טור מיוחד לקראת הגרלת 1/4 גמר הצ'מפיונס מחר / אהרון שדה

זהו זה! מתקדמים לדבר האמיתי.

פעם "הדבר האמיתי " החל כבר בשלב שמינית הגמר .

בשנים האחרונות שלב זה איבד הרבה מהקסם שלו.

ראשית, הפערים בין הקבוצות כנראה גדולים מדי. אמנם היו ציפיות שונות לגבי חלק מהמפגשים. למשל, בין הסיטי לברצלונה או בין ארסנל למינכן אך הם הסתיימו למעשה כבר לאחר המפגש הראשון.

שנית,  לפחות אני חש כי השינוי שיצר פלאטיני כאשר פיצל את משחקי שמינית הגמר לא הצליח וגרע מאד מהקסם בשמינית הגמר. קודם כל הוא האריך ומשך כמו מסטיק את השלב הזה ויצר מצב של שלושה שבועות בין משחק לגומלין ובכלל הוא משך את כל השלב הזה לכדי חמישה שבועות – 36 יום בין צמד המשחקים הראשונים בשמינית הגמר לבין צמד משחקי הגומלין של הנכנסות האחרונות למפעל.

הבשורה הטובה היא  שהחל משלב רבע הגמר ואילך אין מריחות: משחק ראשון והגומלין כעבור 6-8 ימים . תוך 8 ימים נגמר השלב וממשיכים הלאה לחצי הגמר.

השנה מגיעה עוד בשורה טובה (לפחות חלקית ) והיא שאין קבוצות באמת חלשות .

לראשונה בטורניר כל אלופות הבתים בשלב הראשון עברו את סגניתן וכולן כאן ברבע הגמר.

לדעתי לפחות, לכל קבוצה יש סיכוי אמיתי להניף את הגביע עם האוזניים הגדולות . ואני אישית לא אפול מהכסא אם כל אחת מההקבוצות שנותרו במפעל תיקח את הגביע.

במאמר זה נתייחס לכל הנותרות לפי דורג בסדר יורד …נתייחס בקצרה למצבם וכמובן לא נשכח את כל הפיקנטריות השונות.

מועמדת מספר 8 – בורוסיה דורטמונד

כשאתה מדרג את סגנית אלופת הצ'מפיונס כבעלת הסיכוי הנמוך ביותר אתה למעשה מעיד על כך שבאמת לכולם יש סיכוי. אמנם אני מניח שיהיו כאלו שיעלו את דורטמונד מקום או שניים אך לא מעבר לכך.

הסיבה לדירוג הנמוך בעיני היא בעיקר ירידה כללית ביכולת ואובדן שחקנים מרכזים כגון גצה.

מצב עונתי:

הקבוצה מדורגת אמנם במקום השני בליגה הגרמנית אך בהפרש של 23 נקודות ממינכן (לשם ההשוואה הפער של דורטמונד מפרנקפורט המדורגת במקום ה 13 הוא רק 22 נקודות). ככה שהקבוצה תשמח לסיים את העונה במקום השני ולהבטיח העפלה אוטומטית למפעל גם בשנה הבאה. הקבוצה גם העפילה לחצי גמר הגביע הגרמני (שיתקיים  באפריל).

הדרך לרבע הגמר :

הקבוצה עברה בית קשה מאד בית 6 שכונה "בית המוות "

דורטמונד סיימה ראשונה עם 12 נק' (4 ניצחונות ו2 הפסדים).

והקדימה את ארסנל ,נאפולי ומארסיי.

בשמינית הגמר היא ניצחה ברוסיה את זניט 2-4 לפני שנוצחה בביתה 2-1.

היסטוריה וחשבונות עבר:

הקבוצה זכתה כמובן בגביע בשנת 1996-97 לאחר ניצחון 1-3 בגמר על יובנטוס (עם פאולו סוזה שניצח בגמר את קבוצתו הקודמת והפך לראשון וליחיד עד כה בהיסטוריה שזכה בשני גביעי צ'מפיונס ברצף בשתי קבוצות שונות. ולמעשה מאז הקמת הצ'מפיונס הוא האדם היחיד (שחקן או מאמן) שהצליח להגן על תואר אלוף הצ'מפיונס. כבוד ! ).

דורטמונד תשמח לסגור את החשבון עם מינכן שניצחה אותה בגמר אשתקד.

לפני כן היא צריכה להיזהר שריאל מדריד לא תסגור  איתה את החשבון שנפתח אשתקד בחצי גמר הצ'מפיונס .

מפגשי אקסים :

נורי שאהין היה הבטחה גדולה כשעבר לריאל מדריד .

בריאל הוא התדרדר, התפרק ולא הצליח לחזור לעצמו. גם לא בליברפול.הוא חזר לדורטמונד ושם הוא משקם אט אט את הקריירה. הוא בוודאי ישמח לסגור חשבון עם ריאל (למען ההגינות הוא היה שותף מינורי אשתקד בניצחון הגדול על ריאל).

האיש המרכזי שצריך את הגביע:

רוברט לבנדובסקי היה זוכה לדעתי בכדור הזהב …אם בגמר דורטמנד הייתה מנצחת את מינכן. בטח אם גם היה מבקיע לאחר שהשחיל רביעייה מדהימה בחצי הגמר מול ריאל, תצוגה שבמפתיע די נעלמה מעיני רבים.

דורטמונד מודל 2014. לא טובה כמו זו של שנה שעברה

מועמדת מספר 7  – מנצ'סטר יונייטד 

על העונה הכושלת של מנצ'סטר אנו יודעים הכל.

אך אני מזכיר כי במאמרי הקודם לקראת משחקי שמינית הגמר כתבתי מאמר ובו כל הנימוקים למה מנצ'סטר תזכה בגביע.

אמנם מאז אני יותר מסויג אך לחלוטין לא אפול מהכיסא אם וידיץ יניף את הגביע הזה במשחקו האחרון במועדון (אם ישחק …).

דווקא העובדה שאין לה (כמעט) על מה לשחק בליגה והיא מחוץ ליתר המפעלים תאפשר לה הכנה מיטבית למפגשים .

מצב עונתי:

הקבוצה מדשדשת במקום השביעי בפרמייר-ליג . מרחק של 12 נק' ו 2 משחקים עודפים אחרי סיטי הרביעית (או אם תרצו מרחק 14 נקודות אחרי ארסנל וליברפול המדורגות 2-3). כל זאת כשנותרו  27 נקודות בקופה. במילים אחרות, מנצ'סטר לא תתמודד בשנה הבאה בצ'מפינס…אלא אם כן היא תניף את הגביע.

 הדרך לרבע הגמר :

ראשית יש לציין שאם יש למויס יתרון כלשהו על סר אלכס ביחס לאשתקד – זה המקום .סר אלכס כזכור נפל בשנה שעברה בשמינית הגמר.

בכל אופן הקבוצה חלפה על בית קשה, בית 1, לפני לברקוזן ,שחטיור וסוסיאדד, במאזן כולל של 4 ניצחונות ו2 תוצאות תיקו ללא אף הפסד.

בשמינית הגמר היא זכתה להגרלה נוחה מאד על הנייר .

אולימפיקוס האלופה היוונית לא אמורה הייתה להוות מכשול אך בעונה הזו הכל הולך קשה: היוונים ניצחו 0-2 והכניסו את מויס לברוך גדול .

אך הפעם אולי ברוח פורים מנצ'סטר יצרה ונהפוך הוא משלה בזכות ואן פרסי הנפלא שכבש שלושער והעלה את מנצ'סטר להגרלה מחר לאחר 0-3 בגומלין.

היסטוריה וחשבונות עבר.

מנצ'סטר כמובן לקחה את הגביע הזה פעמיים (לא כולל גביע אירופה לאלופות).

הראשונה באופן דרמטי בשנת 99 והניצחון ההוא על  מינכן והשנייה בגמר 2008 עם ההחלקה של טרי מצ'לסי בגמר הפנדלים במוסקבה.

למנצ'סטר יש מפגשי עבר רבים:

1. את מינכן וגמר 1999 הזכרנו ,לאחר גמר זה מינכן הדיחה את היונייטד מספר פעמיים בשלבי הנוקאאוט כולל ברבע גמר 2010.

2. את צ'לסי וגמר 2008 הזכרנו גם . בשנת 2011 הם נפגשו ברבע הגמר ומנצ'סטר ניצחה.

3. ברצלונה ניצחה את מנצ'סטר בשני גמרים בשנים 2009 ו 2011 והאנגלים ישמחו מאד לסגור את החשבון דווקא העונה.

בנוסף, מנצ'סטר נפגשה לא פעם בשלבי הנוקאאוט עם ריאל כולל בשמינית הגמר אשתקד שם נוצחה. גם עם ריאל וכריסטיאנו תשמח מנצ'סטר לסגור חשבון.

מפגשי האקסים :

דה חאה,  השוער, לו מניות רבות בניצחון אתמול עלה לגדולה באתלטיקו מדריד.

קגאווה, הקשר היפני, עלה לגדולה בדורטמונד עמה זכה בשני אליפויות גרמניה.

האיש המרכזי שצריך את הגביע :

הפרשנים יגידו דיוויד מויס בכדי לשרוד בקבוצה. אך אני הולך על רובן ואן פרסי, החלוץ ההולנדי הנפלא.

ואן פרסי הוא הצלע השלישית בנבחרת ההולנדית  שהגיעה  לגמר המונדיאל האחרון ונוצחה באופן כואב מאד ע"י ספרד. שניידר התנחם בגביע הצ'מפיונס שהשיג חודשיים קודם לכן .רובן זכה באותו גביע בשנה שעברה וגמר עם שברון לב גדול מאד.

האם תורו של ואן פרסי הגיע ?!

רובין ואן פרסי. מתי תורו?

מועמדת מספר 6 – אתלטיקו מדריד 

אתלטיקו מוכיחה שנה שנייה ברציפות שהיא חלק מהגדולות .אשתקד רצה ראש בראש עם ריאל בקרב על המקום השני בליגה ואף זכתה בגביע.

השנה היא מדורגת במקום השני, 3 נקודות מריאל, בשלב מתקדם כ"כ בעונה (לאחר 28 מחזורים, עשר בלבד לסוף העונה) .אין ספק אתלטיקו היא חלק מהגדולות מה שחסר לה זו מסורת.

מצב עונתי :

הזכרנו את מצבה בליגה, נזכיר בנוסף שניצחון של ברצלונה מול ריאל בקלאסיקו הקרוב, יציב אותה במקום הראשון אם תנצח את בטיס, האחרונה בטבלה. אתלטיקו גם נפרדה מהגביע בהפסד כפול לריאל בחצי גמר הגביע.

הדרך לרבע הגמר:

אתלטיקו עברה בית לא פשוט, בית 7, שכלל את זניט ,פורטו וראפיד וינה. אתלטיקו דרסה כל מה שעמד בדרכה וסיימה את הבית הזה עם מאזן של 5 ניצחונות ותיקו.

בשמינית הגמר היא עברה את מילאן לאחר ניצחון כפול  ומרשים 1-5 בסיכום שני המשחקים.

למעשה, אתלטיקו מחזיקה עד כה במאזן הטוב במפעל בצוותא עם יריבתה העירונית ריאל מדריד 7 ניצחונות ותיקו בודד בשמונה משחקים – 92 אחוי הצלחה.

היסטוריה וחשבונות עבר:

אתלטיקו היא אחת משתי  היחידות שנותרו שלא זכתה בצ'מפיונס (יחד עם פ.ס.ז).

יש לה הופעה אחת בגמר גביע אירופה לאלופות אי שם בשנות ה 70. ותארי משנה כמו הליגה האירופאית לפני שנתיים.

אתלטיקו די חדשה בעסק ולכן אין לה מפגשי נוקאאוט מול הקבוצות הללו .

כמובן שהיא פגשה במסגרת הליגה הספרדית את ברצלונה וריאל. עם ריאל זה כמובן דרבי חם שכולל את מפגש גמר הגביע המקומי אשתקד וחצי הגמר העונה. את צ'לסי היא פגשה וניצחה במסגרת  הסופר קאפ האירופאי 2012.

מפגשי אקסים:

דוויד וייה : היה בברצלונה לקח איתה צ'מפיונס ..כבש בגמר, נפצע ולא חזר לעצמו, עזב וחזר בגדול. עכשיו נשאר לסגור את החשבון ..

האיש המרכזי שצריך את הגביע:

באופן טבעי יש מספיק אנשים במועדון שלא הגיעו להישג שכזה אך ראש וראשון לכולם הוא דייגו סמונה. סימונה המאמן היה שחקן שעשה קריירה גדולה עם אליפויות מקומיות בספרד ובאיטליה (אתלטיקו ואינטר) גם גביעי אופ"א וגביעים מקומיים נפלו בחיקו וכן זכיות בקופה אמריקה עם נבחרת ארגנטינה.

גם כמאמן הוא כבר לקח גביע ספרדי ואת הליגה האירופאית, אך תואר בעל חשיבות כמו הצ'מפיונס הוא לא לקח. תארו לעצמכם מה גביע שכזה יעשה לקריירה שלו (יהפוך אותו למוריניו החדש).

דייגו סימונה. מוריניו הבא?

מועמדת מספר 5 – פ.ס.ז

מבחינת איכות סגל – פ.ס.ז היא מהטובות ביותר, אך היא צריכה עוד לעלות מדרגה. אשתקד העפילה לראשונה מזה שנים לרבע גמר הצ'מפיונס והודחה רק בגלל שערי החוץ לאחר צמד תוצאות תיקו עם ברצלונה הגדולה.

מצב עונתי:

הקבוצה מוליכה בגאון את הליגה הצרפתית בהפרש של 8 נקודות על פני מונאקו כאשר נשארו 9 מחזורים לסיום העונה. האליפות השנייה ברציפות נראית מונחת בכיס. הקבוצה העפילה גם לגמר גביע הליגה והדבר היחיד שמקלקל את הרקורד היה ההפסד למונפלייה בסיבוב המוקדם בגביע.

הדרך לרבע הגמר:

הקבוצה זכתה להגרלה די סבירה עד כה.

בשלב הבתים היא סיימה ראשונה בבית 3. לפני אולימפיקוס ,בנפיקה ואנדרלכט במאזן של 4 ניצחונות תיקו והפסד (איבוד הנקודות הושג לאחר שמעשית הקבוצה הבטיחה עלייתה). בשמינית הגמר הקבוצה דרסה את לברקוזן בגרמניה 0-4 והשלימה את העבודה בביתה כשניצחה 1-2.

היסטוריה וחשבונות עבר:

הקבוצה לא זכתה מעולם בצ'מפיונס ולמעשה היא היחידה מבין הקבוצות שנותרו ללא הופעה בגמר המפעל (כולל שמו הקודם "גביע אירופה לאלופות" ) .

היא הסתפקה בזכייה בגביע המחזיקות של אירופה בשנת 1995.

למעשה החשבון המרכזי שהיא צריכה לסגור זה עם ברצלונה שהדיחה אותה כאמור ברבע גמר אשתקד עקב שערי חוץ בלבד.

מפגשי אקסים:

הזכרנו את ברצלונה: לא פחות משלושה שחקני פ.ס.ז שיחקו בעברם בברסה. מדובר במקסוול ,מאטה וזלאטן (שני הראשונים הניפו גביעי צ'מפיונס במדי הקבוצה). בנוסף אלכס, הבלם הברזילאי, שיחק שנים רבות בצ'לסי . לכולם יש הרבה מה להוכיח לקבוצות הקודמות.

האיש המרכזי שצריך את הגביע:

הוא זכה באינספור אליפויות בשבדיה ,הולנד, איטליה ,ספרד וצרפת.

יש לו גם מספיק גביעים ותארים אישיים .

הוא כבש שערים מרהיבים כולל השער שנבחר כ "שער העונה של פיפ"א".

אך כל עוד לא יזכה בצ'מפיונס לא ייזכר עם הגדולים ביותר …הוא כבר לא ילד ואין לו עוד הרבה צ'אנסים קבלו את השחקן שאולי צריך את הגביע הזה יותר מכל אלו שנשארו השנה במפעל – קבלו את זלאטן איברהימוביץ.

זלאטן איברהימוביץ'. כבר לא ילד, אז מה עם איזה צ'מפיונס?

מועמדת מספר 4 –  צ'לסי

כשמדובר בצ'לסי ובמורינו תמיד צריך לחשוש, גם כשלא תמיד מדובר בדבר הכי אטרקטיבי שיש. צ'לסי ומוריניו תמיד נמצאים באזור הזה של התארים וגם השנה – אנו כבר במרץ וגם באפריל הם עדיין יהיו איתנו .

מצב עונתי:

בשנתיים האחרונות זכתה צ'לסי בצ'מפיונס, בליגה האירופאית ואף בגביע האנגלי. אך בליגה הם היו רחוקים מאד מהזכייה באליפות.

השנה, הם חזק בעסק: הם מוליכים את הטבלה, אך חייבים לציין שיש לה 3 משחקים עודפים והפרש של 6 נקודות מהסיטי הרביעית (וכן בהפרש 4 נקודות ומשחק עודף על פני ליברפול וארסנל). באחוזי הצלחה הם מפגרים בשברי אחוזים אחרי הסיטי (לסיטי 74.07 אחוז לעומת 73.33 של צ'לסי ,אם תרצו הסיטי משיגה 2.22 נק' למשחק לעומת 2.20 של צ'לסי).

במילים אחרות, צ'לסי נמצאת במירוץ מקביל בשתי מסגרות ובעונה שבה רוב קבוצות הצ'מפיונס לא נמצאות במצב מקביל בליגה המקומית (למעט הספרדיות). מאידך בליגה היא היחידה שנותרה במסגרת הזו מבין קבוצות הצמרת . צירוף שתי עובדות אלו עלול להיות בעוכריה ויהיה מעניין לראות איך היא תתמודד בשני המסגרות.

נזכיר, כי לצ'לסי ישנם שחקנים וותיקים רבים דבר שנותן לה מצד אחד הרבה ניסיון ומאידך עלול להקשות עליה בשלב המתקדם של העונה .

הדרך לרבע הגמר :

הקבוצה זכתה להגרלה קלילה יחסית .

היא סיימה ראשונה בבית 5 בשלב הבתים לפני שאלקה ,באזל וסטיווה עם 4 ניצחונות ושני הפסדים (שניהם לבאזל ). בשמינית הגמר היא עברה את גלטסאריי שהיוותה הגרלה סבירה אך לאחר פייט של הטורקים.

היסטוריה וחשבונות עבר:

צ'לסי זכתה בגביע כזכור בשנת 2012 לאחר ניצחון דרמטי בפנדלים על מינכן, שהיווה פיצוי גדול על ההפסד בגמר 2008 למנצ'סטר .

עוד קבוצה איתה יש לצ'לסי חשבון גדול מאד היא ברצלונה.אמנם בגמר הם עוד לא נפגשו אך זכורים לכולם שני מפגשי חצי הגמר הראשון בשנת 2009 עם השער ההוא של אנייסטה והשני, בשנת 2012, בו נקמה צ'לסי בברצלונה .אגב כל קבוצה שניצחה את חצי הגמר ביניהם המשיכה וזכתה בגמר.

לפני כן הם נפגשו פעמיים ברצף בשמינית הגמר של 2005 ו 2006. בפעם הראשונה ניצחה צ'לסי (ונעצרה בחצי הגמר ע"י ליברפול שלקחה את הגביע). שנה אח"כ ברצלונה ניצחה והמשיכה לזכייה בגביע.

מפגשי אקסים:

1. פרננדו טורס יכול לפגוש את הקבוצה שבה גדל – אתלטיקו מדריד.

2. סמואל אטו יכול שוב לפגוש את ברצלונה עימה זכה בשני גביעי צ'מפיונס.

3. ומה תגידו על מוריניו נגד ריאל?

האיש המרכזי שצריך את הגביע:

בצ'לסי יש מספיק שחקנים שזכו בתארים הללו כמו הוותיקים צ'ך ,קול ,לאמפרד טורס ואטו .

התלבטתי בין היהלום הצעיר האזרד וג'ון טרי והחלטתי להכניס את שניהם לכאן.

הראשון, עדיין צעיר אך בשביל להטביע חותמו הוא צריך את הגביע הזה וערב המונדיאל זו תהיה הצהרת כוונות אמיתית.

ג'ון טרי אמנם הניף את הגביע לפני שנתיים בגמר במינכן  אך הוא נעדר מהגמר וכן מהגומלין בחצי הגמר מול ברצלונה בגומלין , עקב אדום שקיבל במהלך המשחק הראשון. טרי הטביע חותמו על תארים רבים בצ'לסי.. בצ'מפיונס לעומת זאת הוא היה שותף, אך לא שותף מוביל ולכן הוא ירצה מאד לסגור את הפינה הזו.

אדן האזרד. יצהיר כוונות לפני המונדיאל?

מועמדת מספר 3 – ברצלונה

כבר זמן רב נשאלת השאלה האם הסתיים העידן  של ברצלונה או שעדיין לא. לקח לי זמן עד שהבנתי את התשובה והיא שלפעמים אין תשובה מוחלטת.

לדעתי לפחות. מצד אחד העידן לא יסתיים כל עוד מסי לא יעזוב או לפחות כל עוד מסי נמצא בשיאו .בטח כשאנייסטה עדיין בקבוצה . מאידך, ברצלונה של היום היא לחלוטין לא אותה קבוצה גדולה של 2009-2011 . גווירדואלה כבר הלך ,פויול בדרך צ'אבי עדיין כאן אך בגיל מתבגר .

בקיצור ברצלונה של 2009-2011 הייתה היסטורית מהטובות בכל הזמנים.

ברצלונה הנוכחית וכנראה של השנים הבאות תהיה קבוצה טובה וגדולה אך לא אותה קבוצה. מה זה אומר? שברצלונה לא פייבוריטית אך מצד שני יש לה מספיק כלים בכדי להניף עוד גביע.

מאזן עונתי:

הקבוצה נמצאת כרגע ערב הסופר קלאסיקו במקום השלישי בליגה במרחק 4 נקודות מריאל מדריד, כל זאת עשרה משחקים לסיום . במילים אחרות, אם ברצלונה לא תנצח במדריד יפחתו מאד סיכויה לזכייה באליפות. גם במצב של תיקו הפער יוותר על 4 נקודות כשיישארו 9 מחזורים לסיום וכאשר לברצלונה עוד מוקש מול אתלטיקו (ריאל תסיים במשחק זה את משחקיה מול הגדולות). בקיצור ברצלונה נמצאת ערב משחק עונה בליגה .כמו כן ברצלונה העפילה לגמר גביע המלך שיתקיים באמצע אפריל לאחר הגומלין של רבע גמר הצ'מפיונס.

הדרך לרבע הגמר:

ברצלונה סיימה ראשונה בבית 8 לפני מילאן ,איאקס וסלטיק . במאזן של 1-1-4 .בשמינית הגמר היא הרשימה בניצחון כפול על הסיטי 0-2 באנגליה    ו- 1-2 בבית.

היסטוריה וחשבונות עבר :

לברצלונה כבר ארבעה גביעים בשנות קיומו של הצ'מפיונס (ובכלל): בשנת 92' לאחר ניצחון בגמר על סמפדוריה . בשנת 2006 לאחר ניצחון בגמר על ארסנל. בגמר 2009 ובגמר 2011 לאחר ניצחונות על מנצ'סטר יונייטד.

למעשה, למעט דורטומנד לקבוצה יש היסטוריה עם כל יתר הקבוצות. את מנצ'סטר הזכרנו ועם אתלטיקו המפגשים היו מקומיים, אך עם היתר יש היסטוריה בצ'מפיונס.

את היריבה המרה ריאל מדריד פגשה ברצלונה פעמיים בחצי גמר המפעל:  בשנת 2002 ניצחה ריאל בדרך לזכייה בגביע (זידאן ,פיגו ,רדונדו וראול). הנקמה הושגה בשנת 2011 אז ברצלונה ניצחה 1-3 בסיכום.

את פ.סז וצ'לסי הזכרנו ומינכן שחטה את ברצלונה רק אשתקד .

מפגשי אקסים:

פיקה בראשית דרכו עבר במנצ'סטר והיה שותף (זוטר ) לזכייה בצ'מפיונס בשנת 2008.

האיש המרכזי שצריך את הגביע:

בתחילת העונה הייתי מדבר על נאיימר .

כרגע נראה לי שגם אם ברצלונה תביא את הגביע חלקו לא יהיה משמעותי.

לכן במפתיע אני הולך על אלכסיס סאנצ'ס.

אלכסיס הגיע לקבוצה רגע אחרי השיא שלה .

לאחר הזכייה בשנת 2011 .כשהוא הגיע מאודינזה הוא נחשב לשחקן הצ'יליאני הטוב ביותר ללא ערעור. מאז עקף אותו חברו לנבחרת, וידאל שעבר באותה פגרה מאודינזה ליובנטוס.

אמנם אלכסיס היה שותף לזכייה באליפות ובגביע אך בדרך כלל כשחקן רוטציה.

השנה לאור פציעת מסי וחוסר השתלבותו של הברזילאי הפך סאנצ'ס לשחקן הרכב והוא מגיע להגרלה כמלך שערי הקבוצה בליגה בצוותא עם מסי (18 כיבושים).

גביע אם יושג יהיה כנראה במידה רבה בזכותו.

אלכסיס סאנצ'ז. שחקן מפתח בדרך לגביע.

מועמדת מספר 2 – ריאל מדריד

הקבוצה משחקת כדורגל מצוין בהגנה ובהתקפה. כריסטיאנו מציג את הכדורגל הטוב ביותר שלו מאז שעבר לריאל . והקבוצה נראית בשלה לעשות עוד צעד בדרך לזכייה בגביע.

מאזן עונתי:

כאמור, הקבוצה מוליכה את הליגה המקומית בהפרש 3 מיריבתה העירונית אתלטיקו ו 4 מברצלונה .ניצחון ביתי על ברצלונה ביום ראשון ולדעתי הם יכולים לפתוח שמפניה ,כמו כן, הקבוצה נמצאת בגמר גביע המלך שם תפגוש בברצלונה, ככה שטריפל אפשרי בהחלט.

הדרך לרבע הגמר:

ריאל שייטה בקלילות בבית קשה על הנייר: הקבוצה סיימה במאזן של 5 ניצחונות ותיקו בודד מול גלאטאסרי ,יובנטוס וקופנהגן .

בשמינית הגמר קרעה ריאל את שאלקה הגרמנית 2-9 בסיכום שני המשחקים.

היסטוריה וחשבונות עבר:

ריאל זכתה בגביע 8 פעמים בכל שמותיו, כמובן יותר מכל קבוצה במפעל. כולל בשנת 98 בניצחון בגמר על יובה, כולל בשנת 2000 בגמר מול ולנסיה

וכולל התואר האחרון שהושג לפני תריסר שנים בניצחון בגמר 1-2 על לברקוזן.

מבין הקבוצות שנותרו במפעל פגשה ריאל כבר במנצ'סטר מספר פעמים בשלבי שמינית ורבע הגמר כולל אשתקד.

לריאל יש שלושה הפסדים ברציפות בחצי הגמר בשלושת השנים האחרונות והיא תרצה לסגור את החשבונות עם הקבוצות שהדיחו אותה. המדובר

בברצלונה (2011) ,במינכן (2012) ובדורטמנד (אשתקד ).

מפגשי אקסים:

1. רונאלדו פגש אשתקד את מנצ'סטר. הוא ישמח לנסוע לשם פעם נוספת.

2.אנצ'לוטי הצעיד את צ'לסי ואת פ.ס.ז לאליפות. את שתיהן הוא יוכל לקבל בהמשך הדרך.

האיש המרכזי שצריך את הגביע:

בנזמה ובייל לא זכו אף פעם בגביע הזה.

אך עזבו אתכם משטויות מי שהכי רוצה וצריך את הגביע הזה הוא כריסטיאנו רונאלדו .

אמנם יש לו כבר בכיס גביע אחד במדי מנצ'סטר ההוא משנת 2008.

אמנם הוא זכה השנה בתואר כדורגלן השנה בעולם .

אך הוא עדיין לא קונצנזוס ,הוא עדיין במרדף שנראה בלתי אפשרי מול הפרעוש מארגנטינה.

בשנת מונדיאל, את החשבון הזה הכי טוב לסגור בגמר הגביע העולמי שיתקיים חודשיים אחרי גמר הצ'מפיונס אך הסיכוי של פורטוגל נמוך משמעותית משל ריאל.

בנוסף, תקופתו של כריסטיאנו בריאל לא תוכל להיקרא כמוצלחת אלמלא לפחות תואר צ'מפיונס אחד. ולסיום הבחור לא ילד הוא חגג בחודש שעבר 29 חורפיים וזמנו הולך ואוזל…

רונאלדו. הזמן הולך ואוזל בשבילו…

המועמדת הבכירה ביותר – באיירן מינכן 

הנתונים שלה פשוט מדהימים והיא האלופה המכהנת . הבעיה שלה שההיסטוריה אומרת שאף קבוצה לא הגנה על תארה מאז הקמת  הצ'מפיונס.

מצד שני היא מנפצת כמעט כל שבוע איזה שהוא שיא היסטורי וזה עוד איזה שיא שצפוי להישבר ע"י המכונה שעדיין לא אותרו בה באגים.

מאזן עונתי:

הנתונים הבאים בלתי נתפסים:

– לאחר 25 משחקים בליגה הגרמנית שמטה מינכן 4 נקודות בלבד בכל העונה! כן, 2 תוצאות תיקו בלבד וכמובן 0 הפסדים. מדובר ב 95 אחוזי הצלחה (94.666 למדקדקים) .שזהו אחוז שלא היה כמותו בליגות הבכירות . לא מדובר בסתם ליגה – מדובר בליגה הגרמנית, השלישית בטיבה באירופה .נכון, אמנם לברקוזן ושאלקה הובסו במסגרת משחקי שמינית הגמר מול פ.ס.ז וריאל אך בכל זאת, מדובר במדינה היחידה שהוציאה מתוכה 4 עולות לשמינית גמר הצ'מפיונס. אה, וגם דורטמנד סגנית אלופת הצ'מפיונס עדיין כאן איתנו ברבע הגמר.

– הקבוצה כבשה עד כה 74 שערי ליגה (2.96 חסרה גול בודד בכדי לעמוד על 3 עגול) כשמנגד היא חוטפת פחות מחצי שער למשחק, סה"כ 12 שערים (0.48). במילים אחרות על כל גול שהיא מקבלת היא מחזירה 6 ושישית. (6.16).

– באיירן עדיין נמצאת בחצי גמר הגביע גם היא כמו ריאל יכולה לקחת טריפל.

– באיירן מוליכה ב 23 נקודות הפרש וכשנותרו 9 מחזורים לסוף העונה היא יכולה לקחת את התואר, תיאורטית, החל מהמחזור הקרוב . אליפות במרץ ? 7-8 מחזורים לסוף העונה ? כל דבר כאן הוא שיא בפני עצמו.

הדרך לרבע הגמר:

סיימה ראשונה את בית 4 לפני הסיטי ,פלזן וצסק"א מוסקבה. במאזן של 5 ניצחונות והפסד לסיטי.

בשמינית הגמר ניצחה את ארסנל 0-2 בלונדון וסיימה ב 1-1 ביתי.

המאזן שלה הוא 1-1-6 מרשים ביותר אך גם ההפסד לסיטי (שההושג לאחר שהבטיחה מעשית את המקום הראשון) וגם התיקו מול ארסנל (שהושג לאחר שהסיפור נגמר באופן מעשי) היו במשחקים לפרוטוקול בלבד.

היסטוריה וחשבונות עבר.

מינכן זכתה אשתקד בכתר לאחר 12 שנה כשניצחה בגמר את יריבתה מבית. דורטמנד.

שנה קודם לכן היא נוצחה בגמר ע"י צ'לסי (סגרה חלק קטן מהחשבון  בסופר-קאפ העונה).

עם מנצ'סטר היא סגרה כמה פעמים את החשבון מאז הגמר ההוא בשנת 1999. אך ייתכן ותרצה לקבל אותה בגמר בכדי לסגור זאת באופן מושלם.

מצד שני לספרדיות ריאל וברצלונה יש חשבון גדול איתה מאז ההדחות בחצאי הגמר בשנתיים האחרונות.

מפגשי אקסים:

1. איאן רובן היה בעברו בצ'לסי ובריאל . עם ריאל הוא סגר כבר חשבון בחצי גמר 2012. אך עם צ'לסי החשבון גדל בעקבות ההפסד בגמר אותה שנה שהיה למעשה באשמתו הישירה לאחר שהחטיא פנדל בהארכה.

2. גווארדיואלה וברצלונה – כל מילה מיותרת.

האיש המרכזי שצריך את הגביע:

כל מינכן למעשה הניפה את הגביע למעט אליקנטרה וגצה.

גצה הוליך בשנה שעברה את דורטמונד לגמר כשהוא חתום כבר במינכן .

את הגמר הוא פספס בגלל פציעה (ויהיו שיגידו פציעה מדומה …אישית, איני מאמין שמישהו יוותר על חלום לשחק בגמר צ'מפיונס ).

הוא חווה הפסד מהיציע וקולות בוז צורמים.

הוא רוצה חוויה מתקנת ומהירה.

מריו גצה. צריך את הגביע יותר מכולם בבאיירן.

הזמנת הבית

כמעט כל מפגש יוליד סיפור אחר בכל זאת בחרתי בשבילכם את ההגרלה הרצויה לרבע הגמר.

מהקל לכבד:

מנה ראשונה

מנצ'סטר –אתלטיקו :

זה מפגש צמוד מאד בין קבוצה גדולה בעונה רעה מאד.לבין קבוצה לא גדולה בעונה ענקית.

התועלת במפגש הזה תהיה שחלום אחד יימשך .

או שמנצ'סטר תיקח גביע ובאחת תשנה עונה רעה מאד להיסטורית (עוד יותר מצ'לסי 2012 ). או שאתלטיקו הקטנה תביא גביע ראשון .

בקיצור בגלל החלום …וכבונוס דה חאה פוגש את האקסית.

מנה שנייה :

ברצלונה –דורטמונד :

בשנה שעברה היו הרבה שהצטערו על כך שהן לא נפגשו .הייתה תחושה שדורטמנד משחקת כדורגל יפה כמו המקור .השנה שניהם נחלשו אך עדיין מלאות כישרון שיכולות להתעלות ולהמשיך הלאה.קבוצות מסוגם של צ'לסי ,מינכן ופ.ס.ז ואפילו אתלטיקו נראות קשות בשבילן. נראה ששתי הקבוצות רוצות לקבל אחת את השנייה. הבה ניתן להן את התענוג  וכבונוס נהנה כולנו מכדורגל מצוין.

מנה שלישית :

פ.ס.ז –מינכן

האמת היא שרציתי לתת לפריז את ריאל ולמפגש של אנצ'לוטי מול האקסית ועוד פרק במאצ'-אפ הנפלא זלאטן/כריסטיאנו. אך לריאל מצאתי זיווג טוב יותר ולכן הגאון השבדי "יסתפק" במשחק מול המכונה המשומנת. באופן אינדיבידואלי זלאטן עולה על כל שחקן ממינכן, בטח בכושרו הנוכחי. אבל המכונה הגרמנית כקולקטיב נראית בלתי עצירה. בכל זאת, פ.ס.ז עברה כמה שלבים ועשתה כמה צעדים לטופ העולמי –  הנה מבחן כח גדול מאד בשבילה.

וכבונוס השבדי ירצה לסגור אחת ולתמיד עניינים עם הקאטלוני .

לקינוח : צ'לסי –ריאל.

באופן מפתיע ויהיו שיגידו – מתמיה, השתיים הללו לא נפגשו בצ'מפיונס, בטח לא בשלבים הללו למרות שהן נמצאות כאן כמעט בכל שנה.

הגיע הזמן למפגש ביניהם בוודאי כאשר מוריניו ייאלץ לפגוש בחניכים שלו, שלא נשארו עם טעם יותר מדי טוב מתקופתו .בשלב הזה זו מנת הבית המומלצת . בטח כשגם לאנצ'לוטי יש חשבון משלו עם אברמוביץ שפיטר אותו חצי שנה אחרי שהביא לו דאבל מקומי.

מוריניו. הבית ממליץ על ראש בראש שלו עם האקסית ממדריד.

חושבים על מנות אחרות ? תגיבו

מנחם לס

בעל האתר ועורך ראשי

לפוסט הזה יש 43 תגובות

  1. תודה אהרון על מאמר מצוין (עבודת דוקטורט ממש) שמכין אותנו היטב להגרלה ולשלב הבא. אני מרגיש בקיא בחומר 🙂
    לגבי מנצ'סטר יוניטד, גם אני חשבתי כמוך שבעונה בה הם לא מתחרים בליגה ברצינות (כי הם לא מצליחים..) הם מסוגלים להגיע רחוק באלופות. אבל אז נחשפתי לצמד המשחקים שלהם מול אולמפיאקוס (גם השני) והבנתי שכל קבוצה תשמח לקבל אותם.
    אני מייחל לספרדי כפול (אתלטיקו – ברצלונה), אנגלי כפול, גרמני כפול ומיליונרים כפול (פס"ז נגד ריאל)

  2. תודה על הסקירה, אני אתייחס לקבוצה שלי בעיקר:

    -ראשית יונייטד ניצחה את ברצלונה גם בחצי גמר של 2008(מהשער המדהים של סקולס וכשמפגש הראשון רונאלדו מחטיא פנדל, ווסלי בראון בצמד המפגשים ממש ניטרל את מסי).
    דבר שני שממש צורם לאוזן שלי לפחות זה השימוש הישראלי במילה "מנצ'סטר", זה יותר מדי אוחנה, יותר מדי חובבני.
    יש במנצ'סטר 2 קבוצות מרכזיות(יש גם את אולדהאם שהאצטדיון שלה לא רחוק בכלל מOT ומומלץ לבקר גם שם כדי לספוג קצת אווירה) ראויות.
    אין חיה כזאת "מנצ'סטר". אם תרצה קיצור בכל זאת, אז יונייטד ישמע קצת יותר טוב וסיטי(לאוזן של שד אדום זה תמיד נשמע רע אבל שיהיה).

    חוץ מזה, חשוב להזכיר שאין לנו את מאטה לשימוש באלופות, אברה לא ישחק משחק ראשון בגלל צהובים(וזה דווקא יכול להיות משהו חיובי) וואן פרסי כרגע פצוע ועוד לא הוציאו הודעה רישמית לגבי חומרת הפציעה(מחר במסיבת עיתונאים של מוייס נקבל עידכון יותר רציני).

    הציפיות הן די מינימליים אבל לא הייתי קובר אותנו.
    אנחנו מגיעים אנדרדוג מוחלט כמעט בכל מפגש ואני לא חושב שאנחנו באמת כאלה.

    פ.ס.ז מגדילים אותה יותר ממה שהיא. כמה ניסיון יש לה בשלבים האלה?? דורטמונד בעונה לא פחות רעה משלנו עם פער דו ספרתי מבאיירן. ההבדל הוא שהיא לא משחקת בליגה כל כך קשה וזה איכשהו נבלע מתחת לראדאר.
    גם לה אין יותר ניסיון מאיתנו בשלבים האלה.

    כל הגרלה היא קשה אבל כשיש לך מפעל אחד להאבק עליו וכשלרוב המוחלט של הקבוצות יהיו מאבקים אחרים עד הסוף אז באמת אפשר לקוות עם הגרלה מסוימת גם לחצי גמר.

    אמן, ואם לא אז לא נורא. מעונות כאלה לומדים ומתחזקים ואין לי ספק שאנחנו נתחזק ונחזור לעצמנו.

    1. אני רק רוצה להגיד לך, טוב מאוד שאין לנו את מאטה בליגת האלופות.
      אני לא אומר שהוא לא שחקן טוב.
      אבל ואללה הבן אדם גומר תמשחק של הקבוצה, הוא הגיע כדי לפתור תבעיות אפרוריות בקישור ויצירת המצבים אבל הוא רק גורע ובכלל לא עוזר, נגד אולימפיאקוס הוא לא יכול לשחק, ואני פתאום ראיתי משחקאחר, ניהול משחק סבבה לגמרי עם גיגס, גיגס! שמתי בפעם האחרונה הוא שיחק 90 דקות ותרם ככה, מאז שהוא איבד תמהירות שלו איש שם לפני 5-6 שנים הוא משחק כמו מת, ונגד אולימפיאקוס אתמול הבן אדם היה נראה כאילו התחפש לצ'אבי,
      טוב מאוד , שנמשיך ככה בדיוק בהרכב הזה זה עבד יפה מאוד, רק עם החזרה של נאני .

  3. מאמר מרתק. אני רוצה שהסקאמס ישחקו נגד צ'לסי, ואז תהיה אנגלית בטוחה בחצי (צ'לסי), שתתעייף כמה שיותר ובהדרגה תאבד נקודות בליגה, ואז הבמה תהיה פנוייה לכתר ה-19 של ליברפול

  4. K700 ראשית תודה .שנית כתבתי מנצ'סטר בדיוק כפי שאני אוצר הפועל אם הסיטי היית נשארת הייתי אומר יונייטד .אבל ברגע שהסיטי בחוץ הרי שמנצ'סטר זה קיצור של מנצ'סטר יונייטד .
    לגוף העניין מסכים .
    יאיר תודה רבה לך על התגובה ועל הכנסת המאמר עם התמונות .
    לאחר שנכנס ראיתי כמה דברים שצריך להוסיף.
    1. השוער של הבלגי של אתלטיקו הוא למעשה מושאל מצ'לסי ולכן זה גם סוג של מפגש.
    2. אתלטיקו הפסידה בגמר 74 למינכן ולכן ראוי להזכיר גם זאת במסגרת "סגירת החשבונות הכוללת "
    3. הוזכר בטעות אגב אורחא שוידאל עבר מאודינזה ליובה ..הוא עבר כמובן מלברקוזן (שיחק בעונת היינקס ).

  5. אהרון סקירה נפלאה באמת ממש ממצה ומעניינת לעצם ההגרלה אז מסכים איתך לגבי צלבי- ריאל שאר המשחקים הייתי מעדיף פאריז- ברצלונה דורטמונד-אתלטיקו מינכן- יונייטד. לי בכלל יש הרגשה שאם ריאל ומינכן לא נפגשות ברבע הם יגיעו לגמר

  6. אני חושב שממעיטים בערכה של דורטמונד (וגם בעונה שעברה עשו זאת). הסיבה העיקרית, לענ"ד, שהיא כ"כ רחוקה מבאיירן, מעבר לאיכות הראשונה, היא שכל ההגנה שלה היתה פצועה משך מחזורים לא מעטים. בניגוד ליריבתה הבווארית, לדורטמונד סגל הרבה יותר קצר. אך כשכולם בריאים, מבחינת איכות ההרכב היא לא נופלת משאר אריות היבשת.
    לגבי בראיירן, אם היה מותר להעמיד 2 קבוצות כנראה שבאיירן 2 היתה ממוקמת במקום הרביעי או חמישי (לדעתי). לא זכורה לי אלופה מכהנת שהיתה בעלת סיכוי כ"כ גדול לזכייה חוזרת. גם אין שם שחקן שפציעה שלו תפגע בקבוצה משמעותית. לכל אחד יש תחליף. נכון שרק שוונשטייגר ולהאם הם טופ עולמי הן מבחינה התקפית והן מבחינה הגנתית בתפקידם, אבל הקבוצה לא נשענת על היכולת שלהם.
    הדירוג שלי:
    8. מנצ'סטר יונייטד.
    7. צ'לסי.
    6. דורטמונד.
    5. אתלטיקו מדריד.
    4. פריז סן ז'רמן.
    3. ברצלונה.
    2. ריאל מדריד.
    1. באיירן מינכן.

    תקוה לרבע:
    א. מנצ'סטר יונייטד – דורטמונד (שלפחות אחת שפישלה בליגה תצליח באירופה).
    ב. צ'לסי – באיירן מינכן (בפעמיים האחרונות הוכרע בפנדלים ופפ מול מוריניו).
    ג. אתלטיקו מדריד – ריאל מדריד (יש צורך להסביר?)
    ד. פ.ס.ז'. – ברצלונה (זלאטן מול ברסה זה תמיד נחמד).

      1. מתן אני לא מסכים לגבי דורטמונד אני מת על הקבוצה הזאת ונכון שיש הרבה פצועים אך עדיין משהו שם לא שוטף ופחות מהנה משנה שעברה זה נראה כאילו הם פחות נהנים וזה פוגע במשחק שלהם. לגבי מינכן מסכים איתך זה פשוט מדהים ולאף קבוצה אין סגל שחקנים כזה אפילו לא לריאל רק דבר אחד גם ריבוי ורובן בהחלט בטופ של הטופ

    1. מגוחך לשים את הקבוצה של מוריניו(שכנראה יש לה את ההגנה הטובה ביותר מבין כל המתמודדות) כמקום 8.

      במה פ.ס.ז טובה יותר מצ'לסי??
      במה אתלטיקו מדריד חסרת הניסיון עדיפה על צ'לסי של מוריניו?
      עוד יותר מצחיק לשים שם את דורטמונד שמגיע לרבע הגמר עם שפע של חיסורים.

      1. יניב, כתבתי טופ הגנתי והתקפי כאחד. כל שחקני ההרכב שלהם בטופ זה או אחר.
        K – איפה ראית צ'לסי במקום 8? בטח שלא אצלי. ההגנה הכי טובה? אולי בליגה האנגלית. לא מתקרבת לרמת ההגנה של באיירן. במה פסז ואתלטיקו יותר טובות? בשני דברים: בקבוצה ובשחקנים!
        בינתיים דורטמונד עלו מהבית הכי קשה עם מאזן זהה לזה של צ'לסי, אפילו שהיא היתה חסרה מאד, וגם לרבע היא עלתה בקלות כבר במשחק הראשון מול קבוצה לא פחות טובה, אם כי אחרי פגרה.

        ובכלל, התגובות המזלזלות שלך מוציאות את החשק לנהל איתך דיון.
        לדעתי הכי מגוחך לתת ליונייטד מעבר ל-1%, אבל יש דרך נורמלית להעביר מסר.

        1. מקום 7*.

          אני מניח שאין לך מושג מי זו הקבוצה של מוריניו אם אתה כותב את השטויות האלה.

          הליגה האנגלית? היא הליגה החזקה ביותר בתבל ובטח הקשה ביותר.
          כל כך צמודה, כל כך קשה, אין קבוצות כמעט שהן טרף קל ונוח.

          ומספיק לראות כמה ההגנה של מוריניו מתפקדת העונה(וכל זה כשאספילקווטה בכלל משחק כמגן שמאלי ועושה עבודה נהדרת).

          מעבר לזה בכל משחק גדול וחשוב העונה מוריניו מעלה את העמידה הטקטית של הקבוצה שלו לרמה חדשה. תהיה בטוח שהתמודדות מול פ.ס.ז או אתלטיקו חסרות ניסיון הוא ידע לקחת.

          אגב מאיפה כל הביטחון המופרז שפ.ס.ז טובה יותר מצ'לסי??
          מה גורם לך לחשוב את זה? היריבות שלהן סטייל סנט אטיין בליגה הצרפתית או ההגרלות הקלות שהיו להם באלופות???למעשה פרט להפסד "מכובד" לברצלונה בשנה שעברה והדחה הם לא נתקלו ביריבות קשות. בטח שהיא לא הופכת לפייבוריטית מול קבוצה של מוריניו.
          מצטער לא מקבל את הדיעה הזאת.

          שים לב שגם רשמת את דורטמונד לפני צ'לסי. על מה ולמה?? ראית בכלל משחקים של דורטמונד השנה? שמת לב כמה פצועים יש להם?

        2. אני מגיב לגופו של עניין, אם בא לך להפגע כמו בגנון זו בעיה שלך.
          אתה תכתוב שטויות אני אגיב.

          כשבן אדם בוגר רושם על אלופת אנגליה וקבוצה שהגיע מ-2008 3 פעמים לגמר ליגת אלופות שיש לה סיכוי של פחות מ-1 אחוז לעבור אז זה לחלוטין מייצג כמה אתה חסר מושג, ילדותי ובעיקר לא מבין את החשיבות הפסיכולוגית של ניסיון ברמות האלה.

          ואתה צודק עם טענות כאלה מגוחכות לא שווה לקיים דיון,

          כל טוב אני מת שתאכל קצת כובעים.

          1. אתה ממש לא מגיב לגופו של עניין וגם עושה זאת בשפה בוטה ומתלהמת.
            מה שאני אוהב באנגלופילים זה שהם לעולם לא נותנים לעובדות לבלבל אותם. אז בוא נסתכל קצת על עובדות:
            1. למי אכפת מה היה ב-2008? בשנתיים האחרונות דורטמונד עלתה פעמיים ממקום ראשון בבית הכי קשה. באותו זמן צ'לסי פעם אחת הודחה בבית ופעם שניה השיגה אותו מאזן באחד הבתים הקלים ביותר, אם לא הקל שבהם.
            2. הליגה הכי חזקה? 3 ספרדיות ברבע לעומת 2 אנגליות. אז עכשיו תספר לי שאולי בצמרת זה ספרד, אבל אח"כ זה אנגליה. אבל גם ברבע האירופאית יש 2 ספרדיות ו-0 אנגליות. וכמובן שספרד מדורגת מעל אנגליה בדירוג אופ"א.
            3. בוא נמשיך גם לעונה שעברה. חצי גמר האלופות – 2 גרמניות (בגמר!) 2 ספריות ו-0 אנגליות. אפילו בשנה שצ'לסי זכתה היו בחצי הגמר 2 ספרדיות ועוד אחת זכתה באירופאית ואח"כ פירקה את צ'לסי בסופרקאפ. ואותה אחת גם זכתה באירופאית שנתיים לפני. ואם הולכים עוד שנתיים אחרונה יש 3 זכיות ספרדיות ב-4 שנים במפעל המשני (ולא של ריאל/ברסה).
            4. ונחזור לאלופות – 2009: ספרדיה זוכה. 2010: ספרדיה בחצי, 0 אנגליות. 2011: ספרדיה זוכה. על 2012 ו-2013 כבר דיברנו. בכל אחת מהשנים הללו גם באלופות וגם באירופאית הספרדיות הצליחו יותר מצטבר עם מסתכלים על כל המשתתפות.

            בקיצור, ההנחה הזו שאנגליה הכי טובה היתה נכונה לאמצע העשור הקודם ומאז יש שבויים שעוד בטוחים שזה נכון, למרות שהעובדות מראות אחרת. הליגה האנגלית בצניחה חופשית. הספרדית כבר מזמן מעליה וגם צמרת הגרמנית יותר טובה. לדעתי, גם יובה (הדחה לא ספורטיבית בעליל נגד גלאטאסראי) ופסז מטיילות שם לאליפות.

            ושנה שעברה פסז לא הפסידה הפסד מכובד או איך שלא תקרא לזה, אלא הודחה על שערי מול אחת מהקבוצות הכי טובות ביבשת, ברבע גמר. צ'לסי (שוב מזכיר) עפה בבתים. פסז שנה שניה ברציפות ברבע, דורטמונד שנה שניה ברציפות ברבע. אתלטיקו מעל ברסה בליגה הרבה אחרי אמצע העונה. אז אתה יכול להגיד שדעתך שונה, אבל שזה מגוחך לחשוב אחרת? למה? כי אתה אוהב את הליגה האנגלית. שום גיבוי בעובדות! אם כבר מגוחך לחשוב שיונייטד שהתקשתה מול אולימפיאקוס ונראית מחפיר בליגה (כנראה לא תהיה באלופות שנה הבאה) תצליח לעבוד מי מאלה שנשארו.
            ולעניין ההגנה – לוקח את להאם (ראפיניה), אלאבה, דנטה ובואטנג על פני כל הגנה אחרת בעולם. ובקלות! חוץ מזה שמשחק ההגנה שייך לכל הקבוצה בדגש על הקישור האחורי, שבבאיירן כולל את מרטינז/טיאגו/שווניי/קרוס. והשוער (חלק נכבד ממשחק ההגנה) של באיירן, לענ"ד, הכי טוב בעולם. אולי ביחד עם בופון. בטח שהוא טוב מצ'ך.

            לביום, אני מכבד אותך. לא חושב שזו בקשה מוגזמת לבקש ממך לכבד אותי גם אם אינך מסכים עם דברי.

          2. ההיתרון היחידי שלהם זה מוריניו,שים די מטאו וזה לא יגמר טוב.
            הבחור גאון בצורה טקטית שלא נראת כל משחק נוק אוט הוא מוציא שפן ופוגע תשאל את סיטי,ברסה.

  7. אהרון, אם ליאיר לא איכפת, מוטב שהוא יכניס את מאמריך בעתיד כי אני סתם מעתיק ומדביק, והוא ממש עורך!
    נראה לי השקעה גדולה וכתוב במקצועיות אמיתית!
    תודה

  8. בייראן מינכן מפלצת אבל למעלה משני עשורים לא זכתה קבוצה בליגת האלופות בק טו בק
    האחרונה שעתה זאת היא מילאן ב 89 ו 90
    את דורטמונד קשה לנצח בזיגנל אידונה פארק ולכן לא הייתי ממעיט בערכה
    הייתי מת לדרבי ספרדי של מדריד בגמר יכול להית פיצוץ ושינוי מרענן
    מנצסטר יונייטד בעונה הכי חלשה שזכורה לי

    הגרלת החלום שלי
    יונייטד – ריאל לזכר השער של ריאל מהבישול של רדונדו תמיד סיפק משחק לוהט
    ברצלונה – באיירן מינכן – פפ חוזר לקאמפ נואו
    צ'לסי – פ.ס.ז – אנגלים מול צרפתיים זה תמיד שמח
    אתליטקו – דורטומונד – רבע גמר רב שערים ומהנה

        1. זה ממש לא קוצו של יוד!!!! בגביע זכו לא מעט קבוצות גב אל גב, אבל אף קבוצה לא עשתה זאת בליגת האלופות. כנראה שזה לא מקרי!!!!!!!! (השתדלתי לעשות אותו מספר סימני קריאה כמוך, אבל לא היה לי כוח לספור, אז זה לפני העין). לא מדובר על נתון סמנטי כמו שינוי השם מגביא אופ"א לליגה האירופאית, אלא שינוי פורמט כ"כ אגרסיבי (בעיקר אחרי הוספת קבוצות מעבר לאלופות עצמן) שמקשה מאד לשמור על זכייה. לכן, הנתון על מילאן לא רלוונטי בעליל.

  9. כל הכבוד על הסקירה, אני נמצא בשנה האחרונה בצפון אמריקה, אני מנותק לגמרי מהכדורגל אבל הסקירה סגרה לי את כל הפינות. שוב תודה וכל הכבוד על ההשקעה העצומה

  10. למרות ההפסד של מכבי צריך לקרות משהו יוצא דופן בכדי שהיא לא תסיים שלישית.אגב ניצחון במינכן יבטיח בכל מקרה מקום שלישי.

    1. רכז בגובה מטר וחצי
      הסנטר הכי נמוך באירופה
      רוטציה בלתי נגמרת בעמדה 3
      אין 4 אמיתי
      ומאמן שמדי פעם מאבד את הראש

      וואלה מקום 3 זה נס

  11. כל שנה יש אותם משחקים ברבע ולכן:
    ריאל – פאריס
    ברצלונה – צלסי
    ביירן- מאן יו
    דוטמונד נגד אטלטיקו ורק בגלל שהם חדשות בשל הזה

    קיי בגלל שמאן יו נגד המכונה גם אחוז אחד זה הרבה

    ייעלו מי שעלו לפני שנה. הגרמניות נגד הספרדיות

    1. לפי דעתי הגרלה כזו זה סיכוי מאוד סביר ל
      באיירן -ריאל -אתלתיקו-ברסה\צלסי
      אתלתיקו השנה זה משהו מפחיד הלחץ שלהם חלומי והתקפה יעילה בטירוף
      מקווה שהם לא! יקבלו ספרדית ברבע ואז כל העולם יראה איזה קבוצה חזקה הם .

  12. זה יהיה ריאל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    עד הסוף שסאן איקר ירים את הגביע עם האוזניים הגדולות(כמו כל גביע 🙂

  13. קודם כל שאפו על ההשקעה.

    אבל, תיקון טעות – ריאל זכתה 9 פעמים (ולא 8) בגביע.

    בכל מקרה, זה מספר קצת מגוחך, כי 6 מתוך 9 הזכיות היו בעשור הראשון של המפעל (1955-65), והיו שם כל מיני קבוצות הזויות משוויץ וכו'

  14. מה דעתכם על השמועות ההזויות שמגיעות מספרד על כך שישראל תחליף את רוסיה במונדיאל ועוד מהחדשות בספרד תוצאות ההגרלה ידועות מראש ורבעי הגמר יהיו באיירן נגד ברצלונה, ריאל נגד יונייטד, פריז סן גרמן נגד אתלטיקו וצלסי יפגשו את דורטמונד

    1. חיכתי על השאלה ?
      בעניין רוסיה.
      1. גם אם תושעה איני מאמין שישראל תחליך אותה מדוע ?
      א. שבדיה תדרוש את הכרטיס ותטען למעשה משחקינו מול פורטוגל סגנית הבית צריכים להתבטל מכיוון שםורטוגל עלתה למעשה לראשות הבית ולכן אנו עולת הפליאוף.
      זה יותר נכון ובטח יותר ספורטיבי (לצערי ).
      ב.בנוסף כל העולם ירצה לראות את זלאטן (ויסלח לי נאתכו …).

      אם בכל מקרה יקרה הנס ….
      אז תזכרו איפה שמעתם ראשונים את בדיחת פוטין הבאה.

      איך יודעים שפוטין "כל יכול " ?
      הוא היחיד שהעלה את ישראל למונדיאל …חחחח

      ———————————————-
      אשר להגרלה באופ"א ופיפ"א המושחתות הכל יכול להיות.
      אך לאחר "החשיפה " הם לא יעיזו .
      אך אם במקרה יצא מינכן -ברצלונה אני אתחיל לחשוד מאד…

  15. תודה לכולם תגובתי להגרלה.
    ריאל-דורטמנד : ריאל מרוויחה אפשרות גדולה לנקמה מאשתקד.
    דורטמנד נראית פחות טובה למרות שלמעט גצה היא לא השתנתה בסגל.
    הגרמנים כמובן מסוגלים אך בשורה התחתונה הסיכויים הם 25-75 לריאל.
    ברצלונה -אתלטיקו : משחק מעניין וייה ירצה להוכיח או או כמה הוא ירצה.סימונה ואתלטיקו הם קבוצה מעצבנת לברצלונה.בשנים עברו אגב כל משחק ביניהם היה חוויה ורב שערים.אך בסיבוב הראשון סיימו ב 0-0. הם צפויות לשחק גם במחזור הסיום בליגה וייתכן וזה יהיה רלוונטי לאליפות.
    בכל אופן ברצלונה יותר מנוסה ולכן יש לה יתרון לא מבוטל.
    35-65 ברצלונה.
    מינכן -מנצ'סטר : חבל שדווקא השנה שהיונייטד כ"כ חלשה מתקיים המפגש.יחד עם זאת אני משוכנע שלמנצ'סטר יש מה לומר .
    בכל זאת מינכן פייבוריטית באופן ברור 25-75 מינכן.

    צ'לסי -פס"ז : המשחק הצמוד ביותר בין מורינו לזלאטן
    הזארד מגיע לצרפת יהיה מרתק וצמוד צמוד זה באמת משחק של 50-50. אם אקדח לרקע אני הולך על צ'לסי עקב הניסיון והיתרון בעמדת המאמן. הלוואי והתבדה .
    פיינל פור אטרקטיבי מאד יכלול את מינכן ,פ.ס.ז ברצלונה וריאל.

    1. אהרון יקר – הפוך הפוך!

      ריאל – דורטמונד : גם שנה שעברה אמרו ה לא כוחות, אז אמרו. בדורטמונד עדיין יש אותו מאמן. זה קצת כמו ס"א, השחקנים פחות משנים. דורטמונד ב -3 שערים!

      אטלטיקו – ברסה : המאמן של ברסה לא מנוסה בכלל, וכולם כבר יודעים איך מנצחים אותם. אטלטיקו ב-2 שערים

      צלסי – פס"ז: המיוחד יסגור את המרכז ופריס יעלו כדורים ל -3 התותחים שלהם שלבד שווים 4 גולים! פריס ב -2 גולים

      ביירן – מאן יו : סוף סוף משחק מכללות (רק בתוצאה) . הגרמנים ב-10 גולים.

      1. ריאל -דורטמנד אנצ'אלוטי זה לא מוריניו .
        כבר אשתקד לריאל היו חסרות כמה דקות לסגור הסיפור.
        השנה ריאל תתעלל .
        אתלטיקו במאמנים אני מסכים איתך …אבל בשחקנים יש איזה פרעוש ארגנטיני שלא סופר את סימונה ויסביר לו …
        מנצ'סטר תתאבד זה מה שנותר קל זה לא יהיה למינכן.
        צ'לסי .פ.ס.ז מוריניו שחירב את ריאל בנה קבוצה כצלמו בצד השני אין מישהו ברמתו ובכל זאת זה הקרב הצמוד ביותר.

  16. בגדול ההגרלה והדירוג שלי יצאו חופפות כמעט כמו הפליאוף בכדורסל (עם סטיית תקן קלה).
    1. נגד 7 (מינכן /מנצ'סטר).
    2 נגד 8 (ריאל /דורטמנד ).
    3 נגד 6 (ברצלונה /אתלטיקו ).
    4 נגד 5 (צלס"י /פ.ס.ז).
    הכל יכול להיות גם בשלב זה וגם בהמשך.שנה איכותית ביותר .יהיה מרתק

כתיבת תגובה

סגירת תפריט