לזרוק לסל בסדרה מול הלייקרס זה מדהים. אמנם זה היה רק שנה שעברה אבל הזכרון שלי כנראה לא משהו, אני זוכר שאפילו הכדרור של פול מוזר והוא פשוט איבד את הכדור תוך כדי הכדרור לא מעט פעמים וראו שהמצב מוזר
    והוא באמת סיפר עכשיו אצל רדיק גם שזה לא קרה לו בחיים, והוא פשוט שם לב שהכדור לא חוזר לו ליד תוך כדי הכדרור בגלל הפציעה בכתף.
    המאזן המצוין שלהם יתן להם קצת שקט ופחות לחץ לקראת הפלייאוף ועד החזרה של הילד בן ה37

    אני מאוד אוהב את קרי, אבל אני לא יודע למה אני מצפה מהווריוס בפלייאוף הזה. אמנם הם משחקים פשוט מצוין והחיבור בין סגל השחקנים הצעירים האלה שלא ידעתי שהם קיימים הוא מעל ומעבר, אבל עדיין לא ברור לי כמה טובים הם יכולים להיות בפלייאוף… אפילו בסדרה מול הקליפרס נטולת קאווי אני חושב שיתקשו מאוד

    ממפיס כל מילה..בכל זאת קבוצה שמגיעה לפלייאוף לפעם הראשונה אחרי ככ הרבה שנים עם שחקנים שעדיין לא היו במקומות האלה.
    ודרך אגב, הם במאזן השלישי בטיבו במערב שהוא גם המאזן השלישי בטיבו בליגה כולה…

    יוטה סיכום מעניין מאוד(גם המאצ'אפ בפלייאוף). גם קונלי לא נהיה צעיר ואוטוטו בירידה, אינגלס שסיים את דרכו, וגם פאסקל שחשבתי שמצפים ממנו לתפקיד יותר משמעותי

    זה נראה שדאלאס רק חיכו לסיים את הסיפור עם פורזינגיס ולא ממש ציפו להצלחה משותפת שלו ושל לוקה
    אני חושב שאת לוקה מגיק כבר ראינו כולנו שנה שעברה. אני לא יודע מה בדיוק כמות הפוזשנים שהיו באחריותו אבל זה היה נראה כמו 99%…התעלל בכל אחד ואחד משחקני הקליפרס, גם הרבה אחרי שהם עברו לסמול בול כדי לנסות לצמצם נזקים.
    זה יהיה תלוי לדעתי בדינווידי (עד כמה מוגזם שזה נשמע) להוריד מהעומס שהתחיל את דרכו לא רע בדאלאס, אבל כמובן שהמבחן האמיתי יהיה בפלייאוף…

    זה מבאס שדנבר לא מצליחים להיות בריאים בזמן שצריך עם קבוצה ככ טובה ומעניינת. קשה להאמין ובמיוחד לצפות משחקנים כמו פורטר וכמובן מארי לחזור מ0 ל100 בזמן ככ קצר אז מה שנשאר זה לקוות..

  6. דווקא קיד הפך את זה פחות להצגה של איש אחד ויותר ביזורי לא?
    ראיתי אותם אתמול וברונסון הפך מהמחליף של לוקה לשחק לצידו, ולהיות יוצר עם הכדור לא מעט כשלוקה על המגרש.
    זה יהיה מצוין לדאלאס, וגם דינווידי יוסיף אם יתחיל לשחק כדורסל.
    נראה ששחקני המשנה שם לקחו כמה צעדים קדימה בביטחון ובשיתוף במשחק.

  7. קונפרנס חלש.. אם כריס פול לא חוזר/חוזר לא במיטבו. לא שולל את ממפיס גולדן ודנבר שיאיימו על כתר המערב, מי שזאת לא תהיה.. לא רואה אותה מאיימת על המזרחית, אלא אם פיניקס בסגל מלא כולל פול כשיר במאה אחוז, היא המערבית היחידה שיכולה לאיים על המנצחת מהמזרח (פילי,ברוקלין, מילווקי.. לאחרות אין סיכוי ממשי לדעתי)

  8. מקבץ לא גדול אך מעניין במערב
    לשחקן אחד קשה ללכת לבד עד הסוף כי בסדרת פלייאוף אפשר לעשות התאמות הגנתיות תוך כדי תנועה.
    אבל בכל זאת
    אני אוהב את יוקיץ' אז דנבר
    🤣

  9. פצועים כרגע במערב:
    קןואי גורג דייויס מארי פורטר ציון פול גרין לילארד.
    אם זה ימשיך ככה זה מאזן בין מערב למזרח, ולמזרחית יש סיכוי לזכות, למרות שהמאזנים הטובים הם במערב

  10. עוד לא ראינו את גולדן סטייט בהרכב מלא העונה. פתחו חזק, בהתחלה קרי איבד יציבות בקליעה אבל דווקא בכמה משחקים האחרונים הוא הדבר היותר יציב בקבוצה כששאר הקבוצה לפעמים פשוט נעלמת. מה נראה מהם כשקרי, קליי וגרין יהיו על אותו מגרש? וכשתהיה להם תוספת גובה? נראה לי קצת מוגזם לבנות רק על וייזמן, גם אם הוא יחזור ברמת אולסטאר מהפציעה (הוא לא) – זו הרבה אחריות על שחקן אחד. בעיני, פניקס וממפיס עדיפות עליהם כרגע.

    1. מינסוטה בוודאות לדעתי, ועם איך שהקליפרס מפרקים את הלייקרס בכל משחק מאמין שזה יהיה הם, אפילו הפליקנס יכולים להשתחל לפלייאוף

  11. תודה דור.
    לא ראינו עדיין את גולדן סטייט עם סטף, דריימונד וקליי יחד מאז 2019, ומניסיון העבר, זה טריו שיכול ללכת עד הסוף. חוץ מזה, נכון שסטף בעונת קליעה חלשה במונחים שלו, אבל הוא עדיין מעל לממוצע הליגה מכל טווח אפשרי. לכן, פיניקס וממפיס עדיפות (ואולי גם דנבר בריאים), אבל גולדן סטייט זו לדעתי הקבוצה עם הפוטנציאל הכי גבוה אם הכל מתחבר

כתיבת תגובה

סגירת תפריט